„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Publikuota: 2019-03-18
Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.
Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo „arkliukas“ ir kurias silpnąsias vietas reikia stiprinti. Lygiai taip pat aiškios krypties laikymasis yra svarbus ir rinkodaros vadovams.

Tai teigia Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria šiandien rinkodaros vadovai?

Įmonės valdyme yra temų, kuriomis niekas nedrįsta pasisakyti, nes jaučiasi nekompetentingi, ir yra temų, apie kurias kone kiekvienas turi savo nuomonę. Viena tokių – rinkodara. Skirtingų sričių specialistai geriausių rinkodaros ir komunikacijos sprendimų žinojimą priskiria prie savo natūralių kompetencijų.

Visose įmonėse, kuriose man teko dirbti, kartojosi tas pats scenarijus ir ore sklandė frazės: „Darome taip, kaip čia… Ir mums to reikia“.

Esu už tendencijų sekimą, rinkos ir konkurentų stebėjimą, žinių gilinimą ir kūrybiškumą. Tačiau šių dienų CMO iššūkiu įvardinčiau kryptingumą, kurio gana sunku laikytis ne tik dėl objektyvių priežasčių – rinkos permainų, bet ir subjektyvių – dažnai aplinkoje reiškiamų nuomonių, bet ne faktų.

Informacijos srautai ir jų gausa nemažės, tad tvirtumas atremiant išorinį ir vidinį spaudimą, aiškios vizijos matymas bei sveika reakcija į situacijas, kuri padeda nepasiklysti rinkodaros veiksmuose, mano nuomone, tai – šiuolaikinio CMO DNR.

Didžiausia nesėkmė ir pamoka karjeroje?

3,5 m. vysčiau savo verslą – itališkų makaronų gamybos cechą ir parduotuvėlę „Pasta Pasta“. Kėliau sau tikslą turėti gerą produktą ir stiprų prekės ženklą.

Po šios patirties gavau puikią pamoką, kad svarbi kiekviena detalė – įmonės infrastruktūra bei sklandžiai veikiantys mechanizmai ne tik rinkodaros skyriaus lygyje. Todėl dabar dirbančioje įmonėje man svarbūs visi, arba bent didžioji dalis procesų. Juos gerai žinodama, pažįstu ir įmonę, žmones, matau mūsų stiprybes ir pastebiu, kur dar galime pasitempti ir patobulėti.

Savo ruožtu kaip specialistė augau kartu su komanda. Komandos formavimas – pagrindinė sėkmė. Surinkau stiprią komandą, su kuria galima keliauti per neramią iššūkių jūrą. Žinoma, požiūriai gali nesutapti, tačiau jie skatina diskutuoti ir ieškoti kūrybiškų sprendimų. Juk kur kas baisiau, kai išsiskiria vertybės – tuomet neįmanomas produktyvus bendradarbiavimas, tai vargina kiekvieną ir reikalauja permainų.

Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Jau minėjau didžiausią CMO iššūkį – laikymąsi krypties, tai gali padėti išlaikyti discipliną.

Aš, kaip buvusi sportininkė, propaguoju kryptingumą ir veiksmų refleksiją. Joks aukšto lygio sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo „arkliukas“ ir kurias silpnąsias vietas reikia stiprinti. Greiti, forsuojami rezultatai yra netvarūs.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

Rinkodaros veiksmai turi sutapti su įmonės strategija, o mūsų strategija orientuota į bendrovės iškeltą viziją. Dvi iš keturių didžiausių suinteresuotų šalių, į kurias orientuoti visi mūsų rinkodaros veiksmai – partneriai (paslaugų teikėjai) ir klientai.

Esame įsipareigoję klientams suteikti prieinamiausią geriausių įspūdžio dovanų pasirinkimą. Atsižvelgdami į jų nuomonę pritaikome reikiamus veiksmus ne tik paslaugos kokybės gerinimui, bet ir tinkamo partnerio įvaizdžio formavimui. Klientai – viena iš esminių grupių, kuri gali suteikti objektyvią informaciją apie „Gera dovana“, kompanijos įvaizdį bei funkcionalumą.

Vizija klientams diktavo loginę rinkodaros veiksmų seką.

Tarp jų „Lamborghini Huracan GT“ pristatymas. Siekiame kasmet rinkai pristatyti po naują unikalų produktą ar paslaugą, atsižvelgiant į klientų užklausas.

Dar vienas išskirtinis „Geros dovanos“ 2018 m. sprendimas – naujas rinkinys „Kvepalai“. Iš tyrimų žinojome, kad viena iš populiariausių dovanų yra kvepalai. Stebėdami šią tendenciją, nusprendėme kvepalus supakuoti į „Geros Dovanos“ formatą.

Projekto koncepciją pristatėm „Douglas“, kurie tapo projekto partneriais, o rinkiniai pavadinti jo vardu.

Beje, šiais metais ypač pasiteisino komunikacijos žinutė, kad nevirstame „Dovanų pardavėjais tik prieš Kalėdas“. Aiškus pozicionavimas, veikiančio verslo ypatumų suvokimas ir jų akcentavimas komunikacijoje suteikė konkurencinį pranašumą. Matėme ryškų dovanų čekių „reputacijos“ pagerėjimą.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo kaip rinkodaros vadovės sėkmę įmonėje?

Bendrovės patvirtintoje rodiklių sistemoje stebime daugelį KPI, tarp kurių ir tuos, kuriems įtakos turi rinkodaros veiksmai. Toks rinkodaros veiksmų matavimas yra patvirtintas ne tik rinkodaros vadovo, bet ir likusios vadovų komandos.

Savo ruožtu klientų pasitenkinimo indeksą (NPS) matuojame per dovanos pirkėjo prizmę, kai vertiname kliento apsipirkimo patirtį, ir per dovanos gavėjo prizmę, kai analizuojame kliento dovanos naudojimo patirtį. Savo versle turime du klientus, dovanų pirkėją ir dovanų gavėją.

Tarp kitų svarbių matavimo rodiklių: pasikartojantys to paties kliento pirkimai, pasikartojantys to paties dovanų čekio (paslaugos) įsigijimai, keičiamų ir grąžinamų dovanų čekių rodiklis, partnerių įsitraukimas į „Gera dovana“ platformą, klientų atsiliepimai po dovanos panaudojimo ir t.t.

[infogram id="2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b" prefix="lg5" format="interactive" title="Rinkodara_CMO10"]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.
Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, taip pat pretendente į „Metų CMO 2019“ skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė šiuo titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau