Žodžių žaismą „Camelios“ reklamoje vadina cinišku

Vaistinių tinklo Camelia mobilus reklaminis stendas, pastatytas sostinėje Santariškėse prieš Onkologinių ligų centrą, ir žadantis nemokamus vaistus gydyti šioms ligoms, sukėlė vartotojų nepasitenkinimą. Komunikacijos ekspertai tai vadina cinišku ir sveikos konkurencijos ribas peržengiančiu žingsniu, Camelia atsiprašo ir žada artimiausiu metu reklamą pašalinti.
Minėtoje dvi dienas prie Santariškių stovėjusioje Camelia reklamoje skelbiama, kad Onkologiniai vaistai nemokamai, o mažomis raidelėmis apačioje pažymima, kad pasiūlymas galioja tik pacientams Camelia vaistinėje, esančioje Santariškių g. 1C iki 2018-06-30 perkant su kompensuojamųjų vaistų pasu. Pasiūlymas galioja kompensuojamiesiems vaistams, kuriems buvo sumažintas prekybinis antkainis, nurodytiems UAB Nemuno vaistinė administracijos patvirtintame sąraše. Administracijos sprendimu pasiūlymo sąlygos ar vaistų sąrašas gali būti pakeistas.
Socialiniuose tinkluose internautai ūžė, kad nemokamo čia nieko nėra už kompensuojamus vaistus sumoka valstybė, mokesčių mokėtojai, o taip besireklamuodamas tinklas bando kurti klaidingą iliuziją, kad onkologinių ligų gydymui reikalingi vaistai yra nemokami.
Arijus Katauskas, komunikacijos agentūros Nova Media vyresnysis partneris, į šią situaciją žvelgia iš kelių pusių.
Viena vertus, tai itin nejautri vieno didžiausių vaistinių tinklo komunikacijos klaida, tačiau kartu šiuo žingsniu Camelia akmenį meta ir į visą šį segmentą. Sektorius yra labai griežtai reglamentuotas, griežtai prižiūrimas, labai daug diskusijų girdime apie potencialius ir dar griežtesnius reklamos ar net šio verslo ribojimus. Sektorius yra kaltinamas nejautra, aukštomis kainomis ir dideliais antkainiais. Tad tokie vaistinių tinklo žingsniai akivaizdžiai prasilenkia su bet kokia sveika logika, piktinasi p. Katauskas, pridurdamas, kad tai yra bukas pardavimų skatinimas nepaisant jokios moralės ar verslo etikos.
Baisiausia, kad dabar labai lengvai valdininkai galės susirinkti argumentus, kad reklamą vaistų sektoriuje tikrai reikia drausti. Tai ne tik komunikacijos klaida, bet turbūt ir desperacija dėl artėjančių, galimų ribojimų arba žingsnis bandant bet kokiomis priemonėmis auginti pardavimus. Jokiame kitame sektoriuje, išskyrus vieną iš mažmeninių tinklų, nesame matę tokio akibrokšto ir cinizmo, pabrėžia p. Katauskas.
Jis primena daugelio, kaip blogąjį komunikacijos pavyzdį linksniuotą Keulė Rūkė atvejį, kai visi užkandinę puolė dėl padažu apdrabstytos maldaknygės.
Žvelgiant iš šiandieninės prizmės, tai tebuvo tik gėlytės, lyginant su Camelia žingsniu. Neįsivaizduoju, kaip tinklas toliau galės komunikuoti apie socialinę atsakomybę, stebisi p. Katauskas.
Vaida Samuolytė, komunikacijos ekspertė, taip pat piktinasi tokia reklama.
Visi puikiai žinome, kad yra daugybė onkologinėmis ligomis sergančių pacientų, kuriems yra neprieinamas gydymas inovatyviais vaistais, nes jie Lietuvoje nėra kompensuojami, o tai reiškia, kad tiesiog neįperkami. O čia reklamoje matome akibrokštą onkologiniai vaistai nemokamai. Baisu net pagalvoti, kaip gali jaustis, sakykim, metastazavusiu krūties vėžiu serganti moteris, sužinojusi, kad jai reikalingi vaistai, deja, yra nekompensuojami, tad ir nepasiekiami. Ką jai galvoti matant tokią reklamą? klausia p. Samuolytė. Juo labiau, kad visiems visiškai aišku, kad apskritai nėra jokių nemokamų vaistų. Jau nekalbant apie tai, kad ta priekaba užima dvi automobilių parkavimo vietas, kurių prie klinikų ir taip labai trūksta, o tokia reklama, kol neprieini arčiau ir nepamatai tų mažų raidyčių, - klaidinanti.
Kristina Nemaniūtė-Gagė, Lietuvos vaistinių asociacijos Valdybos pirmininkė, antrina, kad šis žingsnis neetiškas.
Vaistinė šiuo atveju atsisako savo antkainio, tad ir turėtų reklamoje kalbėti, kad priemoka nebus taikoma toje vaistinėje. Tikėtina, taip įmonė norėjo į save atkreipti dėmesį, bet tokiais atvejais visada yra privalu įvertinti, kad vaistai yra labai jautri prekė ir ypatingai šiems ligoniams, tad komunikuoti reikėtų etiškai ir atsargiai, kalba p. Nemaniūtė-Gagė.
Atsiprašo ir šalins reklamą
Savo ruožtu Lina Skersytė, Camelia komunikacijos projektų vadovė, aiškina, kad suprasdamas sunkių onkologinių ligonių situaciją, vaistinių tinklas Camelia, norėjo bent kiek palengvinti pacientų finansinę padėtį ir atsisakė prekybinio antkainio ir panaikino priemokas onkologiniams vaistams vienoje vaistinėje, esančioje Santariškėse.
Šia žinute norime pasakyti, kad gydytojui, išrašius pacientui kompensuojamus onkologinius vaistus, suteiksime galimybę juos įsigyti be jokios priemokos. Tai reiškia, kad pacientas juos galės gauti nemokamai. Kokie tai onkologiniai vaistai bus, sprendžia gydytojas, tačiau tai gali būti ir patys inovatyviausi onkologiniai vaistai, kurių priemokos vaistinių tinklas atsisako. Vaistinių tinklas šiuo būdu nesiekė naudos sau, tik stengėsi sumažinti finansinę naštą onkologinius vaistus įsigyjantiems pacientams pažymi p. Skersytė, pridurdama, kad atsižvelgiant į susidariusią situaciją artimiausiu metu ši reklama bus pašalinta.
Apgailestaujame, jei netiksliai suformulavome reklamos žinutę ir kas nors šią reklamą klaidingai interpretavo, jei ji ką nors įžeidė. Dar kartą pasikartosime, kad buvo atsižvelgiama į naudą onkologiniams ligoniams, priduria ji.
Tiesa, beveik identišką reklamą savo komunikacijoje neseniai naudojo ir Gintarinė vaistinė, tačiau mažesnis vaistinių tinklas nesulaukė tokios aštrios vartotojų reakcijos. O šia idėja suskubo pasinaudoti Camelia.
nuotrauka::1
Rinkos ekspertai idėjų kopijavimą šiame segmente pastebi jau seniai akivaizdu, kad konkuruojantys vaistinių tinklai akylai seka vieni kitų ir komunikaciją, ir verslo sprendimus.
Ponia Skersytė, paklausta apie panašią Gintarinės vaistinės reklamą ir jų žengtą žingsnį reklamoje, teigia, kad tai tėra sutapimas.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti