Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai

Publikuota: 2018-11-11
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos – sparčiausiai augantis, Estijos – stipriausias regione.

Tokius duomenis pateikia tarptautinė tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Brand Finance“, sudariusi kasmetį šalių reitingą – išskyrusi 100-ą vertingiausių valstybių prekės ženklų. Į vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuką patenka ir 14-a Vidurio bei Rytų Europos (CEE) šalių.

Išskyrus Latviją ir Azerbaidžaną, visų minėto regiono valstybių prekės ženklų vertė per šiuos metus augo ir viršijo pasaulinį vidurkį, siekiantį 12%. Taip pat visos regiono šalys per pastaruosius metus pagerino ar bent išlaikė savo pozicijas vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke.

Konradas Jagodzinskis, „Brand Finance“ komunikacijos vadovas, komentuodamas pastarąjį metinį tyrimą, pabrėžia, kad matoma akivaizdi šio regiono valstybių prekės ženklų stiprėjimo tendencija. Šios valstybės meta vis stipresnį iššūkį ir vis labiau griauna nusistovėjusį tarptautinių rinkų statusą, pritraukdamos daugiau investicijų ir turistų iš Vakarų Europos bei pasaulio.

Nors Lenkija 2018 m. išlaikė vertingiausio šalies prekės ženklo titulą regione, o jo vertė išaugo 14%, iki 654 mlrd. USD, jos pozicijos reitinge nepakito (23 vieta), visgi per pastaruosius metus Lenkijos prekės ženklo stiprumo indeksas sumažėjo nuo 65,7 iki 65 punktų (iš 100), o tai kelia riziką prekės ženklo stiprumui, žvelgiant į artimiausių metų perspektyvą, pažymi tyrėjai.

Slovėnija šiais metais pelnė sparčiausiai augusio valstybės prekės ženklo CEE regione titulą. Pagal šį rodiklį ji – 7-a pasaulyje, o šalies vertė išaugo 29%, iki 82 mlrd. USD.

Kiek mažesnį, 27%, šuolį, taip pat patenkantį į sparčiausiai augusių pasaulio šalių dešimtuką, skaičiuoja ir Estija. Mūsų kaimynės prekės ženklo vertė išaugo iki 35 mlrd. USD. „Brand Finance“ Estijos šalies ženklą tituluoja stipriausiu CEE regione – jis vienintelis turi AA+ reitingą.

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. taip pat fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke Lietuva pakilo 6 pozicijomis aukštyn į 67-ą vietą ir lenkia kitas Baltijos šalis.

Latvija šiame sąraše šiemet yra 82-a, Estija – 83-ia. Per metus Lietuva pakilo šešiomis pozicijomis, Estija – keturiomis, o Latvija nukrito dviem laipteliais žemyn iš 80-os į 82-ą vietą.

Plačiau apie tyrimą ir Lietuvos šalies prekės ženklo augimo priežastis skaitykite čia.

[infogram id="43b1e81b-7d35-458c-a692-7e61147ac8de" prefix="T80" format="interactive" title="rinkodara-salys"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau