Naujienlaiškių – mažiau, bet jie veiksmingesni

Publikuota: 2018-06-03
Olga Belova, SBA koncerno strateginės rinkodaros direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Olga Belova, SBA koncerno strateginės rinkodaros direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Su gegužės pabaigoje įsigaliojusiu Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR), vartotojai gali džiaugtis gerokai mažesniu atkeliaujančių e. laiškų skaičiumi, o verslai – bendrauti tik su tais klientais, kuriems jų informacija yra aktuali.

Olga Belova, SBA įmonių grupės strateginės rinkodaros direktorė, pabrėžia, kad neseniai įsigaliojęs BDAR visiems verslams buvo gera proga atsinaujinti, išsivalyti vartotojų duomenų bazes.

„Vien faktas, kad laiškus išsiųsi labai didelei vartotojų bazei, sėkmės neatneš, tai beprasmis veiksmas. Geriau bendrauti su tais vartotojais, kuriems prekės ženklo informacija yra svarbi, aktuali, siųsti laiškus gyviems žmonėms, kurie labiau tikėtina sureaguos į pasiūlymą. Kita vertus, BDAR išgrynins ir naujienlaiškių siuntėjus, „spameriai“ nebediskredituos šio rinkodaros būdo“, – įsitikinusi p. Belova.

Naujienlaiškis ir SMS žinutės yra pagrindinės priemonės, kurias SBA įmonių grupės valdomos mažmeninės prekybos bendrovės taiko tiesioginės rinkodaros tikslais.

„Tai yra labai svarbus tekstilės prekės ženklų „Utenos“ ir „About“ bei „Berry baldų“ komunikacijos kanalas, todėl natūralu, kad stengiamės išsaugoti turimų duomenų bazių apimtį. Pasiūlę 30% nuolaidą bandėme paskatinti sureaguoti į naujienlaiškį ir taip susipažinti su klientams aktualia informacija“, – kalba p. Belova.

Ji neslepia, kad visgi aktyvumas pildant BDAR reikalingą informaciją buvo ganėtinai mažas – pasiūlymu pasinaudojo apie 12% gavėjų.

„Bet tai ir nestebina – nemažai žmonių į tiesiogines rinkodaros priemones žiūri skeptiškai. Kita vertus, ir nesitikėjome labai didelio aktyvumo, tokią statistiką skaičiuoja daugelis verslų“, – teigia p. Belova.

Ilma Nausėdaitė, naujienlaiškių siuntimo platformos „MailerLite“ rinkodaros vadovė, antrina, kad išsiuntus tokius laiškus, vidutiniškai iki 20% gavėjų patvirtina sutikimą.

„Tai gali pasirodyti nedaug, tačiau visgi šis skaičius aukštesnis nei paprastų naujienlaiškių paspaudimai, kurių vidurkis tesiekia apie 10%“, – skaičiuoja p. Nausėdaitė.

Keli tipai

Žvelgiant į padėtį rinkoje, išsiskyrė kelios siunčiamų naujienlaiškių kategorijos: vieni, artėjant BDAR, bandė gauti sutikimą aiškiai pateikdami pasirinkimą „Sutikti“ ir „Ne“.

Kiti sakė, kad ir toliau siųs, nebent sulauks atsisakymo, motyvuodami anksčiau turimais sutikimais, treti, taip pat jau turėdami sutikimus, tiesiog informavo apie duomenų ir privatumo politikos pokyčius.

„Iš tiesų geri yra visi šie atvejai, nes sutikimą galima pagrįsti ir teisėtu interesu, pavyzdžiui, jei gavėjas yra įmonės klientas. Svarbiausias momentas, kaip bus elgiamasi po gegužės 25 d., – ar laiškai bus siunčiami tik tiems, kurių sutikimą bus galima pagrįsti“, – pabrėžia Miglė Petkevičienė, advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė.

Plačiau apie „Noriunoriunoriu.lt“, „Pigu.lt“, prekybininkų praktiką ir „TransferGo“ klaidas skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 5

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07
Kai velnias slypi detalėse 4

Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

Rinkodara
2018.11.07
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
2018.11.06
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu 4

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Rinkodara
2018.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau