Ar Jūs irgi ieškote rinkodaros ir komunikacijos vadovo – žmogaus orkestro

Publikuota: 2018-07-29
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Neseniai teko išgirsti naują komunikacijos naujadarą – Korporatyvinės rinkodaros projektų komunikacija. Užklausiau kolegų, ar jiems kada teko girdėti apie Korporatyvinę rinkodarą.

Buvo išsakyta daug prielaidų, bet niekas taip ir negalėjo atsakyti, kas tai per daiktas ir su kuo vartotinas. Atrodo, kad komunikacijos specialisto sąvoką kažkas nori įvardinti neribotai plačiai, panašiai kaip ir personalo vadovo.

Ieškodami personalo vadovo tikriausiai norite, kad jis ne tik tvarkytų personalo klausimus, užsiimtų naujų darbuotojų įvedimu į bendrovės gyvenimą, bet kartu ir vykdytų vidinę komunikaciją, organizuotų renginius, įmonės šventes, be to, dar mokėtų administruoti vidinį intranetą – nereikėtų komunikacijos žmogaus. Dar būtų neblogai, jei jis išmanytų ir kokias grafinio dizaino programas, kad galėtų pasikoreguoti darbo skelbimo šabloną ar naujienlaiškio maketą – būtų galima sutaupyti atsisakant dizainerio etato. Reikėtų, kad jis gerai išmanytų ne tik darbo kodeksą, bet ir visą administracinę bei civilinę teisę – teisininkai šiais laikais brangūs. Na, ir, pageidautina, kad kartu dar eitų įmonės psichologo pareigas, juk tas dalykas vis tiek buvo įtrauktas į studijos programą, o motyvuoti darbuotojus irgi reikia.

Skamba per daug gerai, kad būtų realu? Tai kodėl ieškodami komunikacijos žmogaus į vieną pareigybę suplakame skirtingas pareigybes?

Ar tai tikrai komunikacija?

Linkedine teko skaityti vienos įmonės skelbimą, kuriame aprašomos sujungtos komunikacijos, rinkodaros ir dizainerio specialistų pareigybių funkcijos. Iš ieškomo darbuotojo buvo reikalaujama ne tik kurti komunikacijos strategiją, užsiimti išorės ir vidaus komunikacija, bet ir vykdyti aktyvią socialinių tinklų komunikaciją, SEO, produktų įvedimo į rinką komunikaciją, rengti ir įgyvendinti reklamines kampanijas, taip pat mokėti dirbti „Adobe Illustrator“ – juk kažkam reikia sukurti reklaminius maketus.

Šios įmonės atstovų paklausus, ar jie nepainioja skirtingų profesijų funkcijų, buvo atsakyta, kad jie ieško universalaus specialisto, kuris gebėtų komunikuoti, kurti grafinį dizainą, taip pat įgyvendinti ir viešinimo strategiją. Toks savotiškas žmogus orkestras, kuris pats diriguoja, pats groja, ir dar dainuoja už visą chorą.

O dar ta šventa frazė, po kuria galima pakišti beveik visus bet kurios bendrovės gyvavimo ciklus ir paversti komunikacijos specialistą visų galų meistru – „bet juk tai komunikacija, įvaizdis!“ Po to visi kiti argumentai nublanksta ir tampa nereikšmingi.

Vienoje Lietuvos komunikacijos asociacijos organizuotoje diskusijoje kaip tik kilo klausimas: kokias papildomas funkcijas atlieka ryšių su visuomene specialistai? Paaiškėjo, kad pageidaujamų funkcijų sritis yra labai plati: nekrologų rašymas, maketavimas, įmonės renginių fotografavimas ir filmavimas ir kt.

Prisipažinsiu, kad pats irgi neretai vadovaujuosi principu, kad darbuotojas turi būti universalus. Ir dabar neretai pagaunu save tokio „nusikaltimo“ vietoje, kai priėjęs prie įmonės dizainerio paprašau: „tai sugalvok dar kokį trumpą, kabinantį reklaminį šūkį“. Atrodo, kas čia sunkaus, pamaketuoti ir dar pagalvoti kokią kabinančią frazę. Tačiau, reikia pripažinti, kad, jei kažkam gerai sekasi maketuoti, tai nereiškia, kad jam taip pat lengvai seksis ir kurti reklaminius tektus, juolab negalima iš jo to reikalauti, nes tai ne jo darbo funkcija.

Ar tikrai viskas, ko šiais laikais pradedama reikalauti iš komunikacijos specialisto, yra komunikacija? Ne, ne viskas. Nekrologų rašymas nėra komunikacija; komunikacija – nėra ir administracinių raštų ar produktų aprašymų rengimas; komunikacija nėra prezentacijų kūrimas; komunikacija nėra HTML kodų ir dizaino maketavimo programų išmanymas; komunikacija nėra gebėjimas fotografuoti ar profesionaliai filmuoti.

Tai tėra tik komunikacijos priemonės, kurias valdo kiti specialistai ir kurias komunikacijos žmogus gali pasitelkti, įgyvendindamas savo tikslus, tačiau tai neprivalo būti jo gebėjimų dalimi.

Taip, jei vienas žmogus gali daryti viską, tada Jums labai pasisekė ir branginkite tokį specialistą. Tačiau, jei tokio neradote, geriau nemaišykite į vieną krūvą skirtingų reikalavimų ir kompetencijos. Jums patiems bus paprasčiau rasti tinkamus specialistus, jei mokėsite skirti, ko konkrečiai Jums reikia: ryšių su visuomene specialisto, rinkodarininko, dizainerio ar fotografo.

O kur takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros?

Šiais integruotos komunikacijos laikais, kai daugelis ryšių su visuomene agentūrų stengiasi teikti ne tik komunikacijos, bet ir rinkodaros ar vaizdinės reklamos kūrimo paslaugas, tampa sunku atskirti, kur yra takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros.

Didžiausia klaida, kurią daro ir naujų darbuotojų ieškančios įmonės – ryšių su visuomene specialistus miksuoja su rinkodaros žmonėmis, o paskui jiems kelia visiškai skirtingus tikslus, taiko KPI rodiklius, neatitinkančius jų veiklos sričių.

Lietuvos komunikacijos asociacija galėtų šiuo atveju imtis didesnio vaidmens, stengdamasi išgryninti, kas yra komunikacija ir įvaizdžio sritis, o kas yra reklama, pardavimų skatinimai ir, žinoma, administraciniai darbai, kurie neturi jokio sąlyčio su komunikacija. Tačiau iš pradžių apžvelkime kelis paprastus kriterijus, kurie skiria ryšius su visuomene nuo rinkodaros:

Ryšiai su visuomene:

  • Bendrovės reputacijos bei įvaizdžio formavimas ir palaikymas (įskaitant B2B komunikaciją);
  • Bendrovės prekės ženklo (ang. brand) komunikacija;
  • Darbdavio įvaizdžio komunikacija;
  • Išorės vidaus komunikacija apie bendrovės gyvenimą, pasiekimus, laimėjimus, naujus sandorius;
  • Socialinių tinklų komunikacija – formuojant pageidautino darbdavio įvaizdį;
  • Krizių valdymas;
  • Socialinės atsakomybės projektai.

Rinkodara:

  • Reklaminės kampanijos (turinio rinkodara);
  • Rinkotyra ir konkurentų analizė;
  • Naujų paslaugų ar prekių įvedimas į rinką;
  • Kainodaros formavimas;
  • Socialinių tinklų komunikacija per akcijas, pardavimų skatinimą;
  • Bendrovės paslaugų paketo formavimas ir pristatymas (įskaitant B2C komunikaciją).

P.S. ir būkite geri, į tai neįtraukite dizainerio, programuotojo, fotografo, videomontuotojo funkcijų – tai visiškai kitos kompetencijos. Jei ieškote ryšių su visuomene specialisto, taip ir rašykite. Jei norite ar tikitės, kad jis turės papildomų gebėjimų, tai ir nurodykite papildomų kompetencijų skyriuje. Tačiau neplakite į krūvą skirtingų specialybių, nes tai atrodo juokinga, o šios srities profesionalų akimis žiūrint, Jūsų įmonė bus vertinama kaip neprofesionali.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 5

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau