Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos sparčiausiai augantis, Estijos stipriausias regione.
Tokius duomenis pateikia tarptautinė tyrimų ir konsultacijų bendrovė Brand Finance, sudariusi kasmetį šalių reitingą išskyrusi 100-ą vertingiausių valstybių prekės ženklų. Į vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuką patenka ir 14-a Vidurio bei Rytų Europos (CEE) šalių.
Išskyrus Latviją ir Azerbaidžaną, visų minėto regiono valstybių prekės ženklų vertė per šiuos metus augo ir viršijo pasaulinį vidurkį, siekiantį 12%. Taip pat visos regiono šalys per pastaruosius metus pagerino ar bent išlaikė savo pozicijas vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke.
Konradas Jagodzinskis, Brand Finance komunikacijos vadovas, komentuodamas pastarąjį metinį tyrimą, pabrėžia, kad matoma akivaizdi šio regiono valstybių prekės ženklų stiprėjimo tendencija. Šios valstybės meta vis stipresnį iššūkį ir vis labiau griauna nusistovėjusį tarptautinių rinkų statusą, pritraukdamos daugiau investicijų ir turistų iš Vakarų Europos bei pasaulio.
Nors Lenkija 2018 m. išlaikė vertingiausio šalies prekės ženklo titulą regione, o jo vertė išaugo 14%, iki 654 mlrd. USD, jos pozicijos reitinge nepakito (23 vieta), visgi per pastaruosius metus Lenkijos prekės ženklo stiprumo indeksas sumažėjo nuo 65,7 iki 65 punktų (iš 100), o tai kelia riziką prekės ženklo stiprumui, žvelgiant į artimiausių metų perspektyvą, pažymi tyrėjai.
Slovėnija šiais metais pelnė sparčiausiai augusio valstybės prekės ženklo CEE regione titulą. Pagal šį rodiklį ji 7-a pasaulyje, o šalies vertė išaugo 29%, iki 82 mlrd. USD.
Kiek mažesnį, 27%, šuolį, taip pat patenkantį į sparčiausiai augusių pasaulio šalių dešimtuką, skaičiuoja ir Estija. Mūsų kaimynės prekės ženklo vertė išaugo iki 35 mlrd. USD. Brand Finance Estijos šalies ženklą tituluoja stipriausiu CEE regione jis vienintelis turi AA+ reitingą.
Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. taip pat fiksuoja nemenką šuolį 25%. Vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke Lietuva pakilo 6 pozicijomis aukštyn į 67-ą vietą ir lenkia kitas Baltijos šalis.
Latvija šiame sąraše šiemet yra 82-a, Estija 83-ia. Per metus Lietuva pakilo šešiomis pozicijomis, Estija keturiomis, o Latvija nukrito dviem laipteliais žemyn iš 80-os į 82-ą vietą.
Plačiau apie tyrimą ir Lietuvos šalies prekės ženklo augimo priežastis skaitykite čia.
[infogram id="43b1e81b-7d35-458c-a692-7e61147ac8de" prefix="T80" format="interactive" title="rinkodara-salys"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti