Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

Publikuota: 2018-07-01
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch InBev“, „Apple“ ir „Procter&Gamble“ prekių ženklų atstovai – jie susirinko daugiausiai apdovanojimų.

Šiemetiniame festivalyje nebuvo vieno aiškaus favorito, kaip ankstesniais metais. Pavyzdžiui, pernai visą eilę apdovanojimų susižėrė „Bebaimė mergaitė“ („Fearless Girl“) reklaminė kampanija. Jos ašis – mažos, tačiau ryžtingos mergaitės skulptūra, iškilusi Volstryte priešais grėsmingąjį bulių, ilgametį Niujorko finansų centro simbolį ir tapusi kovos už lygias moterų teises simboliu. Pernai ši kampanija Kanuose susižėrė keturis „Grand Prix“ bei 18 skirtingų kitų apdovanojimų ir tapo viena labiausiai čia apdovanota kampanija. 2014 m. tiek pat „Grand Prix“ apdovanojimų susirinko Londono reklamos agentūros „Adam&eve DDB“ darbas prekybos centrui „Harvey Nichols“ – kampanija „Atsiprašau, aš viską išleidau sau“ („Sorry, I Spent It On Myself“)

Tuo tarpu šiemet pagrindiniai apdovanojimai skriejo skirtingoms kategorijoms ir prekių ženklams: didžiausiems gėrimų gamintojams, technologijų gigantams ir greito vartojimų prekių gamintojams.

„Anheuser-Busch InBev“, didžiausia pasaulyje alaus gamintoja, „Grand Prix“ gavo už „Budweiser“ kampaniją Brazilijoje, kitą – už prekės ženklui „Carling“ darytą Pietų Afrikoje.

„Apple“, „Procter&Gamble“ šiemetiniuose Kanuose taip pat laimėjo po du „Grand Prix“ apdovanojimus.

Daugiausia, tris „Grand Prix“ apdovanojimus šiemet pelnė vienai iš mažiausių pasaulio valstybių Palau, darytas ambicingas projektas, skirtas aplinkosaugos užtikrinimui.

Efektyvumo ir inovatyvumo

VŽ rašė, kad šiemet Kanuose varžėsi ir 23 lietuvių agentūrų darbai. Du iš jų pateko į finalininkų sąrašus. Tai „McCann Vilnius“ projektas „Knyga be pavadinimo“, kuris tarp finalininkų rikiuojasi „Health&Wellness lions“ kategorijoje. Ryšių su visuomene kategorijoje tarp finalininkų Kanuose pateko „Adell Taivas Ogilvy“ darbas „Tele2“ – kampanija „Laisvas internetas“.

Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, teigia, kad „Kanų liūtams“ pirmiausiai reikia efektyvių, inovatyvių darbų, tokių, kurie pasiekė apčiuopiamų tikslų. Pavyzdžiui, grąžino prekės ženklą į diskusijų centrą, įnešė pokyčių visuomenėje.

„Nors ir pozicionuojamas kaip kūrybingumo festivalis, kūrybingumas dėl kūrybingumo nėra nei įdomus, nei vertinamas. Kūrybiški, originalūs, įžvalgūs sprendimai vertinami tiek, kiek jie padeda pasiekti verslo tikslų. Kaip kalbėjo viena iš festivalio komisijos narių, aptardama į finalą patekusius darbus, jei peržiūrint sprendimą kyla natūralus pavydas, jog tai sugalvojai ne tu, tai reiškia, kad ėjimas yra puikus“, – įspūdžiais po festivalio dalijasi p. Šileikytė.

Pasak jos, „Kanų liūtai“ turi savo taisykles, jas reikia žinoti, bet jų durys absoliučiai atviros, mažoms rinkoms taip pat, tad Lietuvos agentūrų galimybės yra visiškai realios ir net optimistiškos.

„Kompetencijų, profesionalumo ir įžvalgų prasme esame kartu su pasauliu. Ko mums paprastai trūksta – biudžeto, kuris leistų užtikrinti maksimalią kampanijų sklaidą bei kruopštaus idėjų įgyvendinimo. Stiprių kadrų, stipraus grafinio dizaino, 3D ir t.t. Dažnai pastarasis etapas būna silpnesnis už įžvalgą, jei klientas turi rinktis, ar investuoti daugiau į reklaminio sprendimo gamybą, ar nusipirkti daugiau žiniasklaidos eterio, dažniausiai laimi pastarasis. Tą proporciją norėtųsi dažniau kvestionuoti. Pas mus vis dar manoma, kad vartotojas negeba skirti kokybiško kadro nuo prasto, vargiai orientuojasi estetikoje, nesupranta tipografijos, tad galima daryti greičiau, pigiau, o neretai – ir bet kaip. Kita vertus, jei įžvalga silpna stiprus įgyvendinimas jos irgi neišgelbės“, – kalba p. Šileikytė.

Ji priduria, kad šių metų Kanuose buvo daug kalbama apie technologijas, inovacijas, duomenų rinkimą ir apdorojimą, prekių ženklų galimybę-būtinybę įnešti pokyčių visuomenėje: ekologijos problemos, socialinės temos, žmogaus teisės.

„Visu tuo vis drąsiau ir stipriau ima rūpintis prekių ženklai, tai žavi. Kai prekės ženklas imasi kurti technologiją, leisiančią kokybiškiau gyventi, pavyzdžiui, akliesiems, tampa akivaizdu, kad ribos, kiek sau galime leisti ir už ką esame kaip industrija atsakingi be proto plečiasi. Kuriant tokias kampanijas bendradarbiaujama su mokslininkais, menininkais. Daug kalbama apie dirbtinio intelekto galimybes ir ateitį, etiką, apie socialinių tinklų žalą, nuomonės formuotojų kultūrą. Naujomis spalvomis šiemet sužibėjo ir lauko reklamos kategorija, spaudos maketai. Artimiausiu metu pastarieji dar tikrai nemirs“, – nusišypso p. Šileikytė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po „Žalgirio“ prekės ženklu gali tilpti ir krepšinis, ir futbolas Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė protestą dėl prekės ženklo „Žalgirio sirgalių“ registracijos ir jį paliko...

Rinkodara
06:00
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
2018.07.22
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
2018.07.22
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau