V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai

Reklama publikuota: 2018-12-05
svg svg

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis laikai, kai popieriaus iš viso atsisakysime ir spaustuvių, esą, nebereikės, nes nebus ką spausdinti. Tačiau Vaiva Jokužytė, IĮ S. Jokužio leidyklos-spaustuvės vykdomoji direktorė, šias nuomones pasitinka su šypsena: „Originaliai apipavidalintos ir įrištos knygos skaitymas teikia begalinį malonumą, o ir spaustuvė – tai ne tik knygos, mes teikiame didžiulį paslaugų spektrą ir su naujausiomis technologijomis ne kariaujame, bet pritaikome jas kasdieniame darbe.“ Ji plačiau pasakoja apie savo darbo ypatumus.

Kokia spauda yra dabar? Technologijos sparčiai veržiasi į visas sritis ir popierius, esą, jau nebemadingas, tad ar spaustuvių verslas nemiršta?

Įsivaizduokite, kad niekas nebepakuoja dovanų, siuntinius gauname ne dėžutėse, jūsų gaminių pakuotės niekuo neišsiskiria iš kitų, ant jų nėra etikečių. Įsivaizduoti prašau tų, kurie sako, kad spaudos darbų nebereikės. Pastaruoju metu daug kalbame apie ekologiją, taršos mažinimą, net patys mažiausieji darželyje mokosi rūšiuoti, o popierius kaip tik ir yra lengvai rūšiuojama ir perdirbama medžiaga. Visus spaudos gaminius siekiame padaryti labiau organiškus, kad jie mažiau terštų gamtą. Be to, šiuolaikinė karta itin mėgsta pakuotes – norėčiau pajuokauti, kad jiems kartais gražus popieriukas svarbesnis nei skanus saldainis, tad rinkodaros specialistai ir toliau intensyviai suks galvas, kaip kuo patraukliau pateikti savo produktus.

Ir, jei grįžtume prie klausimo, – ne, spaudos verslas nemirs, nes spaustuvės yra ir kultūros pramonės dalis, jos kuria ne tik materialines vertybes, bet ir prisideda prie tautos kultūros identiteto.

Jūsų įmonė turi senas tradicijas, ar tikrai lengva „neužsnūsti“ ant „seno gero ir patikrinto“ ir suprasti, ko reikia rinkai?

Galbūt iš šalies atrodo, kad spaudos pasaulis keičiasi labai mažai, tačiau taip tikrai nėra. Mes einame koja kojon su naujausiomis technologijomis, rinkodaros tendencijomis, besikeičiančiomis įmonių vidinėmis kultūromis ir visu pasauliu. Taip, esame pirmoji privati spaustuvė Lietuvoje, įsteigta Klaipėdoje 1990 m. spalio 11 d., Lietuvos Nepriklausomybės atgavimo metais. Šiandien mes – vieni didžiausių Vakarų Lietuvoje, o užsakymai atkeliauja ne tik iš visos Lietuvos, bet ir Švedijos, Danijos, Suomijos, Norvegijos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos ir kitų šalių. Toks platus klientų ratas, manau, atsako į klausimą, kad užmigti tiesiog negalime. Drauge su visa komanda aiškiai matome įmonės viziją ir kuriame tai, kas atitinka pasaulio poreikius. Daug dėmesio skiriame jauniems talentams, kurie nebijo iššūkių kurti ir dirbti su pasaulinio garso reklamos agentūromis, kurios atstovauja tokius prekių ženklus, kaip „Huawei“, „Finlandia“, „Schwarzkopf“, „Happy Socks“ ir t. t.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ar sudėtinga buvo rasti savo nišą, klientus, partnerius? Kas labiausiai prisidėjo prie to, kad spaustuvė yra tokia, kokią matome šiandien?

Sauliaus Jokužio, mano tėčio, idėja įkurti spaustuvę  vos atgavus Lietuvos Nepriklausomybę pasako viską: atsirado tikėjimas, kad būdami laisvi ir daug dirbdami būsime pajėgūs įgyvendinti bet kurią viziją. Tai atrišo rankas ir atvėrė kelius į Lietuvos bei kitų šalių rinkas. Veiklos pradžioje kiekviena diena atnešdavo naujienų, kūrėsi klientų ir partnerių tinklas. Kad idėja buvo gera, įrodo 28 S. Jokužio leidyklos-spaustuvės metai rinkoje.

Šiandien esame stiprūs, nes įmonės komanda jaučia pareigą ir atsakomybę išlaikyti sėkmę. Svarbu, kad patirtis perduodama iš kartos į kartą – per 28 metus darbuotojų kaita labai maža, o nauji darbuotojai dažniausiai atėjo atlikti praktikos ir pasiliko dirbti įsiliedami į komandą.

Aš pati spaustuvėje esu visus tuos 28 metus. Dar būdama vaikas diena iš dienos mačiau, kaip mano tėvai Saulius ir Birutė Jokužiai kuria įmonę ir jos vertybes, todėl kraujyje yra įskiepyta pagarba darbui ir žmonėms. Galiu drąsiai sakyti, kad šalia tėčio praleisti metai – tai geriausias universitetas, kurį esu baigusi. Taip pat džiugina, kad jaunosios kartos bendraminčių vis daugėja. Kolektyve yra nemažai jaunų ir perspektyvių žmonių, kurie supranta, kad dirbdami kartu, kurdami naujus projektus, gaminius, galime pelnyti ir išlaikyti gerą reputaciją ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų, nes mūsų produktai itin vertinami dėl aukštos kokybės, inovatyvumo ir originalumo.

Siūlote visą spaudos darbų ciklą. Ar platus paslaugų spektras nulemtas rinkos poreikių, o gal noro lyderiauti, pasiūlyti tokių paslaugų ir naujovių, kokių neturi konkurentai?

Dauguma spaustuvių renkasi savus segmentus, pvz., vienos orientuojasi tik į kelių dydžių knygas, kitos – į etikečių spausdinimą. Mūsų „arkliukas“ – reprezentaciniai leidiniai, kurie kuriami su pridėtine verte, kurie reikalauja originalumo, įdomių sprendimų, aukštos kokybės bei netikėtų kūrybinių sprendimų. Mūsų stiprybė, kad visa tai galime sukurti po vienu stogu: nuo idėjos iki gaminio pristatymo galutiniam vartotojui. Į mus kreipiasi tie, kurie nori nustebinti savo klientą ar vartotoją ir yra garantuoti, kad esame pasiruošę sukurti tai, kas kas juos geriausiai reprezentuos.

Nuolat ieškote ir pasiūlote rinkai naujovių. Kažkada buvo asmeniniai kalendoriai, po to pirmieji pasiūlėte puslapių bloko dažymą iš trijų pusių – tai buvo didžiulė inovacija ir Lietuvoje, ir Europoje. Naujausias produktas „Cloud Line“ – naujas prekių ženklas, pristatantis naujos kartos užrašines, darbo knygas ir net aksesuarų liniją. Kaip kilo ši idėja, ar jaučiate išskirtinių produktų poreikį?

Naujosios technologijos mūsų komandai yra kaip desertas, kurio visada norisi po pietų. „Cloud Line“ projektas buvo iššūkis įmonei: sukurti tokį emocinį produktą ir ženklą, kuris žmonėms keltų pozityvą ir kitokį supratimą apie darbe naudojamus darbo kalendorius bei aksesuarus. XX–XXI amžių komunikacijos revoliucija bei sustiprėjusi psichologija – atsigręžti į save – viską apvertė aukštyn kojom. Valdant tokį informacijos srautą galima pasiklysti ir pamesti save kaip asmenybę. Todėl svarbu vertini vienas kitą kaip žmogų, o ne mašiną, atsirado niša produktui, kuris keltų pozityvius jausmus ar emocijas. Taip atsirado „Cloud Line“, kur susiejome naujausias technologijas su emocijomis. Ir pataikėme. Nes mūsų tikslas – kurti tai, kas žmogui padeda būti labiau pozityviam sau ir aplinkiniams.

Kiekviena „Cloud Line“ darbo knyga turi kortelę su individualiu numeriu, limituotas leidimas suteikia išskirtinumo. Ar limituoti leidimai, kolekciniai leidiniai laukiami Lietuvoje ir Europoje?

Taip, „Cloud Line“ yra limituoto leidimo, tai ypač leidžia klientui pasijausti išskirtiniam, o ne vienam iš minios. Pažvelkime į pasaulį – Kinija gali pasiūlyti ir užversti mus masiniais produktais. Jei reikėtų, ji turbūt galėtų mus visus nudažyti žaliai. Masinis produktas pradeda pabosti, nes žmonės nori jausti ir pabrėžti savo unikalumą, o masiškai naudojami vienodi daiktai nesuteikia išskirtinumo.

Mūsų klientai siekia būti išskirtiniai ir nori žinoti, kad jų įsigytas produktas turi vertę. Kuriant ir paleidžiant „Cloud Line“ gaminius Lietuvos rinkai įsitikinome, kad vartotojas nori ypatingų ir riboto tiražo produktų. „Cloud Line“ darbo knygomis, užrašinėmis ir stalo aksesuarais jau prekiaujame ir Europoje kaip aukštos kokybės – „Luxury“ – produktais. Didžiuojamės ženklu, kad jie gaminami Lietuvoje.

Siūlote ne tik limituoto leidimo užrašines, bet sukūrėte ir programėlę – einate koja kojon su skaitmeninėmis inovacijomis. Ar spaustuvės veiklos išplėtimas didina konkurencinį pranašumą?

Mūsų įmonė prisideda ir skatina Lietuvos jaunimą tobulėti. Kasmet dalyvaujame įvairių specialybių studentų bakalaurų darbų gynimuose ir visada ieškome perspektyvių būsimų kolegų, skatiname juos kurti ir prisidėti prie naujų projektų. Taip ir šiemet buvo surasti jauni talentai, kurie prisidėjo kuriant skaitmenines inovacijas. Prie kiekvienos limituoto leidimo darbo knygos sukūrėme atviruką, kuriame nurodyta programėlė. Ją parsisiuntus ir nuskenavus knyga akimirksniu atgyja: prasideda magija, savo įrenginyje matai, kas vyksta su tavo knyga. O pabaigoje ant jūsų knygos užrašoma motyvacinė citata, kuri skatina pozityvias mintis. Planuojame ir daugiau inovacijų bei naujienų, kad išlaikytume lyderystę.

Daug savo gaminių eksportuojate. Ko išmokė užsienio klientai?

Užsienio klientai mus išmokė nebijoti sakyti garsiai, kad esame savo srities specialistai, kad mūsų komunikacija, bendravimas ir darbo suvokimas atitinka aukščiausius standartus, kad galime pasiūlyti labai originalių spaudos sprendimų ypač geromis kainomis.

Kuo labiausiai didžiuojatės, kokius gaminius ar leidinius įvardintumėte kaip spaustuvės vizitinę kortelę?

Labiausiai didžiuojamės savo darbuotojais, savo komanda, kuri, kad ir turėdama didžiulę patirtį, nuolat mokosi ir tobulėja, priima ir dalinasi savo patirtimi su ateinančiais į komandą jaunais žmonėmis, kad naujoji karta atneša naujų idėjų ir jaunatviško polėkio. Pas mus tai suderinama be didesnių pastangų – kaip galima tuo nesididžiuoti?

Didžiuojamės ir tuo, kad, nors dirbame itin konkurencingoje aplinkoje, kolegės spaustuvės ne kartą mus įvertino įvairiais reikšmingais apdovanojimais, užsakovai mumis pasitiki, lietuviški ir užsienio  gaminiai pakuojami mūsų kurtose pakuotėse. Mes esame prisidėję prie prabangaus viešbučio „Pacai“ įvaizdžio kūrimo spaudos darbų, Klaipėdos jūrų uosto direkcijos reprezentacinių gaminių išskirtinumas visada skatina pasitempti ir kūrybiškai spręsti jų įgyvendinimą. Gaminame unikalią „Cloud Line“ produktų liniją, galime spausdinti Brailio raštu... To, kuo didžiuojamės, sąrašas nėra baigtinis.

Spaustuvės vizitinė kortelė? – S. Jokužio leidykla-spaustuvė dažnai gamina tai, ką kiti dar tik gamins. Ir ne tik Lietuvoje.

FOTOGALERIJA : (9 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
11:29
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
„Novaturo“ ir „Tez Tour“ nauji degalų mokesčiai – rakštis kelionių agentūroms ir klientams Premium 5

Į rekordines aukštumas šovusios degalų kainos – galvos skausmas pandemijos žaizdas tebesikuopiantiems...

Prekyba
2022.03.28
Auditorių išvada: kokybės standarto ženklai – devynioms komunikacijos agentūroms 2

Nepriklausoma audito bendrovė „Nexia JK“ atliko vertinimą ir pateikė išvadas, kad devynios rinkoje...

Rinkodara
2022.03.27
Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose metų agentūros titulas – Lietuvos bendrovei 1

Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication Awards“ geriausia metų...

Rinkodara
2022.03.26
„Kantar“ pasaulinis prekybos įmonių reitingas: TOP 50 sėkmingiausiųjų Premium 1

2022-ųjų tyrimų bendrovės „Kantar“ TOP 50 įtakingiausių prekybos sektoriaus įmonių sąrašas sudarytas...

Prekyba
2022.03.26
Dar viena absurdo istorija – NTAKD akiratyje „Heroes“ alus 6

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD), sulaukęs skundo, pradėjo tyrimą, ar...

Prekyba
2022.03.25
Reputacijos lyderiai karo akivaizdoje remia tyliai, nors kuklumo čia nereikia Premium 2

Daugiau nei mėnesį tebesitęsiantis Rusijos karas prieš Ukrainą sutelkė verslus ir žmones paramai. VŽ kalbina...

Rinkodara
2022.03.25
Didmenininkė „Osama“: veiklos metodai keičiasi Premium

Didmeninės prekybos bendrovės „Osama“ asortimente visuomet buvo nemažai ukrainietiškų prekių, kurių tiekimas...

Prekyba
2022.03.25
Aukščiausiasis Teismas: „Kesko" ir „Senukų“ ginčą nagrinės arbitražas

Statybos, remonto ir buities prekių tinklo „Kesko Senukai Lithuania“ ir jos pagrindinės akcininkės Suomijos...

Prekyba
2022.03.24
Kauno „Šilas“ plečiasi į Vilnių: investuos 13 mln. Eur Premium 2

Mažmeninės prekybos bendrovės „Eiginta“, valdančios parduotuves „Šilas“, sprendimas centralizuoti prekių...

Prekyba
2022.03.24
Iš Baltarusijos pasitraukusios Kanados „Colliers“ komanda šalyje toliau veiks vienodai skambančiu pavadinimu Premium

Kanados nekilnojamojo turto paslaugų kompanijai „Colliers International Group“ kovo pradžioje paskelbus apie...

Statyba ir NT
2022.03.24
Saugią darbo vietą iškeitė į savo verslą: „Topo centro“ atstovas spaudai ėmė kepti traškučius Premium 8

Didžiausio Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos tinklo „Topo centras“ atstovas spaudai Žilvinas...

Prekyba
2022.03.23
Lietuvos paštas kviečia kurti pašto ženklą Ukrainos laisvės gynėjams

Lietuvos paštas jungiasi prie kitų pasaulio paštų ir kviečia palaikymą Ukrainai išreikšti unikalia, visame...

Rinkodara
2022.03.23
Lietuvos startuolius vienijanti asociacija „Vienaragiai LT“ – su nauju pavadinimu 1

Asociacija „Vienaragiai LT“ nuo šiol vadinsis „Unicorns Lithuania“. Keičiasi ne tik asociacijos pavadinimas,...

Rinkodara
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku