Raudonpadžių „Louboutino“ batelių gamintojas apgynė savo prekės ženklą

Publikuota: 2018-06-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino naudai – nusprendė tenkinti gamintojo skundą dėl teisių į raudono pado prekių ženklą.

Šios istorijos ištakos – 2012 m., kai p. Louboutinas pateikė ieškinį prieš Olandijos bendrovę „Van Haren“. Prancūzo dizainerio advokatai teigė, kad „Van Haren“, parduodama raudonpadžius aktorės „Halle Berry“ vardo batelius, pažeidė jo teises į prekės ženklą.

Savo ruožtu dizaineris p. Louboutinas kuria ir gamina raudonpadę avalynę nuo 1993 m.

2009 m. gruodį dizaineris pateikė paraišką įregistruoti Beniliukso prekių ženklą Beniliukso intelektinės nuosavybės tarnyboje ir buvo įregistruotas 2010 m. sausį. Registracijos paraiškoje ginčijamas prekių ženklas apibūdintas taip: „Prekių ženklas sudarytas iš raudonos spalvos (Pantone 18 1663TP), kuria padengtas bato padas“.

„Van Haren“ gynėsi nurodydamas, kad teisės į prekių ženklą negali būti saugomos, nes pats prekių ženklas negali būti registruojamas kaip prekių ženklas dėl to, kad žymi tik prekės formą.

Bylą nagrinėjęs teismas nurodė, kad šiuo atveju yra siekiama saugoti ne formą, o konkrečią bato pado spalvą, todėl prekių ženklas yra registruotinas ir teisės į jį gali būti ginamos. Tiesa, dar šią žiemą buvo pasirodę teisininkų svarstymų, kad p. Louboutinui gali ir nepavykti apginti savo prekės ženklą, tačiau vis tik galutinis sprendimas yra palankus mados dizaineriui.

Dar vienas išimtinis atvejis

Vilija Viešūnaitė, „Triniti“ advokatė, teigia, kad šiuo atveju nors pats teismo sprendimas savo turiniu yra gana specifinis ir techninio pobūdžio, jis iš esmės reiškia, kad teismas patvirtino, kad ir spalva gali būti registruota kaip prekių ženklas, jei ji įgija skiriamąjį požymį, t.y. vartotojas gali sieti tik spalvą su konkrečiu gamintoju.

nuotrauka::1left

„Šiuo atveju turime pasaulyje žymius batus, tačiau spalvų, kaip prekių ženklų, pavyzdžių yra ir daugiau: „3M“ yra registravusi geltonųjų lipnių lapelių spalvą, „Kraft Foods“ violetinę šokolado „Milka“ spalvą, „Victorinox“ – raudoną sudedamųjų peiliukų korpuso spalvą ir pan. Spalva yra vienas iš netradicinių prekių ženklų, kartu su garsu, holograma ar net kvapu, kurį nėra lengva registruoti, nes dažnu atveju reikia įrodinėti aplinkybę, kad vartotojas sieja konkrečia spalvą su konkrečiu gamintoju ir jo preke. Tačiau jei toks prekių ženklas yra registruojamas, jis tampa puikia rinkodaros priemone“, – kalba p. Viešūnaitė.

FOTOGALERIJA Christiano Louboutino gaminiai (18 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp finalininkų Kanuose – „Tele2“ projektas ir knyga be pavadinimo

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai. Du...

Rinkodara
14:56
LNK pelnas išaugo daugiau nei trečdaliu

UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (LNK), vienijančio LNK, BTV, TV1, „Info TV“ ir „Liuks!“, pardavimo...

Rinkodara
12:39
„All Media Lithuania“ augino ir pelną, ir pajamas

UAB „All Media Lithuania“, kuriai priklauso TV3 kanalų grupė, pernai uždirbo beveik 4,5 mln. Eur grynojo...

Rinkodara
11:30
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
06:00
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau