Ar Jūs irgi ieškote rinkodaros ir komunikacijos vadovo – žmogaus orkestro

Publikuota: 2018-07-29
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas.  Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Germanas Kavalskis, įmonių grupės „Penki kontinentai“ korporatyvinės komunikacijos vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Neseniai teko išgirsti naują komunikacijos naujadarą – Korporatyvinės rinkodaros projektų komunikacija. Užklausiau kolegų, ar jiems kada teko girdėti apie Korporatyvinę rinkodarą.

Buvo išsakyta daug prielaidų, bet niekas taip ir negalėjo atsakyti, kas tai per daiktas ir su kuo vartotinas. Atrodo, kad komunikacijos specialisto sąvoką kažkas nori įvardinti neribotai plačiai, panašiai kaip ir personalo vadovo.

Ieškodami personalo vadovo tikriausiai norite, kad jis ne tik tvarkytų personalo klausimus, užsiimtų naujų darbuotojų įvedimu į bendrovės gyvenimą, bet kartu ir vykdytų vidinę komunikaciją, organizuotų renginius, įmonės šventes, be to, dar mokėtų administruoti vidinį intranetą – nereikėtų komunikacijos žmogaus. Dar būtų neblogai, jei jis išmanytų ir kokias grafinio dizaino programas, kad galėtų pasikoreguoti darbo skelbimo šabloną ar naujienlaiškio maketą – būtų galima sutaupyti atsisakant dizainerio etato. Reikėtų, kad jis gerai išmanytų ne tik darbo kodeksą, bet ir visą administracinę bei civilinę teisę – teisininkai šiais laikais brangūs. Na, ir, pageidautina, kad kartu dar eitų įmonės psichologo pareigas, juk tas dalykas vis tiek buvo įtrauktas į studijos programą, o motyvuoti darbuotojus irgi reikia.

Skamba per daug gerai, kad būtų realu? Tai kodėl ieškodami komunikacijos žmogaus į vieną pareigybę suplakame skirtingas pareigybes?

Ar tai tikrai komunikacija?

Linkedine teko skaityti vienos įmonės skelbimą, kuriame aprašomos sujungtos komunikacijos, rinkodaros ir dizainerio specialistų pareigybių funkcijos. Iš ieškomo darbuotojo buvo reikalaujama ne tik kurti komunikacijos strategiją, užsiimti išorės ir vidaus komunikacija, bet ir vykdyti aktyvią socialinių tinklų komunikaciją, SEO, produktų įvedimo į rinką komunikaciją, rengti ir įgyvendinti reklamines kampanijas, taip pat mokėti dirbti „Adobe Illustrator“ – juk kažkam reikia sukurti reklaminius maketus.

Šios įmonės atstovų paklausus, ar jie nepainioja skirtingų profesijų funkcijų, buvo atsakyta, kad jie ieško universalaus specialisto, kuris gebėtų komunikuoti, kurti grafinį dizainą, taip pat įgyvendinti ir viešinimo strategiją. Toks savotiškas žmogus orkestras, kuris pats diriguoja, pats groja, ir dar dainuoja už visą chorą.

O dar ta šventa frazė, po kuria galima pakišti beveik visus bet kurios bendrovės gyvavimo ciklus ir paversti komunikacijos specialistą visų galų meistru – „bet juk tai komunikacija, įvaizdis!“ Po to visi kiti argumentai nublanksta ir tampa nereikšmingi.

Vienoje Lietuvos komunikacijos asociacijos organizuotoje diskusijoje kaip tik kilo klausimas: kokias papildomas funkcijas atlieka ryšių su visuomene specialistai? Paaiškėjo, kad pageidaujamų funkcijų sritis yra labai plati: nekrologų rašymas, maketavimas, įmonės renginių fotografavimas ir filmavimas ir kt.

Prisipažinsiu, kad pats irgi neretai vadovaujuosi principu, kad darbuotojas turi būti universalus. Ir dabar neretai pagaunu save tokio „nusikaltimo“ vietoje, kai priėjęs prie įmonės dizainerio paprašau: „tai sugalvok dar kokį trumpą, kabinantį reklaminį šūkį“. Atrodo, kas čia sunkaus, pamaketuoti ir dar pagalvoti kokią kabinančią frazę. Tačiau, reikia pripažinti, kad, jei kažkam gerai sekasi maketuoti, tai nereiškia, kad jam taip pat lengvai seksis ir kurti reklaminius tektus, juolab negalima iš jo to reikalauti, nes tai ne jo darbo funkcija.

Ar tikrai viskas, ko šiais laikais pradedama reikalauti iš komunikacijos specialisto, yra komunikacija? Ne, ne viskas. Nekrologų rašymas nėra komunikacija; komunikacija – nėra ir administracinių raštų ar produktų aprašymų rengimas; komunikacija nėra prezentacijų kūrimas; komunikacija nėra HTML kodų ir dizaino maketavimo programų išmanymas; komunikacija nėra gebėjimas fotografuoti ar profesionaliai filmuoti.

Tai tėra tik komunikacijos priemonės, kurias valdo kiti specialistai ir kurias komunikacijos žmogus gali pasitelkti, įgyvendindamas savo tikslus, tačiau tai neprivalo būti jo gebėjimų dalimi.

Taip, jei vienas žmogus gali daryti viską, tada Jums labai pasisekė ir branginkite tokį specialistą. Tačiau, jei tokio neradote, geriau nemaišykite į vieną krūvą skirtingų reikalavimų ir kompetencijos. Jums patiems bus paprasčiau rasti tinkamus specialistus, jei mokėsite skirti, ko konkrečiai Jums reikia: ryšių su visuomene specialisto, rinkodarininko, dizainerio ar fotografo.

O kur takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros?

Šiais integruotos komunikacijos laikais, kai daugelis ryšių su visuomene agentūrų stengiasi teikti ne tik komunikacijos, bet ir rinkodaros ar vaizdinės reklamos kūrimo paslaugas, tampa sunku atskirti, kur yra takoskyra tarp ryšių su visuomene ir rinkodaros.

Didžiausia klaida, kurią daro ir naujų darbuotojų ieškančios įmonės – ryšių su visuomene specialistus miksuoja su rinkodaros žmonėmis, o paskui jiems kelia visiškai skirtingus tikslus, taiko KPI rodiklius, neatitinkančius jų veiklos sričių.

Lietuvos komunikacijos asociacija galėtų šiuo atveju imtis didesnio vaidmens, stengdamasi išgryninti, kas yra komunikacija ir įvaizdžio sritis, o kas yra reklama, pardavimų skatinimai ir, žinoma, administraciniai darbai, kurie neturi jokio sąlyčio su komunikacija. Tačiau iš pradžių apžvelkime kelis paprastus kriterijus, kurie skiria ryšius su visuomene nuo rinkodaros:

Ryšiai su visuomene:

  • Bendrovės reputacijos bei įvaizdžio formavimas ir palaikymas (įskaitant B2B komunikaciją);
  • Bendrovės prekės ženklo (ang. brand) komunikacija;
  • Darbdavio įvaizdžio komunikacija;
  • Išorės vidaus komunikacija apie bendrovės gyvenimą, pasiekimus, laimėjimus, naujus sandorius;
  • Socialinių tinklų komunikacija – formuojant pageidautino darbdavio įvaizdį;
  • Krizių valdymas;
  • Socialinės atsakomybės projektai.

Rinkodara:

  • Reklaminės kampanijos (turinio rinkodara);
  • Rinkotyra ir konkurentų analizė;
  • Naujų paslaugų ar prekių įvedimas į rinką;
  • Kainodaros formavimas;
  • Socialinių tinklų komunikacija per akcijas, pardavimų skatinimą;
  • Bendrovės paslaugų paketo formavimas ir pristatymas (įskaitant B2C komunikaciją).

P.S. ir būkite geri, į tai neįtraukite dizainerio, programuotojo, fotografo, videomontuotojo funkcijų – tai visiškai kitos kompetencijos. Jei ieškote ryšių su visuomene specialisto, taip ir rašykite. Jei norite ar tikitės, kad jis turės papildomų gebėjimų, tai ir nurodykite papildomų kompetencijų skyriuje. Tačiau neplakite į krūvą skirtingų specialybių, nes tai atrodo juokinga, o šios srities profesionalų akimis žiūrint, Jūsų įmonė bus vertinama kaip neprofesionali.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė...

Rinkodara
2018.08.19
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 1

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 7

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 23

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau