„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Publikuota: 2018-06-15
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje.  Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje. Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos, bet ir prekių ženklai, besirungiantys dėl 4 mlrd. sporto gerbėjų dėmesio.

2018 m. „FIFA“ pasaulio futbolo čempionatas, kuriame dalyvauja 32 šalių nacionalinės komandos, kurios sužais 64 rungtynes 11-oje skirtingų Rusijos miestų, yra didžiausias sporto renginys, truksiantis iki liepos 15 d. Kaip skaičiuoja „Euromonitor International“, čempionatą planuoja žiūrėti 68% apklaustųjų, kai palyginimui, apie žiemos olimpiadą taip teigė 42% respondentų.

Kaip ir ankstesniais čempionatais, daugiausia aistrų verda tarp „Adidas“ ir „Nike“ prekių ženklų. Šie sporto prekių ženklai kaskart stengiasi atsiriekti didesnę simpatijų dalį ir sportininkų, ir aistruolių širdyse.

Abi bendrovės investavo didžiules sumas į futbolą, rašo „Sportspromedia.com“. „Adidas“ tarp čempionatų rėmėjų rikiuojasi jau nuo 1970 m. ir šioje pozicijoje planuoja būti iki 2030 m. Tačiau vokiečių sporto prekės ženklas teigia, kad šiemet nesitiki ypatingo pardavimų šuolio, kaip ankstesniais čempionatais.

„Pasaulio futbolo čempionatas Rusijoje, tikėtina, turės menkesnį indėlį nei prieš ketverius metus vykęs Brazilijoje. Nepaisant to, labai laukiame šio renginio, mums tai puiki galimybė dar kartą pasauliui prabilti apie savo prekės ženklą“, – cituoja „Reuters“ Kasperą Rorstedą, „Adidas“ vykdantįjį direktorių.

Savo ruožtu „Nike“, kuri futbolo pasaulyje labiau matoma tapo nuo 1994 m. po čempionato vykusio JAV. Šiemet „Nike“ marškinėliais apsirengs 10-ties šalių komandos, o „Adidas“ – 12-a, tačiau „Nike“ bateliais avės 60% žaidėjų.

Kaip priduria „Euromonitor International“, „Adidas“ ir „Nike“ šiemet aprengs 22 komandas iš 32, kai 2014 m. šis skaičius tesiekė 19. Savo ruožtu „Puma“, palyginti su prieš ketverius metus vykusiu čempionatu, „prarado“ 4 komandas ir šiemet su šio prekės ženklo apranga į aikštelę išbėgs tik 4 komandų žaidėjai.

Skirtingos strategijos

Didžioji „Adidas“ ir „Nike“ prekės ženklų strategijos dalis skirta remti komandas ir žaidėjus, kurie gali tapti turnyro nugalėtojais, taip siekiant sėkmingai susieti savo vardą ir sulaukti daugiausiai dėmesio. Tačiau prekės ženklams, norint iš tikrųjų „laimėti“ Pasaulio čempionatą, derėtų kurti tikių rinkodaros veiksmų, kurie sukeltų daugiau šurmulio ir vartotojų įsitraukimo.

Nors šalių komandos rėmimai yra svarbi šių prekių ženklų kovos dalis, ne mažiau jos varžosi dėl didžiųjų futbolo žvaigždžių, ypač dėl portugalo Cristiano Ronaldo, kuris nešioja „Nike“ marškinėlius ar argentiniečio Lionelio Messi, dėvinčio „Adidas“.

Čia laimi „Nike“, kuri remia 15 iš 25-ių geriausių futbolo žaidėjų. Be p. Ronaldo, tai ir Kevin de Bruyne, Neymar, Luka Modric ir t.t.

Komunikuos kitaip

VŽ rašė, kad „Adidas“ šiemetiniam pasaulio futbolo čempionatui pasirinko kitokią rinkodaros strategiją – įtakingiausių prekės ženklo ambasadorių komunikaciją.

Kampanijos metu, kaip rašo „Digiday.com“, 56 įtakingiausi „Adidas“ ambasadoriai kurs turinį Niujorke, Londone, Šanchajuje, Tokijuje, Paryžiuje ir Los Andžele.

Prie šio projekto prisidės ne vien futbolo aistruoliai, bet ir kitų sričių žvaigždės – šio prekės ženklo ambasadoriai, tokie kaip muzikos prodiuseris Pharrellis Williamsas, tenisininkė Caroline Wozniacki ar modelis Karlie Kloss, kurie dalinsis „Adidas“ sukurtu turiniu savo socialinių tinklų kanaluose.

Antrajame „Pasaulio taurės“ kampanijos etape „Adidas“ akcentuos gerbėjų sukurtą turinį.

„Adidas“ atsisakė portalui išsamiau pakomentuoti savo komunikacijos ir rinkodaros strategiją. Bendrovės atstovas spaudai tepridūrė, kad jų komunikacija socialinėje erdvėje bus pritaikyta ir personalizuota, atsižvelgiant į vartotojų interesus ir nuostatas, skirtingų valstybių kultūrinius niuansus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 1

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
17:21
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
15:27
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 1

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
13:30
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau