Nauji reikalavimai: mažiau žalingo turinio ir daugiau europietiškų kūrinių

Publikuota: 2018-10-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Europarlamentarai šiandien pritarė garso ir vaizdo turinio taisyklių pataisoms, kurios užtikrins didesnę vartotojų apsaugą nuo žalingo turinio, ribos reklamą ir populiarins Europos kūrėjų darbus.

Atnaujintos ir su ES Taryba jau suderintos taisyklės galios ne tik televizijoms, tačiau ir užsakomųjų vaizdo paslaugų ar bendro jų naudojimo platformoms, tokioms kaip „Netflix“, „YouTube“ ar „Facebook“. Jos negalios spausdintų laikraščių tinklalapiams, kuriuose vaizdo medžiaga sudaro tik nedidelę dalį turinio, rašoma Europos parlamento išplatintame pranešime.

Numatoma, kad griežčiau bus ribojamos vaikų galimybės matyti komercinius pranešimus apie žalingą maistą ir gėrimus, taip pat draudžiama jiems skirtose laidose rodyti alkoholio, cigarečių, elektroninių cigarečių ir kitų tabako gaminių reklamą. Bus draudžiama vaikams skirtose laidose rodyti reklamuojamą produktą, taip pat pardavinėti prekes. Šalys turės galimybę uždrausti ir tokių laidų rėmimą.

Garso ir vaizdo žiniasklaidoje taip pat bus draudžiama kurstyti smurtą ar neapykantą. Žalingiausiam turiniui, tokiam kaip terorizmo kurstymas, savitikslis smurtas ir pornografija, bus taikomos griežčiausios priemonės. Naudotojams pažymėjus, kad tam tikra medžiaga yra kenksminga arba netinkama, vaizdo įrašų platformos ir interneto svetainės bus atsakingos už tokio turinio pašalinimą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kitaip skaičiuos TV reklamą

Savo ruožtu keičiami ir reklamos televizijoje reikalavimai: jos laikas negalės viršyti 20% transliacijos nuo 6 iki 18 val. ir tiek pat žiūrimiausiu laiku – nuo 18 val. iki vidurnakčio. Iki šiol taikytas 12 minučių reklamos ribojimas per valandą bus panaikinamas.

Europarlamentarai užtikrino, kad užsakomųjų vaizdo paslaugų programose 30% turinio sudarytų Europoje sukurti kūriniai. Išimtys numatytos mažoms platformoms, taip pat tuomet, kai toks reikalavimas būtų „praktiškai neįgyvendinamas ar nepagrįstas“.

Kartu šios interneto platformos raginamos investuoti į europietiškų kūrinių gamybą arba prisidėti prie atitinkamų nacionalinių fondų kūrimo. ES šalys turės galimybę numatyti tokius įpareigojimus. Tradicinei televizijai toliau lieka galioti 50% europinės produkcijos reikalavimas.

ES taisyklėms pritarė 452 EP nariai, 132 nepritarė, o 65 susilaikė. ES valstybės turės per 21 mėnesį perkelti šias taisykles į savo teisę.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
11:29
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
05:45
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku