Reklamos rinką augina prekybininkai ir politikai

2018 m. Lietuvos reklamos rinka augo 4,3% ir siekė 116 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko 41,3 Eur reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos ekspertai prognozuoja panašų rinkos augimą.
Kaip rodo tyrimų bendrovės Kantar atliktas reklamos rinkos monotoringas, per metus sparčiausiai augo kino ir lauko reklama, atitinkamai 45,5% ir 20%.
Vidaus reklamos pagausėjo 10%, radijo 7%. Banerinės reklamos lietuviškuose portaluose per 2018 m. matėme 4%, o didžiąją tradicinės žiniasklaidos reklamos pinigų dalį Lietuvoje atsiriekianti televizija augo 3,2%, nuo 50 iki 51,6 mln. Eur.
Pernai, po dešimtmetį trukusios pertraukos, simboliškai, 1,2% paaugo ir laikraščių reklamos investicijos. Jos šiek tiek viršijo 12,5% sumažėjusius žurnalų reklamos biudžetus.
[infogram id="b4d6d53c-34b8-4eff-8025-20019a2bccd1" prefix="1Kh" format="interactive" title="reklamos-rinka2018"]
Jau ne vienerius metus varomoji reklamos rinkos jėga žiniasklaidoje yra mažmeninės prekybos žaidėjai. Pernai metų pradžioje pratęstos diskusijos dėl vaistinių reklamos draudimo, lėmė ir nemenką vaistinių reklamos suaktyvėjimą. Atkyvus pernai buvo paskolų ir lizingo palaugų sektorius, išplatintame pranešime cituojama Giedrė Juronienė, Kantar reklamos monitoringo vadovė.
Viliasi augimo ir šiemet
Kartu su metine rinkos apžvalga Kantar atlieka ir didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausą.
Rinkos ekspertų vertinimais, Lietuvos reklamos rinka šiemet turėtų augti 4,4%. Kaip ir kelis pastaruosius metus, didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai 10,5%.
Apie didžiųjų reklamos užsakovų planus skaitykite čia.
Prognozuojama, kad per 2019 m. Lietuvoje toliau didės Facebook, YouTube reklamos dalis, tačiau šiek tiek mažės banerinės interneto reklamos lietuviškuose ir užsienio portaluose. Laukiama, kad šiemet lauko reklamos apimtys augs 6%, radijo 5%.
Televizijos reklamai, palyginti su keliais pastaraisiais metais, ekspertai prognozuoja kiek didesnį augimą 4,7%.
Apklausa taip pat rodo ir 2-4% augsiančias interneto, TV ir radijo reklamos kainas.
Bendras ekonomikos augimas, reklamos kainų infliacija, treji rinkimai, turėtų labiausiai prisidėti prie bendro šių metų reklamos apimčių augimo, teigia p. Juronienė.
[infogram id=b4f67426-0d64-48f0-bb8c-7dce03a5075c prefix=2lf format=interactive title=Rinkodara: Lietuvos reklmos rinka 2008-2018 m.]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti