VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais

Publikuota: 2018-09-14
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo vertinimą, nustatė, kad perkančioji organizacija pažeidė skaidrumo ir lygiateisiškumo principus.

Esmingai pakeitusi pirkimo objektą, Klaipėdos miesto savivaldybė turėjo vykdyti naują konkurencingą pirkimą. Tarnyba ragina perkančiąją organizaciją sutartį su paslaugų teikėja UAB „Alora“ nutraukti, rašoma išplatintame Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pranešime.

VŽ primena, kad liepos pradžioje pristatytas Klaipėdos prekės ženklas sukėlė nemenką ažiotažą: nuo pastabų apie plagijavimą, neskaidrią konkurso eigą iki neprofesionaliai parengto viešumoje pasirodžiusio pristatymo. Savo ruožtu, kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė pranešė jo nenaudosianti, kol jos nebus išsklaidytos, o iniciatyvūs miestiečiai sukūrė platformą, kur galima pateikti savo siūlomą prekės ženklą Klaipėdai. Ši iniciatyva sulaukė nemenko įsitraukimo. Plačiau skaitykite čia.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija pirkimą „Prekės ženklo „Klaipėda laisvu stiliumi“ atnaujinimo paslaugos“ vykdė neskelbiamos apklausos būdu. Tokio pirkimo būdo pasirinkimą ji grindė tuo, kad perkamas anksčiau sukurto prekės ženklo atnaujinimas ir, atsižvelgiant į Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymą, teikti pasiūlymą pakviesti ankstesniojo ženklo autoriai (UAB „Alora“).

Iš pateiktų dokumentų matyti, kad Klaipėdos miesto prekės ženklą pagal 2005 m. balandį sudarytą sutartį sukūrė UAB „Lukrecijos reklama“. Kartu su pasiūlymu atnaujinti prekės ženklą buvo pateiktas susitarimas dėl autorių teisių naudojimo tarp UAB „Lukrecijos reklama“ ir UAB „Alora“.

Reikėjo nuajojo konkurso

Sutarties vykdymo eigoje, praėjusių metų pabaigoje, UAB „Alora“ teikė keliolika miesto prekės ženklo atnaujinimo projektinių pasiūlymų, tačiau perkančiajai organizacijai jie neįtiko. Tada perkančioji organizacija savo veiksmais iniciavo, kad paslaugų teikėjas sukurtų visiškai naują miesto prekės ženklą, o ne atnaujintų senąjį logotipą.

Kadangi ženklas nėra atnaujinamas, o kuriamas visiškai naujas – keičiamas pirkimo objektas, pažymi VPT. Toks sutarties pakeitimas yra esminis, t.y. pirkimo objektas pakeičiamas taip, kaip nebuvo numatyta pirkimo pradžioje. Šie perkančiosios organizacijos veiksmai sukūrė situaciją, kad pirkimo pasirinkimo būdas (neskelbiama apklausa iš konkretaus pirminį ženklą sukūrusio tiekėjo) tapo neteisėtu. Tokiam sutarties pakeitimui turėjo būti atliekama nauja viešojo pirkimo procedūra.

Įsigydama naujo ženklo sukūrimą iš konkretaus tiekėjo neskelbiamos apklausos būdu perkančioji organizacija ribojo konkurenciją, nes nesudarė galimybės kitiems potencialiems tiekėjams dalyvauti naujo ženklo sukūrime. Taip buvo pažeistas Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintas skaidrumo ir lygiateisiškumo principas.

Perkančioji organizacija sudarytą pirkimo sutartį ir atliktą sutarties pakeitimą Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paviešino pavėluotai, taip pat tinkamai nekontroliavo sutarties vykdymo, vykdė sutartį jai pasibaigus. Šiais veiksmais buvo pažeistas įstatyme įtvirtintas skaidrumo principas.

Atsižvelgdama į nustatytus įstatymo pažeidimus, tarnyba perkančiąją organizaciją ragina sutartį su UAB „Alora“ nutraukti.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau