Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Publikuota: 2018-08-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė ginčą su dizainere Kotryna Žukauskaite, atvirukų ir lietuviškų suvenyrų „Kata Kiosk“ kūrėja.

VŽ neseniai rašė, kad saldumynų gamintojai teko aiškintis dėl pakuočių su lietuviškais tautiniais motyvais autentiškumo, kai p. Žukauskaitė socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo apmaudu, kad ant Latvijos gamintojos saldumynų pakuočių, skirtų Lietuvai – nuplagijuotos jos sukurtas dizainas.

Į internete tuokart užvirusią diskusiją netruko sureaguoti ir gamintoja bei atsiprašė kūrėjos, pasiūlydama dizainerei kompensaciją ir tolesnį bendradarbiavimą.

Ponia Žukauskaitė pasidžiaugia, kad nepaisant fakto, kad didelė dalis kaltės krito dizaino agentūrai, aptarnavusiai „Laimos“ prekės ženklą, gamintoja prisiėmė moralinę atsakomybę.

„Šiuo metu mano autorinės teisės nebėra pažeidžiamos, už jas buvo deramai atsilyginta“, – socialiniame tinkle rašo p. Žukauskaitė.

Lineta Mikša, „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“ ryšių su visuomene vadovė, VŽ siųsdama infomaciją apie susitaikymo faktą, dar kartą pabrėžė, atsiprašantys kūrėjos.

„Nežinojome, kad mūsų pakuotės yra įkvėptos šios dizainerės anksčiau kurtų darbų, tad labai džiaugiamės, kad p. Žukauskaitė sutiko toliau bendradarbiauti, priėmė pasiūlytą kompensaciją iš agentūros. Esame ilgametis prekės ženklas, tad vertiname tautinį folklorą ir nacionalines vertybes. Simboliai, kuriuos sukūrė p. Žukauskaitė, puikiai atspindi Lietuvos paveldą ir folklorą, charakterizuoja Lietuvos šimtmečio šventę ir tam dedikuotus „Laimos“ gaminius“, – teigia p. Mikša.

Susitarimo detalių tarp p. Žukauskaitės ir jų dizaino agentūros „Brandbox“ ji nedetalizuoja.

„Tai yra yra šalių konfidenciali informacija“, – tepriduria p. Mikša. Ponia Žukauskaitė to taip pat nekomentuoja.

Norvegijos koncernas „Orkla ASA“ yra viena iš lyderiaujančių įmonių grupių Šiaurės Europos šalyse. „Orkla“ vykdo veiklą 4 verslo padaliniuose: „Orkla Care“, „Orkla Foods“, „Orkla Confectionery & Snacks“ ir „Orkla Food Ingredients“, Skandinavijos ir Baltijos šalyse.

„Orkla Confectionery & Snacks“ valdo prekių ženklus „Laima“, „Selga“, „Kalev“, „Taffel“ ir t.t.

Tokių ginčų netrūksta

Tokių ginčų pastaruoju metu būta ne vieno. VŽ rašė, kad dėl plagiato neseniai teko aiškintis Klaipėdos prekės ženklo kūrėjams.

Savo teises į kūrinį teko ginti „LT identity“ komandai, dizainerėms Jolantai Rimkutei ir Ievai Ševiakovaitei. Pastarasis ginčas su „Swedbank“ ir reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“ dėl kokardų šimtmečio Dainų šventei baigėsi taikos sutartimi, „Swedbank“ įsigijo iš dizainerių teises gaminti ir platinti šį šventinį aksesuarą.

Laura Beinorienė, „LT identity“ interesams atstovaujanti advokatė, tuokart VŽ pabrėžė, kad autoriniai kūriniai saugomi nuo pat sukūrimo net be jų registravimo.

„Parašyta knyga ar nutapytas paveikslas taip pat yra autoriniai kūriniai, kurie paprastai neregistruojami. Deja, Lietuvoje dar menkai gerbiamos autorinės, intelektinės nuosavybės teisės. Džiugina tik tai, kad teisinis reglamentavimas yra gana išsamus, tad kai autorių teisių savininkas ryžtasi kovoti už savo kūrinius, teisinė sistema yra įgali juos apginti“, – kalbėjo p. Beinorienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 3

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
12:49
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 10

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
06:00
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Nuo šiol informacija apie lošimus – su įspėjamuoju užrašu 1

Lietuvos lošimų verslo asociacijos nariai pasirašė susitarimą, pagal kurį nuo šio mėnesio pradės įgyvendinti...

Rinkodara
2018.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau