Žodžių žaismą „Camelios“ reklamoje vadina cinišku

Publikuota: 2018-05-30
Reklaminiai stendai.
Reklaminiai stendai.

Vaistinių tinklo „Camelia“ mobilus reklaminis stendas, pastatytas sostinėje Santariškėse prieš Onkologinių ligų centrą, ir žadantis nemokamus vaistus gydyti šioms ligoms, sukėlė vartotojų nepasitenkinimą. Komunikacijos ekspertai tai vadina cinišku ir sveikos konkurencijos ribas peržengiančiu žingsniu, „Camelia“ – atsiprašo ir žada artimiausiu metu reklamą pašalinti.

Minėtoje dvi dienas prie Santariškių stovėjusioje „Camelia“ reklamoje skelbiama, kad „Onkologiniai vaistai nemokamai“, o mažomis raidelėmis apačioje pažymima, kad „pasiūlymas galioja tik pacientams „Camelia“ vaistinėje, esančioje Santariškių g. 1C iki 2018-06-30 perkant su kompensuojamųjų vaistų pasu. Pasiūlymas galioja kompensuojamiesiems vaistams, kuriems buvo sumažintas prekybinis antkainis, nurodytiems UAB „Nemuno vaistinė“ administracijos patvirtintame sąraše. Administracijos sprendimu pasiūlymo sąlygos ar vaistų sąrašas gali būti pakeistas.“

Socialiniuose tinkluose internautai ūžė, kad nemokamo čia nieko nėra – už kompensuojamus vaistus sumoka valstybė, mokesčių mokėtojai, o taip besireklamuodamas tinklas bando kurti klaidingą iliuziją, kad onkologinių ligų gydymui reikalingi vaistai yra nemokami.

Arijus Katauskas, komunikacijos agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris, į šią situaciją žvelgia iš kelių pusių.

„Viena vertus, tai itin nejautri vieno didžiausių vaistinių tinklo komunikacijos klaida, tačiau kartu šiuo žingsniu „Camelia“ akmenį meta ir į visą šį segmentą. Sektorius yra labai griežtai reglamentuotas, griežtai prižiūrimas, labai daug diskusijų girdime apie potencialius ir dar griežtesnius reklamos ar net šio verslo ribojimus. Sektorius yra kaltinamas nejautra, aukštomis kainomis ir dideliais antkainiais. Tad tokie vaistinių tinklo žingsniai akivaizdžiai prasilenkia su bet kokia sveika logika“, – piktinasi p. Katauskas, pridurdamas, kad tai yra bukas pardavimų skatinimas nepaisant jokios moralės ar verslo etikos.

„Baisiausia, kad dabar labai lengvai valdininkai galės susirinkti argumentus, kad reklamą vaistų sektoriuje tikrai reikia drausti. Tai ne tik komunikacijos klaida, bet turbūt ir desperacija dėl artėjančių, galimų ribojimų arba žingsnis bandant bet kokiomis priemonėmis auginti pardavimus. Jokiame kitame sektoriuje, išskyrus vieną iš mažmeninių tinklų, nesame matę tokio akibrokšto ir cinizmo“, – pabrėžia p. Katauskas.

Jis primena daugelio, kaip blogąjį komunikacijos pavyzdį linksniuotą „Keulė Rūkė“ atvejį, kai visi užkandinę puolė dėl padažu apdrabstytos maldaknygės.

„Žvelgiant iš šiandieninės prizmės, tai tebuvo tik gėlytės, lyginant su „Camelia“ žingsniu. Neįsivaizduoju, kaip tinklas toliau galės komunikuoti apie socialinę atsakomybę“, – stebisi p. Katauskas.

Vaida Samuolytė, komunikacijos ekspertė, taip pat piktinasi tokia reklama.

„Visi puikiai žinome, kad yra daugybė onkologinėmis ligomis sergančių pacientų, kuriems yra neprieinamas gydymas inovatyviais vaistais, nes jie Lietuvoje nėra kompensuojami, o tai reiškia, kad tiesiog neįperkami. O čia reklamoje matome akibrokštą – onkologiniai vaistai nemokamai. Baisu net pagalvoti, kaip gali jaustis, sakykim, metastazavusiu krūties vėžiu serganti moteris, sužinojusi, kad jai reikalingi vaistai, deja, yra nekompensuojami, tad ir nepasiekiami. Ką jai galvoti matant tokią reklamą? – klausia p. Samuolytė. – Juo labiau, kad visiems visiškai aišku, kad apskritai nėra jokių nemokamų vaistų. Jau nekalbant apie tai, kad ta priekaba užima dvi automobilių parkavimo vietas, kurių prie klinikų ir taip labai trūksta, o tokia reklama, kol neprieini arčiau ir nepamatai tų mažų raidyčių, - klaidinanti“.

Kristina Nemaniūtė-Gagė, Lietuvos vaistinių asociacijos Valdybos pirmininkė, antrina, kad šis žingsnis neetiškas.

„Vaistinė šiuo atveju atsisako savo antkainio, tad ir turėtų reklamoje kalbėti, kad priemoka nebus taikoma toje vaistinėje. Tikėtina, taip įmonė norėjo į save atkreipti dėmesį, bet tokiais atvejais visada yra privalu įvertinti, kad vaistai yra labai jautri prekė ir ypatingai šiems ligoniams, tad komunikuoti reikėtų etiškai ir atsargiai“, – kalba p. Nemaniūtė-Gagė.

Atsiprašo ir šalins reklamą

Savo ruožtu Lina Skersytė, „Camelia“ komunikacijos projektų vadovė, aiškina, kad suprasdamas sunkių onkologinių ligonių situaciją, vaistinių tinklas „Camelia“, norėjo bent kiek palengvinti pacientų finansinę padėtį ir atsisakė prekybinio antkainio ir panaikino priemokas onkologiniams vaistams vienoje vaistinėje, esančioje Santariškėse.

„Šia žinute norime pasakyti, kad gydytojui, išrašius pacientui kompensuojamus onkologinius vaistus, suteiksime galimybę juos įsigyti be jokios priemokos. Tai reiškia, kad pacientas juos galės gauti nemokamai. Kokie tai onkologiniai vaistai bus, sprendžia gydytojas, tačiau tai gali būti ir patys inovatyviausi onkologiniai vaistai, kurių priemokos vaistinių tinklas atsisako. Vaistinių tinklas šiuo būdu nesiekė naudos sau, tik stengėsi sumažinti finansinę naštą onkologinius vaistus įsigyjantiems pacientams“ – pažymi p. Skersytė, pridurdama, kad atsižvelgiant į susidariusią situaciją artimiausiu metu ši reklama bus pašalinta.

„Apgailestaujame, jei netiksliai suformulavome reklamos žinutę ir kas nors šią reklamą klaidingai interpretavo, jei ji ką nors įžeidė. Dar kartą pasikartosime, kad buvo atsižvelgiama į naudą onkologiniams ligoniams“, – priduria ji.

Tiesa, beveik identišką reklamą savo komunikacijoje neseniai naudojo ir „Gintarinė vaistinė“, tačiau mažesnis vaistinių tinklas nesulaukė tokios aštrios vartotojų reakcijos. O šia idėja suskubo pasinaudoti „Camelia“.

nuotrauka::1

Rinkos ekspertai idėjų kopijavimą šiame segmente pastebi jau seniai – akivaizdu, kad konkuruojantys vaistinių tinklai akylai seka vieni kitų ir komunikaciją, ir verslo sprendimus.

Ponia Skersytė, paklausta apie panašią „Gintarinės“ vaistinės reklamą ir jų žengtą žingsnį reklamoje, teigia, kad tai tėra sutapimas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
15:04
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 5

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
14:48
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
06:00
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau