Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur

Publikuota: 2019-03-20
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo dominuojančia padėtimi paieškos skelbimų tarpininkavimo srityje.

„Google“ piktnaudžiavo savo dominavimu rinkoje, į sutartis su trečiųjų šalių svetainėmis įtraukdama keletą ribojančių sąlygų, neleidžiančių „Google“ konkurentams šiose svetainėse rodyti savo paieškos reklamų, teigia Komisija.

Kaip pažymi Margrethe Vestager, už konkurencijos politiką atsakinga Komisijos narė, pajamos iš reklamos paieškoje „iš esmės“ yra pagrindinis „Google“ pajamų šaltinis.

„Šiandien priimtas sprendimas rodo, kad „ Google“ piktnaudžiavo savo dominuojančia padėtimi siūlant „AdSense“ platformą“, – „techcrunch.com“ cituoja p. Vestager. Ji pažymėjo, kad Komisija išnagrinėjo daugiau nei 200 susitarimų ir nustatė mažiausiai vieną sąlygą, pakenkusią konkurencijai.

„Google“ neturėjo jokios priežasties įtraukti šias ribojančias nuostatas į savo sutartis, išskyrus norą turėti pranašumą prieš konkurentus“, – pridūrė ji.

Kaip rašo „The Verge“, cituodamas p. Vestager, toks neteisėtas „Google“ elgesys truko daugiau nei 10 m. ir trukdė kitoms bendrovėms konkuruoti bei diegti naujoves.

Kaip rašoma Komisijos išplatintame pranešime, nuo 2006 m. „Google“ į savo sutartis įtraukė išimties nuostatas. Tai reiškė, kad leidėjams buvo draudžiama savo paieškos rezultatų puslapiuose rodyti kokias nors konkurentų paieškos reklamas.

Nuo 2009 m. kovo „Google“ palaipsniui pradėjo išimties nuostatas keisti vadinamosiomis geriausios vietos (angl. „Premium Placement“) nuostatomis. Pagal jas buvo reikalaujama, kad leidėjai rezervuotų pelningiausią vietą savo paieškos rezultatų puslapiuose „Google“ reklamoms, ir buvo nustatytas minimalus „Google“ reklamų skaičius.

Taip „Google“ konkurentams buvo užkirstas kelias rodyti savo paieškos reklamas matomiausiose ir lankomiausiose svetainių paieškos rezultatų puslapių vietose.

Taip pat nuo 2009 m. kovo „Google“ įtraukė sąlygas, reikalaujančias, kad prieš darydami kokius nors konkurentų reklamos rodymo pakeitimus leidėjai gautų raštišką „Google“ sutikimą. Tai reiškė, kad „Google“ galėjo kontroliuoti konkuruojančių reklamos skelbimų patrauklumą, taigi ir spustelėjimų ant jų skaičių.

Komisija pažymi, kad didžiąją laikotarpio dalį tokia „Google“ praktika pagal apyvartą aprėpė daugiau nei pusę rinkos. „Google“ konkurentai nepajėgė varžytis pranašumu dėl to, kad jiems buvo tiesiog uždrausta skelbtis leidėjų svetainėse, arba dėl to, kad pačią vertingiausią komercinę vietą tose svetainėse „Google“ pasiliko sau, kartu kontroliuodama, kaip gali būti rodomos konkurentų reklamos.

Tai ne pirma EK skirta bauda „Google“.

Pernai liepą Europos konkurencijos sargai „Google“ skyrė 4,34 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo dominuojančia operacinės sistemos (OS) „Android“ padėtimi.

2017 m. „Google“ yra gavusi 2,4 mlrd. Eur baudą už savo prekybinių paslaugų prioritetizavimą paieškos rezultatuose.

Šį sausį Prancūzijos duomenų prievaizdai taip pat nubaudė JAV milžinę 50 mln. Eur už Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) pažeidimus. Tai kol kas yra didžiausia bauda už šio ES reglamento pažeidimus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau