„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik žurnaluose ir lauko statinėje reklamoje.
TV reklamos trukmė, lyginant 2018 m. ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, paaugo 14,1%. Per dešimt 2018 m. mėnesių televizijoje buvo ištransliuoti 1,786 mln. reklaminių klipų, fiksuoja tyrimų bendrovė Kantar TNS.
Spaudos reklamos apimtys smuktelėjo 2,9%. Laikraščiuose buvo išspausdinta 7,303 mln. kvadratinių centimetrų reklamos, o šis plotas augo 3,9%. Tuo tarpu žurnaluose reklamos plotas krito 12,8%.
Giedrė Juronienė, Kantar TNS reklamos monitoringo vadovė, teigia, kad šį kritimą lėmė tai, kad neliko kelių leidinių, tačiau ir atmetus juos, nuosmukis žurnaluose siekė 9,4%.
Labiausiai kritimą lėmė tai, kad neliko alkoholinių gėrimų reklamos, kuri pernai sudarė 5,1% bendro reklamos ploto žurnaluose. Aprangos sektoriaus reklamos žurnaluose sumažėjo 20,7%, koncertų ir renginių 10,3%, interjero ir interjero priemonių 30,2%, automobilių sektoriaus 20,3%. Visi šie keturi sektoriai 2017 m. sudarė 12,4% viso žurnalų reklamos ploto. Iš šiais metais 105 reklamuotų sektorių, minusas matomas prie 71 sektoriaus. Panašu, kad tai bendra žurnalų tendencija, pažymi p. Juronienė.
Radijo stotys per 2018 m. sausį-spalį transliavo 7,941 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 14,2% reklamos daugiau negu per 2017-ųjų dešimt mėnesių.
Lyginamuoju metu interneto reklamos padaugėjo 7,9% (gross pajamos, matuojami tik lietuviškieji tinklapiai).
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 m. sausio-spalio mėnesių duomenis, nukrito 2,5%.
Jeigu pridėtume ir lauko reklamos agentūrų Neoreklama ir Reklamos arka reklamos kampanijų plotus, kurios papildė lauko reklamos duomenis šiais metais, vidutinio vienos dienos ploto augimas siektų 41,8%, lygina p. Juronienė.
Kino reklama išaugo 25,3% šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 584.000 reklaminių klipų.
[infogram id="30f1575f-0a7c-45d6-842b-e9a6f81cd8af" prefix="btd" format="interactive" title="reklama_10mėn"]
Pasak p. Juronienės, analizuojant šių metų dešimties mėnesių reklamos monitoringo duomenis ir juos lyginant su 2017 m. tuo pačių laikotarpiu, labiausiai augo išmaniosios stebėjimo paslaugos ir nealkoholinių gėrimų reklamos kiekiai. Po tris kartus išaugo visureigių ir kavos reklamos išlaidos.
Per šių metų sausį-spalį labiausiai mažėjo populiariosios muzikos koncertų, festivalių (36%), skalbimo priemonių (23%), šokoladinių batonėlių (23%) reklamos biudžetai.
Tarp reklamos užsakovų investicijas į reklamą per šiuos metus labiausiai, po 2 kartus didino Bitė Lietuva ir Eurovaistinė, daugiau nei 70% Paulig ir Jacobs, skaičiuoja p. Juronienė.
Tarp didžiausių kritimų šiemet: 34% mažėjo Unilever, po 18 % Glaxo SmithKline ir Norfos mažmenos reklamos biudžetai.
Didžiųjų reklamdavių dešimtuke apimtis per 10 mėn. mažino du reklamos užsakovai: Telia Lietuva (15,6%) ir Procter&Gamble (16%).
[infogram id="ddee3087-eb26-4bd4-8fd5-6bcacc99696a" prefix="N3F" format="interactive" title="reklama-TOP"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti