„Laimos“ šokolado pakuotės – su pasiskolintomis idėjomis

Publikuota: 2018-07-27
VŽ koliažas, nuotraukos iš Kotrynos Žukauskaitės profilio socialiniame tinkle „Facebook“.
VŽ koliažas, nuotraukos iš Kotrynos Žukauskaitės profilio socialiniame tinkle „Facebook“.

Saldumynų gamintojai „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdančiai prekės ženklą „Laima“, tenka aiškintis dėl pakuočių su lietuviškais tautiniais motyvais autentiškumo.

Kotryna Žukauskaitė, atvirukų ir lietuviškų suvenyrų „Kata Kiosk“ kūrėja, socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo apmaudu, kad ant Latvijos gamintojos saldumynų pakuočių, skirtų Lietuvai – nuplagijuotos jos sukurtas dizainas.

Folkloras priklauso visiems, tačiau kiekvienas autorius supras tą jausmą, kai atpažįsti savo liniją ir matai, kad kažkas ją pasisavino taip, jog net autorinių iracionalių nelogiškumų nepataisė, socialiniame tinkle rašė p. Žukauskaitė.

Į internete užvirusią diskusiją netruko sureaguoti ir gamintoja bei atsiprašė kūrėjos.

Lineta Mikša, „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“ ryšių su visuomene vadovė, pabrėžė, kad susisiekė su p. Žukauskaite, kad atsiprašytų ir kompensuotų šią situaciją.

„Esame įmonė, turinti daug prekių ženklų ir produktų, dirbame su skirtingomis kūrybinėmis agentūromis. Šiuo atveju pakuotes kūrė „Brandbox“, ir mes nežinojome, kad ši koncepcija buvo sukurta, pasitelkiant minėtos kūrėjos darbus. Kai kurie elementai yra iš tiesų labai panašūs, – sutinka p. Mikša, pridurdama, kad simboliai, kuriuos sukūrė p. Žukauskaitė, yra tikrai gražūs ir puikiai atspindi Lietuvos paveldą ir folklorą, charakterizuoja Lietuvos šimtmečio šventę.

„Todėl mums būtų garbė ir toliau naudoti šiuos simbolius ant šokolado kolekcijos, skirtos Lietuvos šimtmečio šventei. Pasiūlėme dizainerei kompensaciją ir tolesnį bendradarbiavimą. Šiuo metu laukiame jos atsakymo dėl tolesnių žingsnių. Taip pat atsiprašėme ir viešai“, – kalba p. Mikša.

Tuo tarpu dizainerė kol kas „Laimos“ prekės ženklo valdytojų pasiūlymo nekomentuoja, pridurdama, kad apie tai bus galima kalbėti, kai sulauks jų rinkodaros, o ne viešųjų ryšių skyriaus pasiūlymo.

Norvegijos koncernas „Orkla ASA“ yra viena iš lyderiaujančių įmonių grupių Šiaurės Europos šalyse. „Orkla“ vykdo veiklą 4 verslo padaliniuose: „Orkla Care“, „Orkla Foods“, „Orkla Confectionery & Snacks“ ir „Orkla Food Ingredients“, Skandinavijos ir Baltijos šalyse.

„Orkla Confectionery & Snacks“ valdo prekių ženklus „Laima“, „Selga“, „Kalev“, „Taffel“ ir t.t.

Tokių ginčų netrūksta

Tokių ginčų pastaruoju metu būta ne vieno. VŽ rašė, kad dėl plagiato neseniai teko aiškintis Klaipėdos prekės ženklo kūrėjams.

Savo teises į kūrinį teko ginti „LT identity“ komandai, dizainerėms Jolantai Rimkutei ir Ievai Ševiakovaitei. Pastarasis ginčas su „Swedbank“ ir reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“ dėl kokardų šimtmečio Dainų šventei baigėsi taikos sutartimi, „Swedbank“ įsigijo iš dizainerių teises gaminti ir platinti šį šventinį aksesuarą.

Laura Beinorienė, „LT identity“ interesams atstovaujanti advokatė, tuokart VŽ pabrėžė, kad autoriniai kūriniai saugomi nuo pat sukūrimo net be jų registravimo.

„Parašyta knyga ar nutapytas paveikslas taip pat yra autoriniai kūriniai, kurie paprastai neregistruojami. Deja, Lietuvoje dar menkai gerbiamos autorinės, intelektinės nuosavybės teisės. Džiugina tik tai, kad teisinis reglamentavimas yra gana išsamus, tad kai autorių teisių savininkas ryžtasi kovoti už savo kūrinius, teisinė sistema yra įgali juos apginti“, – kalbėjo p. Beinorienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 13

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03
ES prekių ženklų lyderiai: „Metida“, „Franmax“ ir „Žemaitijos pienas“ Premium

Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos statistika rodo, kad advokatų kontora „Žabolienė ir...

Rinkodara
2018.08.03
„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Šiaulių bankas išsirinko reklamos partnerius

Šiaulių bankas pasirinko reklamos partnerius – sutartis pasirašyta su banko skelbtą kūrybinių paslaugų...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
„Tesla“ į prekybą išleido savo banglentes 4

Žymaus JAV verslininko Elono Musko vadovaujama automobilių gamintoja „Tesla“ į prekybą išleido 200 firminių...

„Uniqlo“ Rogeriui Federeriui skirs 300 mln. USD 3

Viena reikšmingiausių komercinių partnerysčių sporte nutrūko, nes sportininkas Rogeris Federeris nutraukė...

Klaipėdos miesto ženklas: po skandalo iniciatyvų netrūksta Premium 4

Po neseniai nuvilnijusio skandalo dėl naujojo Klaipėdos miesto prekės ženklo suburta iniciatyva – pateikti...

Rinkodara
2018.07.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau