Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai

Publikuota: 2018-11-11
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos – sparčiausiai augantis, Estijos – stipriausias regione.

Tokius duomenis pateikia tarptautinė tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Brand Finance“, sudariusi kasmetį šalių reitingą – išskyrusi 100-ą vertingiausių valstybių prekės ženklų. Į vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuką patenka ir 14-a Vidurio bei Rytų Europos (CEE) šalių.

Išskyrus Latviją ir Azerbaidžaną, visų minėto regiono valstybių prekės ženklų vertė per šiuos metus augo ir viršijo pasaulinį vidurkį, siekiantį 12%. Taip pat visos regiono šalys per pastaruosius metus pagerino ar bent išlaikė savo pozicijas vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke.

Konradas Jagodzinskis, „Brand Finance“ komunikacijos vadovas, komentuodamas pastarąjį metinį tyrimą, pabrėžia, kad matoma akivaizdi šio regiono valstybių prekės ženklų stiprėjimo tendencija. Šios valstybės meta vis stipresnį iššūkį ir vis labiau griauna nusistovėjusį tarptautinių rinkų statusą, pritraukdamos daugiau investicijų ir turistų iš Vakarų Europos bei pasaulio.

Nors Lenkija 2018 m. išlaikė vertingiausio šalies prekės ženklo titulą regione, o jo vertė išaugo 14%, iki 654 mlrd. USD, jos pozicijos reitinge nepakito (23 vieta), visgi per pastaruosius metus Lenkijos prekės ženklo stiprumo indeksas sumažėjo nuo 65,7 iki 65 punktų (iš 100), o tai kelia riziką prekės ženklo stiprumui, žvelgiant į artimiausių metų perspektyvą, pažymi tyrėjai.

Slovėnija šiais metais pelnė sparčiausiai augusio valstybės prekės ženklo CEE regione titulą. Pagal šį rodiklį ji – 7-a pasaulyje, o šalies vertė išaugo 29%, iki 82 mlrd. USD.

Kiek mažesnį, 27%, šuolį, taip pat patenkantį į sparčiausiai augusių pasaulio šalių dešimtuką, skaičiuoja ir Estija. Mūsų kaimynės prekės ženklo vertė išaugo iki 35 mlrd. USD. „Brand Finance“ Estijos šalies ženklą tituluoja stipriausiu CEE regione – jis vienintelis turi AA+ reitingą.

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. taip pat fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio valstybių prekės ženklų šimtuke Lietuva pakilo 6 pozicijomis aukštyn į 67-ą vietą ir lenkia kitas Baltijos šalis.

Latvija šiame sąraše šiemet yra 82-a, Estija – 83-ia. Per metus Lietuva pakilo šešiomis pozicijomis, Estija – keturiomis, o Latvija nukrito dviem laipteliais žemyn iš 80-os į 82-ą vietą.

Plačiau apie tyrimą ir Lietuvos šalies prekės ženklo augimo priežastis skaitykite čia.

[infogram id="43b1e81b-7d35-458c-a692-7e61147ac8de" prefix="T80" format="interactive" title="rinkodara-salys"]

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
„Swedbank“ skolina „RD Signs“ 2,8 mln. Eur gamyklos Šiauliuose statybai 4

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 2,8 mln. Eur investicinę paskolą reklamos gamybos ir serviso įmonei „RD Signs“.

Pramonė
2019.08.14
Latvijoje stato išparduotuvių centrą, kuriame lauks pirkėjų iš Lietuvos 15

Latvijoje šalia Rygos baigiamas pirmasis išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ statybų etapas.

Prekyba
2019.08.13
„Uber“ ketina atvežti maisto produktų

Pavežėjimo platforma „Uber“ svarsto galimybę į savo „Uber Eats“ paslaugų krepšelį įtraukti prekių pristatymą...

Prekyba
2019.08.12
„Netto International“ atskleidžia kaip keičiasi žemų kainų prekybos tinklai

Žemų kainų tinklas „Netto International“ galbūt neturi tokių ambicijų kaip Vokietijos prekybininkai „Aldi“ ar...

Prekyba
2019.08.12
Prekybos tinklų lentynų prižiūrėtojai: gamintojams esame ir akys, ir ausys Premium

Didieji prekybos tinklai dažniausiai yra linkę patys prižiūrėti parduotuvių lentynas, nors auga ir...

Rinkodara
2019.08.12
„Barclays“ iškabą pakeitė „Green Hall“ 2

Lietuvoje veiklą stabdančio „Barclays“ logotipo ant 12-os aukštų „Green Hall 1“ pastato nebeliko prieš...

Rinkodara
2019.08.12
Panevėžyje atidarė „Apollo“ kino teatrą

Savaitgalį Lietuvoje atidarytas pirmas Estijos įmonių grupės valdomas kino teatras „Apollo“.

Prekyba
2019.08.12
Animaciniai Čeburaška ir Mikė Pūkuotukas keliauja į „Sberbank“ rankas 12

Rusijos valstybinis bankas „Sberbank“ kuria bendrą įmonę su kino studija „Sojuzmultfilm“, kuri turėtų tapti...

Verslo aplinka
2019.08.11
„Red Bull“ nepavyko apsaugoti spalvų derinio kaip prekės ženklo

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas paliko galioti ankstesnius sprendimus, pažymėdamas, kad energetinio...

Rinkodara
2019.08.11
Atnaujino Kauno „Akropolio“ restoranų erdvę 2

Pernai birželį pradėtą 10 mln. Eur vertės atnaujinimo projektą užbaigus anksčiau nei planuota, dar šį mėnesį...

Prekyba
2019.08.11
10 pasaulio vaikų, „YouTube“ uždirbančių šimtus tūkstančių dolerių 5

Vaikai ir socialiniai tinklai – gana jautrus ir galybę klausimų keliantis derinys, tačiau kartu tai...

Rinkodara
2019.08.10
Į naują „Douglas“ parduotuvę investavo 500.000 Eur 2

Sostinės Žvėryno mikrorajone įsikūrusiame PC „Panorama“ kosmetikos ir parfumerijos tinklas „Douglas“ po...

Prekyba
2019.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau