Konkurencijos taryba netirs skundo dėl „Tele2“ reklamos

Publikuota: 2018-10-05
Atnaujinta 2018-10-05 13:53
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tyrimą dėl „Telia Lietuva“ skundo pateikto dėl „Tele2“ reklamos kampanijos.

VŽ rašė, kad rugpjūčio pabaigoje „Telia Lietuva“ pateikė skundą Konkurencijos tarybai dėl konkurentės „Tele2“ reklamos, vadindama ją lyginamąja bei paprašė įpareigoti konkurentus nutraukti šią reklamą.

Minėtame klipe „Tele2“ skelbė žinią, kad jų mobilusis internetas yra spartesnis už „seną laidinį internetą“.

„Tele2“ Konkurencijos tarybai argumentavo, kad reklamoje nebuvo nurodomas nei pareiškėjos pavadinimas, nei konkretus jos produktas, iš ko galima būtų spręsti, kad reklamoje minima būtent ši bendrovė ar jos teikiamos paslaugos. Be to, reklama nėra lyginamoji todėl, kad pareiškėja nėra vienintelė šviesolaidinio interneto tiekėja.

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, pabrėžia, kad šiuo atveju atsisakyta pradėti tyrimą, nes nenustatyta, kad „Tele2“ reklama galėjo pažeisti Reklamos įstatymo reikalavimus.

„Manome, kad vidutinis vartotojas, pamatęs skleidžiamą „Laisvas internetas“ reklamą, suprastų, kad reklamoje yra lyginamas „Tele2“ „Laisvas internetas“ („4G mobilus internetas“) ir „senas laidinis internetas“. Atsižvelgiant į tai, kad reklamoje naudojamas terminas „senas laidinis internetas“ ir nėra minimas joks kitas konkretus paslaugos teikėjas ar konkreti paslauga, vidutinis vartotojas turėtų suprasti, kad „Laisvas internetas“ reklama siekiama parodyti „Tele2“ teikiamos paslaugos pažangą, palyginti su anksčiau teikta paslauga – laidiniu internetu, t. y. „senu laidiniu internetu“, – kalba p. Lukšė.

Ji taip pat antrina, kad reklamoje nėra nurodomi konkretūs lyginamų internetų greičiai, o tik abstraktus vizualinis informacijos pateikimas – domino kaladėlės.

„Todėl vidutinis vartotojas reklamoje pateikiamą informaciją turėtų suprasti labai abstrakčiai, perkeltine prasme – mobilus internetas yra greitesnis už seną laidinį internetą. Kadangi „Tele2“ skleidžiama reklama nėra laikytina lyginamąja, nėra pagrindo vertinti, ar ji atitinka Reklamos įstatyme numatytiems lyginamosios reklamos reikalavimams“, – priduria p. Lukšė.

Savo atsakyme pažymėjo, kad „Tele2“ „laisvas internetas“ reklama yra parengta remiantis viešai prieinamais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis ir pačios bendrovės atliktu tyrimu. Taip pat reklamoje „Tele2“ teikiamos paslaugos pranašumas, t. y. interneto greitis, yra nurodomas labai abstrakčiai – nėra pateikiami konkretūs skirtingų technologijų internetų greičiai, todėl nagrinėjama reklama vidutiniam vartotojui nesukurtų pagrįstų lūkesčių dėl „Tele2“ teikiamos paslaugos greičio ar „seno laidinio interneto“ greičio.

„Todėl taip pat nėra pagrindo teigti, kad nagrinėjamu atveju skleidžiama galimai klaidinanti reklama“, – teikia p. Lukšė.

Sprendimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas teismui.

Ir kitas ginčas – taikiai

Taikos sutartimi baigėsi ir kitas ginčas dėl reklamų tarp „Bitės Lietuva“ ir „Tele2“. „Bitė Lietuva“ buvo apskundusi „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Rugsėjo pabaigoje Vilniaus apygardos teismas pranešė, kad tarp įmonių pasirašyta taikos sutartį ir bylą nutraukė.

„Teismas patvirtino taikos sutartį, pagal kurią „Tele2“ įsipareigojo nutraukti reklamą, kurioje naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Tokiu būdu pavyko šį klausimą užbaigti itin operatyviai, be ilgesnio teismo proceso“, – tuokart kalbėjo „Bitė Lietuvos“ atstovas spaudai Antanas Bubnelis.

Ne pirmas ginčas

VŽ rašė, kad šios dvi telekomunikacijų bendrovės jau ne kartą ginčus dėl reklamų sprendė teismuose.

2016 m. tarp jų buvo kilęs ginčas dėl „Bitės Lietuvos“ reklamos, kurioje kalbama apie ryšio spartą. Ši reklama atsidūrė ir Konkurencijos tarybos, ir Vartotojų teisių gynimo centro akiratyje, o galiausiai – teisme.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
08:16
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau