Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Publikuota: 2019-01-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi tik tie gaminiai, kurie pagal tą patį receptą yra gaminami iš kartos į kartą bent 100 metų.

Kiekvienas sertifikatas apibūdina tam tikrą gaminio specifiką ir kokybę. Tarkim, verslininkai, norintys gauti Tautinio paveldo sertifikatą, pirmiausia turi atkreipti dėmesį į žaliavas, gamybos technologiją ir recepto autentiškumą bei įrodyti, kad jį naudoja jau ne viena karta.

„Gal kai kurie gamintojai ir baiminasi, kad norint gauti tautinio paveldo sertifikatą reikės įveikti daug biurokratinių kliūčių, bet taip nėra. Žinoma, laiko tam reikia skirti, ir recepto istoriją žinoti reikia, taip pat – sugebėti patraukliai viską surašyti. Bet jei žmogus raštingas, tai jam nėra kliūtis“, – sako Migla Pelegrimienė, Kauno konditerijos UAB „Ližė smažilė“ įkūrėja.

Didesni pardavimai

Įmonės 3 gaminiai turi Tautinio paveldo ženklą. Ši produkcija paklausi tarp pirkėjų. Tačiau verslininkė teigia negalinti pasakyti, kokia priežastis lemia tų gaminių populiarumą: ar tai, kad jie yra pažymėti Tautinio paveldo ženklu, ar kad yra paprasčiausiai skanūs.

„Logiška, kad receptai iš kartos į kartą perduodami tik tada, jei pagal juos pagaminti patiekalai yra vykę. Antraip šeimininkės gamintų ką kitą. Todėl jei tas pats patiekalas gaminamas 100 metų ir daugiau, akivaizdu, kad jis yra skanus“, – sako p. Pelegrimienė.

Vis dėlto Tautinio paveldo sertifikatas jau davė apčiuopiamos naudos: jis padėjo lengviau rasti bendrą kalbą su ūkininkais, o su jais kartu pavyko patekti į „Maximos“ prekybos centrų lentynas, pažymėtas „Linkėjimai iš kaimo“ ženklu. Šis žingsnis įmonei leido gerokai padidinti pardavimus.

Priderino pakuotę

Tai, kad verta siekti sertifikato, patvirtinančio, jog produktas yra pagamintas pagal ilgametes tradicijas, teigia ir Erikas Augustinavičius, MB „Šušvės midus“ įkūrėjas.

Bitininkas laiko apie 150 bičių šeimų. Jo mama ir senelis taip pat buvo bitininkai, o dabar, kai p. Augustinavičius daugiau laiko skiria midaus gamybai, bityną jau keleri metai prižiūri jo sūnus.

Kaip gaminti midų, vyriškis irgi išmoko iš mamos. Ši anuomet viename kolūkyje prižiūrėjo bityną – apie 200 bičių šeimų. Iš medaus vis pasigamindavo nestipraus midaus – ir žinia apie šį gėrimą pasklido plačiau.

„Net ir kolūkio valdžia ateidavo ir prašydavo, kad ji pagamintų midaus, nes anais deficito laikais gaudavai ką nors tik tada, kai pats irgi duodavai. Todėl, kai reikėdavo skubiai detalių traktorių remontui ar kitų dalykų, tiekėjams kaip kyšį nuveždavo mamos pagaminto midaus. Ir dažniausiai grįždavo ne tuščiomis“, – nusijuokia pasakodamas p. Augustinavičius.

Šiuo metu įmonė gamina 8 rūšių midų, kai kurios jų turi tautinio paveldo ženklą. Bitininkas daug dėmesio skiria pakuotei – butelius perka iš Italijos, o kelioms rūšims specialiai „Šušvės midui“ užsako pagaminti Lenkijoje.

„Kartais būna, kad tara netgi brangesnė už patį midų. Tačiau pasirinkome būtent tokią taktiką – norime, kad produktas atrodytų estetiškai, išsiskirtų iš kitų. Juolab ir receptūra yra laiko patikrinta, todėl dažnai mūsų midų perka kaip dovaną, nes tai yra ir turinys, turintis istoriją, ir įdomi jo forma“, – aiškina pašnekovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

Paslaugos
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau