Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas

Publikuota: 2018-11-29

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų prekių patenka į ES rinkas, Lietuvos verslininkai gręžiasi ir į kitas šalis. Į Vakarus, anot eksportuotojų, plėstis yra paprasčiau ir priimtiniau, tačiau Rytai verslininkus vilioja mažesne konkurencija ir galimu didesniu pelnu. Vienas iš pagrindinių vienos ar kitos krypties pasirinkimo kriterijų – aiški ir greita prekių ženklų registracija.

Ne paslaptis, kad pagrindinės Lietuvos prekybos šalys Vakaruose – ES valstybės. Aivaras Knieža, VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento direktorius, sako, kad tam yra kelios priežastys.

„Pirma, Lietuvai ES rinkoje lengva prekiauti, nes čia nesunku įregistruoti prekių ženklus. Antra, ši rinka, nors ir konkurencinga, yra ganėtinai didelė ir moki, o Lietuvos gamintojai sugeba prisitaikyti prie jos reikalavimų, pasiūlyti priimtinų produktų. Trečia, įvairios krizės išmokė Lietuvos gamintojus, kad priklausyti nuo vienos rinkos gali būti pražūtinga strategija, nes ta rinka gali užsiverti. Tad daugelis įmonių, kurios tai išgyveno, dabar stengiasi eksportuoti į didesnį šalių skaičių ir mažinti riziką“, – paaiškina A. Knieža.

Anot jo, pagrindinis skirtumas tarp Rytų ir Vakarų šalių rinkų – reikalavimai produktui arba paslaugai: „Vakaruose klientai domisi produkto sudėtimi ir kelia reikalavimus gamintojui, o Rytuose pagrindinis dėmesys skiriamas produkto arba paslaugos funkcionalumui ir statusui. Pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria Lietuvos įmonės Rytuose, yra tinkama prekių ženklų apsauga, patikimo partnerio suradimas, licencijų gavimas. Vakaruose iššūkiai visai kiti – konkurencija ir partnerio, su kuriuo norima dirbti, įtikinimas bendradarbiauti. Prekių ženklų registracija čia taip pat paprastesnė.“

„Verslios Lietuvos“ duomenimis, 2017 m. daugiausia lietuviškų prekių buvo eksportuojama į Vokietiją, Švediją, Lenkiją, Jungtinę Karalystę, Latviją, Norvegiją, Nyderlandus, Daniją, Prancūziją ir Italiją. Populiarios ne ES eksporto šalys vakaruose – JAV ir Šveicarija. Pagrindinės kryptys Rytuose – Nepriklausomų valstybių sandraugos (NVS) šalys (Rusija, Baltarusija, Ukraina), Turkija, Japonija ir Kinija.

„Kaimyninės šalys Lietuvai svarbios todėl, kad įmonės jas gerai pažįsta ir gali eksportuoti atstumui jautrius produktus. Skandinavijos šalys, galima sakyti, yra tapusios namų rinka ir beveik visi Lietuvos eksportuotojai pradėdami plėtrą ten taikosi. Be to, artimiausiose Lietuvai valstybėse yra nesunku įregistruoti prekių ženklus“, – teigia A. Knieža.

Plėtra į Vakarus priimtinesnė

Kad Vakarų ir ES šalys priimtinesnė rinka Lietuvos eksportuotojams patvirtina ne tik statistika. Verslininkai tikina, kad Vakaruose jų produktai priimami geriau nei Rytuose.

Pavyzdžiui, UAB „BIOK laboratorija“, nors savo produkciją eksportuoja į 31 valstybę ir eksporto pajamos sudaro 38% visų pajamų, pagrindinės ir daugiausia pajamų atnešančios eksporto šalys yra Jungtinė Karalystė, Nyderlandai, Lenkija ir Skandinavijos šalys. Vytautas Oleškevičius, „BIOK“ prekybos vadovas, sako, kad įmonė, nors ir eksportuoja savo produkciją į kelias Rytų valstybes, yra susifokusavusi eksportuoti ir populiarinti savo prekių ženklus Vakaruose.

nuotrauka::1 left

„Vakarų rinkos mums priimtinesnės, nes vartotojų įpročiai ir tendencijos tose šalyse yra artimesnės mums. „BIOK“ prekių ženklai ir produktai apskritai yra labiau orientuoti į Vakarus ir čia vyraujančias madas. Be to, šia kryptimi plėstis yra žymiai lengviau dėl laisvo prekių judėjimo ir nereikalingų papildomų registracijų, mat užtenka prekių ženklą užregistruoti europinėje prekių ženklų registracijos sistemoje ir jis iškart apsaugomas visose ES šalyse“, – pasakoja V. Oleškevičius.

„BIOK“ eksportuoja trijų prekių ženklų – „Ecodenta“, „Kilig“ ir „Margarita“ – produkciją. Net 90% visų eksportuojamų produktų yra burnos higienos prekės, pažymėtos „Ecodenta“ prekių ženklu. Šio ženklo produktai keliauja ne tik į Vakarus, bet ir į NVS šalis.

Anot V. Oleškevičiaus, eksportuojama būtent į šias valstybes todėl, kad į ES ir NVS eksportas vyksta lengviau dėl paprastesnės prekių ženklų registracijos: „Norint apsaugoti prekių ženklus ir eksportuoti prekes į ES ir NVS užtenka atlikti po vieną registraciją šiems regionams, kad prekių ženklai čia būtų apsaugoti. Siekiant produktus eksportuoti toliau į Rytus atsiranda keblumų, pagrindinis jų – brangi ir ilgai trunkanti registracija kiekvienoje iš šalių, kur norima prekių ženklą užregistruoti ir eksportuoti prekes.“

Į Vakarus plėtra priimtinesnė ir UAB „Vilniaus duona“. Anot Artūro Kokoškino, bendrovės marketingo direktoriaus, Vakarų šalys yra vienintelė jų eksporto kryptis, nes šiose šalyse yra panaši duonos vartojimo kultūra, be to „Vilniaus duona“ ten jau turi padariusi didžiulį įdirbį.

„Užsienio rinkose parduodama daugiau nei 10% visos bendrovės produkcijos ir šį skaičių planuojama toliau didinti. Labiausiai „Vilniaus duonos“ gaminių pardavimai pernai išaugo Švedijoje, Suomijoje, Estijoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV“, – vardija įmonės marketingo direktorius.

A. Kokoškinas sako, kad „Vilniaus duona“ yra užregistravusi tik vieną prekių ženklą eksportui – „Bakerbird“. Jis skirtas JAV ir ES rinkoms, čia ir yra registruotas. „Registracijos procesas buvo paprastas. Susikūrėme ženklą, kreipėmės į patentinius patikėtinius, kurie padėjo atlikti registraciją“, – prisimena A. Kokoškinas.

Jis perspėja, kad visas eksporto procesas nuo prekių ženklų registracijos iki realaus gaminių išvežimo – lėtas, jam įsibėgėti reikia laiko ir pinigų, taigi eksportą planuojančioms įmonėms derėtų iš anksto tam nusiteikti.

Rūpinasi dizaino apsauga

Kad į Vakarus plėstis paprasčiau patvirtina ir Erika Markovska-Mikulskienė, UAB EMKO vadovė. Nors bendrovės kuriami skandinaviško, minimalistinio dizaino baldai bei interjero elementai eksportuojami ir į Vakarus (ES, Šveicariją, JAV), ir į Rytus (NVS, Japoniją), anot verslininkės, šie produktai yra suprantamesni Vakarų rinkoms. „Didžioji dalis Rytų rinkų renkasi prabangesnį, ekstravagantišką stilių, dėl to mūsų gerbėjų ratas šiose rinkose yra ganėtinai siauras“, – teigia ji.

EMKO vadovė pasakoja, kad pirmoji įmonės eksporto kryptis dėl šios priežasties ir buvo Vakarai, o tiksliau – Vokietija: „Vokiečiai pirmieji pamatė mūsų pirmąjį produktą ir pasiūlė lengvatinėmis sąlygomis dalyvauti vienoje didžiausių Europoje baldų ir interjero parodų „imm Cologne“. Sausį dalyvavome, o balandį gavome pirmuosius užsakymus iš Vokietijos. Mūsų stilistika vokiečiams buvo ir yra labai priimtina, Vokietija ir Prancūzija (antroji mūsų kryptis) šiandien yra didžiausios eksporto rinkos.“

nuotrauka::1 left

EMKO prekių ženklas šiandien registruotas Lietuvoje, o dizainas – ES. E. Markosvka-Mikulskienė sako, kad dizaino apsauga ypač svarbi jį kuriantiems dizaineriams: „Dizaino apsauga būtina ilgalaikėje perspektyvoje, siekiant išvengti kopijų. Nors ir buvome su jomis susidūrę, tačiau kopijos buvo gudriai padarytos, su pakeistomis detalėmis, taigi teisiškai nebuvo galima prikibti. Vis dėlto, dizaino apsauga mūsų prekybos partneriams parodo, kad nesame vienkartinis žaidėjas, rimtai žiūrime į savo kuriamus dizainus ir investuojame į apsaugą.“

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 4

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 1

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 4

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Teismo sprendimas: „Pigu“ reklama klaidino vartotojus 4

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė bendrovės „Pigu“ skundą ir patvirtino, kad Konkurencijos...

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė 2019 m. biudžeto projekte atsižvelgė į siūlymus dėl mokesčių 3

Vyriausybės Seimui grąžintame 2019 m. Valstybės biudžeto projekte Vyriausybė atsižvelgė į siūlymus mažinti...

Finansai
2018.12.03
Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios Rėmėjo turinys

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus...

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus Rėmėjo turinys

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių.

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė rengiasi steigti įvaizdžio komisiją 2

Vyriausybė kitų metų pradžioje ketina steigti komisiją, kuri rūpinsis šalies įvaizdžio formavimu.

Rinkodara
2018.12.02
Įtakingiausia „Twitter“ paskyroje – dainininkė Taylor Swift 5

JAV atlikėja Taylor Swift šiemet savo tviterio paskyroje paliko tik 13 įrašų, tačiau tai jai nesutrukdė tapti...

Laisvalaikis
2018.12.02
Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais 1

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių –...

Rinkodara
2018.12.01
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
Kaip lietuviai pratinosi prie reklamos (I): prieš 100 metų Premium 1

XIX a. pabaigoje kaimuose ir miesteliuose duris atvėrus pirmosioms lietuviškoms parduotuvėms, susidurta su...

Verslo klasė
2018.11.30
Kodėl svarbi aplinka, kurioje atsiduria prekių ženklai: „Žalgirio“ pavyzdys Rėmėjo turinys

Esant didžiulei konkurencijai ir informacijos pertekliui rinkodaros specialistai verčiasi per galvą mėgindami...

Rinkodara
2018.11.30
Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas Rėmėjo turinys

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų...

Rinkodara
2018.11.29
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau