Verslo komunikacijos reitingo viršūnėje – ekonomistai Mačiulis ir Lazutka

Publikuota: 2018-08-28
Romas Lazutka, Nerijus Mačiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romas Lazutka, Nerijus Mačiulis. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ekonominės pakraipos ekspertai toliau išlieka verslo komunikacijos reitingo svarbiausiose pozicijose. Visgi 2018 m. pirmą pusmetį palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu bendras citatų skaičius sumažėjo 5,6%. Bankininkai toliau mažina komunikacijos intensyvumą (19%), pernai spurtavęs telekomunikacijų sektorius taip pat lėtina apsukas (11% mažiau pasisakymų). Tuo tarpu draudikų ir mažmeninės prekybos atstovų pasisakymų daugėja (atitinkamai 18% ir 15%).

Tai rodo „Kantar TNS“ nuomonės lyderių komunikacijos analizė.

Joje atkreipiamas dėmesys, kad, nors bankininkystės sektoriaus atstovai sumažino citatų kiekį kone penktadaliu, pirmąją vietą šių metų pusmetį komunikacijos dešimtuke vėl susigrąžino bankininkystės atstovas, „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, kuris pernai trumpam užleido lyderio poziciją itin aktyviai komunikavusiam Laisvosios rinkos instituto prezidentui Žilvinui Šilėnui. Plačiau apie pernykščius metus tai skaitykite ČIA.

Kitaip nei pernai, pagal pasisakymų kiekį TOP10 dominuoja nebe bankininkai, o kitų sričių ekspertai. Iš aukštų pozicijų pasitraukus SEB banko prezidento patarėjui Gitanui Nausėdai, ypač didelį šuolį aukštyn padarė ekonomistas Romas Lazutka.

„Antrąją vietą tope pagal pasiektus kontaktus p. Lazutkai lėmė daugiausia vieši pasisakymai apie mokesčių ir pensijų sistemos pertvarką. Taip pat šis ekspertas išsiskiria efektyvia komunikacija – nors pagal citatų kiekį tope jis ketvirtas, pagal pasiektus kontaktus nusileidžia tik lyderiui Mačiuliui ir pasiekė labai panašią auditoriją kaip p. Šilėnas, nors pastarasis komunikavo 75% intensyviau“, – komunikacijos lentelę pranešime spaudai komentuoja Linas Spėčius, rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ komunikacijos analizės vadovas.

Nausėda traukiasi iš aktyviausių 

Analizė rodo, kad bankų sektoriuje didžiausią sumažėjimą lėmė iš aktyvios komunikavimo arenos besitraukiantis p. Nausėda – jo pasisakymų kiekis sumenko 43%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pasisakymų tope jis smuko per 10 pozicijų žemyn, iškrisdamas iš dešimtuko (14 vieta).

„Toks kritimas siejamas su galimu jo kandidatavimu prezidento rinkimuose – panašu, kad SEB komunikacijos komanda siekia suformuoti pamainą savo garsiam ekspertui, jeigu p. Nausėda pasitrauktų. Atitinkamai smarkiai auga Tado Povilausko pasisakymai, pagal pasisakymų kiekio reitingą jis jau penktas ir tampa pagrindiniu SEB veidu“, – sako p. Spėčius. Pasak jo, bankininkų citatų mažėjimą šiemet taip pat lėmė DNB ir „Nordea“ bankų susijungimas bei „Danske“ sprendimas atsisakyti bankininkystės veiklos Lietuvoje.

Mažmeninės prekybos sektoriuje aktyviai komunikavo nauja „Maxima“ komanda. Nors aktyviausiai komunikuojančių kompanijų sąraše ji kaip ir pernai užima trečią vietą (po „Swedbank“ ir SEB), buvo cituota gausiau – papildomai 290 kartų. Palyginimui – tiek sudaro visi Lietuvos banko vadovo Vito Vasiliausko pasisakymai.

„Analizuojant verslo ekspertų topą, matome, kad norint būti sąrašo viršuje, statistikai tenka kone kasdien pateikti bent po vieną savo pasisakymą žiniasklaidoje – TOP viršutinės pozicijos siekia apie 360 citatų, nors pernai p. Šilėnas pasisakė per 500 kartų“, – komentuoja „Kantar TNS“ ekspertas.

Aukštą poziciją pagal komunikacijos pasiektą auditoriją demonstravo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė – komunikavusi mažiau (258 pasisakymai) nei Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vasiliauskas (291), pagal pasiektą auditoriją buvo ketvirta tope.

Ponas Šilėnas pernai parodęs rekordinį  komunikacijos intensyvumą, smarkiai sumažino pasisakymų skaičių – 44% arba 160 citatų mažiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Bankininkai kalbėtojų gretas retino, prekyba – gausino

2018 m. pirmą pusmetį, palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu, bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius sumenko 8%. Vertinant pagal sektorius, itin smarkiai kalbėtojų gretas retino bankininkai – daugiau nei ketvirtadaliu (27%). Kiti sektoriai kalbėtojų skaičių didino. Mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 14%, draudikų dešimtadaliu, o telekomunikacijų sektoriaus atstovų – 2%.

Vis dėlto bankai toliau išlieka dominuojantys pagal atstovų skaičių – pusė visų TOP10 kompanijų kalbėtojų atstovų buvo iš bankų sektoriaus.

„Kalbant apie sektorius – nors dominavimas ir atotrūkis toliau mažėja, aktyviausi tradiciškai išlieka bankininkai: tiek pagal kalbėtojų skaičių, tiek pagal citatų skaičių jie pirmauja. Per I pusmetį šis sektorius buvo cituotas 2734 kartus ir pasisakė 143 atstovai“, – rašoma pranešime spaudai.

Antroje vietoje su pusantro karto mažiau pasisakymų rikiuojasi mažmeninė prekyba – 1.678 citatos, nors pagal atstovų jiems tenka trečia vieta (73). Trečioji vieta pagal pasisakymų skaičių tenka draudimui – 1.029, juos sugeneravo 96 šio sektoriaus atstovai. Telekomunikacijos šių metų I pusmetį buvo mažiausiai aktyvus sektorius 665 citatos ir 53 atstovai.

„Kantar TNS“ nuomonės lyderių komunikacijos analizė skirta įvertinti verslo ir kitų organizacijų atstovų komunikaciją. Ji tiria bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovų ir 25 ekspertų, kurie atstovauja Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį, komunikaciją. Remiamasi 109 svarbiausiais interneto, televizijos ir radijo žinių laidų ir spaudos leidinių šaltiniais. Atstovų citatos reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau