Nauji reikalavimai: mažiau žalingo turinio ir daugiau europietiškų kūrinių

Publikuota: 2018-10-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Europarlamentarai šiandien pritarė garso ir vaizdo turinio taisyklių pataisoms, kurios užtikrins didesnę vartotojų apsaugą nuo žalingo turinio, ribos reklamą ir populiarins Europos kūrėjų darbus.

Atnaujintos ir su ES Taryba jau suderintos taisyklės galios ne tik televizijoms, tačiau ir užsakomųjų vaizdo paslaugų ar bendro jų naudojimo platformoms, tokioms kaip „Netflix“, „YouTube“ ar „Facebook“. Jos negalios spausdintų laikraščių tinklalapiams, kuriuose vaizdo medžiaga sudaro tik nedidelę dalį turinio, rašoma Europos parlamento išplatintame pranešime.

Numatoma, kad griežčiau bus ribojamos vaikų galimybės matyti komercinius pranešimus apie žalingą maistą ir gėrimus, taip pat draudžiama jiems skirtose laidose rodyti alkoholio, cigarečių, elektroninių cigarečių ir kitų tabako gaminių reklamą. Bus draudžiama vaikams skirtose laidose rodyti reklamuojamą produktą, taip pat pardavinėti prekes. Šalys turės galimybę uždrausti ir tokių laidų rėmimą.

Garso ir vaizdo žiniasklaidoje taip pat bus draudžiama kurstyti smurtą ar neapykantą. Žalingiausiam turiniui, tokiam kaip terorizmo kurstymas, savitikslis smurtas ir pornografija, bus taikomos griežčiausios priemonės. Naudotojams pažymėjus, kad tam tikra medžiaga yra kenksminga arba netinkama, vaizdo įrašų platformos ir interneto svetainės bus atsakingos už tokio turinio pašalinimą.

Kitaip skaičiuos TV reklamą

Savo ruožtu keičiami ir reklamos televizijoje reikalavimai: jos laikas negalės viršyti 20% transliacijos nuo 6 iki 18 val. ir tiek pat žiūrimiausiu laiku – nuo 18 val. iki vidurnakčio. Iki šiol taikytas 12 minučių reklamos ribojimas per valandą bus panaikinamas.

Europarlamentarai užtikrino, kad užsakomųjų vaizdo paslaugų programose 30% turinio sudarytų Europoje sukurti kūriniai. Išimtys numatytos mažoms platformoms, taip pat tuomet, kai toks reikalavimas būtų „praktiškai neįgyvendinamas ar nepagrįstas“.

Kartu šios interneto platformos raginamos investuoti į europietiškų kūrinių gamybą arba prisidėti prie atitinkamų nacionalinių fondų kūrimo. ES šalys turės galimybę numatyti tokius įpareigojimus. Tradicinei televizijai toliau lieka galioti 50% europinės produkcijos reikalavimas.

ES taisyklėms pritarė 452 EP nariai, 132 nepritarė, o 65 susilaikė. ES valstybės turės per 21 mėnesį perkelti šias taisykles į savo teisę.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
10:27
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 1

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04
Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ – 80 savitarnos skenerių 5

Po rekonstrukcijos „Panoramos“ „Rimi“ pirkėjams siūlo kelis kartus greičiau atsiskaityti už prekes, jas...

Prekyba
2019.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau