Prekių ženklų komunikacija „Facebook“ – penktadienio sindromas

Prekių ženklų komunikacija socialiniuose tinkluose tik auga, tačiau verslai vis dar nepakankamai analizuoja veiklos rodiklių ryšį su savo paskyrų sekėjų įsitraukimo Facebook rodikliais.
Konkursai, tekstai, tobulos vizualizacijos savo įmonės Facebook paskyrai skiriate daug laiko, tačiau rezultatas menkas? Gal paslaptis slypi atsakyme į klausimą: kaip jūs pateikiate informaciją? kalba Eglė Vaičiukynaitė, Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja.
Tyrėja kartu su kolegomis keliais aspektais nagrinėja prekės ženklų komunikaciją socialiniame tinkle Facebook. Kokio tipo prekės ženklo žinutės labiausiai lemia sekėjų socialinę elgseną, reakcijas, kokio tipo žinutės turinys skatina vartotojų neigiamas emocijas?
Tyrimu siekiama išsiaiškinti, kaip tinkamai išnaudoti šiuos dirgiklius, siekiant sukurti teigiamą patirtį vartotojui, taip užtikrinant geresnius įmonės rezultatus.
Tokio pobūdžio tyrimai padeda suprasti, kokios prekės ženklų žinutės yra paveikiausios skirtingų pramonės šakų paskyrų sekėjams. Remiantis tyrimo rezultatais, įmonės gali koreguoti savo komunikacijos strategiją bei pasiekti didesnį vartotojų įsitraukimą. Tai gali ne tik didinti įmonės žinomumą, tačiau auginti pardavimus ir didinti lojalių vartotojų ratą, KTU išplatintame pranešime teigia p. Vaičiukynaitė.
Pasak jos, praktikoje įmonės dažniausiai (didelės ir vidutinio dydžio) pasitiki reklamos agentūrų socialinių paskyrų administravimo ir konsultavimo paslaugomis, tačiau tik nedaugelis mažų įmonių analizuoja savo Facebook paskyrų sekėjų įsitraukimo rodiklius ir jų ryšį su įmonės veiklos rodikliais
Žinučių dažnis svarbus
Analizuodama 74-ių Lietuvoje veikiančių ir Lietuvos auditorijai komunikuojančių prekės įrašų dažnį per 1 mėnesį (2018 m. gegužės birželio mėn.), tyrėja nustatė, kad vidutiniškai įmonės publikuoja po 20 Facebook žinučių per mėnesį.
Mažiausias įmonių publikuotų žinučių skaičius tesiekia 5 žinutes per mėnesį, o didžiausias net 136 žinutės.
Ponia Vaičiukynaitė atkreipia dėmesį, kad net keli iš tyrinėtų prekės ženklų nevengia publikuoti tas pačias žinutes dar kartą praėjus kelioms savaitėms.
Natūralu, kai kartojasi įmonės žinutės socialiniame tinkle Facebook, vartotojų socialios elgsenos rodikliai mažėja, pabrėžia ji.
Per didelis žinučių kiekis taip pat mažina vartotojų dėmesį ir gali skatinti jų abejingumą bei nepasitenkinimą.
Penktadienio sindromas
Tyrimas parodė, kad daugiausia žinučių ištransliuojama penktadieniais (316 arba 21,4%), mažiausiai sekmadieniais (90, 6,1%).
Dažniausiai įmonės pasitelkia žinutės tekstą kartu su nuotrauka (1.056, 71,6%). Žinutės su vaizdo įrašu sudaro 16,1% (237) viso srauto.
Tyrimas atskleidė, kad žinutės su nuotrauka susilaukia daugiausia vartotojų patinka, myliu paspaudimų ir komentarų.
Taigi, įmonėms verta investuoti į patrauklių iliustracijų kūrimą, tačiau būtina atkreipti dėmesį į jų spalvas, žmonių emocijas veide ir kitus aspektus, kad žinutė būtų išskirtinė, lyginant su kitais prekių ženklais, sako p. Vaičiukynaitė.
Dėmesys socialinės atsakomybės žinutėms
Tyrėja atkreipia dėmesį, kad daugelis kompanijų neišbando įvairių žinučių tipų savo komunikacijoje, kurie gali užtikrinti vartotojų dėmesį. Pavyzdžiui, įmonėms vertėtų skirti didesnį dėmesį žinutėms, kuriose pateikiama informacija apie įmonės prisiimtas socialines atsakomybes, pvz., aplinkosaugos.
Šios žinutės leidžia ne tik geriau pažinti įmonės darbuotojus, tačiau daugiau sužinoti apie įmonės socialines iniciatyvas, kurios gali paskatinti ir sekėjus aktyviai į jas įsitraukti.
Tyrimo rezultatai atskleidė, kad išanalizuotų 74 prekės ženklų paskyrų sekėjai daugiausia išreiškia patinka arba myliu jaustuką tokio pobūdžio žinutėms, kuriose pasakojama apie įmonės darbuotojus bei jų pasiekimus, įmonės darbuotojų šventes ir pan., tyrimo rezultatais dalijasi p. Vaičiukynaitė.
Be to, daugėja vartotojų, kurie patys kuria žinutes apie įmonės produktus ar paslaugas socialiniame tinkle.
Vartotojų arba fanų žinutės dažniausiai atvaizduoja ne tik įmonės produktą, tačiau ir vartojimo kontekstą. Tai puiki alternatyva informacinio pobūdžio įmonės kuriamoms žinutėms. Juk vartotojai yra emocionalios būtybės ir jiems svarbu ne tik šiltas ir nuoširdus bendravimas, tačiau ir jų pastebėjimas, įvertinimas, kalba tyrėja.
nuotrauka::1
Daug žodžių mažai naudos
Tyrimo rezultatai rodo, kad vidutiniškas žinučių ilgis yra 37 žodžiai, o ilgiausioms žinutėms priklauso pramogų (50 žinučių) ir socialinės atsakomybės turinio žinutės (45 žodžiai).
Socialinės atsakomybės žinutės sudaro galimybes kurti prekės ženklo vertybes, įvaizdį. Tai gali tapti puikia pradžia kuriant ryšius su vartotojais socialiniame tinkle, tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į žinutės ilgį, pataria p. Vaičiukynaitė.
Tyrimas rodo, kad pačią ilgiausią žinutę sudaro net 244 žodžiai, tačiau ilgėjant žodžių kiekiui žinutėse vartotojų paspaudimų patinka skaičius mažėja.
Tai neabejotinai svarbus signalas toms įmonėms, kurios vis dar pasitelkia itin ilgas žinutes apie savo prekes ar paslaugas ir tikisi palankaus vartotojų dėmesio, kalba tyrėja.
Beje, informacinio ir atlygio tipo žinutės daugiausia sulaukia pykčio ikonėlės paspaudimų.
Emocijos įtraukia
Paaiškėjo, kad įmonės dažniausiai pateikia nuotraukas be žmogaus atvaizdo (690 žinučių, 65,4%) vyrauja gamtos vaizdai, produktų nuotraukos. O nuotraukose su žmonėmis dažniausiai vyrauja džiaugsmo ir nustebimo emocijos. Nustatyta nuotraukų ir su neutralia veido išraiška.
Naujausi moksliniai tyrimai patvirtina, kad nuotrauka su teigiama arba neigiama emocija žmogaus veide skatina didesnį vartotojų dėmesį, sako p. Vaičiukynaitė.
Rezultatai atskleidė, kad įmonės daugiausiai dalijasi informacinio turinio žinutėmis (548 žinutės, 37,2%) ir atlygio tipo turiniu konkursais (422 žinutės, 28,6%), t.y. stengiasi skatinti vartotojus komentuoti žinučių turinį, dalintis juo ir taip laimėti įvairius prizus.
Ponia Vaičiukynaitė pastebi, kad daugelis įmonių į savo žinutės tekstą įtraukia ne tik emocijas vaizduojančius paveiksliukus (741 žinutės, 50,4%), tačiau ir kitus grafinius elementus, kaip karūnas, dovanėles, gėles, lūpdažius ir pan. Pats populiariausias emocinis jaustukas laimingas geltonas veidukas su širdelės formos akimis (56 žinutės) ir laimingas veidukas su rankytėmis (36 žinutės).
Emociniai jaustukai svarbūs įmonių žinutėse siekiant sulaukti didesnio sekėjų įsitraukimo. Atlikto tyrimo rezultatai taip pat patvirtina, kad žinutės su emociniais jaustukais sulaukia didesnio sekėjų patinka paspaudimų, komentarų bei nustebimo emocijos jaustukų oho skaičiaus, teigia p. Vaičiukynaitė.
infogr.am::infogram_0_104cfd2c-4cb3-4c80-9f84-5a0f9c2028ae
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti