Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo

Publikuota: 2019-02-14
Tadas Kupscys, „Omnicom Media Group“ skaitmeninės rinkodaros ir duomenų analitikos departamento vadovas, asociacijos KOMAA atstovas, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tadas Kupscys, „Omnicom Media Group“ skaitmeninės rinkodaros ir duomenų analitikos departamento vadovas, asociacijos KOMAA atstovas, „Password 2019“ komisijos narys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose dominuoja stipriai išreikšta emocija, tačiau kūrybiškumas ar perdėtos emocijos savaime negarantuoja verslo sėkmės. Motyvacija pasirinkti tai, ką prekės ženklas siūlo, turėtų būti kertinė rinkodaros kampanijų ašis.

Tokiomis nuostatomis dalijasi Tadas Kupscys, „Omnicom Media Group“ skaitmeninės rinkodaros ir duomenų analitikos departamento vadovas, asociacijos KOMAA atstovas, „Password 2019“ komisijos narys.

„Taikli įžvalga visuomet buvo ir yra vienas svarbiausių sėkmingos kampanijos ingredientų. Tačiau galima pastebėti, kad situacija yra šiek tiek pasikeitusi: jei anksčiau daugiausiai pastangų ir laiko buvo skiriama problemos analizei ir įdėjai, kuri turėdavo tapti sprendiniu, šiandien kampanijos planavimas atlieka ne ką mažesnį vaidmenį“, – kalba p. Kupscys.

Vartotojų dėmesiui tampant vis labiau fragmentuotam, svarbu apgalvoti, kaip pasiekti ir sudominti skirtingas vartotojų grupes, kaip efektyviau perteikti žinutę skirtingose platformose.

Emocijos svarba

„Reklamos efektyvumo apdovanojimuose jau ilgą laiką stebime lyderystę tų prekių ženklų, kurių kampanijose dominuoja stipriai išreikšta emocija. Tai kampanijos, kurios yra kūrybiškos ir pritraukia visuomenės dėmesį, kurias norime aptarti draugų ar kolegų rate“, – kalba p. Kupscys.

Tačiau kūrybiškumas ar perdėtos emocijos savaime negarantuoja verslo sėkmės, todėl nėra būtina pasitelkti kačiukus ar šuniukus savo komunikacijoje, kelti šypseną ar spausti ašarą – tokia reklama gali pritraukti daug visuomenės dėmesio, tačiau visiškai nemotyvuoti rinktis prekės ženklo.

„Motyvacija pasirinkti tai, ką prekės ženklas siūlo, turėtų būti kertinis kampanijos atributas“, – pabrėžia p. Kupscys.

Nepaisant to, dažnu atveju geresnį verslo rezultatą užtikrina kūrybiška, emocijas pasitelkianti komunikacija, o ne racionalūs argumentai, įsitikinęs pašnekovas.

„Dėl emocijos žinutė dažniausiai sulaukia didesnio dėmesio, yra geriau suvokiama ir įsimenama. Efektyvi ir sėkminga reklama turėtų kūrybiškai ir pasitelkiant emociją motyvuoti pasirinkti prekės ženklą“, – kalbėdamas apie tai, kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo, mini p. Kupscys.

Šiemet jau šešioliktą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo – tai puiki proga įmonių rinkodaros skyriams pasimatuoti tai, ką nuveikė per metus.

Konkurso nugalėtojai paaiškės ir bus apdovanoti konferencijoje „Password 2019“ kovo 21 d.

Tradiciškai dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros ir komunikacijos sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2018 m. ir baigėsi iki šių metų vasario pabaigos.

Paraišką galite užpildyti čia.

Įmonės įdomiausius ir efektyviausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus gali teikti iki vasario 28 d.

Rezultato čia ir dabar

Pasak „Password“ komisijos nario, skaičiuodamas rinkodaros investicijų grąžą, šiandien verslas yra tapęs itin reikliu, dažnu atveju rezultato nori čia ir dabar.

„Dėl šios priežasties neretai rinkodaros kertine funkcija tampa pardavimų skatinimas trumpuoju laikotarpiu. Didelę įtaką tam padarė skaitmeninė komunikacija, kuri leidžia lengviausiai matuoti investicijų grąžą. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad tvaraus ir ilgalaikio verslo pagrindas yra produktas ir stiprus prekės ženklas“, – primena p. Kupscys.

Rinkoje neretai matome blaškymosi, nuoseklios komunikacijos linijos neišlaikymo, o tai indikuoja apie nuolatinį savęs ieškojimą ir greito rezultato reikalavimą, tačiau tai nepadeda sustiprėti prekės ženklui.

Tą rodo ir statistika, pabrėžia p. Kupscys: „IPA 2018“ efektyvumo apdovanojimuose daugiau nei 77% laimėjusių kampanijų tesėsi daugiau nei metus, 17% – ilgiau nei 3 metus.“

„Tik nuoseklūs prekės ženklų veiksmai veda į geriausius verslo rezultatus“, – kalba p. Kupscys, Lietuvoje ryškiausiu nuoseklios komunikacijos pavyzdžiu įvardindamas telekomunikacijų bendrovę „Tele2“.

„Atstovauju „Omnicom Media Group“ duomenų analitikos komandą ir neretai tenka nagrinėti komunikacijos įtaką verslo rezultatams. Lietuvoje dauguma atvejų komunikaciniai veiksmai lemia apie 5-20% pardavimų trumpuoju laikotarpiu (iki metų trukmės). Dažnai tenka padiskutuoti su klientais, ar tai reikšminga dalis, lyginant su metinėmis investicijomis į komunikaciją ir kitas sąnaudas. Tačiau reikia nepamiršti apie ilgalaikį efektą, kuris dažnu atveju jaučiamas iki 5 m. – tai prekės ženklo sukauptas rezervas. Planuojant tvarų verslą, reikėtų vertinti ilgalaikę investicijų grąžą“, – pabrėžia p. Kupscys.

„Password 2019“ paraišką galite užpildyti čia.

Kartu „Password 2019“ konferencijoje bus paskelbtas Lietuvos marketingo asociacijos „LiMA“ renkamas Metų CMO. Rinkodaros vadovai (-ės) gali teikti savo ar siūlyti kandidatūras iki vasario 25 d.

nuotrauka::1nocrop

[infogram id="7ab8b648-d349-4a81-ac56-c5b60ebfef59" prefix="oyf" format="interactive" title="Copy: rinkodara-password"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau