Radijo reklama – ant bangos

Publikuota: 2018-08-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiemet radijo stotys džiaugiasi augančiais reklamos kiekiais. Spurtą lemia kelios priežastys: aktyvesnė konkurencija versle ir išaugę reklamos įkainiai šioje medijoje.

Linas Šiautkulis, žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuvos“ vadovas, pažymi, kad radijo reklamą augina aktyvėjanti konkurencinė kova tarp pagrindinių reklamos rinkos žaidėjų mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, farmacijos ar finansinių paslaugų kategorijose.

„Ši konkurencija jaučiama daugelyje žiniasklaidos kanalų. Kita vertus, pagrindinės radijo stotys 2018 m. pasitiko gana ženkliai didindamos reklamos įkainius. Populiariausiose stotyse klausomiausiu laiku kainos kilo net iki 10-20%. Iš dalies tai susiję ir su pokyčiais radijo auditorijos tyrimuose. Atsisakius klausomumo dienoraščių, sparčiai kilo radijo stočių pasiekiamumo rodikliai, o taip pat – ir reklamos planuotojų pasitikėjimas nauja tyrimo metodologija“, – pažymi p. Šiautkulis.

Pasak jo, 2018 m. reklamos užsakovai dažniau renkasi ilgesnius reklaminius klipus, ieško įdomesnių ir nestandartinių reklamos formų, kurios kainuoja brangiau.

„Kartu tai generuoja geresnius kampanijų rezultatus, tad didėja ir radijo reklamai skiriami biudžetai. Iš reklamos užsakovų labiausiai investicijas radijo kanale augino „Maxima“ ir „Makveža“. Praėjusiais metais įžengęs „Depo“ toliau tęsia reklamą radijuje, liepą pirmą kartą čia išgirdome ir IKEA reklamą. Iki šiol šis ženklas Lietuvoje čia nesireklamavo“, – vardina p. Šiautkulis.

Reklamos kainos kilo

Jis skaičiuoja, kad M-1 šiemet įkainojo rytinį laiką nuo 12% iki 14% brangiau (priklausomai nuo klipo trukmės), „M-1 Plius“ populiariausio laiko reklamos kainos taip pat padidėjo iki 10%.

„Radiocentras nepasikuklino ir taip pat padidino įkainius: šiais metais parduoda reklamą iki 22% brangiau“, – kalba p. Šiautkulis.

VŽ rašė, kad daugiausia reklamos sekundžių klausytojai per 7 šių metų mėnesius girdėjo per Radiocentrą (1,06 mln. sek.) ir M-1 (1,05 mln. sek.), atitinkamai augimas šiose radijo stotyse siekė 22 ir 19,8%. „Power Hit Radio“ lyginamuoju periodu transliavo 45,2%, Žinių radijas – 44,5% daugiau reklamos.

Nors reklamos apimtis auga, tačiau klausytojų statistika naujausiame tyrime – simboliškai kuklesnė. „Kantar TNS“ skaičiuoja, kad Lietuvoje 2018 m. žiemą ir pavasarį vidutiniškai per dieną radijo klausė 66,7% žmonių (2017 m. rudenį – 2018 m. žiemą – 67,4%). Vidutinis dienos klausymosi laikas atitinkamai siekė 2 val. 47 min. (2 val. 57 min.).

Augo aštuonios iš dešimties

VŽ skelbė, kad pagal pardavimo pajamas pirmoje pozicijoje 2017 m. gerokai atsiplėšusi į priekį nuo konkurentų rikiuojasi M-1 grupė, jungianti stotis M-1 ir „M-1 Plius“. Grupės apyvarta, rodo VŽ sudaryta lentelė, 2017 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu, iki 3,5 mln. Eur. Antroje vietoje pagal pardavimus – taip pat grupei priklausanti radijo stotis „Lietus“ (UAB „Ultra Vires“). Jos apyvarta išaugo beveik 17%, iki 949.000 Eur. Abi šios bendrovės tarp sektoriaus įmonių išsiskiria aukštesniais pelningumo rodikliais ir didesniais mokamais atlyginimais.

UAB Radiocentro, jungiančio to paties pavadinimo radijo stotį, taip pat ZIP FM, „Classic Rock FM“, „RusRadio LT“ ir „Relax FM“, pardavimo pajamos per 2017 m. augo beveik 8%, iki 652.000 Eur. O didžiausią pardavimo šuolį tarp stipriausių sektoriaus įmonių fiksuoja UAB Žinių radijas, jungianti to paties pavadinimo stotį ir muzikinę radijo stotį „Easy FM“. Bendrovės pardavimai pernai augo daugiau nei 34%, bemaž tris kartus, iki 184.000 Eur sumažėjo nuostoliai.

Pasak Rūtos Grušnienės, M-1 generalinės direktorės, kalbos, kad tradicinės žiniasklaidos priemonės vis mažiau naudojamos, kad televizija ir radijas vieną dieną mirs, yra specialiai skatinamos suinteresuotų asmenų. Radijas Lietuvoje buvo ir yra populiarus, klausomumo rodikliai nemažėja, o tai, kad reklamos apimtis radijuje kasmet didėja, rodo reklamdavių pasitikėjimą. Pasitikėjimas atsiranda, kai reklama veikia ir atneša apčiuopiamą naudą“, – kalba p. Grušnienė.

Ji pabrėžia, kad vis tik reklamos rinkoje pinigų daugėja lėtai ir nesmarkiai, o konkurencija pastaraisiais metais itin sustiprėjo.

„Šių metų iššūkis yra didinti reklamos pardavimus, kai televizijos ir interneto portalai dėl draudimo neteko alkoholio reklamos ir stengiasi bet kokia kaina išlaikyti pardavimo mastą ar kompensuoti gana didelį pajamų netekimą“, – teigia p. Grušnienė. Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
14:36
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

Paslaugos
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau