„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Publikuota: 2019-03-18
Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.
Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė. Bendrovės nuotr.

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo „arkliukas“ ir kurias silpnąsias vietas reikia stiprinti. Lygiai taip pat aiškios krypties laikymasis yra svarbus ir rinkodaros vadovams.

Tai teigia Oksana Rokaševič, bendrovės „Gera dovana“ Rinkodaros vadovė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką Lietuvoje, „Metų CMO 2019“. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria šiandien rinkodaros vadovai?

Įmonės valdyme yra temų, kuriomis niekas nedrįsta pasisakyti, nes jaučiasi nekompetentingi, ir yra temų, apie kurias kone kiekvienas turi savo nuomonę. Viena tokių – rinkodara. Skirtingų sričių specialistai geriausių rinkodaros ir komunikacijos sprendimų žinojimą priskiria prie savo natūralių kompetencijų.

Visose įmonėse, kuriose man teko dirbti, kartojosi tas pats scenarijus ir ore sklandė frazės: „Darome taip, kaip čia… Ir mums to reikia“.

Esu už tendencijų sekimą, rinkos ir konkurentų stebėjimą, žinių gilinimą ir kūrybiškumą. Tačiau šių dienų CMO iššūkiu įvardinčiau kryptingumą, kurio gana sunku laikytis ne tik dėl objektyvių priežasčių – rinkos permainų, bet ir subjektyvių – dažnai aplinkoje reiškiamų nuomonių, bet ne faktų.

Informacijos srautai ir jų gausa nemažės, tad tvirtumas atremiant išorinį ir vidinį spaudimą, aiškios vizijos matymas bei sveika reakcija į situacijas, kuri padeda nepasiklysti rinkodaros veiksmuose, mano nuomone, tai – šiuolaikinio CMO DNR.

Didžiausia nesėkmė ir pamoka karjeroje?

3,5 m. vysčiau savo verslą – itališkų makaronų gamybos cechą ir parduotuvėlę „Pasta Pasta“. Kėliau sau tikslą turėti gerą produktą ir stiprų prekės ženklą.

Po šios patirties gavau puikią pamoką, kad svarbi kiekviena detalė – įmonės infrastruktūra bei sklandžiai veikiantys mechanizmai ne tik rinkodaros skyriaus lygyje. Todėl dabar dirbančioje įmonėje man svarbūs visi, arba bent didžioji dalis procesų. Juos gerai žinodama, pažįstu ir įmonę, žmones, matau mūsų stiprybes ir pastebiu, kur dar galime pasitempti ir patobulėti.

Savo ruožtu kaip specialistė augau kartu su komanda. Komandos formavimas – pagrindinė sėkmė. Surinkau stiprią komandą, su kuria galima keliauti per neramią iššūkių jūrą. Žinoma, požiūriai gali nesutapti, tačiau jie skatina diskutuoti ir ieškoti kūrybiškų sprendimų. Juk kur kas baisiau, kai išsiskiria vertybės – tuomet neįmanomas produktyvus bendradarbiavimas, tai vargina kiekvieną ir reikalauja permainų.

Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Jau minėjau didžiausią CMO iššūkį – laikymąsi krypties, tai gali padėti išlaikyti discipliną.

Aš, kaip buvusi sportininkė, propaguoju kryptingumą ir veiksmų refleksiją. Joks aukšto lygio sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo „arkliukas“ ir kurias silpnąsias vietas reikia stiprinti. Greiti, forsuojami rezultatai yra netvarūs.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką atstovaujamo prekės ženklo vertės augimui?

Rinkodaros veiksmai turi sutapti su įmonės strategija, o mūsų strategija orientuota į bendrovės iškeltą viziją. Dvi iš keturių didžiausių suinteresuotų šalių, į kurias orientuoti visi mūsų rinkodaros veiksmai – partneriai (paslaugų teikėjai) ir klientai.

Esame įsipareigoję klientams suteikti prieinamiausią geriausių įspūdžio dovanų pasirinkimą. Atsižvelgdami į jų nuomonę pritaikome reikiamus veiksmus ne tik paslaugos kokybės gerinimui, bet ir tinkamo partnerio įvaizdžio formavimui. Klientai – viena iš esminių grupių, kuri gali suteikti objektyvią informaciją apie „Gera dovana“, kompanijos įvaizdį bei funkcionalumą.

Vizija klientams diktavo loginę rinkodaros veiksmų seką.

Tarp jų „Lamborghini Huracan GT“ pristatymas. Siekiame kasmet rinkai pristatyti po naują unikalų produktą ar paslaugą, atsižvelgiant į klientų užklausas.

Dar vienas išskirtinis „Geros dovanos“ 2018 m. sprendimas – naujas rinkinys „Kvepalai“. Iš tyrimų žinojome, kad viena iš populiariausių dovanų yra kvepalai. Stebėdami šią tendenciją, nusprendėme kvepalus supakuoti į „Geros Dovanos“ formatą.

Projekto koncepciją pristatėm „Douglas“, kurie tapo projekto partneriais, o rinkiniai pavadinti jo vardu.

Beje, šiais metais ypač pasiteisino komunikacijos žinutė, kad nevirstame „Dovanų pardavėjais tik prieš Kalėdas“. Aiškus pozicionavimas, veikiančio verslo ypatumų suvokimas ir jų akcentavimas komunikacijoje suteikė konkurencinį pranašumą. Matėme ryškų dovanų čekių „reputacijos“ pagerėjimą.

Kokiais pagrindiniais rodikliais matuojate savo kaip rinkodaros vadovės sėkmę įmonėje?

Bendrovės patvirtintoje rodiklių sistemoje stebime daugelį KPI, tarp kurių ir tuos, kuriems įtakos turi rinkodaros veiksmai. Toks rinkodaros veiksmų matavimas yra patvirtintas ne tik rinkodaros vadovo, bet ir likusios vadovų komandos.

Savo ruožtu klientų pasitenkinimo indeksą (NPS) matuojame per dovanos pirkėjo prizmę, kai vertiname kliento apsipirkimo patirtį, ir per dovanos gavėjo prizmę, kai analizuojame kliento dovanos naudojimo patirtį. Savo versle turime du klientus, dovanų pirkėją ir dovanų gavėją.

Tarp kitų svarbių matavimo rodiklių: pasikartojantys to paties kliento pirkimai, pasikartojantys to paties dovanų čekio (paslaugos) įsigijimai, keičiamų ir grąžinamų dovanų čekių rodiklis, partnerių įsitraukimas į „Gera dovana“ platformą, klientų atsiliepimai po dovanos panaudojimo ir t.t.

[infogram id="2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b" prefix="lg5" format="interactive" title="Rinkodara_CMO10"]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.
Apie „Password 2019“ finalininkus skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadove Baltijos šalims, taip pat pretendente į „Metų CMO 2019“ skaitykite čia.

Interviu su Ieva Čeponone, „Biok laboratorijos“ rinkodaros vadove, rasite čia. VŽ primena, kad p. Čepononė šiuo titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 15

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 2

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 13

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 2

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 17

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Rungsis geriausi Baltijos šalių pakuotės dizaino darbai

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas jau...

Rinkodara
2019.09.10
„Rimi“, pasirinkusi naują šūkį, atsitraukė nuo „Maximos“ 5

Prekybos tinklas „Rimi“ keičia ne vienerius metus naudotą šūkį „Tai, ko nori tu“ į „Kiekvieną dieną geriau“...

Rinkodara
2019.09.10
„Iki“ pristatė parduotuvę, kurioje visos kainų etiketės – skaitmenizuotos 3

Prekybos tinklas „Iki“ tęsia parduotuvių modernizaciją ir vienoje iš sostinėje įsikūrusių parduotuvių...

Prekyba
2019.09.10
LRT vizijoje – 47,5 mln. Eur investicija į naują pastatą 14

Siekiant optimizuoti nacionalinio transliuotojo LRT turto valdymą, ekspertai siūlo statyti naują pastatą su...

Rinkodara
2019.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau