Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

Publikuota: 2018-07-01
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch InBev“, „Apple“ ir „Procter&Gamble“ prekių ženklų atstovai – jie susirinko daugiausiai apdovanojimų.

Šiemetiniame festivalyje nebuvo vieno aiškaus favorito, kaip ankstesniais metais. Pavyzdžiui, pernai visą eilę apdovanojimų susižėrė „Bebaimė mergaitė“ („Fearless Girl“) reklaminė kampanija. Jos ašis – mažos, tačiau ryžtingos mergaitės skulptūra, iškilusi Volstryte priešais grėsmingąjį bulių, ilgametį Niujorko finansų centro simbolį ir tapusi kovos už lygias moterų teises simboliu. Pernai ši kampanija Kanuose susižėrė keturis „Grand Prix“ bei 18 skirtingų kitų apdovanojimų ir tapo viena labiausiai čia apdovanota kampanija. 2014 m. tiek pat „Grand Prix“ apdovanojimų susirinko Londono reklamos agentūros „Adam&eve DDB“ darbas prekybos centrui „Harvey Nichols“ – kampanija „Atsiprašau, aš viską išleidau sau“ („Sorry, I Spent It On Myself“)

Tuo tarpu šiemet pagrindiniai apdovanojimai skriejo skirtingoms kategorijoms ir prekių ženklams: didžiausiems gėrimų gamintojams, technologijų gigantams ir greito vartojimų prekių gamintojams.

„Anheuser-Busch InBev“, didžiausia pasaulyje alaus gamintoja, „Grand Prix“ gavo už „Budweiser“ kampaniją Brazilijoje, kitą – už prekės ženklui „Carling“ darytą Pietų Afrikoje.

„Apple“, „Procter&Gamble“ šiemetiniuose Kanuose taip pat laimėjo po du „Grand Prix“ apdovanojimus.

Daugiausia, tris „Grand Prix“ apdovanojimus šiemet pelnė vienai iš mažiausių pasaulio valstybių Palau, darytas ambicingas projektas, skirtas aplinkosaugos užtikrinimui.

Efektyvumo ir inovatyvumo

VŽ rašė, kad šiemet Kanuose varžėsi ir 23 lietuvių agentūrų darbai. Du iš jų pateko į finalininkų sąrašus. Tai „McCann Vilnius“ projektas „Knyga be pavadinimo“, kuris tarp finalininkų rikiuojasi „Health&Wellness lions“ kategorijoje. Ryšių su visuomene kategorijoje tarp finalininkų Kanuose pateko „Adell Taivas Ogilvy“ darbas „Tele2“ – kampanija „Laisvas internetas“.

Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, teigia, kad „Kanų liūtams“ pirmiausiai reikia efektyvių, inovatyvių darbų, tokių, kurie pasiekė apčiuopiamų tikslų. Pavyzdžiui, grąžino prekės ženklą į diskusijų centrą, įnešė pokyčių visuomenėje.

„Nors ir pozicionuojamas kaip kūrybingumo festivalis, kūrybingumas dėl kūrybingumo nėra nei įdomus, nei vertinamas. Kūrybiški, originalūs, įžvalgūs sprendimai vertinami tiek, kiek jie padeda pasiekti verslo tikslų. Kaip kalbėjo viena iš festivalio komisijos narių, aptardama į finalą patekusius darbus, jei peržiūrint sprendimą kyla natūralus pavydas, jog tai sugalvojai ne tu, tai reiškia, kad ėjimas yra puikus“, – įspūdžiais po festivalio dalijasi p. Šileikytė.

Pasak jos, „Kanų liūtai“ turi savo taisykles, jas reikia žinoti, bet jų durys absoliučiai atviros, mažoms rinkoms taip pat, tad Lietuvos agentūrų galimybės yra visiškai realios ir net optimistiškos.

„Kompetencijų, profesionalumo ir įžvalgų prasme esame kartu su pasauliu. Ko mums paprastai trūksta – biudžeto, kuris leistų užtikrinti maksimalią kampanijų sklaidą bei kruopštaus idėjų įgyvendinimo. Stiprių kadrų, stipraus grafinio dizaino, 3D ir t.t. Dažnai pastarasis etapas būna silpnesnis už įžvalgą, jei klientas turi rinktis, ar investuoti daugiau į reklaminio sprendimo gamybą, ar nusipirkti daugiau žiniasklaidos eterio, dažniausiai laimi pastarasis. Tą proporciją norėtųsi dažniau kvestionuoti. Pas mus vis dar manoma, kad vartotojas negeba skirti kokybiško kadro nuo prasto, vargiai orientuojasi estetikoje, nesupranta tipografijos, tad galima daryti greičiau, pigiau, o neretai – ir bet kaip. Kita vertus, jei įžvalga silpna stiprus įgyvendinimas jos irgi neišgelbės“, – kalba p. Šileikytė.

Ji priduria, kad šių metų Kanuose buvo daug kalbama apie technologijas, inovacijas, duomenų rinkimą ir apdorojimą, prekių ženklų galimybę-būtinybę įnešti pokyčių visuomenėje: ekologijos problemos, socialinės temos, žmogaus teisės.

„Visu tuo vis drąsiau ir stipriau ima rūpintis prekių ženklai, tai žavi. Kai prekės ženklas imasi kurti technologiją, leisiančią kokybiškiau gyventi, pavyzdžiui, akliesiems, tampa akivaizdu, kad ribos, kiek sau galime leisti ir už ką esame kaip industrija atsakingi be proto plečiasi. Kuriant tokias kampanijas bendradarbiaujama su mokslininkais, menininkais. Daug kalbama apie dirbtinio intelekto galimybes ir ateitį, etiką, apie socialinių tinklų žalą, nuomonės formuotojų kultūrą. Naujomis spalvomis šiemet sužibėjo ir lauko reklamos kategorija, spaudos maketai. Artimiausiu metu pastarieji dar tikrai nemirs“, – nusišypso p. Šileikytė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 4

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Nuo šiol informacija apie lošimus – su įspėjamuoju užrašu 1

Lietuvos lošimų verslo asociacijos nariai pasirašė susitarimą, pagal kurį nuo šio mėnesio pradės įgyvendinti...

Rinkodara
2018.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau