Žodžių žaismą „Camelios“ reklamoje vadina cinišku

Publikuota: 2018-05-30
Reklaminiai stendai.
Reklaminiai stendai.

Vaistinių tinklo „Camelia“ mobilus reklaminis stendas, pastatytas sostinėje Santariškėse prieš Onkologinių ligų centrą, ir žadantis nemokamus vaistus gydyti šioms ligoms, sukėlė vartotojų nepasitenkinimą. Komunikacijos ekspertai tai vadina cinišku ir sveikos konkurencijos ribas peržengiančiu žingsniu, „Camelia“ – atsiprašo ir žada artimiausiu metu reklamą pašalinti.

Minėtoje dvi dienas prie Santariškių stovėjusioje „Camelia“ reklamoje skelbiama, kad „Onkologiniai vaistai nemokamai“, o mažomis raidelėmis apačioje pažymima, kad „pasiūlymas galioja tik pacientams „Camelia“ vaistinėje, esančioje Santariškių g. 1C iki 2018-06-30 perkant su kompensuojamųjų vaistų pasu. Pasiūlymas galioja kompensuojamiesiems vaistams, kuriems buvo sumažintas prekybinis antkainis, nurodytiems UAB „Nemuno vaistinė“ administracijos patvirtintame sąraše. Administracijos sprendimu pasiūlymo sąlygos ar vaistų sąrašas gali būti pakeistas.“

Socialiniuose tinkluose internautai ūžė, kad nemokamo čia nieko nėra – už kompensuojamus vaistus sumoka valstybė, mokesčių mokėtojai, o taip besireklamuodamas tinklas bando kurti klaidingą iliuziją, kad onkologinių ligų gydymui reikalingi vaistai yra nemokami.

Arijus Katauskas, komunikacijos agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris, į šią situaciją žvelgia iš kelių pusių.

„Viena vertus, tai itin nejautri vieno didžiausių vaistinių tinklo komunikacijos klaida, tačiau kartu šiuo žingsniu „Camelia“ akmenį meta ir į visą šį segmentą. Sektorius yra labai griežtai reglamentuotas, griežtai prižiūrimas, labai daug diskusijų girdime apie potencialius ir dar griežtesnius reklamos ar net šio verslo ribojimus. Sektorius yra kaltinamas nejautra, aukštomis kainomis ir dideliais antkainiais. Tad tokie vaistinių tinklo žingsniai akivaizdžiai prasilenkia su bet kokia sveika logika“, – piktinasi p. Katauskas, pridurdamas, kad tai yra bukas pardavimų skatinimas nepaisant jokios moralės ar verslo etikos.

„Baisiausia, kad dabar labai lengvai valdininkai galės susirinkti argumentus, kad reklamą vaistų sektoriuje tikrai reikia drausti. Tai ne tik komunikacijos klaida, bet turbūt ir desperacija dėl artėjančių, galimų ribojimų arba žingsnis bandant bet kokiomis priemonėmis auginti pardavimus. Jokiame kitame sektoriuje, išskyrus vieną iš mažmeninių tinklų, nesame matę tokio akibrokšto ir cinizmo“, – pabrėžia p. Katauskas.

Jis primena daugelio, kaip blogąjį komunikacijos pavyzdį linksniuotą „Keulė Rūkė“ atvejį, kai visi užkandinę puolė dėl padažu apdrabstytos maldaknygės.

„Žvelgiant iš šiandieninės prizmės, tai tebuvo tik gėlytės, lyginant su „Camelia“ žingsniu. Neįsivaizduoju, kaip tinklas toliau galės komunikuoti apie socialinę atsakomybę“, – stebisi p. Katauskas.

Vaida Samuolytė, komunikacijos ekspertė, taip pat piktinasi tokia reklama.

„Visi puikiai žinome, kad yra daugybė onkologinėmis ligomis sergančių pacientų, kuriems yra neprieinamas gydymas inovatyviais vaistais, nes jie Lietuvoje nėra kompensuojami, o tai reiškia, kad tiesiog neįperkami. O čia reklamoje matome akibrokštą – onkologiniai vaistai nemokamai. Baisu net pagalvoti, kaip gali jaustis, sakykim, metastazavusiu krūties vėžiu serganti moteris, sužinojusi, kad jai reikalingi vaistai, deja, yra nekompensuojami, tad ir nepasiekiami. Ką jai galvoti matant tokią reklamą? – klausia p. Samuolytė. – Juo labiau, kad visiems visiškai aišku, kad apskritai nėra jokių nemokamų vaistų. Jau nekalbant apie tai, kad ta priekaba užima dvi automobilių parkavimo vietas, kurių prie klinikų ir taip labai trūksta, o tokia reklama, kol neprieini arčiau ir nepamatai tų mažų raidyčių, - klaidinanti“.

Kristina Nemaniūtė-Gagė, Lietuvos vaistinių asociacijos Valdybos pirmininkė, antrina, kad šis žingsnis neetiškas.

„Vaistinė šiuo atveju atsisako savo antkainio, tad ir turėtų reklamoje kalbėti, kad priemoka nebus taikoma toje vaistinėje. Tikėtina, taip įmonė norėjo į save atkreipti dėmesį, bet tokiais atvejais visada yra privalu įvertinti, kad vaistai yra labai jautri prekė ir ypatingai šiems ligoniams, tad komunikuoti reikėtų etiškai ir atsargiai“, – kalba p. Nemaniūtė-Gagė.

Atsiprašo ir šalins reklamą

Savo ruožtu Lina Skersytė, „Camelia“ komunikacijos projektų vadovė, aiškina, kad suprasdamas sunkių onkologinių ligonių situaciją, vaistinių tinklas „Camelia“, norėjo bent kiek palengvinti pacientų finansinę padėtį ir atsisakė prekybinio antkainio ir panaikino priemokas onkologiniams vaistams vienoje vaistinėje, esančioje Santariškėse.

„Šia žinute norime pasakyti, kad gydytojui, išrašius pacientui kompensuojamus onkologinius vaistus, suteiksime galimybę juos įsigyti be jokios priemokos. Tai reiškia, kad pacientas juos galės gauti nemokamai. Kokie tai onkologiniai vaistai bus, sprendžia gydytojas, tačiau tai gali būti ir patys inovatyviausi onkologiniai vaistai, kurių priemokos vaistinių tinklas atsisako. Vaistinių tinklas šiuo būdu nesiekė naudos sau, tik stengėsi sumažinti finansinę naštą onkologinius vaistus įsigyjantiems pacientams“ – pažymi p. Skersytė, pridurdama, kad atsižvelgiant į susidariusią situaciją artimiausiu metu ši reklama bus pašalinta.

„Apgailestaujame, jei netiksliai suformulavome reklamos žinutę ir kas nors šią reklamą klaidingai interpretavo, jei ji ką nors įžeidė. Dar kartą pasikartosime, kad buvo atsižvelgiama į naudą onkologiniams ligoniams“, – priduria ji.

Tiesa, beveik identišką reklamą savo komunikacijoje neseniai naudojo ir „Gintarinė vaistinė“, tačiau mažesnis vaistinių tinklas nesulaukė tokios aštrios vartotojų reakcijos. O šia idėja suskubo pasinaudoti „Camelia“.

nuotrauka::1

Rinkos ekspertai idėjų kopijavimą šiame segmente pastebi jau seniai – akivaizdu, kad konkuruojantys vaistinių tinklai akylai seka vieni kitų ir komunikaciją, ir verslo sprendimus.

Ponia Skersytė, paklausta apie panašią „Gintarinės“ vaistinės reklamą ir jų žengtą žingsnį reklamoje, teigia, kad tai tėra sutapimas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„TV Play Home“ Lietuvoje turi naują vadovę

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė „TVPlay Home“ (anksčiau „Viasat“) Lietuvoje turės naują vadovę.

Rinkodara
09:52
Kalėdinis „Tele2“ ir „Telia Lietuva“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: kalėdinė nuotaika su „Tele2“ (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.11.20
Reklama, kurios neužblokuosi, bet reikia kūrybiškumo Premium 3

Lauko reklamos stendai – viena seniausių reklamos formų, kuriai artimiausiais metais prognozuojamas augimas.

Rinkodara
2018.11.20
Baltieji rūmai dar kartą taikosi į CNN žurnalisto teises

Nors JAV federalinis teismas penktadienį nurodė Baltiesiems rūmams atstatyti CNN žurnalisto Jimo Acostos...

Rinkodara
2018.11.20
Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
2018.11.20
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 3

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau