„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Publikuota: 2018-11-25
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant laiką iki dešimties minučių vienam tinklui arba iki pusvalandžio trims per dieną, galima reikšmingai pagerinti savijautą.

JAV Pensilvanijos universiteto psichologų atliktas tyrimas parodė priežastinį ryšį tarp laiko, praleisto socialinėje žiniasklaidoje, ir žmonių depresijos bei vienišumo jausmo.

Melissa Hunt, Pensilvanijos universiteto psichologijos profesorė, vadovavusi tyrimui, atskleidžia, kad daugelis tų, kurie pradėjo tyrimą su vidutine klinikine depresija, po kelių savaičių jį baigė su labai lengvais simptomais.

Kartu su tyrimo vadovais eksperimente dalyvavo 143 Pensilvanijos universiteto studentai. Pusė dalyvių naudojosi socialiniais tinklais taip, kaip buvo įpratę. Kita pusė trims socialiniams tinklams – „Facebook“, „Instagram“ ir „Snapchat“ – per dieną galėjo skirti po 10 min. kiekvienam, t. y. ne daugiau kaip 30 min.

Tyrimo ataskaitoje skelbiama, kad tiems, kurie apribojo socialinių tinklų naudojimą, „kliniškai reikšmingai“ sumažėjo depresijos ir vienišumo pojūčiai. Pažymima, kad abu šie rodikliai smarkiai sumenko, o vadinamoji „kontrolinė“ grupė, kuri nepakeitė savo elgesio, nematė ir jokio pagerėjimo.

„Socialinė žiniasklaida tapo tokia neatskiriama šiuolaikinio pasaulio dalimi, kuriai daugelis žmonių tiesiog nebegali atsispirti“, – teigia p. Hunt ir priduria, kad dėl šios priežasties ir tyrime buvo tik apribotas laikas, praleidžiamas socialiniuose tinkluose, o ne visai to atsisakyta.

O svarbiausia tyrimo žinutė, pabrėžia tyrėjai, yra ta, kad ribojant laiką iki dešimties minučių vienam tinklui arba iki pusvalandžio trims per dieną, jau reikšmingai galima pagerinti savijautą ir visai nebūtina to atsisakyti visai, kad pasijustumėte geriau.

Kartu vis dažniau matome ir ne vieną bandymą atsiriboti savaitei, dviem ar mėnesiui nuo socialinių tinklų.

Kelių savaičių pertrauką nuo socialinio tinklo „Facebook“ prieš kurį laiką per atostogas išbandė ir Mykolas Katkus, „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas.

„Gyvename informacijos bumo laikotarpiu, ypač tai liečia žiniasklaidos, reklamos, komunikacijos veikla užsiimančius žmones, ekspertus, kurie informaciją, socialinius tinklus naudoja ne tik kaip atsipalaidavimo šaltinį, bet ir kaip darbo įrankį, tad tos trumpos pertraukos darosi labai svarbios“, – pabrėžia p. Katkus.

– Labai norėčiau, kad „Facebook“ atsirastų „Out of office“ funkcija, dėl kurios matytųsi, kad vartotojas yra neaktyvus ir neplanuoja dar savaitę ar kelias atsakyti į žinutes. Šiandien, kai nuomonės lyderiai, ekspertai turi ne vieną sekėją, kai žmonės juos žymi, įtraukia į savo kuriamą turinį, tampa tarsi vis sunkiau atsiriboti, juolab kai visi socialiniuose tinkluose tikisi labai greitos reakcijos. Tad tie pavyzdžiai, kurie skatina laikinai atsijungti nuo visų technologinių įrenginių, bent dienai ar savaitgaliui atsisakyti visų ekranų ir prisiminti gyvą bendravimą, vis labiau įkvepia“.

Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 3

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 3

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 7

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium 1

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau