Kas tai? Prekės ženklas

„Circle K“: nuo amerikietiškos svajonės iki pasaulinio tinklo

Publikuota: 2018-06-06
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

Prieš metus Lietuvoje puikiai pažinotą prekių ženklą „Statoil“ pakeitė naujas – „Circle K“. Kai 2012 m. Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard“ įsigijo Norvegijos kompaniją „Statoil Fuel & Retail“, buvo numatytas „Statoil“ pavadinimo keitimas. Prekių ženklo keitimo procesas įvyko sklandžiai. Ir nors šiandien „Circle K“ ženklą atpažįsta visame pasaulyje, daug kam jo tikroji istorija Lietuvoje – vis dar paslaptis.

Prekės ženklo „Circle K“ istorija prasidėjo praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose, kai tūkstančiai jaunuolių baigė karo tarnybą ir grįžo į kasdienybę kurti savo naujo gyvenimo. Žmonių namuose atsirado iki šiol nematyti dalykai – ryškiaspalviai šaldytuvai, skalbimo mašinos ir indaplovės, išpopuliarėjo kasdienybę palengvinę maisto pusgaminiai.

Teksaso valstijoje, El Paso mieste, verslininkas Fred Hervey įžvelgė naujo verslo nišą ir nusipirko tris „Kay‘s“ maisto parduotuves iš tuometinio jų savininko Kay Misenheimes. Jose verslininkas siekė sujungti greitėjantį gyvenimo tempą, spartų aptarnavimą ir restorano valdymo patirtį. Tuomet toks konceptas buvo šis tas naujo. Savo verslą F. Hervey pavadino „Kay’s Drive-In Food Service“.

Įžvelgė naują verslo modelį

Naujas verslo modelis pasiteisino, taigi verslininkas plėtė parduotuvių tinklą į kaimynines – Naujosios Meksikos ir Arizonos – valstijas. Būtent Arizona nuo 1957 m. tapo pagrindine tinklo buveine. Tada tokio tipo parduotuvių pasaulyje buvo vos 500, o F. Hervey iš jų priklausė 25-ios.

nuotrauka::3 left

Verslas klestėjo, atėjo laikas naujam identitetui, kuris atspindėtų įmonės filosofiją: „Kay’s Drive-In Food Service“ tapo „Circle K“, logotipe raidę K apjuosė apskritimas. K raidė – duoklė pirmųjų parduotuvių savininkui, minėtajam Kay Misenheimer.

1975 m. JAV jau veikė 1.000 „Circle K“ parduotuvių, o 1979 m. įmonė įžengė į užsienio rinkas – pagal licenciją buvo įsteigtos pirmosios parduotuvės Japonijoje. 2003 m. „Circle K“ tapo Kanados kapitalo grupės „Couche-Tard“ dalimi, o 2012 m. „Couche-Tard“ nusipirko Norvegijos kompanijos „Statoil“ mažmeninės prekybos verslą Europoje.

„Spartus gyvenimo tempas, greitas aptarnavimas ir restorano patirtis šiuo metu yra ne mažiau aktualūs negu tada, kai to svarbą įžvelgė Fred Hervey. Ne veltui mūsų šūkis yra „Let’s make it easy so folks can take it easy“, nes tai yra svarbu visiems mūsų klientams – skubantiems ir mažai laiko turintiems žmonėms, kurie nenori aukoti kokybės ir gero aptarnavimo“, – teigia Skirmantas Mačiukas, „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius.

„Statoil“ evoliucija į „Circle K“

Paklaustas, kodėl Lietuvoje negalėjo likti ypač stiprus prekių ženklas „Statoil“, S. Mačiukas sako, kad pasikeitus verslo savininkams tapo aišku, jog pokyčiai bus neišvengiami. Be to, jo teigimu, negalima pasilikti to, kas įmonei nepriklauso.

„Negalėjome degalinėse palikti „Statoil“ pavadinimo, kadangi tai yra Norvegijos įmonės „Statoil ASA“ nuosavybė ir jos tapatybės dalis. Pagal sutartį „Statoil“ pavadinimą galėjome naudoti iki 2021 m., tačiau nenorėjome taip ilgai delsti ir laukti paskutinės minutės“, – atskleidžia generalinis direktorius.

nuotrauka::1 right

Jo teigimu, rinka keičiasi, klientų lūkesčiai auga, taigi vietoje to, kad laikytųsi įsikibusi praeities, bendrovė pasiryžo žengti į priekį ir pasiimti geriausią akcininkų bei viso milžiniško pasaulinio „Circle K“ tinklo turimą „know-how“.

Kokybės standartai – pasauliniai

S. Mačiukas pasakoja, kad „Circle K“ į Lietuvą atnešė vakarietiškus aptarnavimo kokybės standartus: darbuotojai čia visuomet mandagūs, besišypsantys, su klientais bendraujantys kaip su gerais pažįstamais, asortimentas labai įvairus, savitarnos zona itin plati, o švarai ir tvarkai užtikrinti skiriamas didžiulis dėmesys. Be to, buvęs „Statoil“ pirmasis Lietuvai pasiūlė automatinę automobilių plovyklą ir ekologiškus degalus.

Anot „Circle K Lietuva“ generalinio direktoriaus, tinklo stiprybė ta, kad skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

„Nėra taip, kad sakome viena, o darome kita. Priklausome didelei užsienio vertybinių popierių biržoje kotiruojamai bendrovei, kuri prisiima rimtus sąžiningumo, atvirumo įsipareigojimus, tarptautinių audito kompanijų priežiūrą. Po Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, tais laukinio kapitalizmo laikais, patikimas ir prognozuojamas verslo partneris buvo didelė vertybė ir šis klausimas savo aktualumo neprarado iki šiol,“ – teigia S. Mačiukas.

Anot jo, visa tai atsispindi kasdienėje įmonės veikloje. Jam dažnai tenka išgirsti, kad „Circle K“ degalinėse atmosfera ir nuotaika – itin maloni. Tai susiformavo iš glaudžios verslo valdymo bei pagarbos darbuotojams sinergijos.

„Suvaidinti to neįmanoma, nes pastabus klientas vaidybą, netikrumą ar prastą kokybę pajustų iškart ir nebegrįžtų“, – tvirtina jis.

Ateičiai numatytos naujovės

Kalbėdamas apie ateitį, bendrovės generalinis direktorius šypsosi ir tvirtina, kad „Circle K“ ir toliau bus ta vieta, kur galima greitai nusipirkti geros kavos, užkandžių, būtiniausių automobilio priežiūros prekių, pasipildyti degalų. Jis pripažįsta, kad degalinė yra atvira naujovėms ir rūpinasi aplinka, tad jau netrukus dalyje „Circle K“ degalinių bus galima įsigyti ne tik įprastų degalų, bet ir įkrauti elektromobilį.

Be to, siekiant patogumo, bus statomos didesnio formato degalinės, jose ne tik bus daugiau erdvės, bet ir užtikrinamas dar greitesnis aptarnavimas. Šiam tikslui pasiekti planuojama įdiegti ir daugiau naujovių, pvz., diegsime mobilaus mokėjimo sprendimus, išankstinio užsakymo ir apmokėjimo sistemą.

Kaip svarbiausią aspektą, į kurį „Circle K“ ir toliau žada stipriai investuoti, S. Mačiukas nurodo darbuotojus: „Darbuotojai yra viena iš pagrindinių verslo sėkmės dalių ir didžiausias mūsų turtas. Būtent jie kiekvieną minutę dirba tam, kad iš degalinės klientai išeitų su šypsena“.

nuotrauka::2

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rinkodaros sektoriaus metai: pokyčiai, žvaigždės ir skandalai

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriui 2018 metai nebuvo lengvi: įsigaliojo alkoholio reklamos draudimas,...

Rinkodara
08:41
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01
Kaune – ginčas tarp savivaldybės ir stotelių stogines įrengusios bendrovės 5

Viešojo transporto stotelių stogines Kaune įrengusi bendrovė „Reklamos arka“ ir Kauno savivaldybė teisme...

Rinkodara
2018.12.30
Ryškiausios šių metų reklamos kampanijos

Bene ryškiausia šių metų reklama Lietuvoje – šalyje pasipiktinimo ir prieštaringų vertinimų, pasaulyje –...

Rinkodara
2018.12.29
Vyriausybės planuota 1,5 mln. Eur informacinė kampanija aplenkė interneto portalus 2

Vyriausybės kanceliarija metų pabaigoje atliko didžiausios vertės pirkimą – pusantro mėnesio trukmės...

Rinkodara
2018.12.28
Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos...

Rinkodara
2018.12.27
Geri darbai kalba garsiai: nuo vienkartinės paramos iki verslo filosofijos 1

Vis daugiau ir daugiau verslų vietoj tradicinių kalėdinių dovanų verslo partneriams ir klientams renkasi...

Rinkodara
2018.12.24
Reklamos kryptis – ar išdrįs verslai kalbėti nepatogiomis temomis  3

Pastaruosius kelerius metus mažais žingsneliais augusi šalies reklamos rinka kitąmet į viršų turėtų šauti su...

Verslo klasė
2018.12.24
Kaip lietuviai pratinosi prie reklamos (II): prieš 100 metų

Kaina turi būti sąžiningai maža, o geriausiai reklamose meluoja specialūs literatai, manyta tarpukario...

Verslo klasė
2018.12.23
Šventėms vis daugiau prekių ženklų keičia rūbą

Ne vienas maisto ir gėrimų gamintojas kalėdiniam periodui pristato šventines pakuotes ar specialiai tam...

Rinkodara
2018.12.23
Verslas laukia W ir Q įteisinimo, politikai neskuba 4

Seimo nariai nelinkę paskubėti įteisinti lietuviškoms bendrovėms galimybės savo pavadinimuose naudoti ir...

Verslo aplinka
2018.12.22
Mažo biudžeto mažos dovanos – ir reklamai 1

Jau beveik Kalėdos, bet smulkieji dar turi laiko sugalvoti kūrybiškų dovanų klientams ir partneriams. Mažos...

Rinkodara
2018.12.22
„Maximos“ žiniasklaidos planavimo partneriai nesikeičia 1

„Vilniaus prekybos“ įmonių grupė užbaigė žiniasklaidos planavimo agentūros atrankos konkursą – jį laimėjo...

Rinkodara
2018.12.20
Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui.

Rinkodara
2018.12.20
Nepamirštamas vartotojų patirtis kuriančioms reklamos kampanijoms – užtikrinta sėkmė Rėmėjo turinys

Geros emocijos lemia marketingo kampanijų sėkmę. Taip sako ne tik verslą atstovaujantys marketingo...

Rinkodara
2018.12.20
Šiaurinė Kalėdų žvaigždė su „Luminor“

Tarp naujausių savaitės reklamų: šiaurinės žvaigždės paieškos su „Luminor“ (reklamos agentūra „Milk“).

Rinkodara
2018.12.18
Prekybininkų dovanos neturi kainuoti papildomai 1

Pirk vieną, o antrą gausi nemokamai, – tokių ir panašių pasiūlymų prekybininkai pirkėjams pateikia ne tik...

Rinkodara
2018.12.18
„Telia Lietuva“ paskyrė naują komunikacijos vadovę 5

AB „Telia Lietuva“ vėl keičia valdymo struktūrą ir atskiria pernai sujungtas rinkodaros ir komunikacijos...

Vadyba
2018.12.18
D. Žemaitytė vadovaus ir žurnalui, ir leidyklai 7

Prie žurnalo „Aš Ikona“ vairo – buvusi ilgametė žurnalo „Žmonės“ vyriausioji redaktorė Daina Žemaitytė.

Rinkodara
2018.12.18
Draudimų baubas ir konkurencija išaugino vaistinių kategorijos reklamą Premium

Per 10 šių metų mėnesių vaistinės aplenkė telekomunikacijų segmentą ir pagal investicijas į reklamą...

Rinkodara
2018.12.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau