Verslo komunikacijos reitingo viršūnėje – ekonomistai Mačiulis ir Lazutka

Publikuota: 2018-08-28
Romas Lazutka, Nerijus Mačiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romas Lazutka, Nerijus Mačiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ekonominės pakraipos ekspertai toliau išlieka verslo komunikacijos reitingo svarbiausiose pozicijose. Visgi 2018 m. pirmą pusmetį palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu bendras citatų skaičius sumažėjo 5,6%. Bankininkai toliau mažina komunikacijos intensyvumą (19%), pernai spurtavęs telekomunikacijų sektorius taip pat lėtina apsukas (11% mažiau pasisakymų). Tuo tarpu draudikų ir mažmeninės prekybos atstovų pasisakymų daugėja (atitinkamai 18% ir 15%).

Tai rodo „Kantar TNS“ nuomonės lyderių komunikacijos analizė.

Joje atkreipiamas dėmesys, kad, nors bankininkystės sektoriaus atstovai sumažino citatų kiekį kone penktadaliu, pirmąją vietą šių metų pusmetį komunikacijos dešimtuke vėl susigrąžino bankininkystės atstovas, „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, kuris pernai trumpam užleido lyderio poziciją itin aktyviai komunikavusiam Laisvosios rinkos instituto prezidentui Žilvinui Šilėnui. Plačiau apie pernykščius metus tai skaitykite ČIA.

Kitaip nei pernai, pagal pasisakymų kiekį TOP10 dominuoja nebe bankininkai, o kitų sričių ekspertai. Iš aukštų pozicijų pasitraukus SEB banko prezidento patarėjui Gitanui Nausėdai, ypač didelį šuolį aukštyn padarė ekonomistas Romas Lazutka.

„Antrąją vietą tope pagal pasiektus kontaktus p. Lazutkai lėmė daugiausia vieši pasisakymai apie mokesčių ir pensijų sistemos pertvarką. Taip pat šis ekspertas išsiskiria efektyvia komunikacija – nors pagal citatų kiekį tope jis ketvirtas, pagal pasiektus kontaktus nusileidžia tik lyderiui Mačiuliui ir pasiekė labai panašią auditoriją kaip p. Šilėnas, nors pastarasis komunikavo 75% intensyviau“, – komunikacijos lentelę pranešime spaudai komentuoja Linas Spėčius, rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ komunikacijos analizės vadovas.

Nausėda traukiasi iš aktyviausių 

Analizė rodo, kad bankų sektoriuje didžiausią sumažėjimą lėmė iš aktyvios komunikavimo arenos besitraukiantis p. Nausėda – jo pasisakymų kiekis sumenko 43%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pasisakymų tope jis smuko per 10 pozicijų žemyn, iškrisdamas iš dešimtuko (14 vieta).

„Toks kritimas siejamas su galimu jo kandidatavimu prezidento rinkimuose – panašu, kad SEB komunikacijos komanda siekia suformuoti pamainą savo garsiam ekspertui, jeigu p. Nausėda pasitrauktų. Atitinkamai smarkiai auga Tado Povilausko pasisakymai, pagal pasisakymų kiekio reitingą jis jau penktas ir tampa pagrindiniu SEB veidu“, – sako p. Spėčius. Pasak jo, bankininkų citatų mažėjimą šiemet taip pat lėmė DNB ir „Nordea“ bankų susijungimas bei „Danske“ sprendimas atsisakyti bankininkystės veiklos Lietuvoje.

Mažmeninės prekybos sektoriuje aktyviai komunikavo nauja „Maxima“ komanda. Nors aktyviausiai komunikuojančių kompanijų sąraše ji kaip ir pernai užima trečią vietą (po „Swedbank“ ir SEB), buvo cituota gausiau – papildomai 290 kartų. Palyginimui – tiek sudaro visi Lietuvos banko vadovo Vito Vasiliausko pasisakymai.

„Analizuojant verslo ekspertų topą, matome, kad norint būti sąrašo viršuje, statistikai tenka kone kasdien pateikti bent po vieną savo pasisakymą žiniasklaidoje – TOP viršutinės pozicijos siekia apie 360 citatų, nors pernai p. Šilėnas pasisakė per 500 kartų“, – komentuoja „Kantar TNS“ ekspertas.

Aukštą poziciją pagal komunikacijos pasiektą auditoriją demonstravo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė – komunikavusi mažiau (258 pasisakymai) nei Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vasiliauskas (291), pagal pasiektą auditoriją buvo ketvirta tope.

Ponas Šilėnas pernai parodęs rekordinį  komunikacijos intensyvumą, smarkiai sumažino pasisakymų skaičių – 44% arba 160 citatų mažiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Bankininkai kalbėtojų gretas retino, prekyba – gausino

2018 m. pirmą pusmetį, palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu, bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius sumenko 8%. Vertinant pagal sektorius, itin smarkiai kalbėtojų gretas retino bankininkai – daugiau nei ketvirtadaliu (27%). Kiti sektoriai kalbėtojų skaičių didino. Mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 14%, draudikų dešimtadaliu, o telekomunikacijų sektoriaus atstovų – 2%.

Vis dėlto bankai toliau išlieka dominuojantys pagal atstovų skaičių – pusė visų TOP10 kompanijų kalbėtojų atstovų buvo iš bankų sektoriaus.

„Kalbant apie sektorius – nors dominavimas ir atotrūkis toliau mažėja, aktyviausi tradiciškai išlieka bankininkai: tiek pagal kalbėtojų skaičių, tiek pagal citatų skaičių jie pirmauja. Per I pusmetį šis sektorius buvo cituotas 2734 kartus ir pasisakė 143 atstovai“, – rašoma pranešime spaudai.

Antroje vietoje su pusantro karto mažiau pasisakymų rikiuojasi mažmeninė prekyba – 1.678 citatos, nors pagal atstovų jiems tenka trečia vieta (73). Trečioji vieta pagal pasisakymų skaičių tenka draudimui – 1.029, juos sugeneravo 96 šio sektoriaus atstovai. Telekomunikacijos šių metų I pusmetį buvo mažiausiai aktyvus sektorius 665 citatos ir 53 atstovai.

„Kantar TNS“ nuomonės lyderių komunikacijos analizė skirta įvertinti verslo ir kitų organizacijų atstovų komunikaciją. Ji tiria bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovų ir 25 ekspertų, kurie atstovauja Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį, komunikaciją. Remiamasi 109 svarbiausiais interneto, televizijos ir radijo žinių laidų ir spaudos leidinių šaltiniais. Atstovų citatos reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau