„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys

Reklama publikuota: 2018-12-07
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.
svg svg
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas nesitikėjo, kad po šimtmečio apie tai bus kalbama kaip apie technologijų gigantės veiklos startą. Kompanijos antrasis šimtmetis prasideda produktų tobulinamais ir išmaniais sprendimais. Ir nors kuriamų technologijų evoliucija per 100 m. akivaizdi, vienas dalykas nesikeitė – tikslas prisidėti prie visuomenės problemų sprendimo ir gyvenimo gerinimo.

1918 m. japono Konosuke Matsushita įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o vėliau – kaip „Matsushita Electric Industrial Co“. K. Matsushita su technika susipažino dar vaikystėje, kai siekdamas išgyventi ir užsidirbti įsidarbino dviračių parduotuvėje, kur veikė kalvė, buvo taisomi dviračiai. Elektra vaikiną sužavėjo gavus darbą pirmojoje elektrinių lempučių gamykloje Osakoje, čia buvo pastebėtas jo talentas.

nuotrauka::3 right

K. Matsushita buvo ambicingas, taigi vos 22 m. su 100 jenų kišenėje, kurių neužteko net įrankiams įsigyti, be patirties ir išsilavinimo su keliais draugais savo namo rūsyje atidarė elektros prietaisų namams gamyklą – daugiausia gamino elektros lempučių lizdus. Iš pradžių verslas nesisekė, draugai K. Matsushitą paliko, tačiau prieš pat paskelbiant bankrotą įmonė gavo užsakymą pagaminti tūkstantį propelerio menčių elektriniams ventiliatoriams. Šiuo užsakymu prasidėjo įmonės progresas, naujų gamyklų statyba ir unikalių produktų kūrimas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anuomet verslininką Japonijoje išgarsino net 40 val. veikiantys dviračių žibintai (tais laikais baterijos tarnaudavo vos 2–3 val., tad šis gaminys tapo sensacija), o 1927 m. japonai jau ėjo iš proto dėl patogių K. Matsushitos sukurtų elektrinių lygintuvų, kurie buvo pigesni nei konkurentų, mat buvo surenkami konvejeriu. Taip K.  Matsushita rado sėkmės formulę: pigesnis, tačiau kokybiškesnis (!) už konkurentų produktas rinkoje, – pranašesnis.

1937 m. bendrovės sukurti plaukų džiovintuvai tapo populiarūs visame pasaulyje, 1952 m, „Panasonic“ pristatė pirmąjį televizorių, 1958 m. pagamino pirmąjį kambarių oro kondicionierių, 1965 m. užregistravo „Technics“ prekių ženklą, skirtą profesionaliai garso aparatūrai žymėti, 1977 m. pristatė kombinuotą konvekcinę mikrobangų krosnelę, o 1982 m. – pirmąją ne profesionalams skirtą vaizdo kamerą su garso įrašymo aparatu.

Naujas požiūris į žinomus daiktus

Dalis 100 metų „Panasonic“ kuriamų produktų – televizorius, šaldytuvas, lygintuvas, plaukų džiovintuvas, barzdaskutė, dulkių siurblys ir kt. – liko tie patys, tačiau smarkiai evoliucionavo. Šiandien šie prietaisai žymiai inovatyvesni, paremti naujausiomis technologijomis, kai kurių jų išvaizda beveik neatpažįstamai skiriasi nuo pirmtakų.

Pavyzdžiui, 1953 m. rinkai pristatytas „Panasonic“ šaldytuvas buvo idealios šeimos virtuvės simbolis, tačiau jį įsigyti galėjo ne kiekvienas. Baltas, vienų durų ir elementariu veikimo principu paremtas šaldytuvas iš pradžių buvo prabangos produktas, tačiau po keliolikos metų jis tapo neatsiejama japonų ir viso pasaulio žmonių gyvenimo dalimi. Šiandien šaldytuvo technologijos pritaikytos visai kitam gyvenimo būdui: šaldytuvai yra įvairių dydžių ir formų, juose įdiegta galimybė reguliuoti temperatūrą pagal talpinamus produktus, yra skyriai daržovėms, vaisiams, mėsai ir pan., kad maistas dar ilgiau išliktų šviežesnis ir skanesnis.

nuotrauka::1 right

Televizoriaus progreso istorija ne mažiau unikali. Nors oficialūs „Panasonic“ televizoriaus pristatymo metai – 1952-ieji, K. Matsushita televizoriaus idėją galvoje nešiojosi dar prieš II pasaulinį karą ir pirmąjį 12 colių televizoriaus prototipą valstybei pristatė jau 1938 m. Po poros metų Tokijuje turėjo vykti Olimpinės žaidynės, tad „Panasonic“ televizoriaus modeliu buvo siekiama priimti televizijos transliacijas. Bet prasidėjęs karas nutraukė ir televizoriaus gamybą, ir pačias žaidynes.

1972 m. „Panasonic“ pristatė pirmąjį pasaulyje infraraudonųjų spindulių pulteliu kontroliuojamą spalvotą televizorių, o 2008 m., praėjus 56 m. nuo pirmojo „Panasonic“ televizoriaus pristatymo, bendrovė paskelbė pirmoji pasaulyje pagaminusi 300 mln. televizorių.

Šiandien televizijos technologijos sparčiai progresuoja: didėja ne tik televizorių įstrižainės, bet ir jų raiška, dėl kokybiško garso ir vaizdo filmų žiūrėjimas namuose tampa tokia pat unikalia patirtimi kaip ir apsilankymas kino teatre, o pati televizija tampa interaktyvi. Tačiau 1938 m. gimęs kompanijos siekis prisidėti prie Olimpinių žaidynių išliko – „Panasonic“ buvo 2018 m. Pjongčango žiemos olimpinių ir parolimpinių žaidynių bei yra 2020 m. Tokijuje vyksiančių olimpinių žaidynių partnerė ir užtikrins nepakartojamą žaidynių stebėjimo malonumą.

Bene labiausiai patobulėjo vaizdo kameros, jų technologijos ir valdymas. 1982 m. pristatyta nešiojama vaizdo kamera su garso įrašymo aparatu išpildė vieną didžiausių vartotojų troškimų: fiksuoti ne tik vaizdą, bet ir judesį bei garsą. Prisiminimų išsaugojimas įgijo naują prasmę. Iš pradžių gremėzdiška ir sudėtingai valdoma vaizdo kamera metams bėgant tapo vis lengvesnė, o jos valdymas suprantamas kiekvienam.

2008 m. pristatytas „Lumix G“ – pirmasis pasaulyje neveidrodinis fotoaparatas – kompaktiškesnis, neįtikėtinai lengvas ir puikia fotografavimo bei filmavimo kokybe pasižymintis prietaisas, kurio valdymas – suprantamas ir mėgėjams, o rezultatas bei galimybė keisti objektyvus tenkina ir profesionalus. „Lumix“ fotoaparatai be veidrodžio, dar vadinami sisteminiais, sukėlė revoliuciją fotografijoje: tokio tipo fotoaparatų privalumus netruko įvertinti ne tik fotografai, bet ir kiti gamintojai – į rinką pasipylė tokio tipo fotoaparatų gausa.

2010 m. „Panasonic“ pranešė apie partnerystę su „Tesla Motors“ kuriant naujos kartos baterijas elektromobiliams. 2014 m. „Panasonic“ ir „Tesla Motors“ pradėjo bendrą gamybą „Gigafactory“ – didžiausioje pasaulyje ličio jonų akumuliatorių gamykloje.

Prognozės ateičiai

100 m. gimtadienį „Panasonic“ paminėjo Maljorkoje, Ispanijoje, kur sukvietė daugiau kaip 2000 svečių. Renginyje Laurent Abadie, „Panasonic“ Europos padalinio generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas, kalbėjo apie bendrovės tikslus ir ateities vizijas. Anot jo, nuo pat įkūrimo „Panasonic“ stengiasi spręsti visuomenės problemas ir, siekdama padėti žmonėms klestėti, geriau gyventi ir dirbti, kuria naujas technologijas.

nuotrauka::2 left

L. Abadie teigimu, „Panasonic“ į viską žvelgia iš visuomenės vystymosi perspektyvos ir ieško, kas būtų naudinga klientams. Tikima, kad, klausydamasi jų norų, „Panasonic“ komanda galės prisitaikyti prie vis didesnio technologijų įsitraukimo į vartotojų gyvenimo būdą ir vystytis kartu su besikeičiančiais bei augančiais poreikiais.

„Panasonic“ tiki, kad kaip tik dabar prasideda hibridinis amžius, kuomet technologijos persipina su žmonių gyvenimu ir tampa neatsiejama namų, mokymosi ar darbo bei visos gyvenamosios aplinkos dalimi. Šį procesą stebinti bendrovė dalyvauja daugelyje išmanių miestų projektų visame pasaulyje, kuriais siekia užtikrinti protingą, darnų ir tvarų gyvenimo būdą gyventojams, didinti saugumą bei mažinti energijos ir vandens suvartojimą.

Žvelgiant į ateitį, „Panasonic“ mato dvi aiškias didžiulės pažangos ir esminių pokyčių sritis: gyvenimo aspektų elektrifikavimą bei judrumo technologijų pažangą. Pasak L. Abadie, vis daugiau žmogaus gyvenimo sričių bus skaitmenizuotos ir taps išmanesnės, o naujausios judrumo technologijos leis žmonėms keliauti greičiau, švariau ir paprasčiau. „Panasonic“ pasižada, kad gamindama šių sričių technologijas ir toliau sieks to paties tikslo – kurti geresnį gyvenimą, visuomenę ir pasaulį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
13:47
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
11:29
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
„Novaturo“ ir „Tez Tour“ nauji degalų mokesčiai – rakštis kelionių agentūroms ir klientams Premium 5

Į rekordines aukštumas šovusios degalų kainos – galvos skausmas pandemijos žaizdas tebesikuopiantiems...

Prekyba
2022.03.28
Auditorių išvada: kokybės standarto ženklai – devynioms komunikacijos agentūroms 2

Nepriklausoma audito bendrovė „Nexia JK“ atliko vertinimą ir pateikė išvadas, kad devynios rinkoje...

Rinkodara
2022.03.27
Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose metų agentūros titulas – Lietuvos bendrovei 1

Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication Awards“ geriausia metų...

Rinkodara
2022.03.26
„Kantar“ pasaulinis prekybos įmonių reitingas: TOP 50 sėkmingiausiųjų Premium 1

2022-ųjų tyrimų bendrovės „Kantar“ TOP 50 įtakingiausių prekybos sektoriaus įmonių sąrašas sudarytas...

Prekyba
2022.03.26
Dar viena absurdo istorija – NTAKD akiratyje „Heroes“ alus 6

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD), sulaukęs skundo, pradėjo tyrimą, ar...

Prekyba
2022.03.25
Reputacijos lyderiai karo akivaizdoje remia tyliai, nors kuklumo čia nereikia Premium 2

Daugiau nei mėnesį tebesitęsiantis Rusijos karas prieš Ukrainą sutelkė verslus ir žmones paramai. VŽ kalbina...

Rinkodara
2022.03.25
Didmenininkė „Osama“: veiklos metodai keičiasi Premium

Didmeninės prekybos bendrovės „Osama“ asortimente visuomet buvo nemažai ukrainietiškų prekių, kurių tiekimas...

Prekyba
2022.03.25
Aukščiausiasis Teismas: „Kesko" ir „Senukų“ ginčą nagrinės arbitražas

Statybos, remonto ir buities prekių tinklo „Kesko Senukai Lithuania“ ir jos pagrindinės akcininkės Suomijos...

Prekyba
2022.03.24
Kauno „Šilas“ plečiasi į Vilnių: investuos 13 mln. Eur Premium 2

Mažmeninės prekybos bendrovės „Eiginta“, valdančios parduotuves „Šilas“, sprendimas centralizuoti prekių...

Prekyba
2022.03.24
Iš Baltarusijos pasitraukusios Kanados „Colliers“ komanda šalyje toliau veiks vienodai skambančiu pavadinimu Premium

Kanados nekilnojamojo turto paslaugų kompanijai „Colliers International Group“ kovo pradžioje paskelbus apie...

Statyba ir NT
2022.03.24
Saugią darbo vietą iškeitė į savo verslą: „Topo centro“ atstovas spaudai ėmė kepti traškučius Premium 8

Didžiausio Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos tinklo „Topo centras“ atstovas spaudai Žilvinas...

Prekyba
2022.03.23
Lietuvos paštas kviečia kurti pašto ženklą Ukrainos laisvės gynėjams

Lietuvos paštas jungiasi prie kitų pasaulio paštų ir kviečia palaikymą Ukrainai išreikšti unikalia, visame...

Rinkodara
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku