Konkurencijos taryba netirs skundo dėl „Tele2“ reklamos

Publikuota: 2018-10-05
Atnaujinta 2018-10-05 13:53
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tyrimą dėl „Telia Lietuva“ skundo pateikto dėl „Tele2“ reklamos kampanijos.

VŽ rašė, kad rugpjūčio pabaigoje „Telia Lietuva“ pateikė skundą Konkurencijos tarybai dėl konkurentės „Tele2“ reklamos, vadindama ją lyginamąja bei paprašė įpareigoti konkurentus nutraukti šią reklamą.

Minėtame klipe „Tele2“ skelbė žinią, kad jų mobilusis internetas yra spartesnis už „seną laidinį internetą“.

„Tele2“ Konkurencijos tarybai argumentavo, kad reklamoje nebuvo nurodomas nei pareiškėjos pavadinimas, nei konkretus jos produktas, iš ko galima būtų spręsti, kad reklamoje minima būtent ši bendrovė ar jos teikiamos paslaugos. Be to, reklama nėra lyginamoji todėl, kad pareiškėja nėra vienintelė šviesolaidinio interneto tiekėja.

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, pabrėžia, kad šiuo atveju atsisakyta pradėti tyrimą, nes nenustatyta, kad „Tele2“ reklama galėjo pažeisti Reklamos įstatymo reikalavimus.

„Manome, kad vidutinis vartotojas, pamatęs skleidžiamą „Laisvas internetas“ reklamą, suprastų, kad reklamoje yra lyginamas „Tele2“ „Laisvas internetas“ („4G mobilus internetas“) ir „senas laidinis internetas“. Atsižvelgiant į tai, kad reklamoje naudojamas terminas „senas laidinis internetas“ ir nėra minimas joks kitas konkretus paslaugos teikėjas ar konkreti paslauga, vidutinis vartotojas turėtų suprasti, kad „Laisvas internetas“ reklama siekiama parodyti „Tele2“ teikiamos paslaugos pažangą, palyginti su anksčiau teikta paslauga – laidiniu internetu, t. y. „senu laidiniu internetu“, – kalba p. Lukšė.

Ji taip pat antrina, kad reklamoje nėra nurodomi konkretūs lyginamų internetų greičiai, o tik abstraktus vizualinis informacijos pateikimas – domino kaladėlės.

„Todėl vidutinis vartotojas reklamoje pateikiamą informaciją turėtų suprasti labai abstrakčiai, perkeltine prasme – mobilus internetas yra greitesnis už seną laidinį internetą. Kadangi „Tele2“ skleidžiama reklama nėra laikytina lyginamąja, nėra pagrindo vertinti, ar ji atitinka Reklamos įstatyme numatytiems lyginamosios reklamos reikalavimams“, – priduria p. Lukšė.

Savo atsakyme pažymėjo, kad „Tele2“ „laisvas internetas“ reklama yra parengta remiantis viešai prieinamais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis ir pačios bendrovės atliktu tyrimu. Taip pat reklamoje „Tele2“ teikiamos paslaugos pranašumas, t. y. interneto greitis, yra nurodomas labai abstrakčiai – nėra pateikiami konkretūs skirtingų technologijų internetų greičiai, todėl nagrinėjama reklama vidutiniam vartotojui nesukurtų pagrįstų lūkesčių dėl „Tele2“ teikiamos paslaugos greičio ar „seno laidinio interneto“ greičio.

„Todėl taip pat nėra pagrindo teigti, kad nagrinėjamu atveju skleidžiama galimai klaidinanti reklama“, – teikia p. Lukšė.

Sprendimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas teismui.

Ir kitas ginčas – taikiai

Taikos sutartimi baigėsi ir kitas ginčas dėl reklamų tarp „Bitės Lietuva“ ir „Tele2“. „Bitė Lietuva“ buvo apskundusi „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Rugsėjo pabaigoje Vilniaus apygardos teismas pranešė, kad tarp įmonių pasirašyta taikos sutartį ir bylą nutraukė.

„Teismas patvirtino taikos sutartį, pagal kurią „Tele2“ įsipareigojo nutraukti reklamą, kurioje naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Tokiu būdu pavyko šį klausimą užbaigti itin operatyviai, be ilgesnio teismo proceso“, – tuokart kalbėjo „Bitė Lietuvos“ atstovas spaudai Antanas Bubnelis.

Ne pirmas ginčas

VŽ rašė, kad šios dvi telekomunikacijų bendrovės jau ne kartą ginčus dėl reklamų sprendė teismuose.

2016 m. tarp jų buvo kilęs ginčas dėl „Bitės Lietuvos“ reklamos, kurioje kalbama apie ryšio spartą. Ši reklama atsidūrė ir Konkurencijos tarybos, ir Vartotojų teisių gynimo centro akiratyje, o galiausiai – teisme.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„LinkedIn“ pasuko „Facebook“ keliu – leidžia spausti ne tik „patinka“

Socialinis tinklas „LinkedIn“ nuo šiol leidžia rinktis skirtingas emocijas: po įrašais galima spausti ne tik...

Rinkodara
10:42
Nutraukiama įmonės „Lietuvos žinios“ veikla 9

Nuo gegužės 1 d. likviduojama UAB „Lietuvos žinios“, leidžianti dienraštį „Lietuvos žinios“, interneto...

Rinkodara
2019.04.25
„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija byra 1

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
2019.04.25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
2019.04.25
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 27

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 2

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau