Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“

Publikuota: 2019-03-19
Giedrė Vilkė, „Pigu“ Rinkodaros direktorė Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Giedrė Vilkė, „Pigu“ Rinkodaros direktorė Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa vis sunkiau. Kartu augant duomenų kiekiui, svarbesniu uždaviniu tampa juos tiksliai „perskaityti“, t.y. sugebėti padaryti tinkamas išvadas ir pasirinkti tinkamus veiksmus, tik tada galime „įjungti“ kūrybiškumą.

Taip teigia Giedrė Vilkė, „Pigu“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovo, sėkmę įmonėje?

E. komercija – labai kompleksiškas verslas, tad bendram rezultatui suprasti būtinas įvairių sričių stebėjimas ir vertinimas. Rinkodara bendrovėje iš esmės yra atsakinga už klientų pritraukimą ir išlaikymą.

Pagrindiniai stebimi rodikliai ir parodo, kaip gerai mums sekasi šią funkciją atlikti, t. y. kiek klientų pritraukiame, kaip jie elgiasi atėję į svetainę, kiek iš jų nuperka, kokios vertės jų pirkinių krepšelis.

Ypatingai svarbu, kokią patirtį šie klientai įgyja pirmojo apsipirkimo metu: kaip dažnai sugrįžta pirkti, kiek išleidžia pirkiniams, ką perka ir pan.

Taip pat vertiname, kiek kiekvienas iš šių veiksmų kainavo įmonei, t. y. kaip efektyviai buvo investuota į kliento išlaikymą, komunikaciją, pačios paslaugos vystymą.

Visi šie rodikliai yra rinkodaros veiksmų pasekmė. Daug svarbiau yra suprasti, kas jiems daro įtaką, kas lemia vienokį ar kitokį kliento elgesį. Tad gebėti suprasti bei nulemti – tai ir yra kasdienis rinkodaros vadovo darbas.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais šiandien susiduria rinkodaros vadovai?

Įvardinčiau keletą aspektų. Pirma, labai greitai besikeičiantys vartojimo įpročiai. Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa vis sunkiau.

Tai turime būti labai greiti ir drąsūs tiek priimdami teisingus sprendimus, tiek įgyvendindami pokyčius ne tik rinkodaroje, bet ir kituose verslo procesuose.

Antra, dinamiškoje rinkoje veikiantis ir nuolat augantis verslas reikalauja ir naujo know-how.

Norint išlaikyti lyderio poziciją, turime veikti greičiau ir geriau nei likusi rinka, tačiau sunku pasamdyti žmones, kurie atsineštų know-how, nes jų tiesiog nėra. Tenka juos ugdyti organizacijos viduje, remiantis pasauline praktika ir žiniomis iš rinkų, kurios tą kelią jau nuėjo. Tai pilnas iššūkių, tačiau beprotiškai įdomus kelias.

Trečia, ne mažesnis galvos skausmas yra norų ir galimybių derinimas. Rinkodaros kaštai yra didelė išlaidų eilutė ir, žinoma, visada yra pagrįstas lūkestis juos optimizuoti.

Šioje vietoje, manau, reikia daugiausia kūrybiškumo ir gebėjimo vėl ir vėl pažiūrėti į tas pačias investicijas iš kito kampo, kad sugebėtum įgyvendinti visus užsibrėžtus tikslus ir tuo pačiu veiktum efektyviai.

Mano darbas yra sutaupyti, bet ir pagerinti kokybę, t. y. pasiekti, kad ir klientas būtų patenkintas, ir akcininkas liktų laimingas. 

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Sėkmingiausią sprendimą karjeroje priėmiau prieš 10 m. – pasukau e. komercijos keliu. Nuo tada, nors kelias vingiuotas bei banguotas, o man netrūksta nei iššūkių, nei kasdienio mokymosi, nei dinamikos darbe, kurią labai vertinu.

E. komercijoje aš sujungiau visus savuosius „aš“: teisininko struktūrinį požiūrį, komersanto prigimtį ir empatiją žmonėms. Visa tai mane pavertė tuo, kuo šiandien esu. 

O didžiausia pamoka karjeroje?

Žmogus yra keista būtybė, nors kone visos pasaulio tiesos suguldytos į knygas, skamba protingų žmonių lūpose, tačiau mes retai kada įsisaviname svetimas pamokas, kol patys negauname tų pamokų. Aš šiuo atveju nesu išimtis.

Augančiame versle vienu metu vyksta daugybė procesų, projektų, iniciatyvų. Dažnu atveju tai priveda prie multitaskingo.

Kai įsisuki į šį procesą, labai sunku sustoti ir įsivertinti, ar visi atliekami darbai kuria vertę, ar visi darbai padeda siekti tavojo tikslo. To būtų lengviau išvengti, jei prieš imantis bet kokių darbų, skirtume laiko išsigryninti idėjas, suprastume, kokie darbai patys svarbiausi ir greičiausiai atves prie tikslo.

Nuolatinis ir kruopštus įsivertinimas, ar kiekvienas darbas, kurį atlieku aš ar mano komanda, kuria vertę, ar padeda artėti prie tikslo, – ir yra viena geriausių pamokų bei nuolatinis mano palydovas šiandien.

Tai užtikrina mažiau iššvaistytų valandų vertės nekuriančiai veiklai, padeda ne tik veikti viena kryptimi ir pasiekti tikslus, bet ir garantuoja didesnį komandos pasitenkinimą,.

Kur slypi efektyvumo ir kūrybiškumo sandūra. Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Reikia pripažinti, kad save laikau daug mažiau kūrybiška nei analitiška asmenybe. E. komercijoje mes galime kone viską pamatuoti, arba tiksliau būtų pasakyti, kad turime daug duomenų, kurių skaitymas ir išvadų darymas yra atskiras menas.

Manau duomenys ar rodikliai nėra problema, pagrindinis iššūkis yra juos „perskaityti“, t.y. sugebėti padaryti tinkamas išvadas ir pasirinkti tinkamus veiksmus. Tik tada galime „įjungti“ kūrybiškumą.

Mūsų klientai yra racionalūs, gal todėl ir požiūris į paslaugą mūsų yra racionalus.

Klientai renkasi ne todėl, kad produktas ar prekės ženklas yra labai kūrybiški (tiksliau, mažesnė dalis renkasi dėl šios priežasties), o todėl, kad produktas ar prekės ženklas tenkina jo poreikį ar lūkesčius.

Net jei klientą kūrybiškai suviliosime pabandyti prekę ar paslaugą, bet ji neatitiks jo lūkesčių, jis kitą kartą nesugrįš. Tai būtų tiesiog pinigų švaistymas iš įmonės perspektyvos, ypatingai veikiant mažoje rinkoje. Todėl tam, jog būtume efektyvūs, pirmiausia turime matyti visą kliento pirkimo kelią ir suprasti jo poreikius.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

Metai buvo gausūs projektais ir naujomis iniciatyvomis. Atlikę išsamią savo klientų poreikių analizę, pasirinkome aiškią kryptį – būti arčiau kliento.

Įsigilinę į kliento rutiną, stebime vis augantį laiko taupymo ir patogumo poreikį, lūkestį apsipirkti maksimaliai greitai kad ir kur jis bebūtų bei norą visas reikalingas prekes rasti vienoje vietoje. Todėl nusprendėme koncentruoti dėmesį į priemones, kad palengvintume apsipirkimą ir užtikrintume greitą prekių pristatymą.

Pernai atidarėme naują parduotuvę Panevėžyje, kuri jau nuo atidarymo dienos viršijo lūkesčius. Panevėžiečiai ją pamėgo ne tik kaip patogų internetu užsakytų prekių atsiėmimo būdą, bet ir mielai užsuka vietoje įsigyti prekių, pasikonsultuoti ar net išbandyti kvepalus.

Lapkričio mėnesį klientams pristatėme pirmuosius prekių atsiėmimo terminalus Vilniuje. Keturiose miesto vietose savo užsakymus galima atsiimti nemokamai dar tą pačią dieną. Taip pat metų antroje pusėje atidarėme ir specializuotą baldų sandėlį, kuris leidžia mums pasiūlyti vieną plačiausių baldų asortimentą Baltijos šalyse ir kas antram baldų pirkėjui pristatyti prekes į namus per 1-2 dienas.

Taip pat pristatėme klientams kelis naujus mokėjimo būdus šalyse: „Easy Pay“, „Slice“ (mokėjimas lygiomis dalimis), „Kpay“ ir „MoQ“ (mobiliųjų mokėjimų paslauga). Atnaujinome savo e. parduotuvės mobiliąją aplikaciją ir skaičiavome rekordinį ją atsisiuntusių klientų kiekį. Mobilioji programėlė pagreitina apsipirkimą, leidžia paprasčiau sekti savo užsakymo statuso sekimą.

Įgyvendinome pokyčių ir pačios organizacijos viduje – ėmėmės veiklos optimizavimo komandose tarp šalių, peržiūrėjome funkcijas ir optimizavome jų veiklą, tai leidžia mums labiau išnaudoti žmonių žinias bei ugdyti jų potencialą veikiant visose trijose Baltijos šalyse, užtikrinant vienodą kokybę ir paslaugos vystymo greitį.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos. Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė „Metų CMO“ titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Pokalbį su Gabriele Burbiene, žurnalo „Žmonės“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Oksanos Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovės mintis rasite čia.

Pokalbį su Laimiu Balčiūnu, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ Rinkodaros direktoriumi, skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  4

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
11:23
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 1

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
10:19
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau