Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“

Publikuota: 2018-06-15
Kairėje „LT identity“, dešinėje – „TBWA \ Vilniaus“ (UAB „Videvita Vilnius“) darbai.
Kairėje „LT identity“, dešinėje – „TBWA \ Vilniaus“ (UAB „Videvita Vilnius“) darbai.

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“ komandos dizainerių Jolantos Rimkutės ir Ievos Ševiakovaitės sukurtą aksesuarą Dainų šventei – tautiniais motyvais stilizuotą kokardą ar jų detalių kopijas.

VŽ rašė, kad visa istorija, prasidėjo prieš 4 metus „LT Identity“ bendradarbiavimu su „Swedbank“ ir jų reklamos agentūra – dizainerės gavo užduotį sukurti šventinį aksesuarą.

„Tuokart kokardoms naudojome daugiau skirtingų spalvų, o papuošalą kartu su „Swedbank“, vieno didžiausių Dainų šventės rėmėjo, darbuotojais gaminome šventės renginiuose. Atėjo šie metai su šimtmečio Dainų švente priešakyje, vėl sulaukėme reklamos agentūros, dirbančios su „Swedbank“, žmonių vizito. Mūsų buvo paprašyta atnaujinti kokardas, labiau jas susiejant su šimtmečio tema“, – pasakojo p. Rimkutė.

Atlikdama šiemetinį užsakymą, „LT identity“ komanda, paliko tik trijų vėliavos spalvų derinius, atnaujino ir pasiūlė modernesnes formas, ne tik tradicine jau tapusią gėlę, surado sprendimą, kaip labai neišauginant kainos uždėti šimtmečio ženkliuką.

„Galop jų skubinami pagaminome 400 vienetų kokardų, nors nuo pradžių kalbėjome, kad mes darysime visą 20.000 vienetų užsakymą. Reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“ (UAB „Videvita Vilnius“) sumokėjo už tuos 400 vienetų ir turėdami dizaino išklotines, gamybos pavyzdžius, medžiagas, pradėjo mus spausti dėl kainos ir atsiskaitymo detalių. Neradome bendro sutarimo, tad keliai išsiskyrė, tačiau labai aiškiai pasakėme, kad kūrinio autorinių teisių neperleidžiame. Jie savo ruožtu paminėjo, kad susikurs naują papuošalo dizainą. Valio. Čia istorija galėjo ir baigtis, tačiau kai pamatėme, koks tas jų „naujasis“ dizainas, nusviro rankos“, – prieš kelias savaites VŽ kalbėjo p. Rimkutė.

Pirmoji pergalė

Dizainerės apskundė šiuos buvusių partnerių žingsnius, o pirmasis teismo sprendimas palankus kūrėjoms.

Laura Beinorienė, „LT identity“ interesams atstovaujanti advokatė, teigia, kad teismas priėmė nutartį pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones ir uždrausti „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ naudoti kokardų kopijas ir pripažino, kad yra pagrindo ginti autorines dizainerių teises.

„Dabar 30 d. yra duota pateikti atsiliepimams, o tada teismas datą posėdžiui ir nagrinės bylą iš esmės. Tai pirmoji mažytė pergalė“, – kalba p. Beinorienė.

Ąžuolas Zubkonis, „Swedbank“ Pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento direktorius, VŽ teigia, kol šiuo metu dar nėra priimtas sprendimas, kaip bus elgiamasi – skundžiamas sprendimas ar teikiamas atsiliepimas.

„Dar tariamės su teisininkais, kokį žingsnį pasirinkti“, – pažymi jis.

FOTOGALERIJA Kūrinių palyginimas. (7 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
15:43
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
08:13
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
05:45
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau