Neigiamus komentarus bando dangstyti po socialinių eksperimentų vėliava

Publikuota: 2018-10-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Netikros naujienos, tendencingi komentarai internete ar socialinėje erdvėje – šiandienos realybė, o artėjant rinkimams to matysime dar daugiau.

Neseniai „Facebook“ laisvai samdomų darbų pasiūlymų grupėje akylesnių internautų aptiktas toks skelbimas: „Viena organizacija ieško žmonių, kurie norėtų užsidirbti neigiamai komentuodami internete esančius straipsnius. Tinka studentai. Atlyginimas sutartinis.“ Skelbimo autoriaus pasiteiravus detalių, toks žingsnis buvo argumentuotas atliekamu socialiniu eksperimentu smalsumui patenkinti. Skelbimas greitai buvo ištrintas, tačiau pabrėžta, kad net per trumpą laiką pasiūlymu buvo nemenkai domimasi.

Germanas Kavalskis, Lietuvos komunikacijos asociacijos (LKA) tarybos narys, kalbėdamas apie šį atvejį, teigia, esą akivaizdu, kad tai tėra nevykęs bandymas nuslėpti tikruosius tikslus, juolab kad kanalo administratoriai greitai pašalino šį skelbimą.

Pasak jo, ne paslaptis, kad anoniminiai komentarai anksčiau buvo viena iš populiariausių juodojo „piaro“ – viešųjų ryšių – priemonių, kai pasislėpus už netikros paskyros ar rašant anoniminius komentarus buvo bandoma neigiamai formuoti konkurentų, o teigiamai – savo įvaizdį, teikiamų paslaugų ar prekių kokybę, taip pat dirbtinai kelti socialines problemas (pvz., lyginti Lietuvos ir užsienio šalių prekybos centrų kainas, kurios nebūtinai atitinka tikrovę).

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

nuotrauka::1

„Tuo neretai piktnaudžiaudavo norinčios apšmeižti konkurentus verslo organizacijos, jos palikdavo tikrovės neatitinkančius komentarus. To, beje, pasitaiko ir šiandien. Tačiau tokių dirbtinių komentarų mastas yra smarkiai kritęs, nes vartotojai vis labiau linkę viešai reikšti pasitenkinimą arba nepasitenkinimą teikiamomis paslaugomis“, – teigia p. Kavalskis.

Pašnekovas primena ir kelerių metų senumo istorijas, kai artėjant rinkimams iki žiniasklaidos buvo „nutekėjusios“ instrukcijos, kaip politinės partijos bandė mobilizuoti vidinius partinius resursus, skatindamos viešojoje erdvėje dažniau girti savo partiją ir kritikuoti kitas. Panašios instrukcijos žiniasklaidą pasiekė ir visai neseniai, kai portaluose buvo aprašytos „vidinės rekomendacijos“, kaip konservatoriams nugalėti „valstiečius“, su pastabomis, kaip partijos nariai turi elgtis viešoje erdvėje.

Stebisi ir trina

Dovydas Martinkaitis, vienos iš laisvai samdomų žmonių bendruomenės „fdp.lt“ interneto puslapio įkūrėjas, pabrėžia, kad seka viešinamus darbo skelbimus. Pamačiusi neaiškių tikslų turinčių pranešimų ar sulaukusi pastabų iš bendruomenės, puslapio administracija tikrina, peržiūri ankstesnius tokio vartotojo pranešimus, komentarus, įvertina visą jo anketą, paskelbtą turinį grupėje.

„Yra pasitaikę visokių skelbimų, yra tekę matyti ir tokių, kuriuose tiesmukiškai buvo ieškoma „propagandos skleidėjų“. Patikrinus anketą, iš kurios buvo skelbtas pranešimas, akivaizdu, kad tai buvo prorusiškų pažiūrų žmogus. Yra buvę ir pranešimų, susijusių su viena konkrečia partija. Vis tik su tokio tipo skelbimais susiduriame retai“, – pasakoja p. Martinkaitis ir pabrėžia, kad grupės srautą prižiūri ir valo.

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
05:45
„Kesko Senukai Digital“ apie reorganizavimą: siekiame efektyvumo Premium

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
05:45
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13
Baltarusiškas klonas „Bela-cola“ ruošiasi Rusijoje pakeisti „Coca-Colą“ Premium 1

Nuo vasario pabaigos Minsko gaiviųjų gėrimų gamykla 50% padidino gaiviųjų gėrimų tiekimą Rusijai ir tikisi...

Pramonė
2022.05.12
Vilniaus Rotušės valdytojas: trečias konkursas parodė, kad nuomininko teks ieškoti, kai stabilizuosis geopolitinė situacija Premium

261 kv. m patalpos Rotušės pastate, kuriame anksčiau veikė restoranas „Žuvinė“, jau daugiau kaip metus...

Prekyba
2022.05.12
Kitoks turgus: Paupyje pasiekė 7,5 mln. Eur apyvartą, Benedikto turgus planuoja plėtrą Premium

Įprastoms turgavietėms atsigaunant po pandemijos klesti ir visiškai kitokių koncepcijų objektai, kurie irgi...

Prekyba
2022.05.12
Duomenų apsaugos inspekcija: Lietuvoje tyrimas dėl „Vinted“ dar nėra pasibaigęs, įmonė atnaujina taisykles Premium 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nuo praėjusių metų lapkričio atlieka „Vinted“ tikrinimą dėl asmens...

Prekyba
2022.05.11
Pernai sulaukę „Lidl“ parduotuvių, latviai netrukus galės apsipirkti „Spar“ Premium

Mažmenininkė „Spar International“ su partneriais pradeda veiklą Latvijoje. Pagal partnerystės modelį...

Prekyba
2022.05.11
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
„Vinted“: esame nusivylę paskelbtu sprendimu ir jį skųsime 2

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku