Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas

Publikuota: 2018-07-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės avietės“, kurie Holivude per „Oskaro“ apdovanojimo ceremoniją skiriami blogiausiems metų filmams ir aktoriams, Lietuva tokių prizų sukauptų ne vieną lentyną. Daugelį metų mūsų šalies prisistatymas pasauliui vis patiria fiasko, tačiau pamokų iš tų nesėkmių neišmokstama. Naujausias pavyzdys – Klaipėdos prekės ženklas – dar vienas pretendentas prastos reputacijos nominacijai.

Kaip VŽ rašė, naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrių diskusijų – pirmiausia dėl plagijavimo. Keistai atrodė ir visa konkurso eiga, neprofesionaliai parengtas viešas pristatymas. Daugiausia kritikos sulaukė naujas logotipas – dėl panašumo į kito dizainerio prieš keletą metų kurtą ženklą. Nesuteikė garbės kūrėjams ir klaidos prezentacijose. Rinkodaros specialistai teigia, kad tokį projektą reikėtų vertinti kaip absoliutų fiasko. Vieno iš jo kūrėjų Mariaus Vaupšo aiškinimas, esą visada visais laikais rasime panašių simbolių, prekių ženklų, skamba neįtikinamai. Kaip ir tai, kad panašumas (ar kopija) – tik sutapimas. Kaip ir tai, kad, p. Vaupšo žodžiais, „kaskart nauji prekės ženklai sulaukia pasipriešinimo“.

Stebina ir tai, kad šiam projektui net nebuvo skelbiamas konkursas. Tad apie skaidrumo standartus nėra ko nė svajoti. Žinoma, galima būtų teisintis, kad suma neįspūdinga – kiek daugiau nei 24.000 Eur, tačiau visa tai juk mokesčių mokėtojų pinigai. Net jei būtų 10 Eur – kodėl jie turėtų būti „įsisavinami“, švaistomi abejotiniems darbams?

Lietuva visaip buvo pristatoma pasauliui... Ir kaskart – vis nesėkmingai. Prisimenate kūrybos „perliuką“ „Lietuva – drąsi šalis“, sudėliotą iš kelių spalvų kubelių, liaudies pramintą šaltibarščiais? Dar vienas nuobodus ženklas buvo pramintas „tvora“. Kažkelintą konkursą laimėjo ženklas, it dvynys panašus į Kanados Londono miesto ženklą. Teko jo atsisakyti. Bet pinigai jau buvo sumokėti. Kurtas naujas. Visam projektui, su studija ir ženklu, skirta 1,4 mln. Lt (405.468 Eur). Dar pusę milijono litų už katę maiše – už dar nesukurtą šalies ekonominio įvaizdžio strategiją – atseikėjo tuometinė Lietuvos ekonominės plėtros agentūra įvaizdžio kūrėjui Wally Olinsui. 2009 m. Valstybės kontrolė, atlikusi auditą dėl Lietuvos įvaizdžio formavimo, konstatavo: per 4 m. vėjais paleista apie 63 mln. Lt (daugiau nei 18 mln. Eur).

Beveik prieš porą metų išgirdome naują skandalą: mūsų šaliai reklamuoti su šūkiu „Lithuania. Real is beautiful“ buvo pasitelktos ne Lietuvoje darytos iliustracijos – vietoj gražiausių mūsų šalies kampelių autoriai „prakišo“ Suomijos, Slovakijos vaizdelius. Toks „Lietuvos“ reklamavimas socialiniuose tinkluose mokesčių mokėtojams atsiėjo 140.000 Eur. O šis „grožis“ Jurgitai Kazlauskienei, Valstybinio turizmo departamento (VTD) vadovei, kainavo postą.

Neprabėgo nė metų nuo minėto įvykio, ir pasirodė vaizdo klipas „Real is beautiful“. Šįkart idėjos autorius – VTD, kūrėjai – UAB „Legal Guns“. Atseikėta 23.000 Eur. Palyginti su ankstesnėmis sumomis, kukloki pinigai. Tačiau tik pasitelkę labai lakią fantaziją galbūt galėtų patikėti, kad daugelis turistų, svarstančių kelionės kryptis, pasirinks Lietuvą. Klipe matėme agurką ragaujančią „nustebusią turistę“, prabėgančias stirnas, medžių viršūnes, smėlį... Vilnius ir jo architektūros grožybės, istorinis bei kultūrinis paveldas klipo autorių dėmesio nesulaukė. Kaip ir Kaunas, Klaipėda, Druskininkai, Birštonas. Gal kas kada nors atsakys į klausimą, ką mes norime parodyti turistams, kuo jiems turėtų būti patraukli Lietuva. Agurkais, medumi?

Po šitiek nesėkmių, klaidų ir iššvaistytų pinigų regime dar vieną mėginimą – nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio skyrius. Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis teigia: šalies institucijos skiria didžiulius biudžetus šaliai užsienyje pristatyti, tačiau rezultatas galėtų būti geresnis.

VŽ pritaria: iki šiol, išskyrus tai, kad buvo iššvaistyti – „įsisavinti“ – milžiniški pinigai vienas už kitą prastesniems darbams, Lietuvos įvaizdžio taip ir nesukurta. Lietuva gali būti ir yra drąsi šalis be jokių ženklų, vizijų, studijų ir pan. Įvaizdžio taip ir nesukūrėme, nes idėjų ir gebėjimo skurdas kiša tam koją. Tikėkimės, kad valdžia pagaliau užsuks čiaupą, iš kurio liejasi pinigai abejotiniems projektams. Dabar žodis – Vyriausybės kanceliarijos Įvaizdžio skyriui – lauksime jo darbo rezultatų.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
2018.07.22
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
2018.07.22
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau