Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai: „Žalgirio“ pavyzdys

Publikuota: 2018-11-30
„Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamų emocijų, marškinėlius jie galėjo neštis namo, todėl įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis.Žalgiris.lt nuotr.
„Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamų emocijų, marškinėlius jie galėjo neštis namo, todėl įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis.Žalgiris.lt nuotr.

Esant didžiulei konkurencijai ir informacijos pertekliui rinkodaros specialistai verčiasi per galvą mėgindami sugalvoti, kuo gi dar nustebinti pasiūlymų išlepintą vartotoją ir kaip patraukti jo dėmesį. Tyrimai rodo, kad yra gana paprastų receptų, kurie didina ir susidomėjimą, ir pasitikėjimą paslauga ar preke – tereikia vartotojui jas pamatyti, kai patiriamos teigiamos emocijos.

2017 m. „Yahoo“ atliktas tyrimas parodė, kad reklama tampa veiksmingesnė net iki 40 %, kai ji transliuojama teigiamame emociniame kontekste. Tyrimo metu buvo tiriama vartotojų emocinė būklė ir kaip labai jie linkę pastebėti reklamas vyraujant įvairioms nuotaikoms. Paaiškėjo, kad kai vartotojai yra patenkinti ir gerai nusiteikę, jie 24 % imlesni bet kokiam turiniui ir net 40 % imlesni reklamai skaitmeniniuose kanaluose.

Padeda tinkami kanalai

Pasąmonėje išlieka ne tik tiesiogiai pasakyta žinutė ar pademonstruotas prekių ženklas, ši informacija užsikoduoja kartu su kontekstu, kuris buvo išvydus reklamą: jausmais, veiksmais, aplink buvusiais žmonėmis. Aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklas, sukelia asociacijas atmintyje.

Dabartinės reklaminės priemonės leidžia nukreipti žinutę į tam tikrą tikslinę auditoriją, kurios demografiniai duomenys, pomėgiai ar įpročiai yra žinomi. Tačiau ne visada yra galimybė valdyti, kokiame kontekstas yra vaizduojama reklama. Kur yra žinutės gavėjas: patogiai įsitaisęs namuose, ar baigia prarasti kantrybę ilgoje eilėje prekybos centre? Kaip jis tuo metu jaučiasi? Kokie žmonės jį supa? Koks dar turinys yra prieš jo akis ar šalia jo?

Tinkamo konteksto parinkimas, kuriame rodoma reklama, leidžia žinutę nukreipti ne tik į tam tikrą auditoriją, bet ir į tam tikrą emocinę būseną bei nusiteikimą. Gyvos muzikos pasirodymas, sporto varžybos, festivaliai ir kiti renginiai, kuriuose dalyvių būsena – pakylėta, yra puikūs reklamos kanalai, o pasirinktas būdas – fantazijos reikalas.

Pasitelkia emocionalias akimirkas

Paulius Motiejūnas, Kauno „Žalgirio“ krepšinio komandos ir to paties pavadinimo arenos direktorius, pasakoja, kad renginiai šioje arenoje sulaukia ne tik daug dalyvių, bet ir norinčių bendradarbiauti su komanda bei tokiu būdu tapti bendruomenės dalimi ir pristatyti savo prekių ženklą.

„Žmonės Lietuvoje krepšinį dievina, taigi su krepšiniu susijusios emocijos paprastai būna teigiamos. Net ir komandai pralaimėjus vienose ar kitose rungtynėse, krepšinio fanai nenusimena, nes vien dalyvavimas svarbiose rungtynėse arenoje jiems yra didis įvykis“, – teigia P. Motiejūnas.

Anot jo, tai suprasdami „Žalgirio“ rėmėjai ieško įdomių būdų reklamuotis teigiamų emocijų kontekste. Pvz., UAB „Švyturys-Utenos alus“ pristatė marškinėlius su „Utenos Radler Nealkoholinis“ prekių ženklo logotipu. Marškinėlius sirgaliai rado ant kėdžių atvykę į balandžio 24 d. „Žalgirio“ arenoje vykusias Kauno „Žalgirio“ ir Pirėjo „Olympiacos“ rungtynes.

„Tai buvo puikiai išnaudota kulminacijos akimirka, „Žalgirio“ komanda buvo geriausioje sportinėje formoje, o sirgaliai – geriausioje emocinėje formoje. Marškinėliai buvo matomi per televiziją visoje Europoje, rungtynes žiūrėjo milijonai žmonių visame pasaulyje. „Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamas emocijas, marškinėlius jie galėjo neštis namo, taigi be abejonės įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis“, – pasakoja P. Motiejūnas.

Taikosi ir į verslo segmentą

„Žalgirio“ arenoje reklamai vietą randa ir siūlantys produkciją verslui. Jau penktąjį sezoną įvairiausių įmonių atstovai ar aukščiausios klasės paslaugų gerbėjai mėgaujasi arenos partnerio „Audi“ vardu pavadinto klubo privilegijomis. Ilgalaikio bendradarbiavimo rezultatas – sukurta gerbėjų itin trokštama aukšto lygio paslauga, kuri kuria vertę ne tik komandai, bet ir partneriui. Jau keleri metai iš eilės „Audi“ klube išparduodamos visos vietos, o norintieji abonementus įsigyti klube ateinančiame sezone, registruojami į eilę. Anot Vytauto Švedo, UAB „Autojuta“ pardavimų vadovo, išskirtinė erdvė prisideda prie gerų sirgalių emocijų, o įmonei tai nuolatinė proga išnaudoti reklamos galimybes.

„Klubo nariai turi galimybę rungtynes stebėti iš pačių geriausių vietų, išvengti eilių prie įėjimo, mėgautis išskirtiniu maistu, susitikti su bendraminčiais – visi šie dalykai prisideda prie gerų emocijų sustiprinimo. Tačiau ne paslaptis, kad narystė „Audi“ klube nėra pigi, ji, kaip ir „Audi“ automobiliai, skirta premium segmentui – tai per labai tankų rėtį atsijota tikslinė mūsų auditorija: „Audi“ klubas leidžia ją efektyviai pasiekti, pristatyti naujausius automobilių modelius tuo besidomintiems žmonėms, o kartu patirti ir unikalią rungtynių dvasią“, – pasakoja V. Švedas.

Jis teigia, kad iš esmės naujo automobilio pirkimas yra paremtas gera emocija, tačiau ta emocija gali būti sustiprinama malonia patirtimi arenoje: „Jeigu potencialus klientas pasidalija patirtomis emocijomis su artimaisiais pasakodamas apie mūsų automobilius ar į saloną atvyksta su geromis emocijomis, kurių pasisėmė arenoje, mūsų tikslas pasiektas ir vienas tvirtas žingsnis realaus pardavimo link – padarytas“, – tvirtina V. Švedas. 

FOTOGALERIJA Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp savaitės reklamų: puokštė kalėdinio šurmulio

Tarp naujausių savaitės reklamų: išmanios šventės su „Bite Lietuva“ (reklamos agentūra „DDB Vilnius“),...

Rinkodara
19:09
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 2

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
17:59
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
13:21
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 1

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
08:21
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 3

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Teismo sprendimas: „Pigu“ reklama klaidino vartotojus 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė bendrovės „Pigu“ skundą ir patvirtino, kad Konkurencijos...

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė 2019 m. biudžeto projekte atsižvelgė į siūlymus dėl mokesčių 3

Vyriausybės Seimui grąžintame 2019 m. Valstybės biudžeto projekte Vyriausybė atsižvelgė į siūlymus mažinti...

Finansai
2018.12.03
Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios Rėmėjo turinys

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus...

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus Rėmėjo turinys

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių.

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė rengiasi steigti įvaizdžio komisiją 2

Vyriausybė kitų metų pradžioje ketina steigti komisiją, kuri rūpinsis šalies įvaizdžio formavimu.

Rinkodara
2018.12.02
Įtakingiausia „Twitter“ paskyroje – dainininkė Taylor Swift 5

JAV atlikėja Taylor Swift šiemet savo tviterio paskyroje paliko tik 13 įrašų, tačiau tai jai nesutrukdė tapti...

Laisvalaikis
2018.12.02
Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais 1

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių –...

Rinkodara
2018.12.01
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
Kaip lietuviai pratinosi prie reklamos (I): prieš 100 metų Premium 1

XIX a. pabaigoje kaimuose ir miesteliuose duris atvėrus pirmosioms lietuviškoms parduotuvėms, susidurta su...

Verslo klasė
2018.11.30
Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai: „Žalgirio“ pavyzdys Rėmėjo turinys

Esant didžiulei konkurencijai ir informacijos pertekliui rinkodaros specialistai verčiasi per galvą mėgindami...

Rinkodara
2018.11.30
Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas Rėmėjo turinys

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų...

Rinkodara
2018.11.29
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau