Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Publikuota: 2018-06-17
Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti savo gaminamą produkciją.

„Globali pakuočių dizaino industrija jau peržengė estetikos ribas. Maisto gamintojai turi priimti naujas taisykles – intelektualioji pakuotė, vartotojų patyrimai, socialinės vertybės, tvarumas ir aplinkosauga yra tik keletas elementų į kuriuos privalu kreipti dėmesį“, – konferencijoje „Pakuočių inovacijos maisto pramonėje“ kalbėjo Edvardas Kavarskas, „Etiquette“ agentūros partneris ir dizaino strategas.

Pasauliniai prekių ženklai, gamintojai pradeda eksperimentuoti bei kurti pakuotes, kurias galima būtų ne vien tik perdirbti, sukurti aplinkai draugiškas, bet panaudoti ir ne pagal tiesioginę paskirtį, laisvalaikiui ar net edukacijai.

„Įdomu pamatyti, kaip picos dėžė pavirsta projektoriumi, sausų pusryčių pakuotė – virtualios realybės akiniais laisvalaikiui praleisti, viskio popierinė dėžutė – nešiojamu garsiakalbiu, o „Mc‘Donalds“ „Happy meal“ krepšelis – vaikų edukacijai skirtu interaktyviu žaidimu“, – teigia p. Kavarskas.

Pakuotės savo savybėmis, technologiniais sprendimais gali atspindėti puoselėjamas kompanijos vertybes bei prisidėti prie įvairių socialinės atsakomybės projektų.

„Žmonėms tai tampa vis aktualiau. Šiandien apie 15% vartotojų svarbu iš kokios medžiagos pakuotė yra pagaminta, o po 5 m. numatoma, kad šis skaičius ūgtelės iki 30–40%“, – skaičiuoja p. Kavarskas.

Pardavimo kanalų įtaka pakuotėms

Dėl besikeičiančių pirkėjų įpročių, šalia tradicinių prekybos tinklų savo rinkos dalį vis labiau augina mažosios parduotuvės, e. prekyba bei žemų kainų prekybos tinklai. Sparčiai augant pardavimų kanalų skaičiui, gamybininkai susiduria su iššūkiu suvaldyti vis sudėtingesnes tiekimo grandines.

„Tą patį produktą tiekti įvairiais kanalais dažnai tenka kiekvienam pardavimų kanalui pritaikytoje skirtingoje pakuotėje. Todėl labai svarbu jau šiandien ieškoti galimybių optimizuoti pakuočių, pakavimo ir logistikos sprendimus bei taip didinti tiekimo grandinių efektyvumą“, – teigė Arco Berkenbosch, „Smurfit Kappa“ Europos inovacijų ir plėtros viceprezidentas.

Pakuočių inovacijos praktikoje

„Turbūt 90% inovatyvių idėjų neįgyvendinamos realiame gyvenime, todėl svarbu suprasti, kad inovacijos nėra tas pats kas kūrybiškumas. Vietoj madingų naujovių medžiojimo, vertėtų atkreipti dėmesį ir į priemones jau egzistuojančias rinkoje. Tikrai įmanoma atrasti inovatyvius pakuočių bei pakavimo sprendimus apjungiant kūrybišką mąstymą ir esamas spausdinimo technologijas“, – pabrėžia Lina Raulinavičienė, „Aurika“ rinkodaros direktorė.

Pasak p. Raulinavičienės, labai svarbu įmonėse turėti inovacijų valdymo sistemas, surasti būdą, kaip idėjas valdyti, kad galima būtų jas prognozuoti ir apskaičiuoti, kokiu būdu gauti pajamas iš investicijų.

Pagrindiniai iššūkiai gamintojams šiandien yra susiję su vartotojų elgsena. „Millenium“ kartos poreikiai taps vis labiau matomi per artimiausius metus. Statistika rodo, kad ši karta skaičiuojant nuo dabar iki 2020 – 2025 m. sudarys apie 50% Europos Sąjungos darbo jėgos. Tai reiškia, kad jie taps pagrindiniu tiksliniu segmentu.

„Gamintojams svarbu suvokti jų elgseną jau dabar, nes jie turės skirtingą mąstymą, vertybes, pomėgius. Vienas iš „Millenium“ kartos elgsenos ypatumų – socialinė pakraipa. Jaunoji karta lengvai naudojasi technologijomis, socialinėje medijoje dalinasi patyrimais ir gamintojai negali to kontroliuoti, bet gali panaudoti pakuočių gamyboje. Emocijos tampa labai svarbiomis kalbant apie patyrimines pakuotes. „Milleniums“ atvirai pripažįsta, kad jie perka produktus atsižvelgdami į tai, kaip jie supakuoti. Jiems patinka išbandyti ir patirti naujus dalykus vis dažniau, o tai tampa iššūkiu gamintojams, nes tenka ieškoti įvairesnių bei inovatyvesnių būdų, kaip spausdinti efektyviai išnaudojant kaštus. Ši karta yra labiau išsilavinusi, jai svarbu iš ko pakuotė pagaminta, jos perdirbimas, antrinis panaudojimas. Jiems rūpi problemos susijusios su ekologija“, – teigia „Aurikos“ rinkodaros vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
09:22
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
05:45
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau