Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Publikuota: 2018-06-17
Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti savo gaminamą produkciją.

„Globali pakuočių dizaino industrija jau peržengė estetikos ribas. Maisto gamintojai turi priimti naujas taisykles – intelektualioji pakuotė, vartotojų patyrimai, socialinės vertybės, tvarumas ir aplinkosauga yra tik keletas elementų į kuriuos privalu kreipti dėmesį“, – konferencijoje „Pakuočių inovacijos maisto pramonėje“ kalbėjo Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas.

Pasauliniai prekių ženklai, gamintojai pradeda eksperimentuoti bei kurti pakuotes, kurias galima būtų ne vien tik perdirbti, sukurti aplinkai draugiškas, bet panaudoti ir ne pagal tiesioginę paskirtį, laisvalaikiui ar net edukacijai.

„Įdomu pamatyti, kaip picos dėžė pavirsta projektoriumi, sausų pusryčių pakuotė – virtualios realybės akiniais laisvalaikiui praleisti, viskio popierinė dėžutė – nešiojamu garsiakalbiu, o „Mc‘Donalds“ „Happy meal“ krepšelis – vaikų edukacijai skirtu interaktyviu žaidimu“, – teigia p. Kavarskas.

Pakuotės savo savybėmis, technologiniais sprendimais gali atspindėti puoselėjamas kompanijos vertybes bei prisidėti prie įvairių socialinės atsakomybės projektų.

„Žmonėms tai tampa vis aktualiau. Šiandien apie 15% vartotojų svarbu iš kokios medžiagos pakuotė yra pagaminta, o po 5 m. numatoma, kad šis skaičius ūgtelės iki 30–40%“, – skaičiuoja p. Kavarskas.

Pardavimo kanalų įtaka pakuotėms

Dėl besikeičiančių pirkėjų įpročių, šalia tradicinių prekybos tinklų savo rinkos dalį vis labiau augina mažosios parduotuvės, e. prekyba bei žemų kainų prekybos tinklai. Sparčiai augant pardavimų kanalų skaičiui, gamybininkai susiduria su iššūkiu suvaldyti vis sudėtingesnes tiekimo grandines.

„Tą patį produktą tiekti įvairiais kanalais dažnai tenka kiekvienam pardavimų kanalui pritaikytoje skirtingoje pakuotėje. Todėl labai svarbu jau šiandien ieškoti galimybių optimizuoti pakuočių, pakavimo ir logistikos sprendimus bei taip didinti tiekimo grandinių efektyvumą“, – teigė Arco Berkenbosch, „Smurfit Kappa“ Europos inovacijų ir plėtros viceprezidentas.

Pakuočių inovacijos praktikoje

„Turbūt 90% inovatyvių idėjų neįgyvendinamos realiame gyvenime, todėl svarbu suprasti, kad inovacijos nėra tas pats kas kūrybiškumas. Vietoj madingų naujovių medžiojimo, vertėtų atkreipti dėmesį ir į priemones jau egzistuojančias rinkoje. Tikrai įmanoma atrasti inovatyvius pakuočių bei pakavimo sprendimus apjungiant kūrybišką mąstymą ir esamas spausdinimo technologijas“, – pabrėžia Lina Raulinavičienė, „Aurika“ rinkodaros direktorė.

Pasak p. Raulinavičienės, labai svarbu įmonėse turėti inovacijų valdymo sistemas, surasti būdą, kaip idėjas valdyti, kad galima būtų jas prognozuoti ir apskaičiuoti, kokiu būdu gauti pajamas iš investicijų.

Pagrindiniai iššūkiai gamintojams šiandien yra susiję su vartotojų elgsena. „Millenium“ kartos poreikiai taps vis labiau matomi per artimiausius metus. Statistika rodo, kad ši karta skaičiuojant nuo dabar iki 2020 – 2025 m. sudarys apie 50% Europos Sąjungos darbo jėgos. Tai reiškia, kad jie taps pagrindiniu tiksliniu segmentu.

„Gamintojams svarbu suvokti jų elgseną jau dabar, nes jie turės skirtingą mąstymą, vertybes, pomėgius. Vienas iš „Millenium“ kartos elgsenos ypatumų – socialinė pakraipa. Jaunoji karta lengvai naudojasi technologijomis, socialinėje medijoje dalinasi patyrimais ir gamintojai negali to kontroliuoti, bet gali panaudoti pakuočių gamyboje. Emocijos tampa labai svarbiomis kalbant apie patyrimines pakuotes. „Milleniums“ atvirai pripažįsta, kad jie perka produktus atsižvelgdami į tai, kaip jie supakuoti. Jiems patinka išbandyti ir patirti naujus dalykus vis dažniau, o tai tampa iššūkiu gamintojams, nes tenka ieškoti įvairesnių bei inovatyvesnių būdų, kaip spausdinti efektyviai išnaudojant kaštus. Ši karta yra labiau išsilavinusi, jai svarbu iš ko pakuotė pagaminta, jos perdirbimas, antrinis panaudojimas. Jiems rūpi problemos susijusios su ekologija“, – teigia „Aurikos“ rinkodaros vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 12

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03
ES prekių ženklų lyderiai: „Metida“, „Franmax“ ir „Žemaitijos pienas“ Premium

Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos statistika rodo, kad advokatų kontora „Žabolienė ir...

Rinkodara
2018.08.03
„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Šiaulių bankas išsirinko reklamos partnerius

Šiaulių bankas pasirinko reklamos partnerius – sutartis pasirašyta su banko skelbtą kūrybinių paslaugų...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
„Tesla“ į prekybą išleido savo banglentes 4

Žymaus JAV verslininko Elono Musko vadovaujama automobilių gamintoja „Tesla“ į prekybą išleido 200 firminių...

„Uniqlo“ Rogeriui Federeriui skirs 300 mln. USD 3

Viena reikšmingiausių komercinių partnerysčių sporte nutrūko, nes sportininkas Rogeris Federeris nutraukė...

Klaipėdos miesto ženklas: po skandalo iniciatyvų netrūksta Premium 4

Po neseniai nuvilnijusio skandalo dėl naujojo Klaipėdos miesto prekės ženklo suburta iniciatyva – pateikti...

Rinkodara
2018.07.30
Ar Jūs irgi ieškote rinkodaros ir komunikacijos vadovo – žmogaus orkestro 18

Neseniai teko išgirsti naują komunikacijos naujadarą – Korporatyvinės rinkodaros projektų komunikacija.

Rinkodara
2018.07.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau