Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai: „Žalgirio“ pavyzdys

Reklama publikuota: 2018-11-30
„Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamų emocijų, marškinėlius jie galėjo neštis namo, todėl įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis.Žalgiris.lt nuotr.
svg svg
„Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamų emocijų, marškinėlius jie galėjo neštis namo, todėl įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis.Žalgiris.lt nuotr.

Esant didžiulei konkurencijai ir informacijos pertekliui rinkodaros specialistai verčiasi per galvą mėgindami sugalvoti, kuo gi dar nustebinti pasiūlymų išlepintą vartotoją ir kaip patraukti jo dėmesį. Tyrimai rodo, kad yra gana paprastų receptų, kurie didina ir susidomėjimą, ir pasitikėjimą paslauga ar preke – tereikia vartotojui jas pamatyti, kai patiriamos teigiamos emocijos.

2017 m. „Yahoo“ atliktas tyrimas parodė, kad reklama tampa veiksmingesnė net iki 40 %, kai ji transliuojama teigiamame emociniame kontekste. Tyrimo metu buvo tiriama vartotojų emocinė būklė ir kaip labai jie linkę pastebėti reklamas vyraujant įvairioms nuotaikoms. Paaiškėjo, kad kai vartotojai yra patenkinti ir gerai nusiteikę, jie 24 % imlesni bet kokiam turiniui ir net 40 % imlesni reklamai skaitmeniniuose kanaluose.

Padeda tinkami kanalai

Pasąmonėje išlieka ne tik tiesiogiai pasakyta žinutė ar pademonstruotas prekių ženklas, ši informacija užsikoduoja kartu su kontekstu, kuris buvo išvydus reklamą: jausmais, veiksmais, aplink buvusiais žmonėmis. Aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklas, sukelia asociacijas atmintyje.

Dabartinės reklaminės priemonės leidžia nukreipti žinutę į tam tikrą tikslinę auditoriją, kurios demografiniai duomenys, pomėgiai ar įpročiai yra žinomi. Tačiau ne visada yra galimybė valdyti, kokiame kontekstas yra vaizduojama reklama. Kur yra žinutės gavėjas: patogiai įsitaisęs namuose, ar baigia prarasti kantrybę ilgoje eilėje prekybos centre? Kaip jis tuo metu jaučiasi? Kokie žmonės jį supa? Koks dar turinys yra prieš jo akis ar šalia jo?

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tinkamo konteksto parinkimas, kuriame rodoma reklama, leidžia žinutę nukreipti ne tik į tam tikrą auditoriją, bet ir į tam tikrą emocinę būseną bei nusiteikimą. Gyvos muzikos pasirodymas, sporto varžybos, festivaliai ir kiti renginiai, kuriuose dalyvių būsena – pakylėta, yra puikūs reklamos kanalai, o pasirinktas būdas – fantazijos reikalas.

Pasitelkia emocionalias akimirkas

Paulius Motiejūnas, Kauno „Žalgirio“ krepšinio komandos ir to paties pavadinimo arenos direktorius, pasakoja, kad renginiai šioje arenoje sulaukia ne tik daug dalyvių, bet ir norinčių bendradarbiauti su komanda bei tokiu būdu tapti bendruomenės dalimi ir pristatyti savo prekių ženklą.

„Žmonės Lietuvoje krepšinį dievina, taigi su krepšiniu susijusios emocijos paprastai būna teigiamos. Net ir komandai pralaimėjus vienose ar kitose rungtynėse, krepšinio fanai nenusimena, nes vien dalyvavimas svarbiose rungtynėse arenoje jiems yra didis įvykis“, – teigia P. Motiejūnas.

Anot jo, tai suprasdami „Žalgirio“ rėmėjai ieško įdomių būdų reklamuotis teigiamų emocijų kontekste. Pvz., UAB „Švyturys-Utenos alus“ pristatė marškinėlius su „Utenos Radler Nealkoholinis“ prekių ženklo logotipu. Marškinėlius sirgaliai rado ant kėdžių atvykę į balandžio 24 d. „Žalgirio“ arenoje vykusias Kauno „Žalgirio“ ir Pirėjo „Olympiacos“ rungtynes.

„Tai buvo puikiai išnaudota kulminacijos akimirka, „Žalgirio“ komanda buvo geriausioje sportinėje formoje, o sirgaliai – geriausioje emocinėje formoje. Marškinėliai buvo matomi per televiziją visoje Europoje, rungtynes žiūrėjo milijonai žmonių visame pasaulyje. „Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamas emocijas, marškinėlius jie galėjo neštis namo, taigi be abejonės įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis“, – pasakoja P. Motiejūnas.

Taikosi ir į verslo segmentą

„Žalgirio“ arenoje reklamai vietą randa ir siūlantys produkciją verslui. Jau penktąjį sezoną įvairiausių įmonių atstovai ar aukščiausios klasės paslaugų gerbėjai mėgaujasi arenos partnerio „Audi“ vardu pavadinto klubo privilegijomis. Ilgalaikio bendradarbiavimo rezultatas – sukurta gerbėjų itin trokštama aukšto lygio paslauga, kuri kuria vertę ne tik komandai, bet ir partneriui. Jau keleri metai iš eilės „Audi“ klube išparduodamos visos vietos, o norintieji abonementus įsigyti klube ateinančiame sezone, registruojami į eilę. Anot Vytauto Švedo, UAB „Autojuta“ pardavimų vadovo, išskirtinė erdvė prisideda prie gerų sirgalių emocijų, o įmonei tai nuolatinė proga išnaudoti reklamos galimybes.

„Klubo nariai turi galimybę rungtynes stebėti iš pačių geriausių vietų, išvengti eilių prie įėjimo, mėgautis išskirtiniu maistu, susitikti su bendraminčiais – visi šie dalykai prisideda prie gerų emocijų sustiprinimo. Tačiau ne paslaptis, kad narystė „Audi“ klube nėra pigi, ji, kaip ir „Audi“ automobiliai, skirta premium segmentui – tai per labai tankų rėtį atsijota tikslinė mūsų auditorija: „Audi“ klubas leidžia ją efektyviai pasiekti, pristatyti naujausius automobilių modelius tuo besidomintiems žmonėms, o kartu patirti ir unikalią rungtynių dvasią“, – pasakoja V. Švedas.

Jis teigia, kad iš esmės naujo automobilio pirkimas yra paremtas gera emocija, tačiau ta emocija gali būti sustiprinama malonia patirtimi arenoje: „Jeigu potencialus klientas pasidalija patirtomis emocijomis su artimaisiais pasakodamas apie mūsų automobilius ar į saloną atvyksta su geromis emocijomis, kurių pasisėmė arenoje, mūsų tikslas pasiektas ir vienas tvirtas žingsnis realaus pardavimo link – padarytas“, – tvirtina V. Švedas. 

FOTOGALERIJA Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai (11 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Kaip išsiaiškinti, ko nori vartotojas, arba 15% laiko taisyklė Premium

Vienas pagrindinių įrankių vartotojų patirčiai įvertinti yra klientų pasitenkinimo rodiklis NPS (angl. „Net...

Rinkodara
17:00
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2022.04.01
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
2022.04.01
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
„Novaturo“ ir „Tez Tour“ nauji degalų mokesčiai – rakštis kelionių agentūroms ir klientams Premium 6

Į rekordines aukštumas šovusios degalų kainos – galvos skausmas pandemijos žaizdas tebesikuopiantiems...

Prekyba
2022.03.28
Auditorių išvada: kokybės standarto ženklai – devynioms komunikacijos agentūroms 2

Nepriklausoma audito bendrovė „Nexia JK“ atliko vertinimą ir pateikė išvadas, kad devynios rinkoje...

Rinkodara
2022.03.27
Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose metų agentūros titulas – Lietuvos bendrovei 1

Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication Awards“ geriausia metų...

Rinkodara
2022.03.26
„Kantar“ pasaulinis prekybos įmonių reitingas: TOP 50 sėkmingiausiųjų Premium 1

2022-ųjų tyrimų bendrovės „Kantar“ TOP 50 įtakingiausių prekybos sektoriaus įmonių sąrašas sudarytas...

Prekyba
2022.03.26
Dar viena absurdo istorija – NTAKD akiratyje „Heroes“ alus 6

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD), sulaukęs skundo, pradėjo tyrimą, ar...

Prekyba
2022.03.25
Reputacijos lyderiai karo akivaizdoje remia tyliai, nors kuklumo čia nereikia Premium 2

Daugiau nei mėnesį tebesitęsiantis Rusijos karas prieš Ukrainą sutelkė verslus ir žmones paramai. VŽ kalbina...

Rinkodara
2022.03.25
Didmenininkė „Osama“: veiklos metodai keičiasi Premium

Didmeninės prekybos bendrovės „Osama“ asortimente visuomet buvo nemažai ukrainietiškų prekių, kurių tiekimas...

Prekyba
2022.03.25
Aukščiausiasis Teismas: „Kesko" ir „Senukų“ ginčą nagrinės arbitražas

Statybos, remonto ir buities prekių tinklo „Kesko Senukai Lithuania“ ir jos pagrindinės akcininkės Suomijos...

Prekyba
2022.03.24
Kauno „Šilas“ plečiasi į Vilnių: investuos 13 mln. Eur Premium 2

Mažmeninės prekybos bendrovės „Eiginta“, valdančios parduotuves „Šilas“, sprendimas centralizuoti prekių...

Prekyba
2022.03.24
Iš Baltarusijos pasitraukusios Kanados „Colliers“ komanda šalyje toliau veiks vienodai skambančiu pavadinimu Premium

Kanados nekilnojamojo turto paslaugų kompanijai „Colliers International Group“ kovo pradžioje paskelbus apie...

Statyba ir NT
2022.03.24
Saugią darbo vietą iškeitė į savo verslą: „Topo centro“ atstovas spaudai ėmė kepti traškučius Premium 8

Didžiausio Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos tinklo „Topo centras“ atstovas spaudai Žilvinas...

Prekyba
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku