Reklamos rinką augina prekybininkai ir politikai

Publikuota: 2019-04-03
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2018 m. Lietuvos reklamos rinka augo 4,3% ir siekė 116 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko 41,3 Eur reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos ekspertai prognozuoja panašų rinkos augimą.

Kaip rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas reklamos rinkos monotoringas, per metus sparčiausiai augo kino ir lauko reklama, atitinkamai 45,5% ir 20%.

Vidaus reklamos pagausėjo 10%, radijo – 7%. Banerinės reklamos lietuviškuose portaluose per 2018 m. matėme 4%, o didžiąją tradicinės žiniasklaidos reklamos pinigų dalį Lietuvoje atsiriekianti televizija augo 3,2%, nuo 50 iki 51,6 mln. Eur.

Pernai, po dešimtmetį trukusios pertraukos, simboliškai, 1,2% paaugo ir laikraščių reklamos investicijos. Jos šiek tiek viršijo 12,5% sumažėjusius žurnalų reklamos biudžetus.

[infogram id="b4d6d53c-34b8-4eff-8025-20019a2bccd1" prefix="1Kh" format="interactive" title="reklamos-rinka2018"]

„Jau ne vienerius metus varomoji reklamos rinkos jėga žiniasklaidoje yra mažmeninės prekybos žaidėjai. Pernai metų pradžioje pratęstos diskusijos dėl vaistinių reklamos draudimo, lėmė ir nemenką vaistinių reklamos suaktyvėjimą. Atkyvus pernai buvo paskolų ir lizingo palaugų sektorius“, – išplatintame pranešime cituojama Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.

Viliasi augimo ir šiemet

Kartu su metine rinkos apžvalga „Kantar“ atlieka ir didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausą.

Rinkos ekspertų vertinimais, Lietuvos reklamos rinka šiemet turėtų augti 4,4%. Kaip ir kelis pastaruosius metus, didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 10,5%.

Apie didžiųjų reklamos užsakovų planus skaitykite čia.

Prognozuojama, kad per 2019 m. Lietuvoje toliau didės „Facebook“, „YouTube“ reklamos dalis, tačiau šiek tiek mažės banerinės interneto reklamos lietuviškuose ir užsienio portaluose. Laukiama, kad šiemet lauko reklamos apimtys augs 6%, radijo – 5%.

Televizijos reklamai, palyginti su keliais pastaraisiais metais, ekspertai prognozuoja kiek didesnį augimą – 4,7%.

Apklausa taip pat rodo ir 2-4% augsiančias interneto, TV ir radijo reklamos kainas.

„Bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, turėtų labiausiai prisidėti prie bendro šių metų reklamos apimčių augimo“, – teigia p. Juronienė.

[infogram id=“b4f67426-0d64-48f0-bb8c-7dce03a5075c“ prefix=“2lf“ format=“interactive“ title=“Rinkodara: Lietuvos reklmos rinka 2008-2018 m.“]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Auksinių kopų“ rebusas: „Nuovos“ ir „Dao family“ kova Premium

Vilniaus apygardos teismas nagrinėjo ginčą dėl teisių į prekės ženklą „Auksinės kopos“ tarp dviejų...

Rinkodara
05:45
Greitoji komercija: naujas burtažodis e. prekyboje ar ateitis Premium

Nieko jau nestebina per pandemiją į aukštumą šovusios e. prekybos apimtys ir miestuose nuolat zujantys maistą...

Prekyba
2021.10.17
Verslo veidas: apie ką kalba įmonių vizijos ir misijos

Tyrimas rodo, kad maždaug pusė didžiųjų įmonių Lietuvoje yra linkusios apie organizacijai reikšmingus dalykus...

Rinkodara
2021.10.16
„Akropolis group“ svarsto apie plėtrą Lenkijoje 

Prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose bei „Akropole“ Rygoje valdanti įmonė...

Prekyba
2021.10.15
„Skubos“ vadovas: geriau mažiau darbuotojų, bet su didesnėmis algomis Premium

VŽ sudaryto didmeninės prekybos įmonių reitingo viršūnėje šįsyk atsidūrė bendrovė „Skuba“ – oficiali „Iveco“...

Prekyba
2021.10.15
„Asda“ eksperimentuoja parduodama nesupakuotas prekes, Lietuvoje tendencijos kitokios Premium 8

Mažmeninės prekybos tinklas „Asda“ Škotijoje pristatė naujos koncepcijos parduotuvę, kurioje klientai...

Prekyba
2021.10.15
Arčiausiai TOP 10 atsidūrusios didmeninės prekybos įmonės 

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį skelbė didmeninės prekybos sektoriuje...

Prekyba
2021.10.14
Arčiausiai TOP 10 atsidūrusios didmeninės prekybos įmonės 

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį skelbė didmeninės prekybos sektoriuje...

Prekyba
2021.10.14
Pandemiją ryžtingai atlaikę didmenininkai rengiasi naujam šuoliui Premium

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį šeštą kartą skelbia didmeninės...

Prekyba
2021.10.14
Išrinkta didmeninės prekybos sektoriaus lyderė 1

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį šeštą kartą skelbia didmeninės...

Prekyba
2021.10.14
„Tesco“ apskaitos skandalas: taikos sutartis atsiėjo 193 mln. GBP Premium

Didžiosios Britanijos prekybos milžinė „Tesco“ šių metų kovą–rugpjūtį, atskaičius mokesčius, gavo 781...

Prekyba
2021.10.13
Startuolis „Billo“ pritraukė 2 mln. Eur investiciją – per metus JAV augo 10 kartų Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“, siūlanti JAV e. komercijos verslams pigiau ir paprasčiau sukurti...

Gazelė
2021.10.13
Dar vienas G. Žiemelio bandymas – šį kartą istorinis krepšinio ženklas Premium 6

Verslininkui Gediminui Žiemeliui priklausanti sostinės „Avia Solution Group Arena“ (UAB „Universali arena“)...

Rinkodara
2021.10.13
„Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovą W. Grohną keičia I. Čiužienė 

Prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ skelbia apie pokyčius įmonės valdyboje. Šešerius metus įmonėje dirbęs Pirkimų...

Prekyba
2021.10.12
Verslo DNR – misija, vizija ir vertybės: formalumas ar apčiuopiama nauda  Premium

Maždaug pusė didžiųjų Lietuvos įmonių viešai skelbia savo deklaruojamas vizijas, misijas ir vertybes. Savo...

Rinkodara
2021.10.12
Didžiųjų prekybos tinklų rinkos dalys: išsiskiria „Lidl“, traukiasi mažųjų dalis Premium

Didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Rimi“, „Iki“, „Norfa“ ir „Lidl“ bendroje mažmeninės prekybos būtinaisiais...

Prekyba
2021.10.12
Vadovų komunikacija: atitrūkusi J. Bivainytės ir D. Dundulio konkurencija  Premium

Verslo nuomonės lyderių reitinge tarp vadovų pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausiai komunikavo Jolanta...

Rinkodara
2021.10.11
Naują „Cgates“ reklamą užblokavo „Google“ ir „Facebook“ 15

Pirmadienį startavusi naujos kartos televiziją pristatanti „Cgates“ reklaminė kampanija „Laisvi žiūrėti“,...

Rinkodara
2021.10.11
LVAT pirmininkas G. Kryževičius: teismo sprendimas dėl „Atviros Klaipėdos“ bus peržiūrimas

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) pirmininkas Gintaras Kryževičius pateikė siūlymą...

Rinkodara
2021.10.11
Žvalgosi į „Alibabos“ modelį, dėl pardavėjų konkuruoja su „Pigu.lt“    Premium

Netrukus apie dar vieną pritrauktą investicijų injekciją ketinanti paskelbti B2B e. prekybos platforma...

Prekyba
2021.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku