Kas tai? Prekės ženklas

„Circle K“: nuo amerikietiškos svajonės iki pasaulinio tinklo

Publikuota: 2018-06-06
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

Prieš metus Lietuvoje puikiai pažinotą prekių ženklą „Statoil“ pakeitė naujas – „Circle K“. Kai 2012 m. Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard“ įsigijo Norvegijos kompaniją „Statoil Fuel & Retail“, buvo numatytas „Statoil“ pavadinimo keitimas. Prekių ženklo keitimo procesas įvyko sklandžiai. Ir nors šiandien „Circle K“ ženklą atpažįsta visame pasaulyje, daug kam jo tikroji istorija Lietuvoje – vis dar paslaptis.

Prekės ženklo „Circle K“ istorija prasidėjo praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose, kai tūkstančiai jaunuolių baigė karo tarnybą ir grįžo į kasdienybę kurti savo naujo gyvenimo. Žmonių namuose atsirado iki šiol nematyti dalykai – ryškiaspalviai šaldytuvai, skalbimo mašinos ir indaplovės, išpopuliarėjo kasdienybę palengvinę maisto pusgaminiai.

Teksaso valstijoje, El Paso mieste, verslininkas Fred Hervey įžvelgė naujo verslo nišą ir nusipirko tris „Kay‘s“ maisto parduotuves iš tuometinio jų savininko Kay Misenheimes. Jose verslininkas siekė sujungti greitėjantį gyvenimo tempą, spartų aptarnavimą ir restorano valdymo patirtį. Tuomet toks konceptas buvo šis tas naujo. Savo verslą F. Hervey pavadino „Kay’s Drive-In Food Service“.

Įžvelgė naują verslo modelį

Naujas verslo modelis pasiteisino, taigi verslininkas plėtė parduotuvių tinklą į kaimynines – Naujosios Meksikos ir Arizonos – valstijas. Būtent Arizona nuo 1957 m. tapo pagrindine tinklo buveine. Tada tokio tipo parduotuvių pasaulyje buvo vos 500, o F. Hervey iš jų priklausė 25-ios.

nuotrauka::3 left

Verslas klestėjo, atėjo laikas naujam identitetui, kuris atspindėtų įmonės filosofiją: „Kay’s Drive-In Food Service“ tapo „Circle K“, logotipe raidę K apjuosė apskritimas. K raidė – duoklė pirmųjų parduotuvių savininkui, minėtajam Kay Misenheimer.

1975 m. JAV jau veikė 1.000 „Circle K“ parduotuvių, o 1979 m. įmonė įžengė į užsienio rinkas – pagal licenciją buvo įsteigtos pirmosios parduotuvės Japonijoje. 2003 m. „Circle K“ tapo Kanados kapitalo grupės „Couche-Tard“ dalimi, o 2012 m. „Couche-Tard“ nusipirko Norvegijos kompanijos „Statoil“ mažmeninės prekybos verslą Europoje.

„Spartus gyvenimo tempas, greitas aptarnavimas ir restorano patirtis šiuo metu yra ne mažiau aktualūs negu tada, kai to svarbą įžvelgė Fred Hervey. Ne veltui mūsų šūkis yra „Let’s make it easy so folks can take it easy“, nes tai yra svarbu visiems mūsų klientams – skubantiems ir mažai laiko turintiems žmonėms, kurie nenori aukoti kokybės ir gero aptarnavimo“, – teigia Skirmantas Mačiukas, „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius.

„Statoil“ evoliucija į „Circle K“

Paklaustas, kodėl Lietuvoje negalėjo likti ypač stiprus prekių ženklas „Statoil“, S. Mačiukas sako, kad pasikeitus verslo savininkams tapo aišku, jog pokyčiai bus neišvengiami. Be to, jo teigimu, negalima pasilikti to, kas įmonei nepriklauso.

„Negalėjome degalinėse palikti „Statoil“ pavadinimo, kadangi tai yra Norvegijos įmonės „Statoil ASA“ nuosavybė ir jos tapatybės dalis. Pagal sutartį „Statoil“ pavadinimą galėjome naudoti iki 2021 m., tačiau nenorėjome taip ilgai delsti ir laukti paskutinės minutės“, – atskleidžia generalinis direktorius.

nuotrauka::1 right

Jo teigimu, rinka keičiasi, klientų lūkesčiai auga, taigi vietoje to, kad laikytųsi įsikibusi praeities, bendrovė pasiryžo žengti į priekį ir pasiimti geriausią akcininkų bei viso milžiniško pasaulinio „Circle K“ tinklo turimą „know-how“.

Kokybės standartai – pasauliniai

S. Mačiukas pasakoja, kad „Circle K“ į Lietuvą atnešė vakarietiškus aptarnavimo kokybės standartus: darbuotojai čia visuomet mandagūs, besišypsantys, su klientais bendraujantys kaip su gerais pažįstamais, asortimentas labai įvairus, savitarnos zona itin plati, o švarai ir tvarkai užtikrinti skiriamas didžiulis dėmesys. Be to, buvęs „Statoil“ pirmasis Lietuvai pasiūlė automatinę automobilių plovyklą ir ekologiškus degalus.

Anot „Circle K Lietuva“ generalinio direktoriaus, tinklo stiprybė ta, kad skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

„Nėra taip, kad sakome viena, o darome kita. Priklausome didelei užsienio vertybinių popierių biržoje kotiruojamai bendrovei, kuri prisiima rimtus sąžiningumo, atvirumo įsipareigojimus, tarptautinių audito kompanijų priežiūrą. Po Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, tais laukinio kapitalizmo laikais, patikimas ir prognozuojamas verslo partneris buvo didelė vertybė ir šis klausimas savo aktualumo neprarado iki šiol,“ – teigia S. Mačiukas.

Anot jo, visa tai atsispindi kasdienėje įmonės veikloje. Jam dažnai tenka išgirsti, kad „Circle K“ degalinėse atmosfera ir nuotaika – itin maloni. Tai susiformavo iš glaudžios verslo valdymo bei pagarbos darbuotojams sinergijos.

„Suvaidinti to neįmanoma, nes pastabus klientas vaidybą, netikrumą ar prastą kokybę pajustų iškart ir nebegrįžtų“, – tvirtina jis.

Ateičiai numatytos naujovės

Kalbėdamas apie ateitį, bendrovės generalinis direktorius šypsosi ir tvirtina, kad „Circle K“ ir toliau bus ta vieta, kur galima greitai nusipirkti geros kavos, užkandžių, būtiniausių automobilio priežiūros prekių, pasipildyti degalų. Jis pripažįsta, kad degalinė yra atvira naujovėms ir rūpinasi aplinka, tad jau netrukus dalyje „Circle K“ degalinių bus galima įsigyti ne tik įprastų degalų, bet ir įkrauti elektromobilį.

Be to, siekiant patogumo, bus statomos didesnio formato degalinės, jose ne tik bus daugiau erdvės, bet ir užtikrinamas dar greitesnis aptarnavimas. Šiam tikslui pasiekti planuojama įdiegti ir daugiau naujovių, pvz., diegsime mobilaus mokėjimo sprendimus, išankstinio užsakymo ir apmokėjimo sistemą.

Kaip svarbiausią aspektą, į kurį „Circle K“ ir toliau žada stipriai investuoti, S. Mačiukas nurodo darbuotojus: „Darbuotojai yra viena iš pagrindinių verslo sėkmės dalių ir didžiausias mūsų turtas. Būtent jie kiekvieną minutę dirba tam, kad iš degalinės klientai išeitų su šypsena“.

nuotrauka::2

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Beatos virtuvė“ bendradarbiaus su „Margarita“

Tinklaraštininkė, žurnalistė, kulinarinių knygų autorė Beata Nicholson kartu su lietuviškos kosmetikos prekės...

Rinkodara
12:08
Registrų centre – nauja komunikacijos komanda

VĮ Registrų centras paskyrė naują komunikacijos vadovą ir atstovą spaudai.

Vadyba
11:56
BTA pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA skelbtą komunikacijos paslaugų konkursą laimėjo agentūra „Idea prima“.

Rinkodara
11:16
Prekių ženklų komunikacija „Facebook“ – penktadienio sindromas 2

Prekių ženklų komunikacija socialiniuose tinkluose tik auga, tačiau verslai vis dar nepakankamai analizuoja...

Rinkodara
2018.09.30
Esminė rinkodaros taisyklė tinka ne visiems ūkininkams 1

Kuo smulkesnis ūkis, tuo jo savininkui labiau apsimoka produkciją parduoti pačiam. Tačiau sprendimas imtis...

Agroverslas
2018.09.30
Reklaminės kampanijos „veidais“ tapo socialinių būstų gyventojai

Didžiųjų Lietuvos miestų lauko reklamos stenduose šią savaitę pasirodė plakatai, kviečiantys nerūšiuoti...

Rinkodara
2018.09.29
G. Simonavičius palieka Lietuvos banką 5

Lietuvos banko Komunikacijos departamento direktorius Giedrius Simonavičius traukiasi iš pareigų. Naujos...

Vadyba
2018.09.28
Panevėžio arena pratęsė sutartį su „Kalnapilio-Tauro grupe“

Dešimtmetį trukęs Panevėžio arenos ir „Kalnapilio-Tauro grupės“ bendradarbiavimas pratęstas 5 metams: arena...

Rinkodara
2018.09.28
Ronaldo: kodėl „Juventus“ rizikavo 100 mln. Eur dėl būsimos sėkmės Premium

Žaisti liko 15 minučių. Kamuolys skrieja per baudos aikštelę, o Cristiano Ronaldo – tikriausiai geriausias...

Laisvalaikis
2018.09.26
Kūrėjai stoja į kovą su nelegalaus turinio vartotojais internete 9

„7 Dievo įsakymas: nevok. Žiūrėk, klausyk, skaityk legaliai“ – tokiu raginimu pasitinka lauko reklamos...

Rinkodara
2018.09.26
LRT vadovė: „valstiečių“ siūlymai gali pažeisti nepriklausomumą

LRT finansus tirianti Seimo laikinoji komisija projekte siūlo keisti nacionalinio transliuotojo valdymo...

Rinkodara
2018.09.26
Vadovų komunikacija: D. Dundulis pasisakymais nurungė K. Meidę Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausi kalbėtojai buvo mažmeninės prekybos įmonių...

Rinkodara
2018.09.26
Popiežiaus vizito transliacijos LRT mušė rekordus 1

Popiežiaus Pranciškaus apsilankymo Lietuvoje renginius ir specialias vizitui nušviesti skirtas laidas...

Rinkodara
2018.09.25
Naujas „Viasat“ vardas – „TVPlay Home“

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ šiandien pristato naują pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.09.24
Geriausi pakuotės dizaino darbai vėl rungsis NAPA konkurse

Prasideda darbų priėmimas į ketvirtą kartą organizuojamus Nacionalinius pakuotės dizaino apdovanojimus NAPA.

Rinkodara
2018.09.24
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 4

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau