Žodžių žaismą „Camelios“ reklamoje vadina cinišku

Publikuota: 2018-05-30
Reklaminiai stendai.
Reklaminiai stendai.

Vaistinių tinklo „Camelia“ mobilus reklaminis stendas, pastatytas sostinėje Santariškėse prieš Onkologinių ligų centrą, ir žadantis nemokamus vaistus gydyti šioms ligoms, sukėlė vartotojų nepasitenkinimą. Komunikacijos ekspertai tai vadina cinišku ir sveikos konkurencijos ribas peržengiančiu žingsniu, „Camelia“ – atsiprašo ir žada artimiausiu metu reklamą pašalinti.

Minėtoje dvi dienas prie Santariškių stovėjusioje „Camelia“ reklamoje skelbiama, kad „Onkologiniai vaistai nemokamai“, o mažomis raidelėmis apačioje pažymima, kad „pasiūlymas galioja tik pacientams „Camelia“ vaistinėje, esančioje Santariškių g. 1C iki 2018-06-30 perkant su kompensuojamųjų vaistų pasu. Pasiūlymas galioja kompensuojamiesiems vaistams, kuriems buvo sumažintas prekybinis antkainis, nurodytiems UAB „Nemuno vaistinė“ administracijos patvirtintame sąraše. Administracijos sprendimu pasiūlymo sąlygos ar vaistų sąrašas gali būti pakeistas.“

Socialiniuose tinkluose internautai ūžė, kad nemokamo čia nieko nėra – už kompensuojamus vaistus sumoka valstybė, mokesčių mokėtojai, o taip besireklamuodamas tinklas bando kurti klaidingą iliuziją, kad onkologinių ligų gydymui reikalingi vaistai yra nemokami.

Arijus Katauskas, komunikacijos agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris, į šią situaciją žvelgia iš kelių pusių.

„Viena vertus, tai itin nejautri vieno didžiausių vaistinių tinklo komunikacijos klaida, tačiau kartu šiuo žingsniu „Camelia“ akmenį meta ir į visą šį segmentą. Sektorius yra labai griežtai reglamentuotas, griežtai prižiūrimas, labai daug diskusijų girdime apie potencialius ir dar griežtesnius reklamos ar net šio verslo ribojimus. Sektorius yra kaltinamas nejautra, aukštomis kainomis ir dideliais antkainiais. Tad tokie vaistinių tinklo žingsniai akivaizdžiai prasilenkia su bet kokia sveika logika“, – piktinasi p. Katauskas, pridurdamas, kad tai yra bukas pardavimų skatinimas nepaisant jokios moralės ar verslo etikos.

„Baisiausia, kad dabar labai lengvai valdininkai galės susirinkti argumentus, kad reklamą vaistų sektoriuje tikrai reikia drausti. Tai ne tik komunikacijos klaida, bet turbūt ir desperacija dėl artėjančių, galimų ribojimų arba žingsnis bandant bet kokiomis priemonėmis auginti pardavimus. Jokiame kitame sektoriuje, išskyrus vieną iš mažmeninių tinklų, nesame matę tokio akibrokšto ir cinizmo“, – pabrėžia p. Katauskas.

Jis primena daugelio, kaip blogąjį komunikacijos pavyzdį linksniuotą „Keulė Rūkė“ atvejį, kai visi užkandinę puolė dėl padažu apdrabstytos maldaknygės.

„Žvelgiant iš šiandieninės prizmės, tai tebuvo tik gėlytės, lyginant su „Camelia“ žingsniu. Neįsivaizduoju, kaip tinklas toliau galės komunikuoti apie socialinę atsakomybę“, – stebisi p. Katauskas.

Vaida Samuolytė, komunikacijos ekspertė, taip pat piktinasi tokia reklama.

„Visi puikiai žinome, kad yra daugybė onkologinėmis ligomis sergančių pacientų, kuriems yra neprieinamas gydymas inovatyviais vaistais, nes jie Lietuvoje nėra kompensuojami, o tai reiškia, kad tiesiog neįperkami. O čia reklamoje matome akibrokštą – onkologiniai vaistai nemokamai. Baisu net pagalvoti, kaip gali jaustis, sakykim, metastazavusiu krūties vėžiu serganti moteris, sužinojusi, kad jai reikalingi vaistai, deja, yra nekompensuojami, tad ir nepasiekiami. Ką jai galvoti matant tokią reklamą? – klausia p. Samuolytė. – Juo labiau, kad visiems visiškai aišku, kad apskritai nėra jokių nemokamų vaistų. Jau nekalbant apie tai, kad ta priekaba užima dvi automobilių parkavimo vietas, kurių prie klinikų ir taip labai trūksta, o tokia reklama, kol neprieini arčiau ir nepamatai tų mažų raidyčių, - klaidinanti“.

Kristina Nemaniūtė-Gagė, Lietuvos vaistinių asociacijos Valdybos pirmininkė, antrina, kad šis žingsnis neetiškas.

„Vaistinė šiuo atveju atsisako savo antkainio, tad ir turėtų reklamoje kalbėti, kad priemoka nebus taikoma toje vaistinėje. Tikėtina, taip įmonė norėjo į save atkreipti dėmesį, bet tokiais atvejais visada yra privalu įvertinti, kad vaistai yra labai jautri prekė ir ypatingai šiems ligoniams, tad komunikuoti reikėtų etiškai ir atsargiai“, – kalba p. Nemaniūtė-Gagė.

Atsiprašo ir šalins reklamą

Savo ruožtu Lina Skersytė, „Camelia“ komunikacijos projektų vadovė, aiškina, kad suprasdamas sunkių onkologinių ligonių situaciją, vaistinių tinklas „Camelia“, norėjo bent kiek palengvinti pacientų finansinę padėtį ir atsisakė prekybinio antkainio ir panaikino priemokas onkologiniams vaistams vienoje vaistinėje, esančioje Santariškėse.

„Šia žinute norime pasakyti, kad gydytojui, išrašius pacientui kompensuojamus onkologinius vaistus, suteiksime galimybę juos įsigyti be jokios priemokos. Tai reiškia, kad pacientas juos galės gauti nemokamai. Kokie tai onkologiniai vaistai bus, sprendžia gydytojas, tačiau tai gali būti ir patys inovatyviausi onkologiniai vaistai, kurių priemokos vaistinių tinklas atsisako. Vaistinių tinklas šiuo būdu nesiekė naudos sau, tik stengėsi sumažinti finansinę naštą onkologinius vaistus įsigyjantiems pacientams“ – pažymi p. Skersytė, pridurdama, kad atsižvelgiant į susidariusią situaciją artimiausiu metu ši reklama bus pašalinta.

„Apgailestaujame, jei netiksliai suformulavome reklamos žinutę ir kas nors šią reklamą klaidingai interpretavo, jei ji ką nors įžeidė. Dar kartą pasikartosime, kad buvo atsižvelgiama į naudą onkologiniams ligoniams“, – priduria ji.

Tiesa, beveik identišką reklamą savo komunikacijoje neseniai naudojo ir „Gintarinė vaistinė“, tačiau mažesnis vaistinių tinklas nesulaukė tokios aštrios vartotojų reakcijos. O šia idėja suskubo pasinaudoti „Camelia“.

nuotrauka::1

Rinkos ekspertai idėjų kopijavimą šiame segmente pastebi jau seniai – akivaizdu, kad konkuruojantys vaistinių tinklai akylai seka vieni kitų ir komunikaciją, ir verslo sprendimus.

Ponia Skersytė, paklausta apie panašią „Gintarinės“ vaistinės reklamą ir jų žengtą žingsnį reklamoje, teigia, kad tai tėra sutapimas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 1

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau