Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Publikuota: 2018-06-27
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo 15%, o bendroji apyvarta – 19%. Pernai 10 agentūrų, priklausančių RSVA, uždirbo 5,7 mln. Eur. tiesioginių pajamų, o bendroji apyvarta sudarė 10,4 mln.

„Praėjusieji tapo lūžio metais. 2016 m. agentūros buvo stabtelėjusios, tuokart RSVA narių pajamos krito net 13%. Pernai bendrovės sugebėjo atsitiesti ir lanksčiai prisitaikyti prie pakitusių rinkos poreikių, pasiūlė klientams naujų komunikacijos būdų, priemonių“, – teigia Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė.

Anot jos, nemažai įtakos ryšių su visuomene rinkos augimui turėjo ir bendras verslo rinkos augimas bei optimizmas.

„Šioje ciklo fazėje verslas natūraliai daugiau investuoja į komunikaciją. Verslai auga, jie turi atkakliau kovoti dėl pardavimų ir klientų, todėl jiems reikia efektyvių ir tikslių sprendimų. Be to, Lietuvos rinkoje aštrėja konkurencija dėl darbuotojų, todėl didinamos investicijos darbdavio įvaizdžiui ir vidinei komunikacijai. Šioje srityje ryšių su visuomene agentūros taip pat gerokai padidino savo pardavimus“, – augimo priežastis vardija p. Stonkutė.

Dar viena ryšių su visuomene rinkai palanki tendencija – didėjančios investicijos į komunikaciją socialiniuose tinkluose.

Kaip ir ankstesniais metais, didžiausias tiesiogines pajamas ir apyvartą tarp komunikacijos agentūrų skaičiuoja UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“).

Tiesa, 2017 m. šiek tiek sumenko abu šie rodikliai (–5% ir –3,1%). Plačiau skaitykite čia.

Tarp asociacijos narių sparčiausią tiesioginių pajamų augimą skaičiuoja „Idea Prima“ – 66% šuolį iki 552.202 Eur. 2017 m. apyvartą labiausiai išaugino „Headline Agency“ (buv. „BVRG Burson-Marsteller“), arba 78% iki 1,1 mln. Eur.

Rinkos dalyviai kalbėdami apie šiuos metus dideliu optimizmu netrykšta – klientai vis tik išlieka nuosaikūs, o jei ir investuoja daugiau, racionaliai vertina kiekvieną sprendimą ir jų lūkesčiai tik didėja.

Ponia Stonkutė antrina, kad šiemet nerimo ženklų nematyti, verslai auga ir į komunikaciją investuoja daugiau, bet tai daro profesionaliau.

„Reiklumas ir lūkesčiai tik didėja. Lankstumas, integruoti sprendimai ir greitis bus didžiausi iššūkiai ir šiemet. Šiandieniniai klientų konkursai, keliamos užduotys ir numatomi biudžetai leidžia tikėtis, kad šie metai bus ne prastesni nei 2017 m.“, – kalba p. Stonkutė.

RSVA neskelbia asociacijos narių pelningumo rodiklių. Čia lyderių laurai tenka mažesniosioms bendrovėms: „Basanovai“ (21,8%), „OMConsulting“ (16,2%). Toliau rikiuojasi „Publicum“ grupės įmonės: „Publicum“ (15,5%) ir finansinės komunikacijos agentūra „Publicum FComm“ (15,4%).

Plačiau apie ryšių su visuomene agentūrų rodiklius skaitykite čia.

RSVA nepriklauso dvi pirmajame trejetuke pagal tiesiogines pajamas ir pardavimus besirikiuojančios agentūros: „Publicum“ ir „Vipcommunications“.

[infogram id="3dff76d2-cc04-4b1d-b9b2-25bcfd539ee4" prefix="QmM" format="interactive" title="RSVA_komunikacija"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 1

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau