Konkurencijos taryba netirs skundo dėl „Tele2“ reklamos

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tyrimą dėl Telia Lietuva skundo pateikto dėl Tele2 reklamos kampanijos.
VŽ rašė, kad rugpjūčio pabaigoje Telia Lietuva pateikė skundą Konkurencijos tarybai dėl konkurentės Tele2 reklamos, vadindama ją lyginamąja bei paprašė įpareigoti konkurentus nutraukti šią reklamą.
Minėtame klipe Tele2 skelbė žinią, kad jų mobilusis internetas yra spartesnis už seną laidinį internetą.
Tele2 Konkurencijos tarybai argumentavo, kad reklamoje nebuvo nurodomas nei pareiškėjos pavadinimas, nei konkretus jos produktas, iš ko galima būtų spręsti, kad reklamoje minima būtent ši bendrovė ar jos teikiamos paslaugos. Be to, reklama nėra lyginamoji todėl, kad pareiškėja nėra vienintelė šviesolaidinio interneto tiekėja.
Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, pabrėžia, kad šiuo atveju atsisakyta pradėti tyrimą, nes nenustatyta, kad Tele2 reklama galėjo pažeisti Reklamos įstatymo reikalavimus.
Manome, kad vidutinis vartotojas, pamatęs skleidžiamą Laisvas internetas reklamą, suprastų, kad reklamoje yra lyginamas Tele2 Laisvas internetas (4G mobilus internetas) ir senas laidinis internetas. Atsižvelgiant į tai, kad reklamoje naudojamas terminas senas laidinis internetas ir nėra minimas joks kitas konkretus paslaugos teikėjas ar konkreti paslauga, vidutinis vartotojas turėtų suprasti, kad Laisvas internetas reklama siekiama parodyti Tele2 teikiamos paslaugos pažangą, palyginti su anksčiau teikta paslauga laidiniu internetu, t. y. senu laidiniu internetu, kalba p. Lukšė.
Ji taip pat antrina, kad reklamoje nėra nurodomi konkretūs lyginamų internetų greičiai, o tik abstraktus vizualinis informacijos pateikimas domino kaladėlės.
Todėl vidutinis vartotojas reklamoje pateikiamą informaciją turėtų suprasti labai abstrakčiai, perkeltine prasme mobilus internetas yra greitesnis už seną laidinį internetą. Kadangi Tele2 skleidžiama reklama nėra laikytina lyginamąja, nėra pagrindo vertinti, ar ji atitinka Reklamos įstatyme numatytiems lyginamosios reklamos reikalavimams, priduria p. Lukšė.
Savo atsakyme pažymėjo, kad Tele2 laisvas internetas reklama yra parengta remiantis viešai prieinamais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis ir pačios bendrovės atliktu tyrimu. Taip pat reklamoje Tele2 teikiamos paslaugos pranašumas, t. y. interneto greitis, yra nurodomas labai abstrakčiai nėra pateikiami konkretūs skirtingų technologijų internetų greičiai, todėl nagrinėjama reklama vidutiniam vartotojui nesukurtų pagrįstų lūkesčių dėl Tele2 teikiamos paslaugos greičio ar seno laidinio interneto greičio.
Todėl taip pat nėra pagrindo teigti, kad nagrinėjamu atveju skleidžiama galimai klaidinanti reklama, teikia p. Lukšė.
Sprendimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas teismui.
Ir kitas ginčas taikiai
Taikos sutartimi baigėsi ir kitas ginčas dėl reklamų tarp Bitės Lietuva ir Tele2. Bitė Lietuva buvo apskundusi Tele2 reklamą, kurioje buvo naudojamas Labas prekės ženklas. Rugsėjo pabaigoje Vilniaus apygardos teismas pranešė, kad tarp įmonių pasirašyta taikos sutartį ir bylą nutraukė.
Teismas patvirtino taikos sutartį, pagal kurią Tele2 įsipareigojo nutraukti reklamą, kurioje naudojamas Labas prekės ženklas. Tokiu būdu pavyko šį klausimą užbaigti itin operatyviai, be ilgesnio teismo proceso, tuokart kalbėjo Bitė Lietuvos atstovas spaudai Antanas Bubnelis.
Ne pirmas ginčas
VŽ rašė, kad šios dvi telekomunikacijų bendrovės jau ne kartą ginčus dėl reklamų sprendė teismuose.
2016 m. tarp jų buvo kilęs ginčas dėl Bitės Lietuvos reklamos, kurioje kalbama apie ryšio spartą. Ši reklama atsidūrė ir Konkurencijos tarybos, ir Vartotojų teisių gynimo centro akiratyje, o galiausiai teisme.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti