Šiandienos burtažodžiai rinkodaroje – duomenys ir jų analizė

Publikuota: 2019-02-23
Daivaras Ulinskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktorius, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daivaras Ulinskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktorius, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ieškant teisingiausios komunikacijos ar rinkodaros kampanijos, reikia vis grįžti prie esamos verslo situacijos supratimo ir reikiamos krypties išsigryninimo, remiantis tyrimais. Gera kūryba turėtų remtis tyrimais, tuos skaičius paverčiant tinkamomis kūrybinėmis idėjomis.

Pasak Daivaro Ulinsko, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktoriaus, „Password 2019“ komisijos nario, planuojant naują komunikacijos kampaniją, svarbu nepamiršti esminio rinkodaros tikslo – pardavimų skatinimo.

„Geriausia yra ta kampanija, tas sprendimas, kuris leidžia pasiekti geriausią verslo rezultatą. Tačiau tokį sprendimą rasti nėra lengva ir jis neturi būti tik geros kūrybos ar žiniasklaidos kanalų parinkimo rezultatas. Vienas kertinių dalykų – kampanijos tikslas“, – pabrėžia pašnekovas.

Pasak p. Ulinsko, pirmiausiai reikia aiškiai suprasti ir apsibrėžti, kokie yra esami verslo ar prekės ženklo rezultatai, tik po to galima aiškiai planuoti, ko norima ir ką galima su kampanija pasiekti.

„Visuomet su savo klientais kalbame apie verslo tikslus ir rezultatus. Bandome kuo detaliau išsiaiškinti esamą situaciją, tikslus ir tik po to pradedame kalbėti apie komunikaciją, įžvalgas, žiniasklaidos kanalų derinius. Pastebime, kad tiek klientai, tiek agentūros vis labiau tai supranta, tad jau su daugeliu klientų darbas vyksta kiek kitu principu, nei vykdavo prieš keletą metų. Žinodami konkrečius verslo tikslus, esame pajėgūs tiksliai suplanuoti reikiamą kampanijos biudžetą ir atrinkti tinkamiausius kanalus konkrečiam komunikacijos ar verslo tikslui pasiekti, o ne tiesiog planuojame kampaniją, turėdami kažkokią sumą pinigų“, – teigia p. Ulinskas.

nuotrauka::1nocrop

Įžvalgos svarba

Teisingos įžvalgos taip pat yra labai svarbios kampanijos sėkmei, ir čia padeda esminės dvi dedamosios: tyrimai ir tinkama komanda ar partneriai, kurie pajėgūs tyrimų skaičius paversti teisingomis įžvalgomis.

„Tyrimai padeda atsakyti į klausimus apie prekės ženklo pozicionavimą, produktą, vartotojus, jų lūkesčius. Remiantis šia informacija turėtų gimti įžvalgos. Tačiau tyrimai iš esmės yra tik skaičiai, o teisingas įžvalgas gali gauti žmonės, kurie sugeba susieti tyrimų skaičius su tinkamiausiais veiksmais komunikacijos ar verslo rezultatams pasiekti“, – kalba p. Ulinskas.

Pasak pašnekovo, ieškant teisingiausio sprendimo, reikia vis grįžti prie esamos verslo situacijos supratimo ir reikiamos krypties išsigryninimo, remiantis tyrimais.

„Gera kūryba turėtų remtis tyrimais, o geri kūrybos partneriai sugeba skaičius paversti tinkamomis kūrybinėmis idėjomis, kurios leidžia tinkamai pozicionuoti prekės ženklą, įgyti konkurencinį pranašumą ir pasiekti verslo tikslų. Ne mažiau svarbu ir sekti tiek kampanijos, tiek prekės ženklo, tiek verslo rezultatus“, – primena pašnekovas.

Paklaustas, kodėl neretai verslas klysta besimatuodamas, ar tikslai atitinka rezultatus, p. Ulinskas pabrėžia, kad reikėtų skirti trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus. Taip pat priemones tiems tikslams pasiekti. Pavyzdžiui, įvaizdinė prekės ženklo žinomumo kampanija trumpuoju laikotarpiu nepadarys pardavimų šuolio. Tokiu atveju reikėtų matuoti ne pardavimų skaičius, bet prekės ženklo parametrus, ir atvirkščiai. Deja, panašios klaidos vis dar dažnai pasitaiko.

„Taip pat dažnai klystama vertinant atskirų žiniasklaidos kanalų poveikį. Skaitmeniniai kanalai nebūtinai turi didinti pardavimus internete, ir atvirkščiai, – „offline“ kanalai dažnai daro didelę įtaką pardavimams internete. Tokiu atveju svarbu kuo tiksliau ir detaliau suprasti vartotojo kelionę“, – kalba p. Ulinskas.

Šiandieniniai burtažodžiai

Pasak jo, pagrindiniai šiandienos raktažodžiai rinkodaros skyriuje turėtų būti duomenys ir duomenų analizė.

„Tik tai jokiais būdais nėra tik pardavimų duomenys. Ši sąvoka šiandien rinkodaroje apima duomenis apie vartotojus, auditorijas, žiniasklaidos kanalų renkamus ar iš trečiųjų šalių perkamus duomenis, vartotojų veiksmus svetainėje, socialinėje erdvėje ir tik galiausiai pardavimus“, – vardina p. Ulinskas.

Su tuo ir susiję pagrindiniai iššūkiai – nuo duomenų rinkimo, saugojimo iki įžvalgų atsiradimo, remiantis duomenimis.

„Agentūros tampa ne žiniasklaidos eterio pirkėjai ar kūrybinių idėjų kepėjai, bet partneriai, kurie, remiantis duomenimis gali klientui pateikti tinkamiausias įžvalgas ir pasiūlymus leidžiančius pasiekti konkrečius verslo rezultatus“, – įsitikinęs p. Ulinskas.

Proga pasimatuoti

Šiemet jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo – tai proga įmonių rinkodaros skyriams pasimatuoti tai, ką nuveikė per metus.

Konkurso nugalėtojai paaiškės ir bus apdovanoti konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Tradiciškai dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros ir komunikacijos sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2018 m. ir baigėsi iki šių metų vasario pabaigos.

Paraišką galite užpildyti čia.

Įmonės įdomiausius ir efektyviausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus gali teikti iki vasario 28 d.

[infogram id="7ab8b648-d349-4a81-ac56-c5b60ebfef59" prefix="oyf" format="interactive" title="Copy: rinkodara-password"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
10:55
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
10:00
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 20

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 16

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau