Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Publikuota: 2018-08-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė ginčą su dizainere Kotryna Žukauskaite, atvirukų ir lietuviškų suvenyrų „Kata Kiosk“ kūrėja.

VŽ neseniai rašė, kad saldumynų gamintojai teko aiškintis dėl pakuočių su lietuviškais tautiniais motyvais autentiškumo, kai p. Žukauskaitė socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo apmaudu, kad ant Latvijos gamintojos saldumynų pakuočių, skirtų Lietuvai – nuplagijuotos jos sukurtas dizainas.

Į internete tuokart užvirusią diskusiją netruko sureaguoti ir gamintoja bei atsiprašė kūrėjos, pasiūlydama dizainerei kompensaciją ir tolesnį bendradarbiavimą.

Ponia Žukauskaitė pasidžiaugia, kad nepaisant fakto, kad didelė dalis kaltės krito dizaino agentūrai, aptarnavusiai „Laimos“ prekės ženklą, gamintoja prisiėmė moralinę atsakomybę.

„Šiuo metu mano autorinės teisės nebėra pažeidžiamos, už jas buvo deramai atsilyginta“, – socialiniame tinkle rašo p. Žukauskaitė.

Lineta Mikša, „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“ ryšių su visuomene vadovė, VŽ siųsdama infomaciją apie susitaikymo faktą, dar kartą pabrėžė, atsiprašantys kūrėjos.

„Nežinojome, kad mūsų pakuotės yra įkvėptos šios dizainerės anksčiau kurtų darbų, tad labai džiaugiamės, kad p. Žukauskaitė sutiko toliau bendradarbiauti, priėmė pasiūlytą kompensaciją iš agentūros. Esame ilgametis prekės ženklas, tad vertiname tautinį folklorą ir nacionalines vertybes. Simboliai, kuriuos sukūrė p. Žukauskaitė, puikiai atspindi Lietuvos paveldą ir folklorą, charakterizuoja Lietuvos šimtmečio šventę ir tam dedikuotus „Laimos“ gaminius“, – teigia p. Mikša.

Susitarimo detalių tarp p. Žukauskaitės ir jų dizaino agentūros „Brandbox“ ji nedetalizuoja.

„Tai yra yra šalių konfidenciali informacija“, – tepriduria p. Mikša. Ponia Žukauskaitė to taip pat nekomentuoja.

Norvegijos koncernas „Orkla ASA“ yra viena iš lyderiaujančių įmonių grupių Šiaurės Europos šalyse. „Orkla“ vykdo veiklą 4 verslo padaliniuose: „Orkla Care“, „Orkla Foods“, „Orkla Confectionery & Snacks“ ir „Orkla Food Ingredients“, Skandinavijos ir Baltijos šalyse.

„Orkla Confectionery & Snacks“ valdo prekių ženklus „Laima“, „Selga“, „Kalev“, „Taffel“ ir t.t.

Tokių ginčų netrūksta

Tokių ginčų pastaruoju metu būta ne vieno. VŽ rašė, kad dėl plagiato neseniai teko aiškintis Klaipėdos prekės ženklo kūrėjams.

Savo teises į kūrinį teko ginti „LT identity“ komandai, dizainerėms Jolantai Rimkutei ir Ievai Ševiakovaitei. Pastarasis ginčas su „Swedbank“ ir reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“ dėl kokardų šimtmečio Dainų šventei baigėsi taikos sutartimi, „Swedbank“ įsigijo iš dizainerių teises gaminti ir platinti šį šventinį aksesuarą.

Laura Beinorienė, „LT identity“ interesams atstovaujanti advokatė, tuokart VŽ pabrėžė, kad autoriniai kūriniai saugomi nuo pat sukūrimo net be jų registravimo.

„Parašyta knyga ar nutapytas paveikslas taip pat yra autoriniai kūriniai, kurie paprastai neregistruojami. Deja, Lietuvoje dar menkai gerbiamos autorinės, intelektinės nuosavybės teisės. Džiugina tik tai, kad teisinis reglamentavimas yra gana išsamus, tad kai autorių teisių savininkas ryžtasi kovoti už savo kūrinius, teisinė sistema yra įgali juos apginti“, – kalbėjo p. Beinorienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
11:41
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 12

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
06:30
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau