Ar Jūs irgi ieškote rinkodaros ir komunikacijos vadovo – žmogaus orkestro

Publikuota: 2018-07-29
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Neseniai teko išgirsti naują komunikacijos naujadarą – Korporatyvinės rinkodaros projektų komunikacija. Užklausiau kolegų, ar jiems kada teko girdėti apie Korporatyvinę rinkodarą.

Buvo išsakyta daug prielaidų, bet niekas taip ir negalėjo atsakyti, kas tai per daiktas ir su kuo vartotinas. Atrodo, kad komunikacijos specialisto sąvoką kažkas nori įvardinti neribotai plačiai, panašiai kaip ir personalo vadovo.

Ieškodami personalo vadovo tikriausiai norite, kad jis ne tik tvarkytų personalo klausimus, užsiimtų naujų darbuotojų įvedimu į bendrovės gyvenimą, bet kartu ir vykdytų vidinę komunikaciją, organizuotų renginius, įmonės šventes, be to, dar mokėtų administruoti vidinį intranetą – nereikėtų komunikacijos žmogaus. Dar būtų neblogai, jei jis išmanytų ir kokias grafinio dizaino programas, kad galėtų pasikoreguoti darbo skelbimo šabloną ar naujienlaiškio maketą – būtų galima sutaupyti atsisakant dizainerio etato. Reikėtų, kad jis gerai išmanytų ne tik darbo kodeksą, bet ir visą administracinę bei civilinę teisę – teisininkai šiais laikais brangūs. Na, ir, pageidautina, kad kartu dar eitų įmonės psichologo pareigas, juk tas dalykas vis tiek buvo įtrauktas į studijos programą, o motyvuoti darbuotojus irgi reikia.

Skamba per daug gerai, kad būtų realu? Tai kodėl ieškodami komunikacijos žmogaus į vieną pareigybę suplakame skirtingas pareigybes?

Ar tai tikrai komunikacija?

Linkedine teko skaityti vienos įmonės skelbimą, kuriame aprašomos sujungtos komunikacijos, rinkodaros ir dizainerio specialistų pareigybių funkcijos. Iš ieškomo darbuotojo buvo reikalaujama ne tik kurti komunikacijos strategiją, užsiimti išorės ir vidaus komunikacija, bet ir vykdyti aktyvią socialinių tinklų komunikaciją, SEO, produktų įvedimo į rinką komunikaciją, rengti ir įgyvendinti reklamines kampanijas, taip pat mokėti dirbti „Adobe Illustrator“ – juk kažkam reikia sukurti reklaminius maketus.

Šios įmonės atstovų paklausus, ar jie nepainioja skirtingų profesijų funkcijų, buvo atsakyta, kad jie ieško universalaus specialisto, kuris gebėtų komunikuoti, kurti grafinį dizainą, taip pat įgyvendinti ir viešinimo strategiją. Toks savotiškas žmogus orkestras, kuris pats diriguoja, pats groja, ir dar dainuoja už visą chorą.

O dar ta šventa frazė, po kuria galima pakišti beveik visus bet kurios bendrovės gyvavimo ciklus ir paversti komunikacijos specialistą visų galų meistru – „bet juk tai komunikacija, įvaizdis!“ Po to visi kiti argumentai nublanksta ir tampa nereikšmingi.

Vienoje Lietuvos komunikacijos asociacijos organizuotoje diskusijoje kaip tik kilo klausimas: kokias papildomas funkcijas atlieka ryšių su visuomene specialistai? Paaiškėjo, kad pageidaujamų funkcijų sritis yra labai plati: nekrologų rašymas, maketavimas, įmonės renginių fotografavimas ir filmavimas ir kt.

Prisipažinsiu, kad pats irgi neretai vadovaujuosi principu, kad darbuotojas turi būti universalus. Ir dabar neretai pagaunu save tokio „nusikaltimo“ vietoje, kai priėjęs prie įmonės dizainerio paprašau: „tai sugalvok dar kokį trumpą, kabinantį reklaminį šūkį“. Atrodo, kas čia sunkaus, pamaketuoti ir dar pagalvoti kokią kabinančią frazę. Tačiau, reikia pripažinti, kad, jei kažkam gerai sekasi maketuoti, tai nereiškia, kad jam taip pat lengvai seksis ir kurti reklaminius tektus, juolab negalima iš jo to reikalauti, nes tai ne jo darbo funkcija.

Ar tikrai viskas, ko šiais laikais pradedama reikalauti iš komunikacijos specialisto, yra komunikacija? Ne, ne viskas. Nekrologų rašymas nėra komunikacija; komunikacija – nėra ir administracinių raštų ar produktų aprašymų rengimas; komunikacija nėra prezentacijų kūrimas; komunikacija nėra HTML kodų ir dizaino maketavimo programų išmanymas; komunikacija nėra gebėjimas fotografuoti ar profesionaliai filmuoti.

Tai tėra tik komunikacijos priemonės, kurias valdo kiti specialistai ir kurias komunikacijos žmogus gali pasitelkti, įgyvendindamas savo tikslus, tačiau tai neprivalo būti jo gebėjimų dalimi.

Taip, jei vienas žmogus gali daryti viską, tada Jums labai pasisekė ir branginkite tokį specialistą. Tačiau, jei tokio neradote, geriau nemaišykite į vieną krūvą skirtingų reikalavimų ir kompetencijos. Jums patiems bus paprasčiau rasti tinkamus specialistus, jei mokėsite skirti, ko konkrečiai Jums reikia: ryšių su visuomene specialisto, rinkodarininko, dizainerio ar fotografo.

O kur takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros?

Šiais integruotos komunikacijos laikais, kai daugelis ryšių su visuomene agentūrų stengiasi teikti ne tik komunikacijos, bet ir rinkodaros ar vaizdinės reklamos kūrimo paslaugas, tampa sunku atskirti, kur yra takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros.

Didžiausia klaida, kurią daro ir naujų darbuotojų ieškančios įmonės – ryšių su visuomene specialistus miksuoja su rinkodaros žmonėmis, o paskui jiems kelia visiškai skirtingus tikslus, taiko KPI rodiklius, neatitinkančius jų veiklos sričių.

Lietuvos komunikacijos asociacija galėtų šiuo atveju imtis didesnio vaidmens, stengdamasi išgryninti, kas yra komunikacija ir įvaizdžio sritis, o kas yra reklama, pardavimų skatinimai ir, žinoma, administraciniai darbai, kurie neturi jokio sąlyčio su komunikacija. Tačiau iš pradžių apžvelkime kelis paprastus kriterijus, kurie skiria ryšius su visuomene nuo rinkodaros:

Ryšiai su visuomene:

  • Bendrovės reputacijos bei įvaizdžio formavimas ir palaikymas (įskaitant B2B komunikaciją);
  • Bendrovės prekės ženklo (ang. brand) komunikacija;
  • Darbdavio įvaizdžio komunikacija;
  • Išorės vidaus komunikacija apie bendrovės gyvenimą, pasiekimus, laimėjimus, naujus sandorius;
  • Socialinių tinklų komunikacija – formuojant pageidautino darbdavio įvaizdį;
  • Krizių valdymas;
  • Socialinės atsakomybės projektai.

Rinkodara:

  • Reklaminės kampanijos (turinio rinkodara);
  • Rinkotyra ir konkurentų analizė;
  • Naujų paslaugų ar prekių įvedimas į rinką;
  • Kainodaros formavimas;
  • Socialinių tinklų komunikacija per akcijas, pardavimų skatinimą;
  • Bendrovės paslaugų paketo formavimas ir pristatymas (įskaitant B2C komunikaciją).

P.S. ir būkite geri, į tai neįtraukite dizainerio, programuotojo, fotografo, videomontuotojo funkcijų – tai visiškai kitos kompetencijos. Jei ieškote ryšių su visuomene specialisto, taip ir rašykite. Jei norite ar tikitės, kad jis turės papildomų gebėjimų, tai ir nurodykite papildomų kompetencijų skyriuje. Tačiau neplakite į krūvą skirtingų specialybių, nes tai atrodo juokinga, o šios srities profesionalų akimis žiūrint, Jūsų įmonė bus vertinama kaip neprofesionali.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Topo centras“ jau laikosi ES pirkėjų teisių internete direktyvos, kuriai pritarė EP

Skaitmeninio turinio vartotojai, taip pat internetinių ir įprastų parduotuvių klientai įgis daugiau teisių...

Prekyba
17:16
Autorių teisių direktyvai skaitmeninėje erdvėje – žalia šviesa 7

Europos Parlamente uždegta žalia šviesa dėl autorių teisių internete – priimta daugybę ginčų tarp turinio...

Rinkodara
15:26
Dovanų pardavėjai į Lietuvą vilioja užsienio socialinių tinklų žvaigždes 1

Dovanų bendrovės „Tinggly“ įkūrėjas, „Laisvalaikio dovanos“ vadovas, imasi netradicinio projekto – į...

Rinkodara
13:45
„Alaus džentelmenas“ M. Matukaitis: reikia ne taupyti, o bandyti uždirbti daugiau Premium 6

Kai įmonė į pirmąją poziciją iškelia taupymo strategiją, tai yra pirmas žingsnis į susinaikinimą. Taip,...

Rinkodara
12:26
Prekybos tinklų medianos: „Lidl“ šoktelėjo į viršų 6

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
10:01
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 13

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 7

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau