„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos

Publikuota: 2019-03-19
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o užčiuopti permainas ir joms ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, nors to dar nežino patys pirkėjai. 

Tai teigia Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę įmonėje?

Vienas iš svarbiausių yra NPS (angl. Net promoter score) rodiklis, parodantis pirkėjo pasitenkinimą ir rekomendaciją. Šis rodiklis yra stebimas nuolat, nes pirkėjo nuomonė yra pats tikriausias veidrodis, į kurį galime pasižiūrėti ir gerinti patirtį.

Yra daug kietųjų rodiklių, įrodančių mūsų įmonės sėkmę, prie jos svariai prisideda rinkodaros skyrius. Bet ne mažiau svarbūs minkštieji rodikliai, kuriuos mažmeninėje prekyboje dar sudėtingiau koreguoti: jie labai inertiški ir sunkiau apčiuopiami, tačiau tikslingai dirbant viskas įmanoma. Visi šie rodikliai koduojami 3-4 raidžių kombinacijomis, jos daugeliui žinomos, todėl šių abreviatūrų, mūsų vadinamų „keiksmažodžiais“, neminėsiu.

Mano, kaip rinkodaros, vadovės sėkmė neatsiejama nuo „Topo centro“ rezultatų. Sėkmingai ir kryptingai veikianti komanda yra didžiausias pasiekimas.

Tikslai, pasitikėjimai, žinios, prioritetai, laisvė veikti ir klysti, įgyvendinant įmonės strategiją yra mano ir komandos variklis.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

2018-ieji buvo daugybės reikšmingų virsmų metai. Tolimesnis daugiakanalės prekybos (angl. omnichannel) procesų tobulinimas ir vieninga komunikacija, reakcijos į rinkos pokyčius greitinimas, lanksti bei dar aktyvesnė komunikacija.

Galiu drąsiai teigti, kad sustyguoti procesai ir labai aiškūs tikslai leidžia kokybiškai konkuruoti jau net tik su įprastomis parduotuvėmis, bet ir su didžiaisiais pardavėjais internete.

Pirmieji Baltijos šalyse ir vieni pirmųjų „Euronics" aljanse (po šiuo ženklu veikia 8.800 parduotuvių 34 šalyse) įgyvendinome pirkimo patirtį gerinančius pažangiausius technologinius sprendimus (tarp jų - 40.000 elektroninių kainų etikečių ir savitarnos terminalai).

Apjungėme visus turimus duomenis į vieną ekosistemą ir pritaikėme kasdieninei veiklai, didinome skaitmeninės ir tiesioginės rinkodaros efektyvumą. Atnaujinome jau trečius metus vykdomą puikios pirkėjo patirties įgyvendinimą, kuris padeda nuolat gerinti aptarnavimo ir bendravimo kultūrą: matyti, girdėti, suprasti, suvokti ir įsiklausyti į klientą bei kiekvienam įmonės darbuotojui savo darbe kasdien padaryti bent po nedidelį žingsnelį tobulinant klientų aptarnavimą. Vyko daugybė kitų didelių ir mažų turinio, pardavimų skatinimo, tiesioginės rinkodaros projektų, kurie prisidėjo prie išskirtinės įmonės sėkmės.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria šiandien CMO?

Ko gero, didžiausias iššūkis yra nuolatiniai pokyčiai rinkoje – reikia ne prisitaikyti prie jų, o užčiuopti vos jiems prasidedant ir jiems ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, kai to dar nežino nė patys pirkėjai. Vertinant tendencijas ir pokyčius ne mažiau svarbu yra racionalus ir kryptingas pirkėjų tendencijų ir elgesio stebėjimas.

Stebime kaip sparčiai riba skirianti elektroninę ir fizinę prekybą — tai mums leidžia išbandyti naujus reklamos kanalus, procesus ir aptarnavimą sparčiau nei vystant vieną prekybos kanalą.

Didelis iššūkis mano dienotvarkėje yra didžiųjų duomenų panaudojimas įmonės ir rinkodaros tikslais: programų ir partnerių atranka, specialistų įdarbinimas ir motyvavimas, darbo pobūdžio keitimas, pačios rinkodaros keitimas.

Tam tikrose veiklose rinkodara darosi labai „techniška“, „konkreti“, „automatizuota“, todėl vis svarbiau nepamesti bendros įmonės krypties ir tikslo, matyti bendrą paveikslą, visą komandą sutelkti aiškiems tikslams ir užduotimis, nesiblaškyti ir išlikti greitiems ir kūrybiškiems.

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Surinkta ir sunkiausiais momentais užgrūdinta „Topo centro“ rinkodaros komanda, gebanti veikti tiek kartu, tiek atskirai, kvėpuoti vienu ritmu su pirkėjais ir rinkoje vykstančiais pokyčiais, gebanti kritiškai įvertinti savo darbą ir jo efektyvumą. Burti ir išlaikyti rinkodaros komandą „su charakteriu“ – labiausiai pasiteisinęs mano sprendimas.

Didžiausia nesėkmė ir pamoka karjeroje?

Jei labai atvirai, nemanau, kad savo karjeroje jau turėjau tokių pamokų ir nesėkmių, kurios būtų mane privertusios jas įvardyti kaip didžiausias, reikšmingiausias ar pakeitusias mano požiūrį.

Labai nemėgstu žiūrėti atgal, visada žiūriu pirmyn ir kuo toliau. Jei nematau tikslo priekyje, negaliu eiti pirmyn, o stovėti ir gręžiotis atgal ne mano charakteriui.

Jei sprendimai geri ir teisingi – sakau sau ir komandai „rask būdą juos įgyvendinti geriau, greičiau, kartok, nebijok“. Jei sprendimas nepasiteisino, kuo greičiau išsiaiškink, kas neveikė, ir bandyk iš naujo, kitaip, net jei reikės viską apversti aukštyn kojomis.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos. Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė „Metų CMO“ titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Pokalbį su Gabriele Burbiene, žurnalo „Žmonės“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Oksanos Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovės mintis rasite čia.

Pokalbį su Laimiu Balčiūnu, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ Rinkodaros direktoriumi, skaitykite čia.

Interviu su Giedre Vilke, „Pigu“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 6

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 9

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau