Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju

Publikuota: 2019-03-14
UAB „Biok laboratorija“ rinkodaros vadovė Ieva Čepononė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
UAB „Biok laboratorija“ rinkodaros vadovė Ieva Čepononė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“ rinkodaros vadovė, vadina nuosavo verslo „skonį“.

Taip interviu VŽ teigia p. Čepononė, Lietuvos marketingo asociacijos LiMA išrinkta į stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuką. Vienas iš jų pretenduoja tapti „Metų CMO 2019“, o nugalėtojas bus paskelbtas ir apdovanotas „Verslo žinių“ konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Ponia Čepononė šiuo titulu džiaugėsi ir 2016 m., kai buvo įvertinta už pasiekimus dirbant „Eurovaistinėje“.

Kokie 2018 m. įgyvendinti veiksmai turėjo didžiausią įtaką šiandien atstovaujamos „Biok laboratorijos“ vertės augimui?

Atsižvelgiant į įmonės atnaujintą verslo strategiją – diversifikuoti ir auginti verslą eksporte bei kurti tvarią vertę per nuosavų prekės ženklų vystymą, – priėmėme drąsų sprendimą optimizuoti turėtą portfelį nuo 5 iki 3 prekės ženklų. Pasirinkome vystyti du tarptautinius prekės ženklus ir sustiprinti vieną vietinį lyderį – „Margarita“. Trijų prekės ženklų („Rasos“, „Aro“ ir „BIOK dermatology“) buvo atsisakyta, apjungiant juos į vieną naują tarptautinį prekės ženklą „Kilig“.  Likę šiandieniniai prekės ženklai labai aiškiai diversifikuoti – su išsiskiriančiais, nekanibalizuojančiais produktų portfeliais bei auditorijomis.

Kokios yra didžiausios šio ryškaus žingsnio įmonėje pamokos?

Nors ir sugebėjome šiuos pokyčius įgyvendinti laiku ir per itin trumpą periodą, o su „Kilig“ per pirmuosius 5 mėnesius gavome 5 naujų eksporto rinkų užsakymus, tačiau Lietuvoje dėl šių pokyčių teko susitaikyti su bemaž 10% pardavimų kritimu per 2018 m.

Dabar turime iš naujo atkovoti rinkos dalis ir lentynas. Su kosmetikos prekės ženklų apjungimu praradome dalį kelių tikslinių auditorijų. Visų pirma tuos, kuriems itin svarbus lietuviškumas, – vadinamuosius „aro“ vyrus ir vyresnio amžiaus moteris. Šioms auditorijoms padengti neturėjome pasiruošę alternatyvų „Margaritos“ portfelyje.

Dar viena pamoka – nedaryti kelių didelių projektų vienu metu. Mūsų atveju tuo pačiu metu įmonėje vyko pagrindinio platintojo pasikeitimas, kas „suvalgė“ 3-4 mėnesius pardavimų kolegų dėmesio prekės ženklų virsmo metu, o taip pat paraleliai vyko ir „Ecodenta“ prekės ženklo ir produktų atnaujinimas, kuriam taip pat reikėjo skirti pardavimų kolegų papildomo dėmesio.

Nepaisant gautų pamokų, džiugina, kad sulig šiais pokyčiais išvengėme vietinės rinkos kanibalizacijos, kurią matėme tarp „Rasos“ ir „Margaritos“ vartotojų ir pasirinkimų, o su naujuoju „Kilig“ pozicionavimu pavyko pritraukti naujos, jaunesnės ir šiuolaikiškesnės miesto auditorijos, kurios su ankstesniuoju „Biok laboratorijos“ prekės ženklų portfeliu neturėjome iki šiol. Kartu matome šiandien stiprėjančią „Margaritą“, jos veido produktų kategorijos pardavimai augo 6%.

Kokį sprendimą vadintumėte didžiausia pamoka karjeroje?

Išbandyti nuosavo verslo „skonį“ – po to iš kart tapau geresne samdoma darbuotoja. Kai atsistoji į savo verslo savininko batus, supranti, ką reiškia būti atsakingam už X skaičių darbuotojų, sumokėti visus mokesčius, kaip tavo pajamas ir pelną veikia įvairios įstatymų reformos, ką reiškia darbuotojų klaidos ir kaip būna sunku, kai žmonės nenori prisitaikyti prie pasikeitimų. Kai dirbi 7 dienas per savaitę, neturi atostogų, tau bet kuomet gali paskambinti, parašyti ir tu turi reaguoti. Kai pabūni iš kitos perspektyvos ir supranti, ką reiškia investicijos, jų rizika, darbuotojų įsitraukimas, verslumas ir sprendimų palaikymas. Tuo pačiu, ką reiškia ir sprendimų adekvatumas, darbuotojų sąžiningumas.

Nežinau, ar teisingas žodis yra tarnystė (atsidavimas), bet tikrai labai aiškiai atėjo suvokimas, už ką yra mokamas atlygis, atsirado daugiau atsakomybės ir įsitraukimo į samdomą darbą nepaisant to, kad tai ne tavo asmeninis verslas. Nes kai kartą supranti, ką reiškia investuoti ir kokio lygio tai rizika bei atsakomybė, to nebeištrinsi. Tiesiog norisi visiems samdomiems darbuotojams, kurie jaučiasi „vergai“ patarti, nors kartą pabandyti nuosavo verslo skonį, kad suprastų iš kur uždirbami pinigai atlyginimams išmokėti. 

Tad prieš kurį laiką priimtą sprendimą imtis butikinių alaus parduotuvių verslo vadinu ir didžiausia sėkme, ir didžiausia pamoka karjeroje. Kai turi X pinigų sumą tik vienam šūviu, neturi patirties ir darai pirmą kartą vienokius ar kitokius sprendimus, labai dažnai pasitaiko „learning by doing“ pamokos, kurios labai skaudžiai kainuoja. 

Sveikinu ir palaikau drąsius ir rizikingus sprendimus, tik reikia įvertinti ir gerai žinoti kiek statai ant kortos, nes būna, kad kortos „paeina“ kitaip nei planuota.

Kas lemia Jūsų, kaip rinkodaros vadovės, sėkmę?

Visų pirma gebėjimas atsirinkti tai, kas svarbiausia, greitis ir drąsa priimant sprendimus, trumpalaikių ir ilgalaikių tikslų subalansavimas, darbas su komanda, žmogiškumas.

Rinkodaros specialistai turi mokėti veikti ne visiško apibrėžtumo ir aiškumo zonoje – vienok sprendimai turi kilti iš įmonės finansinių tikslų, tačiau reikia turėti daug drąsos daryti inovatyvius sprendimus, keistis bei pasiūlyti naują vertę anksčiau nei konkurentai.

Kad visa tai įvyktų, turime mokėti „parduoti“ idėjas viduje, valdyti didelius projektus, nenuleisti rankų iškilus pirmiesiems iššūkiams, lanksčiai keistis ir būti jungiamasis skyrius ne tik su išorės partneriais, bet dažnu atveju (tai netgi daug svarbiau), – užtikrinti sklandų virsmą, komunikaciją viduje.

Rinkodara turi būti jungiamasis skyrius nuolatinio atsinaujinimo procese, nes jo rezultatai labai dažnai susiję su tuo, kaip kiti skyriai pagamins, suplanuos naujų produktų įvedimus, akcijas, bei galiausiai, – kaip bus aptarnaujamas klientas paskambinus įmonės bendruoju telefonu ar į kokybės skyrių.

Kur slypi efektyvumo ir kūrybiškumo sandūra, kaip išlaikyti balansą? Kaip disciplinuoti savo veiksmus, kaip gebėti juos tinkamai pamatuoti, pasirinkti geriausią sprendimą?

Svarbu subalansuoti sprendimus, pusė jų turi būti paremti „pilvo jausmu“, kita pusė – racionaliais skaičiais. Nes vien tik pamatuoti sprendimai nesukurs „Wow“ efekto ir išskirtinės, netikėtos istorijos, o vien tik kūrybiniai negeneruos pardavimų čia ir dabar.

Didžiausi iššūkiai su kuriais šiandien susiduria rinkodaros vadovai – tai duomenų kiekis, greitis, komunikacijos kanalų gausa 24/7, žmonių valdymas bei pokyčių inicijavimas įmonės viduje.

[infogram id="2dc02315-9ac2-4524-95f6-a0226cca6c8b" prefix="lg5" format="interactive" title="Rinkodara_CMO10"]

Kartu su „Metų CMO“ laimėtoju, „Password“ konferencijoje bus išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.

Apie „Password 2019“ dalyvius skaitykite čia.

Pokalbį su Kristina Mažeikyte, IKEA Rinkodaros vadovė Baltijos šalims, taip pat pretendente į „Metų CMO 2019“ skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
12:01
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
„John Lewis“ vadovė traukiasi po prastos kalėdinės prekybos

Paula Nickolds, Didžiosios Britanijos prekybininkės „John Lewis“ vykdomoji direktorė, traukiasi po...

Prekyba
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Uždaras ratas: vartotojų patiklumas ar e. prekybininkų pinklės

Gavus daugiau nei 200 vartotojų skundų, buvo užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės...

Prekyba
2020.01.11
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10
Dulkės nuo „Grigeo“ krizės plano nupūstos nebuvo Premium 1

Popieriaus gamybos „Grigeo“, kurios antrinė įmonė Klaipėdoje įtariama nevalytomis nuotekomis ilgą laiką...

Rinkodara
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau