Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę

Publikuota: 2019-02-17
Atnaujinta 2019-02-17 16:31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma faktas, kad tinkama auditorija pasiekta tinkamu metu ir vietoje.

„Kiekvieną rinkodaros ar komunikacijos kampaniją reikėtų vertinti pagal rezultatus, nors ir tai gali būti pakankamai subjektyvus dalykas. Dėl to vertinti „Password“ projektus taip pat yra sudėtinga. Kartais lengviausias kelias būna ir geriausias. Vis dėlto, verta prisiminti, kad komunikacijos ir rinkodaros srityje karalius yra turinys, o tai – jau kūrybininkų darbas. Pinigai lemia jo techninį išpildymą, apimtį, mastelį“, – kalba Rytis Sabas, agentūros „S/Marketing“ vadovas, Lietuvos komunikacijos asociacijos atstovas, „Pasword 2019“ komisijos narys.

Ieškant taikliausios įžvalgos, rankoves turi pasiraitoti specialistai, turintys žinių ir patirties, puikiai suvokiantys, į kokią auditoriją taikomasi.

nuotrauka::1nocrop

„Galima šaudyti į dangų, turint daugybę šovinių, ir įsivaizduoti, kad po šimto šūvio galėsi namo temptis antį. Tačiau žinant, kurioje vietoje antys būriuojasi, tai pagalima padaryti vienu šūviu. Kas efektyviau? Akivaizdu, kad surinkta ir išanalizuota informacija“, – primena p. Sabas.

Pašnekovas nelinkęs priešinti efektyvumo su kūrybiškumu, – šie dalykai turėtų eiti susipynę.

„Juo ta pynė gražesnė, tuo geresnio rezultato galima tikėtis. Įrodyta, kad už kūrybą įvertintos kampanijos investicinė grąža 11 kartų viršija ROI kampanijų, kurios nėra apdovanotos už kūrybiškumą. Tačiau tai nereiškia, kad reikia aukoti efektyvumą vardan kūrybos. Juk efektyvumas reiškia, kad kampanija pasiekia tinkamą auditoriją tinkamu metu ir vietoje – galutiniam rezultatui tai labai svarbu“, – teigia pašnekovas.

Vartotojo žodis

„Kaip tiksliai pamatuoti siekiant balanso? Mano nuomone, patiems rinkodaros „gamintojams“ tai – be šansų. Tai parodys pirkėjai, kurių požiūris dažnai skiriasi nuo kampanijos kūrėjų bei gamintojų. Tarp jų yra racionalių, kuriems svarbios nuolaidos, patogumas ir kiti praktiški dalykai. Kitiems daugiau įspūdžio palieka ir veikti skatina estetiniai dalykai arba tai, kad tą patį renkasi garsenybės. Tad geriausiai yra sudėti į vieną katilą duomenis apie savo tikslinę auditoriją ir, atsižvelgus į juos, pasitelkti kūrybą“, – svarsto p. Sabas.

Jis priduria, kad dažnai klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę. Kai kuriuos dalykus galima pamatyti tik po kampanijos atlikus tyrimą, kuris neretai brangiai kainuoja.

„Paprasčiausia yra palyginti, kiek išleidai ir kiek pardavei. Tačiau reikia prisiminti, kad rinkodara yra ne tikslusis, o socialinis mokslas, kuriame svarbiausi yra santykiai su žmonėmis. O pamatuoti santykius yra labai sudėtinga, kartais neįmanoma“, – nusišypso p. Sabas.

Pasak jo, rinkodara yra tęstinis procesas, kurio rezultatus dažnai galima pamatyti gerokai vėliau. Juolab, kad dažnos rinkodaros kampanijos apima daugiau nei tik pardavimų skatinimą.

„Yra daugybė metodikų, koncepcijų. Paprasčiausia matuoti pardavimais, tačiau tai yra subjektyvus reikalas. Kas yra teisingai skaičiuoti? Užsakovui teisingai atrodo skaičiuoti paprastą ROI, rinkodaros žmonėms – pridėti ir krūvą „minkštosios metrikos“ (angl. soft metrics) rodiklių. Abi pusės yra savaip teisios“, – įsitikinęs p. Sabas.

Šiemet jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo – tai puiki proga įmonių rinkodaros skyriams pasimatuoti tai, ką nuveikė per metus.

Konkurso nugalėtojai paaiškės ir bus apdovanoti konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Tradiciškai dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros ir komunikacijos sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2018 m. ir baigėsi iki šių metų vasario pabaigos.

Paraišką galite užpildyti čia.

Įmonės įdomiausius ir efektyviausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus gali teikti iki vasario 28 d.

Didžiausi iššūkiai

Kaip Lietuvos komunikacijos asociacijos tarybos narys pastebiu dvi tendencijas. Viena – konservatyvioji – yra išlaikyti sieną tarp „grynosios“ komunikacijos (ryšių su visuomene) ir rinkodaros. Kita – tą sieną nugriauti. Mano nuomone, komunikacija ir rinkodara yra socialiniai dalykai, kurie yra neatsiejami vienas nuo kito. Juk net norėdamas ką nors įtikinti, pastūmėti asmenį arba organizaciją veikti taip, kaip sieki tu, turi savo nuomonę „parduoti“ – pasitelkdamas rinkodaros principus, pabrėžia p. Sabas.

„Kita vertus, pastaroji tendencija sukelia vis daugiau iššūkių, nes žiniasklaida (kalbu apie žurnalistiką) įžvelgia vis daugiau „pardaviminių“ žinių, kurias mieliau publikuotų rubrikoje „partnerių turinys“ (dėl to ir atsirado tokios savokos kaip turinio rinkodara ir ištisi kai kurių portalų skyriai, dirbantys tik tam). Kitoje žiniasklaidoje – socialiniuose tinkluose – auditorija taip pat negailestingai atsirenka tai, kas jai įdomu, ir tai, ką laiko brutalia reklama, todėl didžiausias iššūkis, mano nuomone, yra turinys, jo aktualumas, įdomumas, originalumas“, – vardina pašnekovas.

Ir paklaustas, kaip išlipti nusistovėjusių rinkos klišių, kaip gebėti kasdieninėje rutinoje atrasti taiklių, įdomių, naujai suskambančių idėjų, nedaugžodžiauja.

„Nėra universalaus recepto. Ko gero, paprasčiausia yra lavinti kūrybiškumą, mokėti į kasdienius dalykus pažvelgti kitaip – tarsi apsilankyti tame apverstame name, į kurį, jei jis stovėtų stogu į viršų, tikriausiai niekas nebūtų ėjęs“, – kalba p. Sabas.

„Password 2019“ paraišką galite užpildyti čia.

Kartu „Password 2019“ konferencijoje bus paskelbtas Lietuvos marketingo asociacijos „LiMA“ renkamas Metų CMO. Rinkodaros vadovai (-ės) gali teikti savo ar siūlyti kandidatūras iki vasario 25 d.

nuotrauka::2nocrop

[infogram id=“7ab8b648-d349-4a81-ac56-c5b60ebfef59“ prefix=“oyf“ format=“interactive“ title=“Copy: rinkodara-password“]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 10

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau