Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo

Publikuota: 2019-02-14
Tadas Kupscys, „Omnicom Media Group“ skaitmeninės rinkodaros ir duomenų analitikos departamento vadovas, asociacijos KOMAA atstovas, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tadas Kupscys, „Omnicom Media Group“ skaitmeninės rinkodaros ir duomenų analitikos departamento vadovas, asociacijos KOMAA atstovas, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose dominuoja stipriai išreikšta emocija, tačiau kūrybiškumas ar perdėtos emocijos savaime negarantuoja verslo sėkmės. Motyvacija pasirinkti tai, ką prekės ženklas siūlo, turėtų būti kertinė rinkodaros kampanijų ašis.

Tokiomis nuostatomis dalijasi Tadas Kupscys, „Omnicom Media Group“ skaitmeninės rinkodaros ir duomenų analitikos departamento vadovas, asociacijos KOMAA atstovas, „Password 2019“ komisijos narys.

„Taikli įžvalga visuomet buvo ir yra vienas svarbiausių sėkmingos kampanijos ingredientų. Tačiau galima pastebėti, kad situacija yra šiek tiek pasikeitusi: jei anksčiau daugiausiai pastangų ir laiko buvo skiriama problemos analizei ir įdėjai, kuri turėdavo tapti sprendiniu, šiandien kampanijos planavimas atlieka ne ką mažesnį vaidmenį“, – kalba p. Kupscys.

Vartotojų dėmesiui tampant vis labiau fragmentuotam, svarbu apgalvoti, kaip pasiekti ir sudominti skirtingas vartotojų grupes, kaip efektyviau perteikti žinutę skirtingose platformose.

Emocijos svarba

„Reklamos efektyvumo apdovanojimuose jau ilgą laiką stebime lyderystę tų prekių ženklų, kurių kampanijose dominuoja stipriai išreikšta emocija. Tai kampanijos, kurios yra kūrybiškos ir pritraukia visuomenės dėmesį, kurias norime aptarti draugų ar kolegų rate“, – kalba p. Kupscys.

Tačiau kūrybiškumas ar perdėtos emocijos savaime negarantuoja verslo sėkmės, todėl nėra būtina pasitelkti kačiukus ar šuniukus savo komunikacijoje, kelti šypseną ar spausti ašarą – tokia reklama gali pritraukti daug visuomenės dėmesio, tačiau visiškai nemotyvuoti rinktis prekės ženklo.

„Motyvacija pasirinkti tai, ką prekės ženklas siūlo, turėtų būti kertinis kampanijos atributas“, – pabrėžia p. Kupscys.

Nepaisant to, dažnu atveju geresnį verslo rezultatą užtikrina kūrybiška, emocijas pasitelkianti komunikacija, o ne racionalūs argumentai, įsitikinęs pašnekovas.

„Dėl emocijos žinutė dažniausiai sulaukia didesnio dėmesio, yra geriau suvokiama ir įsimenama. Efektyvi ir sėkminga reklama turėtų kūrybiškai ir pasitelkiant emociją motyvuoti pasirinkti prekės ženklą“, – kalbėdamas apie tai, kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo, mini p. Kupscys.

Šiemet jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo – tai puiki proga įmonių rinkodaros skyriams pasimatuoti tai, ką nuveikė per metus.

Konkurso nugalėtojai paaiškės ir bus apdovanoti konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Tradiciškai dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros ir komunikacijos sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2018 m. ir baigėsi iki šių metų vasario pabaigos.

Paraišką galite užpildyti čia.

Įmonės įdomiausius ir efektyviausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus gali teikti iki vasario 28 d.

Rezultato čia ir dabar

Pasak „Password“ komisijos nario, skaičiuodamas rinkodaros investicijų grąžą, šiandien verslas yra tapęs itin reikliu, dažnu atveju rezultato nori čia ir dabar.

„Dėl šios priežasties neretai rinkodaros kertine funkcija tampa pardavimų skatinimas trumpuoju laikotarpiu. Didelę įtaką tam padarė skaitmeninė komunikacija, kuri leidžia lengviausiai matuoti investicijų grąžą. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad tvaraus ir ilgalaikio verslo pagrindas yra produktas ir stiprus prekės ženklas“, – primena p. Kupscys.

Rinkoje neretai matome blaškymosi, nuoseklios komunikacijos linijos neišlaikymo, o tai indikuoja apie nuolatinį savęs ieškojimą ir greito rezultato reikalavimą, tačiau tai nepadeda sustiprėti prekės ženklui.

Tą rodo ir statistika, pabrėžia p. Kupscys: „IPA 2018“ efektyvumo apdovanojimuose daugiau nei 77% laimėjusių kampanijų tesėsi daugiau nei metus, 17% – ilgiau nei 3 metus.“

„Tik nuoseklūs prekės ženklų veiksmai veda į geriausius verslo rezultatus“, – kalba p. Kupscys, Lietuvoje ryškiausiu nuoseklios komunikacijos pavyzdžiu įvardindamas telekomunikacijų bendrovę „Tele2“.

„Atstovauju „Omnicom Media Group“ duomenų analitikos komandą ir neretai tenka nagrinėti komunikacijos įtaką verslo rezultatams. Lietuvoje dauguma atvejų komunikaciniai veiksmai lemia apie 5-20% pardavimų trumpuoju laikotarpiu (iki metų trukmės). Dažnai tenka padiskutuoti su klientais, ar tai reikšminga dalis, lyginant su metinėmis investicijomis į komunikaciją ir kitas sąnaudas. Tačiau reikia nepamiršti apie ilgalaikį efektą, kuris dažnu atveju jaučiamas iki 5 m. – tai prekės ženklo sukauptas rezervas. Planuojant tvarų verslą, reikėtų vertinti ilgalaikę investicijų grąžą“, – pabrėžia p. Kupscys.

„Password 2019“ paraišką galite užpildyti čia.

Kartu „Password 2019“ konferencijoje bus paskelbtas Lietuvos marketingo asociacijos „LiMA“ renkamas Metų CMO. Rinkodaros vadovai (-ės) gali teikti savo ar siūlyti kandidatūras iki vasario 25 d.

nuotrauka::1nocrop

[infogram id="7ab8b648-d349-4a81-ac56-c5b60ebfef59" prefix="oyf" format="interactive" title="Copy: rinkodara-password"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
05:45
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
05:45
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 3

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 19

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau