Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę

Publikuota: 2019-02-17
Atnaujinta 2019-02-17 16:31
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma faktas, kad tinkama auditorija pasiekta tinkamu metu ir vietoje.

„Kiekvieną rinkodaros ar komunikacijos kampaniją reikėtų vertinti pagal rezultatus, nors ir tai gali būti pakankamai subjektyvus dalykas. Dėl to vertinti „Password“ projektus taip pat yra sudėtinga. Kartais lengviausias kelias būna ir geriausias. Vis dėlto, verta prisiminti, kad komunikacijos ir rinkodaros srityje karalius yra turinys, o tai – jau kūrybininkų darbas. Pinigai lemia jo techninį išpildymą, apimtį, mastelį“, – kalba Rytis Sabas, agentūros „S/Marketing“ vadovas, Lietuvos komunikacijos asociacijos atstovas, „Pasword 2019“ komisijos narys.

Ieškant taikliausios įžvalgos, rankoves turi pasiraitoti specialistai, turintys žinių ir patirties, puikiai suvokiantys, į kokią auditoriją taikomasi.

nuotrauka::1nocrop

„Galima šaudyti į dangų, turint daugybę šovinių, ir įsivaizduoti, kad po šimto šūvio galėsi namo temptis antį. Tačiau žinant, kurioje vietoje antys būriuojasi, tai pagalima padaryti vienu šūviu. Kas efektyviau? Akivaizdu, kad surinkta ir išanalizuota informacija“, – primena p. Sabas.

Pašnekovas nelinkęs priešinti efektyvumo su kūrybiškumu, – šie dalykai turėtų eiti susipynę.

„Juo ta pynė gražesnė, tuo geresnio rezultato galima tikėtis. Įrodyta, kad už kūrybą įvertintos kampanijos investicinė grąža 11 kartų viršija ROI kampanijų, kurios nėra apdovanotos už kūrybiškumą. Tačiau tai nereiškia, kad reikia aukoti efektyvumą vardan kūrybos. Juk efektyvumas reiškia, kad kampanija pasiekia tinkamą auditoriją tinkamu metu ir vietoje – galutiniam rezultatui tai labai svarbu“, – teigia pašnekovas.

Vartotojo žodis

„Kaip tiksliai pamatuoti siekiant balanso? Mano nuomone, patiems rinkodaros „gamintojams“ tai – be šansų. Tai parodys pirkėjai, kurių požiūris dažnai skiriasi nuo kampanijos kūrėjų bei gamintojų. Tarp jų yra racionalių, kuriems svarbios nuolaidos, patogumas ir kiti praktiški dalykai. Kitiems daugiau įspūdžio palieka ir veikti skatina estetiniai dalykai arba tai, kad tą patį renkasi garsenybės. Tad geriausiai yra sudėti į vieną katilą duomenis apie savo tikslinę auditoriją ir, atsižvelgus į juos, pasitelkti kūrybą“, – svarsto p. Sabas.

Jis priduria, kad dažnai klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę. Kai kuriuos dalykus galima pamatyti tik po kampanijos atlikus tyrimą, kuris neretai brangiai kainuoja.

„Paprasčiausia yra palyginti, kiek išleidai ir kiek pardavei. Tačiau reikia prisiminti, kad rinkodara yra ne tikslusis, o socialinis mokslas, kuriame svarbiausi yra santykiai su žmonėmis. O pamatuoti santykius yra labai sudėtinga, kartais neįmanoma“, – nusišypso p. Sabas.

Pasak jo, rinkodara yra tęstinis procesas, kurio rezultatus dažnai galima pamatyti gerokai vėliau. Juolab, kad dažnos rinkodaros kampanijos apima daugiau nei tik pardavimų skatinimą.

„Yra daugybė metodikų, koncepcijų. Paprasčiausia matuoti pardavimais, tačiau tai yra subjektyvus reikalas. Kas yra teisingai skaičiuoti? Užsakovui teisingai atrodo skaičiuoti paprastą ROI, rinkodaros žmonėms – pridėti ir krūvą „minkštosios metrikos“ (angl. soft metrics) rodiklių. Abi pusės yra savaip teisios“, – įsitikinęs p. Sabas.

Šiemet jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo – tai puiki proga įmonių rinkodaros skyriams pasimatuoti tai, ką nuveikė per metus.

Konkurso nugalėtojai paaiškės ir bus apdovanoti konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Tradiciškai dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros ir komunikacijos sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2018 m. ir baigėsi iki šių metų vasario pabaigos.

Paraišką galite užpildyti čia.

Įmonės įdomiausius ir efektyviausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus gali teikti iki vasario 28 d.

Didžiausi iššūkiai

Kaip Lietuvos komunikacijos asociacijos tarybos narys pastebiu dvi tendencijas. Viena – konservatyvioji – yra išlaikyti sieną tarp „grynosios“ komunikacijos (ryšių su visuomene) ir rinkodaros. Kita – tą sieną nugriauti. Mano nuomone, komunikacija ir rinkodara yra socialiniai dalykai, kurie yra neatsiejami vienas nuo kito. Juk net norėdamas ką nors įtikinti, pastūmėti asmenį arba organizaciją veikti taip, kaip sieki tu, turi savo nuomonę „parduoti“ – pasitelkdamas rinkodaros principus, pabrėžia p. Sabas.

„Kita vertus, pastaroji tendencija sukelia vis daugiau iššūkių, nes žiniasklaida (kalbu apie žurnalistiką) įžvelgia vis daugiau „pardaviminių“ žinių, kurias mieliau publikuotų rubrikoje „partnerių turinys“ (dėl to ir atsirado tokios savokos kaip turinio rinkodara ir ištisi kai kurių portalų skyriai, dirbantys tik tam). Kitoje žiniasklaidoje – socialiniuose tinkluose – auditorija taip pat negailestingai atsirenka tai, kas jai įdomu, ir tai, ką laiko brutalia reklama, todėl didžiausias iššūkis, mano nuomone, yra turinys, jo aktualumas, įdomumas, originalumas“, – vardina pašnekovas.

Ir paklaustas, kaip išlipti nusistovėjusių rinkos klišių, kaip gebėti kasdieninėje rutinoje atrasti taiklių, įdomių, naujai suskambančių idėjų, nedaugžodžiauja.

„Nėra universalaus recepto. Ko gero, paprasčiausia yra lavinti kūrybiškumą, mokėti į kasdienius dalykus pažvelgti kitaip – tarsi apsilankyti tame apverstame name, į kurį, jei jis stovėtų stogu į viršų, tikriausiai niekas nebūtų ėjęs“, – kalba p. Sabas.

„Password 2019“ paraišką galite užpildyti čia.

Kartu „Password 2019“ konferencijoje bus paskelbtas Lietuvos marketingo asociacijos „LiMA“ renkamas Metų CMO. Rinkodaros vadovai (-ės) gali teikti savo ar siūlyti kandidatūras iki vasario 25 d.

nuotrauka::2nocrop

[infogram id=“7ab8b648-d349-4a81-ac56-c5b60ebfef59“ prefix=“oyf“ format=“interactive“ title=“Copy: rinkodara-password“]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau