IKEA įkvėpimo šaltinis – paprastų žmonių namai

Publikuota: 2019-03-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prieš ateidami į naują rinką, tarptautiniai tinklai atlieka namų darbus ir gerai išsianalizuoja situaciją šalyse, kur plečiasi, atsižvelgia į tendencijas, vartotojų įpročius ir potencialą verslui.

Kristina Mažeikytė, IKEA rinkodaros vadovė Baltijos šalims, kalbėdama, apie atstovaujamo prekės ženklo strategiją skirtingose šalyse, pabrėžia, kad svarbios abi pusės: ir tinklo vieningumas, ir gebėjimas atsižvelgti į skirtingų rinkų poreikius.

Viena vertus, Švedijos mažmeninės baldų ir namų sprendimų prekybos tinklas dirba pagal vieną koncepciją ir griežtai laikosi vienodo parduotuvės plano, asortimento formavimo, ekspozicinių erdvių įrengimo principų bei standartų visame pasaulyje. Kita vertus, kiekviena rinka ir parduotuvė turi laisvės lokalizuoti savo veiklą.

„Svarbiausias tikslas, kurio siekiama – išlaikyti vieningą vartotojo prekės ženklo patirtį visose 425 IKEA parduotuvėse. Vis tik skirtinga šalių kultūra, tradicijos, susiformavusios rinkos praktikos lemia skirtingą parduotuvių darbo laiką, teikiamų paslaugų spektrą, meniu IKEA restoranuose ir kt.“, – vardina p. Mažeikytė.

nuotrauka::1

Vienas iš svarbiausių informacijos apie vietinę rinką šaltinių prekybininkei yra kasmet atliekami namų vizitai. Kaip pasakoja p. Mažeikytė, tyrimo metu IKEA interjero dizainerių komanda aplanko dešimtis namų, siekdami išsiaiškinti, kaip žmonės gyvena, kokių sprendimų jiems namuose trūksta, taip pat apie ką svajoja ir ką galėtų padaryti, kad gyvenimas namuose taptų dar patogesnis. Pagal namų vizitų duomenis yra kuriama parduotuvių ekspozicinė erdvė.

„Todėl nerasime nei vienos vienodos ekspozicinės erdvės keliuose šimtuose IKEA parduotuvių“, – kalba p. Mažeikytė ir vardina pavyzdžius, kad štai iš Latvijos ir Lietuvos namų vizitų mato, kad latviai labiau mėgsta sodresnes ir intensyvesnes spalvas, todėl dauguma sprendimų, kuriuos rodo parduotuvėje, yra daug ryškesni nei Lietuvoje. Taip pat Baltijos šalyse yra itin populiarios sofos-lovos, tad jų asortimentas nuolat plečiamas. Arabų šalyse ekspoziciniuose kambariuose rasime žemas kėdes, pagalvėles, šviestuvus, Nyderlanduose, Belgijoje yra įprasta gyventi palėpėse, todėl parduotuvėse stengiamasi parodyti sprendimus, kaip įsirengti patogiai būstą palėpėje.

Skiriasi ir darbo laikas

Skirtingose rinkose skiriasi ir IKEA parduotuvių darbo laikas. Šiaurės šalyse parduotuvės dirba nuo 9.30 val. iki 21 val., tačiau Saudo Arabijoje, kur dieną labai karšta, parduotuvės tam tikromis dienomis dirba ilgiau, net iki 2 val. nakties.

Atsižvelgdami į skirtingų šalių pirkėjų poreikius, IKEA parduotuvių vadovai siūlo ir skirtingas paslaugas, pavyzdžiui, Indijos gyventojai nėra linkę susirinkti baldus patys, todėl tinklas apmokė šimtus trečiųjų šalių baldų surinkėjų, kad pirkėjai galėtų naudotis jų paslaugomis. Prie vartotojų poreikių prisitaiko ir IKEA restoranai, kavinės.

„Jei nuvyksime į Italiją ar Prancūziją, pamatysime, kad parduotuvės restoranai nedirba nuo ankstaus ryto, kaip įprasta pas mus, o atsidaro tik per pietus. Ryte klientai kviečiami pusryčiauti IKEA kavinėje, kurioje siūlomi būtent tų šalių pusryčiams būdingi patiekalai: rageliai, kava, jogurtai ir sumuštiniai. Be to, kiekvienas IKEA restoranas atspindi ir konkrečios šalies virtuvę. Be įprastų švediškų patiekalų Lietuvos IKEA restorane rasime šaltibarščių, Italijoje – lazanijos, Belgijoje – jautienos karpačio“, – vardina p. Mažeikytė.

Svarbu atsižvelgti

Ona Makauskaitė-Gudaitienė, KOG rinkodaros instituto Įžvalgų ir tyrimų vadovė, pabrėžia, kad įprastai prieš ateidami į naują rinką prekybininkai atlieka namų darbus ir gerai išsianalizuoja rinkos situaciją, tendencijas, vartotojų įpročius ir potencialą verslui.

„Jei kalbėtume apie Lietuvą, tai „Lidl“ mūsų rinkoje yra vienas geriausių pavyzdžių, nes jie namų darbus atliko labai gerai ir dėl to gana nesudėtingai ir greitai Lietuvos pirkėjų galvose sąmonėje išsikovojo nebrangių prekių siūlytojo poziciją“, – kalba p. Makauskaitė-Gudaitienė.

Bandymų keliu eita ir kitose rinkose. VŽ rašė, kad šiandien „Lidl“, kaip ir kitas Vokietijos mažų kainų prekybos tinklas „Aldi“, stipriai auga Jungtinės Karalystės (JK) rinkoje, tačiau taip buvo ne visada, o prekybininkės įdėjo nemažai pastangų, kad taptų „mažiau vokiškos“ šioje šalyje.

Veiklos pradžioje šioje šalyje Vokietijos mažmenininkės buvo didžiųjų prekybininkų nuošalyje, o tarp JK vartotojų buvo gaji nuostata, kad čia negalima apsipirkti visai savaitei. Situacija pradėjo keistis tik apie 2009 m., sulig didžiąja finansų krize.

„Taip, žmonės ieškojo būdų, kaip jie galėtų sutaupyti pinigų, bet tai nebuvo vienintelė priežastis, paskatinusi JK gyventojus dažniau užsukti į „Lidl“ parduotuves. Mes tiesiog savo parduotuves JK padarėme labiau patrauklesnes būtent britų pirkėjui, užuot laikęsi savo vokiškojo sėkmės modelio“, – BBC pažymi Ronny Gottschlichas, buvęs „Lidl“ vadovas JK. Plačiau apie „Lidl“ sprendimus skaitykite čia.

FOTOGALERIJA Sostinės IKEA parduotuvė. (31 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 2

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 13

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14
„Lidl Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Naujaisiais „Lidl Lietuva“ komunikacijos partneriais tapo agentūra „Gravitas Partners“, kuri bus atsakinga...

Rinkodara
2019.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau