Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

Publikuota: 2018-10-11
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) skirtos 2.100 Eur baudos už paslėptą tabakui skirto elektroninio įrenginio IQOS reklamą.

Vilniaus apygardos administracinio teismas ketvirtadienį atmetė tabako gamintojų skundą ir paliko galioti šių metų kovą NTAKD priimtą nutarimą. Bendrovė svarsto galimybę šį teismo sprendimą skųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, teigiama „Philip Morris Baltic“ pranešime.

Pasak „Philip Morris Baltic“ korporacijos reikalų vadovo Lietuvai Kęstučio Straigio, bendrovė nesutinka su teismo sprendimu, nes įstatymai aiškiai įpareigoja gamintoją vartotojams teikti būtiną ir esminę informaciją apie parduodamas prekes. 

„Byloje nagrinėta informacinė medžiaga apie elektroninį prietaisą „iQOS“ ne tik atitinka įstatymuose pateiktus reikalavimus, tačiau ir atspindi mūsų kompanijos pastangas teikti vartotojams tikslią informaciją apie novatorišką produktą, taip gerbiant vartotojo teisę rinktis pagrįstai“, – pranešime sakė p. Straigis.

Pasak jo, svarbiausias dalykas, kurio turėtų būti siekiama - kaip sudaryti sąlygas suaugusiesiems, kurie bet kokiu atveju ir toliau yra nusprendę rūkyti cigaretes, gauti teisingą informaciją apie potencialiai mažiau žalingus produktus.

IQOS yra dalis 3 mlrd. JAV dolerių (2,4 mlrd. Eur) vertės „Philip Morris“ investicijų į naujos kartos rūkymo prietaisus. Jis yra naudojamas kaitinti tabaką iki pakankamai aukštos temperatūros, kad būtų sukuriamas garas, o ne dūmas. Bendrovė teigia, kad tai yra naujoviškas prietaisas, besiskiriantis nuo kitų elektroninių cigarečių, kurioms dažnai jau taikomos specifinės taisyklės.

IQOS prietaisas aktyviai reklamuotas Lietuvoje, bendrovė didžiuosiuose miestuose atidarė kelias specializuotas parduotuves. „Philip Morris“ taip pat prekiauja ir tabako produktu „Heets“, naudojamu IQOS prietaise. Jam jau taikomi tokie patys reklamos apribojimai, kaip ir įprastoms cigaretėms.

Dešimt JAV senatorių vasarį paragino Maisto ir vaistų administraciją (FDA) atmesti „Philip Morris“ prašymą leisti reklamuoti IQOS prietaisą, kaip darantį mažesnę žalą nei cigaretės.

Senatoriai rėmėsi pernai gruodį „Reuters“ paskelbtu pranešimu, kuriame detaliai aprašomi kai kurių pagrindinių tyrėjų, atlikusių klinikinius bandymus su minėtu prietaisų, apmokymo ir profesionalizmo trūkumai. Šių tyrimų išvadas „Marlboro“ cigarečių gamintoja pateikė FDA.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 1

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium 2

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau