Radijo reklama – ant bangos

Publikuota: 2018-08-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiemet radijo stotys džiaugiasi augančiais reklamos kiekiais. Spurtą lemia kelios priežastys: aktyvesnė konkurencija versle ir išaugę reklamos įkainiai šioje medijoje.

Linas Šiautkulis, žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuvos“ vadovas, pažymi, kad radijo reklamą augina aktyvėjanti konkurencinė kova tarp pagrindinių reklamos rinkos žaidėjų mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, farmacijos ar finansinių paslaugų kategorijose.

„Ši konkurencija jaučiama daugelyje žiniasklaidos kanalų. Kita vertus, pagrindinės radijo stotys 2018 m. pasitiko gana ženkliai didindamos reklamos įkainius. Populiariausiose stotyse klausomiausiu laiku kainos kilo net iki 10-20%. Iš dalies tai susiję ir su pokyčiais radijo auditorijos tyrimuose. Atsisakius klausomumo dienoraščių, sparčiai kilo radijo stočių pasiekiamumo rodikliai, o taip pat – ir reklamos planuotojų pasitikėjimas nauja tyrimo metodologija“, – pažymi p. Šiautkulis.

Pasak jo, 2018 m. reklamos užsakovai dažniau renkasi ilgesnius reklaminius klipus, ieško įdomesnių ir nestandartinių reklamos formų, kurios kainuoja brangiau.

„Kartu tai generuoja geresnius kampanijų rezultatus, tad didėja ir radijo reklamai skiriami biudžetai. Iš reklamos užsakovų labiausiai investicijas radijo kanale augino „Maxima“ ir „Makveža“. Praėjusiais metais įžengęs „Depo“ toliau tęsia reklamą radijuje, liepą pirmą kartą čia išgirdome ir IKEA reklamą. Iki šiol šis ženklas Lietuvoje čia nesireklamavo“, – vardina p. Šiautkulis.

Reklamos kainos kilo

Jis skaičiuoja, kad M-1 šiemet įkainojo rytinį laiką nuo 12% iki 14% brangiau (priklausomai nuo klipo trukmės), „M-1 Plius“ populiariausio laiko reklamos kainos taip pat padidėjo iki 10%.

„Radiocentras nepasikuklino ir taip pat padidino įkainius: šiais metais parduoda reklamą iki 22% brangiau“, – kalba p. Šiautkulis.

VŽ rašė, kad daugiausia reklamos sekundžių klausytojai per 7 šių metų mėnesius girdėjo per Radiocentrą (1,06 mln. sek.) ir M-1 (1,05 mln. sek.), atitinkamai augimas šiose radijo stotyse siekė 22 ir 19,8%. „Power Hit Radio“ lyginamuoju periodu transliavo 45,2%, Žinių radijas – 44,5% daugiau reklamos.

Nors reklamos apimtis auga, tačiau klausytojų statistika naujausiame tyrime – simboliškai kuklesnė. „Kantar TNS“ skaičiuoja, kad Lietuvoje 2018 m. žiemą ir pavasarį vidutiniškai per dieną radijo klausė 66,7% žmonių (2017 m. rudenį – 2018 m. žiemą – 67,4%). Vidutinis dienos klausymosi laikas atitinkamai siekė 2 val. 47 min. (2 val. 57 min.).

Augo aštuonios iš dešimties

VŽ skelbė, kad pagal pardavimo pajamas pirmoje pozicijoje 2017 m. gerokai atsiplėšusi į priekį nuo konkurentų rikiuojasi M-1 grupė, jungianti stotis M-1 ir „M-1 Plius“. Grupės apyvarta, rodo VŽ sudaryta lentelė, 2017 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu, iki 3,5 mln. Eur. Antroje vietoje pagal pardavimus – taip pat grupei priklausanti radijo stotis „Lietus“ (UAB „Ultra Vires“). Jos apyvarta išaugo beveik 17%, iki 949.000 Eur. Abi šios bendrovės tarp sektoriaus įmonių išsiskiria aukštesniais pelningumo rodikliais ir didesniais mokamais atlyginimais.

UAB Radiocentro, jungiančio to paties pavadinimo radijo stotį, taip pat ZIP FM, „Classic Rock FM“, „RusRadio LT“ ir „Relax FM“, pardavimo pajamos per 2017 m. augo beveik 8%, iki 652.000 Eur. O didžiausią pardavimo šuolį tarp stipriausių sektoriaus įmonių fiksuoja UAB Žinių radijas, jungianti to paties pavadinimo stotį ir muzikinę radijo stotį „Easy FM“. Bendrovės pardavimai pernai augo daugiau nei 34%, bemaž tris kartus, iki 184.000 Eur sumažėjo nuostoliai.

Pasak Rūtos Grušnienės, M-1 generalinės direktorės, kalbos, kad tradicinės žiniasklaidos priemonės vis mažiau naudojamos, kad televizija ir radijas vieną dieną mirs, yra specialiai skatinamos suinteresuotų asmenų. Radijas Lietuvoje buvo ir yra populiarus, klausomumo rodikliai nemažėja, o tai, kad reklamos apimtis radijuje kasmet didėja, rodo reklamdavių pasitikėjimą. Pasitikėjimas atsiranda, kai reklama veikia ir atneša apčiuopiamą naudą“, – kalba p. Grušnienė.

Ji pabrėžia, kad vis tik reklamos rinkoje pinigų daugėja lėtai ir nesmarkiai, o konkurencija pastaraisiais metais itin sustiprėjo.

„Šių metų iššūkis yra didinti reklamos pardavimus, kai televizijos ir interneto portalai dėl draudimo neteko alkoholio reklamos ir stengiasi bet kokia kaina išlaikyti pardavimo mastą ar kompensuoti gana didelį pajamų netekimą“, – teigia p. Grušnienė. Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 1

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 1

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Nuo šiol informacija apie lošimus – su įspėjamuoju užrašu 1

Lietuvos lošimų verslo asociacijos nariai pasirašė susitarimą, pagal kurį nuo šio mėnesio pradės įgyvendinti...

Rinkodara
2018.09.12
Tarp naujausių reklamų: nuotaikinga IKEA ir „Lidl“ su Valančiūnu

Tarp naujausių reklamų: linksmi ir pozityvūs IKEA klipai (gamybos namai „Menthol house“), „Lidl“ tęsiama...

Rinkodara
2018.09.11
Užsimojo įvesti privalomas lietuviškos muzikos kvotas radijo stotims 18

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos ir Seimo kultūros komiteto narys Vytautas...

Rinkodara
2018.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau