Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“

Publikuota: 2018-06-15
Kairėje „LT identity“, dešinėje – „TBWA \ Vilniaus“ (UAB „Videvita Vilnius“) darbai.
Kairėje „LT identity“, dešinėje – „TBWA \ Vilniaus“ (UAB „Videvita Vilnius“) darbai.

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“ komandos dizainerių Jolantos Rimkutės ir Ievos Ševiakovaitės sukurtą aksesuarą Dainų šventei – tautiniais motyvais stilizuotą kokardą ar jų detalių kopijas.

VŽ rašė, kad visa istorija, prasidėjo prieš 4 metus „LT Identity“ bendradarbiavimu su „Swedbank“ ir jų reklamos agentūra – dizainerės gavo užduotį sukurti šventinį aksesuarą.

„Tuokart kokardoms naudojome daugiau skirtingų spalvų, o papuošalą kartu su „Swedbank“, vieno didžiausių Dainų šventės rėmėjo, darbuotojais gaminome šventės renginiuose. Atėjo šie metai su šimtmečio Dainų švente priešakyje, vėl sulaukėme reklamos agentūros, dirbančios su „Swedbank“, žmonių vizito. Mūsų buvo paprašyta atnaujinti kokardas, labiau jas susiejant su šimtmečio tema“, – pasakojo p. Rimkutė.

Atlikdama šiemetinį užsakymą, „LT identity“ komanda, paliko tik trijų vėliavos spalvų derinius, atnaujino ir pasiūlė modernesnes formas, ne tik tradicine jau tapusią gėlę, surado sprendimą, kaip labai neišauginant kainos uždėti šimtmečio ženkliuką.

„Galop jų skubinami pagaminome 400 vienetų kokardų, nors nuo pradžių kalbėjome, kad mes darysime visą 20.000 vienetų užsakymą. Reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“ (UAB „Videvita Vilnius“) sumokėjo už tuos 400 vienetų ir turėdami dizaino išklotines, gamybos pavyzdžius, medžiagas, pradėjo mus spausti dėl kainos ir atsiskaitymo detalių. Neradome bendro sutarimo, tad keliai išsiskyrė, tačiau labai aiškiai pasakėme, kad kūrinio autorinių teisių neperleidžiame. Jie savo ruožtu paminėjo, kad susikurs naują papuošalo dizainą. Valio. Čia istorija galėjo ir baigtis, tačiau kai pamatėme, koks tas jų „naujasis“ dizainas, nusviro rankos“, – prieš kelias savaites VŽ kalbėjo p. Rimkutė.

Pirmoji pergalė

Dizainerės apskundė šiuos buvusių partnerių žingsnius, o pirmasis teismo sprendimas palankus kūrėjoms.

Laura Beinorienė, „LT identity“ interesams atstovaujanti advokatė, teigia, kad teismas priėmė nutartį pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones ir uždrausti „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ naudoti kokardų kopijas ir pripažino, kad yra pagrindo ginti autorines dizainerių teises.

„Dabar 30 d. yra duota pateikti atsiliepimams, o tada teismas datą posėdžiui ir nagrinės bylą iš esmės. Tai pirmoji mažytė pergalė“, – kalba p. Beinorienė.

Ąžuolas Zubkonis, „Swedbank“ Pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento direktorius, VŽ teigia, kol šiuo metu dar nėra priimtas sprendimas, kaip bus elgiamasi – skundžiamas sprendimas ar teikiamas atsiliepimas.

„Dar tariamės su teisininkais, kokį žingsnį pasirinkti“, – pažymi jis.

FOTOGALERIJA Kūrinių palyginimas. (7 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 1

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau