„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas

Publikuota: 2019-03-20
Artūras Skairys, įmonių grupės „KG Group“ rinkodaros tarybos direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Artūras Skairys, įmonių grupės „KG Group“ rinkodaros tarybos direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė. Sritys, kuriose prieš kelis metus buvai pionierius, tampa neaktualios, keičiasi poreikiai skoniams, pakuotėms, dizainui, saugumui. Kažkur nespėjai – lentynose nereikalingas.

Taip teigia Artūras Skairys, bendrovių „KG Group“, „Vilniaus Paukštynas“, „Kaišiadorių paukštynas“ Rinkodaros tarnybos direktorius, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovo, sėkmę įmonėje?

Vadovo sėkmė turėtų būt matuojama darbuotojų pavaldinių pasiekimais, lygiau kaip geras ir treneris apdovanojamas už komandos ar auklėtinio pasiekimus.

Aišku, kaip kiekviena pelno siekianti organizacija orientuojasi į ekonominius rodiklius, taip ir mūsų rinkodaros skyrius – ne išimtis. Svarbiausia pasiekti verslo rodiklius – EBITDA, ROA. Kartu matuojame ir rinkos dalį, prekių ženklų žinomumą, vartotojų nuomones, pasitenkinimo rodiklius ir t.t.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamų prekės ženklo ženklų vertės augimui?

Pradėjome prekiauti vištiena išauginta be antibiotikų, atnaujinus produktus bei pakuotes, marinuotų produktų kategorijoje augome daugiau nei kategorija, įvedėme visą eilę naujų gaminių, sustiprinome „Activus“ prekės ženklą, pristatėme visiškai naują mums kategoriją „LaMurr“ kačių ėdalą.

Stengiamės visose kategorijose orientuotis į aukštesnės pridėtinės vertės produktus, tai augina ir mūsų prekės ženklus, ir pačias kategorijas.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais šiandien susiduria rinkodaros vadovai?

Vienas didžiausių iššūkių – pokyčių greitis. Šiandien FMCG sektoriuje labai svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija kiekvienoje srityje ypatingai didelė. Sritys, kuriose prieš kelis metus buvai pionierius, tampa neaktualios, keičiasi poreikiai skoniams, sudėtims, pakuotėms, pateikimui, dizainui, saugumui. Kažkur nespėjai – jau žiūrėk lentynose nereikalingas.

Konkuruojame jau nebe produktais, o vartojimo sprendimais, komunikacija, įvaizdžiu, investicijomis.

Keičiasi ir lūkesčiai rinkodaros funkcijai – turi būti verslo vėliavnešys su krypties parinkimu, „idėjų buldozeriu“ ir vidinis lobistas. 

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Esu dirbęs abiejose barikadų pusėse. Karjerą kaip pirkimų vadybininkas viename iš prekybos tinklų, dirbau su daugeliu prekių kategorijų, vėliau pasukau į rinkodaros sritį. Pastaruosius 15 m. vadovauju rinkodaros komandoms gamybinėse įmonėse. Tai leidžia suprasti, kokių produktų ir sąlygų tikisi partneriai bei galutiniai vartotojai.

Kur slypi efektyvumo ir kūrybiškumo sandūra, kaip išlaikyti balansą?

Svarbu pasirinkti teisingus KPI ir atskaitomybės sistemą, ir tai stebėti bei analizuoti nuolat, o kūrybiškumas visada praverčia procese. Sandūra tarp kūrybiškumo ir efektyvumo – visuomet kelia man šypseną, nes pats iš savęs juokiuosi: esu baigęs fizikos-informatikos specialybę, kartu mokiausi muzikos mokykloje, o dirbu rinkodaroje.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos. Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė „Metų CMO“ titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Pokalbį su Gabriele Burbiene, žurnalo „Žmonės“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.
Oksanos Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovės mintis rasite čia.

Pokalbį su Laimiu Balčiūnu, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ Rinkodaros direktoriumi, skaitykite čia.

Interviu su Giedre Vilke, „Pigu“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Pokalbį su Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadove, rasite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau