Kas tai? Eksperto įžvalgos

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus

Publikuota: 2018-12-03
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių. Tačiau prieš kiekvieną parodą privalu atlikti namų darbus, nes jei atvyksi nepasiruošęs – laukiamo rezultato nepasieksi. Tokiomis įžvalgomis prasidėjo pokalbis su Justinu Bortkevičiumi, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktoriumi.

Parodos – tai naujos tendencijos, nauji produktai ir paslaugos. Sparčiai tobulėjant technologijoms žmonės turi vis mažiau laiko, todėl galimybė atrasti po vienu stogu viską, kas domina konkrečioje srityje – tai puikus būdas  sutaupyti. Ir kalbu ne tik apie pinigus, bet ir apie kitą valiutą – laiką. Kai vienu metu, vienoje vietoje susirenka visi sektoriaus žaidėjai, akivaizdu – tai duoda impulsą naujų kontaktų užmezgimui. Kiekvienoje parodoje lankytojai ir dalyviai gauna informacijos apie rinkos tendencijas bei prognozes. Juk būtent parodos iškelia ir gvildena pagrindines konkretaus sektoriaus temas, problemas. Todėl kiekvienai įmonei, norinčiai neatsilikti nuo rinkos tendencijų, parodos tampa savotiška sudedamąja sėkmingo verslo dalimi.

Labai svarbu, kad kiekviena įmonė, nusprendusi dalyvauti parodoje, išsikeltų sau pagrindinius tikslus: dėl ko parodoje dalyvaujama, kokia žinutė komunikuojama galutiniam vartotojui ar potencialiam partneriui. Ar tai naujo produkto, paslaugos pristatymas, o galbūt keičiamas įvaizdis? Visa tai turi atsispindėti ir parodoje. Galbūt verta pagalvoti apie kitokį, išskirtinį stendą, kuris neštų pagrindinę žinutę. Juk visos įmonės labai daug laiko skiria savo įvaizdžiui, pagalvoja apie viską: nuo logotipo, pakuotės iki darbuotojo aprangos, nes visa tai sukuria jų identitetą. Parodos ne išimtis, čia taip pat tikimės, kad įmonės įneš savo unikalumo.

Dalyvavimas parodoje – ypač svarbus marketingo veiksmas, kuriam reikia ruoštis bent 3–4 mėnesius. Tiesa, pirma tam būtina metų biudžete suplanuoti lėšų, nors, palyginti su kitomis marketingo priemonėmis, tai nėra labai brangu – priklausomai nuo ploto dalyvavimas parodoje gali kainuoti 1.000–3.000 Eur – tiek kainuoja plotas ir standartinis įrengimas. Įsigijus plotą pasiruošimas parodai nesibaigia, atvirkščiai – tik prasideda. Kiekviena paroda turi savo koncepciją,  išskirtinę žinutę, kurią transliuoja rinkai. Turėdami šias žinias mes kiekvienai atėjusiai įmonei ieškome sprendimų, atitinkančių jos poreikį.

Kiekvienas verslas turi potencialių vartotojų ir partnerių ratą, konkurencinę aplinką. Organizuodami parodas mes, „Litexpo“, norime pritraukti ir galutinį vartotoją, ir specialistą, ir įmonę – partnerį. Kasmet surengiame apie 250 įvairių renginių ir 20 parodų, jose sulaukiame apie 350.000 lankytojų. Per 2–3 parodos dienas joje apsilanko 15.000–20.000 žmonių – tai milžiniškas srautas, kuris gali virsti labai naudingais kontaktais, pelningais sandoriais. Šiuo atveju taip pat svarbus ir dalyvių įsitraukimas, aktyvi komunikacija. Užsienyje parodose patys dalyviai inicijuoja apie 70% verslas verslui (B2B) atvykstančio srauto. Pavyzdžiui, jei įmonė nori susitikti su tam tikrais dizaineriais ar architektas, tai turi juos skatinti ir informuoti apie savo ketinimus, pakviesti į verslo susitikimą, juk ne paslaptis, kad parodos – tai tam tikra verslo susitikimų kalvė. Verslas turi kontaktuoti savais kanalais, tikslingais adresais pranešti, kad dalyvauja, pristato naują produktą ar technologijas.

Beje, iki kovo „Litexpo“ planuojame įdiegti modernią parodų organizavimo sistemą, kuri dalyviams pagelbės nuo registracijos ir tinkamo stendo pasirinkimo iki tikslinių susitikimų planavimo ir potencialių klientų pakvietimo. Šios sistemos tikslas – kiek įmanoma sumažinti laiko sąnaudas registruojantis parodoje. „Litexpo“ yra pasaulio parodų verslo asociacijos UFI narė, mes didžiausias parodų centras Baltijos šalyse, tad ne tik nenorime atsilikti nuo pasaulinių tendencijų, bet ketiname jas diegti šiame regione, viena iš pagrindinių – tai komfortiškas ir maksimaliai trumpas registracijos laikas su kompleksiniu paslaugų krepšeliu.

Jau minėjau, kad labai svarbu įmonei išsiskirti iš srauto, o skatindami dalyvius geriau pasiruošti parodoms, neužmirštame gražiausio stendo rinkimų. Naujų tendencijų atneša ir progresyviausi dalyviai, kurie pasirengia interaktyvius ir greitus pristatymus, kad atėjusiam lankytojui nereiktų gaišti laiko sužinant, kas jam aktualu. Lietuvoje tokių įmonių nėra daug, bet jų nuolat daugėja. O pavyzdžiui, šį rudenį Kinijoje vykusioje Pasaulio importo parodoje buvo naudojamasi programėle „WeChat“, kurios veikimo principas panašus į „Viber“ ar „WhatsApp“. Kiekvienas stendas, siekdamas būti patrauklus klientui, turi QR kodą, kurį nuskaitęs dalyvis gauna visą informaciją apie įmonę, o grįžęs namo turi visus tiesioginius kontaktus, su kuriais iškart gali susisiekti. Tai pasaulinė praktika, kuria jau naudojasi labiau išsivysčiusios šalys, Lietuva dar pakeliui į šiuo pokyčius.

Beje, svarbus ne tik dalyvių pasiruošimas, bet ir lankytojų, ypač verslo atstovų. Jeigu einama į parodą, geriausia jau iš anksto atlikti namų darbus, susipažinti su dalyviais, jų pasiūlymais: kas dalyvauja, koks sektorius, kaip save pristato ir pozicionuoja. Tai leidžia nepasiklysti ir atėjusgauti tai, ko iš tiesų norima.

Didžioji dalis ateinančiųjų į parodą iš anksto žino, ką nori aplankyti ir kokios informacijos gauti. Taigi dalyviams svarbu tinkamai užpildyti savo duomenis, pateikti pagrindinę informaciją, kuri vėliau keliama į „Litexpo“ puslapį bei programėlę. Taip sutrumpinamas kelias, o ir susitikimus organizuoti žymiai lengviau. Tinkamas skaitmeninis pasiruošimas dalyvauti parodose sutaupo 45% kaštų. Jei atėjęs lankytojas gali lengvai rasti tave, tavo interneto svetainę ar „Facebook“ puslapį, tai jis iškart gali išsiųsti paklausimą. Pasinaudojęs visais komunikacijos įrankiais verslas gali būti lengvai identifikuojamas.

Parodos – tai ta vieta, kur su potencialiu partneriu ar klientu bendraujama tiesiogiai, gyvas kontaktas visuomet išliks svarbus. Taip geriau pažįstame savo klientą, išsiaiškiname jo elgseną, įpročius, mėgstamas paslaugas ar produktus. Iš pirmų lūpų išgirstame vertinimus, atsiliepimus, nepasitenkinimo priežastis, patirtį, lūkesčius ir pan. Tyrimai rodo, kad siekiant parduoti vidutiniškai reikia apie 5 skambučių, o po dalyvavimo parodoje užtenka vos 2, nes kontaktas jau būna užmegztas, pasitikėjimas sukurtas.

Šiais laikais bet kokia geografinė lokacija yra lengvai pasiekiama, atstumai vis labiau trumpėja ir tiesiogine, ir perkeltine prasme, todėl mūsų užduotis – atvežti daugiau užsienio dalyvių ir ekspertų, sprendimų priėmėjų, kurie suinteresuoti mūsų ir kaimyninių šalių rinkomis. Lankytojai jau atkreipė dėmesį, kad parodose ne tik eksponuojamos naujovės, bet kartu vyksta ir dešimtys teminių renginių, iš esmės papildančių parodas: konferencijos, pranešimai, prisistatymai, B2B susitikimai. Lietuvoje parodose apsilanko nemažai galutinių vartotojų, bet džiaugiuosi, kad šalia auga ir įmonių atstovų arba kitaip tariant sprendimų priėmėjų srautas, būtent nuo jų priklauso būsimos partnerystės ir verslo plėtra.

Anot apklausų, net 64% įmonių parodose apsisprendžia dalyvauti dėl tikslinių lankytojų, 38% svarbi parodos vieta – taigi mūsų tikslas praplėsti geografines ribas ir organizuoti parodas, skirtas, pvz., visiems kaimynams: Baltijos jūros regiono šalims, Baltarusijai, Rusijai. Pradėjome derybas ir artimiausiu metu tikiuosi užmegsime santykius su Kinija parodų versle, tai mūsų dalyviams suteiks nemažai naujų galimybių. Kinija tampa vis atviresnė Europai, tad aktyviai investuoja ir nori pritraukti vis daugiau potencialių partnerių. Mūsų geografinė padėtis yra labai gera, tad turime galimybių tapti savotišku tiltu Kinijai.

FOTOGALERIJA Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus (13 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 1

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13
Už puodelį su Mumių slėnio gyventojų atvaizdais – per 6.000 Eur

Unikalus puodelis su Filifjonkos ir jos draugių – garsiųjų knygų apie trolius Mumius autorės suomių rašytojos...

Verslo aplinka
2019.04.13
„Huawei Technologies“ aktyviau dirbs su nuomonės formuotojais  8

Telekomunikacijų bendrovė „Huawei Technologies“ pradeda bendradarbiavimą su nuomonės formuotojų rinkodaros...

Rinkodara
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Prestižiniame Paryžiaus prekybos centre įkurta „About“ ekspozicija

Prabangiausiame Paryžiaus prekybos centre „Le Bon Marche“ savo produkcija pradėjęs prekiauti „Utenos...

Rinkodara
2019.04.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau