Šiandienos burtažodžiai rinkodaroje – duomenys ir jų analizė

Publikuota: 2019-02-23
Daivaras Ulinskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktorius, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daivaras Ulinskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktorius, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ieškant teisingiausios komunikacijos ar rinkodaros kampanijos, reikia vis grįžti prie esamos verslo situacijos supratimo ir reikiamos krypties išsigryninimo, remiantis tyrimais. Gera kūryba turėtų remtis tyrimais, tuos skaičius paverčiant tinkamomis kūrybinėmis idėjomis.

Pasak Daivaro Ulinsko, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktoriaus, „Password 2019“ komisijos nario, planuojant naują komunikacijos kampaniją, svarbu nepamiršti esminio rinkodaros tikslo – pardavimų skatinimo.

„Geriausia yra ta kampanija, tas sprendimas, kuris leidžia pasiekti geriausią verslo rezultatą. Tačiau tokį sprendimą rasti nėra lengva ir jis neturi būti tik geros kūrybos ar žiniasklaidos kanalų parinkimo rezultatas. Vienas kertinių dalykų – kampanijos tikslas“, – pabrėžia pašnekovas.

Pasak p. Ulinsko, pirmiausiai reikia aiškiai suprasti ir apsibrėžti, kokie yra esami verslo ar prekės ženklo rezultatai, tik po to galima aiškiai planuoti, ko norima ir ką galima su kampanija pasiekti.

„Visuomet su savo klientais kalbame apie verslo tikslus ir rezultatus. Bandome kuo detaliau išsiaiškinti esamą situaciją, tikslus ir tik po to pradedame kalbėti apie komunikaciją, įžvalgas, žiniasklaidos kanalų derinius. Pastebime, kad tiek klientai, tiek agentūros vis labiau tai supranta, tad jau su daugeliu klientų darbas vyksta kiek kitu principu, nei vykdavo prieš keletą metų. Žinodami konkrečius verslo tikslus, esame pajėgūs tiksliai suplanuoti reikiamą kampanijos biudžetą ir atrinkti tinkamiausius kanalus konkrečiam komunikacijos ar verslo tikslui pasiekti, o ne tiesiog planuojame kampaniją, turėdami kažkokią sumą pinigų“, – teigia p. Ulinskas.

nuotrauka::1nocrop

Įžvalgos svarba

Teisingos įžvalgos taip pat yra labai svarbios kampanijos sėkmei, ir čia padeda esminės dvi dedamosios: tyrimai ir tinkama komanda ar partneriai, kurie pajėgūs tyrimų skaičius paversti teisingomis įžvalgomis.

„Tyrimai padeda atsakyti į klausimus apie prekės ženklo pozicionavimą, produktą, vartotojus, jų lūkesčius. Remiantis šia informacija turėtų gimti įžvalgos. Tačiau tyrimai iš esmės yra tik skaičiai, o teisingas įžvalgas gali gauti žmonės, kurie sugeba susieti tyrimų skaičius su tinkamiausiais veiksmais komunikacijos ar verslo rezultatams pasiekti“, – kalba p. Ulinskas.

Pasak pašnekovo, ieškant teisingiausio sprendimo, reikia vis grįžti prie esamos verslo situacijos supratimo ir reikiamos krypties išsigryninimo, remiantis tyrimais.

„Gera kūryba turėtų remtis tyrimais, o geri kūrybos partneriai sugeba skaičius paversti tinkamomis kūrybinėmis idėjomis, kurios leidžia tinkamai pozicionuoti prekės ženklą, įgyti konkurencinį pranašumą ir pasiekti verslo tikslų. Ne mažiau svarbu ir sekti tiek kampanijos, tiek prekės ženklo, tiek verslo rezultatus“, – primena pašnekovas.

Paklaustas, kodėl neretai verslas klysta besimatuodamas, ar tikslai atitinka rezultatus, p. Ulinskas pabrėžia, kad reikėtų skirti trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus. Taip pat priemones tiems tikslams pasiekti. Pavyzdžiui, įvaizdinė prekės ženklo žinomumo kampanija trumpuoju laikotarpiu nepadarys pardavimų šuolio. Tokiu atveju reikėtų matuoti ne pardavimų skaičius, bet prekės ženklo parametrus, ir atvirkščiai. Deja, panašios klaidos vis dar dažnai pasitaiko.

„Taip pat dažnai klystama vertinant atskirų žiniasklaidos kanalų poveikį. Skaitmeniniai kanalai nebūtinai turi didinti pardavimus internete, ir atvirkščiai, – „offline“ kanalai dažnai daro didelę įtaką pardavimams internete. Tokiu atveju svarbu kuo tiksliau ir detaliau suprasti vartotojo kelionę“, – kalba p. Ulinskas.

Šiandieniniai burtažodžiai

Pasak jo, pagrindiniai šiandienos raktažodžiai rinkodaros skyriuje turėtų būti duomenys ir duomenų analizė.

„Tik tai jokiais būdais nėra tik pardavimų duomenys. Ši sąvoka šiandien rinkodaroje apima duomenis apie vartotojus, auditorijas, žiniasklaidos kanalų renkamus ar iš trečiųjų šalių perkamus duomenis, vartotojų veiksmus svetainėje, socialinėje erdvėje ir tik galiausiai pardavimus“, – vardina p. Ulinskas.

Su tuo ir susiję pagrindiniai iššūkiai – nuo duomenų rinkimo, saugojimo iki įžvalgų atsiradimo, remiantis duomenimis.

„Agentūros tampa ne žiniasklaidos eterio pirkėjai ar kūrybinių idėjų kepėjai, bet partneriai, kurie, remiantis duomenimis gali klientui pateikti tinkamiausias įžvalgas ir pasiūlymus leidžiančius pasiekti konkrečius verslo rezultatus“, – įsitikinęs p. Ulinskas.

Proga pasimatuoti

Šiemet jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo – tai proga įmonių rinkodaros skyriams pasimatuoti tai, ką nuveikė per metus.

Konkurso nugalėtojai paaiškės ir bus apdovanoti konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Tradiciškai dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros ir komunikacijos sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2018 m. ir baigėsi iki šių metų vasario pabaigos.

Paraišką galite užpildyti čia.

Įmonės įdomiausius ir efektyviausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus gali teikti iki vasario 28 d.

[infogram id="7ab8b648-d349-4a81-ac56-c5b60ebfef59" prefix="oyf" format="interactive" title="Copy: rinkodara-password"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
05:45
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau