Reklamos rinką augina prekybininkai ir politikai

Publikuota: 2019-04-03
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2018 m. Lietuvos reklamos rinka augo 4,3% ir siekė 116 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko 41,3 Eur reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos ekspertai prognozuoja panašų rinkos augimą.

Kaip rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas reklamos rinkos monotoringas, per metus sparčiausiai augo kino ir lauko reklama, atitinkamai 45,5% ir 20%.

Vidaus reklamos pagausėjo 10%, radijo – 7%. Banerinės reklamos lietuviškuose portaluose per 2018 m. matėme 4%, o didžiąją tradicinės žiniasklaidos reklamos pinigų dalį Lietuvoje atsiriekianti televizija augo 3,2%, nuo 50 iki 51,6 mln. Eur.

Pernai, po dešimtmetį trukusios pertraukos, simboliškai, 1,2% paaugo ir laikraščių reklamos investicijos. Jos šiek tiek viršijo 12,5% sumažėjusius žurnalų reklamos biudžetus.

[infogram id="b4d6d53c-34b8-4eff-8025-20019a2bccd1" prefix="1Kh" format="interactive" title="reklamos-rinka2018"]

„Jau ne vienerius metus varomoji reklamos rinkos jėga žiniasklaidoje yra mažmeninės prekybos žaidėjai. Pernai metų pradžioje pratęstos diskusijos dėl vaistinių reklamos draudimo, lėmė ir nemenką vaistinių reklamos suaktyvėjimą. Atkyvus pernai buvo paskolų ir lizingo palaugų sektorius“, – išplatintame pranešime cituojama Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.

Viliasi augimo ir šiemet

Kartu su metine rinkos apžvalga „Kantar“ atlieka ir didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausą.

Rinkos ekspertų vertinimais, Lietuvos reklamos rinka šiemet turėtų augti 4,4%. Kaip ir kelis pastaruosius metus, didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 10,5%.

Apie didžiųjų reklamos užsakovų planus skaitykite čia.

Prognozuojama, kad per 2019 m. Lietuvoje toliau didės „Facebook“, „YouTube“ reklamos dalis, tačiau šiek tiek mažės banerinės interneto reklamos lietuviškuose ir užsienio portaluose. Laukiama, kad šiemet lauko reklamos apimtys augs 6%, radijo – 5%.

Televizijos reklamai, palyginti su keliais pastaraisiais metais, ekspertai prognozuoja kiek didesnį augimą – 4,7%.

Apklausa taip pat rodo ir 2-4% augsiančias interneto, TV ir radijo reklamos kainas.

„Bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, turėtų labiausiai prisidėti prie bendro šių metų reklamos apimčių augimo“, – teigia p. Juronienė.

[infogram id=“b4f67426-0d64-48f0-bb8c-7dce03a5075c“ prefix=“2lf“ format=“interactive“ title=“Rinkodara: Lietuvos reklmos rinka 2008-2018 m.“]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauja realybė – kitokie renginiai arba niša viešbučiams Premium

Koronaviruso pandemija keičia renginius ir konferencijas, didžioji jų dalis persikėlė į internetą, tačiau...

Rinkodara
05:45
Teismas paliko galioti vartotojų teises ginančios institucijos „Iki“ skirtą baudą 

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos prekybos tinklą „Iki“ valdančios „Palink“...

Prekyba
2020.10.20
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
2020.10.20
Susikirto interesai dėl „L’Occitane“ prekės ženklo Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė UAB „Rubela“ prašymą ir tenkino Prancūzijos kosmetikos gamintojos...

Rinkodara
2020.10.20
Rugsėjį labiausiai Lietuvoje augo „Aboutyou.lt“, Estijoje – „Membershop.ee“ Premium 1

Pagal pritraukiamus klientų srautus Baltijos šalių e. komercijos platformų reitingo pirmas dešimtukas šį...

Prekyba
2020.10.19
„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Prekyba
2020.10.18
Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

20% Lietuvos gyventojų teigia, kad dėl pandemijos šių metų Kalėdos kardinaliai skirsis nuo įprastų švenčių.

Prekyba
2020.10.17
Kuria nišinę agentūrą prabangos prekių ženklams 3

Veiklą Lietuvoje pradeda turinio rinkodaros agentūra „Talat studio“, teiksianti komunikacijos paslaugas...

Rinkodara
2020.10.16
Seimo rinkimų antrasis turas: stiprių veidų koziris Premium 1

Nors Seimo rinkimų pirmasis turas ir baigėsi konservatorių pergale, šiandien ir politikai, ir politologai...

Rinkodara
2020.10.15
LRT biudžetas kitąmet turėtų didėti beveik 7,5 mln. Eur

Nacionalinio transliuotojo LRT biudžetas kitąmet turėtų siekti 53,794 mln. Eur, tai beveik 7,5 mln. daugiau...

Rinkodara
2020.10.14
„Vilniaus vandenys“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovei „Vilniaus vandenys“ ryšių su visuomene paslaugas teiks...

Rinkodara
2020.10.14
E. maisto pardavėjai raitojasi rankoves, bet sėkmė lydi ne visus Premium 1

Į viršų kylant sergančiųjų koronavirusu rodikliams, didesnį pirkėjų aktyvumą skaičiuoja ir prekybos tinklai...

Prekyba
2020.10.14
„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo...

Rinkodara
2020.10.13
M. Katkus: šiuose rinkimuose įvyko kartų kaita politikoje Premium 30

Ateinančios beveik dvi savaitės partijoms, besivaržančioms dėl didesnio mandatų skaičiaus Seime, bus...

Rinkodara
2020.10.13
Globalus „Adform“ įrankis prisitaikys prie individualių verslo reklamos poreikių Verslo tribūna 1

Šį rudenį danų kapitalo programinės įrangos kūrėja „Adform“ reklamos rinką papildė nauja globalia...

Rinkodara
2020.10.12
Tik mitas, kad e. prekyba maistu – nepelninga Premium 4

Maistas ir kasdienio vartojimo prekės e. komercijoje tapo aktualios pastarąjį pusmetį, iki tol tai buvo gana...

Prekyba
2020.10.12
Pralaimės visi naujieji junginiai, išskyrus Laisvės partiją 1

Mykolas Katkus, komunikacijos ekspertas, agentūros „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas,...

Verslo aplinka
2020.10.11
Pirmą kartą į komunikuojančių lyderių pozicijas iškopė P. Masiulis Premium 1

Dažniausiai žiniasklaidoje 2020 m. pirmąjį pusmetį kalbėjęs įmonių vadovų lyderių trejetukas – Petras...

Rinkodara
2020.10.11
Ūkininkams sukūrė kitokią skelbimų lentą Premium

Vieni moka auginti arba gaminti, kiti – tik pardavinėti. Suvienyti šiuos dalykus sunku – ypač kaimo žmonėms.

Gazelė
2020.10.11
Žinių radijas žengia į „Patreon“ platformą

Žinių radijas žengia į sutelktinio finansavimo „Patreon“ platformą, veikiančią mėnesinio prenumeratos...

Rinkodara
2020.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus