Naujienlaiškių – mažiau, bet jie veiksmingesni

Publikuota: 2018-06-03
Olga Belova, SBA koncerno strateginės rinkodaros direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Olga Belova, SBA koncerno strateginės rinkodaros direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Su gegužės pabaigoje įsigaliojusiu Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR), vartotojai gali džiaugtis gerokai mažesniu atkeliaujančių e. laiškų skaičiumi, o verslai – bendrauti tik su tais klientais, kuriems jų informacija yra aktuali.

Olga Belova, SBA įmonių grupės strateginės rinkodaros direktorė, pabrėžia, kad neseniai įsigaliojęs BDAR visiems verslams buvo gera proga atsinaujinti, išsivalyti vartotojų duomenų bazes.

„Vien faktas, kad laiškus išsiųsi labai didelei vartotojų bazei, sėkmės neatneš, tai beprasmis veiksmas. Geriau bendrauti su tais vartotojais, kuriems prekės ženklo informacija yra svarbi, aktuali, siųsti laiškus gyviems žmonėms, kurie labiau tikėtina sureaguos į pasiūlymą. Kita vertus, BDAR išgrynins ir naujienlaiškių siuntėjus, „spameriai“ nebediskredituos šio rinkodaros būdo“, – įsitikinusi p. Belova.

Naujienlaiškis ir SMS žinutės yra pagrindinės priemonės, kurias SBA įmonių grupės valdomos mažmeninės prekybos bendrovės taiko tiesioginės rinkodaros tikslais.

„Tai yra labai svarbus tekstilės prekės ženklų „Utenos“ ir „About“ bei „Berry baldų“ komunikacijos kanalas, todėl natūralu, kad stengiamės išsaugoti turimų duomenų bazių apimtį. Pasiūlę 30% nuolaidą bandėme paskatinti sureaguoti į naujienlaiškį ir taip susipažinti su klientams aktualia informacija“, – kalba p. Belova.

Ji neslepia, kad visgi aktyvumas pildant BDAR reikalingą informaciją buvo ganėtinai mažas – pasiūlymu pasinaudojo apie 12% gavėjų.

„Bet tai ir nestebina – nemažai žmonių į tiesiogines rinkodaros priemones žiūri skeptiškai. Kita vertus, ir nesitikėjome labai didelio aktyvumo, tokią statistiką skaičiuoja daugelis verslų“, – teigia p. Belova.

Ilma Nausėdaitė, naujienlaiškių siuntimo platformos „MailerLite“ rinkodaros vadovė, antrina, kad išsiuntus tokius laiškus, vidutiniškai iki 20% gavėjų patvirtina sutikimą.

„Tai gali pasirodyti nedaug, tačiau visgi šis skaičius aukštesnis nei paprastų naujienlaiškių paspaudimai, kurių vidurkis tesiekia apie 10%“, – skaičiuoja p. Nausėdaitė.

Keli tipai

Žvelgiant į padėtį rinkoje, išsiskyrė kelios siunčiamų naujienlaiškių kategorijos: vieni, artėjant BDAR, bandė gauti sutikimą aiškiai pateikdami pasirinkimą „Sutikti“ ir „Ne“.

Kiti sakė, kad ir toliau siųs, nebent sulauks atsisakymo, motyvuodami anksčiau turimais sutikimais, treti, taip pat jau turėdami sutikimus, tiesiog informavo apie duomenų ir privatumo politikos pokyčius.

„Iš tiesų geri yra visi šie atvejai, nes sutikimą galima pagrįsti ir teisėtu interesu, pavyzdžiui, jei gavėjas yra įmonės klientas. Svarbiausias momentas, kaip bus elgiamasi po gegužės 25 d., – ar laiškai bus siunčiami tik tiems, kurių sutikimą bus galima pagrįsti“, – pabrėžia Miglė Petkevičienė, advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė.

Plačiau apie „Noriunoriunoriu.lt“, „Pigu.lt“, prekybininkų praktiką ir „TransferGo“ klaidas skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 3

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 10

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06
Dramatiškų pokyčių pasekmė: „Amazon“ vadovas pakeitė požiūrį į reklamą Premium

JAV prekybos milžinė „Amazon“ per 2018 m. investicijas į reklamą padidino 72,5%, tai didžiausias šuolis tarp...

Rinkodara
2019.02.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau