„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys

Publikuota: 2018-12-07
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.
Konosuke Matsushita 1918 m. įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o per 100 m. „Panasonic“ tapo pasauline technologijų gigante.

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas nesitikėjo, kad po šimtmečio apie tai bus kalbama kaip apie technologijų gigantės veiklos startą. Kompanijos antrasis šimtmetis prasideda produktų tobulinamais ir išmaniais sprendimais. Ir nors kuriamų technologijų evoliucija per 100 m. akivaizdi, vienas dalykas nesikeitė – tikslas prisidėti prie visuomenės problemų sprendimo ir gyvenimo gerinimo.

1918 m. japono Konosuke Matsushita įkurta kompanija iš pradžių buvo žinoma jo pavarde, o vėliau – kaip „Matsushita Electric Industrial Co“. K. Matsushita su technika susipažino dar vaikystėje, kai siekdamas išgyventi ir užsidirbti įsidarbino dviračių parduotuvėje, kur veikė kalvė, buvo taisomi dviračiai. Elektra vaikiną sužavėjo gavus darbą pirmojoje elektrinių lempučių gamykloje Osakoje, čia buvo pastebėtas jo talentas.

nuotrauka::3 right

K. Matsushita buvo ambicingas, taigi vos 22 m. su 100 jenų kišenėje, kurių neužteko net įrankiams įsigyti, be patirties ir išsilavinimo su keliais draugais savo namo rūsyje atidarė elektros prietaisų namams gamyklą – daugiausia gamino elektros lempučių lizdus. Iš pradžių verslas nesisekė, draugai K. Matsushitą paliko, tačiau prieš pat paskelbiant bankrotą įmonė gavo užsakymą pagaminti tūkstantį propelerio menčių elektriniams ventiliatoriams. Šiuo užsakymu prasidėjo įmonės progresas, naujų gamyklų statyba ir unikalių produktų kūrimas.

Anuomet verslininką Japonijoje išgarsino net 40 val. veikiantys dviračių žibintai (tais laikais baterijos tarnaudavo vos 2–3 val., tad šis gaminys tapo sensacija), o 1927 m. japonai jau ėjo iš proto dėl patogių K. Matsushitos sukurtų elektrinių lygintuvų, kurie buvo pigesni nei konkurentų, mat buvo surenkami konvejeriu. Taip K.  Matsushita rado sėkmės formulę: pigesnis, tačiau kokybiškesnis (!) už konkurentų produktas rinkoje, – pranašesnis.

1937 m. bendrovės sukurti plaukų džiovintuvai tapo populiarūs visame pasaulyje, 1952 m, „Panasonic“ pristatė pirmąjį televizorių, 1958 m. pagamino pirmąjį kambarių oro kondicionierių, 1965 m. užregistravo „Technics“ prekių ženklą, skirtą profesionaliai garso aparatūrai žymėti, 1977 m. pristatė kombinuotą konvekcinę mikrobangų krosnelę, o 1982 m. – pirmąją ne profesionalams skirtą vaizdo kamerą su garso įrašymo aparatu.

Naujas požiūris į žinomus daiktus

Dalis 100 metų „Panasonic“ kuriamų produktų – televizorius, šaldytuvas, lygintuvas, plaukų džiovintuvas, barzdaskutė, dulkių siurblys ir kt. – liko tie patys, tačiau smarkiai evoliucionavo. Šiandien šie prietaisai žymiai inovatyvesni, paremti naujausiomis technologijomis, kai kurių jų išvaizda beveik neatpažįstamai skiriasi nuo pirmtakų.

Pavyzdžiui, 1953 m. rinkai pristatytas „Panasonic“ šaldytuvas buvo idealios šeimos virtuvės simbolis, tačiau jį įsigyti galėjo ne kiekvienas. Baltas, vienų durų ir elementariu veikimo principu paremtas šaldytuvas iš pradžių buvo prabangos produktas, tačiau po keliolikos metų jis tapo neatsiejama japonų ir viso pasaulio žmonių gyvenimo dalimi. Šiandien šaldytuvo technologijos pritaikytos visai kitam gyvenimo būdui: šaldytuvai yra įvairių dydžių ir formų, juose įdiegta galimybė reguliuoti temperatūrą pagal talpinamus produktus, yra skyriai daržovėms, vaisiams, mėsai ir pan., kad maistas dar ilgiau išliktų šviežesnis ir skanesnis.

nuotrauka::1 right

Televizoriaus progreso istorija ne mažiau unikali. Nors oficialūs „Panasonic“ televizoriaus pristatymo metai – 1952-ieji, K. Matsushita televizoriaus idėją galvoje nešiojosi dar prieš II pasaulinį karą ir pirmąjį 12 colių televizoriaus prototipą valstybei pristatė jau 1938 m. Po poros metų Tokijuje turėjo vykti Olimpinės žaidynės, tad „Panasonic“ televizoriaus modeliu buvo siekiama priimti televizijos transliacijas. Bet prasidėjęs karas nutraukė ir televizoriaus gamybą, ir pačias žaidynes.

1972 m. „Panasonic“ pristatė pirmąjį pasaulyje infraraudonųjų spindulių pulteliu kontroliuojamą spalvotą televizorių, o 2008 m., praėjus 56 m. nuo pirmojo „Panasonic“ televizoriaus pristatymo, bendrovė paskelbė pirmoji pasaulyje pagaminusi 300 mln. televizorių.

Šiandien televizijos technologijos sparčiai progresuoja: didėja ne tik televizorių įstrižainės, bet ir jų raiška, dėl kokybiško garso ir vaizdo filmų žiūrėjimas namuose tampa tokia pat unikalia patirtimi kaip ir apsilankymas kino teatre, o pati televizija tampa interaktyvi. Tačiau 1938 m. gimęs kompanijos siekis prisidėti prie Olimpinių žaidynių išliko – „Panasonic“ buvo 2018 m. Pjongčango žiemos olimpinių ir parolimpinių žaidynių bei yra 2020 m. Tokijuje vyksiančių olimpinių žaidynių partnerė ir užtikrins nepakartojamą žaidynių stebėjimo malonumą.

Bene labiausiai patobulėjo vaizdo kameros, jų technologijos ir valdymas. 1982 m. pristatyta nešiojama vaizdo kamera su garso įrašymo aparatu išpildė vieną didžiausių vartotojų troškimų: fiksuoti ne tik vaizdą, bet ir judesį bei garsą. Prisiminimų išsaugojimas įgijo naują prasmę. Iš pradžių gremėzdiška ir sudėtingai valdoma vaizdo kamera metams bėgant tapo vis lengvesnė, o jos valdymas suprantamas kiekvienam.

2008 m. pristatytas „Lumix G“ – pirmasis pasaulyje neveidrodinis fotoaparatas – kompaktiškesnis, neįtikėtinai lengvas ir puikia fotografavimo bei filmavimo kokybe pasižymintis prietaisas, kurio valdymas – suprantamas ir mėgėjams, o rezultatas bei galimybė keisti objektyvus tenkina ir profesionalus. „Lumix“ fotoaparatai be veidrodžio, dar vadinami sisteminiais, sukėlė revoliuciją fotografijoje: tokio tipo fotoaparatų privalumus netruko įvertinti ne tik fotografai, bet ir kiti gamintojai – į rinką pasipylė tokio tipo fotoaparatų gausa.

2010 m. „Panasonic“ pranešė apie partnerystę su „Tesla Motors“ kuriant naujos kartos baterijas elektromobiliams. 2014 m. „Panasonic“ ir „Tesla Motors“ pradėjo bendrą gamybą „Gigafactory“ – didžiausioje pasaulyje ličio jonų akumuliatorių gamykloje.

Prognozės ateičiai

100 m. gimtadienį „Panasonic“ paminėjo Maljorkoje, Ispanijoje, kur sukvietė daugiau kaip 2000 svečių. Renginyje Laurent Abadie, „Panasonic“ Europos padalinio generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas, kalbėjo apie bendrovės tikslus ir ateities vizijas. Anot jo, nuo pat įkūrimo „Panasonic“ stengiasi spręsti visuomenės problemas ir, siekdama padėti žmonėms klestėti, geriau gyventi ir dirbti, kuria naujas technologijas.

nuotrauka::2 left

L. Abadie teigimu, „Panasonic“ į viską žvelgia iš visuomenės vystymosi perspektyvos ir ieško, kas būtų naudinga klientams. Tikima, kad, klausydamasi jų norų, „Panasonic“ komanda galės prisitaikyti prie vis didesnio technologijų įsitraukimo į vartotojų gyvenimo būdą ir vystytis kartu su besikeičiančiais bei augančiais poreikiais.

„Panasonic“ tiki, kad kaip tik dabar prasideda hibridinis amžius, kuomet technologijos persipina su žmonių gyvenimu ir tampa neatsiejama namų, mokymosi ar darbo bei visos gyvenamosios aplinkos dalimi. Šį procesą stebinti bendrovė dalyvauja daugelyje išmanių miestų projektų visame pasaulyje, kuriais siekia užtikrinti protingą, darnų ir tvarų gyvenimo būdą gyventojams, didinti saugumą bei mažinti energijos ir vandens suvartojimą.

Žvelgiant į ateitį, „Panasonic“ mato dvi aiškias didžiulės pažangos ir esminių pokyčių sritis: gyvenimo aspektų elektrifikavimą bei judrumo technologijų pažangą. Pasak L. Abadie, vis daugiau žmogaus gyvenimo sričių bus skaitmenizuotos ir taps išmanesnės, o naujausios judrumo technologijos leis žmonėms keliauti greičiau, švariau ir paprasčiau. „Panasonic“ pasižada, kad gamindama šių sričių technologijas ir toliau sieks to paties tikslo – kurti geresnį gyvenimą, visuomenę ir pasaulį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 1

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
05:45
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
08:01
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 1

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13
Už puodelį su Mumių slėnio gyventojų atvaizdais – per 6.000 Eur

Unikalus puodelis su Filifjonkos ir jos draugių – garsiųjų knygų apie trolius Mumius autorės suomių rašytojos...

Verslo aplinka
2019.04.13
„Huawei Technologies“ aktyviau dirbs su nuomonės formuotojais  8

Telekomunikacijų bendrovė „Huawei Technologies“ pradeda bendradarbiavimą su nuomonės formuotojų rinkodaros...

Rinkodara
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau