„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos

Publikuota: 2019-03-19
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o užčiuopti permainas ir joms ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, nors to dar nežino patys pirkėjai. 

Tai teigia Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę įmonėje?

Vienas iš svarbiausių yra NPS (angl. Net promoter score) rodiklis, parodantis pirkėjo pasitenkinimą ir rekomendaciją. Šis rodiklis yra stebimas nuolat, nes pirkėjo nuomonė yra pats tikriausias veidrodis, į kurį galime pasižiūrėti ir gerinti patirtį.

Yra daug kietųjų rodiklių, įrodančių mūsų įmonės sėkmę, prie jos svariai prisideda rinkodaros skyrius. Bet ne mažiau svarbūs minkštieji rodikliai, kuriuos mažmeninėje prekyboje dar sudėtingiau koreguoti: jie labai inertiški ir sunkiau apčiuopiami, tačiau tikslingai dirbant viskas įmanoma. Visi šie rodikliai koduojami 3-4 raidžių kombinacijomis, jos daugeliui žinomos, todėl šių abreviatūrų, mūsų vadinamų „keiksmažodžiais“, neminėsiu.

Mano, kaip rinkodaros, vadovės sėkmė neatsiejama nuo „Topo centro“ rezultatų. Sėkmingai ir kryptingai veikianti komanda yra didžiausias pasiekimas.

Tikslai, pasitikėjimai, žinios, prioritetai, laisvė veikti ir klysti, įgyvendinant įmonės strategiją yra mano ir komandos variklis.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

2018-ieji buvo daugybės reikšmingų virsmų metai. Tolimesnis daugiakanalės prekybos (angl. omnichannel) procesų tobulinimas ir vieninga komunikacija, reakcijos į rinkos pokyčius greitinimas, lanksti bei dar aktyvesnė komunikacija.

Galiu drąsiai teigti, kad sustyguoti procesai ir labai aiškūs tikslai leidžia kokybiškai konkuruoti jau net tik su įprastomis parduotuvėmis, bet ir su didžiaisiais pardavėjais internete.

Pirmieji Baltijos šalyse ir vieni pirmųjų „Euronics" aljanse (po šiuo ženklu veikia 8.800 parduotuvių 34 šalyse) įgyvendinome pirkimo patirtį gerinančius pažangiausius technologinius sprendimus (tarp jų - 40.000 elektroninių kainų etikečių ir savitarnos terminalai).

Apjungėme visus turimus duomenis į vieną ekosistemą ir pritaikėme kasdieninei veiklai, didinome skaitmeninės ir tiesioginės rinkodaros efektyvumą. Atnaujinome jau trečius metus vykdomą puikios pirkėjo patirties įgyvendinimą, kuris padeda nuolat gerinti aptarnavimo ir bendravimo kultūrą: matyti, girdėti, suprasti, suvokti ir įsiklausyti į klientą bei kiekvienam įmonės darbuotojui savo darbe kasdien padaryti bent po nedidelį žingsnelį tobulinant klientų aptarnavimą. Vyko daugybė kitų didelių ir mažų turinio, pardavimų skatinimo, tiesioginės rinkodaros projektų, kurie prisidėjo prie išskirtinės įmonės sėkmės.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria šiandien CMO?

Ko gero, didžiausias iššūkis yra nuolatiniai pokyčiai rinkoje – reikia ne prisitaikyti prie jų, o užčiuopti vos jiems prasidedant ir jiems ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, kai to dar nežino nė patys pirkėjai. Vertinant tendencijas ir pokyčius ne mažiau svarbu yra racionalus ir kryptingas pirkėjų tendencijų ir elgesio stebėjimas.

Stebime kaip sparčiai riba skirianti elektroninę ir fizinę prekybą — tai mums leidžia išbandyti naujus reklamos kanalus, procesus ir aptarnavimą sparčiau nei vystant vieną prekybos kanalą.

Didelis iššūkis mano dienotvarkėje yra didžiųjų duomenų panaudojimas įmonės ir rinkodaros tikslais: programų ir partnerių atranka, specialistų įdarbinimas ir motyvavimas, darbo pobūdžio keitimas, pačios rinkodaros keitimas.

Tam tikrose veiklose rinkodara darosi labai „techniška“, „konkreti“, „automatizuota“, todėl vis svarbiau nepamesti bendros įmonės krypties ir tikslo, matyti bendrą paveikslą, visą komandą sutelkti aiškiems tikslams ir užduotimis, nesiblaškyti ir išlikti greitiems ir kūrybiškiems.

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Surinkta ir sunkiausiais momentais užgrūdinta „Topo centro“ rinkodaros komanda, gebanti veikti tiek kartu, tiek atskirai, kvėpuoti vienu ritmu su pirkėjais ir rinkoje vykstančiais pokyčiais, gebanti kritiškai įvertinti savo darbą ir jo efektyvumą. Burti ir išlaikyti rinkodaros komandą „su charakteriu“ – labiausiai pasiteisinęs mano sprendimas.

Didžiausia nesėkmė ir pamoka karjeroje?

Jei labai atvirai, nemanau, kad savo karjeroje jau turėjau tokių pamokų ir nesėkmių, kurios būtų mane privertusios jas įvardyti kaip didžiausias, reikšmingiausias ar pakeitusias mano požiūrį.

Labai nemėgstu žiūrėti atgal, visada žiūriu pirmyn ir kuo toliau. Jei nematau tikslo priekyje, negaliu eiti pirmyn, o stovėti ir gręžiotis atgal ne mano charakteriui.

Jei sprendimai geri ir teisingi – sakau sau ir komandai „rask būdą juos įgyvendinti geriau, greičiau, kartok, nebijok“. Jei sprendimas nepasiteisino, kuo greičiau išsiaiškink, kas neveikė, ir bandyk iš naujo, kitaip, net jei reikės viską apversti aukštyn kojomis.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos. Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė „Metų CMO“ titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Pokalbį su Gabriele Burbiene, žurnalo „Žmonės“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Oksanos Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovės mintis rasite čia.

Pokalbį su Laimiu Balčiūnu, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ Rinkodaros direktoriumi, skaitykite čia.

Interviu su Giedre Vilke, „Pigu“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Facebook“ skirs 130 mln. USD nepriklausomai turinio valdymo tarybai sukurti

„Facebook“ skirs 130 mln. USD sukurti nepriklausomą turinio kontrolės tarybą, kurią sudarys asmenys,...

Paslaugos
2019.12.13
VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos...

Rinkodara
2019.12.13
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą 1

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
2019.12.12
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
2019.12.12
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
2019.12.12
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11
„Interneto vizija“ simboliškai atnaujino savo prekės ženklą

Svetainių talpinimo ir domenų registravimo paslaugas teikianti bendrovė „Interneto vizija“ atnaujino...

Rinkodara
2019.12.11
„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“...

Prekyba
2019.12.11
„Ignitis grupė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius 5

Energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ paskelbtą reklamos kūrybos agentūros konkursą laimėjo agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.12.11
Rinkodaros ir komunikacijos lyderiai: kokie bus 2020-ieji Premium

Dalijamės lyderiaujančių rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos įmonių vadovų, nuomonės lyderių mintimis...

Rinkodara
2019.12.11
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
2019.12.10
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
2019.12.10
Meno aukcionai rodo sveikos rinkos požymius Premium

Gruodžio 5 ir 6 d. Vilniuje vyko du meno kūrinių aukcionai, leidę pasitikrinti, kur link krypsta antrinė meno...

Laisvalaikis
2019.12.09
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
2019.12.09
„Iki“ komunikacijos partneriais pasirinko „Publicum“  1

Prekybos tinklas „Iki“ šiandien pradeda bendradarbiavimą su konkurso būdu pasirinktais naujais komunikacijos...

Rinkodara
2019.12.09
Išleista „Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019“

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir...

Rinkodara
2019.12.09
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
2019.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau