Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai

Publikuota: 2018-09-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ mineralinio vandens „Tichė“ reklamoje naudojamų teiginių apie gydomąsias produkto savybes.

Tarnyba gavo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos persiųstą Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimo protokolą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymo.

Protokole nurodoma, kad bendrovė interneto tinklalapiuose www.tiche.lt ir www.delfi.lt, taip pat VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo Vaikų ligoninėje demonstraciniame plakate ir platinamame lankstinuke skleidė natūralaus mineralinio vandens „Tichė“ reklamą, vartodama draudžiamus teiginius apie žmogaus ligų gydymo ir profilaktines savybes, pavyzdžiui: „Ličio klinikinis vartojimas yra nukreiptas prieš bipolinį sutrikimą ir naudojamas savižudybių prevencijai“; „Rusijos daktarų patvirtintas kaip gydomasis – stalo mineralinis vanduo, rekomenduojamas vartoti kaip gydomasis, esant šiems susirgimams: virškinimo organų ligos; virškinimo organų sutrikimai po skubios intervencijos; endokrininės sistemos ligos, maitinimosi sutrikimai ir sutrikusių medžiagų apykaita; šlapimo ir lyties organų ligos“; „Šarminiai mineralai padeda organizmui pašalinti šlakus, o deguonis mažina vėžio ir kitų ligų riziką, nes vėžinės ląstelės nemėgsta deguonies prisodrintos aplinkos“ ir kt.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena, kad Reklamos įstatymo 14 straipsnis numato, jog maisto reklamoje draudžiama nurodyti ar užsiminti apie tas maisto savybes, kurių jis neturi, taip pat apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes, jeigu tokios informacijos pateikimas neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

Vertindama pažeidimo mastą, tarnyba atsižvelgė į tai, kad bendrovės teiginiai apie įvairių ligų prevenciją ir gydymą galėjo būti aktualūs plačiam vartotojų ratui: bendrovės skleistoje reklamoje užsimenama apie onkologinių ligų prevenciją, taip pat kalbama apie savižudybių prevenciją bei informaciją apie vaikų ir jaunimo organizmo tinkamą vystymąsi bei jo aprūpinimą įvairiomis medžiagomis.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę ir mastą, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“ skirta 4.488 Eur bauda.

Tyrimo metu bendrovė teisės aktų neatitinkančius teiginius nedelsiant pašalino.

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau