„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Publikuota: 2018-06-15
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje.  Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.
Cristiano Ronaldo, futbolo čempionato treniruotėje. Vladimir Astapkovich („Sputnik“) nuotr.

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos, bet ir prekių ženklai, besirungiantys dėl 4 mlrd. sporto gerbėjų dėmesio.

2018 m. „FIFA“ pasaulio futbolo čempionatas, kuriame dalyvauja 32 šalių nacionalinės komandos, kurios sužais 64 rungtynes 11-oje skirtingų Rusijos miestų, yra didžiausias sporto renginys, truksiantis iki liepos 15 d. Kaip skaičiuoja „Euromonitor International“, čempionatą planuoja žiūrėti 68% apklaustųjų, kai palyginimui, apie žiemos olimpiadą taip teigė 42% respondentų.

Kaip ir ankstesniais čempionatais, daugiausia aistrų verda tarp „Adidas“ ir „Nike“ prekių ženklų. Šie sporto prekių ženklai kaskart stengiasi atsiriekti didesnę simpatijų dalį ir sportininkų, ir aistruolių širdyse.

Abi bendrovės investavo didžiules sumas į futbolą, rašo „Sportspromedia.com“. „Adidas“ tarp čempionatų rėmėjų rikiuojasi jau nuo 1970 m. ir šioje pozicijoje planuoja būti iki 2030 m. Tačiau vokiečių sporto prekės ženklas teigia, kad šiemet nesitiki ypatingo pardavimų šuolio, kaip ankstesniais čempionatais.

„Pasaulio futbolo čempionatas Rusijoje, tikėtina, turės menkesnį indėlį nei prieš ketverius metus vykęs Brazilijoje. Nepaisant to, labai laukiame šio renginio, mums tai puiki galimybė dar kartą pasauliui prabilti apie savo prekės ženklą“, – cituoja „Reuters“ Kasperą Rorstedą, „Adidas“ vykdantįjį direktorių.

Savo ruožtu „Nike“, kuri futbolo pasaulyje labiau matoma tapo nuo 1994 m. po čempionato vykusio JAV. Šiemet „Nike“ marškinėliais apsirengs 10-ties šalių komandos, o „Adidas“ – 12-a, tačiau „Nike“ bateliais avės 60% žaidėjų.

Kaip priduria „Euromonitor International“, „Adidas“ ir „Nike“ šiemet aprengs 22 komandas iš 32, kai 2014 m. šis skaičius tesiekė 19. Savo ruožtu „Puma“, palyginti su prieš ketverius metus vykusiu čempionatu, „prarado“ 4 komandas ir šiemet su šio prekės ženklo apranga į aikštelę išbėgs tik 4 komandų žaidėjai.

Skirtingos strategijos

Didžioji „Adidas“ ir „Nike“ prekės ženklų strategijos dalis skirta remti komandas ir žaidėjus, kurie gali tapti turnyro nugalėtojais, taip siekiant sėkmingai susieti savo vardą ir sulaukti daugiausiai dėmesio. Tačiau prekės ženklams, norint iš tikrųjų „laimėti“ Pasaulio čempionatą, derėtų kurti tikių rinkodaros veiksmų, kurie sukeltų daugiau šurmulio ir vartotojų įsitraukimo.

Nors šalių komandos rėmimai yra svarbi šių prekių ženklų kovos dalis, ne mažiau jos varžosi dėl didžiųjų futbolo žvaigždžių, ypač dėl portugalo Cristiano Ronaldo, kuris nešioja „Nike“ marškinėlius ar argentiniečio Lionelio Messi, dėvinčio „Adidas“.

Čia laimi „Nike“, kuri remia 15 iš 25-ių geriausių futbolo žaidėjų. Be p. Ronaldo, tai ir Kevin de Bruyne, Neymar, Luka Modric ir t.t.

Komunikuos kitaip

VŽ rašė, kad „Adidas“ šiemetiniam pasaulio futbolo čempionatui pasirinko kitokią rinkodaros strategiją – įtakingiausių prekės ženklo ambasadorių komunikaciją.

Kampanijos metu, kaip rašo „Digiday.com“, 56 įtakingiausi „Adidas“ ambasadoriai kurs turinį Niujorke, Londone, Šanchajuje, Tokijuje, Paryžiuje ir Los Andžele.

Prie šio projekto prisidės ne vien futbolo aistruoliai, bet ir kitų sričių žvaigždės – šio prekės ženklo ambasadoriai, tokie kaip muzikos prodiuseris Pharrellis Williamsas, tenisininkė Caroline Wozniacki ar modelis Karlie Kloss, kurie dalinsis „Adidas“ sukurtu turiniu savo socialinių tinklų kanaluose.

Antrajame „Pasaulio taurės“ kampanijos etape „Adidas“ akcentuos gerbėjų sukurtą turinį.

„Adidas“ atsisakė portalui išsamiau pakomentuoti savo komunikacijos ir rinkodaros strategiją. Bendrovės atstovas spaudai tepridūrė, kad jų komunikacija socialinėje erdvėje bus pritaikyta ir personalizuota, atsižvelgiant į vartotojų interesus ir nuostatas, skirtingų valstybių kultūrinius niuansus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
14:10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
11:12
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
10:19
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 1

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 5

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Teismo sprendimas: „Pigu“ reklama klaidino vartotojus 4

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė bendrovės „Pigu“ skundą ir patvirtino, kad Konkurencijos...

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė 2019 m. biudžeto projekte atsižvelgė į siūlymus dėl mokesčių 3

Vyriausybės Seimui grąžintame 2019 m. Valstybės biudžeto projekte Vyriausybė atsižvelgė į siūlymus mažinti...

Finansai
2018.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau