„Laimos“ šokolado pakuotės – su pasiskolintomis idėjomis

Publikuota: 2018-07-27
VŽ koliažas, nuotraukos iš Kotrynos Žukauskaitės profilio socialiniame tinkle „Facebook“.
VŽ koliažas, nuotraukos iš Kotrynos Žukauskaitės profilio socialiniame tinkle „Facebook“.

Saldumynų gamintojai „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdančiai prekės ženklą „Laima“, tenka aiškintis dėl pakuočių su lietuviškais tautiniais motyvais autentiškumo.

Kotryna Žukauskaitė, atvirukų ir lietuviškų suvenyrų „Kata Kiosk“ kūrėja, socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo apmaudu, kad ant Latvijos gamintojos saldumynų pakuočių, skirtų Lietuvai – nuplagijuotos jos sukurtas dizainas.

Folkloras priklauso visiems, tačiau kiekvienas autorius supras tą jausmą, kai atpažįsti savo liniją ir matai, kad kažkas ją pasisavino taip, jog net autorinių iracionalių nelogiškumų nepataisė, socialiniame tinkle rašė p. Žukauskaitė.

Į internete užvirusią diskusiją netruko sureaguoti ir gamintoja bei atsiprašė kūrėjos.

Lineta Mikša, „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“ ryšių su visuomene vadovė, pabrėžė, kad susisiekė su p. Žukauskaite, kad atsiprašytų ir kompensuotų šią situaciją.

„Esame įmonė, turinti daug prekių ženklų ir produktų, dirbame su skirtingomis kūrybinėmis agentūromis. Šiuo atveju pakuotes kūrė „Brandbox“, ir mes nežinojome, kad ši koncepcija buvo sukurta, pasitelkiant minėtos kūrėjos darbus. Kai kurie elementai yra iš tiesų labai panašūs, – sutinka p. Mikša, pridurdama, kad simboliai, kuriuos sukūrė p. Žukauskaitė, yra tikrai gražūs ir puikiai atspindi Lietuvos paveldą ir folklorą, charakterizuoja Lietuvos šimtmečio šventę.

„Todėl mums būtų garbė ir toliau naudoti šiuos simbolius ant šokolado kolekcijos, skirtos Lietuvos šimtmečio šventei. Pasiūlėme dizainerei kompensaciją ir tolesnį bendradarbiavimą. Šiuo metu laukiame jos atsakymo dėl tolesnių žingsnių. Taip pat atsiprašėme ir viešai“, – kalba p. Mikša.

Tuo tarpu dizainerė kol kas „Laimos“ prekės ženklo valdytojų pasiūlymo nekomentuoja, pridurdama, kad apie tai bus galima kalbėti, kai sulauks jų rinkodaros, o ne viešųjų ryšių skyriaus pasiūlymo.

Norvegijos koncernas „Orkla ASA“ yra viena iš lyderiaujančių įmonių grupių Šiaurės Europos šalyse. „Orkla“ vykdo veiklą 4 verslo padaliniuose: „Orkla Care“, „Orkla Foods“, „Orkla Confectionery & Snacks“ ir „Orkla Food Ingredients“, Skandinavijos ir Baltijos šalyse.

„Orkla Confectionery & Snacks“ valdo prekių ženklus „Laima“, „Selga“, „Kalev“, „Taffel“ ir t.t.

Tokių ginčų netrūksta

Tokių ginčų pastaruoju metu būta ne vieno. VŽ rašė, kad dėl plagiato neseniai teko aiškintis Klaipėdos prekės ženklo kūrėjams.

Savo teises į kūrinį teko ginti „LT identity“ komandai, dizainerėms Jolantai Rimkutei ir Ievai Ševiakovaitei. Pastarasis ginčas su „Swedbank“ ir reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“ dėl kokardų šimtmečio Dainų šventei baigėsi taikos sutartimi, „Swedbank“ įsigijo iš dizainerių teises gaminti ir platinti šį šventinį aksesuarą.

Laura Beinorienė, „LT identity“ interesams atstovaujanti advokatė, tuokart VŽ pabrėžė, kad autoriniai kūriniai saugomi nuo pat sukūrimo net be jų registravimo.

„Parašyta knyga ar nutapytas paveikslas taip pat yra autoriniai kūriniai, kurie paprastai neregistruojami. Deja, Lietuvoje dar menkai gerbiamos autorinės, intelektinės nuosavybės teisės. Džiugina tik tai, kad teisinis reglamentavimas yra gana išsamus, tad kai autorių teisių savininkas ryžtasi kovoti už savo kūrinius, teisinė sistema yra įgali juos apginti“, – kalbėjo p. Beinorienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas 1

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau