Žodžių žaismą „Camelios“ reklamoje vadina cinišku

Publikuota: 2018-05-30
Reklaminiai stendai.
Reklaminiai stendai.

Vaistinių tinklo „Camelia“ mobilus reklaminis stendas, pastatytas sostinėje Santariškėse prieš Onkologinių ligų centrą, ir žadantis nemokamus vaistus gydyti šioms ligoms, sukėlė vartotojų nepasitenkinimą. Komunikacijos ekspertai tai vadina cinišku ir sveikos konkurencijos ribas peržengiančiu žingsniu, „Camelia“ – atsiprašo ir žada artimiausiu metu reklamą pašalinti.

Minėtoje dvi dienas prie Santariškių stovėjusioje „Camelia“ reklamoje skelbiama, kad „Onkologiniai vaistai nemokamai“, o mažomis raidelėmis apačioje pažymima, kad „pasiūlymas galioja tik pacientams „Camelia“ vaistinėje, esančioje Santariškių g. 1C iki 2018-06-30 perkant su kompensuojamųjų vaistų pasu. Pasiūlymas galioja kompensuojamiesiems vaistams, kuriems buvo sumažintas prekybinis antkainis, nurodytiems UAB „Nemuno vaistinė“ administracijos patvirtintame sąraše. Administracijos sprendimu pasiūlymo sąlygos ar vaistų sąrašas gali būti pakeistas.“

Socialiniuose tinkluose internautai ūžė, kad nemokamo čia nieko nėra – už kompensuojamus vaistus sumoka valstybė, mokesčių mokėtojai, o taip besireklamuodamas tinklas bando kurti klaidingą iliuziją, kad onkologinių ligų gydymui reikalingi vaistai yra nemokami.

Arijus Katauskas, komunikacijos agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris, į šią situaciją žvelgia iš kelių pusių.

„Viena vertus, tai itin nejautri vieno didžiausių vaistinių tinklo komunikacijos klaida, tačiau kartu šiuo žingsniu „Camelia“ akmenį meta ir į visą šį segmentą. Sektorius yra labai griežtai reglamentuotas, griežtai prižiūrimas, labai daug diskusijų girdime apie potencialius ir dar griežtesnius reklamos ar net šio verslo ribojimus. Sektorius yra kaltinamas nejautra, aukštomis kainomis ir dideliais antkainiais. Tad tokie vaistinių tinklo žingsniai akivaizdžiai prasilenkia su bet kokia sveika logika“, – piktinasi p. Katauskas, pridurdamas, kad tai yra bukas pardavimų skatinimas nepaisant jokios moralės ar verslo etikos.

„Baisiausia, kad dabar labai lengvai valdininkai galės susirinkti argumentus, kad reklamą vaistų sektoriuje tikrai reikia drausti. Tai ne tik komunikacijos klaida, bet turbūt ir desperacija dėl artėjančių, galimų ribojimų arba žingsnis bandant bet kokiomis priemonėmis auginti pardavimus. Jokiame kitame sektoriuje, išskyrus vieną iš mažmeninių tinklų, nesame matę tokio akibrokšto ir cinizmo“, – pabrėžia p. Katauskas.

Jis primena daugelio, kaip blogąjį komunikacijos pavyzdį linksniuotą „Keulė Rūkė“ atvejį, kai visi užkandinę puolė dėl padažu apdrabstytos maldaknygės.

„Žvelgiant iš šiandieninės prizmės, tai tebuvo tik gėlytės, lyginant su „Camelia“ žingsniu. Neįsivaizduoju, kaip tinklas toliau galės komunikuoti apie socialinę atsakomybę“, – stebisi p. Katauskas.

Vaida Samuolytė, komunikacijos ekspertė, taip pat piktinasi tokia reklama.

„Visi puikiai žinome, kad yra daugybė onkologinėmis ligomis sergančių pacientų, kuriems yra neprieinamas gydymas inovatyviais vaistais, nes jie Lietuvoje nėra kompensuojami, o tai reiškia, kad tiesiog neįperkami. O čia reklamoje matome akibrokštą – onkologiniai vaistai nemokamai. Baisu net pagalvoti, kaip gali jaustis, sakykim, metastazavusiu krūties vėžiu serganti moteris, sužinojusi, kad jai reikalingi vaistai, deja, yra nekompensuojami, tad ir nepasiekiami. Ką jai galvoti matant tokią reklamą? – klausia p. Samuolytė. – Juo labiau, kad visiems visiškai aišku, kad apskritai nėra jokių nemokamų vaistų. Jau nekalbant apie tai, kad ta priekaba užima dvi automobilių parkavimo vietas, kurių prie klinikų ir taip labai trūksta, o tokia reklama, kol neprieini arčiau ir nepamatai tų mažų raidyčių, - klaidinanti“.

Kristina Nemaniūtė-Gagė, Lietuvos vaistinių asociacijos Valdybos pirmininkė, antrina, kad šis žingsnis neetiškas.

„Vaistinė šiuo atveju atsisako savo antkainio, tad ir turėtų reklamoje kalbėti, kad priemoka nebus taikoma toje vaistinėje. Tikėtina, taip įmonė norėjo į save atkreipti dėmesį, bet tokiais atvejais visada yra privalu įvertinti, kad vaistai yra labai jautri prekė ir ypatingai šiems ligoniams, tad komunikuoti reikėtų etiškai ir atsargiai“, – kalba p. Nemaniūtė-Gagė.

Atsiprašo ir šalins reklamą

Savo ruožtu Lina Skersytė, „Camelia“ komunikacijos projektų vadovė, aiškina, kad suprasdamas sunkių onkologinių ligonių situaciją, vaistinių tinklas „Camelia“, norėjo bent kiek palengvinti pacientų finansinę padėtį ir atsisakė prekybinio antkainio ir panaikino priemokas onkologiniams vaistams vienoje vaistinėje, esančioje Santariškėse.

„Šia žinute norime pasakyti, kad gydytojui, išrašius pacientui kompensuojamus onkologinius vaistus, suteiksime galimybę juos įsigyti be jokios priemokos. Tai reiškia, kad pacientas juos galės gauti nemokamai. Kokie tai onkologiniai vaistai bus, sprendžia gydytojas, tačiau tai gali būti ir patys inovatyviausi onkologiniai vaistai, kurių priemokos vaistinių tinklas atsisako. Vaistinių tinklas šiuo būdu nesiekė naudos sau, tik stengėsi sumažinti finansinę naštą onkologinius vaistus įsigyjantiems pacientams“ – pažymi p. Skersytė, pridurdama, kad atsižvelgiant į susidariusią situaciją artimiausiu metu ši reklama bus pašalinta.

„Apgailestaujame, jei netiksliai suformulavome reklamos žinutę ir kas nors šią reklamą klaidingai interpretavo, jei ji ką nors įžeidė. Dar kartą pasikartosime, kad buvo atsižvelgiama į naudą onkologiniams ligoniams“, – priduria ji.

Tiesa, beveik identišką reklamą savo komunikacijoje neseniai naudojo ir „Gintarinė vaistinė“, tačiau mažesnis vaistinių tinklas nesulaukė tokios aštrios vartotojų reakcijos. O šia idėja suskubo pasinaudoti „Camelia“.

nuotrauka::1

Rinkos ekspertai idėjų kopijavimą šiame segmente pastebi jau seniai – akivaizdu, kad konkuruojantys vaistinių tinklai akylai seka vieni kitų ir komunikaciją, ir verslo sprendimus.

Ponia Skersytė, paklausta apie panašią „Gintarinės“ vaistinės reklamą ir jų žengtą žingsnį reklamoje, teigia, kad tai tėra sutapimas.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11
„Interneto vizija“ simboliškai atnaujino savo prekės ženklą

Svetainių talpinimo ir domenų registravimo paslaugas teikianti bendrovė „Interneto vizija“ atnaujino...

Rinkodara
2019.12.11
„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“...

Prekyba
2019.12.11
„Ignitis grupė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius 4

Energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ paskelbtą reklamos kūrybos agentūros konkursą laimėjo agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.12.11
Rinkodaros ir komunikacijos lyderiai: kokie bus 2020-ieji Premium

Dalijamės lyderiaujančių rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos įmonių vadovų, nuomonės lyderių mintimis...

Rinkodara
2019.12.11
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
2019.12.10
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
2019.12.10
Meno aukcionai rodo sveikos rinkos požymius Premium

Gruodžio 5 ir 6 d. Vilniuje vyko du meno kūrinių aukcionai, leidę pasitikrinti, kur link krypsta antrinė meno...

Laisvalaikis
2019.12.09
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
2019.12.09
„Iki“ komunikacijos partneriais pasirinko „Publicum“  1

Prekybos tinklas „Iki“ šiandien pradeda bendradarbiavimą su konkurso būdu pasirinktais naujais komunikacijos...

Rinkodara
2019.12.09
Išleista „Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019“

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir...

Rinkodara
2019.12.09
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
2019.12.07
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02
TV3 – su nauju prekės ženklu 3

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekės...

Rinkodara
2019.12.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau