Raudonpadžių „Louboutino“ batelių gamintojas apgynė savo prekės ženklą

Publikuota: 2018-06-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino naudai – nusprendė tenkinti gamintojo skundą dėl teisių į raudono pado prekių ženklą.

Šios istorijos ištakos – 2012 m., kai p. Louboutinas pateikė ieškinį prieš Olandijos bendrovę „Van Haren“. Prancūzo dizainerio advokatai teigė, kad „Van Haren“, parduodama raudonpadžius aktorės „Halle Berry“ vardo batelius, pažeidė jo teises į prekės ženklą.

Savo ruožtu dizaineris p. Louboutinas kuria ir gamina raudonpadę avalynę nuo 1993 m.

2009 m. gruodį dizaineris pateikė paraišką įregistruoti Beniliukso prekių ženklą Beniliukso intelektinės nuosavybės tarnyboje ir buvo įregistruotas 2010 m. sausį. Registracijos paraiškoje ginčijamas prekių ženklas apibūdintas taip: „Prekių ženklas sudarytas iš raudonos spalvos (Pantone 18 1663TP), kuria padengtas bato padas“.

„Van Haren“ gynėsi nurodydamas, kad teisės į prekių ženklą negali būti saugomos, nes pats prekių ženklas negali būti registruojamas kaip prekių ženklas dėl to, kad žymi tik prekės formą.

Bylą nagrinėjęs teismas nurodė, kad šiuo atveju yra siekiama saugoti ne formą, o konkrečią bato pado spalvą, todėl prekių ženklas yra registruotinas ir teisės į jį gali būti ginamos. Tiesa, dar šią žiemą buvo pasirodę teisininkų svarstymų, kad p. Louboutinui gali ir nepavykti apginti savo prekės ženklą, tačiau vis tik galutinis sprendimas yra palankus mados dizaineriui.

Dar vienas išimtinis atvejis

Vilija Viešūnaitė, „Triniti“ advokatė, teigia, kad šiuo atveju nors pats teismo sprendimas savo turiniu yra gana specifinis ir techninio pobūdžio, jis iš esmės reiškia, kad teismas patvirtino, kad ir spalva gali būti registruota kaip prekių ženklas, jei ji įgija skiriamąjį požymį, t.y. vartotojas gali sieti tik spalvą su konkrečiu gamintoju.

nuotrauka::1left

„Šiuo atveju turime pasaulyje žymius batus, tačiau spalvų, kaip prekių ženklų, pavyzdžių yra ir daugiau: „3M“ yra registravusi geltonųjų lipnių lapelių spalvą, „Kraft Foods“ violetinę šokolado „Milka“ spalvą, „Victorinox“ – raudoną sudedamųjų peiliukų korpuso spalvą ir pan. Spalva yra vienas iš netradicinių prekių ženklų, kartu su garsu, holograma ar net kvapu, kurį nėra lengva registruoti, nes dažnu atveju reikia įrodinėti aplinkybę, kad vartotojas sieja konkrečia spalvą su konkrečiu gamintoju ir jo preke. Tačiau jei toks prekių ženklas yra registruojamas, jis tampa puikia rinkodaros priemone“, – kalba p. Viešūnaitė.

FOTOGALERIJA Christiano Louboutino gaminiai (18 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Fabula ir partneriai“ skaičiuoja mažesnę apyvartą ir pelną

UAB „Fabula ir partneriai“ („Fabula Hill + Knowlton Strategies“) per 2018 m. skaičiuoja 21% mažesnius...

Rinkodara
10:08
„Idea prima“ augino ir pajamas, ir pelną 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ tiesioginės veiklos pajamos 2018 m. išaugo 52%, o...

Rinkodara
09:27
Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau