Radijo reklama – ant bangos

Publikuota: 2018-08-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiemet radijo stotys džiaugiasi augančiais reklamos kiekiais. Spurtą lemia kelios priežastys: aktyvesnė konkurencija versle ir išaugę reklamos įkainiai šioje medijoje.

Linas Šiautkulis, žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuvos“ vadovas, pažymi, kad radijo reklamą augina aktyvėjanti konkurencinė kova tarp pagrindinių reklamos rinkos žaidėjų mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, farmacijos ar finansinių paslaugų kategorijose.

„Ši konkurencija jaučiama daugelyje žiniasklaidos kanalų. Kita vertus, pagrindinės radijo stotys 2018 m. pasitiko gana ženkliai didindamos reklamos įkainius. Populiariausiose stotyse klausomiausiu laiku kainos kilo net iki 10-20%. Iš dalies tai susiję ir su pokyčiais radijo auditorijos tyrimuose. Atsisakius klausomumo dienoraščių, sparčiai kilo radijo stočių pasiekiamumo rodikliai, o taip pat – ir reklamos planuotojų pasitikėjimas nauja tyrimo metodologija“, – pažymi p. Šiautkulis.

Pasak jo, 2018 m. reklamos užsakovai dažniau renkasi ilgesnius reklaminius klipus, ieško įdomesnių ir nestandartinių reklamos formų, kurios kainuoja brangiau.

„Kartu tai generuoja geresnius kampanijų rezultatus, tad didėja ir radijo reklamai skiriami biudžetai. Iš reklamos užsakovų labiausiai investicijas radijo kanale augino „Maxima“ ir „Makveža“. Praėjusiais metais įžengęs „Depo“ toliau tęsia reklamą radijuje, liepą pirmą kartą čia išgirdome ir IKEA reklamą. Iki šiol šis ženklas Lietuvoje čia nesireklamavo“, – vardina p. Šiautkulis.

Reklamos kainos kilo

Jis skaičiuoja, kad M-1 šiemet įkainojo rytinį laiką nuo 12% iki 14% brangiau (priklausomai nuo klipo trukmės), „M-1 Plius“ populiariausio laiko reklamos kainos taip pat padidėjo iki 10%.

„Radiocentras nepasikuklino ir taip pat padidino įkainius: šiais metais parduoda reklamą iki 22% brangiau“, – kalba p. Šiautkulis.

VŽ rašė, kad daugiausia reklamos sekundžių klausytojai per 7 šių metų mėnesius girdėjo per Radiocentrą (1,06 mln. sek.) ir M-1 (1,05 mln. sek.), atitinkamai augimas šiose radijo stotyse siekė 22 ir 19,8%. „Power Hit Radio“ lyginamuoju periodu transliavo 45,2%, Žinių radijas – 44,5% daugiau reklamos.

Nors reklamos apimtis auga, tačiau klausytojų statistika naujausiame tyrime – simboliškai kuklesnė. „Kantar TNS“ skaičiuoja, kad Lietuvoje 2018 m. žiemą ir pavasarį vidutiniškai per dieną radijo klausė 66,7% žmonių (2017 m. rudenį – 2018 m. žiemą – 67,4%). Vidutinis dienos klausymosi laikas atitinkamai siekė 2 val. 47 min. (2 val. 57 min.).

Augo aštuonios iš dešimties

VŽ skelbė, kad pagal pardavimo pajamas pirmoje pozicijoje 2017 m. gerokai atsiplėšusi į priekį nuo konkurentų rikiuojasi M-1 grupė, jungianti stotis M-1 ir „M-1 Plius“. Grupės apyvarta, rodo VŽ sudaryta lentelė, 2017 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu, iki 3,5 mln. Eur. Antroje vietoje pagal pardavimus – taip pat grupei priklausanti radijo stotis „Lietus“ (UAB „Ultra Vires“). Jos apyvarta išaugo beveik 17%, iki 949.000 Eur. Abi šios bendrovės tarp sektoriaus įmonių išsiskiria aukštesniais pelningumo rodikliais ir didesniais mokamais atlyginimais.

UAB Radiocentro, jungiančio to paties pavadinimo radijo stotį, taip pat ZIP FM, „Classic Rock FM“, „RusRadio LT“ ir „Relax FM“, pardavimo pajamos per 2017 m. augo beveik 8%, iki 652.000 Eur. O didžiausią pardavimo šuolį tarp stipriausių sektoriaus įmonių fiksuoja UAB Žinių radijas, jungianti to paties pavadinimo stotį ir muzikinę radijo stotį „Easy FM“. Bendrovės pardavimai pernai augo daugiau nei 34%, bemaž tris kartus, iki 184.000 Eur sumažėjo nuostoliai.

Pasak Rūtos Grušnienės, M-1 generalinės direktorės, kalbos, kad tradicinės žiniasklaidos priemonės vis mažiau naudojamos, kad televizija ir radijas vieną dieną mirs, yra specialiai skatinamos suinteresuotų asmenų. Radijas Lietuvoje buvo ir yra populiarus, klausomumo rodikliai nemažėja, o tai, kad reklamos apimtis radijuje kasmet didėja, rodo reklamdavių pasitikėjimą. Pasitikėjimas atsiranda, kai reklama veikia ir atneša apčiuopiamą naudą“, – kalba p. Grušnienė.

Ji pabrėžia, kad vis tik reklamos rinkoje pinigų daugėja lėtai ir nesmarkiai, o konkurencija pastaraisiais metais itin sustiprėjo.

„Šių metų iššūkis yra didinti reklamos pardavimus, kai televizijos ir interneto portalai dėl draudimo neteko alkoholio reklamos ir stengiasi bet kokia kaina išlaikyti pardavimo mastą ar kompensuoti gana didelį pajamų netekimą“, – teigia p. Grušnienė. Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 5

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu 4

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Rinkodara
2018.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau