Kas tai? Eksperto įžvalgos

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus

Reklama publikuota: 2018-12-03
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“
svg svg
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių. Tačiau prieš kiekvieną parodą privalu atlikti namų darbus, nes jei atvyksi nepasiruošęs – laukiamo rezultato nepasieksi. Tokiomis įžvalgomis prasidėjo pokalbis su Justinu Bortkevičiumi, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktoriumi.

Parodos – tai naujos tendencijos, nauji produktai ir paslaugos. Sparčiai tobulėjant technologijoms žmonės turi vis mažiau laiko, todėl galimybė atrasti po vienu stogu viską, kas domina konkrečioje srityje – tai puikus būdas  sutaupyti. Ir kalbu ne tik apie pinigus, bet ir apie kitą valiutą – laiką. Kai vienu metu, vienoje vietoje susirenka visi sektoriaus žaidėjai, akivaizdu – tai duoda impulsą naujų kontaktų užmezgimui. Kiekvienoje parodoje lankytojai ir dalyviai gauna informacijos apie rinkos tendencijas bei prognozes. Juk būtent parodos iškelia ir gvildena pagrindines konkretaus sektoriaus temas, problemas. Todėl kiekvienai įmonei, norinčiai neatsilikti nuo rinkos tendencijų, parodos tampa savotiška sudedamąja sėkmingo verslo dalimi.

Labai svarbu, kad kiekviena įmonė, nusprendusi dalyvauti parodoje, išsikeltų sau pagrindinius tikslus: dėl ko parodoje dalyvaujama, kokia žinutė komunikuojama galutiniam vartotojui ar potencialiam partneriui. Ar tai naujo produkto, paslaugos pristatymas, o galbūt keičiamas įvaizdis? Visa tai turi atsispindėti ir parodoje. Galbūt verta pagalvoti apie kitokį, išskirtinį stendą, kuris neštų pagrindinę žinutę. Juk visos įmonės labai daug laiko skiria savo įvaizdžiui, pagalvoja apie viską: nuo logotipo, pakuotės iki darbuotojo aprangos, nes visa tai sukuria jų identitetą. Parodos ne išimtis, čia taip pat tikimės, kad įmonės įneš savo unikalumo.

Dalyvavimas parodoje – ypač svarbus marketingo veiksmas, kuriam reikia ruoštis bent 3–4 mėnesius. Tiesa, pirma tam būtina metų biudžete suplanuoti lėšų, nors, palyginti su kitomis marketingo priemonėmis, tai nėra labai brangu – priklausomai nuo ploto dalyvavimas parodoje gali kainuoti 1.000–3.000 Eur – tiek kainuoja plotas ir standartinis įrengimas. Įsigijus plotą pasiruošimas parodai nesibaigia, atvirkščiai – tik prasideda. Kiekviena paroda turi savo koncepciją,  išskirtinę žinutę, kurią transliuoja rinkai. Turėdami šias žinias mes kiekvienai atėjusiai įmonei ieškome sprendimų, atitinkančių jos poreikį.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kiekvienas verslas turi potencialių vartotojų ir partnerių ratą, konkurencinę aplinką. Organizuodami parodas mes, „Litexpo“, norime pritraukti ir galutinį vartotoją, ir specialistą, ir įmonę – partnerį. Kasmet surengiame apie 250 įvairių renginių ir 20 parodų, jose sulaukiame apie 350.000 lankytojų. Per 2–3 parodos dienas joje apsilanko 15.000–20.000 žmonių – tai milžiniškas srautas, kuris gali virsti labai naudingais kontaktais, pelningais sandoriais. Šiuo atveju taip pat svarbus ir dalyvių įsitraukimas, aktyvi komunikacija. Užsienyje parodose patys dalyviai inicijuoja apie 70% verslas verslui (B2B) atvykstančio srauto. Pavyzdžiui, jei įmonė nori susitikti su tam tikrais dizaineriais ar architektas, tai turi juos skatinti ir informuoti apie savo ketinimus, pakviesti į verslo susitikimą, juk ne paslaptis, kad parodos – tai tam tikra verslo susitikimų kalvė. Verslas turi kontaktuoti savais kanalais, tikslingais adresais pranešti, kad dalyvauja, pristato naują produktą ar technologijas.

Beje, iki kovo „Litexpo“ planuojame įdiegti modernią parodų organizavimo sistemą, kuri dalyviams pagelbės nuo registracijos ir tinkamo stendo pasirinkimo iki tikslinių susitikimų planavimo ir potencialių klientų pakvietimo. Šios sistemos tikslas – kiek įmanoma sumažinti laiko sąnaudas registruojantis parodoje. „Litexpo“ yra pasaulio parodų verslo asociacijos UFI narė, mes didžiausias parodų centras Baltijos šalyse, tad ne tik nenorime atsilikti nuo pasaulinių tendencijų, bet ketiname jas diegti šiame regione, viena iš pagrindinių – tai komfortiškas ir maksimaliai trumpas registracijos laikas su kompleksiniu paslaugų krepšeliu.

Jau minėjau, kad labai svarbu įmonei išsiskirti iš srauto, o skatindami dalyvius geriau pasiruošti parodoms, neužmirštame gražiausio stendo rinkimų. Naujų tendencijų atneša ir progresyviausi dalyviai, kurie pasirengia interaktyvius ir greitus pristatymus, kad atėjusiam lankytojui nereiktų gaišti laiko sužinant, kas jam aktualu. Lietuvoje tokių įmonių nėra daug, bet jų nuolat daugėja. O pavyzdžiui, šį rudenį Kinijoje vykusioje Pasaulio importo parodoje buvo naudojamasi programėle „WeChat“, kurios veikimo principas panašus į „Viber“ ar „WhatsApp“. Kiekvienas stendas, siekdamas būti patrauklus klientui, turi QR kodą, kurį nuskaitęs dalyvis gauna visą informaciją apie įmonę, o grįžęs namo turi visus tiesioginius kontaktus, su kuriais iškart gali susisiekti. Tai pasaulinė praktika, kuria jau naudojasi labiau išsivysčiusios šalys, Lietuva dar pakeliui į šiuo pokyčius.

Beje, svarbus ne tik dalyvių pasiruošimas, bet ir lankytojų, ypač verslo atstovų. Jeigu einama į parodą, geriausia jau iš anksto atlikti namų darbus, susipažinti su dalyviais, jų pasiūlymais: kas dalyvauja, koks sektorius, kaip save pristato ir pozicionuoja. Tai leidžia nepasiklysti ir atėjusgauti tai, ko iš tiesų norima.

Didžioji dalis ateinančiųjų į parodą iš anksto žino, ką nori aplankyti ir kokios informacijos gauti. Taigi dalyviams svarbu tinkamai užpildyti savo duomenis, pateikti pagrindinę informaciją, kuri vėliau keliama į „Litexpo“ puslapį bei programėlę. Taip sutrumpinamas kelias, o ir susitikimus organizuoti žymiai lengviau. Tinkamas skaitmeninis pasiruošimas dalyvauti parodose sutaupo 45% kaštų. Jei atėjęs lankytojas gali lengvai rasti tave, tavo interneto svetainę ar „Facebook“ puslapį, tai jis iškart gali išsiųsti paklausimą. Pasinaudojęs visais komunikacijos įrankiais verslas gali būti lengvai identifikuojamas.

Parodos – tai ta vieta, kur su potencialiu partneriu ar klientu bendraujama tiesiogiai, gyvas kontaktas visuomet išliks svarbus. Taip geriau pažįstame savo klientą, išsiaiškiname jo elgseną, įpročius, mėgstamas paslaugas ar produktus. Iš pirmų lūpų išgirstame vertinimus, atsiliepimus, nepasitenkinimo priežastis, patirtį, lūkesčius ir pan. Tyrimai rodo, kad siekiant parduoti vidutiniškai reikia apie 5 skambučių, o po dalyvavimo parodoje užtenka vos 2, nes kontaktas jau būna užmegztas, pasitikėjimas sukurtas.

Šiais laikais bet kokia geografinė lokacija yra lengvai pasiekiama, atstumai vis labiau trumpėja ir tiesiogine, ir perkeltine prasme, todėl mūsų užduotis – atvežti daugiau užsienio dalyvių ir ekspertų, sprendimų priėmėjų, kurie suinteresuoti mūsų ir kaimyninių šalių rinkomis. Lankytojai jau atkreipė dėmesį, kad parodose ne tik eksponuojamos naujovės, bet kartu vyksta ir dešimtys teminių renginių, iš esmės papildančių parodas: konferencijos, pranešimai, prisistatymai, B2B susitikimai. Lietuvoje parodose apsilanko nemažai galutinių vartotojų, bet džiaugiuosi, kad šalia auga ir įmonių atstovų arba kitaip tariant sprendimų priėmėjų srautas, būtent nuo jų priklauso būsimos partnerystės ir verslo plėtra.

Anot apklausų, net 64% įmonių parodose apsisprendžia dalyvauti dėl tikslinių lankytojų, 38% svarbi parodos vieta – taigi mūsų tikslas praplėsti geografines ribas ir organizuoti parodas, skirtas, pvz., visiems kaimynams: Baltijos jūros regiono šalims, Baltarusijai, Rusijai. Pradėjome derybas ir artimiausiu metu tikiuosi užmegsime santykius su Kinija parodų versle, tai mūsų dalyviams suteiks nemažai naujų galimybių. Kinija tampa vis atviresnė Europai, tad aktyviai investuoja ir nori pritraukti vis daugiau potencialių partnerių. Mūsų geografinė padėtis yra labai gera, tad turime galimybių tapti savotišku tiltu Kinijai.

FOTOGALERIJA Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus (13 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
„Novaturo“ ir „Tez Tour“ nauji degalų mokesčiai – rakštis kelionių agentūroms ir klientams Premium 5

Į rekordines aukštumas šovusios degalų kainos – galvos skausmas pandemijos žaizdas tebesikuopiantiems...

Prekyba
2022.03.28
Auditorių išvada: kokybės standarto ženklai – devynioms komunikacijos agentūroms 2

Nepriklausoma audito bendrovė „Nexia JK“ atliko vertinimą ir pateikė išvadas, kad devynios rinkoje...

Rinkodara
2022.03.27
Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose metų agentūros titulas – Lietuvos bendrovei 1

Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication Awards“ geriausia metų...

Rinkodara
2022.03.26
„Kantar“ pasaulinis prekybos įmonių reitingas: TOP 50 sėkmingiausiųjų Premium 1

2022-ųjų tyrimų bendrovės „Kantar“ TOP 50 įtakingiausių prekybos sektoriaus įmonių sąrašas sudarytas...

Prekyba
2022.03.26
Dar viena absurdo istorija – NTAKD akiratyje „Heroes“ alus 6

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD), sulaukęs skundo, pradėjo tyrimą, ar...

Prekyba
2022.03.25
Reputacijos lyderiai karo akivaizdoje remia tyliai, nors kuklumo čia nereikia Premium 2

Daugiau nei mėnesį tebesitęsiantis Rusijos karas prieš Ukrainą sutelkė verslus ir žmones paramai. VŽ kalbina...

Rinkodara
2022.03.25
Didmenininkė „Osama“: veiklos metodai keičiasi Premium

Didmeninės prekybos bendrovės „Osama“ asortimente visuomet buvo nemažai ukrainietiškų prekių, kurių tiekimas...

Prekyba
2022.03.25
Aukščiausiasis Teismas: „Kesko" ir „Senukų“ ginčą nagrinės arbitražas

Statybos, remonto ir buities prekių tinklo „Kesko Senukai Lithuania“ ir jos pagrindinės akcininkės Suomijos...

Prekyba
2022.03.24
Kauno „Šilas“ plečiasi į Vilnių: investuos 13 mln. Eur Premium 2

Mažmeninės prekybos bendrovės „Eiginta“, valdančios parduotuves „Šilas“, sprendimas centralizuoti prekių...

Prekyba
2022.03.24
Iš Baltarusijos pasitraukusios Kanados „Colliers“ komanda šalyje toliau veiks vienodai skambančiu pavadinimu Premium

Kanados nekilnojamojo turto paslaugų kompanijai „Colliers International Group“ kovo pradžioje paskelbus apie...

Statyba ir NT
2022.03.24
Saugią darbo vietą iškeitė į savo verslą: „Topo centro“ atstovas spaudai ėmė kepti traškučius Premium 8

Didžiausio Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos tinklo „Topo centras“ atstovas spaudai Žilvinas...

Prekyba
2022.03.23
Lietuvos paštas kviečia kurti pašto ženklą Ukrainos laisvės gynėjams

Lietuvos paštas jungiasi prie kitų pasaulio paštų ir kviečia palaikymą Ukrainai išreikšti unikalia, visame...

Rinkodara
2022.03.23
Lietuvos startuolius vienijanti asociacija „Vienaragiai LT“ – su nauju pavadinimu 1

Asociacija „Vienaragiai LT“ nuo šiol vadinsis „Unicorns Lithuania“. Keičiasi ne tik asociacijos pavadinimas,...

Rinkodara
2022.03.23
„Paysera“ atnaujina logotipą ir vizualinį identitetą 1

Finansinių technologijų bendrovė „Paysera“ pristato naują logotipą ir šūkį „Viena programėlė – neribotos...

Rinkodara
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku