„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos

Publikuota: 2019-03-19
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.
Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o užčiuopti permainas ir joms ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, nors to dar nežino patys pirkėjai. 

Tai teigia Raimonda Gudaitė, „Topo Centro“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę įmonėje?

Vienas iš svarbiausių yra NPS (angl. Net promoter score) rodiklis, parodantis pirkėjo pasitenkinimą ir rekomendaciją. Šis rodiklis yra stebimas nuolat, nes pirkėjo nuomonė yra pats tikriausias veidrodis, į kurį galime pasižiūrėti ir gerinti patirtį.

Yra daug kietųjų rodiklių, įrodančių mūsų įmonės sėkmę, prie jos svariai prisideda rinkodaros skyrius. Bet ne mažiau svarbūs minkštieji rodikliai, kuriuos mažmeninėje prekyboje dar sudėtingiau koreguoti: jie labai inertiški ir sunkiau apčiuopiami, tačiau tikslingai dirbant viskas įmanoma. Visi šie rodikliai koduojami 3-4 raidžių kombinacijomis, jos daugeliui žinomos, todėl šių abreviatūrų, mūsų vadinamų „keiksmažodžiais“, neminėsiu.

Mano, kaip rinkodaros, vadovės sėkmė neatsiejama nuo „Topo centro“ rezultatų. Sėkmingai ir kryptingai veikianti komanda yra didžiausias pasiekimas.

Tikslai, pasitikėjimai, žinios, prioritetai, laisvė veikti ir klysti, įgyvendinant įmonės strategiją yra mano ir komandos variklis.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

2018-ieji buvo daugybės reikšmingų virsmų metai. Tolimesnis daugiakanalės prekybos (angl. omnichannel) procesų tobulinimas ir vieninga komunikacija, reakcijos į rinkos pokyčius greitinimas, lanksti bei dar aktyvesnė komunikacija.

Galiu drąsiai teigti, kad sustyguoti procesai ir labai aiškūs tikslai leidžia kokybiškai konkuruoti jau net tik su įprastomis parduotuvėmis, bet ir su didžiaisiais pardavėjais internete.

Pirmieji Baltijos šalyse ir vieni pirmųjų „Euronics" aljanse (po šiuo ženklu veikia 8.800 parduotuvių 34 šalyse) įgyvendinome pirkimo patirtį gerinančius pažangiausius technologinius sprendimus (tarp jų - 40.000 elektroninių kainų etikečių ir savitarnos terminalai).

Apjungėme visus turimus duomenis į vieną ekosistemą ir pritaikėme kasdieninei veiklai, didinome skaitmeninės ir tiesioginės rinkodaros efektyvumą. Atnaujinome jau trečius metus vykdomą puikios pirkėjo patirties įgyvendinimą, kuris padeda nuolat gerinti aptarnavimo ir bendravimo kultūrą: matyti, girdėti, suprasti, suvokti ir įsiklausyti į klientą bei kiekvienam įmonės darbuotojui savo darbe kasdien padaryti bent po nedidelį žingsnelį tobulinant klientų aptarnavimą. Vyko daugybė kitų didelių ir mažų turinio, pardavimų skatinimo, tiesioginės rinkodaros projektų, kurie prisidėjo prie išskirtinės įmonės sėkmės.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria šiandien CMO?

Ko gero, didžiausias iššūkis yra nuolatiniai pokyčiai rinkoje – reikia ne prisitaikyti prie jų, o užčiuopti vos jiems prasidedant ir jiems ruoštis. Geras rinkodaros specialistas, ypač prekybos srityje, turi žinoti, kas bus populiaru, kai to dar nežino nė patys pirkėjai. Vertinant tendencijas ir pokyčius ne mažiau svarbu yra racionalus ir kryptingas pirkėjų tendencijų ir elgesio stebėjimas.

Stebime kaip sparčiai riba skirianti elektroninę ir fizinę prekybą — tai mums leidžia išbandyti naujus reklamos kanalus, procesus ir aptarnavimą sparčiau nei vystant vieną prekybos kanalą.

Didelis iššūkis mano dienotvarkėje yra didžiųjų duomenų panaudojimas įmonės ir rinkodaros tikslais: programų ir partnerių atranka, specialistų įdarbinimas ir motyvavimas, darbo pobūdžio keitimas, pačios rinkodaros keitimas.

Tam tikrose veiklose rinkodara darosi labai „techniška“, „konkreti“, „automatizuota“, todėl vis svarbiau nepamesti bendros įmonės krypties ir tikslo, matyti bendrą paveikslą, visą komandą sutelkti aiškiems tikslams ir užduotimis, nesiblaškyti ir išlikti greitiems ir kūrybiškiems.

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Surinkta ir sunkiausiais momentais užgrūdinta „Topo centro“ rinkodaros komanda, gebanti veikti tiek kartu, tiek atskirai, kvėpuoti vienu ritmu su pirkėjais ir rinkoje vykstančiais pokyčiais, gebanti kritiškai įvertinti savo darbą ir jo efektyvumą. Burti ir išlaikyti rinkodaros komandą „su charakteriu“ – labiausiai pasiteisinęs mano sprendimas.

Didžiausia nesėkmė ir pamoka karjeroje?

Jei labai atvirai, nemanau, kad savo karjeroje jau turėjau tokių pamokų ir nesėkmių, kurios būtų mane privertusios jas įvardyti kaip didžiausias, reikšmingiausias ar pakeitusias mano požiūrį.

Labai nemėgstu žiūrėti atgal, visada žiūriu pirmyn ir kuo toliau. Jei nematau tikslo priekyje, negaliu eiti pirmyn, o stovėti ir gręžiotis atgal ne mano charakteriui.

Jei sprendimai geri ir teisingi – sakau sau ir komandai „rask būdą juos įgyvendinti geriau, greičiau, kartok, nebijok“. Jei sprendimas nepasiteisino, kuo greičiau išsiaiškink, kas neveikė, ir bandyk iš naujo, kitaip, net jei reikės viską apversti aukštyn kojomis.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos. Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė „Metų CMO“ titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Pokalbį su Gabriele Burbiene, žurnalo „Žmonės“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Oksanos Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovės mintis rasite čia.

Pokalbį su Laimiu Balčiūnu, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ Rinkodaros direktoriumi, skaitykite čia.

Interviu su Giedre Vilke, „Pigu“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
12:36
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 6

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 2

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
TOP10 „Facebook“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 25

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.12
Socialiai atsakingiausios įmonės laurai teko „Rimi“ 5

Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prekybos tinklui „Rimi“ skyrė Socialiai...

Rinkodara
2019.10.11
Patirčių nori ne tik Y kartos pirkėjai

Kad tūkstantmečio karta mėgsta patirtis, verslas jau girdėjo. Bet „Entrepreneur.com“ primena, kad to paties...

Gazelė
2019.10.10
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10
Šiaulių bankas pasirinko socialinių tinklų partnerius 3

Šiaulių bankas stiprina pozicijas socialinėje erdvėje – komunikacijos partneriais pasirinko skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.10
V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis 18

Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug...

Rinkodara
2019.10.10
„Zen PR“ planas – kitąmet kas mėnesį po naują šalį Premium 2

Prieš daugiau nei dvejus metus įkurtas lietuvių startuolis „Zen PR“ peržengia Lietuvos ribas – paslaugas...

Rinkodara
2019.10.10
Lauko reklamos tinklas „JCDecaux“ reaguoja į klimato kaitos iššūkius 1

Reaguodamas į globalios klimato kaitos keliamus iššūkius, lauko reklamos tinklas „JCDecaux“ paskelbė...

Rinkodara
2019.10.09
Kurti miestą be atliekų slovėnams padeda ir išradinga komunikacija Premium 2

Miestas be atliekų (angl. zero waste) gali tapti realybe, pasišovusi įrodyti Slovėnijos sostinė Liubliana.

Paslaugos
2019.10.09
Požiūrio klausimas: „tik“ ar „net“ 40% vartotojų nemėgsta reklamos Premium 7

Nors mėgstame pabrėžti, kad nežiūrime, blokuojame ar ignoruojame reklamą, vis dėlto vartotojų dalis, kuri...

Rinkodara
2019.10.09
Keičiasi lojalumo programa kortelių „Mylimiausia“ turėtojams Premium 8

Nuo šio spalio lojalumo kortelių „Mylimiausia“ turėtojai galės sukauptus eurus išleisti pas skirtingus...

Rinkodara
2019.10.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau