Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis

Publikuota: 2019-03-24
Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos procesų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos procesų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
UAB „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia kryptimi artimiausioje ateityje judės šis socialinis tinklas, kaip tai paveiks jų pelną ir eilinių vartotojų kasdienybę.

Iš esmės, pagrindinis dėmesys buvo skirtas privatumui. „Facebook“ didysis planas – palikti naujienų srautus kaip „miesto aikštes“, kur mes dalinamės informacija su labai plačiu draugų, pažįstamų ir sekėjų ratu, o žinučių platformas padaryti daug saugesnes, konfidencialesnes ir visiškai integruotas.

Planuose – ir susinaikinančios žinutės kaip „Snapchat“, taip pat ir visiškas žinučių užkodavimas, neduodant nei „Facebook“, nei kam nors kitam net teorinės galimybės jas pamatyti.

Su tuo susijęs ir kitas planas – sujungti visas dabar „Facebook“ valdomas platformas: „Messenger“, „Instagram“ ir „WhatsApp“.

Trumpai šnekant, iš savo „Messenger“ paskyros galėsime parašyti savo draugams iš „Instagram“, persiųsti žinutę savo „WhatsApp“ kontaktams ir gauti atsakymus vienoje vietoje. Viskas „end-to-end encrypted“.

Dėl to, gali kristi vartotojų naujienų srautuose praleidžiamas laikas, sumažėti interakcijų, galbūt ir reklamų pasiekiamumas. Bent jau trumpuoju laikotarpiu. Aišku, viskas dėl vartotojų, jų saugumo, privatumo ir patogumo.

Vieni tai vadina dūmų uždanga, teigdami, kad „Facebook“ praleidžiamas laikas mažėjo jau iki šiol, ir p. Zukerbergo tikslas – tai „pateisinti“, nukreipiant dėmesį nuo tikrųjų to priežasčių.

Kiti sako, kad tai bandymas spėti paskui jaunąją auditoriją, kuriai akivaizdžiai patinka tai, ką siūlo „Snapchat“.

Bandymai kopijuoti „Snapchat“ funkcijas iki šiol veikė puikiai, taigi „Facebook“ tiesiog eina toliau ir tobulina tai, kas turi pasisekimą kitose platformose.

Du paaiškinimai

Realiausi turbūt yra du paaiškinimai. Viena vertus, „kopijavimas“ vyksta, bet ne „Snapchat“ turėtų būti mūsų akiratyje.

„Facebook“ gyvybiškai svarbu rasti kitų pajamų šaltinių. „WeChat“ sėkmė Kinijoje neliko nepastebėta. Turėdamas tris platformas – „WhatsApp“, „Messenger“, „Instagram“ – „Facebook“ būtų visiškai išprotėjęs, jei tuo nepasinaudotų.

Tą signalizuoja „Facebook“ susidomėjimas kriptovaliutomis, ir tai gali būti labai didelių ateities planų ženklas. Sukurti ekosistemą, kurioje galite atrasti naujus produktus, parašyti jų pardavėjams, gauti visą informaciją vienoje vietoje, užsisakyti, apmokėti neišeidami iš „Facebook“ ekosistemos, ir gauti visą informaciją iki pat prekės atvykimo pas jus.

„WeChat“ tai jau (beveik) daro Kinijoje. „Facebook“ irgi tikrai apie tai galvoja.

Antra, „Facebook“ supranta, kad augimas greitai bus pastebėtas reguliuojančių institucijų. JAV jau labai realiai juda link monopolijos apibrėžimo pakeitimo.

Dabar „Facebook“ iš esmės jo neatitinka, nes nieko neparduoda. Bet jų turima informacija apie mus ir mūsų jau beveik liguistas įsitraukimas į „Facebook“ produktus traukia institucijų dėmesį.

Europos Sąjunga taip pat labai rimtai galvoja apie panašius veiksmus. „Facebook“, aišku, siekia, kad, kai noras skaidyti monopoliją įgaus realų pagreitį, galimybių tai padaryti būtų kuo mažiau (ar kad jos būtų kuo sudėtingesnės).

Teoriškai, dabar būtų gan nesunku atskirti, tarkim, „Instagram“ ekosistemą nuo „Facebook“ ir priversti šį socialinį tinklą nesidalinti informacija apie mus tarp skirtingų kanalų.

Tuo tarpu, jei visos trys minėtos platformos būtų sujungtos, o dar labiau, jei tai bus padaryta siekiant apsaugoti vartotojų privatumą, – motyvacijos jas atskirti ir palaikymo tam iš visuomenės bus žymiai mažiau.

Ką tai reiškia mums – verslui Lietuvoje, smulkioms ir vidutinėms įmonėms? Atgal į realybę. Kaip tai paveiks mūsų, reklamdavių, kasdienybę trumpuoju laikotarpiu ir tolimesnėje ateityje?

Dvi kryptys

Galimos dvi kryptys. Viena, „Facebook“ yra platforma, kurioje nereikia apsimesti žmogumi.

Reklamuokitės su protu ir nebandykit susidraugauti, „postindami“ kasdien. Tie laikai jau praėjo (ar net nebuvo rimčiau „atėję“).

Jeigu „Facebook“ stengiasi bendravimą perkelti į privačią erdvę, naujienų srautai darysis kuo toliau, tuo labiau „nuasmeninti“, labiau „laikraščiai“ nei „telefonai“.

Jūsų publikuojama čia informacija turėtų būti kuo daugiau padedanti vartotojams susidomėti jūsų prekės ženklu, įkvėpti juos, palengvinti prekės įsigijimo procesą.

Tam „Facebook“ kuria vis daugiau labai sofistikuotų ir efektyvių įrankių. Pasinaudokite jais, vietoj „post‘ų boostinimo“ ir „organikos“, „like‘ų ir share‘ų“ vaikymosi.

Antra, žinutės – ateitis. Jeigu „Facebook“ sako, kad asmeninis bendravimas bus jų prioritetas, tai reiškia, kad jie mato vartotojų įpročių pokyčius, jie juos toliau skatins.

Todėl labai verta susimąstyti, kaip jūsų verslas jau dabar išnaudoja „Messenger“, „Instagram“ ir „WhatsApp“ žinutes, o ne tik kiek kartų postindami surinksite daugiau „like‘ų“.

Paprasčiausias susirašinėjimas su vartotojais turėtų būti higiena. Greiti atsakymai, galimybė gauti visą informaciją be „parašykite mums e. paštu“ atsakymų – standartas. „Chatbot‘ai“, padedantys jums mažiau laiko skirti dažniausiai užduodamų klausimų atsakymams, vartotojų nukreipimui į vietas, kur jie gali rasti svarbiausią informaciją – artimiausia ateitis, jeigu to dar nepradėjote daryti.

Reklaminės kampanijos, kuriose „chatbot‘ai“ derinami prie masinės komunikacijos ir padeda jums kurti kuo intymesnį kontaktą su vartotoju ir duoti jam įdomią ir naudingą informaciją bus artimiausių metų svarbiausi aspektai.

Laukia įdomūs pokyčiai. Džiugu, kad „Facebook“ keičiasi, ir dar įdomiau bus sulaukti, kaip tie pasikeitimai išties pakeis mūsų, kaip vartotojų, kasdienę komunikaciją ir mūsų, kaip reklamdavių, darbo specifiką.

Komentaro autorius – Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos procesų vadovas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
16:46
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
14:51
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
12:26
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
05:45
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
08:01
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 1

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau