Prekių ženklų komunikacija „Facebook“ – penktadienio sindromas

Publikuota: 2018-09-30
Eglė Vaičiukynaitė, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja.  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Eglė Vaičiukynaitė, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekių ženklų komunikacija socialiniuose tinkluose tik auga, tačiau verslai vis dar nepakankamai analizuoja veiklos rodiklių ryšį su savo paskyrų sekėjų įsitraukimo „Facebook“ rodikliais. 

„Konkursai, tekstai, tobulos vizualizacijos – savo įmonės „Facebook“ paskyrai skiriate daug laiko, tačiau rezultatas menkas? Gal paslaptis slypi atsakyme į klausimą: kaip jūs pateikiate informaciją? – kalba Eglė Vaičiukynaitė, Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir verslo fakulteto Skaitmenizavimo mokslo grupės tyrėja.

Tyrėja kartu su kolegomis keliais aspektais nagrinėja prekės ženklų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“. Kokio tipo prekės ženklo žinutės labiausiai lemia sekėjų socialinę elgseną, reakcijas, kokio tipo žinutės turinys skatina vartotojų neigiamas emocijas?

Tyrimu siekiama išsiaiškinti, kaip tinkamai išnaudoti šiuos dirgiklius, siekiant sukurti teigiamą patirtį vartotojui, taip užtikrinant geresnius įmonės rezultatus.

„Tokio pobūdžio tyrimai padeda suprasti, kokios prekės ženklų žinutės yra paveikiausios skirtingų pramonės šakų paskyrų sekėjams. Remiantis tyrimo rezultatais, įmonės gali koreguoti savo komunikacijos strategiją bei pasiekti didesnį vartotojų įsitraukimą. Tai gali ne tik didinti įmonės žinomumą, tačiau auginti pardavimus ir didinti lojalių vartotojų ratą“, – KTU išplatintame pranešime teigia p. Vaičiukynaitė.

Pasak jos, praktikoje įmonės dažniausiai (didelės ir vidutinio dydžio) pasitiki reklamos agentūrų socialinių paskyrų administravimo ir konsultavimo paslaugomis, tačiau tik nedaugelis mažų įmonių analizuoja savo „Facebook“ paskyrų sekėjų įsitraukimo rodiklius ir jų ryšį su įmonės veiklos rodikliais

Žinučių dažnis – svarbus

Analizuodama 74-ių Lietuvoje veikiančių ir Lietuvos auditorijai komunikuojančių prekės įrašų dažnį per 1 mėnesį (2018 m. gegužės – birželio mėn.), tyrėja nustatė, kad vidutiniškai įmonės publikuoja po 20 „Facebook“ žinučių per mėnesį.

Mažiausias įmonių publikuotų žinučių skaičius tesiekia 5 žinutes per mėnesį, o didžiausias – net 136 žinutės.

Ponia Vaičiukynaitė atkreipia dėmesį, kad net keli iš tyrinėtų prekės ženklų nevengia publikuoti tas pačias žinutes dar kartą praėjus kelioms savaitėms.

„Natūralu, kai kartojasi įmonės žinutės socialiniame tinkle „Facebook“, vartotojų socialios elgsenos rodikliai mažėja“, – pabrėžia ji.

Per didelis žinučių kiekis taip pat mažina vartotojų dėmesį ir gali skatinti jų abejingumą bei nepasitenkinimą.

Penktadienio sindromas

Tyrimas parodė, kad daugiausia žinučių ištransliuojama penktadieniais (316 arba 21,4%), mažiausiai – sekmadieniais (90, 6,1%).

Dažniausiai įmonės pasitelkia žinutės tekstą kartu su nuotrauka (1.056, 71,6%). Žinutės su vaizdo įrašu sudaro 16,1% (237) viso srauto.

Tyrimas atskleidė, kad žinutės su nuotrauka susilaukia daugiausia vartotojų „patinka“, „myliu“ paspaudimų ir komentarų.

„Taigi, įmonėms verta investuoti į patrauklių iliustracijų kūrimą, tačiau būtina atkreipti dėmesį į jų spalvas, žmonių emocijas veide ir kitus aspektus, kad žinutė būtų išskirtinė, lyginant su kitais prekių ženklais“, – sako p. Vaičiukynaitė.

Dėmesys socialinės atsakomybės žinutėms

Tyrėja atkreipia dėmesį, kad daugelis kompanijų neišbando įvairių žinučių tipų savo komunikacijoje, kurie gali užtikrinti vartotojų dėmesį. Pavyzdžiui, įmonėms vertėtų skirti didesnį dėmesį žinutėms, kuriose pateikiama informacija apie įmonės prisiimtas socialines atsakomybes, pvz., aplinkosaugos.

Šios žinutės leidžia ne tik geriau pažinti įmonės darbuotojus, tačiau daugiau sužinoti apie įmonės socialines iniciatyvas, kurios gali paskatinti ir sekėjus aktyviai į jas įsitraukti.

„Tyrimo rezultatai atskleidė, kad išanalizuotų 74 prekės ženklų paskyrų sekėjai daugiausia išreiškia „patinka“ arba „myliu“ jaustuką tokio pobūdžio žinutėms, kuriose pasakojama apie įmonės darbuotojus bei jų pasiekimus, įmonės darbuotojų šventes ir pan.“, – tyrimo rezultatais dalijasi p. Vaičiukynaitė.

Be to, daugėja vartotojų, kurie patys kuria žinutes apie įmonės produktus ar paslaugas socialiniame tinkle.

„Vartotojų arba fanų žinutės dažniausiai atvaizduoja ne tik įmonės produktą, tačiau ir vartojimo kontekstą. Tai puiki alternatyva informacinio pobūdžio įmonės kuriamoms žinutėms. Juk vartotojai yra emocionalios būtybės ir jiems svarbu ne tik šiltas ir nuoširdus bendravimas, tačiau ir jų pastebėjimas, įvertinimas“, – kalba tyrėja.

nuotrauka::1

Daug žodžių – mažai naudos

Tyrimo rezultatai rodo, kad vidutiniškas žinučių ilgis yra 37 žodžiai, o ilgiausioms žinutėms priklauso pramogų (50 žinučių) ir socialinės atsakomybės turinio žinutės (45 žodžiai).

„Socialinės atsakomybės žinutės sudaro galimybes kurti prekės ženklo vertybes, įvaizdį. Tai gali tapti puikia pradžia kuriant ryšius su vartotojais socialiniame tinkle, tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į žinutės ilgį“, – pataria p. Vaičiukynaitė.

Tyrimas rodo, kad pačią ilgiausią žinutę sudaro net 244 žodžiai, tačiau ilgėjant žodžių kiekiui žinutėse – vartotojų paspaudimų „patinka“ skaičius mažėja.

„Tai neabejotinai svarbus signalas toms įmonėms, kurios vis dar pasitelkia itin ilgas žinutes apie savo prekes ar paslaugas ir tikisi palankaus vartotojų dėmesio“, – kalba tyrėja.

Beje, informacinio ir atlygio tipo žinutės daugiausia sulaukia pykčio ikonėlės paspaudimų.

Emocijos įtraukia

Paaiškėjo, kad įmonės dažniausiai pateikia nuotraukas be žmogaus atvaizdo (690 žinučių, 65,4%) – vyrauja gamtos vaizdai, produktų nuotraukos. O nuotraukose su žmonėmis dažniausiai vyrauja džiaugsmo ir nustebimo emocijos. Nustatyta nuotraukų ir su neutralia veido išraiška.

„Naujausi moksliniai tyrimai patvirtina, kad nuotrauka su teigiama arba neigiama emocija žmogaus veide skatina didesnį vartotojų dėmesį“, – sako p. Vaičiukynaitė.

Rezultatai atskleidė, kad įmonės daugiausiai dalijasi informacinio turinio žinutėmis (548 žinutės, 37,2%) ir atlygio tipo turiniu – konkursais (422 žinutės, 28,6%), t.y. stengiasi skatinti vartotojus komentuoti žinučių turinį, dalintis juo ir taip laimėti įvairius prizus.

Ponia Vaičiukynaitė pastebi, kad daugelis įmonių į savo žinutės tekstą įtraukia ne tik emocijas vaizduojančius paveiksliukus (741 žinutės, 50,4%), tačiau ir kitus grafinius elementus, kaip karūnas, dovanėles, gėles, lūpdažius ir pan. Pats populiariausias emocinis jaustukas – laimingas geltonas veidukas su širdelės formos akimis (56 žinutės) ir laimingas veidukas su rankytėmis (36 žinutės).

„Emociniai jaustukai svarbūs įmonių žinutėse siekiant sulaukti didesnio sekėjų įsitraukimo. Atlikto tyrimo rezultatai taip pat patvirtina, kad žinutės su emociniais jaustukais sulaukia didesnio sekėjų „patinka“ paspaudimų, komentarų bei nustebimo emocijos jaustukų „oho“ skaičiaus“, – teigia p. Vaičiukynaitė.

infogr.am::infogram_0_104cfd2c-4cb3-4c80-9f84-5a0f9c2028ae

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 1

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
06:30
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 2

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 16

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau