Neoriginalių kėbulo dalių pardavėjai gali lengviau atsikvėpti

Publikuota: 2018-10-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vilniaus apygardos teismas atmetė „Audi AG“ ieškinį dėl teisių į prekių ženklą pažeidimą. Tačiau šį teismo sprendimą ketinama skųsti.

Vienai iš auto dalių pardavėjų Lietuvoje, UAB „Signeda“ buvo pareikštas ieškinys teigiant, kad prekyba bamperių grotelėmis pažeidžia ieškovo teises į prekių ženklus – chromuotą keturių žiedų logotipą.

„Situacija gal ir būtų buvusi paprasta ir vienareikšmiškai išspręsta ieškovo naudai, jeigu ne viena esminė aplinkybė – atsakovo parduodamos grotelės yra be jokio logotipo, tik su jo tvirtinimo vietoje esančiais fiksatoriais, iš dalies atkartojančiais logotipo kontūrus. Todėl pirkėjas, nusipirkęs groteles ir jomis pakeisdamas sugadintas senąsias, turi atskirai iš įgalioto distributoriaus įsigyti originalų logotipą arba panaudoti turimą senąjį“, – aiškina Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė, asocijuota partnerė.

Ieškovas teigė, kad net ir be logotipo tokios grotelės yra laikytinos pažymėtomis „Audi“ prekių ženklu, tačiau teismas pritarė atsakovo pozicijai.

Teismo vertinimu, ant grotelių matomos ertmės, skirtos „Audi“ emblemai, t.y. keturiems žiedams, tvirtinti, nors ir gali vartotojui „pasufleruoti“, kad šios automobilio dalys yra skirtos „Audi“ automobiliams, tačiau tokio grotelių dizaino negalima prilyginti ieškovo prekių ženklų naudojimui, nes grotelėse esančios keturis žiedus primenančios dizaino detalės yra skirtos ieškovo automobilių „Audi“ logotipo fiksavimui.

Teismas taip pat atkreipė dėmesį, kad atsakovas prekiauja ne tik „Audi“ automobiliams tinkančiomis automobilių detalėmis, be to, prie parduodamų atsarginių automobiliui „Audi“ tinkančių dalių atsakovas nurodo, jog prekės nėra originalios, t.y. informuoja apie tai vartotoją, be to, „Audi“ prekių ženklą naudoja turėdamas tikslą nurodyti atsarginių dalių paskirtį, o tai neprieštarauja sąžiningos ūkinės ar komercinės veiklos praktikai.

nuotrauka::1left

Pasak p. Lukauskienės, toks teismo sprendimas nebuvo netikėtas, tačiau pats tokio ieškinio faktas iš tiesų buvo naujiena ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, nes nėra žinoma, kad analogiški ginčai vyktų kitose šalyse.

„Kita vertus, ieškovo siekis ieškoti galimybės uždrausti prekybą neoriginaliomis atsarginėmis dalimis yra suprantamas – esant galimybei įsigyti ir originalią, ir neoriginalią kėbulo dalį, vartotojas gali rintis nebūtinai originalą.

Panašią situaciją sprendė ES Teisingumo teismas dar 2016 m., kai išaiškino, kad „kaip Bendrijos dizainas nėra saugomas dizainas, kuris yra sudėtinio gaminio sudedamoji dalis, naudojama šiam sudėtiniam gaminiui taisyti, siekiant atkurti jo pirminę išvaizdą, nereikalaujant, kad saugomas dizainas priklausytų nuo sudėtinio gaminio išvaizdos“ – t.y. net jeigu automobilio kėbulo dalis yra įregistruota kaip Bendrijos dizainas, jo savininkas negali uždrausti atgaminti tokią dalį, jeigu ji padeda atkurti pirminę automobilio išvaizdą.

„Analogiškai ir šiuo atveju – atsakovo parduodamos grotelės tiksliai atkartoja „Audi“ originalias groteles, taigi toks naudojimas yra teisėtas“, – teigia advokatė.

Kas kita, jeigu tokios atsarginės dalys ne tik atkartoja originalios detalės dizainą, bet ir yra pažymėtos originalių dalių gamintojo prekių ženklu, nes minėta „taisymo išlyga“ nesuteikia teisės kartu naudoti ir prekių ženklą.

„Taigi šioje byloje svarbiu aspektu buvo faktas, kad prekės, dėl kurių buvo pateiktas ieškinys, nebuvo pažymėtos „Audi“ logotipu, taigi ir negali būti laikomos pažeidžiančiomis ieškovo teises į prekių ženklus, ką ir konstatavo teismas“, – pabrėžia advokatė.

Ketina skųsti

Tačiau „Audi AG“ svarsto skundo galimybę. Pasak bendrovės, esamas teismo sprendimas neatitinka galiojančio teisinio reglamentavimo ir esamos ES teismų praktikos. Be to, byloje yra pateiktas įrodymas, kad virš 90% vartotojų atpažino „Audi“ prekių ženklą, todėl teismas nepagrįstai konstatavo, kad „Audi“ keturių žiedų prekių ženklas nėra naudojamas ant pažeidžiančių grotelių.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau