„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos

Publikuota: 2019-03-19
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o užčiuopti permainas ir joms ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, nors to dar nežino patys pirkėjai. 

Tai teigia Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę įmonėje?

Vienas iš svarbiausių yra NPS (angl. Net promoter score) rodiklis, parodantis pirkėjo pasitenkinimą ir rekomendaciją. Šis rodiklis yra stebimas nuolat, nes pirkėjo nuomonė yra pats tikriausias veidrodis, į kurį galime pasižiūrėti ir gerinti patirtį.

Yra daug kietųjų rodiklių, įrodančių mūsų įmonės sėkmę, prie jos svariai prisideda rinkodaros skyrius. Bet ne mažiau svarbūs minkštieji rodikliai, kuriuos mažmeninėje prekyboje dar sudėtingiau koreguoti: jie labai inertiški ir sunkiau apčiuopiami, tačiau tikslingai dirbant viskas įmanoma. Visi šie rodikliai koduojami 3-4 raidžių kombinacijomis, jos daugeliui žinomos, todėl šių abreviatūrų, mūsų vadinamų „keiksmažodžiais“, neminėsiu.

Mano, kaip rinkodaros, vadovės sėkmė neatsiejama nuo „Topo centro“ rezultatų. Sėkmingai ir kryptingai veikianti komanda yra didžiausias pasiekimas.

Tikslai, pasitikėjimai, žinios, prioritetai, laisvė veikti ir klysti, įgyvendinant įmonės strategiją yra mano ir komandos variklis.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

2018-ieji buvo daugybės reikšmingų virsmų metai. Tolimesnis daugiakanalės prekybos (angl. omnichannel) procesų tobulinimas ir vieninga komunikacija, reakcijos į rinkos pokyčius greitinimas, lanksti bei dar aktyvesnė komunikacija.

Galiu drąsiai teigti, kad sustyguoti procesai ir labai aiškūs tikslai leidžia kokybiškai konkuruoti jau net tik su įprastomis parduotuvėmis, bet ir su didžiaisiais pardavėjais internete.

Pirmieji Baltijos šalyse ir vieni pirmųjų „Euronics" aljanse (po šiuo ženklu veikia 8.800 parduotuvių 34 šalyse) įgyvendinome pirkimo patirtį gerinančius pažangiausius technologinius sprendimus (tarp jų - 40.000 elektroninių kainų etikečių ir savitarnos terminalai).

Apjungėme visus turimus duomenis į vieną ekosistemą ir pritaikėme kasdieninei veiklai, didinome skaitmeninės ir tiesioginės rinkodaros efektyvumą. Atnaujinome jau trečius metus vykdomą puikios pirkėjo patirties įgyvendinimą, kuris padeda nuolat gerinti aptarnavimo ir bendravimo kultūrą: matyti, girdėti, suprasti, suvokti ir įsiklausyti į klientą bei kiekvienam įmonės darbuotojui savo darbe kasdien padaryti bent po nedidelį žingsnelį tobulinant klientų aptarnavimą. Vyko daugybė kitų didelių ir mažų turinio, pardavimų skatinimo, tiesioginės rinkodaros projektų, kurie prisidėjo prie išskirtinės įmonės sėkmės.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria šiandien CMO?

Ko gero, didžiausias iššūkis yra nuolatiniai pokyčiai rinkoje – reikia ne prisitaikyti prie jų, o užčiuopti vos jiems prasidedant ir jiems ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, kai to dar nežino nė patys pirkėjai. Vertinant tendencijas ir pokyčius ne mažiau svarbu yra racionalus ir kryptingas pirkėjų tendencijų ir elgesio stebėjimas.

Stebime kaip sparčiai riba skirianti elektroninę ir fizinę prekybą — tai mums leidžia išbandyti naujus reklamos kanalus, procesus ir aptarnavimą sparčiau nei vystant vieną prekybos kanalą.

Didelis iššūkis mano dienotvarkėje yra didžiųjų duomenų panaudojimas įmonės ir rinkodaros tikslais: programų ir partnerių atranka, specialistų įdarbinimas ir motyvavimas, darbo pobūdžio keitimas, pačios rinkodaros keitimas.

Tam tikrose veiklose rinkodara darosi labai „techniška“, „konkreti“, „automatizuota“, todėl vis svarbiau nepamesti bendros įmonės krypties ir tikslo, matyti bendrą paveikslą, visą komandą sutelkti aiškiems tikslams ir užduotimis, nesiblaškyti ir išlikti greitiems ir kūrybiškiems.

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Surinkta ir sunkiausiais momentais užgrūdinta „Topo centro“ rinkodaros komanda, gebanti veikti tiek kartu, tiek atskirai, kvėpuoti vienu ritmu su pirkėjais ir rinkoje vykstančiais pokyčiais, gebanti kritiškai įvertinti savo darbą ir jo efektyvumą. Burti ir išlaikyti rinkodaros komandą „su charakteriu“ – labiausiai pasiteisinęs mano sprendimas.

Didžiausia nesėkmė ir pamoka karjeroje?

Jei labai atvirai, nemanau, kad savo karjeroje jau turėjau tokių pamokų ir nesėkmių, kurios būtų mane privertusios jas įvardyti kaip didžiausias, reikšmingiausias ar pakeitusias mano požiūrį.

Labai nemėgstu žiūrėti atgal, visada žiūriu pirmyn ir kuo toliau. Jei nematau tikslo priekyje, negaliu eiti pirmyn, o stovėti ir gręžiotis atgal ne mano charakteriui.

Jei sprendimai geri ir teisingi – sakau sau ir komandai „rask būdą juos įgyvendinti geriau, greičiau, kartok, nebijok“. Jei sprendimas nepasiteisino, kuo greičiau išsiaiškink, kas neveikė, ir bandyk iš naujo, kitaip, net jei reikės viską apversti aukštyn kojomis.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos. Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė „Metų CMO“ titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Pokalbį su Gabriele Burbiene, žurnalo „Žmonės“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Oksanos Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovės mintis rasite čia.

Pokalbį su Laimiu Balčiūnu, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ Rinkodaros direktoriumi, skaitykite čia.

Interviu su Giedre Vilke, „Pigu“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau