Raudonpadžių „Louboutino“ batelių gamintojas apgynė savo prekės ženklą

Publikuota: 2018-06-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino naudai – nusprendė tenkinti gamintojo skundą dėl teisių į raudono pado prekių ženklą.

Šios istorijos ištakos – 2012 m., kai p. Louboutinas pateikė ieškinį prieš Olandijos bendrovę „Van Haren“. Prancūzo dizainerio advokatai teigė, kad „Van Haren“, parduodama raudonpadžius aktorės „Halle Berry“ vardo batelius, pažeidė jo teises į prekės ženklą.

Savo ruožtu dizaineris p. Louboutinas kuria ir gamina raudonpadę avalynę nuo 1993 m.

2009 m. gruodį dizaineris pateikė paraišką įregistruoti Beniliukso prekių ženklą Beniliukso intelektinės nuosavybės tarnyboje ir buvo įregistruotas 2010 m. sausį. Registracijos paraiškoje ginčijamas prekių ženklas apibūdintas taip: „Prekių ženklas sudarytas iš raudonos spalvos (Pantone 18 1663TP), kuria padengtas bato padas“.

„Van Haren“ gynėsi nurodydamas, kad teisės į prekių ženklą negali būti saugomos, nes pats prekių ženklas negali būti registruojamas kaip prekių ženklas dėl to, kad žymi tik prekės formą.

Bylą nagrinėjęs teismas nurodė, kad šiuo atveju yra siekiama saugoti ne formą, o konkrečią bato pado spalvą, todėl prekių ženklas yra registruotinas ir teisės į jį gali būti ginamos. Tiesa, dar šią žiemą buvo pasirodę teisininkų svarstymų, kad p. Louboutinui gali ir nepavykti apginti savo prekės ženklą, tačiau vis tik galutinis sprendimas yra palankus mados dizaineriui.

Dar vienas išimtinis atvejis

Vilija Viešūnaitė, „Triniti“ advokatė, teigia, kad šiuo atveju nors pats teismo sprendimas savo turiniu yra gana specifinis ir techninio pobūdžio, jis iš esmės reiškia, kad teismas patvirtino, kad ir spalva gali būti registruota kaip prekių ženklas, jei ji įgija skiriamąjį požymį, t.y. vartotojas gali sieti tik spalvą su konkrečiu gamintoju.

nuotrauka::1left

„Šiuo atveju turime pasaulyje žymius batus, tačiau spalvų, kaip prekių ženklų, pavyzdžių yra ir daugiau: „3M“ yra registravusi geltonųjų lipnių lapelių spalvą, „Kraft Foods“ violetinę šokolado „Milka“ spalvą, „Victorinox“ – raudoną sudedamųjų peiliukų korpuso spalvą ir pan. Spalva yra vienas iš netradicinių prekių ženklų, kartu su garsu, holograma ar net kvapu, kurį nėra lengva registruoti, nes dažnu atveju reikia įrodinėti aplinkybę, kad vartotojas sieja konkrečia spalvą su konkrečiu gamintoju ir jo preke. Tačiau jei toks prekių ženklas yra registruojamas, jis tampa puikia rinkodaros priemone“, – kalba p. Viešūnaitė.

FOTOGALERIJA Christiano Louboutino gaminiai (18 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ ginčą dėl reklamos sprendžia teisme

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ skundžia „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės...

Rinkodara
2018.08.20
„Eesti Meedia“ įgyvendino Konkurencijos tarybos įpareigojimus 3

Konkurencijos taryba teigia, kad Estijos bendrovė „Eesti Meedia“, kuriai buvo atsisakyta suteikti leidimą...

Rinkodara
2018.08.20
Grožio prekių rinka: augimas lėtėja, braunasi konkurentai Premium 2

Ramų santūriai augančių kosmetikos ir parfumerijos prekių tinklų gyvenimą jaukia konkurenciją jiems...

Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė...

Rinkodara
2018.08.19
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 2

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 8

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 24

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau