„Facebook“ reikėtų „out of office“ funkcijos

Publikuota: 2018-11-25
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dado Ruvic („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Valandų valandos per dieną praleistos su socialiniais tinklais, gali sukelti depresiją. Tuo metu ribojant laiką iki dešimties minučių vienam tinklui arba iki pusvalandžio trims per dieną, galima reikšmingai pagerinti savijautą.

JAV Pensilvanijos universiteto psichologų atliktas tyrimas parodė priežastinį ryšį tarp laiko, praleisto socialinėje žiniasklaidoje, ir žmonių depresijos bei vienišumo jausmo.

Melissa Hunt, Pensilvanijos universiteto psichologijos profesorė, vadovavusi tyrimui, atskleidžia, kad daugelis tų, kurie pradėjo tyrimą su vidutine klinikine depresija, po kelių savaičių jį baigė su labai lengvais simptomais.

Kartu su tyrimo vadovais eksperimente dalyvavo 143 Pensilvanijos universiteto studentai. Pusė dalyvių naudojosi socialiniais tinklais taip, kaip buvo įpratę. Kita pusė trims socialiniams tinklams – „Facebook“, „Instagram“ ir „Snapchat“ – per dieną galėjo skirti po 10 min. kiekvienam, t. y. ne daugiau kaip 30 min.

Tyrimo ataskaitoje skelbiama, kad tiems, kurie apribojo socialinių tinklų naudojimą, „kliniškai reikšmingai“ sumažėjo depresijos ir vienišumo pojūčiai. Pažymima, kad abu šie rodikliai smarkiai sumenko, o vadinamoji „kontrolinė“ grupė, kuri nepakeitė savo elgesio, nematė ir jokio pagerėjimo.

„Socialinė žiniasklaida tapo tokia neatskiriama šiuolaikinio pasaulio dalimi, kuriai daugelis žmonių tiesiog nebegali atsispirti“, – teigia p. Hunt ir priduria, kad dėl šios priežasties ir tyrime buvo tik apribotas laikas, praleidžiamas socialiniuose tinkluose, o ne visai to atsisakyta.

O svarbiausia tyrimo žinutė, pabrėžia tyrėjai, yra ta, kad ribojant laiką iki dešimties minučių vienam tinklui arba iki pusvalandžio trims per dieną, jau reikšmingai galima pagerinti savijautą ir visai nebūtina to atsisakyti visai, kad pasijustumėte geriau.

Kartu vis dažniau matome ir ne vieną bandymą atsiriboti savaitei, dviem ar mėnesiui nuo socialinių tinklų.

Kelių savaičių pertrauką nuo socialinio tinklo „Facebook“ prieš kurį laiką per atostogas išbandė ir Mykolas Katkus, „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas.

„Gyvename informacijos bumo laikotarpiu, ypač tai liečia žiniasklaidos, reklamos, komunikacijos veikla užsiimančius žmones, ekspertus, kurie informaciją, socialinius tinklus naudoja ne tik kaip atsipalaidavimo šaltinį, bet ir kaip darbo įrankį, tad tos trumpos pertraukos darosi labai svarbios“, – pabrėžia p. Katkus.

– Labai norėčiau, kad „Facebook“ atsirastų „Out of office“ funkcija, dėl kurios matytųsi, kad vartotojas yra neaktyvus ir neplanuoja dar savaitę ar kelias atsakyti į žinutes. Šiandien, kai nuomonės lyderiai, ekspertai turi ne vieną sekėją, kai žmonės juos žymi, įtraukia į savo kuriamą turinį, tampa tarsi vis sunkiau atsiriboti, juolab kai visi socialiniuose tinkluose tikisi labai greitos reakcijos. Tad tie pavyzdžiai, kurie skatina laikinai atsijungti nuo visų technologinių įrenginių, bent dienai ar savaitgaliui atsisakyti visų ekranų ir prisiminti gyvą bendravimą, vis labiau įkvepia“.

Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 14

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau