„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys

Publikuota: 2018-12-07
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas nesitikėjo, kad po šimtmečio apie tai bus kalbama kaip apie technologijų gigantės veiklos startą. Kompanijos antrasis šimtmetis prasideda produktų tobulinamais ir išmaniais sprendimais. Ir nors kuriamų technologijų evoliucija per 100 m. akivaizdi, vienas dalykas nesikeitė – tikslas prisidėti prie visuomenės problemų sprendimo ir gyvenimo gerinimo.

1918 m. japono Konosuke Matsushita įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o vėliau – kaip „Matsushita Electric Industrial Co“. K. Matsushita su technika susipažino dar vaikystėje, kai siekdamas išgyventi ir užsidirbti įsidarbino dviračių parduotuvėje, kur veikė kalvė, buvo taisomi dviračiai. Elektra vaikiną sužavėjo gavus darbą pirmojoje elektrinių lempučių gamykloje Osakoje, čia buvo pastebėtas jo talentas.

nuotrauka::3 right

K. Matsushita buvo ambicingas, taigi vos 22 m. su 100 jenų kišenėje, kurių neužteko net įrankiams įsigyti, be patirties ir išsilavinimo su keliais draugais savo namo rūsyje atidarė elektros prietaisų namams gamyklą – daugiausia gamino elektros lempučių lizdus. Iš pradžių verslas nesisekė, draugai K. Matsushitą paliko, tačiau prieš pat paskelbiant bankrotą įmonė gavo užsakymą pagaminti tūkstantį propelerio menčių elektriniams ventiliatoriams. Šiuo užsakymu prasidėjo įmonės progresas, naujų gamyklų statyba ir unikalių produktų kūrimas.

Anuomet verslininką Japonijoje išgarsino net 40 val. veikiantys dviračių žibintai (tais laikais baterijos tarnaudavo vos 2–3 val., tad šis gaminys tapo sensacija), o 1927 m. japonai jau ėjo iš proto dėl patogių K. Matsushitos sukurtų elektrinių lygintuvų, kurie buvo pigesni nei konkurentų, mat buvo surenkami konvejeriu. Taip K.  Matsushita rado sėkmės formulę: pigesnis, tačiau kokybiškesnis (!) už konkurentų produktas rinkoje, – pranašesnis.

1937 m. bendrovės sukurti plaukų džiovintuvai tapo populiarūs visame pasaulyje, 1952 m, „Panasonic“ pristatė pirmąjį televizorių, 1958 m. pagamino pirmąjį kambarių oro kondicionierių, 1965 m. užregistravo „Technics“ prekių ženklą, skirtą profesionaliai garso aparatūrai žymėti, 1977 m. pristatė kombinuotą konvekcinę mikrobangų krosnelę, o 1982 m. – pirmąją ne profesionalams skirtą vaizdo kamerą su garso įrašymo aparatu.

Naujas požiūris į žinomus daiktus

Dalis 100 metų „Panasonic“ kuriamų produktų – televizorius, šaldytuvas, lygintuvas, plaukų džiovintuvas, barzdaskutė, dulkių siurblys ir kt. – liko tie patys, tačiau smarkiai evoliucionavo. Šiandien šie prietaisai žymiai inovatyvesni, paremti naujausiomis technologijomis, kai kurių jų išvaizda beveik neatpažįstamai skiriasi nuo pirmtakų.

Pavyzdžiui, 1953 m. rinkai pristatytas „Panasonic“ šaldytuvas buvo idealios šeimos virtuvės simbolis, tačiau jį įsigyti galėjo ne kiekvienas. Baltas, vienų durų ir elementariu veikimo principu paremtas šaldytuvas iš pradžių buvo prabangos produktas, tačiau po keliolikos metų jis tapo neatsiejama japonų ir viso pasaulio žmonių gyvenimo dalimi. Šiandien šaldytuvo technologijos pritaikytos visai kitam gyvenimo būdui: šaldytuvai yra įvairių dydžių ir formų, juose įdiegta galimybė reguliuoti temperatūrą pagal talpinamus produktus, yra skyriai daržovėms, vaisiams, mėsai ir pan., kad maistas dar ilgiau išliktų šviežesnis ir skanesnis.

nuotrauka::1 right

Televizoriaus progreso istorija ne mažiau unikali. Nors oficialūs „Panasonic“ televizoriaus pristatymo metai – 1952-ieji, K. Matsushita televizoriaus idėją galvoje nešiojosi dar prieš II pasaulinį karą ir pirmąjį 12 colių televizoriaus prototipą valstybei pristatė jau 1938 m. Po poros metų Tokijuje turėjo vykti Olimpinės žaidynės, tad „Panasonic“ televizoriaus modeliu buvo siekiama priimti televizijos transliacijas. Bet prasidėjęs karas nutraukė ir televizoriaus gamybą, ir pačias žaidynes.

1972 m. „Panasonic“ pristatė pirmąjį pasaulyje infraraudonųjų spindulių pulteliu kontroliuojamą spalvotą televizorių, o 2008 m., praėjus 56 m. nuo pirmojo „Panasonic“ televizoriaus pristatymo, bendrovė paskelbė pirmoji pasaulyje pagaminusi 300 mln. televizorių.

Šiandien televizijos technologijos sparčiai progresuoja: didėja ne tik televizorių įstrižainės, bet ir jų raiška, dėl kokybiško garso ir vaizdo filmų žiūrėjimas namuose tampa tokia pat unikalia patirtimi kaip ir apsilankymas kino teatre, o pati televizija tampa interaktyvi. Tačiau 1938 m. gimęs kompanijos siekis prisidėti prie Olimpinių žaidynių išliko – „Panasonic“ buvo 2018 m. Pjongčango žiemos olimpinių ir parolimpinių žaidynių bei yra 2020 m. Tokijuje vyksiančių olimpinių žaidynių partnerė ir užtikrins nepakartojamą žaidynių stebėjimo malonumą.

Bene labiausiai patobulėjo vaizdo kameros, jų technologijos ir valdymas. 1982 m. pristatyta nešiojama vaizdo kamera su garso įrašymo aparatu išpildė vieną didžiausių vartotojų troškimų: fiksuoti ne tik vaizdą, bet ir judesį bei garsą. Prisiminimų išsaugojimas įgijo naują prasmę. Iš pradžių gremėzdiška ir sudėtingai valdoma vaizdo kamera metams bėgant tapo vis lengvesnė, o jos valdymas suprantamas kiekvienam.

2008 m. pristatytas „Lumix G“ – pirmasis pasaulyje neveidrodinis fotoaparatas – kompaktiškesnis, neįtikėtinai lengvas ir puikia fotografavimo bei filmavimo kokybe pasižymintis prietaisas, kurio valdymas – suprantamas ir mėgėjams, o rezultatas bei galimybė keisti objektyvus tenkina ir profesionalus. „Lumix“ fotoaparatai be veidrodžio, dar vadinami sisteminiais, sukėlė revoliuciją fotografijoje: tokio tipo fotoaparatų privalumus netruko įvertinti ne tik fotografai, bet ir kiti gamintojai – į rinką pasipylė tokio tipo fotoaparatų gausa.

2010 m. „Panasonic“ pranešė apie partnerystę su „Tesla Motors“ kuriant naujos kartos baterijas elektromobiliams. 2014 m. „Panasonic“ ir „Tesla Motors“ pradėjo bendrą gamybą „Gigafactory“ – didžiausioje pasaulyje ličio jonų akumuliatorių gamykloje.

Prognozės ateičiai

100 m. gimtadienį „Panasonic“ paminėjo Maljorkoje, Ispanijoje, kur sukvietė daugiau kaip 2000 svečių. Renginyje Laurent Abadie, „Panasonic“ Europos padalinio generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas, kalbėjo apie bendrovės tikslus ir ateities vizijas. Anot jo, nuo pat įkūrimo „Panasonic“ stengiasi spręsti visuomenės problemas ir, siekdama padėti žmonėms klestėti, geriau gyventi ir dirbti, kuria naujas technologijas.

nuotrauka::2 left

L. Abadie teigimu, „Panasonic“ į viską žvelgia iš visuomenės vystymosi perspektyvos ir ieško, kas būtų naudinga klientams. Tikima, kad, klausydamasi jų norų, „Panasonic“ komanda galės prisitaikyti prie vis didesnio technologijų įsitraukimo į vartotojų gyvenimo būdą ir vystytis kartu su besikeičiančiais bei augančiais poreikiais.

„Panasonic“ tiki, kad kaip tik dabar prasideda hibridinis amžius, kuomet technologijos persipina su žmonių gyvenimu ir tampa neatsiejama namų, mokymosi ar darbo bei visos gyvenamosios aplinkos dalimi. Šį procesą stebinti bendrovė dalyvauja daugelyje išmanių miestų projektų visame pasaulyje, kuriais siekia užtikrinti protingą, darnų ir tvarų gyvenimo būdą gyventojams, didinti saugumą bei mažinti energijos ir vandens suvartojimą.

Žvelgiant į ateitį, „Panasonic“ mato dvi aiškias didžiulės pažangos ir esminių pokyčių sritis: gyvenimo aspektų elektrifikavimą bei judrumo technologijų pažangą. Pasak L. Abadie, vis daugiau žmogaus gyvenimo sričių bus skaitmenizuotos ir taps išmanesnės, o naujausios judrumo technologijos leis žmonėms keliauti greičiau, švariau ir paprasčiau. „Panasonic“ pasižada, kad gamindama šių sričių technologijas ir toliau sieks to paties tikslo – kurti geresnį gyvenimą, visuomenę ir pasaulį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
05:45
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
05:45
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
05:45
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau