Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas

Publikuota: 2018-11-29

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų prekių patenka į ES rinkas, Lietuvos verslininkai gręžiasi ir į kitas šalis. Į Vakarus, anot eksportuotojų, plėstis yra paprasčiau ir priimtiniau, tačiau Rytai verslininkus vilioja mažesne konkurencija ir galimu didesniu pelnu. Vienas iš pagrindinių vienos ar kitos krypties pasirinkimo kriterijų – aiški ir greita prekių ženklų registracija.

Ne paslaptis, kad pagrindinės Lietuvos prekybos šalys Vakaruose – ES valstybės. Aivaras Knieža, VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento direktorius, sako, kad tam yra kelios priežastys.

„Pirma, Lietuvai ES rinkoje lengva prekiauti, nes čia nesunku įregistruoti prekių ženklus. Antra, ši rinka, nors ir konkurencinga, yra ganėtinai didelė ir moki, o Lietuvos gamintojai sugeba prisitaikyti prie jos reikalavimų, pasiūlyti priimtinų produktų. Trečia, įvairios krizės išmokė Lietuvos gamintojus, kad priklausyti nuo vienos rinkos gali būti pražūtinga strategija, nes ta rinka gali užsiverti. Tad daugelis įmonių, kurios tai išgyveno, dabar stengiasi eksportuoti į didesnį šalių skaičių ir mažinti riziką“, – paaiškina A. Knieža.

Anot jo, pagrindinis skirtumas tarp Rytų ir Vakarų šalių rinkų – reikalavimai produktui arba paslaugai: „Vakaruose klientai domisi produkto sudėtimi ir kelia reikalavimus gamintojui, o Rytuose pagrindinis dėmesys skiriamas produkto arba paslaugos funkcionalumui ir statusui. Pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria Lietuvos įmonės Rytuose, yra tinkama prekių ženklų apsauga, patikimo partnerio suradimas, licencijų gavimas. Vakaruose iššūkiai visai kiti – konkurencija ir partnerio, su kuriuo norima dirbti, įtikinimas bendradarbiauti. Prekių ženklų registracija čia taip pat paprastesnė.“

„Verslios Lietuvos“ duomenimis, 2017 m. daugiausia lietuviškų prekių buvo eksportuojama į Vokietiją, Švediją, Lenkiją, Jungtinę Karalystę, Latviją, Norvegiją, Nyderlandus, Daniją, Prancūziją ir Italiją. Populiarios ne ES eksporto šalys vakaruose – JAV ir Šveicarija. Pagrindinės kryptys Rytuose – Nepriklausomų valstybių sandraugos (NVS) šalys (Rusija, Baltarusija, Ukraina), Turkija, Japonija ir Kinija.

„Kaimyninės šalys Lietuvai svarbios todėl, kad įmonės jas gerai pažįsta ir gali eksportuoti atstumui jautrius produktus. Skandinavijos šalys, galima sakyti, yra tapusios namų rinka ir beveik visi Lietuvos eksportuotojai pradėdami plėtrą ten taikosi. Be to, artimiausiose Lietuvai valstybėse yra nesunku įregistruoti prekių ženklus“, – teigia A. Knieža.

Plėtra į Vakarus priimtinesnė

Kad Vakarų ir ES šalys priimtinesnė rinka Lietuvos eksportuotojams patvirtina ne tik statistika. Verslininkai tikina, kad Vakaruose jų produktai priimami geriau nei Rytuose.

Pavyzdžiui, UAB „BIOK laboratorija“, nors savo produkciją eksportuoja į 31 valstybę ir eksporto pajamos sudaro 38% visų pajamų, pagrindinės ir daugiausia pajamų atnešančios eksporto šalys yra Jungtinė Karalystė, Nyderlandai, Lenkija ir Skandinavijos šalys. Vytautas Oleškevičius, „BIOK“ prekybos vadovas, sako, kad įmonė, nors ir eksportuoja savo produkciją į kelias Rytų valstybes, yra susifokusavusi eksportuoti ir populiarinti savo prekių ženklus Vakaruose.

nuotrauka::1 left

„Vakarų rinkos mums priimtinesnės, nes vartotojų įpročiai ir tendencijos tose šalyse yra artimesnės mums. „BIOK“ prekių ženklai ir produktai apskritai yra labiau orientuoti į Vakarus ir čia vyraujančias madas. Be to, šia kryptimi plėstis yra žymiai lengviau dėl laisvo prekių judėjimo ir nereikalingų papildomų registracijų, mat užtenka prekių ženklą užregistruoti europinėje prekių ženklų registracijos sistemoje ir jis iškart apsaugomas visose ES šalyse“, – pasakoja V. Oleškevičius.

„BIOK“ eksportuoja trijų prekių ženklų – „Ecodenta“, „Kilig“ ir „Margarita“ – produkciją. Net 90% visų eksportuojamų produktų yra burnos higienos prekės, pažymėtos „Ecodenta“ prekių ženklu. Šio ženklo produktai keliauja ne tik į Vakarus, bet ir į NVS šalis.

Anot V. Oleškevičiaus, eksportuojama būtent į šias valstybes todėl, kad į ES ir NVS eksportas vyksta lengviau dėl paprastesnės prekių ženklų registracijos: „Norint apsaugoti prekių ženklus ir eksportuoti prekes į ES ir NVS užtenka atlikti po vieną registraciją šiems regionams, kad prekių ženklai čia būtų apsaugoti. Siekiant produktus eksportuoti toliau į Rytus atsiranda keblumų, pagrindinis jų – brangi ir ilgai trunkanti registracija kiekvienoje iš šalių, kur norima prekių ženklą užregistruoti ir eksportuoti prekes.“

Į Vakarus plėtra priimtinesnė ir UAB „Vilniaus duona“. Anot Artūro Kokoškino, bendrovės marketingo direktoriaus, Vakarų šalys yra vienintelė jų eksporto kryptis, nes šiose šalyse yra panaši duonos vartojimo kultūra, be to „Vilniaus duona“ ten jau turi padariusi didžiulį įdirbį.

„Užsienio rinkose parduodama daugiau nei 10% visos bendrovės produkcijos ir šį skaičių planuojama toliau didinti. Labiausiai „Vilniaus duonos“ gaminių pardavimai pernai išaugo Švedijoje, Suomijoje, Estijoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV“, – vardija įmonės marketingo direktorius.

A. Kokoškinas sako, kad „Vilniaus duona“ yra užregistravusi tik vieną prekių ženklą eksportui – „Bakerbird“. Jis skirtas JAV ir ES rinkoms, čia ir yra registruotas. „Registracijos procesas buvo paprastas. Susikūrėme ženklą, kreipėmės į patentinius patikėtinius, kurie padėjo atlikti registraciją“, – prisimena A. Kokoškinas.

Jis perspėja, kad visas eksporto procesas nuo prekių ženklų registracijos iki realaus gaminių išvežimo – lėtas, jam įsibėgėti reikia laiko ir pinigų, taigi eksportą planuojančioms įmonėms derėtų iš anksto tam nusiteikti.

Rūpinasi dizaino apsauga

Kad į Vakarus plėstis paprasčiau patvirtina ir Erika Markovska-Mikulskienė, UAB EMKO vadovė. Nors bendrovės kuriami skandinaviško, minimalistinio dizaino baldai bei interjero elementai eksportuojami ir į Vakarus (ES, Šveicariją, JAV), ir į Rytus (NVS, Japoniją), anot verslininkės, šie produktai yra suprantamesni Vakarų rinkoms. „Didžioji dalis Rytų rinkų renkasi prabangesnį, ekstravagantišką stilių, dėl to mūsų gerbėjų ratas šiose rinkose yra ganėtinai siauras“, – teigia ji.

EMKO vadovė pasakoja, kad pirmoji įmonės eksporto kryptis dėl šios priežasties ir buvo Vakarai, o tiksliau – Vokietija: „Vokiečiai pirmieji pamatė mūsų pirmąjį produktą ir pasiūlė lengvatinėmis sąlygomis dalyvauti vienoje didžiausių Europoje baldų ir interjero parodų „imm Cologne“. Sausį dalyvavome, o balandį gavome pirmuosius užsakymus iš Vokietijos. Mūsų stilistika vokiečiams buvo ir yra labai priimtina, Vokietija ir Prancūzija (antroji mūsų kryptis) šiandien yra didžiausios eksporto rinkos.“

nuotrauka::1 left

EMKO prekių ženklas šiandien registruotas Lietuvoje, o dizainas – ES. E. Markosvka-Mikulskienė sako, kad dizaino apsauga ypač svarbi jį kuriantiems dizaineriams: „Dizaino apsauga būtina ilgalaikėje perspektyvoje, siekiant išvengti kopijų. Nors ir buvome su jomis susidūrę, tačiau kopijos buvo gudriai padarytos, su pakeistomis detalėmis, taigi teisiškai nebuvo galima prikibti. Vis dėlto, dizaino apsauga mūsų prekybos partneriams parodo, kad nesame vienkartinis žaidėjas, rimtai žiūrime į savo kuriamus dizainus ir investuojame į apsaugą.“

Straipsnį inicijuoja Valstybinis patentų biuras įgyvendindamas bendradarbiavimo su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba sutartį.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„15min“ turi naują rinkodaros vadovę

Nuo šiandien naujienų portalo „15min“ rinkodarai pradeda vadovauti ryšių su visuomene ir rinkodaros...

Rinkodara
09:55
Emociškai Lietuva patraukliausia – Lenkijai ir Vokietijai 4

Tik 28% užsieniečių žino apie Lietuvą daugiau nei jos pavadinimas ir geografinė vieta. Lietuva vertinama...

Rinkodara
08:13
Kodėl komunikacijos krizei svarbu ruoštis tada, kai ja net nekvepia

Sukurti ir išvystyti verslą iki tokio lygio, kad jis pradėtų nešti bent menkiausius vaisius, gali užtrukti...

Rinkodara
2019.11.24
Posūkis „Audi“ ginče su atsarginių dalių pardavėjais

Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad atsarginių autodetalių rinka negali būti monopolizuota, o...

Rinkodara
2019.11.24
Antrus metus iš eilės daugiausiai apdovanojimų susižėrė Naglis Bierancas

„Social Media Fest2019“ išrinkti įtakingiausi metų nuomonių formuotojai, tinklalaidės ir iniaciatyvos...

Rinkodara
2019.11.23
ES valstybės nesutarė dėl  „Skype“ ir „WhatsApp“ reguliavimo

Europos Sąjungos pastangos sukurti lygiateisį žaidimo lauką tarp telekomo operatorių ir tokių skaitmeninės...

Technologijos
2019.11.23
Kviečia teikti paraiškas konkursui „PR Lapės“

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto organizuojamiems Lietuvos metų geriausių komunikacinių projektų...

Rinkodara
2019.11.23
„Kaunas 2022“ išsirinko vieną iš pagrindinių rėmėjų 1

Vienu pagrindinių „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ rėmėju tapo „Švyturys-Utenos alus“.

Rinkodara
2019.11.22
Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą 1

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
2019.11.22
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau