Šiandienos burtažodžiai rinkodaroje – duomenys ir jų analizė

Publikuota: 2019-02-23
Daivaras Ulinskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktorius, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Daivaras Ulinskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktorius, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ieškant teisingiausios komunikacijos ar rinkodaros kampanijos, reikia vis grįžti prie esamos verslo situacijos supratimo ir reikiamos krypties išsigryninimo, remiantis tyrimais. Gera kūryba turėtų remtis tyrimais, tuos skaičius paverčiant tinkamomis kūrybinėmis idėjomis.

Pasak Daivaro Ulinsko, žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ projektų direktoriaus, „Password 2019“ komisijos nario, planuojant naują komunikacijos kampaniją, svarbu nepamiršti esminio rinkodaros tikslo – pardavimų skatinimo.

„Geriausia yra ta kampanija, tas sprendimas, kuris leidžia pasiekti geriausią verslo rezultatą. Tačiau tokį sprendimą rasti nėra lengva ir jis neturi būti tik geros kūrybos ar žiniasklaidos kanalų parinkimo rezultatas. Vienas kertinių dalykų – kampanijos tikslas“, – pabrėžia pašnekovas.

Pasak p. Ulinsko, pirmiausiai reikia aiškiai suprasti ir apsibrėžti, kokie yra esami verslo ar prekės ženklo rezultatai, tik po to galima aiškiai planuoti, ko norima ir ką galima su kampanija pasiekti.

„Visuomet su savo klientais kalbame apie verslo tikslus ir rezultatus. Bandome kuo detaliau išsiaiškinti esamą situaciją, tikslus ir tik po to pradedame kalbėti apie komunikaciją, įžvalgas, žiniasklaidos kanalų derinius. Pastebime, kad tiek klientai, tiek agentūros vis labiau tai supranta, tad jau su daugeliu klientų darbas vyksta kiek kitu principu, nei vykdavo prieš keletą metų. Žinodami konkrečius verslo tikslus, esame pajėgūs tiksliai suplanuoti reikiamą kampanijos biudžetą ir atrinkti tinkamiausius kanalus konkrečiam komunikacijos ar verslo tikslui pasiekti, o ne tiesiog planuojame kampaniją, turėdami kažkokią sumą pinigų“, – teigia p. Ulinskas.

nuotrauka::1nocrop

Įžvalgos svarba

Teisingos įžvalgos taip pat yra labai svarbios kampanijos sėkmei, ir čia padeda esminės dvi dedamosios: tyrimai ir tinkama komanda ar partneriai, kurie pajėgūs tyrimų skaičius paversti teisingomis įžvalgomis.

„Tyrimai padeda atsakyti į klausimus apie prekės ženklo pozicionavimą, produktą, vartotojus, jų lūkesčius. Remiantis šia informacija turėtų gimti įžvalgos. Tačiau tyrimai iš esmės yra tik skaičiai, o teisingas įžvalgas gali gauti žmonės, kurie sugeba susieti tyrimų skaičius su tinkamiausiais veiksmais komunikacijos ar verslo rezultatams pasiekti“, – kalba p. Ulinskas.

Pasak pašnekovo, ieškant teisingiausio sprendimo, reikia vis grįžti prie esamos verslo situacijos supratimo ir reikiamos krypties išsigryninimo, remiantis tyrimais.

„Gera kūryba turėtų remtis tyrimais, o geri kūrybos partneriai sugeba skaičius paversti tinkamomis kūrybinėmis idėjomis, kurios leidžia tinkamai pozicionuoti prekės ženklą, įgyti konkurencinį pranašumą ir pasiekti verslo tikslų. Ne mažiau svarbu ir sekti tiek kampanijos, tiek prekės ženklo, tiek verslo rezultatus“, – primena pašnekovas.

Paklaustas, kodėl neretai verslas klysta besimatuodamas, ar tikslai atitinka rezultatus, p. Ulinskas pabrėžia, kad reikėtų skirti trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus. Taip pat priemones tiems tikslams pasiekti. Pavyzdžiui, įvaizdinė prekės ženklo žinomumo kampanija trumpuoju laikotarpiu nepadarys pardavimų šuolio. Tokiu atveju reikėtų matuoti ne pardavimų skaičius, bet prekės ženklo parametrus, ir atvirkščiai. Deja, panašios klaidos vis dar dažnai pasitaiko.

„Taip pat dažnai klystama vertinant atskirų žiniasklaidos kanalų poveikį. Skaitmeniniai kanalai nebūtinai turi didinti pardavimus internete, ir atvirkščiai, – „offline“ kanalai dažnai daro didelę įtaką pardavimams internete. Tokiu atveju svarbu kuo tiksliau ir detaliau suprasti vartotojo kelionę“, – kalba p. Ulinskas.

Šiandieniniai burtažodžiai

Pasak jo, pagrindiniai šiandienos raktažodžiai rinkodaros skyriuje turėtų būti duomenys ir duomenų analizė.

„Tik tai jokiais būdais nėra tik pardavimų duomenys. Ši sąvoka šiandien rinkodaroje apima duomenis apie vartotojus, auditorijas, žiniasklaidos kanalų renkamus ar iš trečiųjų šalių perkamus duomenis, vartotojų veiksmus svetainėje, socialinėje erdvėje ir tik galiausiai pardavimus“, – vardina p. Ulinskas.

Su tuo ir susiję pagrindiniai iššūkiai – nuo duomenų rinkimo, saugojimo iki įžvalgų atsiradimo, remiantis duomenimis.

„Agentūros tampa ne žiniasklaidos eterio pirkėjai ar kūrybinių idėjų kepėjai, bet partneriai, kurie, remiantis duomenimis gali klientui pateikti tinkamiausias įžvalgas ir pasiūlymus leidžiančius pasiekti konkrečius verslo rezultatus“, – įsitikinęs p. Ulinskas.

Proga pasimatuoti

Šiemet jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo – tai proga įmonių rinkodaros skyriams pasimatuoti tai, ką nuveikė per metus.

Konkurso nugalėtojai paaiškės ir bus apdovanoti konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Tradiciškai dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros ir komunikacijos sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2018 m. ir baigėsi iki šių metų vasario pabaigos.

Paraišką galite užpildyti čia.

Įmonės įdomiausius ir efektyviausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus gali teikti iki vasario 28 d.

[infogram id="7ab8b648-d349-4a81-ac56-c5b60ebfef59" prefix="oyf" format="interactive" title="Copy: rinkodara-password"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lidl“ tęsia komunikacijos liniją su darbuotojais 2

Prekybos tinklas naujojoje komunikacijos kampanijoje vėl pasitelkia savo darbuotojus.

Rinkodara
13:11
FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes 2

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė...

Rinkodara
2019.08.24
Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Vilniaus „Akropolyje“ atsinaujino „Zara“ ir „Topo centras“ 2

Iš esmės atnaujinamame didžiausiame Baltijos šalių prekybos centre – Vilniaus „Akropolyje“ – penktadienį...

Prekyba
2019.08.23
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 9

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
2019.08.23
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21
„Akropolis group“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 2

Prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis group“ komunikacijos partnere pasirinko...

Rinkodara
2019.08.20
„Iki“ rudens planuose – žiniasklaidos planavimo agentūros konkursas

Prekybos tinklas „Iki“ šį rudenį planuoja skelbti žiniasklaidos planavimo konkursą.

Rinkodara
2019.08.20
Kanceliarinių prekių prekyba: du tinklai – pusė rinkos Premium 6

Du didžiausi kanceliarinių prekių pardavėjai „Officeday“ ir „Charlot LT“ turi 51,2% visos prekybos raštinės...

Prekyba
2019.08.20
„Ostecai“ skirta 2.000 Eur bauda už klaidinančią reklamą

UAB „Osteca“ skirta 2.000 Eur bauda dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė...

Rinkodara
2019.08.19
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 3

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga 1

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
2019.08.19
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 11

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus 1

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau