„Laimos“ šokolado pakuotės – su pasiskolintomis idėjomis

Publikuota: 2018-07-27
VŽ koliažas, nuotraukos iš Kotrynos Žukauskaitės profilio socialiniame tinkle „Facebook“.
VŽ koliažas, nuotraukos iš Kotrynos Žukauskaitės profilio socialiniame tinkle „Facebook“.

Saldumynų gamintojai „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdančiai prekės ženklą „Laima“, tenka aiškintis dėl pakuočių su lietuviškais tautiniais motyvais autentiškumo.

Kotryna Žukauskaitė, atvirukų ir lietuviškų suvenyrų „Kata Kiosk“ kūrėja, socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo apmaudu, kad ant Latvijos gamintojos saldumynų pakuočių, skirtų Lietuvai – nuplagijuotos jos sukurtas dizainas.

Folkloras priklauso visiems, tačiau kiekvienas autorius supras tą jausmą, kai atpažįsti savo liniją ir matai, kad kažkas ją pasisavino taip, jog net autorinių iracionalių nelogiškumų nepataisė, socialiniame tinkle rašė p. Žukauskaitė.

Į internete užvirusią diskusiją netruko sureaguoti ir gamintoja bei atsiprašė kūrėjos.

Lineta Mikša, „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“ ryšių su visuomene vadovė, pabrėžė, kad susisiekė su p. Žukauskaite, kad atsiprašytų ir kompensuotų šią situaciją.

„Esame įmonė, turinti daug prekių ženklų ir produktų, dirbame su skirtingomis kūrybinėmis agentūromis. Šiuo atveju pakuotes kūrė „Brandbox“, ir mes nežinojome, kad ši koncepcija buvo sukurta, pasitelkiant minėtos kūrėjos darbus. Kai kurie elementai yra iš tiesų labai panašūs, – sutinka p. Mikša, pridurdama, kad simboliai, kuriuos sukūrė p. Žukauskaitė, yra tikrai gražūs ir puikiai atspindi Lietuvos paveldą ir folklorą, charakterizuoja Lietuvos šimtmečio šventę.

„Todėl mums būtų garbė ir toliau naudoti šiuos simbolius ant šokolado kolekcijos, skirtos Lietuvos šimtmečio šventei. Pasiūlėme dizainerei kompensaciją ir tolesnį bendradarbiavimą. Šiuo metu laukiame jos atsakymo dėl tolesnių žingsnių. Taip pat atsiprašėme ir viešai“, – kalba p. Mikša.

Tuo tarpu dizainerė kol kas „Laimos“ prekės ženklo valdytojų pasiūlymo nekomentuoja, pridurdama, kad apie tai bus galima kalbėti, kai sulauks jų rinkodaros, o ne viešųjų ryšių skyriaus pasiūlymo.

Norvegijos koncernas „Orkla ASA“ yra viena iš lyderiaujančių įmonių grupių Šiaurės Europos šalyse. „Orkla“ vykdo veiklą 4 verslo padaliniuose: „Orkla Care“, „Orkla Foods“, „Orkla Confectionery & Snacks“ ir „Orkla Food Ingredients“, Skandinavijos ir Baltijos šalyse.

„Orkla Confectionery & Snacks“ valdo prekių ženklus „Laima“, „Selga“, „Kalev“, „Taffel“ ir t.t.

Tokių ginčų netrūksta

Tokių ginčų pastaruoju metu būta ne vieno. VŽ rašė, kad dėl plagiato neseniai teko aiškintis Klaipėdos prekės ženklo kūrėjams.

Savo teises į kūrinį teko ginti „LT identity“ komandai, dizainerėms Jolantai Rimkutei ir Ievai Ševiakovaitei. Pastarasis ginčas su „Swedbank“ ir reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“ dėl kokardų šimtmečio Dainų šventei baigėsi taikos sutartimi, „Swedbank“ įsigijo iš dizainerių teises gaminti ir platinti šį šventinį aksesuarą.

Laura Beinorienė, „LT identity“ interesams atstovaujanti advokatė, tuokart VŽ pabrėžė, kad autoriniai kūriniai saugomi nuo pat sukūrimo net be jų registravimo.

„Parašyta knyga ar nutapytas paveikslas taip pat yra autoriniai kūriniai, kurie paprastai neregistruojami. Deja, Lietuvoje dar menkai gerbiamos autorinės, intelektinės nuosavybės teisės. Džiugina tik tai, kad teisinis reglamentavimas yra gana išsamus, tad kai autorių teisių savininkas ryžtasi kovoti už savo kūrinius, teisinė sistema yra įgali juos apginti“, – kalbėjo p. Beinorienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 5

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau