Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas

Publikuota: 2018-07-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės avietės“, kurie Holivude per „Oskaro“ apdovanojimo ceremoniją skiriami blogiausiems metų filmams ir aktoriams, Lietuva tokių prizų sukauptų ne vieną lentyną. Daugelį metų mūsų šalies prisistatymas pasauliui vis patiria fiasko, tačiau pamokų iš tų nesėkmių neišmokstama. Naujausias pavyzdys – Klaipėdos prekės ženklas – dar vienas pretendentas prastos reputacijos nominacijai.

Kaip VŽ rašė, naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrių diskusijų – pirmiausia dėl plagijavimo. Keistai atrodė ir visa konkurso eiga, neprofesionaliai parengtas viešas pristatymas. Daugiausia kritikos sulaukė naujas logotipas – dėl panašumo į kito dizainerio prieš keletą metų kurtą ženklą. Nesuteikė garbės kūrėjams ir klaidos prezentacijose. Rinkodaros specialistai teigia, kad tokį projektą reikėtų vertinti kaip absoliutų fiasko. Vieno iš jo kūrėjų Mariaus Vaupšo aiškinimas, esą visada visais laikais rasime panašių simbolių, prekių ženklų, skamba neįtikinamai. Kaip ir tai, kad panašumas (ar kopija) – tik sutapimas. Kaip ir tai, kad, p. Vaupšo žodžiais, „kaskart nauji prekės ženklai sulaukia pasipriešinimo“.

Stebina ir tai, kad šiam projektui net nebuvo skelbiamas konkursas. Tad apie skaidrumo standartus nėra ko nė svajoti. Žinoma, galima būtų teisintis, kad suma neįspūdinga – kiek daugiau nei 24.000 Eur, tačiau visa tai juk mokesčių mokėtojų pinigai. Net jei būtų 10 Eur – kodėl jie turėtų būti „įsisavinami“, švaistomi abejotiniems darbams?

Lietuva visaip buvo pristatoma pasauliui... Ir kaskart – vis nesėkmingai. Prisimenate kūrybos „perliuką“ „Lietuva – drąsi šalis“, sudėliotą iš kelių spalvų kubelių, liaudies pramintą šaltibarščiais? Dar vienas nuobodus ženklas buvo pramintas „tvora“. Kažkelintą konkursą laimėjo ženklas, it dvynys panašus į Kanados Londono miesto ženklą. Teko jo atsisakyti. Bet pinigai jau buvo sumokėti. Kurtas naujas. Visam projektui, su studija ir ženklu, skirta 1,4 mln. Lt (405.468 Eur). Dar pusę milijono litų už katę maiše – už dar nesukurtą šalies ekonominio įvaizdžio strategiją – atseikėjo tuometinė Lietuvos ekonominės plėtros agentūra įvaizdžio kūrėjui Wally Olinsui. 2009 m. Valstybės kontrolė, atlikusi auditą dėl Lietuvos įvaizdžio formavimo, konstatavo: per 4 m. vėjais paleista apie 63 mln. Lt (daugiau nei 18 mln. Eur).

Beveik prieš porą metų išgirdome naują skandalą: mūsų šaliai reklamuoti su šūkiu „Lithuania. Real is beautiful“ buvo pasitelktos ne Lietuvoje darytos iliustracijos – vietoj gražiausių mūsų šalies kampelių autoriai „prakišo“ Suomijos, Slovakijos vaizdelius. Toks „Lietuvos“ reklamavimas socialiniuose tinkluose mokesčių mokėtojams atsiėjo 140.000 Eur. O šis „grožis“ Jurgitai Kazlauskienei, Valstybinio turizmo departamento (VTD) vadovei, kainavo postą.

Neprabėgo nė metų nuo minėto įvykio, ir pasirodė vaizdo klipas „Real is beautiful“. Šįkart idėjos autorius – VTD, kūrėjai – UAB „Legal Guns“. Atseikėta 23.000 Eur. Palyginti su ankstesnėmis sumomis, kukloki pinigai. Tačiau tik pasitelkę labai lakią fantaziją galbūt galėtų patikėti, kad daugelis turistų, svarstančių kelionės kryptis, pasirinks Lietuvą. Klipe matėme agurką ragaujančią „nustebusią turistę“, prabėgančias stirnas, medžių viršūnes, smėlį... Vilnius ir jo architektūros grožybės, istorinis bei kultūrinis paveldas klipo autorių dėmesio nesulaukė. Kaip ir Kaunas, Klaipėda, Druskininkai, Birštonas. Gal kas kada nors atsakys į klausimą, ką mes norime parodyti turistams, kuo jiems turėtų būti patraukli Lietuva. Agurkais, medumi?

Po šitiek nesėkmių, klaidų ir iššvaistytų pinigų regime dar vieną mėginimą – nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio skyrius. Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis teigia: šalies institucijos skiria didžiulius biudžetus šaliai užsienyje pristatyti, tačiau rezultatas galėtų būti geresnis.

VŽ pritaria: iki šiol, išskyrus tai, kad buvo iššvaistyti – „įsisavinti“ – milžiniški pinigai vienas už kitą prastesniems darbams, Lietuvos įvaizdžio taip ir nesukurta. Lietuva gali būti ir yra drąsi šalis be jokių ženklų, vizijų, studijų ir pan. Įvaizdžio taip ir nesukūrėme, nes idėjų ir gebėjimo skurdas kiša tam koją. Tikėkimės, kad valdžia pagaliau užsuks čiaupą, iš kurio liejasi pinigai abejotiniems projektams. Dabar žodis – Vyriausybės kanceliarijos Įvaizdžio skyriui – lauksime jo darbo rezultatų.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau