Kas tai? Prekės ženklas

„Circle K“: nuo amerikietiškos svajonės iki pasaulinio tinklo

Publikuota: 2018-06-06
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

Prieš metus Lietuvoje puikiai pažinotą prekių ženklą „Statoil“ pakeitė naujas – „Circle K“. Kai 2012 m. Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard“ įsigijo Norvegijos kompaniją „Statoil Fuel & Retail“, buvo numatytas „Statoil“ pavadinimo keitimas. Prekių ženklo keitimo procesas įvyko sklandžiai. Ir nors šiandien „Circle K“ ženklą atpažįsta visame pasaulyje, daug kam jo tikroji istorija Lietuvoje – vis dar paslaptis.

Prekės ženklo „Circle K“ istorija prasidėjo praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose, kai tūkstančiai jaunuolių baigė karo tarnybą ir grįžo į kasdienybę kurti savo naujo gyvenimo. Žmonių namuose atsirado iki šiol nematyti dalykai – ryškiaspalviai šaldytuvai, skalbimo mašinos ir indaplovės, išpopuliarėjo kasdienybę palengvinę maisto pusgaminiai.

Teksaso valstijoje, El Paso mieste, verslininkas Fred Hervey įžvelgė naujo verslo nišą ir nusipirko tris „Kay‘s“ maisto parduotuves iš tuometinio jų savininko Kay Misenheimes. Jose verslininkas siekė sujungti greitėjantį gyvenimo tempą, spartų aptarnavimą ir restorano valdymo patirtį. Tuomet toks konceptas buvo šis tas naujo. Savo verslą F. Hervey pavadino „Kay’s Drive-In Food Service“.

Įžvelgė naują verslo modelį

Naujas verslo modelis pasiteisino, taigi verslininkas plėtė parduotuvių tinklą į kaimynines – Naujosios Meksikos ir Arizonos – valstijas. Būtent Arizona nuo 1957 m. tapo pagrindine tinklo buveine. Tada tokio tipo parduotuvių pasaulyje buvo vos 500, o F. Hervey iš jų priklausė 25-ios.

nuotrauka::3 left

Verslas klestėjo, atėjo laikas naujam identitetui, kuris atspindėtų įmonės filosofiją: „Kay’s Drive-In Food Service“ tapo „Circle K“, logotipe raidę K apjuosė apskritimas. K raidė – duoklė pirmųjų parduotuvių savininkui, minėtajam Kay Misenheimer.

1975 m. JAV jau veikė 1.000 „Circle K“ parduotuvių, o 1979 m. įmonė įžengė į užsienio rinkas – pagal licenciją buvo įsteigtos pirmosios parduotuvės Japonijoje. 2003 m. „Circle K“ tapo Kanados kapitalo grupės „Couche-Tard“ dalimi, o 2012 m. „Couche-Tard“ nusipirko Norvegijos kompanijos „Statoil“ mažmeninės prekybos verslą Europoje.

„Spartus gyvenimo tempas, greitas aptarnavimas ir restorano patirtis šiuo metu yra ne mažiau aktualūs negu tada, kai to svarbą įžvelgė Fred Hervey. Ne veltui mūsų šūkis yra „Let’s make it easy so folks can take it easy“, nes tai yra svarbu visiems mūsų klientams – skubantiems ir mažai laiko turintiems žmonėms, kurie nenori aukoti kokybės ir gero aptarnavimo“, – teigia Skirmantas Mačiukas, „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius.

„Statoil“ evoliucija į „Circle K“

Paklaustas, kodėl Lietuvoje negalėjo likti ypač stiprus prekių ženklas „Statoil“, S. Mačiukas sako, kad pasikeitus verslo savininkams tapo aišku, jog pokyčiai bus neišvengiami. Be to, jo teigimu, negalima pasilikti to, kas įmonei nepriklauso.

„Negalėjome degalinėse palikti „Statoil“ pavadinimo, kadangi tai yra Norvegijos įmonės „Statoil ASA“ nuosavybė ir jos tapatybės dalis. Pagal sutartį „Statoil“ pavadinimą galėjome naudoti iki 2021 m., tačiau nenorėjome taip ilgai delsti ir laukti paskutinės minutės“, – atskleidžia generalinis direktorius.

nuotrauka::1 right

Jo teigimu, rinka keičiasi, klientų lūkesčiai auga, taigi vietoje to, kad laikytųsi įsikibusi praeities, bendrovė pasiryžo žengti į priekį ir pasiimti geriausią akcininkų bei viso milžiniško pasaulinio „Circle K“ tinklo turimą „know-how“.

Kokybės standartai – pasauliniai

S. Mačiukas pasakoja, kad „Circle K“ į Lietuvą atnešė vakarietiškus aptarnavimo kokybės standartus: darbuotojai čia visuomet mandagūs, besišypsantys, su klientais bendraujantys kaip su gerais pažįstamais, asortimentas labai įvairus, savitarnos zona itin plati, o švarai ir tvarkai užtikrinti skiriamas didžiulis dėmesys. Be to, buvęs „Statoil“ pirmasis Lietuvai pasiūlė automatinę automobilių plovyklą ir ekologiškus degalus.

Anot „Circle K Lietuva“ generalinio direktoriaus, tinklo stiprybė ta, kad skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

„Nėra taip, kad sakome viena, o darome kita. Priklausome didelei užsienio vertybinių popierių biržoje kotiruojamai bendrovei, kuri prisiima rimtus sąžiningumo, atvirumo įsipareigojimus, tarptautinių audito kompanijų priežiūrą. Po Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, tais laukinio kapitalizmo laikais, patikimas ir prognozuojamas verslo partneris buvo didelė vertybė ir šis klausimas savo aktualumo neprarado iki šiol,“ – teigia S. Mačiukas.

Anot jo, visa tai atsispindi kasdienėje įmonės veikloje. Jam dažnai tenka išgirsti, kad „Circle K“ degalinėse atmosfera ir nuotaika – itin maloni. Tai susiformavo iš glaudžios verslo valdymo bei pagarbos darbuotojams sinergijos.

„Suvaidinti to neįmanoma, nes pastabus klientas vaidybą, netikrumą ar prastą kokybę pajustų iškart ir nebegrįžtų“, – tvirtina jis.

Ateičiai numatytos naujovės

Kalbėdamas apie ateitį, bendrovės generalinis direktorius šypsosi ir tvirtina, kad „Circle K“ ir toliau bus ta vieta, kur galima greitai nusipirkti geros kavos, užkandžių, būtiniausių automobilio priežiūros prekių, pasipildyti degalų. Jis pripažįsta, kad degalinė yra atvira naujovėms ir rūpinasi aplinka, tad jau netrukus dalyje „Circle K“ degalinių bus galima įsigyti ne tik įprastų degalų, bet ir įkrauti elektromobilį.

Be to, siekiant patogumo, bus statomos didesnio formato degalinės, jose ne tik bus daugiau erdvės, bet ir užtikrinamas dar greitesnis aptarnavimas. Šiam tikslui pasiekti planuojama įdiegti ir daugiau naujovių, pvz., diegsime mobilaus mokėjimo sprendimus, išankstinio užsakymo ir apmokėjimo sistemą.

Kaip svarbiausią aspektą, į kurį „Circle K“ ir toliau žada stipriai investuoti, S. Mačiukas nurodo darbuotojus: „Darbuotojai yra viena iš pagrindinių verslo sėkmės dalių ir didžiausias mūsų turtas. Būtent jie kiekvieną minutę dirba tam, kad iš degalinės klientai išeitų su šypsena“.

nuotrauka::2

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch...

Rinkodara
16:03
Kaip pozityvus šūkis padėjo įsukti milijoninį marškinėlių verslą

Kai amerikiečiai broliai Bertas ir Johnas Jacobsai sugalvojo meninius gebėjimus pritaikyti versle, tikrai...

Vadyba
13:28
Pasaulio futbolo čempionatas: kaip tūkstantmečio karta keičia didžiausią futbolo renginį Premium

Nedas Newellas-Hansonas, 26 metų londonietis, niekada nepraleidžia futbolo rungtynių, tačiau vengia už tai...

Rinkodara
2018.06.30
Stabdo ES paramos kaimo plėtrai viešinimo paslaugų sutartį 2

Žemės ūkio ministerija laikinai stabdo ES paramos kaimo plėtrai viešinimo paslaugų sutartį.

Rinkodara
2018.06.29
„Auga“ patirtis: prekės ženklas be klišių Premium 8

Dažniausiai prekės ženklo pokyčius paskatina į įmonę atėjęs naujas rinkodaros vadovas arba esminiai pokyčiai...

Rinkodara
2018.06.29
VPT rekomenduoja Žemės ūkio ministerijai nutraukti 3,1 mln. Eur viešinimo sutartį 1

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), nustačiusi pažeidimų Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) viešinimo paslaugų...

Rinkodara
2018.06.29
„LT identity“ ir „Swedbank“ ginčą vainikavo taika 4

Taikos sutartimi pasibaigė „Lt identity“ komandos ginčas su „Swedbank“ bei reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“...

Rinkodara
2018.06.28
Darbas netrukdo stebėti futbolo čempionato

Žiūrimiausios pasaulio futbolo čempionato rungtynės pasiekė 7,5% reitingą, tai lenkia tokias populiarias...

Rinkodara
2018.06.28
„Facebook“ pristato naujas taisykles politinei reklamai

„Facebook“ pareiškė, kad artimiausiu metu planuoja įgyvendinti naują strategiją ir atskirti žurnalistiką ir...

Rinkodara
2018.06.28
Austrų „Pago“ prieš „Gubernijos“ „Pago Pago ginger beer“ 1

Tarptautinės „Eckes-Granini Group“ valdoma austrų sulčių gamintoja „Pago International Gesellschaf“...

Pramonė
2018.06.28
„Google“ keičia savo prekės ženklus

„Google“ paskelbė, kad netrukus nebeliks jos valdomų prekės ženklų „AdWords“ ir „DoubleClick“. Taip siekiama...

Rinkodara
2018.06.27
Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo...

Rinkodara
2018.06.27
Kriptovaliutų rinkodaroje auga apžvalgininkų vaidmuo – įkainiai stebina

Kompanijoms „Google“, „Facebook“ ir „Twitter“ šiemet apribojus kriptovaliutų reklamą, virtualių valiutų...

Rinkos
2018.06.27
Ryšių su visuomene agentūrų metai: šuolį į viršų lydi nuosaikumas Premium

Nepaisant ryšių su visuomene agentūrų pajamų šuolio ir teigiamos dinamikos, augančių verslo ir vartotojų...

Rinkodara
2018.06.27
Reputacijos lyderė „Thermo Fisher“: svarbu veiksmai, o ne dirbtiniai šūkiai Premium

Geriausios reputacijos titulą trečius metus iš eilės pelno moderniųjų biotechnologijų bendrovė „Thermo Fisher...

Rinkodara
2018.06.26
Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui 2

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos...

Automobilių plovyklos „Ainava“ nuolaidos pripažintos diskriminuojančiomis

Automobilių plovyklos taikytos specialios nuolaidos moterims buvo nepagrįstos ir tai diskriminavo vyrus,...

Rinkodara
2018.06.25
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium 1

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau