Verslo komunikacijos reitingo viršūnėje – ekonomistai Mačiulis ir Lazutka

Publikuota: 2018-08-28
Romas Lazutka, Nerijus Mačiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romas Lazutka, Nerijus Mačiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ekonominės pakraipos ekspertai toliau išlieka verslo komunikacijos reitingo svarbiausiose pozicijose. Visgi 2018 m. pirmą pusmetį palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu bendras citatų skaičius sumažėjo 5,6%. Bankininkai toliau mažina komunikacijos intensyvumą (19%), pernai spurtavęs telekomunikacijų sektorius taip pat lėtina apsukas (11% mažiau pasisakymų). Tuo tarpu draudikų ir mažmeninės prekybos atstovų pasisakymų daugėja (atitinkamai 18% ir 15%).

Tai rodo „Kantar TNS“ nuomonės lyderių komunikacijos analizė.

Joje atkreipiamas dėmesys, kad, nors bankininkystės sektoriaus atstovai sumažino citatų kiekį kone penktadaliu, pirmąją vietą šių metų pusmetį komunikacijos dešimtuke vėl susigrąžino bankininkystės atstovas, „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, kuris pernai trumpam užleido lyderio poziciją itin aktyviai komunikavusiam Laisvosios rinkos instituto prezidentui Žilvinui Šilėnui. Plačiau apie pernykščius metus tai skaitykite ČIA.

Kitaip nei pernai, pagal pasisakymų kiekį TOP10 dominuoja nebe bankininkai, o kitų sričių ekspertai. Iš aukštų pozicijų pasitraukus SEB banko prezidento patarėjui Gitanui Nausėdai, ypač didelį šuolį aukštyn padarė ekonomistas Romas Lazutka.

„Antrąją vietą tope pagal pasiektus kontaktus p. Lazutkai lėmė daugiausia vieši pasisakymai apie mokesčių ir pensijų sistemos pertvarką. Taip pat šis ekspertas išsiskiria efektyvia komunikacija – nors pagal citatų kiekį tope jis ketvirtas, pagal pasiektus kontaktus nusileidžia tik lyderiui Mačiuliui ir pasiekė labai panašią auditoriją kaip p. Šilėnas, nors pastarasis komunikavo 75% intensyviau“, – komunikacijos lentelę pranešime spaudai komentuoja Linas Spėčius, rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ komunikacijos analizės vadovas.

Nausėda traukiasi iš aktyviausių 

Analizė rodo, kad bankų sektoriuje didžiausią sumažėjimą lėmė iš aktyvios komunikavimo arenos besitraukiantis p. Nausėda – jo pasisakymų kiekis sumenko 43%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pasisakymų tope jis smuko per 10 pozicijų žemyn, iškrisdamas iš dešimtuko (14 vieta).

„Toks kritimas siejamas su galimu jo kandidatavimu prezidento rinkimuose – panašu, kad SEB komunikacijos komanda siekia suformuoti pamainą savo garsiam ekspertui, jeigu p. Nausėda pasitrauktų. Atitinkamai smarkiai auga Tado Povilausko pasisakymai, pagal pasisakymų kiekio reitingą jis jau penktas ir tampa pagrindiniu SEB veidu“, – sako p. Spėčius. Pasak jo, bankininkų citatų mažėjimą šiemet taip pat lėmė DNB ir „Nordea“ bankų susijungimas bei „Danske“ sprendimas atsisakyti bankininkystės veiklos Lietuvoje.

Mažmeninės prekybos sektoriuje aktyviai komunikavo nauja „Maxima“ komanda. Nors aktyviausiai komunikuojančių kompanijų sąraše ji kaip ir pernai užima trečią vietą (po „Swedbank“ ir SEB), buvo cituota gausiau – papildomai 290 kartų. Palyginimui – tiek sudaro visi Lietuvos banko vadovo Vito Vasiliausko pasisakymai.

„Analizuojant verslo ekspertų topą, matome, kad norint būti sąrašo viršuje, statistikai tenka kone kasdien pateikti bent po vieną savo pasisakymą žiniasklaidoje – TOP viršutinės pozicijos siekia apie 360 citatų, nors pernai p. Šilėnas pasisakė per 500 kartų“, – komentuoja „Kantar TNS“ ekspertas.

Aukštą poziciją pagal komunikacijos pasiektą auditoriją demonstravo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė – komunikavusi mažiau (258 pasisakymai) nei Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vasiliauskas (291), pagal pasiektą auditoriją buvo ketvirta tope.

Ponas Šilėnas pernai parodęs rekordinį  komunikacijos intensyvumą, smarkiai sumažino pasisakymų skaičių – 44% arba 160 citatų mažiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Bankininkai kalbėtojų gretas retino, prekyba – gausino

2018 m. pirmą pusmetį, palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu, bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius sumenko 8%. Vertinant pagal sektorius, itin smarkiai kalbėtojų gretas retino bankininkai – daugiau nei ketvirtadaliu (27%). Kiti sektoriai kalbėtojų skaičių didino. Mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 14%, draudikų dešimtadaliu, o telekomunikacijų sektoriaus atstovų – 2%.

Vis dėlto bankai toliau išlieka dominuojantys pagal atstovų skaičių – pusė visų TOP10 kompanijų kalbėtojų atstovų buvo iš bankų sektoriaus.

„Kalbant apie sektorius – nors dominavimas ir atotrūkis toliau mažėja, aktyviausi tradiciškai išlieka bankininkai: tiek pagal kalbėtojų skaičių, tiek pagal citatų skaičių jie pirmauja. Per I pusmetį šis sektorius buvo cituotas 2734 kartus ir pasisakė 143 atstovai“, – rašoma pranešime spaudai.

Antroje vietoje su pusantro karto mažiau pasisakymų rikiuojasi mažmeninė prekyba – 1.678 citatos, nors pagal atstovų jiems tenka trečia vieta (73). Trečioji vieta pagal pasisakymų skaičių tenka draudimui – 1.029, juos sugeneravo 96 šio sektoriaus atstovai. Telekomunikacijos šių metų I pusmetį buvo mažiausiai aktyvus sektorius 665 citatos ir 53 atstovai.

„Kantar TNS“ nuomonės lyderių komunikacijos analizė skirta įvertinti verslo ir kitų organizacijų atstovų komunikaciją. Ji tiria bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovų ir 25 ekspertų, kurie atstovauja Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį, komunikaciją. Remiamasi 109 svarbiausiais interneto, televizijos ir radijo žinių laidų ir spaudos leidinių šaltiniais. Atstovų citatos reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. 

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 2

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 1

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 5

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 8

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau