IKEA įkvėpimo šaltinis – paprastų žmonių namai

Publikuota: 2019-03-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prieš ateidami į naują rinką, tarptautiniai tinklai atlieka namų darbus ir gerai išsianalizuoja situaciją šalyse, kur plečiasi, atsižvelgia į tendencijas, vartotojų įpročius ir potencialą verslui.

Kristina Mažeikytė, IKEA rinkodaros vadovė Baltijos šalims, kalbėdama, apie atstovaujamo prekės ženklo strategiją skirtingose šalyse, pabrėžia, kad svarbios abi pusės: ir tinklo vieningumas, ir gebėjimas atsižvelgti į skirtingų rinkų poreikius.

Viena vertus, Švedijos mažmeninės baldų ir namų sprendimų prekybos tinklas dirba pagal vieną koncepciją ir griežtai laikosi vienodo parduotuvės plano, asortimento formavimo, ekspozicinių erdvių įrengimo principų bei standartų visame pasaulyje. Kita vertus, kiekviena rinka ir parduotuvė turi laisvės lokalizuoti savo veiklą.

„Svarbiausias tikslas, kurio siekiama – išlaikyti vieningą vartotojo prekės ženklo patirtį visose 425 IKEA parduotuvėse. Vis tik skirtinga šalių kultūra, tradicijos, susiformavusios rinkos praktikos lemia skirtingą parduotuvių darbo laiką, teikiamų paslaugų spektrą, meniu IKEA restoranuose ir kt.“, – vardina p. Mažeikytė.

nuotrauka::1

Vienas iš svarbiausių informacijos apie vietinę rinką šaltinių prekybininkei yra kasmet atliekami namų vizitai. Kaip pasakoja p. Mažeikytė, tyrimo metu IKEA interjero dizainerių komanda aplanko dešimtis namų, siekdami išsiaiškinti, kaip žmonės gyvena, kokių sprendimų jiems namuose trūksta, taip pat apie ką svajoja ir ką galėtų padaryti, kad gyvenimas namuose taptų dar patogesnis. Pagal namų vizitų duomenis yra kuriama parduotuvių ekspozicinė erdvė.

„Todėl nerasime nei vienos vienodos ekspozicinės erdvės keliuose šimtuose IKEA parduotuvių“, – kalba p. Mažeikytė ir vardina pavyzdžius, kad štai iš Latvijos ir Lietuvos namų vizitų mato, kad latviai labiau mėgsta sodresnes ir intensyvesnes spalvas, todėl dauguma sprendimų, kuriuos rodo parduotuvėje, yra daug ryškesni nei Lietuvoje. Taip pat Baltijos šalyse yra itin populiarios sofos-lovos, tad jų asortimentas nuolat plečiamas. Arabų šalyse ekspoziciniuose kambariuose rasime žemas kėdes, pagalvėles, šviestuvus, Nyderlanduose, Belgijoje yra įprasta gyventi palėpėse, todėl parduotuvėse stengiamasi parodyti sprendimus, kaip įsirengti patogiai būstą palėpėje.

Skiriasi ir darbo laikas

Skirtingose rinkose skiriasi ir IKEA parduotuvių darbo laikas. Šiaurės šalyse parduotuvės dirba nuo 9.30 val. iki 21 val., tačiau Saudo Arabijoje, kur dieną labai karšta, parduotuvės tam tikromis dienomis dirba ilgiau, net iki 2 val. nakties.

Atsižvelgdami į skirtingų šalių pirkėjų poreikius, IKEA parduotuvių vadovai siūlo ir skirtingas paslaugas, pavyzdžiui, Indijos gyventojai nėra linkę susirinkti baldus patys, todėl tinklas apmokė šimtus trečiųjų šalių baldų surinkėjų, kad pirkėjai galėtų naudotis jų paslaugomis. Prie vartotojų poreikių prisitaiko ir IKEA restoranai, kavinės.

„Jei nuvyksime į Italiją ar Prancūziją, pamatysime, kad parduotuvės restoranai nedirba nuo ankstaus ryto, kaip įprasta pas mus, o atsidaro tik per pietus. Ryte klientai kviečiami pusryčiauti IKEA kavinėje, kurioje siūlomi būtent tų šalių pusryčiams būdingi patiekalai: rageliai, kava, jogurtai ir sumuštiniai. Be to, kiekvienas IKEA restoranas atspindi ir konkrečios šalies virtuvę. Be įprastų švediškų patiekalų Lietuvos IKEA restorane rasime šaltibarščių, Italijoje – lazanijos, Belgijoje – jautienos karpačio“, – vardina p. Mažeikytė.

Svarbu atsižvelgti

Ona Makauskaitė-Gudaitienė, KOG rinkodaros instituto Įžvalgų ir tyrimų vadovė, pabrėžia, kad įprastai prieš ateidami į naują rinką prekybininkai atlieka namų darbus ir gerai išsianalizuoja rinkos situaciją, tendencijas, vartotojų įpročius ir potencialą verslui.

„Jei kalbėtume apie Lietuvą, tai „Lidl“ mūsų rinkoje yra vienas geriausių pavyzdžių, nes jie namų darbus atliko labai gerai ir dėl to gana nesudėtingai ir greitai Lietuvos pirkėjų galvose sąmonėje išsikovojo nebrangių prekių siūlytojo poziciją“, – kalba p. Makauskaitė-Gudaitienė.

Bandymų keliu eita ir kitose rinkose. VŽ rašė, kad šiandien „Lidl“, kaip ir kitas Vokietijos mažų kainų prekybos tinklas „Aldi“, stipriai auga Jungtinės Karalystės (JK) rinkoje, tačiau taip buvo ne visada, o prekybininkės įdėjo nemažai pastangų, kad taptų „mažiau vokiškos“ šioje šalyje.

Veiklos pradžioje šioje šalyje Vokietijos mažmenininkės buvo didžiųjų prekybininkų nuošalyje, o tarp JK vartotojų buvo gaji nuostata, kad čia negalima apsipirkti visai savaitei. Situacija pradėjo keistis tik apie 2009 m., sulig didžiąja finansų krize.

„Taip, žmonės ieškojo būdų, kaip jie galėtų sutaupyti pinigų, bet tai nebuvo vienintelė priežastis, paskatinusi JK gyventojus dažniau užsukti į „Lidl“ parduotuves. Mes tiesiog savo parduotuves JK padarėme labiau patrauklesnes būtent britų pirkėjui, užuot laikęsi savo vokiškojo sėkmės modelio“, – BBC pažymi Ronny Gottschlichas, buvęs „Lidl“ vadovas JK. Plačiau apie „Lidl“ sprendimus skaitykite čia.

FOTOGALERIJA Sostinės IKEA parduotuvė. (31 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 15

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 11

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 21

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau