„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Publikuota: 2019-03-18
Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.
Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo „arkliukas“ ir kurias silpnąsias vietas reikia stiprinti. Lygiai taip pat aiškios krypties laikymasis yra svarbus ir rinkodaros vadovams.

Tai teigia Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria šiandien rinkodaros vadovai?

Įmonės valdyme yra temų, kuriomis niekas nedrįsta pasisakyti, nes jaučiasi nekompetentingi, ir yra temų, apie kurias kone kiekvienas turi savo nuomonę. Viena tokių – rinkodara. Skirtingų sričių specialistai geriausių rinkodaros ir komunikacijos sprendimų žinojimą priskiria prie savo natūralių kompetencijų.

Visose įmonėse, kuriose man teko dirbti, kartojosi tas pats scenarijus ir ore sklandė frazės: „Darome taip, kaip čia… Ir mums to reikia“.

Esu už tendencijų sekimą, rinkos ir konkurentų stebėjimą, žinių gilinimą ir kūrybiškumą. Tačiau šių dienų CMO iššūkiu įvardinčiau kryptingumą, kurio gana sunku laikytis ne tik dėl objektyvių priežasčių – rinkos permainų, bet ir subjektyvių – dažnai aplinkoje reiškiamų nuomonių, bet ne faktų.

Informacijos srautai ir jų gausa nemažės, tad tvirtumas atremiant išorinį ir vidinį spaudimą, aiškios vizijos matymas bei sveika reakcija į situacijas, kuri padeda nepasiklysti rinkodaros veiksmuose, mano nuomone, tai – šiuolaikinio CMO DNR.

Didžiausia nesėkmė ir pamoka karjeroje?

3,5 m. vysčiau savo verslą – itališkų makaronų gamybos cechą ir parduotuvėlę „Pasta Pasta“. Kėliau sau tikslą turėti gerą produktą ir stiprų prekės ženklą.

Po šios patirties gavau puikią pamoką, kad svarbi kiekviena detalė – įmonės infrastruktūra bei sklandžiai veikiantys mechanizmai ne tik rinkodaros skyriaus lygyje. Todėl dabar dirbančioje įmonėje man svarbūs visi, arba bent didžioji dalis procesų. Juos gerai žinodama, pažįstu ir įmonę, žmones, matau mūsų stiprybes ir pastebiu, kur dar galime pasitempti ir patobulėti.

Savo ruožtu kaip specialistė augau kartu su komanda. Komandos formavimas – pagrindinė sėkmė. Surinkau stiprią komandą, su kuria galima keliauti per neramią iššūkių jūrą. Žinoma, požiūriai gali nesutapti, tačiau jie skatina diskutuoti ir ieškoti kūrybiškų sprendimų. Juk kur kas baisiau, kai išsiskiria vertybės – tuomet neįmanomas produktyvus bendradarbiavimas, tai vargina kiekvieną ir reikalauja permainų.

Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Jau minėjau didžiausią CMO iššūkį – laikymąsi krypties, tai gali padėti išlaikyti discipliną.

Aš, kaip buvusi sportininkė, propaguoju kryptingumą ir veiksmų refleksiją. Joks aukšto lygio sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo „arkliukas“ ir kurias silpnąsias vietas reikia stiprinti. Greiti, forsuojami rezultatai yra netvarūs.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

Rinkodaros veiksmai turi sutapti su įmonės strategija, o mūsų strategija orientuota į bendrovės iškeltą viziją. Dvi iš keturių didžiausių suinteresuotų šalių, į kurias orientuoti visi mūsų rinkodaros veiksmai – partneriai (paslaugų teikėjai) ir klientai.

Esame įsipareigoję klientams suteikti prieinamiausią geriausių įspūdžio dovanų pasirinkimą. Atsižvelgdami į jų nuomonę pritaikome reikiamus veiksmus ne tik paslaugos kokybės gerinimui, bet ir tinkamo partnerio įvaizdžio formavimui. Klientai – viena iš esminių grupių, kuri gali suteikti objektyvią informaciją apie „Gera dovana“, kompanijos įvaizdį bei funkcionalumą.

Vizija klientams diktavo loginę rinkodaros veiksmų seką.

Tarp jų „Lamborghini Huracan GT“ pristatymas. Siekiame kasmet rinkai pristatyti po naują unikalų produktą ar paslaugą, atsižvelgiant į klientų užklausas.

Dar vienas išskirtinis „Geros dovanos“ 2018 m. sprendimas – naujas rinkinys „Kvepalai“. Iš tyrimų žinojome, kad viena iš populiariausių dovanų yra kvepalai. Stebėdami šią tendenciją, nusprendėme kvepalus supakuoti į „Geros Dovanos“ formatą.

Projekto koncepciją pristatėm „Douglas“, kurie tapo projekto partneriais, o rinkiniai pavadinti jo vardu.

Beje, šiais metais ypač pasiteisino komunikacijos žinutė, kad nevirstame „Dovanų pardavėjais tik prieš Kalėdas“. Aiškus pozicionavimas, veikiančio verslo ypatumų suvokimas ir jų akcentavimas komunikacijoje suteikė konkurencinį pranašumą. Matėme ryškų dovanų čekių „reputacijos“ pagerėjimą.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo kaip rinkodaros vadovės sėkmę įmonėje?

Bendrovės patvirtintoje rodiklių sistemoje stebime daugelį KPI, tarp kurių ir tuos, kuriems įtakos turi rinkodaros veiksmai. Toks rinkodaros veiksmų matavimas yra patvirtintas ne tik rinkodaros vadovo, bet ir likusios vadovų komandos.

Savo ruožtu klientų pasitenkinimo indeksą (NPS) matuojame per dovanos pirkėjo prizmę, kai vertiname kliento apsipirkimo patirtį, ir per dovanos gavėjo prizmę, kai analizuojame kliento dovanos naudojimo patirtį. Savo versle turime du klientus, dovanų pirkėją ir dovanų gavėją.

Tarp kitų svarbių matavimo rodiklių: pasikartojantys to paties kliento pirkimai, pasikartojantys to paties dovanų čekio (paslaugos) įsigijimai, keičiamų ir grąžinamų dovanų čekių rodiklis, partnerių įsitraukimas į „Gera dovana“ platformą, klientų atsiliepimai po dovanos panaudojimo ir t.t.

[infogram id="2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b" prefix="lg5" format="interactive" title="Rinkodara_CMO10"]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.
Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, taip pat pretendente į „Metų CMO 2019“ skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė šiuo titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ išsirinko pagrindinį rėmėją

Vienu pagrindinių „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ rėmėju tapo „Švyturys-Utenos alus“.

Rinkodara
16:45
Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
14:00
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau