Vėl skundžia „Neste Lietuva“ reklamą

Publikuota: 2018-11-21
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dar iki galo nesibaigus ankstesniems ginčams dėl „Neste“ reklamų, bendrovei tenka aiškintis ir dėl paskutiniosios savo reklaminės kampanijos.

Šį kartą degalinių tinklo „Neste Lietuva“ reklamos užkliuvo 10-čiai nevyriausybinių vartotojų organizacijų vienijančiam Lietuvos vartotojų organizacijų aljansui (LVOA), kuris išplatino atvirą laišką Konkurencijos tarybai ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, ragindamas šias valstybės institucijas imtis priemonių prieš galimą vartotojų klaidinimą.

Jie teigia, kad reklamos kampanija „Švaresni degalai. Švaresni plaučiai“ galimai turi klaidinančios reklamos požymių ir gali pažeisti galiojančius teisės aktus bei vartotojų teises gauti tikrovę atitinkančią informaciją.

LVOA susirūpinimą paskatino žiniasklaidoje publikuotas Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidento Martyno Nagevičiaus straipsnis „Žaliasis smegenų plovimas yra blogiau, nei nesirūpinti ekologija iš viso“. Publikacijoje pateikti ekspertų skirtingų degalinių tinklų parduodamų dyzelino charakteristikų palyginimai. Atlikti skaičiavimų rezultatai prieštarauja šiuo metu aktyviai transliuojamos „Neste Lietuva“ reklamos „Švaresni degalai. Švaresni plaučiai“ pagrindinei žinutei, kad „Neste“ degalai išskiria net iki 20% mažiau anglies dvideginio.

Vartotojų teisių gynėjai daro prielaidą – „Neste“ reklamos kampanija bandoma formuoti vartotojų nuomonę, kad perkant „Neste“ degalus rūpinamasi savo ir aplinkinių sveikata bei aplinkosauga.

„Visuomenėje įsigalint aplinkosauginėms ir sveikos gyvensenos tendencijoms, „švaresni degalai“ tampa papildoma paskata vairuotojams įsigyti būtent „Neste“ degalus“, teigiama laiške.

Abejonę kelia tai, kad iš reklamos turinio vidutinis vartotojas gali suvokti, jog „iki 20% CO2“ mažiau išskiria visi „Neste“ degalai, nors įsigilinus paaiškėja, kad „Neste“ taiko menamus sutaupymus tik vienam produktui – „Neste“ Pro Diesel“.

LVOA taip pat nurodo, kad „Neste“ dyzeline yra naudojamas biopriedas, gaminamas iš palmių aliejaus, kurio naudojimas naudojimas iš esmės nesuderinamas su ekologija. Todėl išplatintame laiške LVOA ragina „Neste“ ir kitus Lietuvos degalinių tinklus vartotojams atskleisti informaciją, kokios žaliavos naudojamos biodegalų gamybai.

Ne pirmas ginčas

„Neste Lietuva“ ne taip seniai teko aiškintis ir dėl kitos reklamos, kur kalbėta apie dyzeliną „Futura D“ bei produktą NEXBTL.

Šios vasaros pabaigoje Konkurencijos taryba nutraukė šios reklamos nagrinėjimo procedūrą bendrovei įrodžius, kad informacija apie šiuos produktus buvo teisinga.

Nepaisant to, Biodegalų asociacija teismui vėl apskundė šį Konkurencijos tarybos sprendimą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 16

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau