Nauji reikalavimai: mažiau žalingo turinio ir daugiau europietiškų kūrinių

Publikuota: 2018-10-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Europarlamentarai šiandien pritarė garso ir vaizdo turinio taisyklių pataisoms, kurios užtikrins didesnę vartotojų apsaugą nuo žalingo turinio, ribos reklamą ir populiarins Europos kūrėjų darbus.

Atnaujintos ir su ES Taryba jau suderintos taisyklės galios ne tik televizijoms, tačiau ir užsakomųjų vaizdo paslaugų ar bendro jų naudojimo platformoms, tokioms kaip „Netflix“, „YouTube“ ar „Facebook“. Jos negalios spausdintų laikraščių tinklalapiams, kuriuose vaizdo medžiaga sudaro tik nedidelę dalį turinio, rašoma Europos parlamento išplatintame pranešime.

Numatoma, kad griežčiau bus ribojamos vaikų galimybės matyti komercinius pranešimus apie žalingą maistą ir gėrimus, taip pat draudžiama jiems skirtose laidose rodyti alkoholio, cigarečių, elektroninių cigarečių ir kitų tabako gaminių reklamą. Bus draudžiama vaikams skirtose laidose rodyti reklamuojamą produktą, taip pat pardavinėti prekes. Šalys turės galimybę uždrausti ir tokių laidų rėmimą.

Garso ir vaizdo žiniasklaidoje taip pat bus draudžiama kurstyti smurtą ar neapykantą. Žalingiausiam turiniui, tokiam kaip terorizmo kurstymas, savitikslis smurtas ir pornografija, bus taikomos griežčiausios priemonės. Naudotojams pažymėjus, kad tam tikra medžiaga yra kenksminga arba netinkama, vaizdo įrašų platformos ir interneto svetainės bus atsakingos už tokio turinio pašalinimą.

Kitaip skaičiuos TV reklamą

Savo ruožtu keičiami ir reklamos televizijoje reikalavimai: jos laikas negalės viršyti 20% transliacijos nuo 6 iki 18 val. ir tiek pat žiūrimiausiu laiku – nuo 18 val. iki vidurnakčio. Iki šiol taikytas 12 minučių reklamos ribojimas per valandą bus panaikinamas.

Europarlamentarai užtikrino, kad užsakomųjų vaizdo paslaugų programose 30% turinio sudarytų Europoje sukurti kūriniai. Išimtys numatytos mažoms platformoms, taip pat tuomet, kai toks reikalavimas būtų „praktiškai neįgyvendinamas ar nepagrįstas“.

Kartu šios interneto platformos raginamos investuoti į europietiškų kūrinių gamybą arba prisidėti prie atitinkamų nacionalinių fondų kūrimo. ES šalys turės galimybę numatyti tokius įpareigojimus. Tradicinei televizijai toliau lieka galioti 50% europinės produkcijos reikalavimas.

ES taisyklėms pritarė 452 EP nariai, 132 nepritarė, o 65 susilaikė. ES valstybės turės per 21 mėnesį perkelti šias taisykles į savo teisę.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau