Kas tai? Prekės ženklas

„Circle K“: nuo amerikietiškos svajonės iki pasaulinio tinklo

Publikuota: 2018-06-06
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.
„Circle K“ stiprybė – skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

Prieš metus Lietuvoje puikiai pažinotą prekių ženklą „Statoil“ pakeitė naujas – „Circle K“. Kai 2012 m. Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard“ įsigijo Norvegijos kompaniją „Statoil Fuel & Retail“, buvo numatytas „Statoil“ pavadinimo keitimas. Prekių ženklo keitimo procesas įvyko sklandžiai. Ir nors šiandien „Circle K“ ženklą atpažįsta visame pasaulyje, daug kam jo tikroji istorija Lietuvoje – vis dar paslaptis.

Prekės ženklo „Circle K“ istorija prasidėjo praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose, kai tūkstančiai jaunuolių baigė karo tarnybą ir grįžo į kasdienybę kurti savo naujo gyvenimo. Žmonių namuose atsirado iki šiol nematyti dalykai – ryškiaspalviai šaldytuvai, skalbimo mašinos ir indaplovės, išpopuliarėjo kasdienybę palengvinę maisto pusgaminiai.

Teksaso valstijoje, El Paso mieste, verslininkas Fred Hervey įžvelgė naujo verslo nišą ir nusipirko tris „Kay‘s“ maisto parduotuves iš tuometinio jų savininko Kay Misenheimes. Jose verslininkas siekė sujungti greitėjantį gyvenimo tempą, spartų aptarnavimą ir restorano valdymo patirtį. Tuomet toks konceptas buvo šis tas naujo. Savo verslą F. Hervey pavadino „Kay’s Drive-In Food Service“.

Įžvelgė naują verslo modelį

Naujas verslo modelis pasiteisino, taigi verslininkas plėtė parduotuvių tinklą į kaimynines – Naujosios Meksikos ir Arizonos – valstijas. Būtent Arizona nuo 1957 m. tapo pagrindine tinklo buveine. Tada tokio tipo parduotuvių pasaulyje buvo vos 500, o F. Hervey iš jų priklausė 25-ios.

nuotrauka::3 left

Verslas klestėjo, atėjo laikas naujam identitetui, kuris atspindėtų įmonės filosofiją: „Kay’s Drive-In Food Service“ tapo „Circle K“, logotipe raidę K apjuosė apskritimas. K raidė – duoklė pirmųjų parduotuvių savininkui, minėtajam Kay Misenheimer.

1975 m. JAV jau veikė 1.000 „Circle K“ parduotuvių, o 1979 m. įmonė įžengė į užsienio rinkas – pagal licenciją buvo įsteigtos pirmosios parduotuvės Japonijoje. 2003 m. „Circle K“ tapo Kanados kapitalo grupės „Couche-Tard“ dalimi, o 2012 m. „Couche-Tard“ nusipirko Norvegijos kompanijos „Statoil“ mažmeninės prekybos verslą Europoje.

„Spartus gyvenimo tempas, greitas aptarnavimas ir restorano patirtis šiuo metu yra ne mažiau aktualūs negu tada, kai to svarbą įžvelgė Fred Hervey. Ne veltui mūsų šūkis yra „Let’s make it easy so folks can take it easy“, nes tai yra svarbu visiems mūsų klientams – skubantiems ir mažai laiko turintiems žmonėms, kurie nenori aukoti kokybės ir gero aptarnavimo“, – teigia Skirmantas Mačiukas, „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius.

„Statoil“ evoliucija į „Circle K“

Paklaustas, kodėl Lietuvoje negalėjo likti ypač stiprus prekių ženklas „Statoil“, S. Mačiukas sako, kad pasikeitus verslo savininkams tapo aišku, jog pokyčiai bus neišvengiami. Be to, jo teigimu, negalima pasilikti to, kas įmonei nepriklauso.

„Negalėjome degalinėse palikti „Statoil“ pavadinimo, kadangi tai yra Norvegijos įmonės „Statoil ASA“ nuosavybė ir jos tapatybės dalis. Pagal sutartį „Statoil“ pavadinimą galėjome naudoti iki 2021 m., tačiau nenorėjome taip ilgai delsti ir laukti paskutinės minutės“, – atskleidžia generalinis direktorius.

nuotrauka::1 right

Jo teigimu, rinka keičiasi, klientų lūkesčiai auga, taigi vietoje to, kad laikytųsi įsikibusi praeities, bendrovė pasiryžo žengti į priekį ir pasiimti geriausią akcininkų bei viso milžiniško pasaulinio „Circle K“ tinklo turimą „know-how“.

Kokybės standartai – pasauliniai

S. Mačiukas pasakoja, kad „Circle K“ į Lietuvą atnešė vakarietiškus aptarnavimo kokybės standartus: darbuotojai čia visuomet mandagūs, besišypsantys, su klientais bendraujantys kaip su gerais pažįstamais, asortimentas labai įvairus, savitarnos zona itin plati, o švarai ir tvarkai užtikrinti skiriamas didžiulis dėmesys. Be to, buvęs „Statoil“ pirmasis Lietuvai pasiūlė automatinę automobilių plovyklą ir ekologiškus degalus.

Anot „Circle K Lietuva“ generalinio direktoriaus, tinklo stiprybė ta, kad skaidrumo, atvirumo, sąžiningumo ir pagarbos klientui standartai užtikrinami nuo pačios mažiausios degalinės iki aukščiausių korporacijos vadovų.

„Nėra taip, kad sakome viena, o darome kita. Priklausome didelei užsienio vertybinių popierių biržoje kotiruojamai bendrovei, kuri prisiima rimtus sąžiningumo, atvirumo įsipareigojimus, tarptautinių audito kompanijų priežiūrą. Po Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, tais laukinio kapitalizmo laikais, patikimas ir prognozuojamas verslo partneris buvo didelė vertybė ir šis klausimas savo aktualumo neprarado iki šiol,“ – teigia S. Mačiukas.

Anot jo, visa tai atsispindi kasdienėje įmonės veikloje. Jam dažnai tenka išgirsti, kad „Circle K“ degalinėse atmosfera ir nuotaika – itin maloni. Tai susiformavo iš glaudžios verslo valdymo bei pagarbos darbuotojams sinergijos.

„Suvaidinti to neįmanoma, nes pastabus klientas vaidybą, netikrumą ar prastą kokybę pajustų iškart ir nebegrįžtų“, – tvirtina jis.

Ateičiai numatytos naujovės

Kalbėdamas apie ateitį, bendrovės generalinis direktorius šypsosi ir tvirtina, kad „Circle K“ ir toliau bus ta vieta, kur galima greitai nusipirkti geros kavos, užkandžių, būtiniausių automobilio priežiūros prekių, pasipildyti degalų. Jis pripažįsta, kad degalinė yra atvira naujovėms ir rūpinasi aplinka, tad jau netrukus dalyje „Circle K“ degalinių bus galima įsigyti ne tik įprastų degalų, bet ir įkrauti elektromobilį.

Be to, siekiant patogumo, bus statomos didesnio formato degalinės, jose ne tik bus daugiau erdvės, bet ir užtikrinamas dar greitesnis aptarnavimas. Šiam tikslui pasiekti planuojama įdiegti ir daugiau naujovių, pvz., diegsime mobilaus mokėjimo sprendimus, išankstinio užsakymo ir apmokėjimo sistemą.

Kaip svarbiausią aspektą, į kurį „Circle K“ ir toliau žada stipriai investuoti, S. Mačiukas nurodo darbuotojus: „Darbuotojai yra viena iš pagrindinių verslo sėkmės dalių ir didžiausias mūsų turtas. Būtent jie kiekvieną minutę dirba tam, kad iš degalinės klientai išeitų su šypsena“.

nuotrauka::2

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 21

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 3

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
ERROR: Script GetRssFeed.vbs is missing!
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau