Neigiamus komentarus bando dangstyti po socialinių eksperimentų vėliava

Publikuota: 2018-10-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Netikros naujienos, tendencingi komentarai internete ar socialinėje erdvėje – šiandienos realybė, o artėjant rinkimams to matysime dar daugiau.

Neseniai „Facebook“ laisvai samdomų darbų pasiūlymų grupėje akylesnių internautų aptiktas toks skelbimas: „Viena organizacija ieško žmonių, kurie norėtų užsidirbti neigiamai komentuodami internete esančius straipsnius. Tinka studentai. Atlyginimas sutartinis.“ Skelbimo autoriaus pasiteiravus detalių, toks žingsnis buvo argumentuotas atliekamu socialiniu eksperimentu smalsumui patenkinti. Skelbimas greitai buvo ištrintas, tačiau pabrėžta, kad net per trumpą laiką pasiūlymu buvo nemenkai domimasi.

Germanas Kavalskis, Lietuvos komunikacijos asociacijos (LKA) tarybos narys, kalbėdamas apie šį atvejį, teigia, esą akivaizdu, kad tai tėra nevykęs bandymas nuslėpti tikruosius tikslus, juolab kad kanalo administratoriai greitai pašalino šį skelbimą.

Pasak jo, ne paslaptis, kad anoniminiai komentarai anksčiau buvo viena iš populiariausių juodojo „piaro“ – viešųjų ryšių – priemonių, kai pasislėpus už netikros paskyros ar rašant anoniminius komentarus buvo bandoma neigiamai formuoti konkurentų, o teigiamai – savo įvaizdį, teikiamų paslaugų ar prekių kokybę, taip pat dirbtinai kelti socialines problemas (pvz., lyginti Lietuvos ir užsienio šalių prekybos centrų kainas, kurios nebūtinai atitinka tikrovę).

nuotrauka::1

„Tuo neretai piktnaudžiaudavo norinčios apšmeižti konkurentus verslo organizacijos, jos palikdavo tikrovės neatitinkančius komentarus. To, beje, pasitaiko ir šiandien. Tačiau tokių dirbtinių komentarų mastas yra smarkiai kritęs, nes vartotojai vis labiau linkę viešai reikšti pasitenkinimą arba nepasitenkinimą teikiamomis paslaugomis“, – teigia p. Kavalskis.

Pašnekovas primena ir kelerių metų senumo istorijas, kai artėjant rinkimams iki žiniasklaidos buvo „nutekėjusios“ instrukcijos, kaip politinės partijos bandė mobilizuoti vidinius partinius resursus, skatindamos viešojoje erdvėje dažniau girti savo partiją ir kritikuoti kitas. Panašios instrukcijos žiniasklaidą pasiekė ir visai neseniai, kai portaluose buvo aprašytos „vidinės rekomendacijos“, kaip konservatoriams nugalėti „valstiečius“, su pastabomis, kaip partijos nariai turi elgtis viešoje erdvėje.

Stebisi ir trina

Dovydas Martinkaitis, vienos iš laisvai samdomų žmonių bendruomenės „fdp.lt“ interneto puslapio įkūrėjas, pabrėžia, kad seka viešinamus darbo skelbimus. Pamačiusi neaiškių tikslų turinčių pranešimų ar sulaukusi pastabų iš bendruomenės, puslapio administracija tikrina, peržiūri ankstesnius tokio vartotojo pranešimus, komentarus, įvertina visą jo anketą, paskelbtą turinį grupėje.

„Yra pasitaikę visokių skelbimų, yra tekę matyti ir tokių, kuriuose tiesmukiškai buvo ieškoma „propagandos skleidėjų“. Patikrinus anketą, iš kurios buvo skelbtas pranešimas, akivaizdu, kad tai buvo prorusiškų pažiūrų žmogus. Yra buvę ir pranešimų, susijusių su viena konkrečia partija. Vis tik su tokio tipo skelbimais susiduriame retai“, – pasakoja p. Martinkaitis ir pabrėžia, kad grupės srautą prižiūri ir valo.

Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau