„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Publikuota: 2018-12-05
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik žurnaluose ir lauko statinėje reklamoje.

TV reklamos trukmė, lyginant 2018 m. ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, paaugo 14,1%. Per dešimt 2018 m. mėnesių televizijoje buvo ištransliuoti 1,786 mln. reklaminių klipų, fiksuoja tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Spaudos reklamos apimtys smuktelėjo 2,9%. Laikraščiuose buvo išspausdinta 7,303 mln. kvadratinių centimetrų reklamos, o šis plotas augo 3,9%. Tuo tarpu žurnaluose reklamos plotas krito 12,8%.

Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė, teigia, kad šį kritimą lėmė tai, kad neliko kelių leidinių, tačiau ir atmetus juos, nuosmukis žurnaluose siekė 9,4%.

„Labiausiai kritimą lėmė tai, kad neliko alkoholinių gėrimų reklamos, kuri pernai sudarė 5,1% bendro reklamos ploto žurnaluose. Aprangos sektoriaus reklamos žurnaluose sumažėjo 20,7%, koncertų ir renginių – 10,3%, interjero ir interjero priemonių – 30,2%, automobilių sektoriaus – 20,3%. Visi šie keturi sektoriai 2017 m. sudarė 12,4% viso žurnalų reklamos ploto. Iš šiais metais 105 reklamuotų sektorių, minusas matomas prie 71 sektoriaus. Panašu, kad tai bendra žurnalų tendencija“, – pažymi p. Juronienė.

Radijo stotys per 2018 m. sausį-spalį transliavo 7,941 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 14,2% reklamos daugiau negu per 2017-ųjų dešimt mėnesių.

Lyginamuoju metu interneto reklamos padaugėjo 7,9% (gross pajamos, matuojami tik lietuviškieji tinklapiai).

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, nukrito 2,5%.

„Jeigu pridėtume ir lauko reklamos agentūrų „Neoreklama“ ir „Reklamos arka“ reklamos kampanijų plotus, kurios papildė lauko reklamos duomenis šiais metais, vidutinio vienos dienos ploto augimas siektų 41,8%“, – lygina p. Juronienė.

Kino reklama išaugo 25,3% – šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 584.000 reklaminių klipų.

[infogram id="30f1575f-0a7c-45d6-842b-e9a6f81cd8af" prefix="btd" format="interactive" title="reklama_10mėn"]

Pasak p. Juronienės, analizuojant šių metų dešimties mėnesių reklamos monitoringo duomenis ir juos lyginant su 2017 m. tuo pačių laikotarpiu, labiausiai augo išmaniosios stebėjimo paslaugos ir nealkoholinių gėrimų reklamos kiekiai. Po tris kartus išaugo visureigių ir kavos reklamos išlaidos.

Per šių metų sausį-spalį labiausiai mažėjo populiariosios muzikos koncertų, festivalių (36%), skalbimo priemonių (23%), šokoladinių batonėlių (23%) reklamos biudžetai.

„Tarp reklamos užsakovų investicijas į reklamą per šiuos metus labiausiai, po 2 kartus didino „Bitė Lietuva“ ir „Eurovaistinė“, daugiau nei 70% – „Paulig“ ir „Jacobs“, – skaičiuoja p. Juronienė.

Tarp didžiausių kritimų šiemet: 34% mažėjo „Unilever“, po 18 % „Glaxo SmithKline“ ir „Norfos mažmenos“ reklamos biudžetai.

Didžiųjų reklamdavių dešimtuke apimtis per 10 mėn. mažino du reklamos užsakovai: „Telia Lietuva“ (15,6%) ir „Procter&Gamble“ (16%).

[infogram id="ddee3087-eb26-4bd4-8fd5-6bcacc99696a" prefix="N3F" format="interactive" title="reklama-TOP"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 5

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
15:18
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 17

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 2

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 13

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 2

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 17

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Rungsis geriausi Baltijos šalių pakuotės dizaino darbai

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas jau...

Rinkodara
2019.09.10
„Rimi“, pasirinkusi naują šūkį, atsitraukė nuo „Maximos“ 5

Prekybos tinklas „Rimi“ keičia ne vienerius metus naudotą šūkį „Tai, ko nori tu“ į „Kiekvieną dieną geriau“...

Rinkodara
2019.09.10
„Iki“ pristatė parduotuvę, kurioje visos kainų etiketės – skaitmenizuotos 3

Prekybos tinklas „Iki“ tęsia parduotuvių modernizaciją ir vienoje iš sostinėje įsikūrusių parduotuvių...

Prekyba
2019.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau