Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais

Publikuota: 2018-12-01
Atnaujinta 2019-01-10 10:33
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių – pasauliniu mastu įmonės dėl to praranda milijardus.

Kai šią vasarą Kinijos Ženhuajaus (Renhuai) mieste atsidarė du nauji prabangių mados prekės ženklų butikai, iš pirmo žvilgsnio buvo tarsi sunku pasakyti, kad kažkas yra ne taip.

Parduotuvių vitrinose spindėjo didžiulės išskirtinių gaminių nuotraukos, o lentynose švietė puošnios ir prabangios rankinės bei aksesuarai. Visa vizualika buvo labai artima prekės ženklams „Prada“ ir „Louis Vuitton“, jei ne viena smulkmena – vienos parduotuvių iškaba buvo „Plada“, kita – „Loius Vuitton“.

Tai intelektinės nuosavybės (angl. Intellectual property, IP) vagystės pavyzdys, dėl kurio vien Europos bendrovės kasmet praranda apie 60 mlrd. Eur pardavimų, rodo ES Intelektinės nuosavybės tarnybos duomenys.

Naujausias tyrimas atskleidžia, jog apie 7% ES piliečių teigia, kad per pastaruosius 12 mėnesių jie sąmoningai nusipirko suklastotą produktą, t. y. ne originalų prekės ženklo gaminį.

Per kelias dienas valdžios institucijos uždraudė Ženhuajaus mieste išdygusias netikras „Louis Vuitton“ ir „Prada“ parduotuves, bet kitiems dideliems prekės ženklams Kinijoje ne taip lengvai sekasi kovoti už savo teises.

Pavyzdžiui, 2016 m. „Apple“ pralaimėjo teisinį ginčą dėl savo prekės ženklo Kinijos įmonei, gaminančiai rankines ir kitus odos gaminius, ženklinamus „Iphone“ pavadinimu.

Kinija yra viena šalių, kuri nuolat yra linksniuojama dėl IP vagysčių, tačiau pasauliniai prekės ženklai pabrėžia, kad ši problema yra globali.

Lietuva – ne išimtis

Pasak Vilijos Viešūnaitės, advokatų kontoros „Triniti“ advokatės, partnerės, Lietuvos verslininkai taip pat susiduria su panašiomis problemomis Kinijoje. Matome labai dažną situaciją, kai Lietuvos įmonės, atėjusios į Kinijos rinką, jau randa čia savo registruotus prekės ženklus.

nuotrauka::1

„Kinijos teisinė sistema sudėtinga ir lengvai prekės ženklo registracijos neatgausi – dažnai tenka kovoti teisme arba už nemenkas sumas bandyti išsipirkti savo prekės ženklą“, – kalba p. Viešūnaitė.

Kita problema, kaip rodo statistika, kad net jei verslai yra įregistravę savo IP, trečdalis jų nesiima jokių teisinių priemonių, jei būna pažeistos jų teisės.

„Tai yra klaida, – BBC sako Alexas Newmanas, advokatų kontoros „Irwin Mitchell“ intelektinės nuosavybės ekspertas. – Net jei jūs negalite ar nenorite bylinėtis, teisininkų surašytas laiškas, reikalaujantis, kad konkurentas nutrauktų ginčijamo produkto pardavimus, dažnai išsprendžia problemą net nenukeliaujant iki teismų.“ Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau