Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju

Publikuota: 2019-03-14
UAB „Biok laboratorija“ rinkodaros vadovė Ieva Čepononė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
UAB „Biok laboratorija“ rinkodaros vadovė Ieva Čepononė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“ rinkodaros vadovė, vadina nuosavo verslo „skonį“.

Taip interviu VŽ teigia p. Čepononė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Ponia Čepononė šiuo titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką šiandien atstovaujamos „Biok laboratorijos“ vertės augimui?

Atsižvelgiant į įmonės atnaujintą verslo strategiją – diversifikuoti ir auginti verslą eksporte bei kurti tvarią vertę per nuosavų prekės ženklų vystymą, – priėmėme drąsų sprendimą optimizuoti turėtą portfelį nuo 5 iki 3 prekės ženklų. Pasirinkome vystyti du tarptautinius prekės ženklus ir sustiprinti vieną vietinį lyderį – „Margarita“. Trijų prekės ženklų („Rasos“, „Aro“ ir „BIOK dermatology“) buvo atsisakyta, apjungiant juos į vieną naują tarptautinį prekės ženklą „Kilig“.  Likę šiandieniniai prekės ženklai labai aiškiai diversifikuoti – su išsiskiriančiais, nekanibalizuojančiais produktų portfeliais bei auditorijomis.

Kokios yra didžiausios šio ryškaus žingsnio įmonėje pamokos?

Nors ir sugebėjome šiuos pokyčius įgyvendinti laiku ir per itin trumpą periodą, o su „Kilig“ per pirmuosius 5 mėnesius gavome 5 naujų eksporto rinkų užsakymus, tačiau Lietuvoje dėl šių pokyčių teko susitaikyti su bemaž 10% pardavimų kritimu per 2018 m.

Dabar turime iš naujo atkovoti rinkos dalis ir lentynas. Su kosmetikos prekės ženklų apjungimu praradome dalį kelių tikslinių auditorijų. Visų pirma tuos, kuriems itin svarbus lietuviškumas, – vadinamuosius „aro“ vyrus ir vyresnio amžiaus moteris. Šioms auditorijoms padengti neturėjome pasiruošę alternatyvų „Margaritos“ portfelyje.

Dar viena pamoka – nedaryti kelių didelių projektų vienu metu. Mūsų atveju tuo pačiu metu įmonėje vyko pagrindinio platintojo pasikeitimas, kas „suvalgė“ 3-4 mėnesius pardavimų kolegų dėmesio prekės ženklų virsmo metu, o taip pat paraleliai vyko ir „Ecodenta“ prekės ženklo ir produktų atnaujinimas, kuriam taip pat reikėjo skirti pardavimų kolegų papildomo dėmesio.

Nepaisant gautų pamokų, džiugina, kad sulig šiais pokyčiais išvengėme vietinės rinkos kanibalizacijos, kurią matėme tarp „Rasos“ ir „Margaritos“ vartotojų ir pasirinkimų, o su naujuoju „Kilig“ pozicionavimu pavyko pritraukti naujos, jaunesnės ir šiuolaikiškesnės miesto auditorijos, kurios su ankstesniuoju „Biok laboratorijos“ prekės ženklų portfeliu neturėjome iki šiol. Kartu matome šiandien stiprėjančią „Margaritą“, jos veido produktų kategorijos pardavimai augo 6%.

Kokį sprendimą vadintumėte didžiausia pamoka karjeroje?

Išbandyti nuosavo verslo „skonį“ – po to iš kart tapau geresne samdoma darbuotoja. Kai atsistoji į savo verslo savininko batus, supranti, ką reiškia būti atsakingam už X skaičių darbuotojų, sumokėti visus mokesčius, kaip tavo pajamas ir pelną veikia įvairios įstatymų reformos, ką reiškia darbuotojų klaidos ir kaip būna sunku, kai žmonės nenori prisitaikyti prie pasikeitimų. Kai dirbi 7 dienas per savaitę, neturi atostogų, tau bet kuomet gali paskambinti, parašyti ir tu turi reaguoti. Kai pabūni iš kitos perspektyvos ir supranti, ką reiškia investicijos, jų rizika, darbuotojų įsitraukimas, verslumas ir sprendimų palaikymas. Tuo pačiu, ką reiškia ir sprendimų adekvatumas, darbuotojų sąžiningumas.

Nežinau, ar teisingas žodis yra tarnystė (atsidavimas), bet tikrai labai aiškiai atėjo suvokimas, už ką yra mokamas atlygis, atsirado daugiau atsakomybės ir įsitraukimo į samdomą darbą nepaisant to, kad tai ne tavo asmeninis verslas. Nes kai kartą supranti, ką reiškia investuoti ir kokio lygio tai rizika bei atsakomybė, to nebeištrinsi. Tiesiog norisi visiems samdomiems darbuotojams, kurie jaučiasi „vergai“ patarti, nors kartą pabandyti nuosavo verslo skonį, kad suprastų iš kur uždirbami pinigai atlyginimams išmokėti. 

Tad prieš kurį laiką priimtą sprendimą imtis butikinių alaus parduotuvių verslo vadinu ir didžiausia sėkme, ir didžiausia pamoka karjeroje. Kai turi X pinigų sumą tik vienam šūviu, neturi patirties ir darai pirmą kartą vienokius ar kitokius sprendimus, labai dažnai pasitaiko „learning by doing“ pamokos, kurios labai skaudžiai kainuoja. 

Sveikinu ir palaikau drąsius ir rizikingus sprendimus, tik reikia įvertinti ir gerai žinoti kiek statai ant kortos, nes būna, kad kortos „paeina“ kitaip nei planuota.

Kas lemia Jūsų, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę?

Visų pirma gebėjimas atsirinkti tai, kas svarbiausia, greitis ir drąsa priimant sprendimus, trumpalaikių ir ilgalaikių tikslų subalansavimas, darbas su komanda, žmogiškumas.

Rinkodaros specialistai turi mokėti veikti ne visiško apibrėžtumo ir aiškumo zonoje – vienok sprendimai turi kilti iš įmonės finansinių tikslų, tačiau reikia turėti daug drąsos daryti inovatyvius sprendimus, keistis bei pasiūlyti naują vertę anksčiau nei konkurentai.

Kad visa tai įvyktų, turime mokėti „parduoti“ idėjas viduje, valdyti didelius projektus, nenuleisti rankų iškilus pirmiesiems iššūkiams, lanksčiai keistis ir būti jungiamasis skyrius ne tik su išorės partneriais, bet dažnu atveju (tai netgi daug svarbiau), – užtikrinti sklandų virsmą, komunikaciją viduje.

Rinkodara turi būti jungiamasis skyrius nuolatinio atsinaujinimo procese, nes jo rezultatai labai dažnai susiję su tuo, kaip kiti skyriai pagamins, suplanuos naujų produktų įvedimus, akcijas, bei galiausiai, – kaip bus aptarnaujamas klientas paskambinus įmonės bendruoju telefonu ar į kokybės skyrių.

Kur slypi efektyvumo ir kūrybiškumo sandūra, kaip išlaikyti balansą? Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Svarbu subalansuoti sprendimus, pusė jų turi būti paremti „pilvo jausmu“, kita pusė – racionaliais skaičiais. Nes vien tik pamatuoti sprendimai nesukurs „Wow“ efekto ir išskirtinės, netikėtos istorijos, o vien tik kūrybiniai negeneruos pardavimų čia ir dabar.

Didžiausi iššūkiai su kuriais šiandien susiduria rinkodaros vadovai – tai duomenų kiekis, greitis, komunikacijos kanalų gausa 24/7, žmonių valdymas bei pokyčių inicijavimas įmonės viduje.

[infogram id="2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b" prefix="lg5" format="interactive" title="Rinkodara_CMO10"]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.

Apie „Password 2019“ dalyvius skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadovė Baltijos šalims, taip pat pretendente į „Metų CMO 2019“ skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau