Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Publikuota: 2018-12-09
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams atrodo kitaip.

Prekybininkai dažnai skaičiuoja tik tai, kiek pirkėjas yra nusiteikęs mokėti už produktą ir kokį antkainį gali pasiimti patys. Todėl daugelis gamintojų, pabandę kartą, kitą, trečią savo produkciją pasiūlyti parduotuvėms, suprato, kad verčiau ieškoti kitų pardavimų kanalų.

„Pardavėjai nori gauti „indišką kainą“, bet aukščiausią kokybę, o vartotojui galutinė kaina salone, su prekybininko antkainiu, taptų neįperkama“, – sako Jonas Jakutis, „Pluošto linijos“ direktorius ir savininkas. Todėl panevėžiečiai labiau linkę dirbti su dizaineriais, rišti kilimus pagal individualius užsakymus, nes tokie užsakovai supranta, kad įsigyja kokybišką, vienetinį gaminį, ir už jį yra linkę sumokėti tinkamą kainą.

Pasitiki ne kiekvienu

Kad neapsimoka pačiam prašytis, jog produktą priimtų į parduotuvių lentynas, patyrė ir verslininkas Erikas Augustinavičius, MB „Šušvės midus“ įkūrėjas. „Anksčiau važiuodavau po visą Lietuvą ir krautuvėlių savininkams pristatydavau savo produkciją, prašydavausi, kad priimtų ją į lentynas. Tačiau tai nepasiteisino, nes pardavimai buvo labai nedideli. Dabar bendradarbiauju tik su tais, kurie jau patys žino apie mūsų produktą ir nori juo prekiauti. Geriau jau mažesnis skaičius pardavėjų, tačiau tokių, kurie yra suinteresuoti parduoti“, – patirtimi dalijasi verslininkas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verčiau pardavinėja patys

Net tada, kai smulkiųjų gamintojų produkcija susidomi prekybos tinklai, dar nereiškia, kad šis bendradarbiavimas bus panacėja. Birutė Žmuidienė, Kauno konditerijos UAB „Bijola“ direktorė ir bendraturtė, yra pasakojusi, kad įmonė pati apsisprendė pasirinkti kitokį pardavimo būdą. „Vienu metu tortus tiekėme keliems prekybos tinklams. Daugiausia proginius. Atrodo, kad viskas buvo gerai – ir apyvarta nemaža, ir paklausa buvo. Bet tas bendradarbiavimas neteikė džiaugsmo – net kai pačios užeidavome į kurį prekybos centrą ir pamatydavome ten savo gaminius tarp kitų, jie atrodydavo ne savo vietoje, gal per daug puošnūs, išsiskiriantys. Todėl tas bendravimas su prekybos centrais ir nutrūko, visą dėmesį sutelkėme į savo firmines parduotuves“, – yra sakiusi verslininkė.

Būtent jose parduodama didžioji dalis produkcijos. Šiek tiek tortų užsako restoranai, kitos maitinimo įstaigos, nedidelė dalis keliauja į kitas krautuvėles, kurių įkūrėjais konditeriai pasitiki.

„Bendraujame tik su tais, kurie rūpinasi mūsų gaminiais, jais domisi. Vis dėlto pirmenybę atiduodame savo parduotuvėms, nes ten patys sprendžiame, kaip viską išdėstyti, kad pirkėjui būtų gražu, ir, žinoma, juk kas geriau gali paaiškinti, patarti, jei ne mūsų įmonės atstovai“, – sako pašnekovė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
15:02
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
12:36
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
11:51
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
05:45
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
05:45
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13
Baltarusiškas klonas „Bela-cola“ ruošiasi Rusijoje pakeisti „Coca-Colą“ Premium 1

Nuo vasario pabaigos Minsko gaiviųjų gėrimų gamykla 50% padidino gaiviųjų gėrimų tiekimą Rusijai ir tikisi...

Pramonė
2022.05.12
Vilniaus Rotušės valdytojas: trečias konkursas parodė, kad nuomininko teks ieškoti, kai stabilizuosis geopolitinė situacija Premium

261 kv. m patalpos Rotušės pastate, kuriame anksčiau veikė restoranas „Žuvinė“, jau daugiau kaip metus...

Prekyba
2022.05.12
Kitoks turgus: Paupyje pasiekė 7,5 mln. Eur apyvartą, Benedikto turgus planuoja plėtrą Premium

Įprastoms turgavietėms atsigaunant po pandemijos klesti ir visiškai kitokių koncepcijų objektai, kurie irgi...

Prekyba
2022.05.12
Duomenų apsaugos inspekcija: Lietuvoje tyrimas dėl „Vinted“ dar nėra pasibaigęs, įmonė atnaujina taisykles Premium 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nuo praėjusių metų lapkričio atlieka „Vinted“ tikrinimą dėl asmens...

Prekyba
2022.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku