Neigiamus komentarus bando dangstyti po socialinių eksperimentų vėliava

Publikuota: 2018-10-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Netikros naujienos, tendencingi komentarai internete ar socialinėje erdvėje – šiandienos realybė, o artėjant rinkimams to matysime dar daugiau.

Neseniai „Facebook“ laisvai samdomų darbų pasiūlymų grupėje akylesnių internautų aptiktas toks skelbimas: „Viena organizacija ieško žmonių, kurie norėtų užsidirbti neigiamai komentuodami internete esančius straipsnius. Tinka studentai. Atlyginimas sutartinis.“ Skelbimo autoriaus pasiteiravus detalių, toks žingsnis buvo argumentuotas atliekamu socialiniu eksperimentu smalsumui patenkinti. Skelbimas greitai buvo ištrintas, tačiau pabrėžta, kad net per trumpą laiką pasiūlymu buvo nemenkai domimasi.

Germanas Kavalskis, Lietuvos komunikacijos asociacijos (LKA) tarybos narys, kalbėdamas apie šį atvejį, teigia, esą akivaizdu, kad tai tėra nevykęs bandymas nuslėpti tikruosius tikslus, juolab kad kanalo administratoriai greitai pašalino šį skelbimą.

Pasak jo, ne paslaptis, kad anoniminiai komentarai anksčiau buvo viena iš populiariausių juodojo „piaro“ – viešųjų ryšių – priemonių, kai pasislėpus už netikros paskyros ar rašant anoniminius komentarus buvo bandoma neigiamai formuoti konkurentų, o teigiamai – savo įvaizdį, teikiamų paslaugų ar prekių kokybę, taip pat dirbtinai kelti socialines problemas (pvz., lyginti Lietuvos ir užsienio šalių prekybos centrų kainas, kurios nebūtinai atitinka tikrovę).

nuotrauka::1

„Tuo neretai piktnaudžiaudavo norinčios apšmeižti konkurentus verslo organizacijos, jos palikdavo tikrovės neatitinkančius komentarus. To, beje, pasitaiko ir šiandien. Tačiau tokių dirbtinių komentarų mastas yra smarkiai kritęs, nes vartotojai vis labiau linkę viešai reikšti pasitenkinimą arba nepasitenkinimą teikiamomis paslaugomis“, – teigia p. Kavalskis.

Pašnekovas primena ir kelerių metų senumo istorijas, kai artėjant rinkimams iki žiniasklaidos buvo „nutekėjusios“ instrukcijos, kaip politinės partijos bandė mobilizuoti vidinius partinius resursus, skatindamos viešojoje erdvėje dažniau girti savo partiją ir kritikuoti kitas. Panašios instrukcijos žiniasklaidą pasiekė ir visai neseniai, kai portaluose buvo aprašytos „vidinės rekomendacijos“, kaip konservatoriams nugalėti „valstiečius“, su pastabomis, kaip partijos nariai turi elgtis viešoje erdvėje.

Stebisi ir trina

Dovydas Martinkaitis, vienos iš laisvai samdomų žmonių bendruomenės „fdp.lt“ interneto puslapio įkūrėjas, pabrėžia, kad seka viešinamus darbo skelbimus. Pamačiusi neaiškių tikslų turinčių pranešimų ar sulaukusi pastabų iš bendruomenės, puslapio administracija tikrina, peržiūri ankstesnius tokio vartotojo pranešimus, komentarus, įvertina visą jo anketą, paskelbtą turinį grupėje.

„Yra pasitaikę visokių skelbimų, yra tekę matyti ir tokių, kuriuose tiesmukiškai buvo ieškoma „propagandos skleidėjų“. Patikrinus anketą, iš kurios buvo skelbtas pranešimas, akivaizdu, kad tai buvo prorusiškų pažiūrų žmogus. Yra buvę ir pranešimų, susijusių su viena konkrečia partija. Vis tik su tokio tipo skelbimais susiduriame retai“, – pasakoja p. Martinkaitis ir pabrėžia, kad grupės srautą prižiūri ir valo.

Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 1

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 15

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 14

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 7

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11
„Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 9

Prekybos tinklas „Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius. Jais tapo integruotos komunikacijos...

Rinkodara
2019.01.10
EBU ragina valdančiuosius neskubėti ir užtikrinti LRT nepriklausomumą 1

Seime rengiantis svarstyti LRT įstatymo pataisas, Europos transliuotojų sąjunga (EBU) paragino Lietuvos...

Rinkodara
2019.01.09
Vyriausybės kancleris bus atsakingas už Lietuvos DNR 11

Vyriausybė sudarė specialią komisiją – Lietuvos įvaizdžio strateginę tarybą, kuri svarstys strateginius...

Verslo aplinka
2019.01.09
„Kempinski“ viešbutis Vilniuje – su nauju vardu 5

„Grand Hotel Kempinski Vilnius“ – taip nuo šiol vadinsis Vilniuje įsikūręs penkių žvaigždučių viešbutis...

Rinkodara
2019.01.09
Dukart daugiau investavo „Bitė“, „Eurovaistinė“ ir Lietuvos draudimas 3

Bendros reklamos apimtys, lyginant 2018 ir 2017 m. vienuolika mėnesių, Lietuvoje augo 14,2%. Didžiausių...

Rinkodara
2019.01.08
„Walmart“ investicijų pliūpsnis – į maistomatus

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prekybos milžinė „Walmart“ paleido kelias akį traukiančias reklamas,...

Kalėdinį reklamos mūšį laimėjo „Maxima“ Premium 3

Per tik ką praūžusias šventes televizijos sulaukė bemaž ketvirtadaliu daugiau reklamos tiek skaičiuojant...

Rinkodara
2019.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau