VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais

Publikuota: 2018-09-14
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo vertinimą, nustatė, kad perkančioji organizacija pažeidė skaidrumo ir lygiateisiškumo principus.

Esmingai pakeitusi pirkimo objektą, Klaipėdos miesto savivaldybė turėjo vykdyti naują konkurencingą pirkimą. Tarnyba ragina perkančiąją organizaciją sutartį su paslaugų teikėja UAB „Alora“ nutraukti, rašoma išplatintame Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pranešime.

VŽ primena, kad liepos pradžioje pristatytas Klaipėdos prekės ženklas sukėlė nemenką ažiotažą: nuo pastabų apie plagijavimą, neskaidrią konkurso eigą iki neprofesionaliai parengto viešumoje pasirodžiusio pristatymo. Savo ruožtu, kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė pranešė jo nenaudosianti, kol jos nebus išsklaidytos, o iniciatyvūs miestiečiai sukūrė platformą, kur galima pateikti savo siūlomą prekės ženklą Klaipėdai. Ši iniciatyva sulaukė nemenko įsitraukimo. Plačiau skaitykite čia.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija pirkimą „Prekės ženklo „Klaipėda laisvu stiliumi“ atnaujinimo paslaugos“ vykdė neskelbiamos apklausos būdu. Tokio pirkimo būdo pasirinkimą ji grindė tuo, kad perkamas anksčiau sukurto prekės ženklo atnaujinimas ir, atsižvelgiant į Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymą, teikti pasiūlymą pakviesti ankstesniojo ženklo autoriai (UAB „Alora“).

Iš pateiktų dokumentų matyti, kad Klaipėdos miesto prekės ženklą pagal 2005 m. balandį sudarytą sutartį sukūrė UAB „Lukrecijos reklama“. Kartu su pasiūlymu atnaujinti prekės ženklą buvo pateiktas susitarimas dėl autorių teisių naudojimo tarp UAB „Lukrecijos reklama“ ir UAB „Alora“.

Reikėjo nuajojo konkurso

Sutarties vykdymo eigoje, praėjusių metų pabaigoje, UAB „Alora“ teikė keliolika miesto prekės ženklo atnaujinimo projektinių pasiūlymų, tačiau perkančiajai organizacijai jie neįtiko. Tada perkančioji organizacija savo veiksmais iniciavo, kad paslaugų teikėjas sukurtų visiškai naują miesto prekės ženklą, o ne atnaujintų senąjį logotipą.

Kadangi ženklas nėra atnaujinamas, o kuriamas visiškai naujas – keičiamas pirkimo objektas, pažymi VPT. Toks sutarties pakeitimas yra esminis, t.y. pirkimo objektas pakeičiamas taip, kaip nebuvo numatyta pirkimo pradžioje. Šie perkančiosios organizacijos veiksmai sukūrė situaciją, kad pirkimo pasirinkimo būdas (neskelbiama apklausa iš konkretaus pirminį ženklą sukūrusio tiekėjo) tapo neteisėtu. Tokiam sutarties pakeitimui turėjo būti atliekama nauja viešojo pirkimo procedūra.

Įsigydama naujo ženklo sukūrimą iš konkretaus tiekėjo neskelbiamos apklausos būdu perkančioji organizacija ribojo konkurenciją, nes nesudarė galimybės kitiems potencialiems tiekėjams dalyvauti naujo ženklo sukūrime. Taip buvo pažeistas Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintas skaidrumo ir lygiateisiškumo principas.

Perkančioji organizacija sudarytą pirkimo sutartį ir atliktą sutarties pakeitimą Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paviešino pavėluotai, taip pat tinkamai nekontroliavo sutarties vykdymo, vykdė sutartį jai pasibaigus. Šiais veiksmais buvo pažeistas įstatyme įtvirtintas skaidrumo principas.

Atsižvelgdama į nustatytus įstatymo pažeidimus, tarnyba perkančiąją organizaciją ragina sutartį su UAB „Alora“ nutraukti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės - galimybė augti ar eksperimentas Premium

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
05:45
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
05:45
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 4

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 15

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 16

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 7

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11
„Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 9

Prekybos tinklas „Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius. Jais tapo integruotos komunikacijos...

Rinkodara
2019.01.10
EBU ragina valdančiuosius neskubėti ir užtikrinti LRT nepriklausomumą 1

Seime rengiantis svarstyti LRT įstatymo pataisas, Europos transliuotojų sąjunga (EBU) paragino Lietuvos...

Rinkodara
2019.01.09
Vyriausybės kancleris bus atsakingas už Lietuvos DNR 11

Vyriausybė sudarė specialią komisiją – Lietuvos įvaizdžio strateginę tarybą, kuri svarstys strateginius...

Verslo aplinka
2019.01.09
„Kempinski“ viešbutis Vilniuje – su nauju vardu 5

„Grand Hotel Kempinski Vilnius“ – taip nuo šiol vadinsis Vilniuje įsikūręs penkių žvaigždučių viešbutis...

Rinkodara
2019.01.09
Dukart daugiau investavo „Bitė“, „Eurovaistinė“ ir Lietuvos draudimas 3

Bendros reklamos apimtys, lyginant 2018 ir 2017 m. vienuolika mėnesių, Lietuvoje augo 14,2%. Didžiausių...

Rinkodara
2019.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau