V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai

Publikuota: 2018-12-05

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis laikai, kai popieriaus iš viso atsisakysime ir spaustuvių, esą, nebereikės, nes nebus ką spausdinti. Tačiau Vaiva Jokužytė, IĮ S. Jokužio leidyklos-spaustuvės vykdomoji direktorė, šias nuomones pasitinka su šypsena: „Originaliai apipavidalintos ir įrištos knygos skaitymas teikia begalinį malonumą, o ir spaustuvė – tai ne tik knygos, mes teikiame didžiulį paslaugų spektrą ir su naujausiomis technologijomis ne kariaujame, bet pritaikome jas kasdieniame darbe.“ Ji plačiau pasakoja apie savo darbo ypatumus.

Kokia spauda yra dabar? Technologijos sparčiai veržiasi į visas sritis ir popierius, esą, jau nebemadingas, tad ar spaustuvių verslas nemiršta?

Įsivaizduokite, kad niekas nebepakuoja dovanų, siuntinius gauname ne dėžutėse, jūsų gaminių pakuotės niekuo neišsiskiria iš kitų, ant jų nėra etikečių. Įsivaizduoti prašau tų, kurie sako, kad spaudos darbų nebereikės. Pastaruoju metu daug kalbame apie ekologiją, taršos mažinimą, net patys mažiausieji darželyje mokosi rūšiuoti, o popierius kaip tik ir yra lengvai rūšiuojama ir perdirbama medžiaga. Visus spaudos gaminius siekiame padaryti labiau organiškus, kad jie mažiau terštų gamtą. Be to, šiuolaikinė karta itin mėgsta pakuotes – norėčiau pajuokauti, kad jiems kartais gražus popieriukas svarbesnis nei skanus saldainis, tad rinkodaros specialistai ir toliau intensyviai suks galvas, kaip kuo patraukliau pateikti savo produktus.

Ir, jei grįžtume prie klausimo, – ne, spaudos verslas nemirs, nes spaustuvės yra ir kultūros pramonės dalis, jos kuria ne tik materialines vertybes, bet ir prisideda prie tautos kultūros identiteto.

Jūsų įmonė turi senas tradicijas, ar tikrai lengva „neužsnūsti“ ant „seno gero ir patikrinto“ ir suprasti, ko reikia rinkai?

Galbūt iš šalies atrodo, kad spaudos pasaulis keičiasi labai mažai, tačiau taip tikrai nėra. Mes einame koja kojon su naujausiomis technologijomis, rinkodaros tendencijomis, besikeičiančiomis įmonių vidinėmis kultūromis ir visu pasauliu. Taip, esame pirmoji privati spaustuvė Lietuvoje, įsteigta Klaipėdoje 1990 m. spalio 11 d., Lietuvos Nepriklausomybės atgavimo metais. Šiandien mes – vieni didžiausių Vakarų Lietuvoje, o užsakymai atkeliauja ne tik iš visos Lietuvos, bet ir Švedijos, Danijos, Suomijos, Norvegijos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos ir kitų šalių. Toks platus klientų ratas, manau, atsako į klausimą, kad užmigti tiesiog negalime. Drauge su visa komanda aiškiai matome įmonės viziją ir kuriame tai, kas atitinka pasaulio poreikius. Daug dėmesio skiriame jauniems talentams, kurie nebijo iššūkių kurti ir dirbti su pasaulinio garso reklamos agentūromis, kurios atstovauja tokius prekių ženklus, kaip „Huawei“, „Finlandia“, „Schwarzkopf“, „Happy Socks“ ir t. t.

Ar sudėtinga buvo rasti savo nišą, klientus, partnerius? Kas labiausiai prisidėjo prie to, kad spaustuvė yra tokia, kokią matome šiandien?

Sauliaus Jokužio, mano tėčio, idėja įkurti spaustuvę  vos atgavus Lietuvos Nepriklausomybę pasako viską: atsirado tikėjimas, kad būdami laisvi ir daug dirbdami būsime pajėgūs įgyvendinti bet kurią viziją. Tai atrišo rankas ir atvėrė kelius į Lietuvos bei kitų šalių rinkas. Veiklos pradžioje kiekviena diena atnešdavo naujienų, kūrėsi klientų ir partnerių tinklas. Kad idėja buvo gera, įrodo 28 S. Jokužio leidyklos-spaustuvės metai rinkoje.

Šiandien esame stiprūs, nes įmonės komanda jaučia pareigą ir atsakomybę išlaikyti sėkmę. Svarbu, kad patirtis perduodama iš kartos į kartą – per 28 metus darbuotojų kaita labai maža, o nauji darbuotojai dažniausiai atėjo atlikti praktikos ir pasiliko dirbti įsiliedami į komandą.

Aš pati spaustuvėje esu visus tuos 28 metus. Dar būdama vaikas diena iš dienos mačiau, kaip mano tėvai Saulius ir Birutė Jokužiai kuria įmonę ir jos vertybes, todėl kraujyje yra įskiepyta pagarba darbui ir žmonėms. Galiu drąsiai sakyti, kad šalia tėčio praleisti metai – tai geriausias universitetas, kurį esu baigusi. Taip pat džiugina, kad jaunosios kartos bendraminčių vis daugėja. Kolektyve yra nemažai jaunų ir perspektyvių žmonių, kurie supranta, kad dirbdami kartu, kurdami naujus projektus, gaminius, galime pelnyti ir išlaikyti gerą reputaciją ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų, nes mūsų produktai itin vertinami dėl aukštos kokybės, inovatyvumo ir originalumo.

Siūlote visą spaudos darbų ciklą. Ar platus paslaugų spektras nulemtas rinkos poreikių, o gal noro lyderiauti, pasiūlyti tokių paslaugų ir naujovių, kokių neturi konkurentai?

Dauguma spaustuvių renkasi savus segmentus, pvz., vienos orientuojasi tik į kelių dydžių knygas, kitos – į etikečių spausdinimą. Mūsų „arkliukas“ – reprezentaciniai leidiniai, kurie kuriami su pridėtine verte, kurie reikalauja originalumo, įdomių sprendimų, aukštos kokybės bei netikėtų kūrybinių sprendimų. Mūsų stiprybė, kad visa tai galime sukurti po vienu stogu: nuo idėjos iki gaminio pristatymo galutiniam vartotojui. Į mus kreipiasi tie, kurie nori nustebinti savo klientą ar vartotoją ir yra garantuoti, kad esame pasiruošę sukurti tai, kas kas juos geriausiai reprezentuos.

Nuolat ieškote ir pasiūlote rinkai naujovių. Kažkada buvo asmeniniai kalendoriai, po to pirmieji pasiūlėte puslapių bloko dažymą iš trijų pusių – tai buvo didžiulė inovacija ir Lietuvoje, ir Europoje. Naujausias produktas „Cloud Line“ – naujas prekių ženklas, pristatantis naujos kartos užrašines, darbo knygas ir net aksesuarų liniją. Kaip kilo ši idėja, ar jaučiate išskirtinių produktų poreikį?

Naujosios technologijos mūsų komandai yra kaip desertas, kurio visada norisi po pietų. „Cloud Line“ projektas buvo iššūkis įmonei: sukurti tokį emocinį produktą ir ženklą, kuris žmonėms keltų pozityvą ir kitokį supratimą apie darbe naudojamus darbo kalendorius bei aksesuarus. XX–XXI amžių komunikacijos revoliucija bei sustiprėjusi psichologija – atsigręžti į save – viską apvertė aukštyn kojom. Valdant tokį informacijos srautą galima pasiklysti ir pamesti save kaip asmenybę. Todėl svarbu vertini vienas kitą kaip žmogų, o ne mašiną, atsirado niša produktui, kuris keltų pozityvius jausmus ar emocijas. Taip atsirado „Cloud Line“, kur susiejome naujausias technologijas su emocijomis. Ir pataikėme. Nes mūsų tikslas – kurti tai, kas žmogui padeda būti labiau pozityviam sau ir aplinkiniams.

Kiekviena „Cloud Line“ darbo knyga turi kortelę su individualiu numeriu, limituotas leidimas suteikia išskirtinumo. Ar limituoti leidimai, kolekciniai leidiniai laukiami Lietuvoje ir Europoje?

Taip, „Cloud Line“ yra limituoto leidimo, tai ypač leidžia klientui pasijausti išskirtiniam, o ne vienam iš minios. Pažvelkime į pasaulį – Kinija gali pasiūlyti ir užversti mus masiniais produktais. Jei reikėtų, ji turbūt galėtų mus visus nudažyti žaliai. Masinis produktas pradeda pabosti, nes žmonės nori jausti ir pabrėžti savo unikalumą, o masiškai naudojami vienodi daiktai nesuteikia išskirtinumo.

Mūsų klientai siekia būti išskirtiniai ir nori žinoti, kad jų įsigytas produktas turi vertę. Kuriant ir paleidžiant „Cloud Line“ gaminius Lietuvos rinkai įsitikinome, kad vartotojas nori ypatingų ir riboto tiražo produktų. „Cloud Line“ darbo knygomis, užrašinėmis ir stalo aksesuarais jau prekiaujame ir Europoje kaip aukštos kokybės – „Luxury“ – produktais. Didžiuojamės ženklu, kad jie gaminami Lietuvoje.

Siūlote ne tik limituoto leidimo užrašines, bet sukūrėte ir programėlę – einate koja kojon su skaitmeninėmis inovacijomis. Ar spaustuvės veiklos išplėtimas didina konkurencinį pranašumą?

Mūsų įmonė prisideda ir skatina Lietuvos jaunimą tobulėti. Kasmet dalyvaujame įvairių specialybių studentų bakalaurų darbų gynimuose ir visada ieškome perspektyvių būsimų kolegų, skatiname juos kurti ir prisidėti prie naujų projektų. Taip ir šiemet buvo surasti jauni talentai, kurie prisidėjo kuriant skaitmenines inovacijas. Prie kiekvienos limituoto leidimo darbo knygos sukūrėme atviruką, kuriame nurodyta programėlė. Ją parsisiuntus ir nuskenavus knyga akimirksniu atgyja: prasideda magija, savo įrenginyje matai, kas vyksta su tavo knyga. O pabaigoje ant jūsų knygos užrašoma motyvacinė citata, kuri skatina pozityvias mintis. Planuojame ir daugiau inovacijų bei naujienų, kad išlaikytume lyderystę.

Daug savo gaminių eksportuojate. Ko išmokė užsienio klientai?

Užsienio klientai mus išmokė nebijoti sakyti garsiai, kad esame savo srities specialistai, kad mūsų komunikacija, bendravimas ir darbo suvokimas atitinka aukščiausius standartus, kad galime pasiūlyti labai originalių spaudos sprendimų ypač geromis kainomis.

Kuo labiausiai didžiuojatės, kokius gaminius ar leidinius įvardintumėte kaip spaustuvės vizitinę kortelę?

Labiausiai didžiuojamės savo darbuotojais, savo komanda, kuri, kad ir turėdama didžiulę patirtį, nuolat mokosi ir tobulėja, priima ir dalinasi savo patirtimi su ateinančiais į komandą jaunais žmonėmis, kad naujoji karta atneša naujų idėjų ir jaunatviško polėkio. Pas mus tai suderinama be didesnių pastangų – kaip galima tuo nesididžiuoti?

Didžiuojamės ir tuo, kad, nors dirbame itin konkurencingoje aplinkoje, kolegės spaustuvės ne kartą mus įvertino įvairiais reikšmingais apdovanojimais, užsakovai mumis pasitiki, lietuviški ir užsienio  gaminiai pakuojami mūsų kurtose pakuotėse. Mes esame prisidėję prie prabangaus viešbučio „Pacai“ įvaizdžio kūrimo spaudos darbų, Klaipėdos jūrų uosto direkcijos reprezentacinių gaminių išskirtinumas visada skatina pasitempti ir kūrybiškai spręsti jų įgyvendinimą. Gaminame unikalią „Cloud Line“ produktų liniją, galime spausdinti Brailio raštu... To, kuo didžiuojamės, sąrašas nėra baigtinis.

Spaustuvės vizitinė kortelė? – S. Jokužio leidykla-spaustuvė dažnai gamina tai, ką kiti dar tik gamins. Ir ne tik Lietuvoje.

FOTOGALERIJA : (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Duomenų apsauga – kiauras rėtis 1

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), dar prieš įsigaliodamas ilgą laiką bauginęs duomenų...

Rinkodara
07:32
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
05:45
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 6

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau