Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

Publikuota: 2018-07-01
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch InBev“, „Apple“ ir „Procter&Gamble“ prekių ženklų atstovai – jie susirinko daugiausiai apdovanojimų.

Šiemetiniame festivalyje nebuvo vieno aiškaus favorito, kaip ankstesniais metais. Pavyzdžiui, pernai visą eilę apdovanojimų susižėrė „Bebaimė mergaitė“ („Fearless Girl“) reklaminė kampanija. Jos ašis – mažos, tačiau ryžtingos mergaitės skulptūra, iškilusi Volstryte priešais grėsmingąjį bulių, ilgametį Niujorko finansų centro simbolį ir tapusi kovos už lygias moterų teises simboliu. Pernai ši kampanija Kanuose susižėrė keturis „Grand Prix“ bei 18 skirtingų kitų apdovanojimų ir tapo viena labiausiai čia apdovanota kampanija. 2014 m. tiek pat „Grand Prix“ apdovanojimų susirinko Londono reklamos agentūros „Adam&eve DDB“ darbas prekybos centrui „Harvey Nichols“ – kampanija „Atsiprašau, aš viską išleidau sau“ („Sorry, I Spent It On Myself“)

Tuo tarpu šiemet pagrindiniai apdovanojimai skriejo skirtingoms kategorijoms ir prekių ženklams: didžiausiems gėrimų gamintojams, technologijų gigantams ir greito vartojimų prekių gamintojams.

„Anheuser-Busch InBev“, didžiausia pasaulyje alaus gamintoja, „Grand Prix“ gavo už „Budweiser“ kampaniją Brazilijoje, kitą – už prekės ženklui „Carling“ darytą Pietų Afrikoje.

„Apple“, „Procter&Gamble“ šiemetiniuose Kanuose taip pat laimėjo po du „Grand Prix“ apdovanojimus.

Daugiausia, tris „Grand Prix“ apdovanojimus šiemet pelnė vienai iš mažiausių pasaulio valstybių Palau, darytas ambicingas projektas, skirtas aplinkosaugos užtikrinimui.

Efektyvumo ir inovatyvumo

VŽ rašė, kad šiemet Kanuose varžėsi ir 23 lietuvių agentūrų darbai. Du iš jų pateko į finalininkų sąrašus. Tai „McCann Vilnius“ projektas „Knyga be pavadinimo“, kuris tarp finalininkų rikiuojasi „Health&Wellness lions“ kategorijoje. Ryšių su visuomene kategorijoje tarp finalininkų Kanuose pateko „Adell Taivas Ogilvy“ darbas „Tele2“ – kampanija „Laisvas internetas“.

Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, teigia, kad „Kanų liūtams“ pirmiausiai reikia efektyvių, inovatyvių darbų, tokių, kurie pasiekė apčiuopiamų tikslų. Pavyzdžiui, grąžino prekės ženklą į diskusijų centrą, įnešė pokyčių visuomenėje.

„Nors ir pozicionuojamas kaip kūrybingumo festivalis, kūrybingumas dėl kūrybingumo nėra nei įdomus, nei vertinamas. Kūrybiški, originalūs, įžvalgūs sprendimai vertinami tiek, kiek jie padeda pasiekti verslo tikslų. Kaip kalbėjo viena iš festivalio komisijos narių, aptardama į finalą patekusius darbus, jei peržiūrint sprendimą kyla natūralus pavydas, jog tai sugalvojai ne tu, tai reiškia, kad ėjimas yra puikus“, – įspūdžiais po festivalio dalijasi p. Šileikytė.

Pasak jos, „Kanų liūtai“ turi savo taisykles, jas reikia žinoti, bet jų durys absoliučiai atviros, mažoms rinkoms taip pat, tad Lietuvos agentūrų galimybės yra visiškai realios ir net optimistiškos.

„Kompetencijų, profesionalumo ir įžvalgų prasme esame kartu su pasauliu. Ko mums paprastai trūksta – biudžeto, kuris leistų užtikrinti maksimalią kampanijų sklaidą bei kruopštaus idėjų įgyvendinimo. Stiprių kadrų, stipraus grafinio dizaino, 3D ir t.t. Dažnai pastarasis etapas būna silpnesnis už įžvalgą, jei klientas turi rinktis, ar investuoti daugiau į reklaminio sprendimo gamybą, ar nusipirkti daugiau žiniasklaidos eterio, dažniausiai laimi pastarasis. Tą proporciją norėtųsi dažniau kvestionuoti. Pas mus vis dar manoma, kad vartotojas negeba skirti kokybiško kadro nuo prasto, vargiai orientuojasi estetikoje, nesupranta tipografijos, tad galima daryti greičiau, pigiau, o neretai – ir bet kaip. Kita vertus, jei įžvalga silpna stiprus įgyvendinimas jos irgi neišgelbės“, – kalba p. Šileikytė.

Ji priduria, kad šių metų Kanuose buvo daug kalbama apie technologijas, inovacijas, duomenų rinkimą ir apdorojimą, prekių ženklų galimybę-būtinybę įnešti pokyčių visuomenėje: ekologijos problemos, socialinės temos, žmogaus teisės.

„Visu tuo vis drąsiau ir stipriau ima rūpintis prekių ženklai, tai žavi. Kai prekės ženklas imasi kurti technologiją, leisiančią kokybiškiau gyventi, pavyzdžiui, akliesiems, tampa akivaizdu, kad ribos, kiek sau galime leisti ir už ką esame kaip industrija atsakingi be proto plečiasi. Kuriant tokias kampanijas bendradarbiaujama su mokslininkais, menininkais. Daug kalbama apie dirbtinio intelekto galimybes ir ateitį, etiką, apie socialinių tinklų žalą, nuomonės formuotojų kultūrą. Naujomis spalvomis šiemet sužibėjo ir lauko reklamos kategorija, spaudos maketai. Artimiausiu metu pastarieji dar tikrai nemirs“, – nusišypso p. Šileikytė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 17

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau