Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Publikuota: 2018-06-27
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo 15%, o bendroji apyvarta – 19%. Pernai 10 agentūrų, priklausančių RSVA, uždirbo 5,7 mln. Eur. tiesioginių pajamų, o bendroji apyvarta sudarė 10,4 mln.

„Praėjusieji tapo lūžio metais. 2016 m. agentūros buvo stabtelėjusios, tuokart RSVA narių pajamos krito net 13%. Pernai bendrovės sugebėjo atsitiesti ir lanksčiai prisitaikyti prie pakitusių rinkos poreikių, pasiūlė klientams naujų komunikacijos būdų, priemonių“, – teigia Romualda Stonkutė, RSVA tarybos pirmininkė.

Anot jos, nemažai įtakos ryšių su visuomene rinkos augimui turėjo ir bendras verslo rinkos augimas bei optimizmas.

„Šioje ciklo fazėje verslas natūraliai daugiau investuoja į komunikaciją. Verslai auga, jie turi atkakliau kovoti dėl pardavimų ir klientų, todėl jiems reikia efektyvių ir tikslių sprendimų. Be to, Lietuvos rinkoje aštrėja konkurencija dėl darbuotojų, todėl didinamos investicijos darbdavio įvaizdžiui ir vidinei komunikacijai. Šioje srityje ryšių su visuomene agentūros taip pat gerokai padidino savo pardavimus“, – augimo priežastis vardija p. Stonkutė.

Dar viena ryšių su visuomene rinkai palanki tendencija – didėjančios investicijos į komunikaciją socialiniuose tinkluose.

Kaip ir ankstesniais metais, didžiausias tiesiogines pajamas ir apyvartą tarp komunikacijos agentūrų skaičiuoja UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“).

Tiesa, 2017 m. šiek tiek sumenko abu šie rodikliai (–5% ir –3,1%). Plačiau skaitykite čia.

Tarp asociacijos narių sparčiausią tiesioginių pajamų augimą skaičiuoja „Idea Prima“ – 66% šuolį iki 552.202 Eur. 2017 m. apyvartą labiausiai išaugino „Headline Agency“ (buv. „BVRG Burson-Marsteller“), arba 78% iki 1,1 mln. Eur.

Rinkos dalyviai kalbėdami apie šiuos metus dideliu optimizmu netrykšta – klientai vis tik išlieka nuosaikūs, o jei ir investuoja daugiau, racionaliai vertina kiekvieną sprendimą ir jų lūkesčiai tik didėja.

Ponia Stonkutė antrina, kad šiemet nerimo ženklų nematyti, verslai auga ir į komunikaciją investuoja daugiau, bet tai daro profesionaliau.

„Reiklumas ir lūkesčiai tik didėja. Lankstumas, integruoti sprendimai ir greitis bus didžiausi iššūkiai ir šiemet. Šiandieniniai klientų konkursai, keliamos užduotys ir numatomi biudžetai leidžia tikėtis, kad šie metai bus ne prastesni nei 2017 m.“, – kalba p. Stonkutė.

RSVA neskelbia asociacijos narių pelningumo rodiklių. Čia lyderių laurai tenka mažesniosioms bendrovėms: „Basanovai“ (21,8%), „OMConsulting“ (16,2%). Toliau rikiuojasi „Publicum“ grupės įmonės: „Publicum“ (15,5%) ir finansinės komunikacijos agentūra „Publicum FComm“ (15,4%).

Plačiau apie ryšių su visuomene agentūrų rodiklius skaitykite čia.

RSVA nepriklauso dvi pirmajame trejetuke pagal tiesiogines pajamas ir pardavimus besirikiuojančios agentūros: „Publicum“ ir „Vipcommunications“.

[infogram id="3dff76d2-cc04-4b1d-b9b2-25bcfd539ee4" prefix="QmM" format="interactive" title="RSVA_komunikacija"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Baltieji rūmai dar kartą taikosi į CNN žurnalisto teises

Nors JAV federalinis teismas penktadienį nurodė Baltiesiems rūmams atstatyti CNN žurnalisto Jimo Acostos...

Rinkodara
07:20
Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
06:00
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 3

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau