Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Publikuota: 2018-06-27
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo 15%, o bendroji apyvarta – 19%. Pernai 10 agentūrų, priklausančių RSVA, uždirbo 5,7 mln. Eur. tiesioginių pajamų, o bendroji apyvarta sudarė 10,4 mln.

„Praėjusieji tapo lūžio metais. 2016 m. agentūros buvo stabtelėjusios, tuokart RSVA narių pajamos krito net 13%. Pernai bendrovės sugebėjo atsitiesti ir lanksčiai prisitaikyti prie pakitusių rinkos poreikių, pasiūlė klientams naujų komunikacijos būdų, priemonių“, – teigia Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė.

Anot jos, nemažai įtakos ryšių su visuomene rinkos augimui turėjo ir bendras verslo rinkos augimas bei optimizmas.

„Šioje ciklo fazėje verslas natūraliai daugiau investuoja į komunikaciją. Verslai auga, jie turi atkakliau kovoti dėl pardavimų ir klientų, todėl jiems reikia efektyvių ir tikslių sprendimų. Be to, Lietuvos rinkoje aštrėja konkurencija dėl darbuotojų, todėl didinamos investicijos darbdavio įvaizdžiui ir vidinei komunikacijai. Šioje srityje ryšių su visuomene agentūros taip pat gerokai padidino savo pardavimus“, – augimo priežastis vardija p. Stonkutė.

Dar viena ryšių su visuomene rinkai palanki tendencija – didėjančios investicijos į komunikaciją socialiniuose tinkluose.

Kaip ir ankstesniais metais, didžiausias tiesiogines pajamas ir apyvartą tarp komunikacijos agentūrų skaičiuoja UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“).

Tiesa, 2017 m. šiek tiek sumenko abu šie rodikliai (–5% ir –3,1%). Plačiau skaitykite čia.

Tarp asociacijos narių sparčiausią tiesioginių pajamų augimą skaičiuoja „Idea Prima“ – 66% šuolį iki 552.202 Eur. 2017 m. apyvartą labiausiai išaugino „Headline Agency“ (buv. „BVRG Burson-Marsteller“), arba 78% iki 1,1 mln. Eur.

Rinkos dalyviai kalbėdami apie šiuos metus dideliu optimizmu netrykšta – klientai vis tik išlieka nuosaikūs, o jei ir investuoja daugiau, racionaliai vertina kiekvieną sprendimą ir jų lūkesčiai tik didėja.

Ponia Stonkutė antrina, kad šiemet nerimo ženklų nematyti, verslai auga ir į komunikaciją investuoja daugiau, bet tai daro profesionaliau.

„Reiklumas ir lūkesčiai tik didėja. Lankstumas, integruoti sprendimai ir greitis bus didžiausi iššūkiai ir šiemet. Šiandieniniai klientų konkursai, keliamos užduotys ir numatomi biudžetai leidžia tikėtis, kad šie metai bus ne prastesni nei 2017 m.“, – kalba p. Stonkutė.

RSVA neskelbia asociacijos narių pelningumo rodiklių. Čia lyderių laurai tenka mažesniosioms bendrovėms: „Basanovai“ (21,8%), „OMConsulting“ (16,2%). Toliau rikiuojasi „Publicum“ grupės įmonės: „Publicum“ (15,5%) ir finansinės komunikacijos agentūra „Publicum FComm“ (15,4%).

Plačiau apie ryšių su visuomene agentūrų rodiklius skaitykite čia.

RSVA nepriklauso dvi pirmajame trejetuke pagal tiesiogines pajamas ir pardavimus besirikiuojančios agentūros: „Publicum“ ir „Vipcommunications“.

[infogram id="3dff76d2-cc04-4b1d-b9b2-25bcfd539ee4" prefix="QmM" format="interactive" title="RSVA_komunikacija"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
06:00
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 3

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau