Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

Publikuota: 2018-07-01
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch InBev“, „Apple“ ir „Procter&Gamble“ prekių ženklų atstovai – jie susirinko daugiausiai apdovanojimų.

Šiemetiniame festivalyje nebuvo vieno aiškaus favorito, kaip ankstesniais metais. Pavyzdžiui, pernai visą eilę apdovanojimų susižėrė „Bebaimė mergaitė“ („Fearless Girl“) reklaminė kampanija. Jos ašis – mažos, tačiau ryžtingos mergaitės skulptūra, iškilusi Volstryte priešais grėsmingąjį bulių, ilgametį Niujorko finansų centro simbolį ir tapusi kovos už lygias moterų teises simboliu. Pernai ši kampanija Kanuose susižėrė keturis „Grand Prix“ bei 18 skirtingų kitų apdovanojimų ir tapo viena labiausiai čia apdovanota kampanija. 2014 m. tiek pat „Grand Prix“ apdovanojimų susirinko Londono reklamos agentūros „Adam&eve DDB“ darbas prekybos centrui „Harvey Nichols“ – kampanija „Atsiprašau, aš viską išleidau sau“ („Sorry, I Spent It On Myself“)

Tuo tarpu šiemet pagrindiniai apdovanojimai skriejo skirtingoms kategorijoms ir prekių ženklams: didžiausiems gėrimų gamintojams, technologijų gigantams ir greito vartojimų prekių gamintojams.

„Anheuser-Busch InBev“, didžiausia pasaulyje alaus gamintoja, „Grand Prix“ gavo už „Budweiser“ kampaniją Brazilijoje, kitą – už prekės ženklui „Carling“ darytą Pietų Afrikoje.

„Apple“, „Procter&Gamble“ šiemetiniuose Kanuose taip pat laimėjo po du „Grand Prix“ apdovanojimus.

Daugiausia, tris „Grand Prix“ apdovanojimus šiemet pelnė vienai iš mažiausių pasaulio valstybių Palau, darytas ambicingas projektas, skirtas aplinkosaugos užtikrinimui.

Efektyvumo ir inovatyvumo

VŽ rašė, kad šiemet Kanuose varžėsi ir 23 lietuvių agentūrų darbai. Du iš jų pateko į finalininkų sąrašus. Tai „McCann Vilnius“ projektas „Knyga be pavadinimo“, kuris tarp finalininkų rikiuojasi „Health&Wellness lions“ kategorijoje. Ryšių su visuomene kategorijoje tarp finalininkų Kanuose pateko „Adell Taivas Ogilvy“ darbas „Tele2“ – kampanija „Laisvas internetas“.

Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, teigia, kad „Kanų liūtams“ pirmiausiai reikia efektyvių, inovatyvių darbų, tokių, kurie pasiekė apčiuopiamų tikslų. Pavyzdžiui, grąžino prekės ženklą į diskusijų centrą, įnešė pokyčių visuomenėje.

„Nors ir pozicionuojamas kaip kūrybingumo festivalis, kūrybingumas dėl kūrybingumo nėra nei įdomus, nei vertinamas. Kūrybiški, originalūs, įžvalgūs sprendimai vertinami tiek, kiek jie padeda pasiekti verslo tikslų. Kaip kalbėjo viena iš festivalio komisijos narių, aptardama į finalą patekusius darbus, jei peržiūrint sprendimą kyla natūralus pavydas, jog tai sugalvojai ne tu, tai reiškia, kad ėjimas yra puikus“, – įspūdžiais po festivalio dalijasi p. Šileikytė.

Pasak jos, „Kanų liūtai“ turi savo taisykles, jas reikia žinoti, bet jų durys absoliučiai atviros, mažoms rinkoms taip pat, tad Lietuvos agentūrų galimybės yra visiškai realios ir net optimistiškos.

„Kompetencijų, profesionalumo ir įžvalgų prasme esame kartu su pasauliu. Ko mums paprastai trūksta – biudžeto, kuris leistų užtikrinti maksimalią kampanijų sklaidą bei kruopštaus idėjų įgyvendinimo. Stiprių kadrų, stipraus grafinio dizaino, 3D ir t.t. Dažnai pastarasis etapas būna silpnesnis už įžvalgą, jei klientas turi rinktis, ar investuoti daugiau į reklaminio sprendimo gamybą, ar nusipirkti daugiau žiniasklaidos eterio, dažniausiai laimi pastarasis. Tą proporciją norėtųsi dažniau kvestionuoti. Pas mus vis dar manoma, kad vartotojas negeba skirti kokybiško kadro nuo prasto, vargiai orientuojasi estetikoje, nesupranta tipografijos, tad galima daryti greičiau, pigiau, o neretai – ir bet kaip. Kita vertus, jei įžvalga silpna stiprus įgyvendinimas jos irgi neišgelbės“, – kalba p. Šileikytė.

Ji priduria, kad šių metų Kanuose buvo daug kalbama apie technologijas, inovacijas, duomenų rinkimą ir apdorojimą, prekių ženklų galimybę-būtinybę įnešti pokyčių visuomenėje: ekologijos problemos, socialinės temos, žmogaus teisės.

„Visu tuo vis drąsiau ir stipriau ima rūpintis prekių ženklai, tai žavi. Kai prekės ženklas imasi kurti technologiją, leisiančią kokybiškiau gyventi, pavyzdžiui, akliesiems, tampa akivaizdu, kad ribos, kiek sau galime leisti ir už ką esame kaip industrija atsakingi be proto plečiasi. Kuriant tokias kampanijas bendradarbiaujama su mokslininkais, menininkais. Daug kalbama apie dirbtinio intelekto galimybes ir ateitį, etiką, apie socialinių tinklų žalą, nuomonės formuotojų kultūrą. Naujomis spalvomis šiemet sužibėjo ir lauko reklamos kategorija, spaudos maketai. Artimiausiu metu pastarieji dar tikrai nemirs“, – nusišypso p. Šileikytė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 3

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau