Neoriginalių kėbulo dalių pardavėjai gali lengviau atsikvėpti

Publikuota: 2018-10-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vilniaus apygardos teismas atmetė „Audi AG“ ieškinį dėl teisių į prekių ženklą pažeidimą. Tačiau šį teismo sprendimą ketinama skųsti.

Vienai iš auto dalių pardavėjų Lietuvoje, UAB „Signeda“ buvo pareikštas ieškinys teigiant, kad prekyba bamperių grotelėmis pažeidžia ieškovo teises į prekių ženklus – chromuotą keturių žiedų logotipą.

„Situacija gal ir būtų buvusi paprasta ir vienareikšmiškai išspręsta ieškovo naudai, jeigu ne viena esminė aplinkybė – atsakovo parduodamos grotelės yra be jokio logotipo, tik su jo tvirtinimo vietoje esančiais fiksatoriais, iš dalies atkartojančiais logotipo kontūrus. Todėl pirkėjas, nusipirkęs groteles ir jomis pakeisdamas sugadintas senąsias, turi atskirai iš įgalioto distributoriaus įsigyti originalų logotipą arba panaudoti turimą senąjį“, – aiškina Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė, asocijuota partnerė.

Ieškovas teigė, kad net ir be logotipo tokios grotelės yra laikytinos pažymėtomis „Audi“ prekių ženklu, tačiau teismas pritarė atsakovo pozicijai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Teismo vertinimu, ant grotelių matomos ertmės, skirtos „Audi“ emblemai, t.y. keturiems žiedams, tvirtinti, nors ir gali vartotojui „pasufleruoti“, kad šios automobilio dalys yra skirtos „Audi“ automobiliams, tačiau tokio grotelių dizaino negalima prilyginti ieškovo prekių ženklų naudojimui, nes grotelėse esančios keturis žiedus primenančios dizaino detalės yra skirtos ieškovo automobilių „Audi“ logotipo fiksavimui.

Teismas taip pat atkreipė dėmesį, kad atsakovas prekiauja ne tik „Audi“ automobiliams tinkančiomis automobilių detalėmis, be to, prie parduodamų atsarginių automobiliui „Audi“ tinkančių dalių atsakovas nurodo, jog prekės nėra originalios, t.y. informuoja apie tai vartotoją, be to, „Audi“ prekių ženklą naudoja turėdamas tikslą nurodyti atsarginių dalių paskirtį, o tai neprieštarauja sąžiningos ūkinės ar komercinės veiklos praktikai.

nuotrauka::1left

Pasak p. Lukauskienės, toks teismo sprendimas nebuvo netikėtas, tačiau pats tokio ieškinio faktas iš tiesų buvo naujiena ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, nes nėra žinoma, kad analogiški ginčai vyktų kitose šalyse.

„Kita vertus, ieškovo siekis ieškoti galimybės uždrausti prekybą neoriginaliomis atsarginėmis dalimis yra suprantamas – esant galimybei įsigyti ir originalią, ir neoriginalią kėbulo dalį, vartotojas gali rintis nebūtinai originalą.

Panašią situaciją sprendė ES Teisingumo teismas dar 2016 m., kai išaiškino, kad „kaip Bendrijos dizainas nėra saugomas dizainas, kuris yra sudėtinio gaminio sudedamoji dalis, naudojama šiam sudėtiniam gaminiui taisyti, siekiant atkurti jo pirminę išvaizdą, nereikalaujant, kad saugomas dizainas priklausytų nuo sudėtinio gaminio išvaizdos“ – t.y. net jeigu automobilio kėbulo dalis yra įregistruota kaip Bendrijos dizainas, jo savininkas negali uždrausti atgaminti tokią dalį, jeigu ji padeda atkurti pirminę automobilio išvaizdą.

„Analogiškai ir šiuo atveju – atsakovo parduodamos grotelės tiksliai atkartoja „Audi“ originalias groteles, taigi toks naudojimas yra teisėtas“, – teigia advokatė.

Kas kita, jeigu tokios atsarginės dalys ne tik atkartoja originalios detalės dizainą, bet ir yra pažymėtos originalių dalių gamintojo prekių ženklu, nes minėta „taisymo išlyga“ nesuteikia teisės kartu naudoti ir prekių ženklą.

„Taigi šioje byloje svarbiu aspektu buvo faktas, kad prekės, dėl kurių buvo pateiktas ieškinys, nebuvo pažymėtos „Audi“ logotipu, taigi ir negali būti laikomos pažeidžiančiomis ieškovo teises į prekių ženklus, ką ir konstatavo teismas“, – pabrėžia advokatė.

Ketina skųsti

Tačiau „Audi AG“ svarsto skundo galimybę. Pasak bendrovės, esamas teismo sprendimas neatitinka galiojančio teisinio reglamentavimo ir esamos ES teismų praktikos. Be to, byloje yra pateiktas įrodymas, kad virš 90% vartotojų atpažino „Audi“ prekių ženklą, todėl teismas nepagrįstai konstatavo, kad „Audi“ keturių žiedų prekių ženklas nėra naudojamas ant pažeidžiančių grotelių.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Metų CMO – R. Urbanas, „Surfshark“ rinkodaros vadovas

Lietuvos marketingo asociacija LiMA paskelbė jau aštuntąjį kartą organizuojamų „Metų CMO‘22” rinkimų...

Rinkodara
2022.05.27
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 4

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
2022.05.27
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
2022.05.27
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
2022.05.26
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
2022.05.25
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku