Neigiamus komentarus bando dangstyti po socialinių eksperimentų vėliava

Netikros naujienos, tendencingi komentarai internete ar socialinėje erdvėje šiandienos realybė, o artėjant rinkimams to matysime dar daugiau.
Neseniai Facebook laisvai samdomų darbų pasiūlymų grupėje akylesnių internautų aptiktas toks skelbimas: Viena organizacija ieško žmonių, kurie norėtų užsidirbti neigiamai komentuodami internete esančius straipsnius. Tinka studentai. Atlyginimas sutartinis. Skelbimo autoriaus pasiteiravus detalių, toks žingsnis buvo argumentuotas atliekamu socialiniu eksperimentu smalsumui patenkinti. Skelbimas greitai buvo ištrintas, tačiau pabrėžta, kad net per trumpą laiką pasiūlymu buvo nemenkai domimasi.
Germanas Kavalskis, Lietuvos komunikacijos asociacijos (LKA) tarybos narys, kalbėdamas apie šį atvejį, teigia, esą akivaizdu, kad tai tėra nevykęs bandymas nuslėpti tikruosius tikslus, juolab kad kanalo administratoriai greitai pašalino šį skelbimą.
Pasak jo, ne paslaptis, kad anoniminiai komentarai anksčiau buvo viena iš populiariausių juodojo piaro viešųjų ryšių priemonių, kai pasislėpus už netikros paskyros ar rašant anoniminius komentarus buvo bandoma neigiamai formuoti konkurentų, o teigiamai savo įvaizdį, teikiamų paslaugų ar prekių kokybę, taip pat dirbtinai kelti socialines problemas (pvz., lyginti Lietuvos ir užsienio šalių prekybos centrų kainas, kurios nebūtinai atitinka tikrovę).
nuotrauka::1
Tuo neretai piktnaudžiaudavo norinčios apšmeižti konkurentus verslo organizacijos, jos palikdavo tikrovės neatitinkančius komentarus. To, beje, pasitaiko ir šiandien. Tačiau tokių dirbtinių komentarų mastas yra smarkiai kritęs, nes vartotojai vis labiau linkę viešai reikšti pasitenkinimą arba nepasitenkinimą teikiamomis paslaugomis, teigia p. Kavalskis.
Pašnekovas primena ir kelerių metų senumo istorijas, kai artėjant rinkimams iki žiniasklaidos buvo nutekėjusios instrukcijos, kaip politinės partijos bandė mobilizuoti vidinius partinius resursus, skatindamos viešojoje erdvėje dažniau girti savo partiją ir kritikuoti kitas. Panašios instrukcijos žiniasklaidą pasiekė ir visai neseniai, kai portaluose buvo aprašytos vidinės rekomendacijos, kaip konservatoriams nugalėti valstiečius, su pastabomis, kaip partijos nariai turi elgtis viešoje erdvėje.
Stebisi ir trina
Dovydas Martinkaitis, vienos iš laisvai samdomų žmonių bendruomenės fdp.lt interneto puslapio įkūrėjas, pabrėžia, kad seka viešinamus darbo skelbimus. Pamačiusi neaiškių tikslų turinčių pranešimų ar sulaukusi pastabų iš bendruomenės, puslapio administracija tikrina, peržiūri ankstesnius tokio vartotojo pranešimus, komentarus, įvertina visą jo anketą, paskelbtą turinį grupėje.
Yra pasitaikę visokių skelbimų, yra tekę matyti ir tokių, kuriuose tiesmukiškai buvo ieškoma propagandos skleidėjų. Patikrinus anketą, iš kurios buvo skelbtas pranešimas, akivaizdu, kad tai buvo prorusiškų pažiūrų žmogus. Yra buvę ir pranešimų, susijusių su viena konkrečia partija. Vis tik su tokio tipo skelbimais susiduriame retai, pasakoja p. Martinkaitis ir pabrėžia, kad grupės srautą prižiūri ir valo.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti