„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Publikuota: 2018-06-15
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje.  Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje. Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos, bet ir prekių ženklai, besirungiantys dėl 4 mlrd. sporto gerbėjų dėmesio.

2018 m. „FIFA“ pasaulio futbolo čempionatas, kuriame dalyvauja 32 šalių nacionalinės komandos, kurios sužais 64 rungtynes 11-oje skirtingų Rusijos miestų, yra didžiausias sporto renginys, truksiantis iki liepos 15 d. Kaip skaičiuoja „Euromonitor International“, čempionatą planuoja žiūrėti 68% apklaustųjų, kai palyginimui, apie žiemos olimpiadą taip teigė 42% respondentų.

Kaip ir ankstesniais čempionatais, daugiausia aistrų verda tarp „Adidas“ ir „Nike“ prekių ženklų. Šie sporto prekių ženklai kaskart stengiasi atsiriekti didesnę simpatijų dalį ir sportininkų, ir aistruolių širdyse.

Abi bendrovės investavo didžiules sumas į futbolą, rašo „Sportspromedia.com“. „Adidas“ tarp čempionatų rėmėjų rikiuojasi jau nuo 1970 m. ir šioje pozicijoje planuoja būti iki 2030 m. Tačiau vokiečių sporto prekės ženklas teigia, kad šiemet nesitiki ypatingo pardavimų šuolio, kaip ankstesniais čempionatais.

„Pasaulio futbolo čempionatas Rusijoje, tikėtina, turės menkesnį indėlį nei prieš ketverius metus vykęs Brazilijoje. Nepaisant to, labai laukiame šio renginio, mums tai puiki galimybė dar kartą pasauliui prabilti apie savo prekės ženklą“, – cituoja „Reuters“ Kasperą Rorstedą, „Adidas“ vykdantįjį direktorių.

Savo ruožtu „Nike“, kuri futbolo pasaulyje labiau matoma tapo nuo 1994 m. po čempionato vykusio JAV. Šiemet „Nike“ marškinėliais apsirengs 10-ties šalių komandos, o „Adidas“ – 12-a, tačiau „Nike“ bateliais avės 60% žaidėjų.

Kaip priduria „Euromonitor International“, „Adidas“ ir „Nike“ šiemet aprengs 22 komandas iš 32, kai 2014 m. šis skaičius tesiekė 19. Savo ruožtu „Puma“, palyginti su prieš ketverius metus vykusiu čempionatu, „prarado“ 4 komandas ir šiemet su šio prekės ženklo apranga į aikštelę išbėgs tik 4 komandų žaidėjai.

Skirtingos strategijos

Didžioji „Adidas“ ir „Nike“ prekės ženklų strategijos dalis skirta remti komandas ir žaidėjus, kurie gali tapti turnyro nugalėtojais, taip siekiant sėkmingai susieti savo vardą ir sulaukti daugiausiai dėmesio. Tačiau prekės ženklams, norint iš tikrųjų „laimėti“ Pasaulio čempionatą, derėtų kurti tikių rinkodaros veiksmų, kurie sukeltų daugiau šurmulio ir vartotojų įsitraukimo.

Nors šalių komandos rėmimai yra svarbi šių prekių ženklų kovos dalis, ne mažiau jos varžosi dėl didžiųjų futbolo žvaigždžių, ypač dėl portugalo Cristiano Ronaldo, kuris nešioja „Nike“ marškinėlius ar argentiniečio Lionelio Messi, dėvinčio „Adidas“.

Čia laimi „Nike“, kuri remia 15 iš 25-ių geriausių futbolo žaidėjų. Be p. Ronaldo, tai ir Kevin de Bruyne, Neymar, Luka Modric ir t.t.

Komunikuos kitaip

VŽ rašė, kad „Adidas“ šiemetiniam pasaulio futbolo čempionatui pasirinko kitokią rinkodaros strategiją – įtakingiausių prekės ženklo ambasadorių komunikaciją.

Kampanijos metu, kaip rašo „Digiday.com“, 56 įtakingiausi „Adidas“ ambasadoriai kurs turinį Niujorke, Londone, Šanchajuje, Tokijuje, Paryžiuje ir Los Andžele.

Prie šio projekto prisidės ne vien futbolo aistruoliai, bet ir kitų sričių žvaigždės – šio prekės ženklo ambasadoriai, tokie kaip muzikos prodiuseris Pharrellis Williamsas, tenisininkė Caroline Wozniacki ar modelis Karlie Kloss, kurie dalinsis „Adidas“ sukurtu turiniu savo socialinių tinklų kanaluose.

Antrajame „Pasaulio taurės“ kampanijos etape „Adidas“ akcentuos gerbėjų sukurtą turinį.

„Adidas“ atsisakė portalui išsamiau pakomentuoti savo komunikacijos ir rinkodaros strategiją. Bendrovės atstovas spaudai tepridūrė, kad jų komunikacija socialinėje erdvėje bus pritaikyta ir personalizuota, atsižvelgiant į vartotojų interesus ir nuostatas, skirtingų valstybių kultūrinius niuansus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gitanas Nausėda pasirinko komunikacijos partnerius prezidento rinkimams

Sprendimą dalyvauti Prezidento rinkimuose priėmęs ekonomistas, socialinių mokslų daktaras Gitanas Nausėda...

Rinkodara
12:33
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 11

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11
„Beatos virtuvė“ praaugo turėtas ribas: komunikacijos ekspertų vertinimas Premium 8

Kosmetikos gaminiams su „Margarita Eco“ ir „Beatos virtuvės“ jungtiniu prekės ženklu pasiekus parduotuvių...

Rinkodara
2018.10.10
„Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų klaidinimą 1

Vieną didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų valdanti bendrovė „Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų...

Registrų centro duomenys – vėl prieinami žiniasklaidai 12

Vyriausybė trečiadienį priėmė nutarimus, kuriais remiantis nuo šiandien žiniasklaidai vėl neatlygintinai bus...

Rinkodara
2018.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau