Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai: „Žalgirio“ pavyzdys

Publikuota: 2018-11-30
„Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamų emocijų, marškinėlius jie galėjo neštis namo, todėl įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis.Žalgiris.lt nuotr.
„Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamų emocijų, marškinėlius jie galėjo neštis namo, todėl įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis.Žalgiris.lt nuotr.

Esant didžiulei konkurencijai ir informacijos pertekliui rinkodaros specialistai verčiasi per galvą mėgindami sugalvoti, kuo gi dar nustebinti pasiūlymų išlepintą vartotoją ir kaip patraukti jo dėmesį. Tyrimai rodo, kad yra gana paprastų receptų, kurie didina ir susidomėjimą, ir pasitikėjimą paslauga ar preke – tereikia vartotojui jas pamatyti, kai patiriamos teigiamos emocijos.

2017 m. „Yahoo“ atliktas tyrimas parodė, kad reklama tampa veiksmingesnė net iki 40 %, kai ji transliuojama teigiamame emociniame kontekste. Tyrimo metu buvo tiriama vartotojų emocinė būklė ir kaip labai jie linkę pastebėti reklamas vyraujant įvairioms nuotaikoms. Paaiškėjo, kad kai vartotojai yra patenkinti ir gerai nusiteikę, jie 24 % imlesni bet kokiam turiniui ir net 40 % imlesni reklamai skaitmeniniuose kanaluose.

Padeda tinkami kanalai

Pasąmonėje išlieka ne tik tiesiogiai pasakyta žinutė ar pademonstruotas prekių ženklas, ši informacija užsikoduoja kartu su kontekstu, kuris buvo išvydus reklamą: jausmais, veiksmais, aplink buvusiais žmonėmis. Aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklas, sukelia asociacijas atmintyje.

Dabartinės reklaminės priemonės leidžia nukreipti žinutę į tam tikrą tikslinę auditoriją, kurios demografiniai duomenys, pomėgiai ar įpročiai yra žinomi. Tačiau ne visada yra galimybė valdyti, kokiame kontekstas yra vaizduojama reklama. Kur yra žinutės gavėjas: patogiai įsitaisęs namuose, ar baigia prarasti kantrybę ilgoje eilėje prekybos centre? Kaip jis tuo metu jaučiasi? Kokie žmonės jį supa? Koks dar turinys yra prieš jo akis ar šalia jo?

Tinkamo konteksto parinkimas, kuriame rodoma reklama, leidžia žinutę nukreipti ne tik į tam tikrą auditoriją, bet ir į tam tikrą emocinę būseną bei nusiteikimą. Gyvos muzikos pasirodymas, sporto varžybos, festivaliai ir kiti renginiai, kuriuose dalyvių būsena – pakylėta, yra puikūs reklamos kanalai, o pasirinktas būdas – fantazijos reikalas.

Pasitelkia emocionalias akimirkas

Paulius Motiejūnas, Kauno „Žalgirio“ krepšinio komandos ir to paties pavadinimo arenos direktorius, pasakoja, kad renginiai šioje arenoje sulaukia ne tik daug dalyvių, bet ir norinčių bendradarbiauti su komanda bei tokiu būdu tapti bendruomenės dalimi ir pristatyti savo prekių ženklą.

„Žmonės Lietuvoje krepšinį dievina, taigi su krepšiniu susijusios emocijos paprastai būna teigiamos. Net ir komandai pralaimėjus vienose ar kitose rungtynėse, krepšinio fanai nenusimena, nes vien dalyvavimas svarbiose rungtynėse arenoje jiems yra didis įvykis“, – teigia P. Motiejūnas.

Anot jo, tai suprasdami „Žalgirio“ rėmėjai ieško įdomių būdų reklamuotis teigiamų emocijų kontekste. Pvz., UAB „Švyturys-Utenos alus“ pristatė marškinėlius su „Utenos Radler Nealkoholinis“ prekių ženklo logotipu. Marškinėlius sirgaliai rado ant kėdžių atvykę į balandžio 24 d. „Žalgirio“ arenoje vykusias Kauno „Žalgirio“ ir Pirėjo „Olympiacos“ rungtynes.

„Tai buvo puikiai išnaudota kulminacijos akimirka, „Žalgirio“ komanda buvo geriausioje sportinėje formoje, o sirgaliai – geriausioje emocinėje formoje. Marškinėliai buvo matomi per televiziją visoje Europoje, rungtynes žiūrėjo milijonai žmonių visame pasaulyje. „Žalgirio“ spalvomis mirganti arena sirgaliams suteikė nepakartojamas emocijas, marškinėlius jie galėjo neštis namo, taigi be abejonės įsiminė reklamuotą prekių ženklą ir susiejo jį su geromis emocijomis“, – pasakoja P. Motiejūnas.

Taikosi ir į verslo segmentą

„Žalgirio“ arenoje reklamai vietą randa ir siūlantys produkciją verslui. Jau penktąjį sezoną įvairiausių įmonių atstovai ar aukščiausios klasės paslaugų gerbėjai mėgaujasi arenos partnerio „Audi“ vardu pavadinto klubo privilegijomis. Ilgalaikio bendradarbiavimo rezultatas – sukurta gerbėjų itin trokštama aukšto lygio paslauga, kuri kuria vertę ne tik komandai, bet ir partneriui. Jau keleri metai iš eilės „Audi“ klube išparduodamos visos vietos, o norintieji abonementus įsigyti klube ateinančiame sezone, registruojami į eilę. Anot Vytauto Švedo, UAB „Autojuta“ pardavimų vadovo, išskirtinė erdvė prisideda prie gerų sirgalių emocijų, o įmonei tai nuolatinė proga išnaudoti reklamos galimybes.

„Klubo nariai turi galimybę rungtynes stebėti iš pačių geriausių vietų, išvengti eilių prie įėjimo, mėgautis išskirtiniu maistu, susitikti su bendraminčiais – visi šie dalykai prisideda prie gerų emocijų sustiprinimo. Tačiau ne paslaptis, kad narystė „Audi“ klube nėra pigi, ji, kaip ir „Audi“ automobiliai, skirta premium segmentui – tai per labai tankų rėtį atsijota tikslinė mūsų auditorija: „Audi“ klubas leidžia ją efektyviai pasiekti, pristatyti naujausius automobilių modelius tuo besidomintiems žmonėms, o kartu patirti ir unikalią rungtynių dvasią“, – pasakoja V. Švedas.

Jis teigia, kad iš esmės naujo automobilio pirkimas yra paremtas gera emocija, tačiau ta emocija gali būti sustiprinama malonia patirtimi arenoje: „Jeigu potencialus klientas pasidalija patirtomis emocijomis su artimaisiais pasakodamas apie mūsų automobilius ar į saloną atvyksta su geromis emocijomis, kurių pasisėmė arenoje, mūsų tikslas pasiektas ir vienas tvirtas žingsnis realaus pardavimo link – padarytas“, – tvirtina V. Švedas. 

FOTOGALERIJA Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
10:23
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
05:45
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 1

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13
Už puodelį su Mumių slėnio gyventojų atvaizdais – per 6.000 Eur

Unikalus puodelis su Filifjonkos ir jos draugių – garsiųjų knygų apie trolius Mumius autorės suomių rašytojos...

Verslo aplinka
2019.04.13
„Huawei Technologies“ aktyviau dirbs su nuomonės formuotojais  8

Telekomunikacijų bendrovė „Huawei Technologies“ pradeda bendradarbiavimą su nuomonės formuotojų rinkodaros...

Rinkodara
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Prestižiniame Paryžiaus prekybos centre įkurta „About“ ekspozicija

Prabangiausiame Paryžiaus prekybos centre „Le Bon Marche“ savo produkcija pradėjęs prekiauti „Utenos...

Rinkodara
2019.04.11
Parse Error line 0, character 0
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau