Prekybininkų dovanos neturi kainuoti papildomai

Publikuota: 2018-12-18
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pirk vieną, o antrą gausi nemokamai, – tokių ir panašių pasiūlymų prekybininkai pirkėjams pateikia ne tik prieš didžiąsias metų šventes. Konkurencijos taryba teigia, kad didžioji dauguma tokių reklamų neklaidina vartotojų ir šie gauna žadamą naudą. Tačiau dalį galimai klaidinančių reklamų verslui teko nutraukti.

Konkurencijos tarybos ekspertai patikrino 18 bendrovių skleidžiamas 57 reklamas, kuriose už įsigytą prekę pirkėjams žadėjo įteikti dovaną. Dažniausiai tokie sudėtiniai pasiūlymai pateikiami tiesiogiai – „pirk vieną – kitą gausi nemokamai“ – ir netiesiogiai, reklamoje nurodant „1+1“ ir pateikiant galutinę mokėtiną sumą.

Abiem atvejais svarbu, kad prekybininkai iš tiesų nemokamai suteiktų vartotojams dovaną, t. y. kad pirkėjai dėl to nepatirtų papildomų išlaidų. Taip pat verslininkai neturi mėginti padengti savo išlaidų prastindami produkto, kurį vartotojui būtina pirkti norint gauti kitą nemokamai, kokybę ar sudėtį ar dirbtinai padidindami jo kainą. Prekybininkai, siūlantys pirkti produktų rinkinį, negali vadinti vienos jo dalių nemokama, jei jos kaina įtraukta į rinkinio kainą, rašoma Konkurencijos tarybos išplatintame pranešime.

Erika Lukšė, Tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, atkreipia dėmesį, kad nėra draudžiama įprastas prekes ar rinkinius papildyti naujais elementais ir teigti, jog naujas rinkinio elementas yra nemokamas: „Tačiau pridėjus naują produktą, galutinė rinkinio kaina negali padidėti, taip pat negali būti pabloginama sudėtis ar kokybė prieš tai buvusios prekės ar rinkinio“.

Iš visų Konkurencijos tarybos patikrintų 57 reklamų tik 5 atvejais verslininkai negalėjo pagrįsti reklamoje naudojamos informacijos teisingumo, t. y. kad vartotojai iš tiesų gauna nemokamą dovaną, nepakeliant reklamuojamos prekės kainos.

Po to, kai 3 ūkio subjektams buvo išsiųsti įspėjimai ir pasiūlyta nutraukti arba pakeisti 5 prekių reklamas, kurios galimai klaidina vartotojus, šios buvo nutrauktos.

Siekiant išvengti galimo vartotojų klaidinimo ateityje, visiems tikrintiems ūkio subjektams pateiktos rekomendacijos apie teiginių „nemokamai“ ir „dovana“ naudojimą reklamoje.

Konkurencijos taryba stebėsenas vykdo siekdama prevencinių tikslų – informuoti reklamos skleidėjus apie teisinį reglamentavimą. Jeigu verslo atstovai nereaguoja į rekomendacijas pakeisti galimai Reklamos įstatymą pažeidžiančias reklamas, yra pradedamas išsamus tyrimas ir, įtarimams pasitvirtinus, skiriamos sankcijos.

Už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 18

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau