„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Publikuota: 2018-06-15
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje.  Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje. Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos, bet ir prekių ženklai, besirungiantys dėl 4 mlrd. sporto gerbėjų dėmesio.

2018 m. „FIFA“ pasaulio futbolo čempionatas, kuriame dalyvauja 32 šalių nacionalinės komandos, kurios sužais 64 rungtynes 11-oje skirtingų Rusijos miestų, yra didžiausias sporto renginys, truksiantis iki liepos 15 d. Kaip skaičiuoja „Euromonitor International“, čempionatą planuoja žiūrėti 68% apklaustųjų, kai palyginimui, apie žiemos olimpiadą taip teigė 42% respondentų.

Kaip ir ankstesniais čempionatais, daugiausia aistrų verda tarp „Adidas“ ir „Nike“ prekių ženklų. Šie sporto prekių ženklai kaskart stengiasi atsiriekti didesnę simpatijų dalį ir sportininkų, ir aistruolių širdyse.

Abi bendrovės investavo didžiules sumas į futbolą, rašo „Sportspromedia.com“. „Adidas“ tarp čempionatų rėmėjų rikiuojasi jau nuo 1970 m. ir šioje pozicijoje planuoja būti iki 2030 m. Tačiau vokiečių sporto prekės ženklas teigia, kad šiemet nesitiki ypatingo pardavimų šuolio, kaip ankstesniais čempionatais.

„Pasaulio futbolo čempionatas Rusijoje, tikėtina, turės menkesnį indėlį nei prieš ketverius metus vykęs Brazilijoje. Nepaisant to, labai laukiame šio renginio, mums tai puiki galimybė dar kartą pasauliui prabilti apie savo prekės ženklą“, – cituoja „Reuters“ Kasperą Rorstedą, „Adidas“ vykdantįjį direktorių.

Savo ruožtu „Nike“, kuri futbolo pasaulyje labiau matoma tapo nuo 1994 m. po čempionato vykusio JAV. Šiemet „Nike“ marškinėliais apsirengs 10-ties šalių komandos, o „Adidas“ – 12-a, tačiau „Nike“ bateliais avės 60% žaidėjų.

Kaip priduria „Euromonitor International“, „Adidas“ ir „Nike“ šiemet aprengs 22 komandas iš 32, kai 2014 m. šis skaičius tesiekė 19. Savo ruožtu „Puma“, palyginti su prieš ketverius metus vykusiu čempionatu, „prarado“ 4 komandas ir šiemet su šio prekės ženklo apranga į aikštelę išbėgs tik 4 komandų žaidėjai.

Skirtingos strategijos

Didžioji „Adidas“ ir „Nike“ prekės ženklų strategijos dalis skirta remti komandas ir žaidėjus, kurie gali tapti turnyro nugalėtojais, taip siekiant sėkmingai susieti savo vardą ir sulaukti daugiausiai dėmesio. Tačiau prekės ženklams, norint iš tikrųjų „laimėti“ Pasaulio čempionatą, derėtų kurti tikių rinkodaros veiksmų, kurie sukeltų daugiau šurmulio ir vartotojų įsitraukimo.

Nors šalių komandos rėmimai yra svarbi šių prekių ženklų kovos dalis, ne mažiau jos varžosi dėl didžiųjų futbolo žvaigždžių, ypač dėl portugalo Cristiano Ronaldo, kuris nešioja „Nike“ marškinėlius ar argentiniečio Lionelio Messi, dėvinčio „Adidas“.

Čia laimi „Nike“, kuri remia 15 iš 25-ių geriausių futbolo žaidėjų. Be p. Ronaldo, tai ir Kevin de Bruyne, Neymar, Luka Modric ir t.t.

Komunikuos kitaip

VŽ rašė, kad „Adidas“ šiemetiniam pasaulio futbolo čempionatui pasirinko kitokią rinkodaros strategiją – įtakingiausių prekės ženklo ambasadorių komunikaciją.

Kampanijos metu, kaip rašo „Digiday.com“, 56 įtakingiausi „Adidas“ ambasadoriai kurs turinį Niujorke, Londone, Šanchajuje, Tokijuje, Paryžiuje ir Los Andžele.

Prie šio projekto prisidės ne vien futbolo aistruoliai, bet ir kitų sričių žvaigždės – šio prekės ženklo ambasadoriai, tokie kaip muzikos prodiuseris Pharrellis Williamsas, tenisininkė Caroline Wozniacki ar modelis Karlie Kloss, kurie dalinsis „Adidas“ sukurtu turiniu savo socialinių tinklų kanaluose.

Antrajame „Pasaulio taurės“ kampanijos etape „Adidas“ akcentuos gerbėjų sukurtą turinį.

„Adidas“ atsisakė portalui išsamiau pakomentuoti savo komunikacijos ir rinkodaros strategiją. Bendrovės atstovas spaudai tepridūrė, kad jų komunikacija socialinėje erdvėje bus pritaikyta ir personalizuota, atsižvelgiant į vartotojų interesus ir nuostatas, skirtingų valstybių kultūrinius niuansus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Douglas“ keičia logotipą

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 5

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 5

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 13

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 22

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau