„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Publikuota: 2018-12-05
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik žurnaluose ir lauko statinėje reklamoje.

TV reklamos trukmė, lyginant 2018 m. ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, paaugo 14,1%. Per dešimt 2018 m. mėnesių televizijoje buvo ištransliuoti 1,786 mln. reklaminių klipų, fiksuoja tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Spaudos reklamos apimtys smuktelėjo 2,9%. Laikraščiuose buvo išspausdinta 7,303 mln. kvadratinių centimetrų reklamos, o šis plotas augo 3,9%. Tuo tarpu žurnaluose reklamos plotas krito 12,8%.

Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė, teigia, kad šį kritimą lėmė tai, kad neliko kelių leidinių, tačiau ir atmetus juos, nuosmukis žurnaluose siekė 9,4%.

„Labiausiai kritimą lėmė tai, kad neliko alkoholinių gėrimų reklamos, kuri pernai sudarė 5,1% bendro reklamos ploto žurnaluose. Aprangos sektoriaus reklamos žurnaluose sumažėjo 20,7%, koncertų ir renginių – 10,3%, interjero ir interjero priemonių – 30,2%, automobilių sektoriaus – 20,3%. Visi šie keturi sektoriai 2017 m. sudarė 12,4% viso žurnalų reklamos ploto. Iš šiais metais 105 reklamuotų sektorių, minusas matomas prie 71 sektoriaus. Panašu, kad tai bendra žurnalų tendencija“, – pažymi p. Juronienė.

Radijo stotys per 2018 m. sausį-spalį transliavo 7,941 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 14,2% reklamos daugiau negu per 2017-ųjų dešimt mėnesių.

Lyginamuoju metu interneto reklamos padaugėjo 7,9% (gross pajamos, matuojami tik lietuviškieji tinklapiai).

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, nukrito 2,5%.

„Jeigu pridėtume ir lauko reklamos agentūrų „Neoreklama“ ir „Reklamos arka“ reklamos kampanijų plotus, kurios papildė lauko reklamos duomenis šiais metais, vidutinio vienos dienos ploto augimas siektų 41,8%“, – lygina p. Juronienė.

Kino reklama išaugo 25,3% – šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 584.000 reklaminių klipų.

[infogram id="30f1575f-0a7c-45d6-842b-e9a6f81cd8af" prefix="btd" format="interactive" title="reklama_10mėn"]

Pasak p. Juronienės, analizuojant šių metų dešimties mėnesių reklamos monitoringo duomenis ir juos lyginant su 2017 m. tuo pačių laikotarpiu, labiausiai augo išmaniosios stebėjimo paslaugos ir nealkoholinių gėrimų reklamos kiekiai. Po tris kartus išaugo visureigių ir kavos reklamos išlaidos.

Per šių metų sausį-spalį labiausiai mažėjo populiariosios muzikos koncertų, festivalių (36%), skalbimo priemonių (23%), šokoladinių batonėlių (23%) reklamos biudžetai.

„Tarp reklamos užsakovų investicijas į reklamą per šiuos metus labiausiai, po 2 kartus didino „Bitė Lietuva“ ir „Eurovaistinė“, daugiau nei 70% – „Paulig“ ir „Jacobs“, – skaičiuoja p. Juronienė.

Tarp didžiausių kritimų šiemet: 34% mažėjo „Unilever“, po 18 % „Glaxo SmithKline“ ir „Norfos mažmenos“ reklamos biudžetai.

Didžiųjų reklamdavių dešimtuke apimtis per 10 mėn. mažino du reklamos užsakovai: „Telia Lietuva“ (15,6%) ir „Procter&Gamble“ (16%).

[infogram id="ddee3087-eb26-4bd4-8fd5-6bcacc99696a" prefix="N3F" format="interactive" title="reklama-TOP"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
05:45
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
05:45
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
05:45
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau