„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Publikuota: 2018-12-05
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik žurnaluose ir lauko statinėje reklamoje.

TV reklamos trukmė, lyginant 2018 m. ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, paaugo 14,1%. Per dešimt 2018 m. mėnesių televizijoje buvo ištransliuoti 1,786 mln. reklaminių klipų, fiksuoja tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Spaudos reklamos apimtys smuktelėjo 2,9%. Laikraščiuose buvo išspausdinta 7,303 mln. kvadratinių centimetrų reklamos, o šis plotas augo 3,9%. Tuo tarpu žurnaluose reklamos plotas krito 12,8%.

Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė, teigia, kad šį kritimą lėmė tai, kad neliko kelių leidinių, tačiau ir atmetus juos, nuosmukis žurnaluose siekė 9,4%.

„Labiausiai kritimą lėmė tai, kad neliko alkoholinių gėrimų reklamos, kuri pernai sudarė 5,1% bendro reklamos ploto žurnaluose. Aprangos sektoriaus reklamos žurnaluose sumažėjo 20,7%, koncertų ir renginių – 10,3%, interjero ir interjero priemonių – 30,2%, automobilių sektoriaus – 20,3%. Visi šie keturi sektoriai 2017 m. sudarė 12,4% viso žurnalų reklamos ploto. Iš šiais metais 105 reklamuotų sektorių, minusas matomas prie 71 sektoriaus. Panašu, kad tai bendra žurnalų tendencija“, – pažymi p. Juronienė.

Radijo stotys per 2018 m. sausį-spalį transliavo 7,941 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 14,2% reklamos daugiau negu per 2017-ųjų dešimt mėnesių.

Lyginamuoju metu interneto reklamos padaugėjo 7,9% (gross pajamos, matuojami tik lietuviškieji tinklapiai).

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, nukrito 2,5%.

„Jeigu pridėtume ir lauko reklamos agentūrų „Neoreklama“ ir „Reklamos arka“ reklamos kampanijų plotus, kurios papildė lauko reklamos duomenis šiais metais, vidutinio vienos dienos ploto augimas siektų 41,8%“, – lygina p. Juronienė.

Kino reklama išaugo 25,3% – šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 584.000 reklaminių klipų.

[infogram id="30f1575f-0a7c-45d6-842b-e9a6f81cd8af" prefix="btd" format="interactive" title="reklama_10mėn"]

Pasak p. Juronienės, analizuojant šių metų dešimties mėnesių reklamos monitoringo duomenis ir juos lyginant su 2017 m. tuo pačių laikotarpiu, labiausiai augo išmaniosios stebėjimo paslaugos ir nealkoholinių gėrimų reklamos kiekiai. Po tris kartus išaugo visureigių ir kavos reklamos išlaidos.

Per šių metų sausį-spalį labiausiai mažėjo populiariosios muzikos koncertų, festivalių (36%), skalbimo priemonių (23%), šokoladinių batonėlių (23%) reklamos biudžetai.

„Tarp reklamos užsakovų investicijas į reklamą per šiuos metus labiausiai, po 2 kartus didino „Bitė Lietuva“ ir „Eurovaistinė“, daugiau nei 70% – „Paulig“ ir „Jacobs“, – skaičiuoja p. Juronienė.

Tarp didžiausių kritimų šiemet: 34% mažėjo „Unilever“, po 18 % „Glaxo SmithKline“ ir „Norfos mažmenos“ reklamos biudžetai.

Didžiųjų reklamdavių dešimtuke apimtis per 10 mėn. mažino du reklamos užsakovai: „Telia Lietuva“ (15,6%) ir „Procter&Gamble“ (16%).

[infogram id="ddee3087-eb26-4bd4-8fd5-6bcacc99696a" prefix="N3F" format="interactive" title="reklama-TOP"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
08:40
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 13

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau