Kas tai? Eksperto įžvalgos

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus

Publikuota: 2018-12-03
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių. Tačiau prieš kiekvieną parodą privalu atlikti namų darbus, nes jei atvyksi nepasiruošęs – laukiamo rezultato nepasieksi. Tokiomis įžvalgomis prasidėjo pokalbis su Justinu Bortkevičiumi, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktoriumi.

Parodos – tai naujos tendencijos, nauji produktai ir paslaugos. Sparčiai tobulėjant technologijoms žmonės turi vis mažiau laiko, todėl galimybė atrasti po vienu stogu viską, kas domina konkrečioje srityje – tai puikus būdas  sutaupyti. Ir kalbu ne tik apie pinigus, bet ir apie kitą valiutą – laiką. Kai vienu metu, vienoje vietoje susirenka visi sektoriaus žaidėjai, akivaizdu – tai duoda impulsą naujų kontaktų užmezgimui. Kiekvienoje parodoje lankytojai ir dalyviai gauna informacijos apie rinkos tendencijas bei prognozes. Juk būtent parodos iškelia ir gvildena pagrindines konkretaus sektoriaus temas, problemas. Todėl kiekvienai įmonei, norinčiai neatsilikti nuo rinkos tendencijų, parodos tampa savotiška sudedamąja sėkmingo verslo dalimi.

Labai svarbu, kad kiekviena įmonė, nusprendusi dalyvauti parodoje, išsikeltų sau pagrindinius tikslus: dėl ko parodoje dalyvaujama, kokia žinutė komunikuojama galutiniam vartotojui ar potencialiam partneriui. Ar tai naujo produkto, paslaugos pristatymas, o galbūt keičiamas įvaizdis? Visa tai turi atsispindėti ir parodoje. Galbūt verta pagalvoti apie kitokį, išskirtinį stendą, kuris neštų pagrindinę žinutę. Juk visos įmonės labai daug laiko skiria savo įvaizdžiui, pagalvoja apie viską: nuo logotipo, pakuotės iki darbuotojo aprangos, nes visa tai sukuria jų identitetą. Parodos ne išimtis, čia taip pat tikimės, kad įmonės įneš savo unikalumo.

Dalyvavimas parodoje – ypač svarbus marketingo veiksmas, kuriam reikia ruoštis bent 3–4 mėnesius. Tiesa, pirma tam būtina metų biudžete suplanuoti lėšų, nors, palyginti su kitomis marketingo priemonėmis, tai nėra labai brangu – priklausomai nuo ploto dalyvavimas parodoje gali kainuoti 1.000–3.000 Eur – tiek kainuoja plotas ir standartinis įrengimas. Įsigijus plotą pasiruošimas parodai nesibaigia, atvirkščiai – tik prasideda. Kiekviena paroda turi savo koncepciją,  išskirtinę žinutę, kurią transliuoja rinkai. Turėdami šias žinias mes kiekvienai atėjusiai įmonei ieškome sprendimų, atitinkančių jos poreikį.

Kiekvienas verslas turi potencialių vartotojų ir partnerių ratą, konkurencinę aplinką. Organizuodami parodas mes, „Litexpo“, norime pritraukti ir galutinį vartotoją, ir specialistą, ir įmonę – partnerį. Kasmet surengiame apie 250 įvairių renginių ir 20 parodų, jose sulaukiame apie 350.000 lankytojų. Per 2–3 parodos dienas joje apsilanko 15.000–20.000 žmonių – tai milžiniškas srautas, kuris gali virsti labai naudingais kontaktais, pelningais sandoriais. Šiuo atveju taip pat svarbus ir dalyvių įsitraukimas, aktyvi komunikacija. Užsienyje parodose patys dalyviai inicijuoja apie 70% verslas verslui (B2B) atvykstančio srauto. Pavyzdžiui, jei įmonė nori susitikti su tam tikrais dizaineriais ar architektas, tai turi juos skatinti ir informuoti apie savo ketinimus, pakviesti į verslo susitikimą, juk ne paslaptis, kad parodos – tai tam tikra verslo susitikimų kalvė. Verslas turi kontaktuoti savais kanalais, tikslingais adresais pranešti, kad dalyvauja, pristato naują produktą ar technologijas.

Beje, iki kovo „Litexpo“ planuojame įdiegti modernią parodų organizavimo sistemą, kuri dalyviams pagelbės nuo registracijos ir tinkamo stendo pasirinkimo iki tikslinių susitikimų planavimo ir potencialių klientų pakvietimo. Šios sistemos tikslas – kiek įmanoma sumažinti laiko sąnaudas registruojantis parodoje. „Litexpo“ yra pasaulio parodų verslo asociacijos UFI narė, mes didžiausias parodų centras Baltijos šalyse, tad ne tik nenorime atsilikti nuo pasaulinių tendencijų, bet ketiname jas diegti šiame regione, viena iš pagrindinių – tai komfortiškas ir maksimaliai trumpas registracijos laikas su kompleksiniu paslaugų krepšeliu.

Jau minėjau, kad labai svarbu įmonei išsiskirti iš srauto, o skatindami dalyvius geriau pasiruošti parodoms, neužmirštame gražiausio stendo rinkimų. Naujų tendencijų atneša ir progresyviausi dalyviai, kurie pasirengia interaktyvius ir greitus pristatymus, kad atėjusiam lankytojui nereiktų gaišti laiko sužinant, kas jam aktualu. Lietuvoje tokių įmonių nėra daug, bet jų nuolat daugėja. O pavyzdžiui, šį rudenį Kinijoje vykusioje Pasaulio importo parodoje buvo naudojamasi programėle „WeChat“, kurios veikimo principas panašus į „Viber“ ar „WhatsApp“. Kiekvienas stendas, siekdamas būti patrauklus klientui, turi QR kodą, kurį nuskaitęs dalyvis gauna visą informaciją apie įmonę, o grįžęs namo turi visus tiesioginius kontaktus, su kuriais iškart gali susisiekti. Tai pasaulinė praktika, kuria jau naudojasi labiau išsivysčiusios šalys, Lietuva dar pakeliui į šiuo pokyčius.

Beje, svarbus ne tik dalyvių pasiruošimas, bet ir lankytojų, ypač verslo atstovų. Jeigu einama į parodą, geriausia jau iš anksto atlikti namų darbus, susipažinti su dalyviais, jų pasiūlymais: kas dalyvauja, koks sektorius, kaip save pristato ir pozicionuoja. Tai leidžia nepasiklysti ir atėjusgauti tai, ko iš tiesų norima.

Didžioji dalis ateinančiųjų į parodą iš anksto žino, ką nori aplankyti ir kokios informacijos gauti. Taigi dalyviams svarbu tinkamai užpildyti savo duomenis, pateikti pagrindinę informaciją, kuri vėliau keliama į „Litexpo“ puslapį bei programėlę. Taip sutrumpinamas kelias, o ir susitikimus organizuoti žymiai lengviau. Tinkamas skaitmeninis pasiruošimas dalyvauti parodose sutaupo 45% kaštų. Jei atėjęs lankytojas gali lengvai rasti tave, tavo interneto svetainę ar „Facebook“ puslapį, tai jis iškart gali išsiųsti paklausimą. Pasinaudojęs visais komunikacijos įrankiais verslas gali būti lengvai identifikuojamas.

Parodos – tai ta vieta, kur su potencialiu partneriu ar klientu bendraujama tiesiogiai, gyvas kontaktas visuomet išliks svarbus. Taip geriau pažįstame savo klientą, išsiaiškiname jo elgseną, įpročius, mėgstamas paslaugas ar produktus. Iš pirmų lūpų išgirstame vertinimus, atsiliepimus, nepasitenkinimo priežastis, patirtį, lūkesčius ir pan. Tyrimai rodo, kad siekiant parduoti vidutiniškai reikia apie 5 skambučių, o po dalyvavimo parodoje užtenka vos 2, nes kontaktas jau būna užmegztas, pasitikėjimas sukurtas.

Šiais laikais bet kokia geografinė lokacija yra lengvai pasiekiama, atstumai vis labiau trumpėja ir tiesiogine, ir perkeltine prasme, todėl mūsų užduotis – atvežti daugiau užsienio dalyvių ir ekspertų, sprendimų priėmėjų, kurie suinteresuoti mūsų ir kaimyninių šalių rinkomis. Lankytojai jau atkreipė dėmesį, kad parodose ne tik eksponuojamos naujovės, bet kartu vyksta ir dešimtys teminių renginių, iš esmės papildančių parodas: konferencijos, pranešimai, prisistatymai, B2B susitikimai. Lietuvoje parodose apsilanko nemažai galutinių vartotojų, bet džiaugiuosi, kad šalia auga ir įmonių atstovų arba kitaip tariant sprendimų priėmėjų srautas, būtent nuo jų priklauso būsimos partnerystės ir verslo plėtra.

Anot apklausų, net 64% įmonių parodose apsisprendžia dalyvauti dėl tikslinių lankytojų, 38% svarbi parodos vieta – taigi mūsų tikslas praplėsti geografines ribas ir organizuoti parodas, skirtas, pvz., visiems kaimynams: Baltijos jūros regiono šalims, Baltarusijai, Rusijai. Pradėjome derybas ir artimiausiu metu tikiuosi užmegsime santykius su Kinija parodų versle, tai mūsų dalyviams suteiks nemažai naujų galimybių. Kinija tampa vis atviresnė Europai, tad aktyviai investuoja ir nori pritraukti vis daugiau potencialių partnerių. Mūsų geografinė padėtis yra labai gera, tad turime galimybių tapti savotišku tiltu Kinijai.

FOTOGALERIJA Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus (13 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pusmetis nuo BDAR įsigaliojimo: ore kabančių klausimų – į valias Premium

Praėjus kiek daugiau nei pusmečiui nuo gegužės 25 d., kai įsigaliojo Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas...

Rinkodara
09:58
„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
09:41
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
08:58
Duomenų apsauga – kiauras rėtis 1

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), dar prieš įsigaliodamas ilgą laiką bauginęs duomenų...

Rinkodara
07:32
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
05:45
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 6

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau