Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Publikuota: 2018-06-17
Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti savo gaminamą produkciją.

„Globali pakuočių dizaino industrija jau peržengė estetikos ribas. Maisto gamintojai turi priimti naujas taisykles – intelektualioji pakuotė, vartotojų patyrimai, socialinės vertybės, tvarumas ir aplinkosauga yra tik keletas elementų į kuriuos privalu kreipti dėmesį“, – konferencijoje „Pakuočių inovacijos maisto pramonėje“ kalbėjo Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas.

Pasauliniai prekių ženklai, gamintojai pradeda eksperimentuoti bei kurti pakuotes, kurias galima būtų ne vien tik perdirbti, sukurti aplinkai draugiškas, bet panaudoti ir ne pagal tiesioginę paskirtį, laisvalaikiui ar net edukacijai.

„Įdomu pamatyti, kaip picos dėžė pavirsta projektoriumi, sausų pusryčių pakuotė – virtualios realybės akiniais laisvalaikiui praleisti, viskio popierinė dėžutė – nešiojamu garsiakalbiu, o „Mc‘Donalds“ „Happy meal“ krepšelis – vaikų edukacijai skirtu interaktyviu žaidimu“, – teigia p. Kavarskas.

Pakuotės savo savybėmis, technologiniais sprendimais gali atspindėti puoselėjamas kompanijos vertybes bei prisidėti prie įvairių socialinės atsakomybės projektų.

„Žmonėms tai tampa vis aktualiau. Šiandien apie 15% vartotojų svarbu iš kokios medžiagos pakuotė yra pagaminta, o po 5 m. numatoma, kad šis skaičius ūgtelės iki 30–40%“, – skaičiuoja p. Kavarskas.

Pardavimo kanalų įtaka pakuotėms

Dėl besikeičiančių pirkėjų įpročių, šalia tradicinių prekybos tinklų savo rinkos dalį vis labiau augina mažosios parduotuvės, e. prekyba bei žemų kainų prekybos tinklai. Sparčiai augant pardavimų kanalų skaičiui, gamybininkai susiduria su iššūkiu suvaldyti vis sudėtingesnes tiekimo grandines.

„Tą patį produktą tiekti įvairiais kanalais dažnai tenka kiekvienam pardavimų kanalui pritaikytoje skirtingoje pakuotėje. Todėl labai svarbu jau šiandien ieškoti galimybių optimizuoti pakuočių, pakavimo ir logistikos sprendimus bei taip didinti tiekimo grandinių efektyvumą“, – teigė Arco Berkenbosch, „Smurfit Kappa“ Europos inovacijų ir plėtros viceprezidentas.

Pakuočių inovacijos praktikoje

„Turbūt 90% inovatyvių idėjų neįgyvendinamos realiame gyvenime, todėl svarbu suprasti, kad inovacijos nėra tas pats kas kūrybiškumas. Vietoj madingų naujovių medžiojimo, vertėtų atkreipti dėmesį ir į priemones jau egzistuojančias rinkoje. Tikrai įmanoma atrasti inovatyvius pakuočių bei pakavimo sprendimus apjungiant kūrybišką mąstymą ir esamas spausdinimo technologijas“, – pabrėžia Lina Raulinavičienė, „Aurika“ rinkodaros direktorė.

Pasak p. Raulinavičienės, labai svarbu įmonėse turėti inovacijų valdymo sistemas, surasti būdą, kaip idėjas valdyti, kad galima būtų jas prognozuoti ir apskaičiuoti, kokiu būdu gauti pajamas iš investicijų.

Pagrindiniai iššūkiai gamintojams šiandien yra susiję su vartotojų elgsena. „Millenium“ kartos poreikiai taps vis labiau matomi per artimiausius metus. Statistika rodo, kad ši karta skaičiuojant nuo dabar iki 2020 – 2025 m. sudarys apie 50% Europos Sąjungos darbo jėgos. Tai reiškia, kad jie taps pagrindiniu tiksliniu segmentu.

„Gamintojams svarbu suvokti jų elgseną jau dabar, nes jie turės skirtingą mąstymą, vertybes, pomėgius. Vienas iš „Millenium“ kartos elgsenos ypatumų – socialinė pakraipa. Jaunoji karta lengvai naudojasi technologijomis, socialinėje medijoje dalinasi patyrimais ir gamintojai negali to kontroliuoti, bet gali panaudoti pakuočių gamyboje. Emocijos tampa labai svarbiomis kalbant apie patyrimines pakuotes. „Milleniums“ atvirai pripažįsta, kad jie perka produktus atsižvelgdami į tai, kaip jie supakuoti. Jiems patinka išbandyti ir patirti naujus dalykus vis dažniau, o tai tampa iššūkiu gamintojams, nes tenka ieškoti įvairesnių bei inovatyvesnių būdų, kaip spausdinti efektyviai išnaudojant kaštus. Ši karta yra labiau išsilavinusi, jai svarbu iš ko pakuotė pagaminta, jos perdirbimas, antrinis panaudojimas. Jiems rūpi problemos susijusios su ekologija“, – teigia „Aurikos“ rinkodaros vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau