Ar Jūs irgi ieškote rinkodaros ir komunikacijos vadovo – žmogaus orkestro

Publikuota: 2018-07-29
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Neseniai teko išgirsti naują komunikacijos naujadarą – Korporatyvinės rinkodaros projektų komunikacija. Užklausiau kolegų, ar jiems kada teko girdėti apie Korporatyvinę rinkodarą.

Buvo išsakyta daug prielaidų, bet niekas taip ir negalėjo atsakyti, kas tai per daiktas ir su kuo vartotinas. Atrodo, kad komunikacijos specialisto sąvoką kažkas nori įvardinti neribotai plačiai, panašiai kaip ir personalo vadovo.

Ieškodami personalo vadovo tikriausiai norite, kad jis ne tik tvarkytų personalo klausimus, užsiimtų naujų darbuotojų įvedimu į bendrovės gyvenimą, bet kartu ir vykdytų vidinę komunikaciją, organizuotų renginius, įmonės šventes, be to, dar mokėtų administruoti vidinį intranetą – nereikėtų komunikacijos žmogaus. Dar būtų neblogai, jei jis išmanytų ir kokias grafinio dizaino programas, kad galėtų pasikoreguoti darbo skelbimo šabloną ar naujienlaiškio maketą – būtų galima sutaupyti atsisakant dizainerio etato. Reikėtų, kad jis gerai išmanytų ne tik darbo kodeksą, bet ir visą administracinę bei civilinę teisę – teisininkai šiais laikais brangūs. Na, ir, pageidautina, kad kartu dar eitų įmonės psichologo pareigas, juk tas dalykas vis tiek buvo įtrauktas į studijos programą, o motyvuoti darbuotojus irgi reikia.

Skamba per daug gerai, kad būtų realu? Tai kodėl ieškodami komunikacijos žmogaus į vieną pareigybę suplakame skirtingas pareigybes?

Ar tai tikrai komunikacija?

Linkedine teko skaityti vienos įmonės skelbimą, kuriame aprašomos sujungtos komunikacijos, rinkodaros ir dizainerio specialistų pareigybių funkcijos. Iš ieškomo darbuotojo buvo reikalaujama ne tik kurti komunikacijos strategiją, užsiimti išorės ir vidaus komunikacija, bet ir vykdyti aktyvią socialinių tinklų komunikaciją, SEO, produktų įvedimo į rinką komunikaciją, rengti ir įgyvendinti reklamines kampanijas, taip pat mokėti dirbti „Adobe Illustrator“ – juk kažkam reikia sukurti reklaminius maketus.

Šios įmonės atstovų paklausus, ar jie nepainioja skirtingų profesijų funkcijų, buvo atsakyta, kad jie ieško universalaus specialisto, kuris gebėtų komunikuoti, kurti grafinį dizainą, taip pat įgyvendinti ir viešinimo strategiją. Toks savotiškas žmogus orkestras, kuris pats diriguoja, pats groja, ir dar dainuoja už visą chorą.

O dar ta šventa frazė, po kuria galima pakišti beveik visus bet kurios bendrovės gyvavimo ciklus ir paversti komunikacijos specialistą visų galų meistru – „bet juk tai komunikacija, įvaizdis!“ Po to visi kiti argumentai nublanksta ir tampa nereikšmingi.

Vienoje Lietuvos komunikacijos asociacijos organizuotoje diskusijoje kaip tik kilo klausimas: kokias papildomas funkcijas atlieka ryšių su visuomene specialistai? Paaiškėjo, kad pageidaujamų funkcijų sritis yra labai plati: nekrologų rašymas, maketavimas, įmonės renginių fotografavimas ir filmavimas ir kt.

Prisipažinsiu, kad pats irgi neretai vadovaujuosi principu, kad darbuotojas turi būti universalus. Ir dabar neretai pagaunu save tokio „nusikaltimo“ vietoje, kai priėjęs prie įmonės dizainerio paprašau: „tai sugalvok dar kokį trumpą, kabinantį reklaminį šūkį“. Atrodo, kas čia sunkaus, pamaketuoti ir dar pagalvoti kokią kabinančią frazę. Tačiau, reikia pripažinti, kad, jei kažkam gerai sekasi maketuoti, tai nereiškia, kad jam taip pat lengvai seksis ir kurti reklaminius tektus, juolab negalima iš jo to reikalauti, nes tai ne jo darbo funkcija.

Ar tikrai viskas, ko šiais laikais pradedama reikalauti iš komunikacijos specialisto, yra komunikacija? Ne, ne viskas. Nekrologų rašymas nėra komunikacija; komunikacija – nėra ir administracinių raštų ar produktų aprašymų rengimas; komunikacija nėra prezentacijų kūrimas; komunikacija nėra HTML kodų ir dizaino maketavimo programų išmanymas; komunikacija nėra gebėjimas fotografuoti ar profesionaliai filmuoti.

Tai tėra tik komunikacijos priemonės, kurias valdo kiti specialistai ir kurias komunikacijos žmogus gali pasitelkti, įgyvendindamas savo tikslus, tačiau tai neprivalo būti jo gebėjimų dalimi.

Taip, jei vienas žmogus gali daryti viską, tada Jums labai pasisekė ir branginkite tokį specialistą. Tačiau, jei tokio neradote, geriau nemaišykite į vieną krūvą skirtingų reikalavimų ir kompetencijos. Jums patiems bus paprasčiau rasti tinkamus specialistus, jei mokėsite skirti, ko konkrečiai Jums reikia: ryšių su visuomene specialisto, rinkodarininko, dizainerio ar fotografo.

O kur takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros?

Šiais integruotos komunikacijos laikais, kai daugelis ryšių su visuomene agentūrų stengiasi teikti ne tik komunikacijos, bet ir rinkodaros ar vaizdinės reklamos kūrimo paslaugas, tampa sunku atskirti, kur yra takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros.

Didžiausia klaida, kurią daro ir naujų darbuotojų ieškančios įmonės – ryšių su visuomene specialistus miksuoja su rinkodaros žmonėmis, o paskui jiems kelia visiškai skirtingus tikslus, taiko KPI rodiklius, neatitinkančius jų veiklos sričių.

Lietuvos komunikacijos asociacija galėtų šiuo atveju imtis didesnio vaidmens, stengdamasi išgryninti, kas yra komunikacija ir įvaizdžio sritis, o kas yra reklama, pardavimų skatinimai ir, žinoma, administraciniai darbai, kurie neturi jokio sąlyčio su komunikacija. Tačiau iš pradžių apžvelkime kelis paprastus kriterijus, kurie skiria ryšius su visuomene nuo rinkodaros:

Ryšiai su visuomene:

  • Bendrovės reputacijos bei įvaizdžio formavimas ir palaikymas (įskaitant B2B komunikaciją);
  • Bendrovės prekės ženklo (ang. brand) komunikacija;
  • Darbdavio įvaizdžio komunikacija;
  • Išorės vidaus komunikacija apie bendrovės gyvenimą, pasiekimus, laimėjimus, naujus sandorius;
  • Socialinių tinklų komunikacija – formuojant pageidautino darbdavio įvaizdį;
  • Krizių valdymas;
  • Socialinės atsakomybės projektai.

Rinkodara:

  • Reklaminės kampanijos (turinio rinkodara);
  • Rinkotyra ir konkurentų analizė;
  • Naujų paslaugų ar prekių įvedimas į rinką;
  • Kainodaros formavimas;
  • Socialinių tinklų komunikacija per akcijas, pardavimų skatinimą;
  • Bendrovės paslaugų paketo formavimas ir pristatymas (įskaitant B2C komunikaciją).

P.S. ir būkite geri, į tai neįtraukite dizainerio, programuotojo, fotografo, videomontuotojo funkcijų – tai visiškai kitos kompetencijos. Jei ieškote ryšių su visuomene specialisto, taip ir rašykite. Jei norite ar tikitės, kad jis turės papildomų gebėjimų, tai ir nurodykite papildomų kompetencijų skyriuje. Tačiau neplakite į krūvą skirtingų specialybių, nes tai atrodo juokinga, o šios srities profesionalų akimis žiūrint, Jūsų įmonė bus vertinama kaip neprofesionali.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 4

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 11

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 1

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11
„Beatos virtuvė“ praaugo turėtas ribas: komunikacijos ekspertų vertinimas Premium 7

Kosmetikos gaminiams su „Margarita Eco“ ir „Beatos virtuvės“ jungtiniu prekės ženklu pasiekus parduotuvių...

Rinkodara
2018.10.10
„Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų klaidinimą 1

Vieną didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų valdanti bendrovė „Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų...

Registrų centro duomenys – vėl prieinami žiniasklaidai 12

Vyriausybė trečiadienį priėmė nutarimus, kuriais remiantis nuo šiandien žiniasklaidai vėl neatlygintinai bus...

Rinkodara
2018.10.10
Įkūrė naują socialinių tinklų rinkodaros įmonę 4

Neseniai veiklą pradėjo socialinių tinklų rinkodaros įmonė „Caption“ (MB „Antraštė“).

Rinkodara
2018.10.10
Slidi vieta reklamoje: didesnis ar didžiausias Premium

Reklamoje nėra draudžiama vartoti aukščiausiojo laipsnio būdvardžių, pavyzdžiui, pigiausias, gražiausias,...

Rinkodara
2018.10.10
Tarp savaitės naujienų: linksmi „Telia“ klipai ir prieštaringoji reklama

Tarp savaitės reklamų: trumpi ir nuotaikingi „Telia“ klipai (reklamos agentūra „McCann Vilnius“),...

Rinkodara
2018.10.09
Naujas valdančiųjų taikinys – „Laisvės TV“ 32

Visuomenei ūžiant dėl „valstiečių“ užmojų prieš žiniasklaidos laisvę: kovojant už teisę vėl gauti Registro...

Rinkodara
2018.10.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau