Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Publikuota: 2019-01-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi tik tie gaminiai, kurie pagal tą patį receptą yra gaminami iš kartos į kartą bent 100 metų.

Kiekvienas sertifikatas apibūdina tam tikrą gaminio specifiką ir kokybę. Tarkim, verslininkai, norintys gauti Tautinio paveldo sertifikatą, pirmiausia turi atkreipti dėmesį į žaliavas, gamybos technologiją ir recepto autentiškumą bei įrodyti, kad jį naudoja jau ne viena karta.

„Gal kai kurie gamintojai ir baiminasi, kad norint gauti tautinio paveldo sertifikatą reikės įveikti daug biurokratinių kliūčių, bet taip nėra. Žinoma, laiko tam reikia skirti, ir recepto istoriją žinoti reikia, taip pat – sugebėti patraukliai viską surašyti. Bet jei žmogus raštingas, tai jam nėra kliūtis“, – sako Migla Pelegrimienė, Kauno konditerijos UAB „Ližė smažilė“ įkūrėja.

Didesni pardavimai

Įmonės 3 gaminiai turi Tautinio paveldo ženklą. Ši produkcija paklausi tarp pirkėjų. Tačiau verslininkė teigia negalinti pasakyti, kokia priežastis lemia tų gaminių populiarumą: ar tai, kad jie yra pažymėti Tautinio paveldo ženklu, ar kad yra paprasčiausiai skanūs.

„Logiška, kad receptai iš kartos į kartą perduodami tik tada, jei pagal juos pagaminti patiekalai yra vykę. Antraip šeimininkės gamintų ką kitą. Todėl jei tas pats patiekalas gaminamas 100 metų ir daugiau, akivaizdu, kad jis yra skanus“, – sako p. Pelegrimienė.

Vis dėlto Tautinio paveldo sertifikatas jau davė apčiuopiamos naudos: jis padėjo lengviau rasti bendrą kalbą su ūkininkais, o su jais kartu pavyko patekti į „Maximos“ prekybos centrų lentynas, pažymėtas „Linkėjimai iš kaimo“ ženklu. Šis žingsnis įmonei leido gerokai padidinti pardavimus.

Priderino pakuotę

Tai, kad verta siekti sertifikato, patvirtinančio, jog produktas yra pagamintas pagal ilgametes tradicijas, teigia ir Erikas Augustinavičius, MB „Šušvės midus“ įkūrėjas.

Bitininkas laiko apie 150 bičių šeimų. Jo mama ir senelis taip pat buvo bitininkai, o dabar, kai p. Augustinavičius daugiau laiko skiria midaus gamybai, bityną jau keleri metai prižiūri jo sūnus.

Kaip gaminti midų, vyriškis irgi išmoko iš mamos. Ši anuomet viename kolūkyje prižiūrėjo bityną – apie 200 bičių šeimų. Iš medaus vis pasigamindavo nestipraus midaus – ir žinia apie šį gėrimą pasklido plačiau.

„Net ir kolūkio valdžia ateidavo ir prašydavo, kad ji pagamintų midaus, nes anais deficito laikais gaudavai ką nors tik tada, kai pats irgi duodavai. Todėl, kai reikėdavo skubiai detalių traktorių remontui ar kitų dalykų, tiekėjams kaip kyšį nuveždavo mamos pagaminto midaus. Ir dažniausiai grįždavo ne tuščiomis“, – nusijuokia pasakodamas p. Augustinavičius.

Šiuo metu įmonė gamina 8 rūšių midų, kai kurios jų turi tautinio paveldo ženklą. Bitininkas daug dėmesio skiria pakuotei – butelius perka iš Italijos, o kelioms rūšims specialiai „Šušvės midui“ užsako pagaminti Lenkijoje.

„Kartais būna, kad tara netgi brangesnė už patį midų. Tačiau pasirinkome būtent tokią taktiką – norime, kad produktas atrodytų estetiškai, išsiskirtų iš kitų. Juolab ir receptūra yra laiko patikrinta, todėl dažnai mūsų midų perka kaip dovaną, nes tai yra ir turinys, turintis istoriją, ir įdomi jo forma“, – aiškina pašnekovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
12:08
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 5

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
„Vaidilos“ teatro prekės ženklas parduotas naujam operatoriui 1

Buvęs „Vaidilos“ teatro vadovas Gediminas Jankus kartu su britų–australų partneriais įmonės prekės ženklą...

Rinkodara
2019.03.14
Vilniečių „Soundest“ tarptautinis spurtas: per 5 metus išaugo 10 kartų Premium 4

Lietuvos e. rinkodaros sprendimų kūrėja „Soundest“, veikianti su „Omnisend“ prekės ženklu, per pastaruosius...

Paslaugos
2019.03.14
Rygos „Akropole“ duris atvers balandį 2

Pirmasis už Lietuvos ribų, Rygoje, iškilęs prekybos ir pramogų centras „Akropolis“ duris lankytojams atvers...

Prekyba
2019.03.14
Didžiausi atlyginimai tarp prekybos tinklų: „Lidl Lietuva“ ir „Iki“ 26

Tarp didžiųjų prekybos tinklų didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo „Lidl Lietuva“, rodo...

Prekyba
2019.03.14
IKEA rinkodaros vadovė: apie vertybes ir komunikaciją be nuolaidų 14

Vienas iš didžiausių iššūkių su kuriais šiandien susiduria rinkodaros vadovai – inovacijų greitis. Ilgametes...

Rinkodara
2019.03.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau