Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas

Publikuota: 2018-11-29

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų prekių patenka į ES rinkas, Lietuvos verslininkai gręžiasi ir į kitas šalis. Į Vakarus, anot eksportuotojų, plėstis yra paprasčiau ir priimtiniau, tačiau Rytai verslininkus vilioja mažesne konkurencija ir galimu didesniu pelnu. Vienas iš pagrindinių vienos ar kitos krypties pasirinkimo kriterijų – aiški ir greita prekių ženklų registracija.

Ne paslaptis, kad pagrindinės Lietuvos prekybos šalys Vakaruose – ES valstybės. Aivaras Knieža, VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento direktorius, sako, kad tam yra kelios priežastys.

„Pirma, Lietuvai ES rinkoje lengva prekiauti, nes čia nesunku įregistruoti prekių ženklus. Antra, ši rinka, nors ir konkurencinga, yra ganėtinai didelė ir moki, o Lietuvos gamintojai sugeba prisitaikyti prie jos reikalavimų, pasiūlyti priimtinų produktų. Trečia, įvairios krizės išmokė Lietuvos gamintojus, kad priklausyti nuo vienos rinkos gali būti pražūtinga strategija, nes ta rinka gali užsiverti. Tad daugelis įmonių, kurios tai išgyveno, dabar stengiasi eksportuoti į didesnį šalių skaičių ir mažinti riziką“, – paaiškina A. Knieža.

Anot jo, pagrindinis skirtumas tarp Rytų ir Vakarų šalių rinkų – reikalavimai produktui arba paslaugai: „Vakaruose klientai domisi produkto sudėtimi ir kelia reikalavimus gamintojui, o Rytuose pagrindinis dėmesys skiriamas produkto arba paslaugos funkcionalumui ir statusui. Pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria Lietuvos įmonės Rytuose, yra tinkama prekių ženklų apsauga, patikimo partnerio suradimas, licencijų gavimas. Vakaruose iššūkiai visai kiti – konkurencija ir partnerio, su kuriuo norima dirbti, įtikinimas bendradarbiauti. Prekių ženklų registracija čia taip pat paprastesnė.“

„Verslios Lietuvos“ duomenimis, 2017 m. daugiausia lietuviškų prekių buvo eksportuojama į Vokietiją, Švediją, Lenkiją, Jungtinę Karalystę, Latviją, Norvegiją, Nyderlandus, Daniją, Prancūziją ir Italiją. Populiarios ne ES eksporto šalys vakaruose – JAV ir Šveicarija. Pagrindinės kryptys Rytuose – Nepriklausomų valstybių sandraugos (NVS) šalys (Rusija, Baltarusija, Ukraina), Turkija, Japonija ir Kinija.

„Kaimyninės šalys Lietuvai svarbios todėl, kad įmonės jas gerai pažįsta ir gali eksportuoti atstumui jautrius produktus. Skandinavijos šalys, galima sakyti, yra tapusios namų rinka ir beveik visi Lietuvos eksportuotojai pradėdami plėtrą ten taikosi. Be to, artimiausiose Lietuvai valstybėse yra nesunku įregistruoti prekių ženklus“, – teigia A. Knieža.

Plėtra į Vakarus priimtinesnė

Kad Vakarų ir ES šalys priimtinesnė rinka Lietuvos eksportuotojams patvirtina ne tik statistika. Verslininkai tikina, kad Vakaruose jų produktai priimami geriau nei Rytuose.

Pavyzdžiui, UAB „BIOK laboratorija“, nors savo produkciją eksportuoja į 31 valstybę ir eksporto pajamos sudaro 38% visų pajamų, pagrindinės ir daugiausia pajamų atnešančios eksporto šalys yra Jungtinė Karalystė, Nyderlandai, Lenkija ir Skandinavijos šalys. Vytautas Oleškevičius, „BIOK“ prekybos vadovas, sako, kad įmonė, nors ir eksportuoja savo produkciją į kelias Rytų valstybes, yra susifokusavusi eksportuoti ir populiarinti savo prekių ženklus Vakaruose.

nuotrauka::1 left

„Vakarų rinkos mums priimtinesnės, nes vartotojų įpročiai ir tendencijos tose šalyse yra artimesnės mums. „BIOK“ prekių ženklai ir produktai apskritai yra labiau orientuoti į Vakarus ir čia vyraujančias madas. Be to, šia kryptimi plėstis yra žymiai lengviau dėl laisvo prekių judėjimo ir nereikalingų papildomų registracijų, mat užtenka prekių ženklą užregistruoti europinėje prekių ženklų registracijos sistemoje ir jis iškart apsaugomas visose ES šalyse“, – pasakoja V. Oleškevičius.

„BIOK“ eksportuoja trijų prekių ženklų – „Ecodenta“, „Kilig“ ir „Margarita“ – produkciją. Net 90% visų eksportuojamų produktų yra burnos higienos prekės, pažymėtos „Ecodenta“ prekių ženklu. Šio ženklo produktai keliauja ne tik į Vakarus, bet ir į NVS šalis.

Anot V. Oleškevičiaus, eksportuojama būtent į šias valstybes todėl, kad į ES ir NVS eksportas vyksta lengviau dėl paprastesnės prekių ženklų registracijos: „Norint apsaugoti prekių ženklus ir eksportuoti prekes į ES ir NVS užtenka atlikti po vieną registraciją šiems regionams, kad prekių ženklai čia būtų apsaugoti. Siekiant produktus eksportuoti toliau į Rytus atsiranda keblumų, pagrindinis jų – brangi ir ilgai trunkanti registracija kiekvienoje iš šalių, kur norima prekių ženklą užregistruoti ir eksportuoti prekes.“

Į Vakarus plėtra priimtinesnė ir UAB „Vilniaus duona“. Anot Artūro Kokoškino, bendrovės marketingo direktoriaus, Vakarų šalys yra vienintelė jų eksporto kryptis, nes šiose šalyse yra panaši duonos vartojimo kultūra, be to „Vilniaus duona“ ten jau turi padariusi didžiulį įdirbį.

„Užsienio rinkose parduodama daugiau nei 10% visos bendrovės produkcijos ir šį skaičių planuojama toliau didinti. Labiausiai „Vilniaus duonos“ gaminių pardavimai pernai išaugo Švedijoje, Suomijoje, Estijoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV“, – vardija įmonės marketingo direktorius.

A. Kokoškinas sako, kad „Vilniaus duona“ yra užregistravusi tik vieną prekių ženklą eksportui – „Bakerbird“. Jis skirtas JAV ir ES rinkoms, čia ir yra registruotas. „Registracijos procesas buvo paprastas. Susikūrėme ženklą, kreipėmės į patentinius patikėtinius, kurie padėjo atlikti registraciją“, – prisimena A. Kokoškinas.

Jis perspėja, kad visas eksporto procesas nuo prekių ženklų registracijos iki realaus gaminių išvežimo – lėtas, jam įsibėgėti reikia laiko ir pinigų, taigi eksportą planuojančioms įmonėms derėtų iš anksto tam nusiteikti.

Rūpinasi dizaino apsauga

Kad į Vakarus plėstis paprasčiau patvirtina ir Erika Markovska-Mikulskienė, UAB EMKO vadovė. Nors bendrovės kuriami skandinaviško, minimalistinio dizaino baldai bei interjero elementai eksportuojami ir į Vakarus (ES, Šveicariją, JAV), ir į Rytus (NVS, Japoniją), anot verslininkės, šie produktai yra suprantamesni Vakarų rinkoms. „Didžioji dalis Rytų rinkų renkasi prabangesnį, ekstravagantišką stilių, dėl to mūsų gerbėjų ratas šiose rinkose yra ganėtinai siauras“, – teigia ji.

EMKO vadovė pasakoja, kad pirmoji įmonės eksporto kryptis dėl šios priežasties ir buvo Vakarai, o tiksliau – Vokietija: „Vokiečiai pirmieji pamatė mūsų pirmąjį produktą ir pasiūlė lengvatinėmis sąlygomis dalyvauti vienoje didžiausių Europoje baldų ir interjero parodų „imm Cologne“. Sausį dalyvavome, o balandį gavome pirmuosius užsakymus iš Vokietijos. Mūsų stilistika vokiečiams buvo ir yra labai priimtina, Vokietija ir Prancūzija (antroji mūsų kryptis) šiandien yra didžiausios eksporto rinkos.“

nuotrauka::1 left

EMKO prekių ženklas šiandien registruotas Lietuvoje, o dizainas – ES. E. Markosvka-Mikulskienė sako, kad dizaino apsauga ypač svarbi jį kuriantiems dizaineriams: „Dizaino apsauga būtina ilgalaikėje perspektyvoje, siekiant išvengti kopijų. Nors ir buvome su jomis susidūrę, tačiau kopijos buvo gudriai padarytos, su pakeistomis detalėmis, taigi teisiškai nebuvo galima prikibti. Vis dėlto, dizaino apsauga mūsų prekybos partneriams parodo, kad nesame vienkartinis žaidėjas, rimtai žiūrime į savo kuriamus dizainus ir investuojame į apsaugą.“

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
16:00
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
12:01
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 6

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  23

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau