Radijo reklama – ant bangos

Publikuota: 2018-08-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiemet radijo stotys džiaugiasi augančiais reklamos kiekiais. Spurtą lemia kelios priežastys: aktyvesnė konkurencija versle ir išaugę reklamos įkainiai šioje medijoje.

Linas Šiautkulis, žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuvos“ vadovas, pažymi, kad radijo reklamą augina aktyvėjanti konkurencinė kova tarp pagrindinių reklamos rinkos žaidėjų mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, farmacijos ar finansinių paslaugų kategorijose.

„Ši konkurencija jaučiama daugelyje žiniasklaidos kanalų. Kita vertus, pagrindinės radijo stotys 2018 m. pasitiko gana ženkliai didindamos reklamos įkainius. Populiariausiose stotyse klausomiausiu laiku kainos kilo net iki 10-20%. Iš dalies tai susiję ir su pokyčiais radijo auditorijos tyrimuose. Atsisakius klausomumo dienoraščių, sparčiai kilo radijo stočių pasiekiamumo rodikliai, o taip pat – ir reklamos planuotojų pasitikėjimas nauja tyrimo metodologija“, – pažymi p. Šiautkulis.

Pasak jo, 2018 m. reklamos užsakovai dažniau renkasi ilgesnius reklaminius klipus, ieško įdomesnių ir nestandartinių reklamos formų, kurios kainuoja brangiau.

„Kartu tai generuoja geresnius kampanijų rezultatus, tad didėja ir radijo reklamai skiriami biudžetai. Iš reklamos užsakovų labiausiai investicijas radijo kanale augino „Maxima“ ir „Makveža“. Praėjusiais metais įžengęs „Depo“ toliau tęsia reklamą radijuje, liepą pirmą kartą čia išgirdome ir IKEA reklamą. Iki šiol šis ženklas Lietuvoje čia nesireklamavo“, – vardina p. Šiautkulis.

Reklamos kainos kilo

Jis skaičiuoja, kad M-1 šiemet įkainojo rytinį laiką nuo 12% iki 14% brangiau (priklausomai nuo klipo trukmės), „M-1 Plius“ populiariausio laiko reklamos kainos taip pat padidėjo iki 10%.

„Radiocentras nepasikuklino ir taip pat padidino įkainius: šiais metais parduoda reklamą iki 22% brangiau“, – kalba p. Šiautkulis.

VŽ rašė, kad daugiausia reklamos sekundžių klausytojai per 7 šių metų mėnesius girdėjo per Radiocentrą (1,06 mln. sek.) ir M-1 (1,05 mln. sek.), atitinkamai augimas šiose radijo stotyse siekė 22 ir 19,8%. „Power Hit Radio“ lyginamuoju periodu transliavo 45,2%, Žinių radijas – 44,5% daugiau reklamos.

Nors reklamos apimtis auga, tačiau klausytojų statistika naujausiame tyrime – simboliškai kuklesnė. „Kantar TNS“ skaičiuoja, kad Lietuvoje 2018 m. žiemą ir pavasarį vidutiniškai per dieną radijo klausė 66,7% žmonių (2017 m. rudenį – 2018 m. žiemą – 67,4%). Vidutinis dienos klausymosi laikas atitinkamai siekė 2 val. 47 min. (2 val. 57 min.).

Augo aštuonios iš dešimties

VŽ skelbė, kad pagal pardavimo pajamas pirmoje pozicijoje 2017 m. gerokai atsiplėšusi į priekį nuo konkurentų rikiuojasi M-1 grupė, jungianti stotis M-1 ir „M-1 Plius“. Grupės apyvarta, rodo VŽ sudaryta lentelė, 2017 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu, iki 3,5 mln. Eur. Antroje vietoje pagal pardavimus – taip pat grupei priklausanti radijo stotis „Lietus“ (UAB „Ultra Vires“). Jos apyvarta išaugo beveik 17%, iki 949.000 Eur. Abi šios bendrovės tarp sektoriaus įmonių išsiskiria aukštesniais pelningumo rodikliais ir didesniais mokamais atlyginimais.

UAB Radiocentro, jungiančio to paties pavadinimo radijo stotį, taip pat ZIP FM, „Classic Rock FM“, „RusRadio LT“ ir „Relax FM“, pardavimo pajamos per 2017 m. augo beveik 8%, iki 652.000 Eur. O didžiausią pardavimo šuolį tarp stipriausių sektoriaus įmonių fiksuoja UAB Žinių radijas, jungianti to paties pavadinimo stotį ir muzikinę radijo stotį „Easy FM“. Bendrovės pardavimai pernai augo daugiau nei 34%, bemaž tris kartus, iki 184.000 Eur sumažėjo nuostoliai.

Pasak Rūtos Grušnienės, M-1 generalinės direktorės, kalbos, kad tradicinės žiniasklaidos priemonės vis mažiau naudojamos, kad televizija ir radijas vieną dieną mirs, yra specialiai skatinamos suinteresuotų asmenų. Radijas Lietuvoje buvo ir yra populiarus, klausomumo rodikliai nemažėja, o tai, kad reklamos apimtis radijuje kasmet didėja, rodo reklamdavių pasitikėjimą. Pasitikėjimas atsiranda, kai reklama veikia ir atneša apčiuopiamą naudą“, – kalba p. Grušnienė.

Ji pabrėžia, kad vis tik reklamos rinkoje pinigų daugėja lėtai ir nesmarkiai, o konkurencija pastaraisiais metais itin sustiprėjo.

„Šių metų iššūkis yra didinti reklamos pardavimus, kai televizijos ir interneto portalai dėl draudimo neteko alkoholio reklamos ir stengiasi bet kokia kaina išlaikyti pardavimo mastą ar kompensuoti gana didelį pajamų netekimą“, – teigia p. Grušnienė. Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 22

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau