V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai

Publikuota: 2018-12-05

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis laikai, kai popieriaus iš viso atsisakysime ir spaustuvių, esą, nebereikės, nes nebus ką spausdinti. Tačiau Vaiva Jokužytė, IĮ S. Jokužio leidyklos-spaustuvės vykdomoji direktorė, šias nuomones pasitinka su šypsena: „Originaliai apipavidalintos ir įrištos knygos skaitymas teikia begalinį malonumą, o ir spaustuvė – tai ne tik knygos, mes teikiame didžiulį paslaugų spektrą ir su naujausiomis technologijomis ne kariaujame, bet pritaikome jas kasdieniame darbe.“ Ji plačiau pasakoja apie savo darbo ypatumus.

Kokia spauda yra dabar? Technologijos sparčiai veržiasi į visas sritis ir popierius, esą, jau nebemadingas, tad ar spaustuvių verslas nemiršta?

Įsivaizduokite, kad niekas nebepakuoja dovanų, siuntinius gauname ne dėžutėse, jūsų gaminių pakuotės niekuo neišsiskiria iš kitų, ant jų nėra etikečių. Įsivaizduoti prašau tų, kurie sako, kad spaudos darbų nebereikės. Pastaruoju metu daug kalbame apie ekologiją, taršos mažinimą, net patys mažiausieji darželyje mokosi rūšiuoti, o popierius kaip tik ir yra lengvai rūšiuojama ir perdirbama medžiaga. Visus spaudos gaminius siekiame padaryti labiau organiškus, kad jie mažiau terštų gamtą. Be to, šiuolaikinė karta itin mėgsta pakuotes – norėčiau pajuokauti, kad jiems kartais gražus popieriukas svarbesnis nei skanus saldainis, tad rinkodaros specialistai ir toliau intensyviai suks galvas, kaip kuo patraukliau pateikti savo produktus.

Ir, jei grįžtume prie klausimo, – ne, spaudos verslas nemirs, nes spaustuvės yra ir kultūros pramonės dalis, jos kuria ne tik materialines vertybes, bet ir prisideda prie tautos kultūros identiteto.

Jūsų įmonė turi senas tradicijas, ar tikrai lengva „neužsnūsti“ ant „seno gero ir patikrinto“ ir suprasti, ko reikia rinkai?

Galbūt iš šalies atrodo, kad spaudos pasaulis keičiasi labai mažai, tačiau taip tikrai nėra. Mes einame koja kojon su naujausiomis technologijomis, rinkodaros tendencijomis, besikeičiančiomis įmonių vidinėmis kultūromis ir visu pasauliu. Taip, esame pirmoji privati spaustuvė Lietuvoje, įsteigta Klaipėdoje 1990 m. spalio 11 d., Lietuvos Nepriklausomybės atgavimo metais. Šiandien mes – vieni didžiausių Vakarų Lietuvoje, o užsakymai atkeliauja ne tik iš visos Lietuvos, bet ir Švedijos, Danijos, Suomijos, Norvegijos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos ir kitų šalių. Toks platus klientų ratas, manau, atsako į klausimą, kad užmigti tiesiog negalime. Drauge su visa komanda aiškiai matome įmonės viziją ir kuriame tai, kas atitinka pasaulio poreikius. Daug dėmesio skiriame jauniems talentams, kurie nebijo iššūkių kurti ir dirbti su pasaulinio garso reklamos agentūromis, kurios atstovauja tokius prekių ženklus, kaip „Huawei“, „Finlandia“, „Schwarzkopf“, „Happy Socks“ ir t. t.

Ar sudėtinga buvo rasti savo nišą, klientus, partnerius? Kas labiausiai prisidėjo prie to, kad spaustuvė yra tokia, kokią matome šiandien?

Sauliaus Jokužio, mano tėčio, idėja įkurti spaustuvę  vos atgavus Lietuvos Nepriklausomybę pasako viską: atsirado tikėjimas, kad būdami laisvi ir daug dirbdami būsime pajėgūs įgyvendinti bet kurią viziją. Tai atrišo rankas ir atvėrė kelius į Lietuvos bei kitų šalių rinkas. Veiklos pradžioje kiekviena diena atnešdavo naujienų, kūrėsi klientų ir partnerių tinklas. Kad idėja buvo gera, įrodo 28 S. Jokužio leidyklos-spaustuvės metai rinkoje.

Šiandien esame stiprūs, nes įmonės komanda jaučia pareigą ir atsakomybę išlaikyti sėkmę. Svarbu, kad patirtis perduodama iš kartos į kartą – per 28 metus darbuotojų kaita labai maža, o nauji darbuotojai dažniausiai atėjo atlikti praktikos ir pasiliko dirbti įsiliedami į komandą.

Aš pati spaustuvėje esu visus tuos 28 metus. Dar būdama vaikas diena iš dienos mačiau, kaip mano tėvai Saulius ir Birutė Jokužiai kuria įmonę ir jos vertybes, todėl kraujyje yra įskiepyta pagarba darbui ir žmonėms. Galiu drąsiai sakyti, kad šalia tėčio praleisti metai – tai geriausias universitetas, kurį esu baigusi. Taip pat džiugina, kad jaunosios kartos bendraminčių vis daugėja. Kolektyve yra nemažai jaunų ir perspektyvių žmonių, kurie supranta, kad dirbdami kartu, kurdami naujus projektus, gaminius, galime pelnyti ir išlaikyti gerą reputaciją ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų, nes mūsų produktai itin vertinami dėl aukštos kokybės, inovatyvumo ir originalumo.

Siūlote visą spaudos darbų ciklą. Ar platus paslaugų spektras nulemtas rinkos poreikių, o gal noro lyderiauti, pasiūlyti tokių paslaugų ir naujovių, kokių neturi konkurentai?

Dauguma spaustuvių renkasi savus segmentus, pvz., vienos orientuojasi tik į kelių dydžių knygas, kitos – į etikečių spausdinimą. Mūsų „arkliukas“ – reprezentaciniai leidiniai, kurie kuriami su pridėtine verte, kurie reikalauja originalumo, įdomių sprendimų, aukštos kokybės bei netikėtų kūrybinių sprendimų. Mūsų stiprybė, kad visa tai galime sukurti po vienu stogu: nuo idėjos iki gaminio pristatymo galutiniam vartotojui. Į mus kreipiasi tie, kurie nori nustebinti savo klientą ar vartotoją ir yra garantuoti, kad esame pasiruošę sukurti tai, kas kas juos geriausiai reprezentuos.

Nuolat ieškote ir pasiūlote rinkai naujovių. Kažkada buvo asmeniniai kalendoriai, po to pirmieji pasiūlėte puslapių bloko dažymą iš trijų pusių – tai buvo didžiulė inovacija ir Lietuvoje, ir Europoje. Naujausias produktas „Cloud Line“ – naujas prekių ženklas, pristatantis naujos kartos užrašines, darbo knygas ir net aksesuarų liniją. Kaip kilo ši idėja, ar jaučiate išskirtinių produktų poreikį?

Naujosios technologijos mūsų komandai yra kaip desertas, kurio visada norisi po pietų. „Cloud Line“ projektas buvo iššūkis įmonei: sukurti tokį emocinį produktą ir ženklą, kuris žmonėms keltų pozityvą ir kitokį supratimą apie darbe naudojamus darbo kalendorius bei aksesuarus. XX–XXI amžių komunikacijos revoliucija bei sustiprėjusi psichologija – atsigręžti į save – viską apvertė aukštyn kojom. Valdant tokį informacijos srautą galima pasiklysti ir pamesti save kaip asmenybę. Todėl svarbu vertini vienas kitą kaip žmogų, o ne mašiną, atsirado niša produktui, kuris keltų pozityvius jausmus ar emocijas. Taip atsirado „Cloud Line“, kur susiejome naujausias technologijas su emocijomis. Ir pataikėme. Nes mūsų tikslas – kurti tai, kas žmogui padeda būti labiau pozityviam sau ir aplinkiniams.

Kiekviena „Cloud Line“ darbo knyga turi kortelę su individualiu numeriu, limituotas leidimas suteikia išskirtinumo. Ar limituoti leidimai, kolekciniai leidiniai laukiami Lietuvoje ir Europoje?

Taip, „Cloud Line“ yra limituoto leidimo, tai ypač leidžia klientui pasijausti išskirtiniam, o ne vienam iš minios. Pažvelkime į pasaulį – Kinija gali pasiūlyti ir užversti mus masiniais produktais. Jei reikėtų, ji turbūt galėtų mus visus nudažyti žaliai. Masinis produktas pradeda pabosti, nes žmonės nori jausti ir pabrėžti savo unikalumą, o masiškai naudojami vienodi daiktai nesuteikia išskirtinumo.

Mūsų klientai siekia būti išskirtiniai ir nori žinoti, kad jų įsigytas produktas turi vertę. Kuriant ir paleidžiant „Cloud Line“ gaminius Lietuvos rinkai įsitikinome, kad vartotojas nori ypatingų ir riboto tiražo produktų. „Cloud Line“ darbo knygomis, užrašinėmis ir stalo aksesuarais jau prekiaujame ir Europoje kaip aukštos kokybės – „Luxury“ – produktais. Didžiuojamės ženklu, kad jie gaminami Lietuvoje.

Siūlote ne tik limituoto leidimo užrašines, bet sukūrėte ir programėlę – einate koja kojon su skaitmeninėmis inovacijomis. Ar spaustuvės veiklos išplėtimas didina konkurencinį pranašumą?

Mūsų įmonė prisideda ir skatina Lietuvos jaunimą tobulėti. Kasmet dalyvaujame įvairių specialybių studentų bakalaurų darbų gynimuose ir visada ieškome perspektyvių būsimų kolegų, skatiname juos kurti ir prisidėti prie naujų projektų. Taip ir šiemet buvo surasti jauni talentai, kurie prisidėjo kuriant skaitmenines inovacijas. Prie kiekvienos limituoto leidimo darbo knygos sukūrėme atviruką, kuriame nurodyta programėlė. Ją parsisiuntus ir nuskenavus knyga akimirksniu atgyja: prasideda magija, savo įrenginyje matai, kas vyksta su tavo knyga. O pabaigoje ant jūsų knygos užrašoma motyvacinė citata, kuri skatina pozityvias mintis. Planuojame ir daugiau inovacijų bei naujienų, kad išlaikytume lyderystę.

Daug savo gaminių eksportuojate. Ko išmokė užsienio klientai?

Užsienio klientai mus išmokė nebijoti sakyti garsiai, kad esame savo srities specialistai, kad mūsų komunikacija, bendravimas ir darbo suvokimas atitinka aukščiausius standartus, kad galime pasiūlyti labai originalių spaudos sprendimų ypač geromis kainomis.

Kuo labiausiai didžiuojatės, kokius gaminius ar leidinius įvardintumėte kaip spaustuvės vizitinę kortelę?

Labiausiai didžiuojamės savo darbuotojais, savo komanda, kuri, kad ir turėdama didžiulę patirtį, nuolat mokosi ir tobulėja, priima ir dalinasi savo patirtimi su ateinančiais į komandą jaunais žmonėmis, kad naujoji karta atneša naujų idėjų ir jaunatviško polėkio. Pas mus tai suderinama be didesnių pastangų – kaip galima tuo nesididžiuoti?

Didžiuojamės ir tuo, kad, nors dirbame itin konkurencingoje aplinkoje, kolegės spaustuvės ne kartą mus įvertino įvairiais reikšmingais apdovanojimais, užsakovai mumis pasitiki, lietuviški ir užsienio  gaminiai pakuojami mūsų kurtose pakuotėse. Mes esame prisidėję prie prabangaus viešbučio „Pacai“ įvaizdžio kūrimo spaudos darbų, Klaipėdos jūrų uosto direkcijos reprezentacinių gaminių išskirtinumas visada skatina pasitempti ir kūrybiškai spręsti jų įgyvendinimą. Gaminame unikalią „Cloud Line“ produktų liniją, galime spausdinti Brailio raštu... To, kuo didžiuojamės, sąrašas nėra baigtinis.

Spaustuvės vizitinė kortelė? – S. Jokužio leidykla-spaustuvė dažnai gamina tai, ką kiti dar tik gamins. Ir ne tik Lietuvoje.

FOTOGALERIJA : (9 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Baltijos šalių vartotojų pirkimo internetu įpročių palyginimas 1

Pirkdami internetu, Baltijos šalių gyventojai elgiasi skirtingai: estai dažniausiai renkasi prekes atsiimti...

Prekyba
2019.09.29
„Good one“ vadovas: krizė išmokė skaičiuoti 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ nuosekliai auga nuo pat įsikūrimo prieš dešimtmetį. Šiemet ji...

Rinkodara
2019.09.29
Kinų atsakas – vertikalaus vaizdo serialai 7

Mobiliuoju telefonu nufilmuoti, t. y. vertikalūs, vaizdo įrašai jau seniai įprasti. Dabar didžiosios...

Laisvalaikis
2019.09.28
Iš stogines Kaune pastatyti vėlavusios „Reklamos arkos“ priteista 653.000 Eur 4

Kaune viešojo transporto stotelių stogines įrengti pavėlavusi bendrovė „Reklamos arka“ savivaldybei turės...

Rinkodara
2019.09.28
Kauno „Akropolis“ vėl renkasi ryškesnį komunikacijos braižą 2

Po atnaujinimo vėl visu pajėgumu veikiantis Kauno „Akropolis“ rudenį pasitinka su ryškia kampanija, kuria...

Rinkodara
2019.09.28
„Philip Morris“ pakoregavo kritikos sulaukusią komunikacijos kampaniją 11

„Philip Morris“ atsižvelgė į Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento laišką ir pakeitė savo...

Rinkodara
2019.09.27
„Vyšnia ant torto“, arba Per 100 CV verta „CityBee“ kampanija  Premium 20

Daugybės palankių vertinimų, o kartu ir kritikos strėlių gavusios „CityBee“ kampanijos, raginusios įmonės...

Rinkodara
2019.09.26
TV3 valdytoja sutarė dėl išskirtinių NBA rungtynių transliacijų 9

Žiniasklaidos grupė „All Media Baltics“ ir Nacionalinė krepšinio asociacija (NBA) sutarė dėl ilgalaikio...

Rinkodara
2019.09.26
„Rimi Lietuva“ turi naują komunikacijos vadovę 2

Prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ komunikacijos vadove tapo Renata Keršienė, pastaruoju metu dirbusi ryšių su...

Rinkodara
2019.09.25
„Bolt“ automobiliuose kuria naują reklamos kanalą Premium 6

Prieš kelerius metus Lietuvos rinkoje pasiūliusi galimybę reklamuotis ant taksi automobilių stogų, agentūra...

Rinkodara
2019.09.25
„Rinkodaros sektoriaus lyderiai 2019“: šuolis ribojant besaikį augimą Premium

Rinkodaros ir ryšių su visuomene bendrovių sektoriaus lyderės kalbėdamos apie augimo galimybes mini...

Rinkodara
2019.09.24
Sukilo prieš „klaidinančią ir cinišką“ „Philip Morris“ socialinę akciją 11

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sulaukė ne vieno skundo dėl vykdomos klaidinančios...

Rinkodara
2019.09.23
„CityBee“ šūvis, bandant išlaikyti į „Google“ išeinančią darbuotoją 63

Šiandien transporto dalijimosi paslaugų teikėja Vilniuje pradėjo reklaminę kampaniją „Pija, pasilik!“, taip...

Rinkodara
2019.09.23
Išrinkta reklamos ir ryšių su visuomene sektoriaus lyderė

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko stipriausias reklamos ir ryšių...

Rinkodara
2019.09.23
Privati etiketė: įsitvirtina naujuose segmentuose ir aukštesnės kainos kategorijoje Premium

Privačių prekės ženklų vertės dalis modernioje prekyboje Lietuvoje šiemet antrą ketvirtį sudarė 15,2% ir iš...

Prekyba
2019.09.23
Kiek išleisti socialinės medijos rinkodarai 6

Socialinė medija sukūrė naujas galimybes pasiekti šimtus, tūkstančius ar milijonus vartotojų. Tačiau tokia...

Gazelė
2019.09.22
A. Baranauskas: didžiąsias įmones bausti labai paprasta 5

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.22
Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą...

Rinkodara
2019.09.21
Klaipėdoje jungtinei veiklai buriasi rinkodaros, komunikacijos ir medijų specialistai 1

Uostamiestyje veiklai po vienu „Media dia“ vardu buriasi 13 komunikacijos ir rinkodaros specialistų.

Rinkodara
2019.09.21
Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 17

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau