Neigiamus komentarus bando dangstyti po socialinių eksperimentų vėliava

Publikuota: 2018-10-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Netikros naujienos, tendencingi komentarai internete ar socialinėje erdvėje – šiandienos realybė, o artėjant rinkimams to matysime dar daugiau.

Neseniai „Facebook“ laisvai samdomų darbų pasiūlymų grupėje akylesnių internautų aptiktas toks skelbimas: „Viena organizacija ieško žmonių, kurie norėtų užsidirbti neigiamai komentuodami internete esančius straipsnius. Tinka studentai. Atlyginimas sutartinis.“ Skelbimo autoriaus pasiteiravus detalių, toks žingsnis buvo argumentuotas atliekamu socialiniu eksperimentu smalsumui patenkinti. Skelbimas greitai buvo ištrintas, tačiau pabrėžta, kad net per trumpą laiką pasiūlymu buvo nemenkai domimasi.

Germanas Kavalskis, Lietuvos komunikacijos asociacijos (LKA) tarybos narys, kalbėdamas apie šį atvejį, teigia, esą akivaizdu, kad tai tėra nevykęs bandymas nuslėpti tikruosius tikslus, juolab kad kanalo administratoriai greitai pašalino šį skelbimą.

Pasak jo, ne paslaptis, kad anoniminiai komentarai anksčiau buvo viena iš populiariausių juodojo „piaro“ – viešųjų ryšių – priemonių, kai pasislėpus už netikros paskyros ar rašant anoniminius komentarus buvo bandoma neigiamai formuoti konkurentų, o teigiamai – savo įvaizdį, teikiamų paslaugų ar prekių kokybę, taip pat dirbtinai kelti socialines problemas (pvz., lyginti Lietuvos ir užsienio šalių prekybos centrų kainas, kurios nebūtinai atitinka tikrovę).

nuotrauka::1

„Tuo neretai piktnaudžiaudavo norinčios apšmeižti konkurentus verslo organizacijos, jos palikdavo tikrovės neatitinkančius komentarus. To, beje, pasitaiko ir šiandien. Tačiau tokių dirbtinių komentarų mastas yra smarkiai kritęs, nes vartotojai vis labiau linkę viešai reikšti pasitenkinimą arba nepasitenkinimą teikiamomis paslaugomis“, – teigia p. Kavalskis.

Pašnekovas primena ir kelerių metų senumo istorijas, kai artėjant rinkimams iki žiniasklaidos buvo „nutekėjusios“ instrukcijos, kaip politinės partijos bandė mobilizuoti vidinius partinius resursus, skatindamos viešojoje erdvėje dažniau girti savo partiją ir kritikuoti kitas. Panašios instrukcijos žiniasklaidą pasiekė ir visai neseniai, kai portaluose buvo aprašytos „vidinės rekomendacijos“, kaip konservatoriams nugalėti „valstiečius“, su pastabomis, kaip partijos nariai turi elgtis viešoje erdvėje.

Stebisi ir trina

Dovydas Martinkaitis, vienos iš laisvai samdomų žmonių bendruomenės „fdp.lt“ interneto puslapio įkūrėjas, pabrėžia, kad seka viešinamus darbo skelbimus. Pamačiusi neaiškių tikslų turinčių pranešimų ar sulaukusi pastabų iš bendruomenės, puslapio administracija tikrina, peržiūri ankstesnius tokio vartotojo pranešimus, komentarus, įvertina visą jo anketą, paskelbtą turinį grupėje.

„Yra pasitaikę visokių skelbimų, yra tekę matyti ir tokių, kuriuose tiesmukiškai buvo ieškoma „propagandos skleidėjų“. Patikrinus anketą, iš kurios buvo skelbtas pranešimas, akivaizdu, kad tai buvo prorusiškų pažiūrų žmogus. Yra buvę ir pranešimų, susijusių su viena konkrečia partija. Vis tik su tokio tipo skelbimais susiduriame retai“, – pasakoja p. Martinkaitis ir pabrėžia, kad grupės srautą prižiūri ir valo.

Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
15:15
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
14:06
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03
Paskelbti pakuotės dizaino „NAPA Baltic 2019“ finalininkai

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginiui „NAPA Baltic“ šiemet pateiktas 121 darbas,...

Rinkodara
2019.11.02
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01
„Iki“ nutraukia sutartį su „vipcommunications“

Prekybos tinklas „Iki“ nutraukia sutartį su integruotos komunikacijos agentūra „VIP Viešosios informacijos...

Rinkodara
2019.10.31
„Twitter“ uždraudė politinę reklamą

„Twitter“ uždraudė savo tinkle bet kokią politinę reklamą visame pasaulyje, argumentuodamas, kad tokių...

Verslo aplinka
2019.10.31
Senamiesčio butikai ieško priešnuodžio didžiųjų prekybininkų nuolaidų karuselei Premium

Neseniai praūžęs naktinio apsipirkimo renginys „Senamiestis Goes Night Shopping“ šiemet viršijo užsibrėžtus...

Prekyba
2019.10.31
FNTT akiratyje atsidūrusios bendrovės ramina klientus, tačiau tyli apie buvusių ir esamų vadovų veiksmus

Šiandien VŽ paskelbė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamoje mokesčių slėpimo...

Finansai
2019.10.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau