„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys

Publikuota: 2018-12-07
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas nesitikėjo, kad po šimtmečio apie tai bus kalbama kaip apie technologijų gigantės veiklos startą. Kompanijos antrasis šimtmetis prasideda produktų tobulinamais ir išmaniais sprendimais. Ir nors kuriamų technologijų evoliucija per 100 m. akivaizdi, vienas dalykas nesikeitė – tikslas prisidėti prie visuomenės problemų sprendimo ir gyvenimo gerinimo.

1918 m. japono Konosuke Matsushita įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o vėliau – kaip „Matsushita Electric Industrial Co“. K. Matsushita su technika susipažino dar vaikystėje, kai siekdamas išgyventi ir užsidirbti įsidarbino dviračių parduotuvėje, kur veikė kalvė, buvo taisomi dviračiai. Elektra vaikiną sužavėjo gavus darbą pirmojoje elektrinių lempučių gamykloje Osakoje, čia buvo pastebėtas jo talentas.

nuotrauka::3 right

K. Matsushita buvo ambicingas, taigi vos 22 m. su 100 jenų kišenėje, kurių neužteko net įrankiams įsigyti, be patirties ir išsilavinimo su keliais draugais savo namo rūsyje atidarė elektros prietaisų namams gamyklą – daugiausia gamino elektros lempučių lizdus. Iš pradžių verslas nesisekė, draugai K. Matsushitą paliko, tačiau prieš pat paskelbiant bankrotą įmonė gavo užsakymą pagaminti tūkstantį propelerio menčių elektriniams ventiliatoriams. Šiuo užsakymu prasidėjo įmonės progresas, naujų gamyklų statyba ir unikalių produktų kūrimas.

Anuomet verslininką Japonijoje išgarsino net 40 val. veikiantys dviračių žibintai (tais laikais baterijos tarnaudavo vos 2–3 val., tad šis gaminys tapo sensacija), o 1927 m. japonai jau ėjo iš proto dėl patogių K. Matsushitos sukurtų elektrinių lygintuvų, kurie buvo pigesni nei konkurentų, mat buvo surenkami konvejeriu. Taip K.  Matsushita rado sėkmės formulę: pigesnis, tačiau kokybiškesnis (!) už konkurentų produktas rinkoje, – pranašesnis.

1937 m. bendrovės sukurti plaukų džiovintuvai tapo populiarūs visame pasaulyje, 1952 m, „Panasonic“ pristatė pirmąjį televizorių, 1958 m. pagamino pirmąjį kambarių oro kondicionierių, 1965 m. užregistravo „Technics“ prekių ženklą, skirtą profesionaliai garso aparatūrai žymėti, 1977 m. pristatė kombinuotą konvekcinę mikrobangų krosnelę, o 1982 m. – pirmąją ne profesionalams skirtą vaizdo kamerą su garso įrašymo aparatu.

Naujas požiūris į žinomus daiktus

Dalis 100 metų „Panasonic“ kuriamų produktų – televizorius, šaldytuvas, lygintuvas, plaukų džiovintuvas, barzdaskutė, dulkių siurblys ir kt. – liko tie patys, tačiau smarkiai evoliucionavo. Šiandien šie prietaisai žymiai inovatyvesni, paremti naujausiomis technologijomis, kai kurių jų išvaizda beveik neatpažįstamai skiriasi nuo pirmtakų.

Pavyzdžiui, 1953 m. rinkai pristatytas „Panasonic“ šaldytuvas buvo idealios šeimos virtuvės simbolis, tačiau jį įsigyti galėjo ne kiekvienas. Baltas, vienų durų ir elementariu veikimo principu paremtas šaldytuvas iš pradžių buvo prabangos produktas, tačiau po keliolikos metų jis tapo neatsiejama japonų ir viso pasaulio žmonių gyvenimo dalimi. Šiandien šaldytuvo technologijos pritaikytos visai kitam gyvenimo būdui: šaldytuvai yra įvairių dydžių ir formų, juose įdiegta galimybė reguliuoti temperatūrą pagal talpinamus produktus, yra skyriai daržovėms, vaisiams, mėsai ir pan., kad maistas dar ilgiau išliktų šviežesnis ir skanesnis.

nuotrauka::1 right

Televizoriaus progreso istorija ne mažiau unikali. Nors oficialūs „Panasonic“ televizoriaus pristatymo metai – 1952-ieji, K. Matsushita televizoriaus idėją galvoje nešiojosi dar prieš II pasaulinį karą ir pirmąjį 12 colių televizoriaus prototipą valstybei pristatė jau 1938 m. Po poros metų Tokijuje turėjo vykti Olimpinės žaidynės, tad „Panasonic“ televizoriaus modeliu buvo siekiama priimti televizijos transliacijas. Bet prasidėjęs karas nutraukė ir televizoriaus gamybą, ir pačias žaidynes.

1972 m. „Panasonic“ pristatė pirmąjį pasaulyje infraraudonųjų spindulių pulteliu kontroliuojamą spalvotą televizorių, o 2008 m., praėjus 56 m. nuo pirmojo „Panasonic“ televizoriaus pristatymo, bendrovė paskelbė pirmoji pasaulyje pagaminusi 300 mln. televizorių.

Šiandien televizijos technologijos sparčiai progresuoja: didėja ne tik televizorių įstrižainės, bet ir jų raiška, dėl kokybiško garso ir vaizdo filmų žiūrėjimas namuose tampa tokia pat unikalia patirtimi kaip ir apsilankymas kino teatre, o pati televizija tampa interaktyvi. Tačiau 1938 m. gimęs kompanijos siekis prisidėti prie Olimpinių žaidynių išliko – „Panasonic“ buvo 2018 m. Pjongčango žiemos olimpinių ir parolimpinių žaidynių bei yra 2020 m. Tokijuje vyksiančių olimpinių žaidynių partnerė ir užtikrins nepakartojamą žaidynių stebėjimo malonumą.

Bene labiausiai patobulėjo vaizdo kameros, jų technologijos ir valdymas. 1982 m. pristatyta nešiojama vaizdo kamera su garso įrašymo aparatu išpildė vieną didžiausių vartotojų troškimų: fiksuoti ne tik vaizdą, bet ir judesį bei garsą. Prisiminimų išsaugojimas įgijo naują prasmę. Iš pradžių gremėzdiška ir sudėtingai valdoma vaizdo kamera metams bėgant tapo vis lengvesnė, o jos valdymas suprantamas kiekvienam.

2008 m. pristatytas „Lumix G“ – pirmasis pasaulyje neveidrodinis fotoaparatas – kompaktiškesnis, neįtikėtinai lengvas ir puikia fotografavimo bei filmavimo kokybe pasižymintis prietaisas, kurio valdymas – suprantamas ir mėgėjams, o rezultatas bei galimybė keisti objektyvus tenkina ir profesionalus. „Lumix“ fotoaparatai be veidrodžio, dar vadinami sisteminiais, sukėlė revoliuciją fotografijoje: tokio tipo fotoaparatų privalumus netruko įvertinti ne tik fotografai, bet ir kiti gamintojai – į rinką pasipylė tokio tipo fotoaparatų gausa.

2010 m. „Panasonic“ pranešė apie partnerystę su „Tesla Motors“ kuriant naujos kartos baterijas elektromobiliams. 2014 m. „Panasonic“ ir „Tesla Motors“ pradėjo bendrą gamybą „Gigafactory“ – didžiausioje pasaulyje ličio jonų akumuliatorių gamykloje.

Prognozės ateičiai

100 m. gimtadienį „Panasonic“ paminėjo Maljorkoje, Ispanijoje, kur sukvietė daugiau kaip 2000 svečių. Renginyje Laurent Abadie, „Panasonic“ Europos padalinio generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas, kalbėjo apie bendrovės tikslus ir ateities vizijas. Anot jo, nuo pat įkūrimo „Panasonic“ stengiasi spręsti visuomenės problemas ir, siekdama padėti žmonėms klestėti, geriau gyventi ir dirbti, kuria naujas technologijas.

nuotrauka::2 left

L. Abadie teigimu, „Panasonic“ į viską žvelgia iš visuomenės vystymosi perspektyvos ir ieško, kas būtų naudinga klientams. Tikima, kad, klausydamasi jų norų, „Panasonic“ komanda galės prisitaikyti prie vis didesnio technologijų įsitraukimo į vartotojų gyvenimo būdą ir vystytis kartu su besikeičiančiais bei augančiais poreikiais.

„Panasonic“ tiki, kad kaip tik dabar prasideda hibridinis amžius, kuomet technologijos persipina su žmonių gyvenimu ir tampa neatsiejama namų, mokymosi ar darbo bei visos gyvenamosios aplinkos dalimi. Šį procesą stebinti bendrovė dalyvauja daugelyje išmanių miestų projektų visame pasaulyje, kuriais siekia užtikrinti protingą, darnų ir tvarų gyvenimo būdą gyventojams, didinti saugumą bei mažinti energijos ir vandens suvartojimą.

Žvelgiant į ateitį, „Panasonic“ mato dvi aiškias didžiulės pažangos ir esminių pokyčių sritis: gyvenimo aspektų elektrifikavimą bei judrumo technologijų pažangą. Pasak L. Abadie, vis daugiau žmogaus gyvenimo sričių bus skaitmenizuotos ir taps išmanesnės, o naujausios judrumo technologijos leis žmonėms keliauti greičiau, švariau ir paprasčiau. „Panasonic“ pasižada, kad gamindama šių sričių technologijas ir toliau sieks to paties tikslo – kurti geresnį gyvenimą, visuomenę ir pasaulį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaune – ginčas tarp savivaldybės ir stotelių stogines įrengusios bendrovės 5

Viešojo transporto stotelių stogines Kaune įrengusi bendrovė „Reklamos arka“ ir Kauno savivaldybė teisme...

Rinkodara
2018.12.30
Ryškiausios šių metų reklamos kampanijos

Bene ryškiausia šių metų reklama Lietuvoje – šalyje pasipiktinimo ir prieštaringų vertinimų, pasaulyje –...

Rinkodara
2018.12.29
Vyriausybės planuota 1,5 mln. Eur informacinė kampanija aplenkė interneto portalus 2

Vyriausybės kanceliarija metų pabaigoje atliko didžiausios vertės pirkimą – pusantro mėnesio trukmės...

Rinkodara
2018.12.28
Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos...

Rinkodara
2018.12.27
Geri darbai kalba garsiai: nuo vienkartinės paramos iki verslo filosofijos 1

Vis daugiau ir daugiau verslų vietoj tradicinių kalėdinių dovanų verslo partneriams ir klientams renkasi...

Rinkodara
2018.12.24
Reklamos kryptis – ar išdrįs verslai kalbėti nepatogiomis temomis  3

Pastaruosius kelerius metus mažais žingsneliais augusi šalies reklamos rinka kitąmet į viršų turėtų šauti su...

Verslo klasė
2018.12.24
Kaip lietuviai pratinosi prie reklamos (II): prieš 100 metų

Kaina turi būti sąžiningai maža, o geriausiai reklamose meluoja specialūs literatai, manyta tarpukario...

Verslo klasė
2018.12.23
Šventėms vis daugiau prekių ženklų keičia rūbą

Ne vienas maisto ir gėrimų gamintojas kalėdiniam periodui pristato šventines pakuotes ar specialiai tam...

Rinkodara
2018.12.23
Verslas laukia W ir Q įteisinimo, politikai neskuba 4

Seimo nariai nelinkę paskubėti įteisinti lietuviškoms bendrovėms galimybės savo pavadinimuose naudoti ir...

Verslo aplinka
2018.12.22
Mažo biudžeto mažos dovanos – ir reklamai 1

Jau beveik Kalėdos, bet smulkieji dar turi laiko sugalvoti kūrybiškų dovanų klientams ir partneriams. Mažos...

Rinkodara
2018.12.22
„Maximos“ žiniasklaidos planavimo partneriai nesikeičia 1

„Vilniaus prekybos“ įmonių grupė užbaigė žiniasklaidos planavimo agentūros atrankos konkursą – jį laimėjo...

Rinkodara
2018.12.20
Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui.

Rinkodara
2018.12.20
Nepamirštamas vartotojų patirtis kuriančioms reklamos kampanijoms – užtikrinta sėkmė Rėmėjo turinys

Geros emocijos lemia marketingo kampanijų sėkmę. Taip sako ne tik verslą atstovaujantys marketingo...

Rinkodara
2018.12.20
Šiaurinė Kalėdų žvaigždė su „Luminor“

Tarp naujausių savaitės reklamų: šiaurinės žvaigždės paieškos su „Luminor“ (reklamos agentūra „Milk“).

Rinkodara
2018.12.18
Prekybininkų dovanos neturi kainuoti papildomai 1

Pirk vieną, o antrą gausi nemokamai, – tokių ir panašių pasiūlymų prekybininkai pirkėjams pateikia ne tik...

Rinkodara
2018.12.18
„Telia Lietuva“ paskyrė naują komunikacijos vadovę 5

AB „Telia Lietuva“ vėl keičia valdymo struktūrą ir atskiria pernai sujungtas rinkodaros ir komunikacijos...

Vadyba
2018.12.18
D. Žemaitytė vadovaus ir žurnalui, ir leidyklai 7

Prie žurnalo „Aš Ikona“ vairo – buvusi ilgametė žurnalo „Žmonės“ vyriausioji redaktorė Daina Žemaitytė.

Rinkodara
2018.12.18
Draudimų baubas ir konkurencija išaugino vaistinių kategorijos reklamą Premium

Per 10 šių metų mėnesių vaistinės aplenkė telekomunikacijų segmentą ir pagal investicijas į reklamą...

Rinkodara
2018.12.18
Baigtas „Publicum“ ir „Idea“ grupės susijungimas į „Havas“

Galutinai susijungusios komunikacijos grupės „Publicum“ ir „Idea“ pardavė kontrolinį akcijų paketą (51%)...

Rinkodara
2018.12.17
Už 44.000 Eur į Lietuvą kvies atvykti išlaidžius kinų turistus Premium 1

Turizmo departamentas Lietuvą intensyviau reklamuos Kinijos socialiniuose tinkluose. Departamento atstovai...

Rinkodara
2018.12.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau