Konkurencijos taryba netirs skundo dėl „Tele2“ reklamos

Publikuota: 2018-10-05
Atnaujinta 2018-10-05 13:53
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tyrimą dėl „Telia Lietuva“ skundo pateikto dėl „Tele2“ reklamos kampanijos.

VŽ rašė, kad rugpjūčio pabaigoje „Telia Lietuva“ pateikė skundą Konkurencijos tarybai dėl konkurentės „Tele2“ reklamos, vadindama ją lyginamąja bei paprašė įpareigoti konkurentus nutraukti šią reklamą.

Minėtame klipe „Tele2“ skelbė žinią, kad jų mobilusis internetas yra spartesnis už „seną laidinį internetą“.

„Tele2“ Konkurencijos tarybai argumentavo, kad reklamoje nebuvo nurodomas nei pareiškėjos pavadinimas, nei konkretus jos produktas, iš ko galima būtų spręsti, kad reklamoje minima būtent ši bendrovė ar jos teikiamos paslaugos. Be to, reklama nėra lyginamoji todėl, kad pareiškėja nėra vienintelė šviesolaidinio interneto tiekėja.

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, pabrėžia, kad šiuo atveju atsisakyta pradėti tyrimą, nes nenustatyta, kad „Tele2“ reklama galėjo pažeisti Reklamos įstatymo reikalavimus.

„Manome, kad vidutinis vartotojas, pamatęs skleidžiamą „Laisvas internetas“ reklamą, suprastų, kad reklamoje yra lyginamas „Tele2“ „Laisvas internetas“ („4G mobilus internetas“) ir „senas laidinis internetas“. Atsižvelgiant į tai, kad reklamoje naudojamas terminas „senas laidinis internetas“ ir nėra minimas joks kitas konkretus paslaugos teikėjas ar konkreti paslauga, vidutinis vartotojas turėtų suprasti, kad „Laisvas internetas“ reklama siekiama parodyti „Tele2“ teikiamos paslaugos pažangą, palyginti su anksčiau teikta paslauga – laidiniu internetu, t. y. „senu laidiniu internetu“, – kalba p. Lukšė.

Ji taip pat antrina, kad reklamoje nėra nurodomi konkretūs lyginamų internetų greičiai, o tik abstraktus vizualinis informacijos pateikimas – domino kaladėlės.

„Todėl vidutinis vartotojas reklamoje pateikiamą informaciją turėtų suprasti labai abstrakčiai, perkeltine prasme – mobilus internetas yra greitesnis už seną laidinį internetą. Kadangi „Tele2“ skleidžiama reklama nėra laikytina lyginamąja, nėra pagrindo vertinti, ar ji atitinka Reklamos įstatyme numatytiems lyginamosios reklamos reikalavimams“, – priduria p. Lukšė.

Savo atsakyme pažymėjo, kad „Tele2“ „laisvas internetas“ reklama yra parengta remiantis viešai prieinamais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis ir pačios bendrovės atliktu tyrimu. Taip pat reklamoje „Tele2“ teikiamos paslaugos pranašumas, t. y. interneto greitis, yra nurodomas labai abstrakčiai – nėra pateikiami konkretūs skirtingų technologijų internetų greičiai, todėl nagrinėjama reklama vidutiniam vartotojui nesukurtų pagrįstų lūkesčių dėl „Tele2“ teikiamos paslaugos greičio ar „seno laidinio interneto“ greičio.

„Todėl taip pat nėra pagrindo teigti, kad nagrinėjamu atveju skleidžiama galimai klaidinanti reklama“, – teikia p. Lukšė.

Sprendimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas teismui.

Ir kitas ginčas – taikiai

Taikos sutartimi baigėsi ir kitas ginčas dėl reklamų tarp „Bitės Lietuva“ ir „Tele2“. „Bitė Lietuva“ buvo apskundusi „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Rugsėjo pabaigoje Vilniaus apygardos teismas pranešė, kad tarp įmonių pasirašyta taikos sutartį ir bylą nutraukė.

„Teismas patvirtino taikos sutartį, pagal kurią „Tele2“ įsipareigojo nutraukti reklamą, kurioje naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Tokiu būdu pavyko šį klausimą užbaigti itin operatyviai, be ilgesnio teismo proceso“, – tuokart kalbėjo „Bitė Lietuvos“ atstovas spaudai Antanas Bubnelis.

Ne pirmas ginčas

VŽ rašė, kad šios dvi telekomunikacijų bendrovės jau ne kartą ginčus dėl reklamų sprendė teismuose.

2016 m. tarp jų buvo kilęs ginčas dėl „Bitės Lietuvos“ reklamos, kurioje kalbama apie ryšio spartą. Ši reklama atsidūrė ir Konkurencijos tarybos, ir Vartotojų teisių gynimo centro akiratyje, o galiausiai – teisme.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vartus. Svarbiausi klausimai į kuriuos...

Rinkodara
06:00
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 1

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 6

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau