Praleistos galimybės: kokias 3 skaitmeninės rinkodaros sritis pamiršta B2B verslas

Publikuota: 2019-01-06
Vaidotas Ambrozaitis, agentūros „We are Marketing“ skaitmeninės rinkodaros projektų vadovas.
svg svg
Vaidotas Ambrozaitis, agentūros „We are Marketing“ skaitmeninės rinkodaros projektų vadovas.
komunikacijos agentūros „We are Marketing“ skaitmeninės rinkodaros projektų vadovas

Kai elektroninė prekyba B2C sektoriuje išgyvena aukso amžių ir nuolat tobulėjantys internetinės reklamos kanalai tampa pagrindiniais klientų pritraukimo šaltiniais, B2B sektorius į skaitmeninę rinkodara vis dar žiūri atsargiai.

Abejonės suprantamos, nes didžioji dalis skaitmeninės reklamos įrankių yra skirti B2C sektoriui, o tos B2B įmonės, kurios pabandė įmerkti kojas į šiuos vandenis, netruko pastebėti, kad tai kas veikia B2C dažnai B2B atveju nėra veiksminga. Todėl atšalus entuziazmui ir išsekus biudžetui dauguma B2B įmonių padaro kiek skubotą išvadą, kad skaitmeninė rinkodara netinka jų verslo modeliui.

Nors tradicinių rinkodaros priemonių veiksmingumu neverta abejoti, tačiau matant, kaip sparčiai plečiasi skaitmeninės reklamos galimybės, B2B įmonės turėtų vėl atsigręžti į šią sritį.

Neužkariauta teritorija

Į skaitmeninę rinkodarą B2B sektorius turi žiūrėti kaip į dar neužkariautą teritoriją, kurioje atsidūrus pirmiems įgaunamas milžiniškas pranašumas. Galima išskirti tris sritis, kurios Lietuvoje vis dar nėra visapusiškai išnaudojamos. Pirma – tai turinio rinkodara.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Daugumai Lietuvos B2B rinkodaros specialistų žodis „turinio rinkodara“ asocijuojasi su didelėmis laiko sąnaudomis ir abejotinu efektyvumu. Tačiau lyderiaujančioms pasaulio B2B įmonėms strategiškai kuriamas ir efektyviai platinamas turinys (įmonės naujienos, produkto aprašymai, vaizdo prezentacijos, skaitmeninės konferencijos ar elektroninės knygos) jau tapo efektyvios, ilgalaikės skaitmeninės rinkodaros ašimi.

Skirtingai nei B2C sektoriuje, B2B pirkimo procesas (nuo poreikio atsiradimo, tiekėjų paieškos ir sprendimo priėmimo) yra žymiai ilgesnis, rinkodara – kompleksiškesnė, jos tikslų – ženkliai daugiau, o ir sėkmės negalime matuoti tais pačiais rodikliais, kaip esame įpratę B2C.

Pavyzdžiui, garsusis Van Dame‘o špagatas tarp „Volvo“ vilkikų, kuris žiniasklaidoje visame pasaulyje minėtas daugiau nei 20.000 kartų, neabejotinai buvo sėkminga kampanija pagal B2C standartus, tačiau vargu ar lėmė logistikos įmonių sprendimą renkantis vilkikų tiekėją. Juk verslo sprendimai dažniausiai grindžiami racionalia verte ir tarpusavio pasitikėjimu.

Todėl pirmasis B2B (skaitmeninės) turinio rinkodaros tikslas turėtų būti siekis užtarnauti potencialaus kliento pasitikėjimą, ar dar tiksliau – pelnyti vadinamąją „top of mind“ poziciją. Tai pavyksta, jei tikslo siekiama demonstruojant kompetenciją, gebėjimą išspręsti kito verslo problemas. Auditorija, kuri pasitiki jumis ir vertina jus kaip rinkos ekspertą yra žymiai atviresnė pasiūlymams išbandyti jūsų kuriamus produktus arba siūlomas paslaugas.

Tvirta ir nuosekli turinio rinkodaros strategija užtarnauja potencialaus kliento pasitikėjimą dar prieš suprantant, kad jam reikia jūsų prekių arba paslaugų. Geriausias to pavyzdys yra rinkodaros platformas kuriančios „HubSpot“ ir „Marketo“, kurios siūlo aukštos kokybės edukacinį turinį, įvairių sričių rinkodaros specialistams. Jie – potencialūs vartotojai, dažnai darantys įtaką sprendimo priėmimui arba yra sprendimo pirkti jų produktus priėmėjai. Ir tai tik laiko klausimas, kada jie patys užklausia apie įmonės kuriamus produktus ir jų atveriamas galimybes progresyviai rinkodarai, apie kurią savo turinyje ir kalba šios įmonės.

Mokama reklama socialinėje erdvėje

Influencerių laikais dažnai klaidingai manoma, kad socialinės medijos yra skirtos tik B2C kampanijoms. Tačiau ilgėjanti apsilankymų trukmė ir nuolat besiplečianti vartotojų demografija reiškia, kad ir B2B įmonių klientai čia praleidžia vis daugiau savo laiko, o su papildoma reklama juos galima pasiekti efektyviau ir net pigiau nei daugumoje tradicinių skaitmeninių kanalų.

Mokama reklama socialiniuose tinkluose dabar leidžia apsibrėžti norimą auditoriją tiksliau nei bet kuris kitas medijų kanalas, kas B2B sektoriui yra ypač aktualu dėl jos siaurumo. Per socialinių medijų reklamą, jau galima pasiekti ne tik tikslines įmones, bet ir transliuoti jų darbuotojams skirtingas žinutes priklausomai nuo užimamų pareigų, kompetencijų sričių ar net baigtų universitetų.

Reklama socialiniuose tinkluose taip pat turi ypač plačias remarketingo funkcijas. Jų pagalba aukštos kokybės turinį galima reklamuoti ne tik esamų klientų bazei, bet ir internetinėje svetainėje apsilankantiems vartotojams, kurie galbūt tik pradeda savo pirkimo procesą. Tai iš esmės reiškia, kad turinio reklama socialinėje erdvėje leidžia ne tik užmegzti pirmą kontaktą, tačiau ir toliau palaikyti su juo ryšį auginant pasitikėjimą.

E. laiškų automatizacija

Nuo pirmojo elektroninio laiško išsiuntimo praėjo beveik penkiasdešimt metų, tad gali pasirodyti, kad komunikacija šiuo kanalu yra praeitis. Tačiau nereikia priimti skubotų išvadų. Naudojant inovatyvias rinkodaros automatizavimo platformas, el. laiškai gali tapti pačia efektyviausia ir pažangiausia priemone, paverčiančia paprastą interesantą ilgalaikiu pirkėju.

Retai Lietuvos B2B įmonių komunikacijoje pasitelkiama el. laiškų automatizacija yra skirta sukurti komunikacijos seką, kuriai savo veiksmais įtaką daro pats gavėjas.

Pavyzdžiui, jei įmonės internetinėje svetainėje vartotojas palieka savo el. pašto adresą už galimybę parsisiųsti nemokamą el. knygą, jam automatiškai išsiunčiamas suasmenintas pasveikinimo laiškas. Po trijų dienų jis gauna dar vieną laišką, kuriame pasidalinama nuorodomis į populiariausius įmonės straipsnius apie rinkos naujienas. Jei vartotojas atidaro nuorodas, ilgainiui sulaukia laiško, siūlančio susipažinti su sėkmės istorijomis, kuriose pristatoma, kaip įmonės produktas ar paslauga padėjo pasiekti verslo tikslų. Jei vartotojas atidaro šį laišką, kitą dieną jam išsiunčiamas pasiūlymas tapti klientu. Jei vartotojas jo neatidaro, jam laiškai daugiau nebesiunčiami. Tokiu metodu auginant tikslinės auditorijos įsitraukimą generuojami pardavimai.

Populiariausios rinkodaros automatizacijos platformos leidžia automatiškai grupuoti laiško gavėjų auditorijas, personalizuoti žinutes, automatizuoti turinio ir naujienų siuntimą ir taip nuolat priartinant paprastą vartotoją prie pirkėjo.

Be to, surinkus platų kontaktų sąrašą, galima analizuoti potencialių klientų elgesį įmonės svetainėje, pagal tai geriau suprasti kliento portretą, ruošti jam asmeninius ir automatiškai išsiunčiamus pasiūlymus, arba tiesiog numatyti, koks turinys jam bus aktualiausias tolimesnėje komunikacijoje.

Kaip ir socialinės medijos, automatizuoti elektroniniai laiškai eina koja kojon su turinio rinkodara.

Vartotojas turi matyti aiškią informacijos vertę, kurią jis gaus iš jūsų mainais už savo kontaktą. Jei negalite suteikti vertės, nebepadės ir sudėtingiausios rinkodaros automatizavimo platformos.

Komentaro autorius – Vaidotas Ambrozaitis, agentūros „We are Marketing“ skaitmeninės rinkodaros projektų vadovas.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 6

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku