Neoriginalių kėbulo dalių pardavėjai gali lengviau atsikvėpti

Publikuota: 2018-10-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vilniaus apygardos teismas atmetė „Audi AG“ ieškinį dėl teisių į prekių ženklą pažeidimą. Tačiau šį teismo sprendimą ketinama skųsti.

Vienai iš auto dalių pardavėjų Lietuvoje, UAB „Signeda“ buvo pareikštas ieškinys teigiant, kad prekyba bamperių grotelėmis pažeidžia ieškovo teises į prekių ženklus – chromuotą keturių žiedų logotipą.

„Situacija gal ir būtų buvusi paprasta ir vienareikšmiškai išspręsta ieškovo naudai, jeigu ne viena esminė aplinkybė – atsakovo parduodamos grotelės yra be jokio logotipo, tik su jo tvirtinimo vietoje esančiais fiksatoriais, iš dalies atkartojančiais logotipo kontūrus. Todėl pirkėjas, nusipirkęs groteles ir jomis pakeisdamas sugadintas senąsias, turi atskirai iš įgalioto distributoriaus įsigyti originalų logotipą arba panaudoti turimą senąjį“, – aiškina Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė, asocijuota partnerė.

Ieškovas teigė, kad net ir be logotipo tokios grotelės yra laikytinos pažymėtomis „Audi“ prekių ženklu, tačiau teismas pritarė atsakovo pozicijai.

Teismo vertinimu, ant grotelių matomos ertmės, skirtos „Audi“ emblemai, t.y. keturiems žiedams, tvirtinti, nors ir gali vartotojui „pasufleruoti“, kad šios automobilio dalys yra skirtos „Audi“ automobiliams, tačiau tokio grotelių dizaino negalima prilyginti ieškovo prekių ženklų naudojimui, nes grotelėse esančios keturis žiedus primenančios dizaino detalės yra skirtos ieškovo automobilių „Audi“ logotipo fiksavimui.

Teismas taip pat atkreipė dėmesį, kad atsakovas prekiauja ne tik „Audi“ automobiliams tinkančiomis automobilių detalėmis, be to, prie parduodamų atsarginių automobiliui „Audi“ tinkančių dalių atsakovas nurodo, jog prekės nėra originalios, t.y. informuoja apie tai vartotoją, be to, „Audi“ prekių ženklą naudoja turėdamas tikslą nurodyti atsarginių dalių paskirtį, o tai neprieštarauja sąžiningos ūkinės ar komercinės veiklos praktikai.

nuotrauka::1left

Pasak p. Lukauskienės, toks teismo sprendimas nebuvo netikėtas, tačiau pats tokio ieškinio faktas iš tiesų buvo naujiena ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, nes nėra žinoma, kad analogiški ginčai vyktų kitose šalyse.

„Kita vertus, ieškovo siekis ieškoti galimybės uždrausti prekybą neoriginaliomis atsarginėmis dalimis yra suprantamas – esant galimybei įsigyti ir originalią, ir neoriginalią kėbulo dalį, vartotojas gali rintis nebūtinai originalą.

Panašią situaciją sprendė ES Teisingumo teismas dar 2016 m., kai išaiškino, kad „kaip Bendrijos dizainas nėra saugomas dizainas, kuris yra sudėtinio gaminio sudedamoji dalis, naudojama šiam sudėtiniam gaminiui taisyti, siekiant atkurti jo pirminę išvaizdą, nereikalaujant, kad saugomas dizainas priklausytų nuo sudėtinio gaminio išvaizdos“ – t.y. net jeigu automobilio kėbulo dalis yra įregistruota kaip Bendrijos dizainas, jo savininkas negali uždrausti atgaminti tokią dalį, jeigu ji padeda atkurti pirminę automobilio išvaizdą.

„Analogiškai ir šiuo atveju – atsakovo parduodamos grotelės tiksliai atkartoja „Audi“ originalias groteles, taigi toks naudojimas yra teisėtas“, – teigia advokatė.

Kas kita, jeigu tokios atsarginės dalys ne tik atkartoja originalios detalės dizainą, bet ir yra pažymėtos originalių dalių gamintojo prekių ženklu, nes minėta „taisymo išlyga“ nesuteikia teisės kartu naudoti ir prekių ženklą.

„Taigi šioje byloje svarbiu aspektu buvo faktas, kad prekės, dėl kurių buvo pateiktas ieškinys, nebuvo pažymėtos „Audi“ logotipu, taigi ir negali būti laikomos pažeidžiančiomis ieškovo teises į prekių ženklus, ką ir konstatavo teismas“, – pabrėžia advokatė.

Ketina skųsti

Tačiau „Audi AG“ svarsto skundo galimybę. Pasak bendrovės, esamas teismo sprendimas neatitinka galiojančio teisinio reglamentavimo ir esamos ES teismų praktikos. Be to, byloje yra pateiktas įrodymas, kad virš 90% vartotojų atpažino „Audi“ prekių ženklą, todėl teismas nepagrįstai konstatavo, kad „Audi“ keturių žiedų prekių ženklas nėra naudojamas ant pažeidžiančių grotelių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Pegaso“ patirtis: knygų pardavimus augina kitos prekės Premium

„Pegaso“ tinklą valdanti UAB „ALG knygynai“ sėkmingu projektu vadina pasirinktą naują knygyno koncepciją, kur...

Rinkodara
05:45
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 18

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau