Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Publikuota: 2018-06-27
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo 15%, o bendroji apyvarta – 19%. Pernai 10 agentūrų, priklausančių RSVA, uždirbo 5,7 mln. Eur. tiesioginių pajamų, o bendroji apyvarta sudarė 10,4 mln.

„Praėjusieji tapo lūžio metais. 2016 m. agentūros buvo stabtelėjusios, tuokart RSVA narių pajamos krito net 13%. Pernai bendrovės sugebėjo atsitiesti ir lanksčiai prisitaikyti prie pakitusių rinkos poreikių, pasiūlė klientams naujų komunikacijos būdų, priemonių“, – teigia Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė.

Anot jos, nemažai įtakos ryšių su visuomene rinkos augimui turėjo ir bendras verslo rinkos augimas bei optimizmas.

„Šioje ciklo fazėje verslas natūraliai daugiau investuoja į komunikaciją. Verslai auga, jie turi atkakliau kovoti dėl pardavimų ir klientų, todėl jiems reikia efektyvių ir tikslių sprendimų. Be to, Lietuvos rinkoje aštrėja konkurencija dėl darbuotojų, todėl didinamos investicijos darbdavio įvaizdžiui ir vidinei komunikacijai. Šioje srityje ryšių su visuomene agentūros taip pat gerokai padidino savo pardavimus“, – augimo priežastis vardija p. Stonkutė.

Dar viena ryšių su visuomene rinkai palanki tendencija – didėjančios investicijos į komunikaciją socialiniuose tinkluose.

Kaip ir ankstesniais metais, didžiausias tiesiogines pajamas ir apyvartą tarp komunikacijos agentūrų skaičiuoja UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“).

Tiesa, 2017 m. šiek tiek sumenko abu šie rodikliai (–5% ir –3,1%). Plačiau skaitykite čia.

Tarp asociacijos narių sparčiausią tiesioginių pajamų augimą skaičiuoja „Idea Prima“ – 66% šuolį iki 552.202 Eur. 2017 m. apyvartą labiausiai išaugino „Headline Agency“ (buv. „BVRG Burson-Marsteller“), arba 78% iki 1,1 mln. Eur.

Rinkos dalyviai kalbėdami apie šiuos metus dideliu optimizmu netrykšta – klientai vis tik išlieka nuosaikūs, o jei ir investuoja daugiau, racionaliai vertina kiekvieną sprendimą ir jų lūkesčiai tik didėja.

Ponia Stonkutė antrina, kad šiemet nerimo ženklų nematyti, verslai auga ir į komunikaciją investuoja daugiau, bet tai daro profesionaliau.

„Reiklumas ir lūkesčiai tik didėja. Lankstumas, integruoti sprendimai ir greitis bus didžiausi iššūkiai ir šiemet. Šiandieniniai klientų konkursai, keliamos užduotys ir numatomi biudžetai leidžia tikėtis, kad šie metai bus ne prastesni nei 2017 m.“, – kalba p. Stonkutė.

RSVA neskelbia asociacijos narių pelningumo rodiklių. Čia lyderių laurai tenka mažesniosioms bendrovėms: „Basanovai“ (21,8%), „OMConsulting“ (16,2%). Toliau rikiuojasi „Publicum“ grupės įmonės: „Publicum“ (15,5%) ir finansinės komunikacijos agentūra „Publicum FComm“ (15,4%).

Plačiau apie ryšių su visuomene agentūrų rodiklius skaitykite čia.

RSVA nepriklauso dvi pirmajame trejetuke pagal tiesiogines pajamas ir pardavimus besirikiuojančios agentūros: „Publicum“ ir „Vipcommunications“.

[infogram id="3dff76d2-cc04-4b1d-b9b2-25bcfd539ee4" prefix="QmM" format="interactive" title="RSVA_komunikacija"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po „Žalgirio“ prekės ženklu gali tilpti ir krepšinis, ir futbolas Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė protestą dėl prekės ženklo „Žalgirio sirgalių“ registracijos ir jį paliko...

Rinkodara
06:00
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
2018.07.22
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
2018.07.22
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau