Kas tai? Eksperto įžvalgos

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus

Publikuota: 2018-12-03
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“
Justinas Bortkevičius, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius: „Paroda sugrąžina žmogišką bendravimą.“

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių. Tačiau prieš kiekvieną parodą privalu atlikti namų darbus, nes jei atvyksi nepasiruošęs – laukiamo rezultato nepasieksi. Tokiomis įžvalgomis prasidėjo pokalbis su Justinu Bortkevičiumi, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktoriumi.

Parodos – tai naujos tendencijos, nauji produktai ir paslaugos. Sparčiai tobulėjant technologijoms žmonės turi vis mažiau laiko, todėl galimybė atrasti po vienu stogu viską, kas domina konkrečioje srityje – tai puikus būdas  sutaupyti. Ir kalbu ne tik apie pinigus, bet ir apie kitą valiutą – laiką. Kai vienu metu, vienoje vietoje susirenka visi sektoriaus žaidėjai, akivaizdu – tai duoda impulsą naujų kontaktų užmezgimui. Kiekvienoje parodoje lankytojai ir dalyviai gauna informacijos apie rinkos tendencijas bei prognozes. Juk būtent parodos iškelia ir gvildena pagrindines konkretaus sektoriaus temas, problemas. Todėl kiekvienai įmonei, norinčiai neatsilikti nuo rinkos tendencijų, parodos tampa savotiška sudedamąja sėkmingo verslo dalimi.

Labai svarbu, kad kiekviena įmonė, nusprendusi dalyvauti parodoje, išsikeltų sau pagrindinius tikslus: dėl ko parodoje dalyvaujama, kokia žinutė komunikuojama galutiniam vartotojui ar potencialiam partneriui. Ar tai naujo produkto, paslaugos pristatymas, o galbūt keičiamas įvaizdis? Visa tai turi atsispindėti ir parodoje. Galbūt verta pagalvoti apie kitokį, išskirtinį stendą, kuris neštų pagrindinę žinutę. Juk visos įmonės labai daug laiko skiria savo įvaizdžiui, pagalvoja apie viską: nuo logotipo, pakuotės iki darbuotojo aprangos, nes visa tai sukuria jų identitetą. Parodos ne išimtis, čia taip pat tikimės, kad įmonės įneš savo unikalumo.

Dalyvavimas parodoje – ypač svarbus marketingo veiksmas, kuriam reikia ruoštis bent 3–4 mėnesius. Tiesa, pirma tam būtina metų biudžete suplanuoti lėšų, nors, palyginti su kitomis marketingo priemonėmis, tai nėra labai brangu – priklausomai nuo ploto dalyvavimas parodoje gali kainuoti 1.000–3.000 Eur – tiek kainuoja plotas ir standartinis įrengimas. Įsigijus plotą pasiruošimas parodai nesibaigia, atvirkščiai – tik prasideda. Kiekviena paroda turi savo koncepciją,  išskirtinę žinutę, kurią transliuoja rinkai. Turėdami šias žinias mes kiekvienai atėjusiai įmonei ieškome sprendimų, atitinkančių jos poreikį.

Kiekvienas verslas turi potencialių vartotojų ir partnerių ratą, konkurencinę aplinką. Organizuodami parodas mes, „Litexpo“, norime pritraukti ir galutinį vartotoją, ir specialistą, ir įmonę – partnerį. Kasmet surengiame apie 250 įvairių renginių ir 20 parodų, jose sulaukiame apie 350.000 lankytojų. Per 2–3 parodos dienas joje apsilanko 15.000–20.000 žmonių – tai milžiniškas srautas, kuris gali virsti labai naudingais kontaktais, pelningais sandoriais. Šiuo atveju taip pat svarbus ir dalyvių įsitraukimas, aktyvi komunikacija. Užsienyje parodose patys dalyviai inicijuoja apie 70% verslas verslui (B2B) atvykstančio srauto. Pavyzdžiui, jei įmonė nori susitikti su tam tikrais dizaineriais ar architektas, tai turi juos skatinti ir informuoti apie savo ketinimus, pakviesti į verslo susitikimą, juk ne paslaptis, kad parodos – tai tam tikra verslo susitikimų kalvė. Verslas turi kontaktuoti savais kanalais, tikslingais adresais pranešti, kad dalyvauja, pristato naują produktą ar technologijas.

Beje, iki kovo „Litexpo“ planuojame įdiegti modernią parodų organizavimo sistemą, kuri dalyviams pagelbės nuo registracijos ir tinkamo stendo pasirinkimo iki tikslinių susitikimų planavimo ir potencialių klientų pakvietimo. Šios sistemos tikslas – kiek įmanoma sumažinti laiko sąnaudas registruojantis parodoje. „Litexpo“ yra pasaulio parodų verslo asociacijos UFI narė, mes didžiausias parodų centras Baltijos šalyse, tad ne tik nenorime atsilikti nuo pasaulinių tendencijų, bet ketiname jas diegti šiame regione, viena iš pagrindinių – tai komfortiškas ir maksimaliai trumpas registracijos laikas su kompleksiniu paslaugų krepšeliu.

Jau minėjau, kad labai svarbu įmonei išsiskirti iš srauto, o skatindami dalyvius geriau pasiruošti parodoms, neužmirštame gražiausio stendo rinkimų. Naujų tendencijų atneša ir progresyviausi dalyviai, kurie pasirengia interaktyvius ir greitus pristatymus, kad atėjusiam lankytojui nereiktų gaišti laiko sužinant, kas jam aktualu. Lietuvoje tokių įmonių nėra daug, bet jų nuolat daugėja. O pavyzdžiui, šį rudenį Kinijoje vykusioje Pasaulio importo parodoje buvo naudojamasi programėle „WeChat“, kurios veikimo principas panašus į „Viber“ ar „WhatsApp“. Kiekvienas stendas, siekdamas būti patrauklus klientui, turi QR kodą, kurį nuskaitęs dalyvis gauna visą informaciją apie įmonę, o grįžęs namo turi visus tiesioginius kontaktus, su kuriais iškart gali susisiekti. Tai pasaulinė praktika, kuria jau naudojasi labiau išsivysčiusios šalys, Lietuva dar pakeliui į šiuo pokyčius.

Beje, svarbus ne tik dalyvių pasiruošimas, bet ir lankytojų, ypač verslo atstovų. Jeigu einama į parodą, geriausia jau iš anksto atlikti namų darbus, susipažinti su dalyviais, jų pasiūlymais: kas dalyvauja, koks sektorius, kaip save pristato ir pozicionuoja. Tai leidžia nepasiklysti ir atėjusgauti tai, ko iš tiesų norima.

Didžioji dalis ateinančiųjų į parodą iš anksto žino, ką nori aplankyti ir kokios informacijos gauti. Taigi dalyviams svarbu tinkamai užpildyti savo duomenis, pateikti pagrindinę informaciją, kuri vėliau keliama į „Litexpo“ puslapį bei programėlę. Taip sutrumpinamas kelias, o ir susitikimus organizuoti žymiai lengviau. Tinkamas skaitmeninis pasiruošimas dalyvauti parodose sutaupo 45% kaštų. Jei atėjęs lankytojas gali lengvai rasti tave, tavo interneto svetainę ar „Facebook“ puslapį, tai jis iškart gali išsiųsti paklausimą. Pasinaudojęs visais komunikacijos įrankiais verslas gali būti lengvai identifikuojamas.

Parodos – tai ta vieta, kur su potencialiu partneriu ar klientu bendraujama tiesiogiai, gyvas kontaktas visuomet išliks svarbus. Taip geriau pažįstame savo klientą, išsiaiškiname jo elgseną, įpročius, mėgstamas paslaugas ar produktus. Iš pirmų lūpų išgirstame vertinimus, atsiliepimus, nepasitenkinimo priežastis, patirtį, lūkesčius ir pan. Tyrimai rodo, kad siekiant parduoti vidutiniškai reikia apie 5 skambučių, o po dalyvavimo parodoje užtenka vos 2, nes kontaktas jau būna užmegztas, pasitikėjimas sukurtas.

Šiais laikais bet kokia geografinė lokacija yra lengvai pasiekiama, atstumai vis labiau trumpėja ir tiesiogine, ir perkeltine prasme, todėl mūsų užduotis – atvežti daugiau užsienio dalyvių ir ekspertų, sprendimų priėmėjų, kurie suinteresuoti mūsų ir kaimyninių šalių rinkomis. Lankytojai jau atkreipė dėmesį, kad parodose ne tik eksponuojamos naujovės, bet kartu vyksta ir dešimtys teminių renginių, iš esmės papildančių parodas: konferencijos, pranešimai, prisistatymai, B2B susitikimai. Lietuvoje parodose apsilanko nemažai galutinių vartotojų, bet džiaugiuosi, kad šalia auga ir įmonių atstovų arba kitaip tariant sprendimų priėmėjų srautas, būtent nuo jų priklauso būsimos partnerystės ir verslo plėtra.

Anot apklausų, net 64% įmonių parodose apsisprendžia dalyvauti dėl tikslinių lankytojų, 38% svarbi parodos vieta – taigi mūsų tikslas praplėsti geografines ribas ir organizuoti parodas, skirtas, pvz., visiems kaimynams: Baltijos jūros regiono šalims, Baltarusijai, Rusijai. Pradėjome derybas ir artimiausiu metu tikiuosi užmegsime santykius su Kinija parodų versle, tai mūsų dalyviams suteiks nemažai naujų galimybių. Kinija tampa vis atviresnė Europai, tad aktyviai investuoja ir nori pritraukti vis daugiau potencialių partnerių. Mūsų geografinė padėtis yra labai gera, tad turime galimybių tapti savotišku tiltu Kinijai.

FOTOGALERIJA Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus (13 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Maximos“ ir „Top Sport“ reklamos – dėmesio centre Premium

Tarp labiausiai įsiminusių šio rudens reklamų karaliauja prekybos tinklo „Maxima“ kampanija su „Minions“...

Rinkodara
05:45
Su tinklaraštininko J. Laukaičio idėja garsina Vilnių

Prieš metus įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs keliautojas, socialinių tinklų...

Rinkodara
2019.10.22
„Daumantai LT“ patirtis: nuo pigių kopijų iki savo prekės ženklų Premium

Kėdainių pagardų gamintoja „Daumantai LT“ pristatė naują prekės ženklą „Wow mama“, su kuriuo tikisi sumažinti...

Prekyba
2019.10.22
„Maxima LT“ skirta bauda už nesąžiningus veiksmus su tiekėjais

Konkurencijos taryba pripažino, kad „Maxima LT“ pažeidė Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų...

Prekyba
2019.10.22
„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
2019.10.22
„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 6

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  23

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau