Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“

Publikuota: 2019-03-19
Giedrė Vilkė, „Pigu“ Rinkodaros direktorė Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Giedrė Vilkė, „Pigu“ Rinkodaros direktorė Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa vis sunkiau. Kartu augant duomenų kiekiui, svarbesniu uždaviniu tampa juos tiksliai „perskaityti“, t.y. sugebėti padaryti tinkamas išvadas ir pasirinkti tinkamus veiksmus, tik tada galime „įjungti“ kūrybiškumą.

Taip teigia Giedrė Vilkė, „Pigu“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo, kaip rinkodaros vadovo, sėkmę įmonėje?

E. komercija – labai kompleksiškas verslas, tad bendram rezultatui suprasti būtinas įvairių sričių stebėjimas ir vertinimas. Rinkodara bendrovėje iš esmės yra atsakinga už klientų pritraukimą ir išlaikymą.

Pagrindiniai stebimi rodikliai ir parodo, kaip gerai mums sekasi šią funkciją atlikti, t. y. kiek klientų pritraukiame, kaip jie elgiasi atėję į svetainę, kiek iš jų nuperka, kokios vertės jų pirkinių krepšelis.

Ypatingai svarbu, kokią patirtį šie klientai įgyja pirmojo apsipirkimo metu: kaip dažnai sugrįžta pirkti, kiek išleidžia pirkiniams, ką perka ir pan.

Taip pat vertiname, kiek kiekvienas iš šių veiksmų kainavo įmonei, t. y. kaip efektyviai buvo investuota į kliento išlaikymą, komunikaciją, pačios paslaugos vystymą.

Visi šie rodikliai yra rinkodaros veiksmų pasekmė. Daug svarbiau yra suprasti, kas jiems daro įtaką, kas lemia vienokį ar kitokį kliento elgesį. Tad gebėti suprasti bei nulemti – tai ir yra kasdienis rinkodaros vadovo darbas.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais šiandien susiduria rinkodaros vadovai?

Įvardinčiau keletą aspektų. Pirma, labai greitai besikeičiantys vartojimo įpročiai. Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa vis sunkiau.

Tai turime būti labai greiti ir drąsūs tiek priimdami teisingus sprendimus, tiek įgyvendindami pokyčius ne tik rinkodaroje, bet ir kituose verslo procesuose.

Antra, dinamiškoje rinkoje veikiantis ir nuolat augantis verslas reikalauja ir naujo know-how.

Norint išlaikyti lyderio poziciją, turime veikti greičiau ir geriau nei likusi rinka, tačiau sunku pasamdyti žmones, kurie atsineštų know-how, nes jų tiesiog nėra. Tenka juos ugdyti organizacijos viduje, remiantis pasauline praktika ir žiniomis iš rinkų, kurios tą kelią jau nuėjo. Tai pilnas iššūkių, tačiau beprotiškai įdomus kelias.

Trečia, ne mažesnis galvos skausmas yra norų ir galimybių derinimas. Rinkodaros kaštai yra didelė išlaidų eilutė ir, žinoma, visada yra pagrįstas lūkestis juos optimizuoti.

Šioje vietoje, manau, reikia daugiausia kūrybiškumo ir gebėjimo vėl ir vėl pažiūrėti į tas pačias investicijas iš kito kampo, kad sugebėtum įgyvendinti visus užsibrėžtus tikslus ir tuo pačiu veiktum efektyviai.

Mano darbas yra sutaupyti, bet ir pagerinti kokybę, t. y. pasiekti, kad ir klientas būtų patenkintas, ir akcininkas liktų laimingas. 

Sėkmingiausias sprendimas karjeroje?

Sėkmingiausią sprendimą karjeroje priėmiau prieš 10 m. – pasukau e. komercijos keliu. Nuo tada, nors kelias vingiuotas bei banguotas, o man netrūksta nei iššūkių, nei kasdienio mokymosi, nei dinamikos darbe, kurią labai vertinu.

E. komercijoje aš sujungiau visus savuosius „aš“: teisininko struktūrinį požiūrį, komersanto prigimtį ir empatiją žmonėms. Visa tai mane pavertė tuo, kuo šiandien esu. 

O didžiausia pamoka karjeroje?

Žmogus yra keista būtybė, nors kone visos pasaulio tiesos suguldytos į knygas, skamba protingų žmonių lūpose, tačiau mes retai kada įsisaviname svetimas pamokas, kol patys negauname tų pamokų. Aš šiuo atveju nesu išimtis.

Augančiame versle vienu metu vyksta daugybė procesų, projektų, iniciatyvų. Dažnu atveju tai priveda prie multitaskingo.

Kai įsisuki į šį procesą, labai sunku sustoti ir įsivertinti, ar visi atliekami darbai kuria vertę, ar visi darbai padeda siekti tavojo tikslo. To būtų lengviau išvengti, jei prieš imantis bet kokių darbų, skirtume laiko išsigryninti idėjas, suprastume, kokie darbai patys svarbiausi ir greičiausiai atves prie tikslo.

Nuolatinis ir kruopštus įsivertinimas, ar kiekvienas darbas, kurį atlieku aš ar mano komanda, kuria vertę, ar padeda artėti prie tikslo, – ir yra viena geriausių pamokų bei nuolatinis mano palydovas šiandien.

Tai užtikrina mažiau iššvaistytų valandų vertės nekuriančiai veiklai, padeda ne tik veikti viena kryptimi ir pasiekti tikslus, bet ir garantuoja didesnį komandos pasitenkinimą,.

Kur slypi efektyvumo ir kūrybiškumo sandūra. Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Reikia pripažinti, kad save laikau daug mažiau kūrybiška nei analitiška asmenybe. E. komercijoje mes galime kone viską pamatuoti, arba tiksliau būtų pasakyti, kad turime daug duomenų, kurių skaitymas ir išvadų darymas yra atskiras menas.

Manau duomenys ar rodikliai nėra problema, pagrindinis iššūkis yra juos „perskaityti“, t.y. sugebėti padaryti tinkamas išvadas ir pasirinkti tinkamus veiksmus. Tik tada galime „įjungti“ kūrybiškumą.

Mūsų klientai yra racionalūs, gal todėl ir požiūris į paslaugą mūsų yra racionalus.

Klientai renkasi ne todėl, kad produktas ar prekės ženklas yra labai kūrybiški (tiksliau, mažesnė dalis renkasi dėl šios priežasties), o todėl, kad produktas ar prekės ženklas tenkina jo poreikį ar lūkesčius.

Net jei klientą kūrybiškai suviliosime pabandyti prekę ar paslaugą, bet ji neatitiks jo lūkesčių, jis kitą kartą nesugrįš. Tai būtų tiesiog pinigų švaistymas iš įmonės perspektyvos, ypatingai veikiant mažoje rinkoje. Todėl tam, jog būtume efektyvūs, pirmiausia turime matyti visą kliento pirkimo kelią ir suprasti jo poreikius.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

Metai buvo gausūs projektais ir naujomis iniciatyvomis. Atlikę išsamią savo klientų poreikių analizę, pasirinkome aiškią kryptį – būti arčiau kliento.

Įsigilinę į kliento rutiną, stebime vis augantį laiko taupymo ir patogumo poreikį, lūkestį apsipirkti maksimaliai greitai kad ir kur jis bebūtų bei norą visas reikalingas prekes rasti vienoje vietoje. Todėl nusprendėme koncentruoti dėmesį į priemones, kad palengvintume apsipirkimą ir užtikrintume greitą prekių pristatymą.

Pernai atidarėme naują parduotuvę Panevėžyje, kuri jau nuo atidarymo dienos viršijo lūkesčius. Panevėžiečiai ją pamėgo ne tik kaip patogų internetu užsakytų prekių atsiėmimo būdą, bet ir mielai užsuka vietoje įsigyti prekių, pasikonsultuoti ar net išbandyti kvepalus.

Lapkričio mėnesį klientams pristatėme pirmuosius prekių atsiėmimo terminalus Vilniuje. Keturiose miesto vietose savo užsakymus galima atsiimti nemokamai dar tą pačią dieną. Taip pat metų antroje pusėje atidarėme ir specializuotą baldų sandėlį, kuris leidžia mums pasiūlyti vieną plačiausių baldų asortimentą Baltijos šalyse ir kas antram baldų pirkėjui pristatyti prekes į namus per 1-2 dienas.

Taip pat pristatėme klientams kelis naujus mokėjimo būdus šalyse: „Easy Pay“, „Slice“ (mokėjimas lygiomis dalimis), „Kpay“ ir „MoQ“ (mobiliųjų mokėjimų paslauga). Atnaujinome savo e. parduotuvės mobiliąją aplikaciją ir skaičiavome rekordinį ją atsisiuntusių klientų kiekį. Mobilioji programėlė pagreitina apsipirkimą, leidžia paprasčiau sekti savo užsakymo statuso sekimą.

Įgyvendinome pokyčių ir pačios organizacijos viduje – ėmėmės veiklos optimizavimo komandose tarp šalių, peržiūrėjome funkcijas ir optimizavome jų veiklą, tai leidžia mums labiau išnaudoti žmonių žinias bei ugdyti jų potencialą veikiant visose trijose Baltijos šalyse, užtikrinant vienodą kokybę ir paslaugos vystymo greitį.

[infogram id=“2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b“ prefix=“lg5“ format=“interactive“ title=“Rinkodara_CMO10“]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos. Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ Rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė „Metų CMO“ titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Pokalbį su Gabriele Burbiene, žurnalo „Žmonės“ Rinkodaros vadove, skaitykite čia.

Oksanos Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovės mintis rasite čia.

Pokalbį su Laimiu Balčiūnu, bendrovių „Švyturys – Utenos alus“, „Aldaris“ ir „Saku Ollettehase“ Rinkodaros direktoriumi, skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
08:40
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 13

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau