Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai

Publikuota: 2018-11-11
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos – sparčiausiai augantis, Estijos – stipriausias regione.

Tokius duomenis pateikia tarptautinė tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Brand Finance“, sudariusi kasmetį šalių reitingą – išskyrusi 100-ą vertingiausių valstybių prekės ženklų. Į vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuką patenka ir 14-a Vidurio bei Rytų Europos (CEE) šalių.

Išskyrus Latviją ir Azerbaidžaną, visų minėto regiono valstybių prekės ženklų vertė per šiuos metus augo ir viršijo pasaulinį vidurkį, siekiantį 12%. Taip pat visos regiono šalys per pastaruosius metus pagerino ar bent išlaikė savo pozicijas vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke.

Konradas Jagodzinskis, „Brand Finance“ komunikacijos vadovas, komentuodamas pastarąjį metinį tyrimą, pabrėžia, kad matoma akivaizdi šio regiono valstybių prekės ženklų stiprėjimo tendencija. Šios valstybės meta vis stipresnį iššūkį ir vis labiau griauna nusistovėjusį tarptautinių rinkų statusą, pritraukdamos daugiau investicijų ir turistų iš Vakarų Europos bei pasaulio.

Nors Lenkija 2018 m. išlaikė vertingiausio šalies prekės ženklo titulą regione, o jo vertė išaugo 14%, iki 654 mlrd. USD, jos pozicijos reitinge nepakito (23 vieta), visgi per pastaruosius metus Lenkijos prekės ženklo stiprumo indeksas sumažėjo nuo 65,7 iki 65 punktų (iš 100), o tai kelia riziką prekės ženklo stiprumui, žvelgiant į artimiausių metų perspektyvą, pažymi tyrėjai.

Slovėnija šiais metais pelnė sparčiausiai augusio valstybės prekės ženklo CEE regione titulą. Pagal šį rodiklį ji – 7-a pasaulyje, o šalies vertė išaugo 29%, iki 82 mlrd. USD.

Kiek mažesnį, 27%, šuolį, taip pat patenkantį į sparčiausiai augusių pasaulio šalių dešimtuką, skaičiuoja ir Estija. Mūsų kaimynės prekės ženklo vertė išaugo iki 35 mlrd. USD. „Brand Finance“ Estijos šalies ženklą tituluoja stipriausiu CEE regione – jis vienintelis turi AA+ reitingą.

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. taip pat fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke Lietuva pakilo 6 pozicijomis aukštyn į 67-ą vietą ir lenkia kitas Baltijos šalis.

Latvija šiame sąraše šiemet yra 82-a, Estija – 83-ia. Per metus Lietuva pakilo šešiomis pozicijomis, Estija – keturiomis, o Latvija nukrito dviem laipteliais žemyn iš 80-os į 82-ą vietą.

Plačiau apie tyrimą ir Lietuvos šalies prekės ženklo augimo priežastis skaitykite čia.

[infogram id="43b1e81b-7d35-458c-a692-7e61147ac8de" prefix="T80" format="interactive" title="rinkodara-salys"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau