Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis

Publikuota: 2019-03-24
Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos procesų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos procesų vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
UAB „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia kryptimi artimiausioje ateityje judės šis socialinis tinklas, kaip tai paveiks jų pelną ir eilinių vartotojų kasdienybę.

Iš esmės, pagrindinis dėmesys buvo skirtas privatumui. „Facebook“ didysis planas – palikti naujienų srautus kaip „miesto aikštes“, kur mes dalinamės informacija su labai plačiu draugų, pažįstamų ir sekėjų ratu, o žinučių platformas padaryti daug saugesnes, konfidencialesnes ir visiškai integruotas.

Planuose – ir susinaikinančios žinutės kaip „Snapchat“, taip pat ir visiškas žinučių užkodavimas, neduodant nei „Facebook“, nei kam nors kitam net teorinės galimybės jas pamatyti.

Su tuo susijęs ir kitas planas – sujungti visas dabar „Facebook“ valdomas platformas: „Messenger“, „Instagram“ ir „WhatsApp“.

Trumpai šnekant, iš savo „Messenger“ paskyros galėsime parašyti savo draugams iš „Instagram“, persiųsti žinutę savo „WhatsApp“ kontaktams ir gauti atsakymus vienoje vietoje. Viskas „end-to-end encrypted“.

Dėl to, gali kristi vartotojų naujienų srautuose praleidžiamas laikas, sumažėti interakcijų, galbūt ir reklamų pasiekiamumas. Bent jau trumpuoju laikotarpiu. Aišku, viskas dėl vartotojų, jų saugumo, privatumo ir patogumo.

Vieni tai vadina dūmų uždanga, teigdami, kad „Facebook“ praleidžiamas laikas mažėjo jau iki šiol, ir p. Zukerbergo tikslas – tai „pateisinti“, nukreipiant dėmesį nuo tikrųjų to priežasčių.

Kiti sako, kad tai bandymas spėti paskui jaunąją auditoriją, kuriai akivaizdžiai patinka tai, ką siūlo „Snapchat“.

Bandymai kopijuoti „Snapchat“ funkcijas iki šiol veikė puikiai, taigi „Facebook“ tiesiog eina toliau ir tobulina tai, kas turi pasisekimą kitose platformose.

Du paaiškinimai

Realiausi turbūt yra du paaiškinimai. Viena vertus, „kopijavimas“ vyksta, bet ne „Snapchat“ turėtų būti mūsų akiratyje.

„Facebook“ gyvybiškai svarbu rasti kitų pajamų šaltinių. „WeChat“ sėkmė Kinijoje neliko nepastebėta. Turėdamas tris platformas – „WhatsApp“, „Messenger“, „Instagram“ – „Facebook“ būtų visiškai išprotėjęs, jei tuo nepasinaudotų.

Tą signalizuoja „Facebook“ susidomėjimas kriptovaliutomis, ir tai gali būti labai didelių ateities planų ženklas. Sukurti ekosistemą, kurioje galite atrasti naujus produktus, parašyti jų pardavėjams, gauti visą informaciją vienoje vietoje, užsisakyti, apmokėti neišeidami iš „Facebook“ ekosistemos, ir gauti visą informaciją iki pat prekės atvykimo pas jus.

„WeChat“ tai jau (beveik) daro Kinijoje. „Facebook“ irgi tikrai apie tai galvoja.

Antra, „Facebook“ supranta, kad augimas greitai bus pastebėtas reguliuojančių institucijų. JAV jau labai realiai juda link monopolijos apibrėžimo pakeitimo.

Dabar „Facebook“ iš esmės jo neatitinka, nes nieko neparduoda. Bet jų turima informacija apie mus ir mūsų jau beveik liguistas įsitraukimas į „Facebook“ produktus traukia institucijų dėmesį.

Europos Sąjunga taip pat labai rimtai galvoja apie panašius veiksmus. „Facebook“, aišku, siekia, kad, kai noras skaidyti monopoliją įgaus realų pagreitį, galimybių tai padaryti būtų kuo mažiau (ar kad jos būtų kuo sudėtingesnės).

Teoriškai, dabar būtų gan nesunku atskirti, tarkim, „Instagram“ ekosistemą nuo „Facebook“ ir priversti šį socialinį tinklą nesidalinti informacija apie mus tarp skirtingų kanalų.

Tuo tarpu, jei visos trys minėtos platformos būtų sujungtos, o dar labiau, jei tai bus padaryta siekiant apsaugoti vartotojų privatumą, – motyvacijos jas atskirti ir palaikymo tam iš visuomenės bus žymiai mažiau.

Ką tai reiškia mums – verslui Lietuvoje, smulkioms ir vidutinėms įmonėms? Atgal į realybę. Kaip tai paveiks mūsų, reklamdavių, kasdienybę trumpuoju laikotarpiu ir tolimesnėje ateityje?

Dvi kryptys

Galimos dvi kryptys. Viena, „Facebook“ yra platforma, kurioje nereikia apsimesti žmogumi.

Reklamuokitės su protu ir nebandykit susidraugauti, „postindami“ kasdien. Tie laikai jau praėjo (ar net nebuvo rimčiau „atėję“).

Jeigu „Facebook“ stengiasi bendravimą perkelti į privačią erdvę, naujienų srautai darysis kuo toliau, tuo labiau „nuasmeninti“, labiau „laikraščiai“ nei „telefonai“.

Jūsų publikuojama čia informacija turėtų būti kuo daugiau padedanti vartotojams susidomėti jūsų prekės ženklu, įkvėpti juos, palengvinti prekės įsigijimo procesą.

Tam „Facebook“ kuria vis daugiau labai sofistikuotų ir efektyvių įrankių. Pasinaudokite jais, vietoj „post‘ų boostinimo“ ir „organikos“, „like‘ų ir share‘ų“ vaikymosi.

Antra, žinutės – ateitis. Jeigu „Facebook“ sako, kad asmeninis bendravimas bus jų prioritetas, tai reiškia, kad jie mato vartotojų įpročių pokyčius, jie juos toliau skatins.

Todėl labai verta susimąstyti, kaip jūsų verslas jau dabar išnaudoja „Messenger“, „Instagram“ ir „WhatsApp“ žinutes, o ne tik kiek kartų postindami surinksite daugiau „like‘ų“.

Paprasčiausias susirašinėjimas su vartotojais turėtų būti higiena. Greiti atsakymai, galimybė gauti visą informaciją be „parašykite mums e. paštu“ atsakymų – standartas. „Chatbot‘ai“, padedantys jums mažiau laiko skirti dažniausiai užduodamų klausimų atsakymams, vartotojų nukreipimui į vietas, kur jie gali rasti svarbiausią informaciją – artimiausia ateitis, jeigu to dar nepradėjote daryti.

Reklaminės kampanijos, kuriose „chatbot‘ai“ derinami prie masinės komunikacijos ir padeda jums kurti kuo intymesnį kontaktą su vartotoju ir duoti jam įdomią ir naudingą informaciją bus artimiausių metų svarbiausi aspektai.

Laukia įdomūs pokyčiai. Džiugu, kad „Facebook“ keičiasi, ir dar įdomiau bus sulaukti, kaip tie pasikeitimai išties pakeis mūsų, kaip vartotojų, kasdienę komunikaciją ir mūsų, kaip reklamdavių, darbo specifiką.

Komentaro autorius – Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos procesų vadovas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 6

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 9

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau