Radijo reklama – ant bangos

Publikuota: 2018-08-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiemet radijo stotys džiaugiasi augančiais reklamos kiekiais. Spurtą lemia kelios priežastys: aktyvesnė konkurencija versle ir išaugę reklamos įkainiai šioje medijoje.

Linas Šiautkulis, žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuvos“ vadovas, pažymi, kad radijo reklamą augina aktyvėjanti konkurencinė kova tarp pagrindinių reklamos rinkos žaidėjų mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, farmacijos ar finansinių paslaugų kategorijose.

„Ši konkurencija jaučiama daugelyje žiniasklaidos kanalų. Kita vertus, pagrindinės radijo stotys 2018 m. pasitiko gana ženkliai didindamos reklamos įkainius. Populiariausiose stotyse klausomiausiu laiku kainos kilo net iki 10-20%. Iš dalies tai susiję ir su pokyčiais radijo auditorijos tyrimuose. Atsisakius klausomumo dienoraščių, sparčiai kilo radijo stočių pasiekiamumo rodikliai, o taip pat – ir reklamos planuotojų pasitikėjimas nauja tyrimo metodologija“, – pažymi p. Šiautkulis.

Pasak jo, 2018 m. reklamos užsakovai dažniau renkasi ilgesnius reklaminius klipus, ieško įdomesnių ir nestandartinių reklamos formų, kurios kainuoja brangiau.

„Kartu tai generuoja geresnius kampanijų rezultatus, tad didėja ir radijo reklamai skiriami biudžetai. Iš reklamos užsakovų labiausiai investicijas radijo kanale augino „Maxima“ ir „Makveža“. Praėjusiais metais įžengęs „Depo“ toliau tęsia reklamą radijuje, liepą pirmą kartą čia išgirdome ir IKEA reklamą. Iki šiol šis ženklas Lietuvoje čia nesireklamavo“, – vardina p. Šiautkulis.

Reklamos kainos kilo

Jis skaičiuoja, kad M-1 šiemet įkainojo rytinį laiką nuo 12% iki 14% brangiau (priklausomai nuo klipo trukmės), „M-1 Plius“ populiariausio laiko reklamos kainos taip pat padidėjo iki 10%.

„Radiocentras nepasikuklino ir taip pat padidino įkainius: šiais metais parduoda reklamą iki 22% brangiau“, – kalba p. Šiautkulis.

VŽ rašė, kad daugiausia reklamos sekundžių klausytojai per 7 šių metų mėnesius girdėjo per Radiocentrą (1,06 mln. sek.) ir M-1 (1,05 mln. sek.), atitinkamai augimas šiose radijo stotyse siekė 22 ir 19,8%. „Power Hit Radio“ lyginamuoju periodu transliavo 45,2%, Žinių radijas – 44,5% daugiau reklamos.

Nors reklamos apimtis auga, tačiau klausytojų statistika naujausiame tyrime – simboliškai kuklesnė. „Kantar TNS“ skaičiuoja, kad Lietuvoje 2018 m. žiemą ir pavasarį vidutiniškai per dieną radijo klausė 66,7% žmonių (2017 m. rudenį – 2018 m. žiemą – 67,4%). Vidutinis dienos klausymosi laikas atitinkamai siekė 2 val. 47 min. (2 val. 57 min.).

Augo aštuonios iš dešimties

VŽ skelbė, kad pagal pardavimo pajamas pirmoje pozicijoje 2017 m. gerokai atsiplėšusi į priekį nuo konkurentų rikiuojasi M-1 grupė, jungianti stotis M-1 ir „M-1 Plius“. Grupės apyvarta, rodo VŽ sudaryta lentelė, 2017 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu, iki 3,5 mln. Eur. Antroje vietoje pagal pardavimus – taip pat grupei priklausanti radijo stotis „Lietus“ (UAB „Ultra Vires“). Jos apyvarta išaugo beveik 17%, iki 949.000 Eur. Abi šios bendrovės tarp sektoriaus įmonių išsiskiria aukštesniais pelningumo rodikliais ir didesniais mokamais atlyginimais.

UAB Radiocentro, jungiančio to paties pavadinimo radijo stotį, taip pat ZIP FM, „Classic Rock FM“, „RusRadio LT“ ir „Relax FM“, pardavimo pajamos per 2017 m. augo beveik 8%, iki 652.000 Eur. O didžiausią pardavimo šuolį tarp stipriausių sektoriaus įmonių fiksuoja UAB Žinių radijas, jungianti to paties pavadinimo stotį ir muzikinę radijo stotį „Easy FM“. Bendrovės pardavimai pernai augo daugiau nei 34%, bemaž tris kartus, iki 184.000 Eur sumažėjo nuostoliai.

Pasak Rūtos Grušnienės, M-1 generalinės direktorės, kalbos, kad tradicinės žiniasklaidos priemonės vis mažiau naudojamos, kad televizija ir radijas vieną dieną mirs, yra specialiai skatinamos suinteresuotų asmenų. Radijas Lietuvoje buvo ir yra populiarus, klausomumo rodikliai nemažėja, o tai, kad reklamos apimtis radijuje kasmet didėja, rodo reklamdavių pasitikėjimą. Pasitikėjimas atsiranda, kai reklama veikia ir atneša apčiuopiamą naudą“, – kalba p. Grušnienė.

Ji pabrėžia, kad vis tik reklamos rinkoje pinigų daugėja lėtai ir nesmarkiai, o konkurencija pastaraisiais metais itin sustiprėjo.

„Šių metų iššūkis yra didinti reklamos pardavimus, kai televizijos ir interneto portalai dėl draudimo neteko alkoholio reklamos ir stengiasi bet kokia kaina išlaikyti pardavimo mastą ar kompensuoti gana didelį pajamų netekimą“, – teigia p. Grušnienė. Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 31

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 6

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Didžiausią šuolį skaičiuoja agentūra „Gravitas Partners“ Premium

Komunikacijos rinka stoviniuoja vietoje: 20-ies didžiausių agentūrų ir metiniai pardavimai, ir tiesioginės...

Rinkodara
2019.07.10
„Tele2“ neplanuoja naujo komunikacijos paslaugų konkurso

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ neseniai nutraukusi bendradarbiavimo sutartį su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.07.09
Bemaž 10 kartų padidintos baudos už reklamos pažeidimus: signalas verslui

Šie metai reklamos reguliavimui yra ypatingi – įsigalioja net du reikšmingi teisės aktų pakeitimai, kurie...

Rinkodara
2019.07.08
„Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su „vipcommunications“, „Swedbank“ nepratęsė sutarties 15

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, o...

Vadyba
2019.07.05
„OnePlus“ didina apsukas ES, ieško atstovų Lietuvoje Premium 30

Jauna Kinijos mobiliųjų technologijų bendrovė „OnePlus“ neseniai Helsinkyje atidarė pirmą klientų aptarnavimo...

Paslaugos
2019.07.03
„Tez Tour“ pratęsė bendradarbiavimą su ligšioliniais kūrybos partneriais

Tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ pasirinko kūrybos partnerius. Įmonė tęs bendradarbiavimą su...

Paslaugos
2019.07.01
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01
„Digitas“ plečia pasaulinį tinklą ir žengia į Baltijos šalis

Integruotos rinkodaros agentūra „Digitas“ pradeda veiklą Baltijos šalyse. Klientams siūlomos visos rinkodaros...

Rinkodara
2019.07.01
D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 23

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau