Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

Publikuota: 2018-07-01
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch InBev“, „Apple“ ir „Procter&Gamble“ prekių ženklų atstovai – jie susirinko daugiausiai apdovanojimų.

Šiemetiniame festivalyje nebuvo vieno aiškaus favorito, kaip ankstesniais metais. Pavyzdžiui, pernai visą eilę apdovanojimų susižėrė „Bebaimė mergaitė“ („Fearless Girl“) reklaminė kampanija. Jos ašis – mažos, tačiau ryžtingos mergaitės skulptūra, iškilusi Volstryte priešais grėsmingąjį bulių, ilgametį Niujorko finansų centro simbolį ir tapusi kovos už lygias moterų teises simboliu. Pernai ši kampanija Kanuose susižėrė keturis „Grand Prix“ bei 18 skirtingų kitų apdovanojimų ir tapo viena labiausiai čia apdovanota kampanija. 2014 m. tiek pat „Grand Prix“ apdovanojimų susirinko Londono reklamos agentūros „Adam&eve DDB“ darbas prekybos centrui „Harvey Nichols“ – kampanija „Atsiprašau, aš viską išleidau sau“ („Sorry, I Spent It On Myself“)

Tuo tarpu šiemet pagrindiniai apdovanojimai skriejo skirtingoms kategorijoms ir prekių ženklams: didžiausiems gėrimų gamintojams, technologijų gigantams ir greito vartojimų prekių gamintojams.

„Anheuser-Busch InBev“, didžiausia pasaulyje alaus gamintoja, „Grand Prix“ gavo už „Budweiser“ kampaniją Brazilijoje, kitą – už prekės ženklui „Carling“ darytą Pietų Afrikoje.

„Apple“, „Procter&Gamble“ šiemetiniuose Kanuose taip pat laimėjo po du „Grand Prix“ apdovanojimus.

Daugiausia, tris „Grand Prix“ apdovanojimus šiemet pelnė vienai iš mažiausių pasaulio valstybių Palau, darytas ambicingas projektas, skirtas aplinkosaugos užtikrinimui.

Efektyvumo ir inovatyvumo

VŽ rašė, kad šiemet Kanuose varžėsi ir 23 lietuvių agentūrų darbai. Du iš jų pateko į finalininkų sąrašus. Tai „McCann Vilnius“ projektas „Knyga be pavadinimo“, kuris tarp finalininkų rikiuojasi „Health&Wellness lions“ kategorijoje. Ryšių su visuomene kategorijoje tarp finalininkų Kanuose pateko „Adell Taivas Ogilvy“ darbas „Tele2“ – kampanija „Laisvas internetas“.

Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, teigia, kad „Kanų liūtams“ pirmiausiai reikia efektyvių, inovatyvių darbų, tokių, kurie pasiekė apčiuopiamų tikslų. Pavyzdžiui, grąžino prekės ženklą į diskusijų centrą, įnešė pokyčių visuomenėje.

„Nors ir pozicionuojamas kaip kūrybingumo festivalis, kūrybingumas dėl kūrybingumo nėra nei įdomus, nei vertinamas. Kūrybiški, originalūs, įžvalgūs sprendimai vertinami tiek, kiek jie padeda pasiekti verslo tikslų. Kaip kalbėjo viena iš festivalio komisijos narių, aptardama į finalą patekusius darbus, jei peržiūrint sprendimą kyla natūralus pavydas, jog tai sugalvojai ne tu, tai reiškia, kad ėjimas yra puikus“, – įspūdžiais po festivalio dalijasi p. Šileikytė.

Pasak jos, „Kanų liūtai“ turi savo taisykles, jas reikia žinoti, bet jų durys absoliučiai atviros, mažoms rinkoms taip pat, tad Lietuvos agentūrų galimybės yra visiškai realios ir net optimistiškos.

„Kompetencijų, profesionalumo ir įžvalgų prasme esame kartu su pasauliu. Ko mums paprastai trūksta – biudžeto, kuris leistų užtikrinti maksimalią kampanijų sklaidą bei kruopštaus idėjų įgyvendinimo. Stiprių kadrų, stipraus grafinio dizaino, 3D ir t.t. Dažnai pastarasis etapas būna silpnesnis už įžvalgą, jei klientas turi rinktis, ar investuoti daugiau į reklaminio sprendimo gamybą, ar nusipirkti daugiau žiniasklaidos eterio, dažniausiai laimi pastarasis. Tą proporciją norėtųsi dažniau kvestionuoti. Pas mus vis dar manoma, kad vartotojas negeba skirti kokybiško kadro nuo prasto, vargiai orientuojasi estetikoje, nesupranta tipografijos, tad galima daryti greičiau, pigiau, o neretai – ir bet kaip. Kita vertus, jei įžvalga silpna stiprus įgyvendinimas jos irgi neišgelbės“, – kalba p. Šileikytė.

Ji priduria, kad šių metų Kanuose buvo daug kalbama apie technologijas, inovacijas, duomenų rinkimą ir apdorojimą, prekių ženklų galimybę-būtinybę įnešti pokyčių visuomenėje: ekologijos problemos, socialinės temos, žmogaus teisės.

„Visu tuo vis drąsiau ir stipriau ima rūpintis prekių ženklai, tai žavi. Kai prekės ženklas imasi kurti technologiją, leisiančią kokybiškiau gyventi, pavyzdžiui, akliesiems, tampa akivaizdu, kad ribos, kiek sau galime leisti ir už ką esame kaip industrija atsakingi be proto plečiasi. Kuriant tokias kampanijas bendradarbiaujama su mokslininkais, menininkais. Daug kalbama apie dirbtinio intelekto galimybes ir ateitį, etiką, apie socialinių tinklų žalą, nuomonės formuotojų kultūrą. Naujomis spalvomis šiemet sužibėjo ir lauko reklamos kategorija, spaudos maketai. Artimiausiu metu pastarieji dar tikrai nemirs“, – nusišypso p. Šileikytė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Verslo žinių“ antagonistai vilioja į kriptovaliutų pasaulį 4

„Verslo žinios“ įspėja apie pastaruoju metu padažnėjusius sukčių bandymus, pasitelkiant leidinio vizualinius...

Rinkos
2019.02.22
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 2

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau