Konkurencijos taryba netirs skundo dėl „Tele2“ reklamos

Publikuota: 2018-10-05
Atnaujinta 2018-10-05 13:53
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuort.

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tyrimą dėl „Telia Lietuva“ skundo pateikto dėl „Tele2“ reklamos kampanijos.

VŽ rašė, kad rugpjūčio pabaigoje „Telia Lietuva“ pateikė skundą Konkurencijos tarybai dėl konkurentės „Tele2“ reklamos, vadindama ją lyginamąja bei paprašė įpareigoti konkurentus nutraukti šią reklamą.

Minėtame klipe „Tele2“ skelbė žinią, kad jų mobilusis internetas yra spartesnis už „seną laidinį internetą“.

„Tele2“ Konkurencijos tarybai argumentavo, kad reklamoje nebuvo nurodomas nei pareiškėjos pavadinimas, nei konkretus jos produktas, iš ko galima būtų spręsti, kad reklamoje minima būtent ši bendrovė ar jos teikiamos paslaugos. Be to, reklama nėra lyginamoji todėl, kad pareiškėja nėra vienintelė šviesolaidinio interneto tiekėja.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, pabrėžia, kad šiuo atveju atsisakyta pradėti tyrimą, nes nenustatyta, kad „Tele2“ reklama galėjo pažeisti Reklamos įstatymo reikalavimus.

„Manome, kad vidutinis vartotojas, pamatęs skleidžiamą „Laisvas internetas“ reklamą, suprastų, kad reklamoje yra lyginamas „Tele2“ „Laisvas internetas“ („4G mobilus internetas“) ir „senas laidinis internetas“. Atsižvelgiant į tai, kad reklamoje naudojamas terminas „senas laidinis internetas“ ir nėra minimas joks kitas konkretus paslaugos teikėjas ar konkreti paslauga, vidutinis vartotojas turėtų suprasti, kad „Laisvas internetas“ reklama siekiama parodyti „Tele2“ teikiamos paslaugos pažangą, palyginti su anksčiau teikta paslauga – laidiniu internetu, t. y. „senu laidiniu internetu“, – kalba p. Lukšė.

Ji taip pat antrina, kad reklamoje nėra nurodomi konkretūs lyginamų internetų greičiai, o tik abstraktus vizualinis informacijos pateikimas – domino kaladėlės.

„Todėl vidutinis vartotojas reklamoje pateikiamą informaciją turėtų suprasti labai abstrakčiai, perkeltine prasme – mobilus internetas yra greitesnis už seną laidinį internetą. Kadangi „Tele2“ skleidžiama reklama nėra laikytina lyginamąja, nėra pagrindo vertinti, ar ji atitinka Reklamos įstatyme numatytiems lyginamosios reklamos reikalavimams“, – priduria p. Lukšė.

Savo atsakyme pažymėjo, kad „Tele2“ „laisvas internetas“ reklama yra parengta remiantis viešai prieinamais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis ir pačios bendrovės atliktu tyrimu. Taip pat reklamoje „Tele2“ teikiamos paslaugos pranašumas, t. y. interneto greitis, yra nurodomas labai abstrakčiai – nėra pateikiami konkretūs skirtingų technologijų internetų greičiai, todėl nagrinėjama reklama vidutiniam vartotojui nesukurtų pagrįstų lūkesčių dėl „Tele2“ teikiamos paslaugos greičio ar „seno laidinio interneto“ greičio.

„Todėl taip pat nėra pagrindo teigti, kad nagrinėjamu atveju skleidžiama galimai klaidinanti reklama“, – teikia p. Lukšė.

Sprendimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas teismui.

Ir kitas ginčas – taikiai

Taikos sutartimi baigėsi ir kitas ginčas dėl reklamų tarp „Bitės Lietuva“ ir „Tele2“. „Bitė Lietuva“ buvo apskundusi „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Rugsėjo pabaigoje Vilniaus apygardos teismas pranešė, kad tarp įmonių pasirašyta taikos sutartį ir bylą nutraukė.

„Teismas patvirtino taikos sutartį, pagal kurią „Tele2“ įsipareigojo nutraukti reklamą, kurioje naudojamas „Labas“ prekės ženklas. Tokiu būdu pavyko šį klausimą užbaigti itin operatyviai, be ilgesnio teismo proceso“, – tuokart kalbėjo „Bitė Lietuvos“ atstovas spaudai Antanas Bubnelis.

Ne pirmas ginčas

VŽ rašė, kad šios dvi telekomunikacijų bendrovės jau ne kartą ginčus dėl reklamų sprendė teismuose.

2016 m. tarp jų buvo kilęs ginčas dėl „Bitės Lietuvos“ reklamos, kurioje kalbama apie ryšio spartą. Ši reklama atsidūrė ir Konkurencijos tarybos, ir Vartotojų teisių gynimo centro akiratyje, o galiausiai – teisme.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
05:45
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku