Reklamos rinką augina prekybininkai ir politikai

Publikuota: 2019-04-03
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2018 m. Lietuvos reklamos rinka augo 4,3% ir siekė 116 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko 41,3 Eur reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos ekspertai prognozuoja panašų rinkos augimą.

Kaip rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas reklamos rinkos monotoringas, per metus sparčiausiai augo kino ir lauko reklama, atitinkamai 45,5% ir 20%.

Vidaus reklamos pagausėjo 10%, radijo – 7%. Banerinės reklamos lietuviškuose portaluose per 2018 m. matėme 4%, o didžiąją tradicinės žiniasklaidos reklamos pinigų dalį Lietuvoje atsiriekianti televizija augo 3,2%, nuo 50 iki 51,6 mln. Eur.

Pernai, po dešimtmetį trukusios pertraukos, simboliškai, 1,2% paaugo ir laikraščių reklamos investicijos. Jos šiek tiek viršijo 12,5% sumažėjusius žurnalų reklamos biudžetus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

[infogram id="b4d6d53c-34b8-4eff-8025-20019a2bccd1" prefix="1Kh" format="interactive" title="reklamos-rinka2018"]

„Jau ne vienerius metus varomoji reklamos rinkos jėga žiniasklaidoje yra mažmeninės prekybos žaidėjai. Pernai metų pradžioje pratęstos diskusijos dėl vaistinių reklamos draudimo, lėmė ir nemenką vaistinių reklamos suaktyvėjimą. Atkyvus pernai buvo paskolų ir lizingo palaugų sektorius“, – išplatintame pranešime cituojama Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.

Viliasi augimo ir šiemet

Kartu su metine rinkos apžvalga „Kantar“ atlieka ir didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausą.

Rinkos ekspertų vertinimais, Lietuvos reklamos rinka šiemet turėtų augti 4,4%. Kaip ir kelis pastaruosius metus, didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 10,5%.

Apie didžiųjų reklamos užsakovų planus skaitykite čia.

Prognozuojama, kad per 2019 m. Lietuvoje toliau didės „Facebook“, „YouTube“ reklamos dalis, tačiau šiek tiek mažės banerinės interneto reklamos lietuviškuose ir užsienio portaluose. Laukiama, kad šiemet lauko reklamos apimtys augs 6%, radijo – 5%.

Televizijos reklamai, palyginti su keliais pastaraisiais metais, ekspertai prognozuoja kiek didesnį augimą – 4,7%.

Apklausa taip pat rodo ir 2-4% augsiančias interneto, TV ir radijo reklamos kainas.

„Bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, turėtų labiausiai prisidėti prie bendro šių metų reklamos apimčių augimo“, – teigia p. Juronienė.

[infogram id=“b4f67426-0d64-48f0-bb8c-7dce03a5075c“ prefix=“2lf“ format=“interactive“ title=“Rinkodara: Lietuvos reklmos rinka 2008-2018 m.“]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
11:52
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
10:33
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 17

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
09:28
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 18

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku