Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Publikuota: 2019-01-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi tik tie gaminiai, kurie pagal tą patį receptą yra gaminami iš kartos į kartą bent 100 metų.

Kiekvienas sertifikatas apibūdina tam tikrą gaminio specifiką ir kokybę. Tarkim, verslininkai, norintys gauti Tautinio paveldo sertifikatą, pirmiausia turi atkreipti dėmesį į žaliavas, gamybos technologiją ir recepto autentiškumą bei įrodyti, kad jį naudoja jau ne viena karta.

„Gal kai kurie gamintojai ir baiminasi, kad norint gauti tautinio paveldo sertifikatą reikės įveikti daug biurokratinių kliūčių, bet taip nėra. Žinoma, laiko tam reikia skirti, ir recepto istoriją žinoti reikia, taip pat – sugebėti patraukliai viską surašyti. Bet jei žmogus raštingas, tai jam nėra kliūtis“, – sako Migla Pelegrimienė, Kauno konditerijos UAB „Ližė smažilė“ įkūrėja.

Didesni pardavimai

Įmonės 3 gaminiai turi Tautinio paveldo ženklą. Ši produkcija paklausi tarp pirkėjų. Tačiau verslininkė teigia negalinti pasakyti, kokia priežastis lemia tų gaminių populiarumą: ar tai, kad jie yra pažymėti Tautinio paveldo ženklu, ar kad yra paprasčiausiai skanūs.

„Logiška, kad receptai iš kartos į kartą perduodami tik tada, jei pagal juos pagaminti patiekalai yra vykę. Antraip šeimininkės gamintų ką kitą. Todėl jei tas pats patiekalas gaminamas 100 metų ir daugiau, akivaizdu, kad jis yra skanus“, – sako p. Pelegrimienė.

Vis dėlto Tautinio paveldo sertifikatas jau davė apčiuopiamos naudos: jis padėjo lengviau rasti bendrą kalbą su ūkininkais, o su jais kartu pavyko patekti į „Maximos“ prekybos centrų lentynas, pažymėtas „Linkėjimai iš kaimo“ ženklu. Šis žingsnis įmonei leido gerokai padidinti pardavimus.

Priderino pakuotę

Tai, kad verta siekti sertifikato, patvirtinančio, jog produktas yra pagamintas pagal ilgametes tradicijas, teigia ir Erikas Augustinavičius, MB „Šušvės midus“ įkūrėjas.

Bitininkas laiko apie 150 bičių šeimų. Jo mama ir senelis taip pat buvo bitininkai, o dabar, kai p. Augustinavičius daugiau laiko skiria midaus gamybai, bityną jau keleri metai prižiūri jo sūnus.

Kaip gaminti midų, vyriškis irgi išmoko iš mamos. Ši anuomet viename kolūkyje prižiūrėjo bityną – apie 200 bičių šeimų. Iš medaus vis pasigamindavo nestipraus midaus – ir žinia apie šį gėrimą pasklido plačiau.

„Net ir kolūkio valdžia ateidavo ir prašydavo, kad ji pagamintų midaus, nes anais deficito laikais gaudavai ką nors tik tada, kai pats irgi duodavai. Todėl, kai reikėdavo skubiai detalių traktorių remontui ar kitų dalykų, tiekėjams kaip kyšį nuveždavo mamos pagaminto midaus. Ir dažniausiai grįždavo ne tuščiomis“, – nusijuokia pasakodamas p. Augustinavičius.

Šiuo metu įmonė gamina 8 rūšių midų, kai kurios jų turi tautinio paveldo ženklą. Bitininkas daug dėmesio skiria pakuotei – butelius perka iš Italijos, o kelioms rūšims specialiai „Šušvės midui“ užsako pagaminti Lenkijoje.

„Kartais būna, kad tara netgi brangesnė už patį midų. Tačiau pasirinkome būtent tokią taktiką – norime, kad produktas atrodytų estetiškai, išsiskirtų iš kitų. Juolab ir receptūra yra laiko patikrinta, todėl dažnai mūsų midų perka kaip dovaną, nes tai yra ir turinys, turintis istoriją, ir įdomi jo forma“, – aiškina pašnekovas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

U. Neniškytė: laimę lemia dopamino ir dar trijų elementų balansas Premium 10

Laimė susideda iš skirtingų komponentų: atpildo, atitinkančio mūsų lūkesčius, pasiekiamų tikslų, džiugesio ir...

Rinkodara
2019.07.23
PC „Ozas“ lankytojų skaičius ūgtelėjo 16% 2

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ praneša, kad šių metų pirmas pusmetis buvo sėkmingas: lankytojų srautas...

Prekyba
2019.07.23
„Sanitex“ turi naują vadovą 4

Penkiolika metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete.

Prekyba
2019.07.23
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 4

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 6

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 10

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau