Prekių ženklų komunikacija „Facebook“ – penktadienio sindromas

Publikuota: 2018-09-30
Eglė Vaičiukynaitė, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja.  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Eglė Vaičiukynaitė, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekių ženklų komunikacija socialiniuose tinkluose tik auga, tačiau verslai vis dar nepakankamai analizuoja veiklos rodiklių ryšį su savo paskyrų sekėjų įsitraukimo „Facebook“ rodikliais. 

„Konkursai, tekstai, tobulos vizualizacijos – savo įmonės „Facebook“ paskyrai skiriate daug laiko, tačiau rezultatas menkas? Gal paslaptis slypi atsakyme į klausimą: kaip jūs pateikiate informaciją? – kalba Eglė Vaičiukynaitė, Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja.

Tyrėja kartu su kolegomis keliais aspektais nagrinėja prekės ženklų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“. Kokio tipo prekės ženklo žinutės labiausiai lemia sekėjų socialinę elgseną, reakcijas, kokio tipo žinutės turinys skatina vartotojų neigiamas emocijas?

Tyrimu siekiama išsiaiškinti, kaip tinkamai išnaudoti šiuos dirgiklius, siekiant sukurti teigiamą patirtį vartotojui, taip užtikrinant geresnius įmonės rezultatus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Tokio pobūdžio tyrimai padeda suprasti, kokios prekės ženklų žinutės yra paveikiausios skirtingų pramonės šakų paskyrų sekėjams. Remiantis tyrimo rezultatais, įmonės gali koreguoti savo komunikacijos strategiją bei pasiekti didesnį vartotojų įsitraukimą. Tai gali ne tik didinti įmonės žinomumą, tačiau auginti pardavimus ir didinti lojalių vartotojų ratą“, – KTU išplatintame pranešime teigia p. Vaičiukynaitė.

Pasak jos, praktikoje įmonės dažniausiai (didelės ir vidutinio dydžio) pasitiki reklamos agentūrų socialinių paskyrų administravimo ir konsultavimo paslaugomis, tačiau tik nedaugelis mažų įmonių analizuoja savo „Facebook“ paskyrų sekėjų įsitraukimo rodiklius ir jų ryšį su įmonės veiklos rodikliais

Žinučių dažnis – svarbus

Analizuodama 74-ių Lietuvoje veikiančių ir Lietuvos auditorijai komunikuojančių prekės įrašų dažnį per 1 mėnesį (2018 m. gegužės – birželio mėn.), tyrėja nustatė, kad vidutiniškai įmonės publikuoja po 20 „Facebook“ žinučių per mėnesį.

Mažiausias įmonių publikuotų žinučių skaičius tesiekia 5 žinutes per mėnesį, o didžiausias – net 136 žinutės.

Ponia Vaičiukynaitė atkreipia dėmesį, kad net keli iš tyrinėtų prekės ženklų nevengia publikuoti tas pačias žinutes dar kartą praėjus kelioms savaitėms.

„Natūralu, kai kartojasi įmonės žinutės socialiniame tinkle „Facebook“, vartotojų socialios elgsenos rodikliai mažėja“, – pabrėžia ji.

Per didelis žinučių kiekis taip pat mažina vartotojų dėmesį ir gali skatinti jų abejingumą bei nepasitenkinimą.

Penktadienio sindromas

Tyrimas parodė, kad daugiausia žinučių ištransliuojama penktadieniais (316 arba 21,4%), mažiausiai – sekmadieniais (90, 6,1%).

Dažniausiai įmonės pasitelkia žinutės tekstą kartu su nuotrauka (1.056, 71,6%). Žinutės su vaizdo įrašu sudaro 16,1% (237) viso srauto.

Tyrimas atskleidė, kad žinutės su nuotrauka susilaukia daugiausia vartotojų „patinka“, „myliu“ paspaudimų ir komentarų.

„Taigi, įmonėms verta investuoti į patrauklių iliustracijų kūrimą, tačiau būtina atkreipti dėmesį į jų spalvas, žmonių emocijas veide ir kitus aspektus, kad žinutė būtų išskirtinė, lyginant su kitais prekių ženklais“, – sako p. Vaičiukynaitė.

Dėmesys socialinės atsakomybės žinutėms

Tyrėja atkreipia dėmesį, kad daugelis kompanijų neišbando įvairių žinučių tipų savo komunikacijoje, kurie gali užtikrinti vartotojų dėmesį. Pavyzdžiui, įmonėms vertėtų skirti didesnį dėmesį žinutėms, kuriose pateikiama informacija apie įmonės prisiimtas socialines atsakomybes, pvz., aplinkosaugos.

Šios žinutės leidžia ne tik geriau pažinti įmonės darbuotojus, tačiau daugiau sužinoti apie įmonės socialines iniciatyvas, kurios gali paskatinti ir sekėjus aktyviai į jas įsitraukti.

„Tyrimo rezultatai atskleidė, kad išanalizuotų 74 prekės ženklų paskyrų sekėjai daugiausia išreiškia „patinka“ arba „myliu“ jaustuką tokio pobūdžio žinutėms, kuriose pasakojama apie įmonės darbuotojus bei jų pasiekimus, įmonės darbuotojų šventes ir pan.“, – tyrimo rezultatais dalijasi p. Vaičiukynaitė.

Be to, daugėja vartotojų, kurie patys kuria žinutes apie įmonės produktus ar paslaugas socialiniame tinkle.

„Vartotojų arba fanų žinutės dažniausiai atvaizduoja ne tik įmonės produktą, tačiau ir vartojimo kontekstą. Tai puiki alternatyva informacinio pobūdžio įmonės kuriamoms žinutėms. Juk vartotojai yra emocionalios būtybės ir jiems svarbu ne tik šiltas ir nuoširdus bendravimas, tačiau ir jų pastebėjimas, įvertinimas“, – kalba tyrėja.

nuotrauka::1

Daug žodžių – mažai naudos

Tyrimo rezultatai rodo, kad vidutiniškas žinučių ilgis yra 37 žodžiai, o ilgiausioms žinutėms priklauso pramogų (50 žinučių) ir socialinės atsakomybės turinio žinutės (45 žodžiai).

„Socialinės atsakomybės žinutės sudaro galimybes kurti prekės ženklo vertybes, įvaizdį. Tai gali tapti puikia pradžia kuriant ryšius su vartotojais socialiniame tinkle, tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į žinutės ilgį“, – pataria p. Vaičiukynaitė.

Tyrimas rodo, kad pačią ilgiausią žinutę sudaro net 244 žodžiai, tačiau ilgėjant žodžių kiekiui žinutėse – vartotojų paspaudimų „patinka“ skaičius mažėja.

„Tai neabejotinai svarbus signalas toms įmonėms, kurios vis dar pasitelkia itin ilgas žinutes apie savo prekes ar paslaugas ir tikisi palankaus vartotojų dėmesio“, – kalba tyrėja.

Beje, informacinio ir atlygio tipo žinutės daugiausia sulaukia pykčio ikonėlės paspaudimų.

Emocijos įtraukia

Paaiškėjo, kad įmonės dažniausiai pateikia nuotraukas be žmogaus atvaizdo (690 žinučių, 65,4%) – vyrauja gamtos vaizdai, produktų nuotraukos. O nuotraukose su žmonėmis dažniausiai vyrauja džiaugsmo ir nustebimo emocijos. Nustatyta nuotraukų ir su neutralia veido išraiška.

„Naujausi moksliniai tyrimai patvirtina, kad nuotrauka su teigiama arba neigiama emocija žmogaus veide skatina didesnį vartotojų dėmesį“, – sako p. Vaičiukynaitė.

Rezultatai atskleidė, kad įmonės daugiausiai dalijasi informacinio turinio žinutėmis (548 žinutės, 37,2%) ir atlygio tipo turiniu – konkursais (422 žinutės, 28,6%), t.y. stengiasi skatinti vartotojus komentuoti žinučių turinį, dalintis juo ir taip laimėti įvairius prizus.

Ponia Vaičiukynaitė pastebi, kad daugelis įmonių į savo žinutės tekstą įtraukia ne tik emocijas vaizduojančius paveiksliukus (741 žinutės, 50,4%), tačiau ir kitus grafinius elementus, kaip karūnas, dovanėles, gėles, lūpdažius ir pan. Pats populiariausias emocinis jaustukas – laimingas geltonas veidukas su širdelės formos akimis (56 žinutės) ir laimingas veidukas su rankytėmis (36 žinutės).

„Emociniai jaustukai svarbūs įmonių žinutėse siekiant sulaukti didesnio sekėjų įsitraukimo. Atlikto tyrimo rezultatai taip pat patvirtina, kad žinutės su emociniais jaustukais sulaukia didesnio sekėjų „patinka“ paspaudimų, komentarų bei nustebimo emocijos jaustukų „oho“ skaičiaus“, – teigia p. Vaičiukynaitė.

infogr.am::infogram_0_104cfd2c-4cb3-4c80-9f84-5a0f9c2028ae

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
11:29
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
05:45
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku