Reklamos rinką augina prekybininkai ir politikai

Publikuota: 2019-04-03
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2018 m. Lietuvos reklamos rinka augo 4,3% ir siekė 116 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko 41,3 Eur reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos ekspertai prognozuoja panašų rinkos augimą.

Kaip rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas reklamos rinkos monotoringas, per metus sparčiausiai augo kino ir lauko reklama, atitinkamai 45,5% ir 20%.

Vidaus reklamos pagausėjo 10%, radijo – 7%. Banerinės reklamos lietuviškuose portaluose per 2018 m. matėme 4%, o didžiąją tradicinės žiniasklaidos reklamos pinigų dalį Lietuvoje atsiriekianti televizija augo 3,2%, nuo 50 iki 51,6 mln. Eur.

Pernai, po dešimtmetį trukusios pertraukos, simboliškai, 1,2% paaugo ir laikraščių reklamos investicijos. Jos šiek tiek viršijo 12,5% sumažėjusius žurnalų reklamos biudžetus.

[infogram id="b4d6d53c-34b8-4eff-8025-20019a2bccd1" prefix="1Kh" format="interactive" title="reklamos-rinka2018"]

„Jau ne vienerius metus varomoji reklamos rinkos jėga žiniasklaidoje yra mažmeninės prekybos žaidėjai. Pernai metų pradžioje pratęstos diskusijos dėl vaistinių reklamos draudimo, lėmė ir nemenką vaistinių reklamos suaktyvėjimą. Atkyvus pernai buvo paskolų ir lizingo palaugų sektorius“, – išplatintame pranešime cituojama Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.

Viliasi augimo ir šiemet

Kartu su metine rinkos apžvalga „Kantar“ atlieka ir didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausą.

Rinkos ekspertų vertinimais, Lietuvos reklamos rinka šiemet turėtų augti 4,4%. Kaip ir kelis pastaruosius metus, didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 10,5%.

Apie didžiųjų reklamos užsakovų planus skaitykite čia.

Prognozuojama, kad per 2019 m. Lietuvoje toliau didės „Facebook“, „YouTube“ reklamos dalis, tačiau šiek tiek mažės banerinės interneto reklamos lietuviškuose ir užsienio portaluose. Laukiama, kad šiemet lauko reklamos apimtys augs 6%, radijo – 5%.

Televizijos reklamai, palyginti su keliais pastaraisiais metais, ekspertai prognozuoja kiek didesnį augimą – 4,7%.

Apklausa taip pat rodo ir 2-4% augsiančias interneto, TV ir radijo reklamos kainas.

„Bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, turėtų labiausiai prisidėti prie bendro šių metų reklamos apimčių augimo“, – teigia p. Juronienė.

[infogram id=“b4f67426-0d64-48f0-bb8c-7dce03a5075c“ prefix=“2lf“ format=“interactive“ title=“Rinkodara: Lietuvos reklmos rinka 2008-2018 m.“]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

U. Neniškytė: laimę lemia dopamino ir dar trijų elementų balansas Premium 7

Laimė susideda iš skirtingų komponentų: atpildo, atitinkančio mūsų lūkesčius, pasiekiamų tikslų, džiugesio ir...

Rinkodara
2019.07.23
PC „Ozas“ lankytojų skaičius ūgtelėjo 16% 2

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ praneša, kad šių metų pirmas pusmetis buvo sėkmingas: lankytojų srautas...

Prekyba
2019.07.23
„Sanitex“ turi naują vadovą 3

Penkiolika metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete.

Prekyba
2019.07.23
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 2

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 6

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 10

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau