Vėl skundžia „Neste Lietuva“ reklamą

Publikuota: 2018-11-21
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dar iki galo nesibaigus ankstesniems ginčams dėl „Neste“ reklamų, bendrovei tenka aiškintis ir dėl paskutiniosios savo reklaminės kampanijos.

Šį kartą degalinių tinklo „Neste Lietuva“ reklamos užkliuvo 10-čiai nevyriausybinių vartotojų organizacijų vienijančiam Lietuvos vartotojų organizacijų aljansui (LVOA), kuris išplatino atvirą laišką Konkurencijos tarybai ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, ragindamas šias valstybės institucijas imtis priemonių prieš galimą vartotojų klaidinimą.

Jie teigia, kad reklamos kampanija „Švaresni degalai. Švaresni plaučiai“ galimai turi klaidinančios reklamos požymių ir gali pažeisti galiojančius teisės aktus bei vartotojų teises gauti tikrovę atitinkančią informaciją.

LVOA susirūpinimą paskatino žiniasklaidoje publikuotas Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidento Martyno Nagevičiaus straipsnis „Žaliasis smegenų plovimas yra blogiau, nei nesirūpinti ekologija iš viso“. Publikacijoje pateikti ekspertų skirtingų degalinių tinklų parduodamų dyzelino charakteristikų palyginimai. Atlikti skaičiavimų rezultatai prieštarauja šiuo metu aktyviai transliuojamos „Neste Lietuva“ reklamos „Švaresni degalai. Švaresni plaučiai“ pagrindinei žinutei, kad „Neste“ degalai išskiria net iki 20% mažiau anglies dvideginio.

Vartotojų teisių gynėjai daro prielaidą – „Neste“ reklamos kampanija bandoma formuoti vartotojų nuomonę, kad perkant „Neste“ degalus rūpinamasi savo ir aplinkinių sveikata bei aplinkosauga.

„Visuomenėje įsigalint aplinkosauginėms ir sveikos gyvensenos tendencijoms, „švaresni degalai“ tampa papildoma paskata vairuotojams įsigyti būtent „Neste“ degalus“, teigiama laiške.

Abejonę kelia tai, kad iš reklamos turinio vidutinis vartotojas gali suvokti, jog „iki 20% CO2“ mažiau išskiria visi „Neste“ degalai, nors įsigilinus paaiškėja, kad „Neste“ taiko menamus sutaupymus tik vienam produktui – „Neste“ Pro Diesel“.

LVOA taip pat nurodo, kad „Neste“ dyzeline yra naudojamas biopriedas, gaminamas iš palmių aliejaus, kurio naudojimas naudojimas iš esmės nesuderinamas su ekologija. Todėl išplatintame laiške LVOA ragina „Neste“ ir kitus Lietuvos degalinių tinklus vartotojams atskleisti informaciją, kokios žaliavos naudojamos biodegalų gamybai.

Ne pirmas ginčas

„Neste Lietuva“ ne taip seniai teko aiškintis ir dėl kitos reklamos, kur kalbėta apie dyzeliną „Futura D“ bei produktą NEXBTL.

Šios vasaros pabaigoje Konkurencijos taryba nutraukė šios reklamos nagrinėjimo procedūrą bendrovei įrodžius, kad informacija apie šiuos produktus buvo teisinga.

Nepaisant to, Biodegalų asociacija teismui vėl apskundė šį Konkurencijos tarybos sprendimą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 5

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau