Kūrėjai stoja į kovą su nelegalaus turinio vartotojais internete

Publikuota: 2018-09-26
Kampanijos iniciatorių nuotraukos.
Kampanijos iniciatorių nuotraukos.

„7 Dievo įsakymas: nevok. Žiūrėk, klausyk, skaityk legaliai“ – tokiu raginimu pasitinka lauko reklamos Vilniaus centre, kuriose vaizdai be visiems gerai žinomų sostinės simbolių.

„Iš žodžio Vilnius išimkime raidę N. Nors tai tik viena raidė, smulkmena, bet ją pavogus sostinės pavadinimas tampa tiesiog vyrišku vardu, nieko bendro neturinčiu su Vilniumi. Taip, iš pirmo žvilgsnio tai pokštas, nerimta, bet ir vagystės internete yra laikomos tik „truputį“ vagystėmis, ar ne?“, – retoriškai išplatintame pranešime klausia Agnė Begetė, Lietuvos gretutinių teisių asociacijos AGATA direktorė.

Pasak iniciatyvos autorių, sunkiai atpažįstama Gedimino skulptūra be paties kunigaikščio ar Vilniaus miesto ženklas be N raidės – kai kam tai gali pasirodyti juokinga, tačiau kūrėjai teigia, kad šia forma kalbama apie daug rimtesnius dalykus.

Ši lauko reklamos kampanija yra pavasarį startavusios iniciatyvos „Biški vagis nebūna“ tęsinys. Jos kūrėjai kviečia atkreipti dėmesį, kad kiekvienas filmas, daina ar knyga, kuriuos interneto vartotojai atsisiunčia iš nelegalių turinį platinančių svetainių, prisideda prie gąsdinančios piratavimo internete statistikos. Lietuva čia užima antrąją vietą po Baltarusijos ir tas „truputį“ pavirsta į daug.

„Atrodo, kas čia tokio – serialas ar muzikos albumas. Tačiau vienas interneto vartotojas Lietuvoje nelegaliai turinį platinančiose svetainėse per metus vidutiniškai lankėsi 269 kartus. Turint omenyje, kad tokių vartotojų yra ne vienas ir ne du, turime kol kas liūdnas pasekmes“, – sako iniciatyvos autoriai.

Kūrėjai pabrėžia, kad netrukus viskas gali pasikeisti. Praėjusią savaitę parlamentarai beveik vienbalsiai nutarė svarstyti Lietuvos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pakeitimo projektą, kuris apsunkins kelią nelegalioms filmų, muzikos bei knygų platinimo svetainėms pelnytis iš Lietuvos ir užsienio autorių kūrybos.

Viliamasi, kad naujasis įstatymo projektas padės kūrėjams efektyviai ginti savo teises internete. Teisių turėtojai galės kreiptis į valstybinę instituciją – Lietuvos radijo ir televizijos komisiją – su prašymu interneto paslaugų teikėjams blokuoti piratines interneto svetaines, kuriose be kūrėjų sutikimo talpinami jų darbai.

Naujasis įstatymas turėtų būti priimtas šioje rudens sesijoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau